Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Daca ai de gand sa bagi 500 km odata esti ambitios , dar eu m-as opri de 10 ori sa admir peisajul . Choper doare spatele , sport dor mainile , naked te bate vantul asa ca raman celelalte . Incearca un Paneuropean de 1100 , cam rara si cam scumpa dar merita banii . Spor la cautat .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
Salutare!

Ma gandesc foarte serios sa imi iau un motor insa deocamdata nici nu am inceput scoala pt A (detin B de 4 ani). Am nevoie de niste sfaturi si as ramane indatorat celor care isi fac timp sa ma ajute!

Nu prea stiu cu ce sa incep fiindca sunt atatea variabile si necunoscute pt mn incat nu e foarte usor sa ajung la o concluzie, dar am sa incerc sa fac asta cu ajutorul vostru.

Prima intrebare ar fi daca pot intra in lumea motoarelor cu un buget de MAXIM 1500E ? (scolarizare+motor+accesorii+taxe&impozite)


Eu stiu (din ce am citit) ca scolarizarea+taxele motocicletei ar fi in jur de 1500lei. Deci as mai avea vreo 4000 pt motor si accesorii (este adevarat, sunt macar pe aproape de realitate?).


Stiu ca sumele astea variaza in functie de ce motor aleg insa avand in vedere ca sunt incepator, nu am un buget mare si nu am tendinte sinucigase, singurele mele pretentii ridicate ar fi la nivel de fiabilitate. Am cunostinte slabe de mecanica auto si nu vrea sa ma jetmaneasca lumea prin service-uri si pt asta sunt dispus sa invat cateva notiuni de baza dar nu vreau sa intru in detalii ca s-ar putea ca ma ratacesc pe acolo :)). Dar ca sa aveti idee despre ce vorbesc si sa puteti aproxima niste cheltuieli totale (max 1500E), CEL MAI PUTERNIC motor pe care il am in vedere ar fi DR650SE de la suzuki sau ceva asemanator.


Acum ca am ajuns la 'obiectu muncii', am cea mai mare nevoie de indrumare:

Motivele pt care vreau motor: PRACTIC si ECONOMIC (+putina recreatie)

Scopul si modul utilizarii:

10% autostrada (daca merge bine cu 100km/h si fortat atinge 120 e perfect iar distanta parcursa cu un plin sa fie in jur de 250km)

20-30% offroad de relaxare, cel mult mediu(garda la sol mare de 25cm+/- )

60-70% oras inghesuit, cu drumuri de 'cacao', cu masini cat vezi cu ochii, locuri de parcare pe una din benzi ca special amenajate mai rar pe la romania si ocazional soferi si participanti la trafic batuti in cap (tre sa fie manevrabila, relativ mica -partea cu relativ o explic mai jos- usoara, puternica in viteze mici spre medii si cu un consum decent)

Am 1.80m si 80kg dar de multe ori nu am sa fiu doar eu pe motor si o greutate max admisa de 150kg ar fi ok si la asta ma refer mai sus cu 'tre sa fie relativ mica': confort si rezistenta decenta pt 2 persoane. Aici intra in discutie si puterea motorului. M-as limita la un 125 cmc daca as merge numai singur dar sunt aproape sigur ca nu ar fi suficient de puternic si fasnet pt sprinturi de oras si nici pt un offroad mic cu 150kg pe sa.


Avand in vedere toate criteriile de mai sus, am ajuns la concluzia ca un DUAL SPORT ar fi bun pt mine (asta dupa ce am visat un pic la niste adventurers ca bmw f650gs si ktm 690 adv R :)) ).


Aici va rog sa interveniti voi si sa imi dati niste sfaturi. Vorbind doar de DS de la suzuki, as alege 650 pt confort si putere (desi e cam greu), dar tinand cont de buget e posibil sa fie mai bun un 200 mai nou (sau 350, 400...).

Nu sunt fixat pe suzuki si nici macar pe dual sport insa astea mi se pare mie ca indeplinesc cerintele mele(fiabilitate si preturi acceptabile cu performante decente). Dar 'MI SE PARE' e foarte concludent in contextul in care nu am nici macar carnet pe A si am mers pe doua roti doar pe bicicleta si o data pe un scuter. :D


Prin urmare, orice sugestie care se apropie de ce vreau va fi luata in calcul. Multumesc anticipat!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai scade cel putin 1000 lei pentru un minim de echipament.

