Sari la conținut

Honda CRF300 RALLY


Postări Recomandate

  • 1 month later...
  • Răspunsuri 455
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ca tot e vremea de facut mentenanta la motoare, azi am verificat "improvizatia" pe care am facut-o  cu pre-filtru la filtrul de aer. Dupa 2000 km cam asa arata filtrul de aer. Nou. 

IMG_3440.jpeg

IMG_3442.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Salutare! De ceva vreme ma bate gandul sa trec si eu la un CRF 300...cel mai probabil L nu Rally, dar intrucat nu exista topic dedicat de L, postez aici, poate aveti un sfat / o idee.

Ar fi o a doua motocicleta, principala fiind un V-Strom 1050 si probabil ar inlocui scuterul de 150 pe care il folosesc acum. In oras clar nu ar fi atat de confortabil de folosit precum scuterul de 150 insa ma gandeam sa fac si ceva soft enduro. De distante mari stiu sigur ca pot parcurge pe orice, imi adaptez stilul de mers la ceea ce am sub cwr, deci nu reprezinta o problema.

Ma uitam si la alte alternative - ca deh, mereu este binevenita mai multa putere - dar ceva care sa aiba si revizia ieftina, intervale mari de service si mentenanta in general accesibila, nu prea gasesc pe piata. La noi nu se mai comercializeaza DR 650 sau modele similare, fara pretentii de motocicleta de competitie insa fiabile pana la Luna si inapoi.

In esenta caut ceva de maxim 150 kg, pe la 30 de cp minim si fiabil. Sugestii / recomandari? Poate imi scapa ceva din peisajul moto curent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
46 minutes ago, Ruginel said:

Poate imi scapa ceva din peisajul moto curent.

De la KTM nimic? Un 450 EXC-F ? Este usor, pe la 110Kg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Radu Andrei Gabriel a spus:

De la KTM nimic? Un 450 EXC-F ? Este usor, pe la 110Kg.


M-as limita la pret pe undeva la maxim 7000 eur si trebuie sa fie inmatriculabil intrucat o sa-l folosesc si prin oras / drumuri in afara orasului la maxim 200-300 km / zi probabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

28 minutes ago, Ruginel said:

M-as limita la pret pe undeva la maxim 7000 eur si trebuie sa fie inmatriculabil intrucat o sa-l folosesc si prin oras / drumuri in afara orasului la maxim 200-300 km / zi probabil.

Daca vrei nou ai CRF 300L sau Rally. Eu as lua L, chiar daca are rezervorul mai mic este mai usoara.

Daca vrei SH de cativa ani te poti uita si la 250L/Rally, Kawasaki KLX 230, Beta Alp 200/400.

Fiecare are plusuri si minusuri, depinde cum le privesti. Ca idee generala, la plusuri Honda si Kawa vin cu injectie si tehnologie mai noua, iar Beta cu motoarele buletproof de la Suzi si greutatea redusa.

Am mentionat doar dual-sport. Sunt inmatriculabile si fac foarte bine ce ti-ai propus (oras, soft enduro, chiar si cei 200-300km daca nu te deranjeaza scandura de sub popou).

My two cents.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Ruginel a spus:


M-as limita la pret pe undeva la maxim 7000 eur si trebuie sa fie inmatriculabil intrucat o sa-l folosesc si prin oras / drumuri in afara orasului la maxim 200-300 km / zi probabil.

Domnule, vrei sa te distrezi: ia-ti Honda (L sau Rally, eu ti-as recomanda Rally). Vrei sa inveti mecanica: ia-ti KTM. O sa stii foarte bine preturile la piese de schimb ( crede-ma,  ca am asa ceva in curte). Vrei sa-ti blestemi zilele, ia-ti chinezarie. E ieftina. Si cam atita face. Gindeste-te cam ce faci cu chinezaria peste 2 ani. 
Ca sa-ti faci o idee, cu primul Rally am facut in 2 ani 25000km, fara nici cea mai mica problema tehnica. Consumabile, apa , paie si bataie. Noul proprietar se bucura si el in continuare de motocicleta. Cu al doilea Rally am deja in 8 luni 8000 km. Am mers pe tot felul de drumuri , autostrada, nationale, macadam, nisip , noroaie. Pe toate le duce fara probleme. Nu e racheta, dar are un "fun factor" extraordinar. Depinde de tine ce vrei sa faci cu motorul. 

