Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Mesteresti saptamanal la 600? Proxy, cu totii avem interese, dar...mai usor cu spalatul pe creier.

Eu nu mai am niciun interes, asa ca pica ce ai spus tu si Radu H...

 

Nu toata lumea isi cumpara o masina BMW de 20-30 de ani, impecabila, nelovita si tinuta in garaj, sub 150.000 Km... unii prefera un Logan nou cu garantie 3-5 ani.

La fel si la motociclete... nu toti sunt vitezani, unii le folosesc ca mijloc de transport care ii costa putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Cineva zice ca te plictisesti rapid de 125, altcineva nu-ti recomanda monocilindru, altul nu-ti recomanda "chinezarii"...

Eu am avut un Rieju (spaniola cu motor de yamaha xt sau dt din fabrica, deci se presupune tot "chinezarie") de 125 timp de 5 ani!! 5 ani baaaa!! Si n-am murit cu ea, nu m-am plictisit asa rapid, nu m-au costat reparatiile atat de mult (pentru ca nu are atata tehnologie cat sa cedeze, aveai de schimbat la ea doar uleiul, pentru ca nici filtru nu avea; bujia o schimbam odata la 2 ani cand schimbam si placutele), consumul era de maxim 3% si pentru mine era perfect pentru mersul la munca, plimbari prin Bucuresti, chiar si drumuri pana la munte (cu doar 11 cai obositi).

Si eu am ales tot datorita fizicului "impresionant" (1,73 si greutatea... nici nu mai zic.. e sub 60 :crack: ) si pentru ca am vrut sa ma bucur de plimbarile pe 2 roti, nu sa ma planga familia.

 

Asa ca terminati cu atatea sfaturi despre ce motor sa-si ia omul. Daca el vrea sa aleaga ceva mic pentru ca asa se simte el confortabil atunci asa sa faca, pentru ca nu ii dati voi bani pentru eventuale reparatii si nici nu-l plangeti voi la un eventual accident de incepator.

 

Bravo pentru intelepciune si sper sa nu te lasi influentat sa sari direct pe ceva mare si greu de controlat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lasand la o parte discutia dintre japoneze si chinezarii, unde nu ma bag sa dau sfaturi, ar trebui sa iti dea de gand cel putin un lucru: nu cred ca este vreun coleg pe aici, care sa fi inceput cu motor mic si sa nu-i fi parut rau in scurt timp, sa nu se fi plictisit repede si sa vrea sa treaca la next level dupa primul an. Ce te face sa crezi ca va fi altfel pentru tine?

 

Later edit - in timp ce scriam, a mai aparut un coleg care sustine ca el 5 ani nu s-a plictisit.. lucky him, oricum, in 99% din cazuri cam asta se intampla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa ca terminati cu atatea sfaturi despre ce motor sa-si ia omul. Daca el vrea sa aleaga ceva mic pentru ca asa se simte el confortabil atunci asa sa faca, pentru ca nu ii dati voi bani pentru eventuale reparatii si nici nu-l plangeti voi la un eventual accident de incepator.

 

Bun si atunci de ce mai ceri (cere) sfaturi ? Ia-ti (sa-si ia) ce doresti si la revedere.

Aa, vrei o confirmare din partea noastra pentru viitoarea ta alegere de 125 ? Tocmai ai primit-o. Nu.

Editat de Radu H.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e sa fim 100% corecti, initiatorul de fapt a cerut parerea strict intre cele 2 chinezarii de 125 :) nu a cerut parerea daca e ok sau nu de 125 :)

 

Dar fiind un forum, si fiind si iarna si primavara inca departe, sfaturile vin, si el daca vrea, le ia in seama. Daca nu, nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mesteresti saptamanal la 600? Proxy, cu totii avem interese, dar...mai usor cu spalatul pe creier.

Eu iti recomand minim 250 (ninja) si maxim 500 ( cb,gs, er). Dupa mintea unora cbr 125 sau yamaha R 125 sunt sub kimco sau nu stiu ce chinez,fie el nou. Treaba ta,banii tai, care oricum nu s multi, daca nu ai echipament. O sa vrei sa iesi la drum lung,atunci sa te vad cu chinezu' sau oricare alt moto de 125 !