Ramai cu 3000 lei, adica vreo 700 euro.

 

Destul de greu sa iti iei un motor in firea lui, la banii astia.

 

Eu am dat 1000 euro pe o Aprilia Pegaso din 1996, care de altfel nu prea mi-a creat probleme, insa m-am plimbat cateva luni cu un prieten care stie ceva mecanica, pana sa gasesc una cat de cat ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un punct de vedere bun, jupanu77! Insa in situatia mea, poate pot gasi ceva cu mai putina putere dar in stare buna. Ma gandesc ca un motor in jur de 350cmc de prin 98 in stare buna s-ar incadra pana in 1000E, dar mi-ar prinde bine parerea celor care au ceva asemanator si stiu cum se comporta respectivul motor in conditiile spuse de mine (in principiu ''offroad de oras'' -cu 140kg in 50% din timp- si cateva plimbari pe dealuri in weekend).

Am retinut partea cu echipamentul si cred ca ma mai pot 'intinde' de vreo 200E pt el, ca sa pot lua un motor de 1000E.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1000 lei echipament? Uh ... acum fiecare, da cat vrea si cum vrea.. insa nu stiu ce echipament iti cumperi la 1000 lei. Ok, poate eu am exagerat, insa pe mine m-a ajuns 1100 euro doar echipamentul (casca, combinezon, cizme si manusi).. deci un minim decent cred ca ar fi undeva la vreo 500 euro.. dar dupa cum spuneam, fiecare cum crede.

 

PS: Si nu, nu sunt miliardar ... doar imi pretuiesc viata cat pot eu din punctul meu de vedere.. ca daca e sa crapi, crapi si cu echipament.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e nevoie sa-ti iei totul nou de la inceput... o geaca sh e in jur de 200 lei, o pereche de pantaloni sh cam 150 lei, o casca buna 300-500 lei, o pereche de manusi 100-150 lei... cam pe acolo se invarte, mai putin incaltamintea.

Pt inceput merge si cu un echipament purtat dar in stare buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Scarto

Sunt de acord ca in orice exista un minim si un maxim si poate gasesc casca la 200lei dar si 200E si in functie de cati bani dispun si cat tin la viata mea, ajung la un compromis. Dar ai mare dreptate si la partea cu 'crapatul' ! :crack:

 

@ Geo_ZGA

Foarte buna varianta SH. Ceva in stare buna si la un pret aproape de ce imi permit cred ca se poate.

 

 

Avand in vedere cerintele mele, un motor de 200-250 ar face fata bine? M-as gandi la cv de 400 sau mai mult dar cred ca e mai bn sa iau una mai mica si mai noua decat una puternica dar mai folosita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt eu cel mai in masura sa iti dau sfaturi legate de motocicleta, dar si puterea asta difera in functie de tipul motocicletei - eu cand mi-am ales motocicleta (Aprilia Pegaso - 650 cmc), toti prietenii mei nemotociclisti au zis "da' nu e cam mare pentru un incepator?". Raspuns - nu.

Altfel s-ar pune problema in cazul unei vitezane de 600 cmc, care poate dezvolta o putere destul de mare pentru un incepator necugetat - nu ca ar fi cazul tau.

Acum, asa cum se sustine pe forum, pe buna dreptate - poti sa iti rupi gatul la fel de bine si cu una de 300 cmc, ca doar tu ai contolul acceleratiei.

Cumva, nu pot sa te sfatuiesc decat din propria mea experienta, deoarece si eu am cautat tot ceva asemanator si singura (cred) varianta pe care mi-as fi putut-o permite la momentul ala a fost Aprilia Pegaso, pe care, cum spuneam mai sus, am luat-o la 1000 euro. Eu nu am avut probleme cu ea, dar nu pot generaliza - citeste forumul de Aprilisti daca vrei sa vezi care ii sunt problemele. BMW F650 era mai scump, Transalpul la fel - si oricum e alta mancare de peste.

Nu stiu (nu ca nu ar exista, dar nu stiu eu) ce motocicleta mai mica iti poti lua, care sa fie cat de cat confortabila si pe sosea - de ex. Pegaso se simte bine pana pe la 120 km/ h, desi cred ca 100 ar fi viteza ideala.

