Sari la conținut

Am comis-o


LifeOwner

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 137
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 33 minute, LifeOwner a spus:

Hai ca s-a lamurit toata lumea de tine.

Nu mai aberea, habar nu ai despre ce vorbesti.

Ia si citeste poate pricepi ceva : https://pro-bike.ro/forums/topic/137621-totul-despre-frânarea-de-urgenţă/

Si nu mai dasfaturi cand habar nu ai despre ce vorbesti,

 

image.thumb.png.add56d0100b8e93e1e5ecb00eaae14e9.png

 

image.thumb.png.b79b0fd3941c25cec02d8c53d2422d9d.png

 

 

 

Dupa mintea mea e logic ca daca lasi amberiajul cuplat trebuie pe langa mobra sa franezi si motorul. Mult , putin , nu conteaza, se traduce in ceva distanta de franare in plus. 

Si sa nu comparam franarea de urgenta facuta in poligon  cu cea din trafic.

Cand am avut de facut o franare de urgenta adevarata acuma vreo 6 ani, eram cu BMW-ul, cine a mai stat sa mai judece ambreiat-debreiat si altele. M-am infipt in frane de s-a dus mobra de fund  in sus, apoi a cazut inapoi pe roti (probabil ABS-ul a dat drumul la roata fata) si aia a fost. Duduita care mi-a taiat fata a vorbit in continuare neperturbata la telefon iar mie imi venea sa o strang de gat.😂

Cred ca putini avem ocazia sa facem in trafic o franare de urgenta ca la carte, mai degraba facem o franare de panica.

Cand franezi de te duci cu toata greutatea in fata si se descarca spatele cred ca nu prea mai conteaza debreiat sau nu.

Treaba care nu se aplica la cioapar, unde spatele chiar ajuta.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, LifeOwner a spus:

 

Daca tot dai banii pe cursuri si ne tii prelegeri, poate ne lumnezi si pe noi cu argumente ce lege a franarii am incalcat tragand ambreiaju la franare, asa cum fac 99,9% din noi.

 

Pai asta trebuia sa stii din scoala moto. Pierzi frana de motor. Ideal ar fi sa ii dai si o inferioara, daca nu esti cumva in turatie foarte sus cand incepi franarea.

Acum 5 ore, LifeOwner a spus:

Frate, ma enerveaza astia care se dau destepti si habar nu au despre ce vorbesc.

Uite citat din articol despre franarea de urgenta: https://pro-bike.ro/forums/topic/137621-totul-despre-frânarea-de-urgenţă/

 

image.thumb.png.23922748654f66504395448ac03caa29.png

 

image.thumb.png.d14ced4ab503263f452b03e14a2b43bc.png

 

 

Deci ma frustreaza maxim ca asemena specimene ne tin noua prelegeri.

Eu nu am facut cursuri dar am reactionat din instinctul capatat in 300K km , si acum citind "cursurile" vad ca exact cu mi-a dictat mie neuronu panicat se recomanda si la "cursuri"

Zi-mi si mie cine a facut testele alea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Speedy.K a spus:

Pai asta trebuia sa stii din scoala moto. Pierzi frana de motor. Ideal ar fi sa ii dai si o inferioara, daca nu esti cumva in turatie foarte sus cand incepi franarea.

Zi-mi si mie cine a facut testele alea.

dupa ordinea lor iti dai seama ca de vreun kamikaze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, Adrian M. a spus:

Franarea de urgenta exersata an de an, la inceput de sezon. La mine asa incepe anul moto :)

Credeam ca sunt singurul nebun care face asa.

Eu imi incerc si masina si mobra pe diverse suprafete cand am loc ca sa vad cum se comporta.

Traiam cu impresia ca-s paranoic dar vad ca mai fac si altii asa :)

 

Daca tot am ajuns la episodul 98327465 , sa NU cumparati Michelin Commander 3 ca nu e bune.

Pe asfalt uscat, soare, cald, se duc ca pe patinoar cu presiune corecta in ele si fara abuz de frana.

Nu mai zic ca la cea mai mica urma de umezeala sau 3 fire de iarba nu mai pleaca mobra de pe loc daca e inclinatia mai mare de 2 grade.

Le-am luat ca erau recomandate pentru cruiser si respectau tolerantele de viteza si sarcina.

M&$e Michelin. Si am zis ca nu mai iau de la ei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Speedy.K a spus:

Pai asta trebuia sa stii din scoala moto. Pierzi frana de motor. Ideal ar fi sa ii dai si o inferioara, daca nu esti cumva in turatie foarte sus cand incepi franarea.

