Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Acum 14 ore, Enache Maria a spus:

Buna!

Sunt fata am 16 ani si 1.67 - 1.70 si nu stiu ce motocicleta de 125cc mi se potriveste. Eu ma gândeam la un yzf 125 dar nu stiu daca ajung cu talpa pe pământ.Am cautat pe foarte multe site.uri niste informatii dar tot nu sunt lămurită asa ca as vrea sa ma ajutati.Sa imi spuneti daca e prea inalta pt mine si sa imi dati alte exemple de motociclete care mi s-ar potrivi (de preferat sport).

Una rosie.🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Buna Maria

Baietii cred ca te-au lamurit, teoretic n-ai nicio problema (tine cont ca este importanta lungimea picioarelor in raport cu inaltimea). 
Cu toate astea, cea mai buna treaba este sa incaleci una si sa vezi exact cum sta treaba. 
Nu stiu insa daca ai aceasta posibilitate la tine in oras.

Daca nu exista un topic dedicat motorului pe care il vrei, poti face tu asta. Apoi vezi daca e cineva in la tine in oras (zona) care are modelul respectiv, nu cred ca n-o sa te ajute. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, FlipperCo a spus:

Buna Maria

Baietii cred ca te-au lamurit, teoretic n-ai nicio problema (tine cont ca este importanta lungimea picioarelor in raport cu inaltimea). 
Cu toate astea, cea mai buna treaba este sa incaleci una si sa vezi exact cum sta treaba. 
Nu stiu insa daca ai aceasta posibilitate la tine in oras.

Daca nu exista un topic dedicat motorului pe care il vrei, poti face tu asta. Apoi vezi daca e cineva in la tine in oras (zona) care are modelul respectiv, nu cred ca n-o sa te ajute. 

Nu ar fi o idee rea.Multumesc de sfat🙏

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bună seara detin categoria A din 2009 dar am mers mai mult pe maxiscuter iar ca si motor ultimul a fost o honda hornet 2003 care nu mi a placut foarte mult ,mai nou vreau sa imi cumpar din nou o motocicleta dar nu nu sunt decis si va cer sfaturi ținând cont ca am 170cm înălțime si vreo 88 kg ce alte variante ar trebui să caut sa fie ceva atât pentru oraș cat si pentru exterior . Va mulțumesc 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Depinde mult de buget. Insa, daca vrei sa iti faci o idee orientativa, baga-ti datele pe acest site: http://cycle-ergo.com/ si vezi cam la ce motor te opresti. Tine cont ca acolo, motoarele sunt fara comprimarea statica a suspensiei, adica se mai lasa vreo 3 cm lejer la kilele tale, adica scazi 3 cm din inaltimea șeii (calculated seat height).

 

De recomandat, e greu fara un buget. Noua? SH? Cat la suta in oras si cat la suta in exterior? 

 

Citat

La inaltimea ta un CB500x sau NC750DCT. Acu depinde si pe unde mergi in afara.. VStrom650 daca poti proba si ajungi bine cu talpa iarasi e OK.

 

Da, un v-strom e ok dar e greutz, daca nu stie sa il manevreze in oras, la inaltimea lui, posibil sa aiba probleme. 

 

 

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 07.01.2021 la 0:02, Andrei112 a spus:

Sall

Anu acesta as vrea sa dau de permis(cat a1) 😁

Si nu sunt decis ce motor sa aleg si care mi s ar potrivi cel mai bine 

Am 1.62 inaltime😟 

Din cate am vazut cbr ul este cel mai mic(la inaltimea șeii ma refer)

Daca puteti sa mi dați voi alte ex

Buget 2500€

Ms anticipat! 😘 

 

 

Ca idee generala pentru toti cei care deschid subiecte noi la sectiunea Incepatori: cititi putin si ce titluri au celelalte subiecte deschise tot aici, e posibil sa va regasiti intr-unul din ele. Si scutiti timp pretios.

 

http://cycle-ergo.com/ e site-ul.

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
1 oră în urmă, misionaru a spus:

Salut!

Depinde mult de buget. Insa, daca vrei sa iti faci o idee orientativa, baga-ti datele pe acest site: http://cycle-ergo.com/ si vezi cam la ce motor te opresti. Tine cont ca acolo, motoarele sunt fara comprimarea statica a suspensiei, adica se mai lasa vreo 3 cm lejer la kilele tale, adica scazi 3 cm din inaltimea șeii (calculated seat height).

 

De recomandat, e greu fara un buget. Noua? SH? Cat la suta in oras si cat la suta in exterior? 

 

 

Da, un v-strom e ok dar e greutz, daca nu stie sa il manevreze in oras, la inaltimea lui, posibil sa aiba probleme. 