Proxi nu mai vinde de mult mobre (chinezesti sau nu). Ati ramas fixati pe ideea asta.

 

Vezi varadero 125. Pare mai mare si in plus e motor in V, deci poate trage mai bine fara sa ajungi la 9000.

O idee buna de analizat.

 

lasand la o parte discutia dintre japoneze si chinezarii, unde nu ma bag sa dau sfaturi, ar trebui sa iti dea de gand cel putin un lucru: nu cred ca este vreun coleg pe aici, care sa fi inceput cu motor mic si sa nu-i fi parut rau in scurt timp, sa nu se fi plictisit repede si sa vrea sa treaca la next level dupa primul an. Ce te face sa crezi ca va fi altfel pentru tine?

 

Later edit - in timp ce scriam, a mai aparut un coleg care sustine ca el 5 ani nu s-a plictisit.. lucky him, oricum, in 99% din cazuri cam asta se intampla.

 

Esti sigur? Merg de 2 ani cu viroguta de 250 si voi merge in continuare. Nu ai nevoie de mare putere pt mersul in oras, prin aglomeratie. Ai nevoie de o mobra subtire, usoara, agila si cu un consum mic. Si crede-ma ca e distractiva, chiar daca ciclistica e slaba (pt ca e un cruiser/commuter mic).

Next level la mine e strict pt plimbarile in afara orasului, in 2 oameni, eventual si cu ceva bagaje. Ceea ce el a spus ca nu il intereseaza, in cel mai rau caz plimbari scurte in jurul orasului. Evident, dupa un timp va vrea sa faca si ture mai lungi, asta nu inseamna ca nu poate sa le faca si pe 125-250, au facut altii cu scuterul. Sau sa-si mai ia una pt plimbari si asta mica sa ramana pt oras.

Viroaga: 20 min max pana la munca, cu un consum de ~3,5%

Varadero: 30-40 min pana la munca, cu un consum de 10-12-14%. Plus "placerea" de a sta in aglomeratie.

Omul a spus ca vrea ceva mic, pt ca pe asta se simte ok. De ce sa se chinuie pe una mare, daca se simte mai sigur pe una mica? I-am dat o idee sa creasca putin cilindreea, la 250-300cmc. Daca considera ca e ok, bine. Daca nu, iarasi bine.

S-a tot spus ca iei una mica si pierzi la revanzare... pierzi la orice mobra, mai ales daca te apuci sa o pui la punct asa cum trebuie, nu mai scoti in veci investitia.

Faptul ca tu, sau eu, sau alti 100 au nimerit o mobra buna, nu inseamna ca piata nu e plina de cazane obosite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@geo

nu sunt sigur de nimic, doar din ce am povestit cu prieteni mobristi & ce am citit pe forum, plus experienta personala. Am inceput pe 400 si visam la ceva mai mare dupa un an. Si nu sufar de mania vitezei, chiar deloc, din contra as zice.. Am dorit ceva mai mare in primul rand pentru siguranta pe care o ai cand te angajezi intr-o depasire si vezi ca nu mai trage, iti trebuie sa ai liber in fata kilometri de drum sa te incumeti sa depasesti un tir care merge constant cu 90. Nu mai zic daca e si in urcare drumul, se face coada dupa tine ca dupa mort.

Ca in orice domeniu sunt si exceptii. Ce ziceam e sa cantareasca bine decizia, ca odata luata mobra, mai greu o schimbi, avand in vedere cat de "bine" se misca piata. Si toti astia care zic ca iti ramane repede mica prima mobra, nu zic ei degeaba, chiar daca nu e valabil pt toti, sunt mari sanse sa pateasca si el la fel. De ce sa nu prevada asta si sa ia ceva putin mai mare, nu zic sa ia de 600 sau 1000, dar macar de 250 vorba ta, sau 400, si tot se simte diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Proxi nu mai vinde de mult mobre (chinezesti sau nu). Ati ramas fixati pe ideea asta.