Zi-mi si mie cine a facut testele alea.

 

https://www.msf-usa.org/downloads/imsc2006/Belmonte-Performance_Evaluations_of_Various_Braking_Systems-Paper.pdf

 

asta e singurul test facut stiintific de care stiu

ambreiajul e pagina 9, langa schimbarea vitezelor

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dintre cei care ajung - pe cont propriu sau duși de angajatori - la cursuri de conducere defensivă marea majoritate HABAR NU AU SĂ FRANEZE! Unii sunt șoferi profesioniști. Asta cu mașina, și nu sunt basme, sunt relatările instructorilor care țin astfel de cursuri. Bănuiesc că la motocicliști nu diferă prea mult situația. 

By the way, ORICE curs e util, oricât ai fi de experimentat tot rămâi cu ceva. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 minute, prafrau a spus:

 

https://www.msf-usa.org/downloads/imsc2006/Belmonte-Performance_Evaluations_of_Various_Braking_Systems-Paper.pdf

 

asta e singurul test facut stiintific de care stiu

ambreiajul e pagina 9, langa schimbarea vitezelor

Corect, doar ca in scoala (din UK, cel putin) cand dai examenul si ajungi la partea de emergency braking, ei pun ambreiajul pe ultimul loc, chiar pe finalul franarii. 

 

"Braking technique is of course essential during this exercise. The front brake is the most powerful, so apply the front brake first, followed by the rear brake, followed again by the front brake. You’ll need around 75% pressure to the front brake with around 25% to the rear. Don’t grab harshly at the brakes, but use progressive pressure. Remember, you need to stop quickly, so if this is not happening, apply more pressure to the brakes.
If your wheels lock and you skid to a stop, it is likely to fail your test. However, if your wheels lock and you regain control by unlocking the wheels and still stop in the required distance, you should still be good for a pass. See motorcycle braking techniques for further information.

Do not change down gears whilst performing the emergency stop. Engine braking will have little to no impact when braking in an emergency and changing gears will reduce the concentration needed for braking. Just before you stop the motorcycle, bring the clutch in and select first gear."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, prafrau a spus:

 

https://www.msf-usa.org/downloads/imsc2006/Belmonte-Performance_Evaluations_of_Various_Braking_Systems-Paper.pdf

 

asta e singurul test facut stiintific de care stiu

ambreiajul e pagina 9, langa schimbarea vitezelor

Eu nu-i dau inferioara pentru ca n-am nvoie. La viteze mairicele si si la mers mai agresiv sunt in permanenta in plaja de cuplu/ putere maxima pentru ca altfel nu se misca ragalia cum trebuie. Asa ca am frana de motor exact cum trebuie, nici sa blochez spatele, dar nici inexistenta. In rest, ambreiaj doar cand da sa moara motoru.. Franele mle sunt foarte slabe din nasterea mobrei, fara frana de motor nu poti sa opresti in timp util. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, MrD said:

Corect, doar ca in scoala (din UK, cel putin) cand dai examenul si ajungi la partea de emergency braking, ei pun ambreiajul pe ultimul loc, chiar pe finalul franarii. 

 

"Braking technique is of course essential during this exercise. The front brake is the most powerful, so apply the front brake first, followed by the rear brake, followed again by the front brake. You’ll need around 75% pressure to the front brake with around 25% to the rear. Don’t grab harshly at the brakes, but use progressive pressure. Remember, you need to stop quickly, so if this is not happening, apply more pressure to the brakes.
If your wheels lock and you skid to a stop, it is likely to fail your test. However, if your wheels lock and you regain control by unlocking the wheels and still stop in the required distance, you should still be good for a pass. See motorcycle braking techniques for further information.

Do not change down gears whilst performing the emergency stop. Engine braking will have little to no impact when braking in an emergency and changing gears will reduce the concentration needed for braking. Just before you stop the motorcycle, bring the clutch in and select first gear."

Tot in UK am facut si eu scoala moto, mi -a explicat ca daca tragi ambreiajul in franarea de urgenta risti sa blochezi spatele. 

Lucru relativ confirmat cu masina la 19 ani si prima zi de permis cand sm calcat ambreiajul si m-am infipt frumos 😅

Ma bucur ca nu am luat A-ul cand am luat si B-ul (chiar daca am facut scoala pentru amandoua) pentru ca probabil eram olog sau mort acum 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 26.05.2021 at 19:51, taong_mapagbiro said:

Si tu pot sa tii un curs ....da mai pe eco asa ...mai pa verde 😁

tinem impreuna, nu-i problema

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

21 hours ago, l.u.v said:

Pai de aia și dau de pământ cu mobrele în niște situații jenante.

