Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

De ce nu? Daca as gasi cu cine mi-ar placea plimbari in weekend.

 

Plimbare în week-end =/= touring. Având în vedere că ești începător și nu știi încă ce-ți place, ia-ți ceva versatil care face puțin din toate. Vezi tu ulterior ce stil de mers te atrage mai mult.

 

 

Mie mi se pare mare pentru oras FZ1, fain ca motoreta, dar mare. O sa se incinga ca la balamuc, e si voluminos si consuma si mult. N-as opta pentru asa ceva in conditiile in care as vrea sa merg 90% prin oras.

 

Merge și prin oraș. Nu la fel de bine ca un FZ6, dar merge. Mai ales având în vedere dimensiunile și că a zis că-i place. Nu e camion să nu te poți strecura printre mașini, nu e rachetă care să fiarbă la semafor și să prindă 180 cu a 2-a, e un semi-carenat destul de versatil. Dar modelului touring nu prea-i văd rostul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Daca ma credeti....sunt cu banii in mana in drum spre vanzator. Nu sunt inca 100% sigur de nici o decizie...am impresia ca deja o gandesc prea mult. Pe de-o parte ca trec de 5k cu tot cu echipament.... pe de alta ca vreau totusi ceva frumos si care sa ma faca sa zambesc. Chiar vreau sa ma integrez intr-un grp de motocilcisti si sa fac drumetii....vreau daca am cu cine sa fac si europa... am si timpul necesar. Asa ca nu stiu.

 

Am citit si pareri despre comfortul pasagerului si cica ar fi mai mult decat ok.

 

Te referi ca e prea mare motorul de 1k? Se supraincalzeste la modul in care sa dauneze tehnic sau ca ma incalzeste pe mine la ....?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te referi ca e prea mare motorul de 1k? Se supraincalzeste la modul in care sa dauneze tehnic sau ca ma incalzeste pe mine la ....?

Ambele. Un motor mare se încălzește mai mult și mai repede față de unul mai mic. Este deranjant și pentru tine să mergi cu cazanul încins constant între piciaore, și nici motorului nu-i place să stea numai cu ventilatoarele pornite și mergând la pas în traficul infernal în jungla asta de oraș.

 

Oricum, o semi-carenata se răcește mai bine față de o carenată complet - cum e cea pe care mergi s-o vezi. Dacă mergi peste 50% în oraș, modelul standard este o opțiune mult mai bună. Dar faci cum vrei.

» Post actualizat in 06 Mar 2017 14:19

Dacă o arzi tare prin oraș, se încălzește. Dacă mergi normal, nu fierbe nimic.

 

În traficul din București orice motor răcit pe apă ajunge să fiarbă. Variază doar timpul necesar să ajungă în acel punct.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc din nou pt timpul vostru.

 

Ce o sa fac:

 

O sa ma urc din nou pe toate, reduc lista la 3... pe alea o sa le scot la o tura scurta dupa care o sa aleg cu feeling'u nu cu buzunarul.

» Post actualizat in 06 Mar 2017 19:02

Adjudecat FZ 1 Fazer :)

 

Am incercat din nou fz6, xj6 ...dar tot la fz1 nu m-am putut abtine sa zambesc :)

 

Mai dureaza aprox 10 zile pana e gata :( RAR/Revizie/numere .... timp in care eu tre sa ma echipez de la 0. Ceva sfaturi unde sa ma duc pentru echipament? Undeva unde pot gasi raport bun pret calitate, clasa medium ...si unde pot proba de toate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mi-am luat echipament oxford (de la my moto).

Am luat:

- geaca lunga cu mesada aproape 600 de lei

- pantaloni cu mesada 610 lei

- manusi 230

- cizme 350

Toate sunt marca Oxford. Casca a fost 800 de lei, Nolan N86. Le-am luat anul trecut prin ianuarie-februarie, exceptie facand casca pe care am luat-o in noiembrie. Am circulat niste km cu manusi foarte ieftine si ...cam atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am luat niste ghete TCX X wave waterproof de la cineva de pe forum și sunt foarte mulțumit de ele. Prețul a fost foarte bun și el. Dacă vrei detalii da-mi un pm.

 

Casca am tot un Nolan N86, luat de la mymoto cam anul trecut în ceva oferta. Casca o consider ok pentru început pana te lămurești ce vrei de la o casca și ce ți se potrivește.

 

Pentru genunchiere,geaca și mănuși lungi și scurte am fost prin diverse părți. La fel, dacă te pot ajuta cu ceva, da-mi pm.