 

 

Va mulțumesc si imi cer scuze ca nu am scris si bugetul care este încadrat la maxim 3000 euro 🙂 mai mult pe SH 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salutare!

În spiritul topicu-ului, vin și eu cu o rugăminte/întrebare către voi: ce motor SH ar fi potrivit pentru condus 80%urban-20%(sper) extra-urban (dar, ca să fim siguri, mai mult urban) pentru un individ de 186 cm, 100 și oleac' de kile, cu un buget estimativ de 3000 de euro? Ideal, motorul să aibă ABS. Am 37 de ani, categoria B de vreo 13-14 ani (parcă), iar A-ul sper să-l iau cu succes anul ăsta (deci nici achiziția nu o să fie prea curând, probabil, dar să încep un research cât de cât). Deci nu mă interesează wheelies, squidding și liniuțe, ci o navetă/plimbare de oraș și împrejurimi confortabilă, dar nu neapărat leneșă. Ca stil, vizual cel puțin, că nu am avut ocazia să urc pe ele, îmi plac naked, standard/clasic/retro, ADV, deci prin zona asta foarte bine și clar definită. :)) 

Mulțam! 🛵

Editat de alxp
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 38 minute, Lucian_M a spus:

 

Vorba aia: accelerația FIE CU tine. 😂

😊

@alxp  eu fiind fidel firmei Honda ti-as recomanda ceea ce am probat sau ceea ce am de la ei.

Ca gabarit suntem aproape la fel.

Daca poti sa maresti bugetul cu 1000-1500 € (cam mult, recunosc) ai doua variante:

Transalp XL700V

CB500X

Daca ramai la cei 3000 € poti incerca

CBF600, model PC43, adica fabricatie dupa 2007, motor cu injectie. Astea le gasesti de pe la 2500 €.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, Lucian_M said:

Direct Hayabusa, ce să faci doar cu 110 cai... Sau vreun Panigale.

Vorba aia: accelerația e la tine. 😂

Pff, păi la 3 mii nu mai bine iau două hayabuse? să fie acolo, zic 😅

 

3 hours ago, Silver Arrow said:

😊

@alxp  eu fiind fidel firmei Honda ti-as recomanda ceea ce am probat sau ceea ce am de la ei.

Ca gabarit suntem aproape la fel.

Daca poti sa maresti bugetul cu 1000-1500 € (cam mult, recunosc) ai doua variante:

Transalp XL700V

CB500X

Daca ramai la cei 3000 € poti incerca

CBF600, model PC43, adica fabricatie dupa 2007, motor cu injectie. Astea le gasesti de pe la 2500 €.

 

Mersi mult pentru sugestii! Le trec pe listă și investighez. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

22 hours ago, alxp said:

Salutare!

 

 

KTM Duke 390, 150kg, șaua la 830mm. Pentru oraș este excelentă.

Ce-i drept, are doar 44HP și nu e de autostradă și, în al doilea rând prețul pentru una SH de fabricație mai recentă poate depăși bugetul tău, dar dacă mai pui 1000-1500 cum a spus Silver, sigur găsești.

Sau CB500X, cum a mai fost recomandat, mai grea, dar poți găsi una mai veche și mai ieftină. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

''Doar'' 44 CP este prea slab..... 🤔

Acuma depinde cu ce comparam si ce doreste omul sa faca cu mobra.

Si e drept ca e foarte important ce rapoarte are cutia.

Oricum circa 300 Kg mobra cu calaretul si 44 CP insemana cam 0,15 CP/Kg care nu este chiar putin.

 

Am mers drumuri lungi cu CB500X care are 48 CP,  si cu Honda Shadow care are le fel 48 CP si nu mi s-a parut ca am vreo problema cu ele pe autostrada (eu avand 120 Kg 🙈).

E drept ca nu am trecut de 130-140 km/h. Cu Shadow-ul am mers cu 110 km/h (prea turata la 130 km/h). Dar puteam sa fac depasiri in conditii de siguranta.

E drept ca e mai placut cand ai +100 CP sub sa .....

Daca vrei sa arda asfaltul in spatele mobrei, si sa zbori cu 200 km/h sau mai mult, intr-adevar cei 44 CP nu te ajuta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Cbf 600. Cel mai rafinat motor dintre toate propuse . Putere cca 70 cai ,dar rapanditi pe o plaja mai mare ( 4 cyl). Cca 2009 inca se faceau decent . Fata de un CB 500 xyz*^ actual , la ani lumina la calitate aparenta ( fit & finish). Fata de un KTM fabricat in lndia este de pe alta planeta in materie de durabilitate. Arata si se simte ca o motoreta serioasa si decent de solida. 

Niciuna nu vine cu arcuri in furca perfecte pt unul de peste 100 kg , dar la un model atat de raspandit si simplu e o banalitate sa-i pui niste arcuri mai bune , iar alea stoc se descurca ok pana ajungi asa departe.