 

Personal, imi cer scuze ca l am judecat gresit(Proxy). Dar nici sa sustii ca repari un 600 saptamnal, totusi, nu sunt dacii din 70. Si apropo, DA, sunt multi care prefera un bmw vechi ( pana in 2003) decat un logan nou. Pana in acea perioada se faceau masini. Scuze pentru offtopic si bafta cu achiztia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa mesteresti saptamanal , ia una de 15-25 de ani, de 600-1000cmc, cu 'numai' 30.000 km la bord, 'tinuta in garaj' si 'trantita doar de pe loc' - te vei distra des, nu te vei plictisi ca cu aia noua de 125 :).

Iti dau io una de 500, 17 ani, 150.000 km o luna. Si daca pui sculele pe vreun surub ti-o fac cadou. Dar lasi 3000 de euro garantie si, daca e ca mine, ii pierzi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fac eu pariul asta. Da nu te superi pe mine daca imi plimb scula pe toate suruburile.

 

@OP: Ia-ti bos kymco. Nu stiu modelul ala, da cand aveam eu Agility 50, nu i-am pus nici ulei vreo 4 ani. Dupa care am schimbat motorul ca s-o prajit pentru ca nu i-am schimbat uleiul in 4 ani. Si m-a costat 300 RON sa-l schimb. Ce vreu sa zic e ca experienta mea cu marca Kymco e extrem de buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie nu imi vine sa cred ca in anul 2016 dezbatem tema "Chinezarie noua vs. Suzuki, Honda, Kawa, etc. la SH dar buna", indiferent de cmc. Acum puteti sa sariti in sus ca Kymco de exemplu e buna, merge fara ulei schimbat, crapa ceva in ea o faci ieftin, de acord dar totusi. Altfel am cumpara masini Tata motors din India, undele sunt OK, majoritatea nu prea ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai nevoie de mare putere pt mersul in oras, prin aglomeratie. Ai nevoie de o mobra subtire, usoara, agila si cu un consum mic.

Sau sa-si mai ia una pt plimbari si asta mica sa ramana pt oras.

Viroaga: 20 min max pana la munca, cu un consum de ~3,5%

Varadero: 30-40 min pana la munca, cu un consum de 10-12-14%. Plus "placerea" de a sta in aglomeratie.

De ce sa se chinuie pe una mare, daca se simte mai sigur pe una mica?

S-a tot spus ca iei una mica si pierzi la revanzare... pierzi la orice mobra, mai ales daca te apuci sa o pui la punct asa cum trebuie, nu mai scoti in veci investitia.

Faptul ca tu, sau eu, sau alti 100 au nimerit o mobra buna, nu inseamna ca piata nu e plina de cazane obosite.

Total si integral de acord cu domnul Geo!

Eu tot cu un 125 am inceput (un MZ de genul caruia s-a indragostit initiatorul) si nu regret o secunda, avind in vedere domeniul de utilizare (naveta 20km si urban).

Teoretic ar trebui s-o vind, ca intre timp am si (cel putin) un 600, dar nu exista comparatie de agilitate in trafic intre cele doua, ca sa nu mai vorbim de consum, degajare de caldura vara, etc. Adica mezelul e MULT mai bine adaptat vietii urbane decit celelalte, e in elementul lui.

 

Revenind la subiectul topicului, intre cele doua eu as alege Kymco, arata belea si cred ca naked-ul e mai potrivit in oras decit un mini-cruiser.

Coreenii nu sint in nici un caz niste habarnisti cind e sa faca motoare, au deja vreo citeva decenii pe raboj.

Adica cam cit avea si Soichiro Honda prin anii '80, cind a inceput sa se construiasca legenda Honda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Coreenii nu sint in nici un caz niste habarnisti cind e sa faca motoare, au deja vreo citeva decenii pe raboj.

Adica cam cit avea si Soichiro Honda prin anii '80, cind a inceput sa se construiasca legenda Honda.