 

Seara faina și s-o folosești cu plăcere și fără incidente!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc!

 

Casca mi-ar placea scorpion gt920 dar nu gasesc nicaieri in bucuresti. Singurul dealer pare sa fie in Targu Mures la Moto E Motion?

 

https://www.revzilla.com/motorcycle/scorpion-exo-gt920-satellite-helmet

 

Ma gandesc ca nu e o idee buna sa comanzi un model online fara sa-l probezi inainte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari, nu stiu unde poti gasi RST in tara dar au echipament foarte bun la bani ok ( manusi, cizme, costume )

 

Pe Lizeanu 23 la scorpioAZ / shop4moto gasesti RST.

Legat de RST, stiu un baiat care se cam vaita de un costum ca se tocise pielea relativ repede, dar a zis ca si pretul a fost bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta al lui se dezintegra asa..se faceau bobite din alea mici care cadeau pe zonele unde se freca mai mult. Nu inspira calitate. Nu stiu ce colectie sau an era, dar mi se parea anormal. Eu am o geaca Dainese, luata noua anu trecut, dar model mai vechi si nu se prezinta asa. Nu zic ca-s toate asa dpdv calitativ, doar ca am vazut ca exista si posibilitatea asta la un anumit model.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asfalt uscat iti doresc si multa cumpatare. Eu nu m-as fi aruncat la cata herghelia de la inceput. Vei sta cu ouale in gat mult prea mult timp pana o sa-ti dai drumu, daca o sa-ti dai drumu vreodata (o sa intelegi ce inseamna a-ti da drumu...). Dar sper sa gresesc si sa reusesti sa te si bucuri de ea si sa si mergi in siguranta.

Eu mi-am luat echipament nou si eftin de la nico de aici de pe forum. Chiar daca esti fitos si vrei totu nou si dintr-un magazin cu miros de turbo fa-i o vizita si domnului nico (undeva pe soseaua giurgiului) are mult chestii noi, bune si decente la pret, te lasa sa probezi, are rabdare e super om. Eu saracu l-am f**t la cap vreo 2 ore pana sa ma decid la o geaca cu pantaloni IXS de care nu m-am mai despartit de 3 ani de cand ma tot sui pe motor si sunt in stare super inca. Tot de la el am luat un combinezon de ploaie deosebit de urat (galben, mov, negru, 90s style) si de eficient. Spre nordkapp, din grupu de 5 eu eram singuru uscat la sfarsitul fiecarei zile ploioase. De asemenea tot de la el am luat niste manusi impermeabile bunicele: la fel, eu si cu inca unu din grup eram singurii uscati la maini. El a dat 250 pe manusi (oxford) la mymoto, eu am dat cred ca 60-80 de lei. Si parca ale lui au cedat primele.

Recomand si cizmele TCX cu Goretex impermeabile. Chiar sunt impermeabile, excelente, respirabile, made in romania! Luate de la altcineva de pe forum, cred ca acelasi de zice si razvan.dumitrescu10

 

La genunchiere daca vrei sa ai separat fata de ce o sa aiba pantalonii (ca sa pui la blugi), neaparat ia-ti genunchiere de se pun pe dedesubt. Alea de se pun deasupra sunt nasoale, mari si daca vrei sa mergi si intr-un bar club manifestare te stresezi unde dreacu le pui, sau mergi ca un jandarm gata de bataie. Alea pe dedesubt isi fac si treaba si poti sa si mergi cu ele cand te dai jos de pe minunatia pe care ti-ai luat-o. Totusi, daca iti place sa pari jandarm si vrei d-astea pe deasupra, am unele de vanzare :))

 

Ai luat motoru cumva de la nenea de pe strada Pancota (zona dna ghica)? Daca da, e ok-ish nenea, dar am auzit, nu am experimentat personal, faptul ca nu exista motocicleta adusa de el fara km dati inapoi si alte povesti pe care nu le mai zic ca sa nu-ti stric placerea, mai ales ca nu pot sa garantez ca ar fi adevarate. Daca ai verificat-o si e ok, ok. Sper ca te-ai dus cu un mecanic in care ai incredere chiar daca ai luat-o de la 'reprezentanta'.

 

Asfalt uscat iti doresc, drumuri bune, experiente placute/aventuroase, amintiri frumoase si toate astea fara incidente grave asupra sanatatii tale (o julitura-doua e ok si de asteptat)!

Editat de shumilica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, multumesc pentru sfaturi :)

 

Chiar o sa-i fac o vizita lui Nico zilele viitoare. Vad ca ai de unde alege.