Acum 2 ore, Garcya a spus:

Cu siguranta este concurenta "perfecta" pentru 300 Rally

Garantat cei de la Honda au inceput sa plinga si sa se bata de pamant de groaza "concurentei". 

Editat de textoru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, The Flying Dutchman a spus:

Daca vrei nou ai CRF 300L sau Rally. Eu as lua L, chiar daca are rezervorul mai mic este mai usoara.

Daca vrei SH de cativa ani te poti uita si la 250L/Rally, Kawasaki KLX 230, Beta Alp 200/400.

Fiecare are plusuri si minusuri, depinde cum le privesti. Ca idee generala, la plusuri Honda si Kawa vin cu injectie si tehnologie mai noua, iar Beta cu motoarele buletproof de la Suzi si greutatea redusa.

Am mentionat doar dual-sport. Sunt inmatriculabile si fac foarte bine ce ti-ai propus (oras, soft enduro, chiar si cei 200-300km daca nu te deranjeaza scandura de sub popou).

My two cents.


Tot la L ma gandeam si eu. Cu cat mai usor, cu atat mai bine. O sa incerc sa iau in test drive una daca gasesc la dealer, sa imi fac cartile pentru anul care vine.

Acum 9 ore, Garcya a spus:

Poate iti face cu ochiul https://cfmoto-motorcycle.eu/at/de/motorcycles/multi-function-touring/450mt

Cost sub 7k nou

Service la 5k

Roti 18/21

Greutate 175 kg la plin

Cu siguranta este concurenta "perfecta" pentru 300 Rally


Salutare, Adi! Te urmaresc pe FB si recunosc ca inclini balanta catre CRF, vazand ce faci cu motoreta ta. Momentan nu sunt fanul motocicletelor facute in China. Mai astept pana voi lua ceva facut acolo. 

Acum 6 ore, textoru a spus:

Domnule, vrei sa te distrezi: ia-ti Honda (L sau Rally, eu ti-as recomanda Rally). Vrei sa inveti mecanica: ia-ti KTM. O sa stii foarte bine preturile la piese de schimb ( crede-ma,  ca am asa ceva in curte). Vrei sa-ti blestemi zilele, ia-ti chinezarie. E ieftina. Si cam atita face. Gindeste-te cam ce faci cu chinezaria peste 2 ani. 
Ca sa-ti faci o idee, cu primul Rally am facut in 2 ani 25000km, fara nici cea mai mica problema tehnica. Consumabile, apa , paie si bataie. Noul proprietar se bucura si el in continuare de motocicleta. Cu al doilea Rally am deja in 8 luni 8000 km. Am mers pe tot felul de drumuri , autostrada, nationale, macadam, nisip , noroaie. Pe toate le duce fara probleme. Nu e racheta, dar are un "fun factor" extraordinar. Depinde de tine ce vrei sa faci cu motorul. 

Garantat cei de la Honda au inceput sa plinga si sa se bata de pamant de groaza "concurentei". 


Pai…desi ma inteleg destul de bine cu sculele, prefer sa ma plimb decat sa stau sa repar la ea sau sa astept dupa piese. Deci clar vreau o platforma dovedita in timp. Cam toti care aveau CRF spuneau acelasi lucru: desi este plictisitoare pe hartie, in realitate are un fun factor foarte mare. Unde am citit ca ar fi un punct slab al acestui model: suspensia atat fata cat si spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

KTM 390 Adventure nu iei in considerare?
nu sare cu mult peste 150 kg si se descurca f bine si pe strada si in afara drumului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, pepsi a spus:

KTM 390 Adventure nu iei in considerare?
nu sare cu mult peste 150 kg si se descurca f bine si pe strada si in afara drumului.


Imi place mult pe hartie, sasiu, frane, suspensii…dar citind forumurile vad ca sunt predispuse la multe probleme. Axe cu came, valve, blocuri motor…mi se pare ca este loterie. Daca ai bulan, este indestructibil, daca nu ai bulan, stai cu el prin servis asteptand dupa piese… Stiu ca tu ai 12,000 de km parca, fara probleme. Alt user de pe forum are axele cu came mancate deja, la km parca mai putini. 

Editat de Ruginel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Ruginel a spus:

Unde am citit ca ar fi un punct slab al acestui model: suspensia atat fata cat si spate.