Ăsta este trendul cu millenials. 

Dacă le-ai tras heblul și au rămas fără net, sunt haliți. 

Din păcate sunt puțini care apreciază un sfat venit din experiența și realitate, mulți sunt și impertinenți când vine vorba să le spui ceva. 

Nu este cazul aici, discut în general. 

 

+1!

Si-acu' sa vezi ce sar pe mine...:excl:

Editat de Lup69
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, Silver Arrow a spus:

 

Cand am avut de facut o franare de urgenta adevarata acuma vreo 6 ani, eram cu BMW-ul, cine a mai stat sa mai judece ambreiat-debreiat si altele. M-am infipt in frane de s-a dus mobra de fund  in sus, apoi a cazut inapoi pe roti (probabil ABS-ul a dat drumul la roata fata) si aia a fost.

Cum spanac, ca Rt ul are frane combinate, plus suspensia fancy antidive. Am pus si eu o data o frana de urgenta de la 80 la zero instant cu acelasi RT,, cand o vaca-la propriu vaca, s-a gandit sa sara efectiv in mijlocul drumului! A inghetat motoreta, dar n-a dat curu in sus :D Poate la tine a vazut ceva interesant, de era cu popoul in aer, poate astepta ceva :))))

Acum 18 ore, taong_mapagbiro a spus:

Deci am zâs bine . 

Si cum te stiu delicată la ghidon , eu daca eram in locul tau exersam franarea de urgenta si de la usa la lift ...nu numai la inceput de sezon printr-o parcare obscura .

Pfffff....

Bueeei, doar ma stii. Pana nu fac o franare de urgenta nici nu ies din parcarea subterana, ce ai :P

SI apropo, vaca de mai sus din cauza ta se panicase. Mare pacat ca nu mergea goproul, a fost o scena demna de balcani :)))

Acum 10 ore, ENEOS a spus:

Dintre cei care ajung - pe cont propriu sau duși de angajatori - la cursuri de conducere defensivă marea majoritate HABAR NU AU SĂ FRANEZE! Unii sunt șoferi profesioniști. Asta cu mașina, și nu sunt basme, sunt relatările instructorilor care țin astfel de cursuri. Bănuiesc că la motocicliști nu diferă prea mult situația. 

By the way, ORICE curs e util, oricât ai fi de experimentat tot rămâi cu ceva. 

Exact. A fost interesant sa vedem cum franam noi de capul nostru, cica de urgenta, si apoi cum franam cand ne explica-arata cat potential de franare se mai pierde. 

Acum 16 minute, Lup69 a spus:

+1!

Si-acu' sa vezi ce sar pe mine...:excl:

Ee, si daca sar ELE? :P

Acum 11 ore, cinezicealae a spus:

Credeam ca sunt singurul nebun care face asa.

 

Ohoo, cati suntem. Doar ca nu toti claxonam :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, Speedy.K a spus:

Pai asta trebuia sa stii din scoala moto. Pierzi frana de motor. Ideal ar fi sa ii dai si o inferioara, daca nu esti cumva in turatie foarte sus cand incepi franarea.

Zi-mi si mie cine a facut testele alea.

Am trimis si link-ul articolului si site-ul unde a fost publicat.

Tu poti sa contrazici orice si pe oricine, nu inseamna ca ai si dreptate . 

Frana de motor nu ajuta la franarea de urgenta, in plus, inertia de rotatie a motorului termic determina marirea distantei de franare.

Este logic pt ca , in loc sa opresti doar mobra din franare, trebuie sa opresti si rotatia motorului . Pt a evita asta, cel mai bine e sa-l decuplezi apasand ambreiaju.

In fine, asta e doar teorie... trebuie multa practica la franare si mai ales cumpatare ca sa n-o culci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, Edd a spus:

 

Cea mai eficienta franare este cea cu care esti obisnuit. Daca scoti un element din ecuatie, respectiv frana de motor, este foarte probabil ca forta aia de franare pe care in mod normal o aplica motorul sa nu o compensezi prin frana de serviciu, pentru ca nu esti "programat" pentru asta. De aceea isi mai iau unii trante si pe circuit, cand iau cate un false neutral pe franare sau in curbe

Clar ca frana de motor ajuta si e folosita permanent mai ales in curbe da' vorbeam de franarea de urgentia , panica etc . Acolo unde vrei sa opresit in 5m cum a fost cazul de unde a pornit procesul etapei 🙂

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Edd a spus:

Pentru asta, cel mai eficient este abs-ul si frana de serviciu aplicata la maxim. Nu exista solutie mai eficienta.