 

Da am luat motorul de acolo. Eu chiar refuz sa cred ca pana si omul ala e tzepar. Daca asta e cazul...atunci mi-o merit cu varf si indesat pentru ca am muscat cam tot ce mi-a "vandut". Revizie, asistenta inmatriculare (prefer sa lucrez de acasa si sa platesc decat sa stau ore la cozi), garantie etc si multe alte mici chestii care mi-au dat de inteles contrar.

 

Acum ca nu or fi km reali...tot ce e posibil, sincer...daca e ca la masini...conteaza mai putin decat starea generala. Eu pe oriunde m-am uitat pe dedesubt lucea... (evident pregatita de vanzare) asa ca mare lucru n-am observat.

 

 

(o julitura-doua e ok si de asteptat)!

 

Nu multumesc :) se poate si fara.


» Post actualizat in 07 Mar 2017 14:51

la 1,83 nu sunt foarte inalt dar pozitia e cam la limita. Desi as vea si un FZ6 de vanzare....

 

Tare rau avatarul :10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua. Posesor de B (de foarte multi ani) Cand eram pusti am avut un BMW din '55 pe care l-am calarit pina a murit, apoi un Voshod iar apoi un Minsk. Ma rog, ideea este ca nu am mai mers pe o mobra din 2001. De ceva vreme ma gindesc tot mai serios sa-mi iau motor - mi s-a spus ca am intrat in criza midage - ma rog, doi bani nu dau pe asta. Intrebarea mea este urmatoarea: VT750 Aero noua sau VTX 1300 R second hand? 1.83cm/112kg/inseam 81cm.

Va multumesc si ma iertati daca exista posibilitatea sa va repetati (alte posturi similare)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Colegu', eu nu te felicit pentru alegere, dar iti doresc tot binele din lume tie si miarului.

O sa fie greu, la propriu si la figurat.

Editat de FLEX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Colegu', eu nu te felicit pentru alegere, dar iti doresc tot binele din lume tie si miarului.

O sa fie greu, la propriu si la figurat.

 

Multumesc! Eu sunt totusi optimist, nu cred ca o sa-mi fie CHIAR asa de greu. Singurul lucru pe care nu il inteleg momentan si ma tot gandesc ...e cum iti dai seama, la motor, care e limita aderentei intr-un mod safe...fara sa o dai pe jos. Daca as stii unde e limita aderentei ( care evident depinde de conditii) de fiecare data cand am urc pe motor, stiu si ce pot sa fac cu ea safe. Si aici ma refer la evitare obstacol, franare de urgenta si alte manevre defensive. Scopul nu e sa fac curse pe strada.

 

Pentru ca ma gandesc ....daca nu stiu unde e limita ... atunci imi va fi mereu frica si mereu voi merge cu un morcov in .... probabil la nici jumatatea capacitatii ei. Banuiesc ca la asta va referiti cand spuneti toti ca o sa inveti greu ..."sa iti dai drumul" ,,,?

 

 

 

Trebui sa cumpar lant antifurt si prelata ...ce imi recomandati?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scopul nu e sa fac curse pe strada.

Pina aici e corect. In cazul asta aderenta unui miar cu caucioace bune si noi o sa fie ultima ta problema.

 

A-ti "da drumul" presupune sa te misti "natural" cu motocicleta in orice situatie, e ca la dans sau (situatia cea mai apropiata) la mersul cu bicicleta.

Un incepator il vezi ca e incepator, nu sta bine pe ea, are ezitari, merge "in colturi", un tip care "si-a dat drumul" merge cursiv, fara sincope - treaba n-are nici o legatura cu viteza, fiecare merge cit de tare il tine instinctul de conservare.

 

Greutatea agregatului, combinata cu performanta motorului si a frinelor te vor pune in situatii neobisnuite, pe care nu vei sti sa le gestionezi (nimeni nu te poate pregati pentru un miar cu 600CP/tona sau mai mult - e practic o jumatate dintr-o masina de F1); probabil te vei descurca, dar evolutia ta va fi foarte lenta si plina de angoase, pur si simplu iti va fi frica de prea multe lucruri (motocicleta iti va da avertizari) ca sa vrei sa testezi limita, sa intelegi de ce o manevra se face asa si nu altminteri.

 

Oricum, fapta e comisa, eu imi pastrez parerea ca era bine sa incepi cu ceva mai usor (in primul rind) si mai putin puternic.

Succesuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...