Suspensia originala e slaba dar o poti rezolva. Cum am procedat eu: pt fata am schimbat uleiul original cu ulei 15W. A fost o diferenta majora in bine. Pt spate am schimbat cu un shock de la Hyperpro. Dar, ca sa am totusi o rezerva in caz de orice, am dat shock-ul original la un prieten din Lugoj care maninca suspensii pe paine si a schimbat uleiul cu unul mai vascos si a reincarcat cu azot camera de compresie. Eu am facut pe strung un inel suplimentar ca sa pot comprima arcul in zona potrivita pentru rider-sag. Am testat suspensia asta modificata saptamana trecuta in Grecia, cca 2000 km, pe tot felul de drumuri, curbe, santuri, pietre , parti din TET si a mers surprinzator de bine,  aproape la fel ca cea de la Hyperpro. Si am avut si bagaj pe motor. Am mai citit pe ADV Rider ca s-ar potrivi (cu mici modificari) suspensie spate de KTM LC4. Am vazut la un moment dat un filmulet facut de un tip care a facut modificarea asta. Deci , daca nu ai doua maini pe stanga, se gasesc solutii. Si nu-s neaparat extrem de scumpe. Mi se pare mai scump sa schimbi axele cu came dupa citeva mii de km, sau pompa de benzina cind esti plecat pe cine stie unde, sau rocker-arm-ul de la supape, etc. 

In ce priveste dezbaterea L sau Rally sunt foarte multe pareri pro si contra. Nu te uita doar la faptul ca un motor e ceva mai usor decit celalalt. Diferenta oricum nu e mare si la cit de bine e echilibrat centrul de mase nici nu o simti. M-am dat cu amindoua tipurile si stiu ce zic. Stiu oameni care dupa ce au luat L au considerat ca totusi le-ar fi bun un rezervor mai mare, apoi o protectie la vint mai buna, etc. Chestiile astea sunt complicate, stiu. Ideea e sa te hotarasti ce motor vrei si sa dai banii. Apoi sa te distrezi. Eu o fac si o fac si prietenarii mei, care culmea, la rally-raid au cam toti Honda. KTM -urile le cam tinem in ultima perioada in garaj. :)

Ia uite cam ce pot face unii cu genul asta de motor

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Ruginel a spus:


Imi place mult pe hartie, sasiu, frane, suspensii…dar citind forumurile vad ca sunt predispuse la multe probleme. Axe cu came, valve, blocuri motor…mi se pare ca este loterie. Daca ai bulan, este indestructibil, daca nu ai bulan, stai cu el prin servis asteptand dupa piese… Stiu ca tu ai 12,000 de km parca, fara probleme. Alt user de pe forum are axele cu came mancate deja, la km parca mai putini. 

Nu stiu ce sa zic... la Cristian C de pe forum am auzit prima oara de probleme la propulsor.

Inschimb de probleme cu bordul, suspensia spate, acceleratia am auzit mai multe.

Dar da, decat la fiecare iesire sa i-ti faci griji, mai bine alegi altceva 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, pepsi a spus:

Nu stiu ce sa zic... la Cristian C de pe forum am auzit prima oara de probleme la propulsor.

Inschimb de probleme cu bordul, suspensia spate, acceleratia am auzit mai multe.

Dar da, decat la fiecare iesire sa i-ti faci griji, mai bine alegi altceva 


Deja parca sunt prea multe si fara sa mai luam in calcul propulsorul. Nu spun ca Honda este perfecta, ca nu este...dar ma uitam la baiatul asta: 

Mai mult de 1710  km in 16 ore si 30 min. Mi se pare fabulos. Practic a avut o medie de mai mult de 100 de km/h. Mi se pare incredibil ca a rezistat.
 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost cam în același situația cu tine, (aveam f650, merg singur,nu sunt fost sau actual campion,vroiam ceva mai ușor iar second-hand nu am găsit nimic ok , am luat L-ul). Ce vad eu că și minusuri:

- rezervorul ( și dacă te învârti în zonă trebuie sa fi atent)- rezolvare acerbis 14l.