 

Din ce ai scris tu, ai nevoie de o motocicleta versatila, ceea ce, prin eliminarea celor specializate, te conduce spre un numar limitat de variante - doua ti-am dat eu - Aprilia Pegaso, BMW F650. Uite poate si Tenere, desi cred ca e mai scumpa, dar am inteles ca e foarte OK.

Acum, poate te mai ajuta si alti colegi care au mai multa experienta decat mine, sa poti schita cateva variante, dupa care te apuci de cautat.

 

Spor la treaba!



Recitind ce ai scris, trebuie sa precizez ca Pegaso fara injectie (modelele pana prin 2000 - 2001) nu este deloc economic, in sensul ca in Bucuresti, la ore de varf, poate ajunge chiar la un consum de 10 %.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exemplele date de tine (pegaso, f650, tenere) sunt adventure tourers dar mie mi-ar trebui un dual sport (dr650se, xr650l) fiindca sunt mai usoare, ieftine si economice, factori foarte importanti pentru mers preponderent in oras. Prefer manevrabilitatea si capacitatile mai bune in 'offroad' ale unui dual sport decat confortul mai mare al unui adv tourer fiindca am sa depasesc 100km/h foarte rar si calatoriile nu o sa depaseasca o ora in principiu.

Ce m-ar ajuta cel mai mult ar fi parerea cuiva care foloseste o astfel de motocicleta in conditii similare si imi poate confirma ca e suficient de confortabila SI pentru 2 persoane cand e cazul. Oricum, multumesc pentru feedback!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa stii ca pe dualsport abia merge un om. Sa cari si pasager mi se pare masochism. Pur si simplu nu e facuta pentru 2 persoane.

 

De ce nu-ti iei un Suzuki GS500 ? Am vazut pe unu pe facebook de spameaza toate grupurile, il are la vanzare pe olx parca. 3500ron parca ?! nu mai stiu exact .. .dar pe acolo ...

E naked, dar e ok pentru oras zic eu.

Eu am fratioru mai mare, GSR 600 ... si sunt foarte multumit de el.

Editat de dodo_tk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt. @di: Intereseaza-te putin si despre Honda NX650(Dominator) http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_NX650_Dominator S-ar putea sa iti placa.

E un dual sport de 650 cmc si 32kw. Detin unul de putin timp si sincer iti spun ca ma multumeste. In oras se manevreaza usor. E fasneata pe demaraje, desi trebuie sa treci destul de repede prin treptele de viteza pana sa ajungi la o viteza considerabila. La drum lung e mai mult decat decenta daca nu o urci peste 120km/h. E drept ca vibreaza suficient...deh...e monocilindrica. Ca si consum mixt eu am facut 200km cu 12-13 litri. Pe asfalt se tine bine, pe serpentine de asemenea. O sa te satisfaca mult si pe drumuri neasfaltate, de tara, de munte. Se descurca bine si in noroi, dar aici intram deja in discutii despre gume si e mult de vorba. In ceea ce priveste bagajele si pasagerul...nu iti face griji...duce. Si nu te va injura pasagera pentru dureri de poponeata. Eu am renuntat la un naked pentru mobra asta pentru ca mi-a trecut pofta de viteza si vroiam una pentru drum lung...pentru orice fel de drum...si economica pe deasupra.

Spor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate aici ma lamureste si pe mine cinva ca toata lumea se leaga de faptul ca deschid topic dar nimeni nu imi spune si ceva concret ! ce motore cu 4 in linie pentru A2 exista inafara de Bandit 250 si CB 250 ? ZX4R Se poate face pentru A2 ? Ce motociclete naked sau ss cu L4 exista pentru A2 ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

In vara asta vreau sa dau si eu de permis ( A2 ),deoarece am 20 de ani si nu am voie sa dau de categoria A. Am facut aceasta postare cu scopul sa imi indreptati atentia catre un motor potrivit. Sa va spun despre mine ca am 1,75 m si 66 kg(pe acolo :) ).