Se incadreaza in buget...sau daca depaseste , numai cu foarte putin 

Frana fata cu doua discuri. Nu cele mai performante ...dar macar arata cum trebuie.

 

 

O alternativa placuta ar fi si Honda Deuville

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai întâi de toate, mulțumesc mult tuturor! :D

Apoi, mai pe rând așa: :)

 

15 hours ago, tzunoi said:

Pe lângă ce a zis Silver Arrow mai ai Suzuki Vstrom 650, Kawasaki Versys de 650. Mai vechi dar unele au si abs. 

Mersi mult. Sună bine propunerile și nici nu par (cel puțin din poze/video) prea masive pentru oraș.

 

15 hours ago, Silver Arrow said:

Cand o da firul ierbii te pot ajuta cu Transalp-ul si cu CB500X sa te sui pe ele sa vezi cum stai.

 

Mulțam mult de ofertă, dar dacă mă uit la nr tău de înmatriculare, mă tem că ne despart vreo ~400 km, eu fiind în Iași :)

 

 

5 hours ago, Kagemusha said:

 

KTM Duke 390, 150kg, șaua la 830mm. Pentru oraș este excelentă.

Ce-i drept, are doar 44HP și nu e de autostradă și, în al doilea rând prețul pentru una SH de fabricație mai recentă poate depăși bugetul tău, dar dacă mai pui 1000-1500 cum a spus Silver, sigur găsești.

Sau CB500X, cum a mai fost recomandat, mai grea, dar poți găsi una mai veche și mai ieftină. 

Cum spunea și @Silver Arrow, nu e problemă la viteza de autostradă, că nu mă grăbesc prea tare de felul meu :)) Dar dacă e cum zice @Christian 1 că e micuță pentru 186 cm ai mei, da, ar putea fi o problemă, că deja mi-s mai ghebos din fire :)) și aș prefera o poziție mai dreaptă

 

3 hours ago, goe 75 said:

Cbf 600. Cel mai rafinat motor dintre toate propuse . Putere cca 70 cai ,dar rapanditi pe o plaja mai mare ( 4 cyl). Cca 2009 inca se faceau decent . Fata de un CB 500 xyz*^ actual , la ani lumina la calitate aparenta ( fit & finish). Fata de un KTM fabricat in lndia este de pe alta planeta in materie de durabilitate. Arata si se simte ca o motoreta serioasa si decent de solida. 

[...]

O alternativa placuta ar fi si Honda Deuville

CBF 600 am văzut că sunt și N și S. În afară de carenă e vreo diferență? (nu am apucat încă să cercetez) 

Deuville pare cam masivă pentru oraș. Nu în ideea de tăiat printre coloane, ci așa, pur și simplu ea, ca volum :) 

 

Încă o dată, mulțam mult! :thanks:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca faci 80% din drumuri in oras, iti recomand un suzuki v-strom 650. Motorul ala e atat de bine gandit, incat nu se incalzeste vara, in traficul ala la 60 de grade intre masini, sub nici o forma, decat in cazuri extrem de rare. Si inca un aspect, nu iti da caldura la picioare si nici frig iarna, decat de la jumatea tibiei in jos. Am avut v-strom 650 timp de 2 ani si am mers cu el 47k km, din care, jumatate au fost in oras, mai exact in Bucuresti. Asta, ca sa iti faci o idee de ce fel de trafic am intalnit. 

 

Suzuki V-strom 650, modelele cel putin din 2008 (asa cum am avut eu), adica cele K9, au inca o racire suplimentara pentru ulei, separata de cea principala, exista un al doilea radiator mai jos. Asta le face foarte practice in mersul pe caldura. 

 

De asemenea, iti mai dau avantaje pentru v-strom: fiabila ca naiba, potrivita pentru inaltimea ta chiar daca esti incepator, eu am 1.75 si 90 km, m-am descurcat excelent cu ea in oras, printre masini la stop. Are ghidonul inalt, treci cu usurinta peste oglinzile masinilor de talie joasa-medie. Asta, ori iti iei o vitezana ca sa treci sub oglinzi, insa la inaltimea ta, as zice sa nu, mai ales ca o vitezana iti cam arde parul de pe picioare daca sta prea mult la copt, intre masini, vara. Schimbul de ulei si de placute de frana e o joaca de copil. Bateria e sub sa, se face instant schimbul. In schimb, pentru filtrul de aer si de bujii e mai complicat putin, trebuie sa dai o laterala de carene si rezervorul afara. Se poate face, dar iti va lua cateva ore bune. In general, e o motocicleta bine gandita, in general...