- dimensiuni cauciucuri( dacă vrei să păstrezi ce-i trecut în talon)- rezolvare prieten ITP

Lucruri care nu mă deranjează,dar din plictiseală, YouTube etc:

- suspensie ( cu toate că la greutatea mea de vreo 75 cu echipament doar mergând peste 60km, drum cu multe denivelări devine periculos-spatele nu intru in detalii)

- șaua ( chiar nu mă deranjează -am doar o husa cu gauri pe ea)

- putere ( să fie serioși,nici unul dintre noi nu o poate duce la limită în teren).

Mai ar fi unele lucruri ca:

- furtun frână și cablu ABS față 

- demontare șei 

- lipsă scut( oricum toată lumea îl schimbă)

- ghidon( spune lumea că atunci când te prăbușești se îndoaie).

Cam astea îmi vin acum în cap, oricum tot ce citești sau vezi sunt păreri personale, încearcă, orice ai alege ii altceva decât ce ai în

garaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 minutes ago, danm said:

Cam astea îmi vin acum în cap, oricum tot ce citești sau vezi sunt păreri personale, încearcă, orice ai alege ii altceva decât ce ai în

garaj.

Foarte bine spus, la fel ca si opiniile despre 300L.👍

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am L de 10k km. Ca design, rezervorul e enervant .. 7.8L cam putin, daca era stock de 11l era mai bine. Si suspensia spate, trebuie alt shock, cel stock e o mizerie. In rest nu am ce sa ii reprosez. Cox si cox, nici o eroare, problema, nimic. Motorul e o bijuterie, mi se pare ca vibreaza mai putin la 90-100 decat unele 2 linie / 2 v ce le-am mai condus. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus pe grupul de fb, fac copy paste si aici ca-i mai usor de gasit si va fi relevant si peste ani.

Am luat in primavara amortizor Rally Raid.

Voiam sa scriu despre el dar am uitat. S-a intamplat o incurcatura cu dhl-u si a ajuns in vreo luna jumate in loc de 4-5 zile. Oricum, e pe motor, a prins vo 4-5 iesiri de weekend.

 

Eu am cam 80 kg, am luat arc de 85Nm. varianta lunga "Level 2". Amortizorul a fost 550E + 30E transport

Pe scurt, sunt multumit. E predictibil, merge bine cu bagaje, suporta si pasager.

 

IMG_1563.thumb.jpg.41132a0a3af2f7029dd99c57db8491b1.jpg

IMG_8196.thumb.JPG.fc4bac8d9374e95bc5529548b259f758.JPG170982532_Screenshot2024-07-03at12_35_39.thumb.png.0feeb70c652e924a0f661f1148c2a9c6.png

1201015254_Screenshot2024-07-03at12_28_13.thumb.png.dfca4277d31f955b5a327ae3fb52551b.png

 

Ce nu-mi place:

- reglajul de preload e la piulita, care e de aluminiu cred, si se ciobeste usor daca lovesti cu ceva. Te chinui groaznic cu el pe motor sa-l invarti, dar merge. Odata reglat iti vine sa nu te mai atingi de el.

- remote preload-ul pe care-l vand e 200E si are cursa parca doar 1cm.

- nu mi-a iesit preloadul ideal de 10% gol, 30% rider. dar nu-i departe. Am incercat sa dau preloadul mai sus, dar spatele sta prea sus si saua face un fel de Nike, si aluneci in fata si stai cu genunchii flexati maxim toata ziua.

 

Ce imi place:

- filetul pentru preload cred ca are vo 15cm, vs ~5. Se vede in poza cu amandoua. Deci teoretic poti sa-l reglezi unde vrei.

- arcul e clar mai bun, nu trebuie sa reglezi luminile la orice ghiozdan pus in spate. Am fost cu pasager prin oras (total ~140kg) si nu s-a ridicat farul cat sa dea in oglinzi. Cu stock era demult peste oglinzi.

- tot la capitolul arc, am fost cu pasager un dus-intors pe tabla butii, si nu zic ca a fost ok, dar nu a fost nici rau. Am mers mai la tractoreala, dar n-am simtit sa dau capat. Oricum nu s-ar intampla des mersul cu pasager ca-i inghesuita treaba.

- am fost si doar eu cu bagaje (rack heavy duties + magadanuri), cu cort si haine si toate cele, si se aseaza excelent la drum. Inca parca imi pare ca furca da prea tare in pietre acum.