Mie mi-a placut un Kawasaki Ninja 300 - din cate am inteles se incadreaza in categoria A2,voi ce ziceti? Se merita sau nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cei cu A1 si nu numai.Vand Suzuki Marauder 125 ideala pentru incepatori,stare buna de functionare,13 000 km reali, an fabricatie 2003,schimburi consumabile la timp,cauciucuri bune, baterie noua ,lantul a fost uns la fiecare 500 km,consum 3%, nu a fost cazuta, inmatriculata,asigurare si ITP valabile pana in 2015.Mai multe detalii la telefon sau lasati mesaj :D Pretul este de 1500 euro

[sharedmedia=core:attachments:105087
Editat de edyedi22
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Buna tuturor, sunt si eu nou pe aici. Momentan sunt inca in procesul de a pune bani la ciorap dar sper ca anul viitor sa achizitionez o mobra. Ma gandeam la un CBR500R insa nu am gasit nimic legat de model pe forum. E ok pentru un incepator? Am vazut ca nu are consumul ridicat si asta ma atrage.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte folositor.Si bine de luat in seama.asta pentru cine vrea si vrea sa practice motociclismul ca un sport sanatos...fara riscuri

Tocmai fac si eu scoala pentru A, ca asa mi s a pus pata mie, nu am mers niciodata pe un motor, sau scuter sau ce o mai fi...masina si bicicleta..:D..fac scoala pe o Honda Rebel...si asa mi se pare nervoasa...:)vreau A-ul, dar am hotarat deja ca prima mea motocicleta o sa fie de max 400 cc..una mai mare deocamdata ma sperie.. :eek: parerea mea este ca asa ar trebui sa faca toti incepatorii...plictiseala rapida daca are cc putini?lasa frate, invata tu sa mergi cum trebuie, sa stapanesti motorul cum trebuie, sa te descurci cum trebuie in trafic si dupa aia...supermoto...direct pe circuit, sau in decor, depinde

si asta pentru ca nu am decat 52 de kg...si 1.68...buna asta nu?lady like.. :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu numai puterea este importanta, ci mai degraba genul motocicletei, dupa parerea mea.

Adica, un kawasaki ninja de 300 mi se pare mai periculos pentru un incepator, decat mobra mea de 650...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutari.

As avea nevoie de un sfat din partea celor mai experimentati sau in masura sa-l dea.

Doresc sa achizitionez de la o cunostiinta un Aprilia Pegaso 600 ( 1991 ) si sunt curios daca este compatibil cu permisul de conducere A2. Dupa calculele mele se incadreaza, si de ce spun asta? :

 

KW: 32.8

Greutate: 172 KG

 

Dupa formula matematica 32.8 / 172 = 0,190 , practic raportul este sub 0.2 kw/kg .

 

Daca gresesc undeva corectati-ma :P. Asfalt uscat.


» Post actualizat in 20 Jul 2014 18:51

Nu stie nimeni ? Ma grabesc putin, scuzati-mi double postu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

 

Salutare!
Ma gandesc foarte serios sa imi iau un motor insa deocamdata nici nu am inceput scoala pt A (detin B de 4 ani). Am nevoie de niste sfaturi si as ramane indatorat celor care isi fac timp sa ma ajute!
Nu prea stiu cu ce sa incep fiindca sunt atatea variabile si necunoscute pt mn incat nu e foarte usor sa ajung la o concluzie, dar am sa incerc sa fac asta cu ajutorul vostru.
Prima intrebare ar fi daca pot intra in lumea motoarelor cu un buget de MAXIM 1500E ? (scolarizare+motor+accesorii+taxe&impozite)
Eu stiu (din ce am citit) ca scolarizarea+taxele motocicletei ar fi in jur de 1500lei. Deci as mai avea vreo 4000 pt motor si accesorii (este adevarat, sunt macar pe aproape de realitate?).

Salut!

 

In vara asta vreau sa dau si eu de permis ( A2 ),deoarece am 20 de ani si nu am voie sa dau de categoria A. Am facut aceasta postare cu scopul sa imi indreptati atentia catre un motor potrivit. Sa va spun despre mine ca am 1,75 m si 66 kg(pe acolo :) ).

Mie mi-a placut un Kawasaki Ninja 300 - din cate am inteles se incadreaza in categoria A2,voi ce ziceti? Se merita sau nu?