 

Tot ce ti-am zis aici, conteaza la mersul in oras. Daca vrei sa mergi in alte conditii, tot v-strom 650 ti-as recomanda, ca incepator. Duce lejer pasager, postura de drum e comoda fata de un naked sau vitezana, protectie la vant decenta. Dezavantaje: suspensiile sunt ca moi, in special fata, se afunda rau la o frana brusca, iar greutatea motocicletei e cam mare pentru motorul de pe ea. Daca adaugam si greutatea celor care o calaresc, e posibil sa ajungi instabilitati din cauza asta. Desi, sincer, ma indoiesc ca o sa folosesti frana fata la urgenta ca incepator fiind. Nu e un lucru de laudat, mai bine zis, iti recomand sa faci si niste cursuri de perfectionare, dupa ce iti cumperi utilajul. Si cumpara un model cu ABS.

 

KTM 390 e o gluma pentru statura si greutatea ta. Mai bine iti iei un scuter de 125-250cmc, e mai practic.

Transalp are tot acelasi motor in V ca si Suzuki V-strom, numai ca e un V la un unghi mai inchis, pe la 60 de grade, daca nu ma insel. V-strom are 90 de grade unghiul. Ce inseamna asta fizic? Transalpul e camila, v-strom e gazela. Am mers cu ambele, asta e parerea mea, cel putin. 

 

Orice ai face, nu iti lua vitezana daca vrei sa mergi in oras cu ea. Poti incerca cu un naked, dar il vei schimba repede, maxim 2 ani. Nimeni nu foloseste naked-uri, sunt motocicletele incepatorilor si scolilor de moto.

 

 

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, alxp a spus:

CBF 600 am văzut că sunt și N și S. În afară de carenă e vreo diferență? (nu am apucat încă să cercetez) 

Deuville pare cam masivă pentru oraș. Nu în ideea de tăiat printre coloane, ci așa, pur și simplu ea, ca volum :) 

 

CBF600 cu carena sau naked sunt la fel.

 

Deauville este o mobra faina, subapreciata, dar pentru tine are o mare problema: nu este naked! 🙈

 

Dar la Deauville exista doua dimensiuni de capace la cutiile laterale, cel mici facand mobra (mai) usor de condus prin oras.

 

Iar diferenta de greutate intre un Deauville si CBF600N este de vreo 20 Kg (240 Kg fata de 220 KG).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 hours ago, misionaru said:

Daca faci 80% din drumuri in oras, iti recomand un suzuki v-strom 650.

[...]

 

 

Mersi mult de tot pentru toate detaliile și toate informațiile! :) I appreciate it!

 

11 hours ago, Silver Arrow said:

CBF600 cu carena sau naked sunt la fel.

Deauville este o mobra faina, subapreciata, dar pentru tine are o mare problema: nu este naked! 🙈

 

 

Cum ziceam la început, îmi plac vizual naked-urile, retro și adv-urile. Dar de la văzut până la dat huța pe ele, mai e :) Că, la urma urmei, o să fie mai important cum merge și cât de fiabilă e decât cum arată - că nu mă interesează să impresionez pe unii sau alții cu motocicleta. Iar din ce am citit pe aici, ar fi mai versatil ceva în zona adv...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Dap , numai dupa ce mergi un pic vezi daca te descuri dezbracat in vant sau toate care urmeaza o sa aiba macar un pic de protectie la vant.

 

Am amintit de Deauville pt ca imi scotoceam memoria pt o alternativa cu motor V2 si care se potriveste foarte bine cu un om de gabarit normal catre mare ...dar are dreptate colegul @misionaru, VStromul 650 este cea mai buna motoreta V2 care sa se incadreze in buget. Noul SV650 cu abs este inca prea scump.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca Deauville vine cu acele cutii laterale "din fabrica"...pai ai nevoie de o latime in plus in spate, atunci cand intentionezi sa mergi mai mult in oras decat in afara?

 

Raspund eu, daca exista dubii si ezitari: NU! si daca nu s-a inteles din prima, revin: NUU!

 

Intr-o vreme, am calarit primul motor al meu cu topcase-ul central prin oras (nici macar ala lateral, a se retine aspectul) si ce sa vezi, la o schimbare de culoar dintre benzi, cat masinile erau oprite la stop, am inclinat asa de mult motorul incat am lovit cu topcase-ul central luneta masinii pe care o ocoleam, fiind ceva gen family car cu luneta aproape verticala in linie cu portbagajul. 

 

De atunci, nu port topcase in oras in nicio ipostaza, nici macar ala central. Prefer sa am un ghiozdan si motorul gol de cutii. Daca vorbim de o motocicleta care are o latime considerabil mai mare in spate din fabrica, este un handicap din start in mersul in oras, e ca si cum ai cere sa iti lege un picior la spate atunci cand concurezi la 100m viteza...printre masini. De ce amimtim macar de asa motociclete in acest topic?

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...