Da, cu specificatia ca Kymco sunt taywanezi.

Spre deosebire de Lifan si alte jucarii de plastic, ofera 24 de luni garantie fara limita de kilometri (exceptand vehiculele de livrari). Cel putin asa scrie pe site.

Dar intr-adevar, daca e sa vina vreo piesa rara de la producator, rugineste in service. A asteptat seful meu pentru un Infiniti fx37s 2 luni(!) o piesa, deci n-am de ce sa fiu exagerat de optimist in cazul asta. However, pentru producatorii moto consacrati, banuiesc ca piesele vin cam de la aceeasi distanta, doar ca mai scumpe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

However, pentru producatorii moto consacrati, banuiesc ca piesele vin cam de la aceeasi distanta, doar ca mai scumpe.

 

Mai scumpe, mai calitative, si mult mai raspandite/folosite... stocuri in europa (nu toate vin direct din Asia) pentru ca si in alte tari din Europa se folosesc motoare japoneze... asa incat termenul de livrare e mult mai mic... Plus ca sunt si multe solutii aftermarket nu neaparat de origine. Si multi au stocuri in Bucuresti... fara sa mai astepti.

 

Oricum, polemica e interesanta... exact aceleasi intrebari le-am avut si eu inainte sa iau motor... Ceva nou asiatic de capacitate mica (dar ma gandeam la 250-350cmc, 125 mi se pare prea scuter pentru greutatea mea) sau ceva mai vechi dar japonez...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cele doaua mobre din link-urile puse au motoare llicenta Honda, ambele tipuri fiind foarte folosite la noi deci abundenta de piese. Ca tip de motorizare as recomanda Kymco, axa cu came in chiulasa, ceva mai performant, pe net sunt tone de informatii pentru tuning-ul acestui motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare Forum!

 

Ma numesc Alex, am 25 ani si sunt iubitor de motoare!.

 

Anul trecut in noimembrie am obtinut carnetul cat A la scoala AdiMoto Bucuresti.

Posed carnet cat b de 7 ani, c+e de 3 ani.

 

Revenind,

 

Motorul il voi folosi in mare parte in oras si drumuri de vacanta.

 

am 1.79 si vreo 92 kg..

 

Caut naked! 600cmc nimic mai mult si nici mai putin.

 

Bugetul ? 2000euro exclusiv pentru motor + mici investiti in el dupa cumparare... placute, ulei, etc etc...

 

Hornet? Da... am vazut vreo 2. Nici unul nu m-a incantat. Unuia i se auzea urat lantul la distributie si celalalt era mult prea uzat .

 

Fz6 ? Am vazut unul, fusese lovit destul de nasol... a cazut, nu este pentru mine. plus ca bugetul nu ma ajuta ..

 

Bandit? hmmm pare dragut, dar prefer un hornet. Plus ca de 7 ani merg cu masina zilnic si cred ca cei 76 cp o sa ma faca sa imi doresc mai multi cai, obisnuindu-ma repede cu agregatul.

 

Sper sa primesc niste recomandari de motociclete, cu exemple.

 

Va multumesc anticipat!

Editat de Kitaro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-au cp... n-auzi ca 76cp sunt prea putini si te plictisesti repede de ei? Si oricum, el vrea naked, de fix 600cmc, cu minim 90-100cp, si care sa nu fie fazer sau bandit. Simplu :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arata foarte modern Kymco dar sunt interesante si celelalte doua modele din link, au putere ceva mai mare si rezervor semnificativ mai mare.

Am mai povestit pe undeva pe aici, am inceput cu un YBR 250, doua sezoane, 30.000 km. Pro: usoara, manevrabila, vioaie, ideala pentru oras, puteai sa-i faci ce vrei ca nu consuma mai mult de 4L/100 km. Contra: impuneam ritmul grupului pe autostrada la 120 km/h.

Parca si eu inclin catre un 500 cmc pentru un inceput mai ... lung.

Succes in alegere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cei ce nu stiu,motorizarea Kymco e Suzuki cu licenta.

Punct!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Kristian K changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...