Buna tuturor, sunt si eu nou pe aici. Momentan sunt inca in procesul de a pune bani la ciorap dar sper ca anul viitor sa achizitionez o mobra. Ma gandeam la un CBR500R insa nu am gasit nimic legat de model pe forum. E ok pentru un incepator? Am vazut ca nu are consumul ridicat si asta ma atrage.

 

Pt toti cei care vor sa isi cumpere o motocicleta noua:

 

1. Intai faceti scoala si dupa ce aveti A, A2, A1, Am si apoi incepeti cu stransul banilor.

 

2. Dupa ce aveti suficienti bani pentru UN ECHIPAMEN MINIM, cumparati echipamentul si apoi puteti continua cu stransul banilor pentru motor/scuter/maxiscuter

 

3. Intre timp, dupa ce ati cumparat echipamentul, in functie de ce categorie aveti E IMPORTANT SA AFLATI CE MOTOCICLETE SE INCADREAZA IN CATEGORIILE PE CARE LE AVETI(exceptie facand cei care au A-ul, pentru ca pot conduce orice motocicleta)

 

4. Dupa ce aveti echipamentul si aveti si banii cautati o motocicletele care va plac.

 

5. Mergeti si testati motocicletele respective, nu le cumparati doar ca va place design-ul exterior. Revin cu exemplul meu: Visam la un GS500F si cand m-am urcat pe ea am realizat ca nu imi place pozitia in sa, ca atare mi-am cumparat un CBF500(pe care am testat-o inainte sa o cumpar)

 

E inutil sa intrebati: "Ce motocicleta sa imi iau?". Raspunsul este: orice. Da poti sa iti cumperi orice motocicleta, insa trebuie sa ai dreptul sa o poti conduce, trebuie sa iti placa si nu doar dupa cum arata, trebuie sa se potriveasca nevoilor voastre.

Eu va recomand sa cautati modele de motociclete in functie de ce categorie aveti in permis, sa va interesati ce probleme au, sa vorbiti pe forum cu proprietarii modelelor cautate, sa va interesati in legatura cu costurile de intretinere, cu costurile accesoriilor sa va ganditi luand in calcul toate aspectele astea si apoi sa luati decizia de a cumpara o motocicleta.

 

Ceea ce intrebati voi este echivalent cu a intreba vanzatorul unui restaurant cu ce sa va serveasca. Raspunsul e acelasi: orice. Va puteti potoli foamea si cu paine si cu caviar, dar trebuie sa ganditi putin inainte de a face alegerea.

 

Rog pe cei cu experienta sa completeze raspunsul meu, acolo unde considera ca este cazul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

Si eu tot nou pe aici.

Sunt din Bucuresti, am 33 de ani, permis cat B de 10 ani, 1.63 inaltime si 53 de kg.

In curand voi fi posesor de permis cat A.

 

Ce motocicleta mi-as lua? Ma gandeam Honda CBR 125. Cred ca 1 an minim as tine-o, ma obisnuiesc cu ea, mai ales cu traficul din Bucuresti, apoi as merge pe un 500cc maxim. In niciun caz sport sau supersport. Mai conteaza si bugetul - mai mult de 1500 euro nu as da, mai ales ca sunt incepator si foarte posibil sa mai fac cate o duda cu ea.

 

Pentru ce imi iau? Pentru a merge mai usor la munca, pentru a iesi in weekend pentru drumuri de maxim 100km.

Am incalecat un CBR 125 si mi-a placut : ajung cu picioarele pe pamant cand stationez, usoara, deci usor de manevrat in trafic. De cum se misca in trafic nu pot spune, este altceva decat poligonul. Recunosc insa ca poate as lua un 250 cc de la inceput, daca gasesc ceva ca sa imi placa.

Da, imi place sunetul facut de un 600+cc, dar fiind inepator, nu vreau sa ramana copilul fara tata pentru ca mi-a scapat mie mana pe acceleratie. Mai bine una de care sa trag putin. Am incercat mai toate mobrele de la scoala, si la fizicul meu "impunator" voi avea belele mari daca una de 600cc imi cade pe strada.

 

Cine are asa ceva (CBR 125), poate sa spuna mai multe. Este adevarat, asa cum am auzit, ca in cateva luni te plictisesti de ea (ca nu trage, ca e prea mica etc) ?

 

Multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Kristian K changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...