Eu nu am ....daca n-ai ABS ce faci ?

90% din motoarele de pe strada nu au ABS

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Ribo a spus:

Ba dar parca mai era un post antic despre franari....il reinviem pe ala aici?

Nu, ca al nostru coleg a avut mai mult de 6m, oprea linistit :P

Editat de Adrian M.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, LifeOwner a spus:

Am trimis si link-ul articolului si site-ul unde a fost publicat.

Tu poti sa contrazici orice si pe oricine, nu inseamna ca ai si dreptate . 

Frana de motor nu ajuta la franarea de urgenta, in plus, inertia de rotatie a motorului termic determina marirea distantei de franare.

Este logic pt ca , in loc sa opresti doar mobra din franare, trebuie sa opresti si rotatia motorului . Pt a evita asta, cel mai bine e sa-l decuplezi apasand ambreiaju.

In fine, asta e doar teorie... trebuie multa practica la franare si mai ales cumpatare ca sa n-o culci.

Am spus mai sus, ca sa fie eficienta frana de motor trebuie sa fii n ture mlte, de unde motorul are tendinta de a cobora pana la un anumit nivel, nu sa urce, cum sustine teoria ta. Daca iei mana din gaz cand esti la 10.000 rpm fara sa ati gi franele, mobra incetineste simtitor, nu?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Acum 15 ore, GoodKat a spus:

 

Conteaza configuratia propulsorului foarte mult, iar daca este pe injectie, ai sansa sa te joci si cu frana de motor din parametrii de injectie.

Nu stiu pe ce motoare ai mers dar daca ai sansa sa mergi pe un SV650 o sa vezi ca de multe ori nici nu trebuie sa te atingi de maneta de frana pentru ca frana de motor efectiv este mai mult decat suficient daca mergi preventiv. Eu cand am facut niste teste de franare, am iesit mult mai bine cand am avut frana spate/fata + frana de motor decat doar frana spate/fata.

Acelasi experiment l-am repetat si la masina, iar distanta este redusa considerabil cand combini frana de picior cu frana de motor.

 

fix d-aia la circuit ridici ralanti-ul ca sa nu mai ai frana de motor? ca e prea buna?

vezi mai sus studiu facut de oameni care nu masurau franarea cu pasul

 

nu cred ca exista masina sau motocicleta facuta in ultimii 40 de ani, cu vagi veleitati sportive, la care sa ai nevoie sa ajuti frana cu motorul

in general e supradimensionata pentru fade

 

la skoda octavia si cb 500 posibil sa stea altfel lucrurile dar aia e alta discutie, acolo nimeni n-are pretentii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 06.06.2021 la 23:39, GoodKat a spus:

 

Fa testul singur si vezi cum iesi. Teoria ca teoria, dar cu practica este mai greu. Vorbeam totusi de un SV650, motor pe injectie, relativ modern.

Cred ca va contraziceti degeaba, am publicat sursa articolului si baietii aia au facut fix acest test .

Au masurat distanta de franare cu motorul cuplat si cu motorul decuplat . Diferenta a fost ca , cu motorul decuplat au oprit mobra cu 3m mai repede.

Cuncluzia evidenta,  e bine sa decuplati motorul la franare apasand ambreiajul !

Restul sunt discutii inutile

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai pus un film cu o masina cu tractiune fata in care nu e vorba de nici un fel de franare de urgenta si ai tras concluzii despre franarea de urgenta cu motocicleta. Compari mere cu prune, zero relevanta. Ala iti explica cum sa reduci viteza in trafic, la semafor, la examen, fara sa opresti motorul. Ce legatura are asta cu ce vorbim noi???

 

Personal, ai testat franarea de urgenta cu motocicleta? Toate cursurile alea de safety or fi facute de dobitoci si toti care le-am facut si am constatat pe viu ca cel mai eficient e sa tragi ambreiajul de la inceput, om fi spalati pe creier. Ma refer la cursurile serioase, nu la alea facute de piloti care invata de pe forum si youtube, care au timp sa schimbe vitezele in timp ce franeaza de urgenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...