- merg cu dampingul pe la jumate si imi pare ok. sunt 3 filmulete atasate cu dampingul la minim, la maxim, si cred ca la jumate. Se poate vedea compresia si revenirea. 'Rezolutia' e 19 clickuri. E un singur surub (inbus) care regleaza proportional si compresia si reboundul.

 

Am mai luat de la ei talpa de cric, si o maxim recomand. E mult mai stabil si pe asfalt, ca iese in exterior si muta punctul de sprijin mai in afara. Pe iarba nu mai zic.


Potectiile de cadru sunt meh. S-au dezlipit dupa 2 ture de la frecarea cu cizmele. Cand le-am pus am curatat cu alcool dar degeaba.

Acum au niste soricei peste ele si cred ca o sa fie ok asa.

IMG_8376.thumb.JPG.231f3aab1053ce9fb259cffdc175ae30.JPGIMG_8377.thumb.JPG.435147b3fc87f9cc39e4078bf903920a.JPG

 

Saptamana viitoare plecam pe tet 2 saptamani si o sa vedem acolo si la capitolul durabilitate. Dar dupa review-uri ar trebui sa fie ok.

 

Video-urile cu amortizarea:

 

 

 


 

 

 

Editat de 9limits
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 28.06.2024 la 22:02, Garcya a spus:

Poate iti face cu ochiul https://cfmoto-motorcycle.eu/at/de/motorcycles/multi-function-touring/450mt

Cost sub 7k nou

Service la 5k

Roti 18/21

Greutate 175 kg la plin

Cu siguranta este concurenta "perfecta" pentru 300 Rally

Vise taica, cu 175kg. ARE 192 kg la plin, cantarita! 

Asa umbla la inceput zvonul,cu 170 kg, dar la final a iesit o moto de 450cc cu aproape 200kg.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, Adrian M. a spus:

Vise taica, cu 175kg. ARE 192 kg la plin, cantarita! 

Asa umbla la inceput zvonul,cu 170 kg, dar la final a iesit o moto de 450cc cu aproape 200kg.

 

O tâmpenie cu greutatea goală. Aia ar trebui sa ii intereseze doar pe exportatori/comercianți.

Ca doar noi nu avem a folosi o mașinărie/utilaj/agregat oricare ar fi, fără îndeplinirea condițiilor tehnice:

Agent de ungere

Lichid de racire

Carburant

Si toate în limitele normale de funcționare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 29.06.2024 la 13:22, pepsi a spus:

Nu stiu ce sa zic... la Cristian C de pe forum am auzit prima oara de probleme la propulsor.

Inschimb de probleme cu bordul, suspensia spate, acceleratia am auzit mai multe.

 

Pentru un pic de on/off topic, nu pot spune ca am probleme cu motorul, am constatat niște lucruri (si le am postat ca sa nu existe vreun utilizator surprins) care e posibil sa se agravaze sau nu in timp, motorul a mers cat mi a permis timpul, are 16.000 si ceva intr-un an jumate.

Cat despre alegerea colegului nostru.. honda pare ca are usor mai multe modificări nevoie (pe parte de suspensie sa zic) decat ktm ul, iar puterea extra ar putea fi alt plus.

Editat de Cristian C.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Adrian M. a spus:

Vise taica, cu 175kg. ARE 192 kg la plin, cantarita! 

Asa umbla la inceput zvonul,cu 170 kg, dar la final a iesit o moto de 450cc cu aproape 200kg.

 

Pe site-ul oficial scrie greutate cu rezervor plin 175 kg. 

Ai cantarit tu sau altcineva si ne poti arata ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, Garcya a spus:

Pe site-ul oficial scrie greutate cu rezervor plin 175 kg. 

Ai cantarit tu sau altcineva si ne poti arata ?

Vezi ca ei zic curb, si s a dezbatut si rasdezbatut, ca umbla cu cioara vopsita, si are 192 kile.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Adrian M. a spus:

Vezi ca ei zic curb, si s a dezbatut si rasdezbatut, ca umbla cu cioara vopsita, si are 192 kile.

 

Noup, nu scrie nicăieri curb. 

Pe site-ul trimis de mine scrie asa: Gewicht, vollgetankt

 

175 kg 

 

Greutate cu plinul de rezervor 175 kg. 

Repet întrebarea mea: exista undeva dovada clară cu motorul pe cantar și sa aibă 192 kg?

 

M-as mira sa mintă pe site-ul oficial fix la cel mai important segment pentru această categorie. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...