Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Mda, scriu de pe telefon și am uitat sa iti raspund la 3-a.

Eu am luat morți de la Sermoto. Înțelegerea cu ei a fost sa facă ei autentificarea si ITP-ul. Cică la astea mai vechi, fabricate înainte de nu știu ce an costa mai mult. În fine, ITP-ul si autentificarea au fost 550 plus 150 comisionul lor. Am preferat metoda asta ptr ca era mai ieftin și mai comod. Eu trebuia sa închiriez platforma, sa îmi iau concediu...

Restul taxelor nu mi le amintesc foarte bine dar încerc sa le enumar (s-a ocupat taica-meu mai mult ptr ca am luat-o pe numele lui)

- asigurare 6 luni 220

- numar preferrntial 65

- taxa talon... Nu mai stiu, încep sa le amestec cu ce am plătit ptr permis. Apropo, absolut totul ptr scoala a fost vreo 1200.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Buna ziua!

 

Ma numesc Razvan, am 24 de ani, sunt inginer, cumpatat pe sosea, posesor de B de la 18 ani, timp in care am condus in fiecare zi, iar in ultimii ani minim 130km/zi. In curand, voi avea si categoria A si intentionez sa cumpar o motocicleta noua, potrivita pentru inceput, dar care sa nu ma dezamageasca nici dupa 2 3 ani.

 

M-am oprit asupra urmatoarelor modele, Yamaha MT-07, Honda CB500FA si Honda CB500XA, cu accent pe Yamaha. Motocicleta va avea ABS, va fi folosita in proportie de 70% extraurban - mers pe autostrada (naveta) si plimbari pe distrante medii pe drumurile patriei cu pasager, iar in restul de 30% in oras, preponderent Bucuresti. Ma intereseaza o motocicleta fiabila, cu un consum bun, manevrabila, usoara si fasneata, cu o garantie buna.

 

Argumentele mele pentru accentul pe Yamaha, ar fi puterea suficienta, greutatea, design-ul, garantia fara limita de km.

 

As vrea sa va cer o opinie cu privire la cele 3 modele de mai sus, care ar fi mai potrivit in opinia voastra, cu argumente pro si contra.

 

Va multumesc anticipat pentru opiniile si sfaturile voastre!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu tot pe MT07 as merge. A primit review-uri excelente si pare mult mult mai distractiva fata de cb-urile de 500. Ar trebui sa bifeze cam tot ce vrei tu mai putin mersul pe autostrada la viteze mari. Fiind naked, vei avea probleme cu vantul. In rest go for it!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua!

(...)

 

Din lista scurtă pe care ai presentat-o, cred că Yama e cea mai potrivită. Deși personal te sfătuiesc să-ți mai lărgești puțin spectrul și să te gândești și la ceva cu o semi-carenă pentru cei 70% de extraurban și autostradă pe care-i plănuiești.

 

De curiozitate ....ce gabarit ai? L x l x kg

 

Subscriu. Și mie mi se pare relevant acest aspect, mai ales dacă mergi spre MT-07. E cam micuță motocicleta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu ma uitasem la CB (pe net), dar fata de MT nu mi s-a parut sa aiba plus-uri. Insa avand in vedere ca iei in calcul drumuri mai lungi + pasager... as merge pe varianta XA (care este Adventure bike)... MT-ul este micut...Este naked si evident la viteza mare iei tot vantul in fata...si spun asta in conditiile in care am si "mini parbrizul" sport...

Ar mai fi Er6N-ul, care cred ca este o idee mai friendly cu pasager-ul decat MT-ul (la care nu prea ar avea de ce sa se tina ok)...dar este si mai greu fata de MT.

Fata de CB500 mi-a placut ca MT-ul are 2 discuri pe fata :)

Totusi, diferenta de putere intre ele este maricica (+greutatea)...si e posibil sa te plictisesti peste ceva timp de CB500, mai ales cu pasager in spate...

 

All in all, iti recomand sa te sui pe toate si sa vezi pe care te simti mai bine. Eu de exemplu pe Er6N nu ma simteam deloc ok, mi se parea ca mainile stau intr-o pozitie foarte nefireasca, desi motocicleta imi placea mult.

 

Si apropo de ce spunea colegul mai sus, daca ai >1.85m, nu ai cum sa stai comod pe MT...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca mergi 70% extraurban,si mai ales pe autostrada o sa iti fie greu cu un naked. Eu ti-as recomanda ceva semi-carenat.

Cred ca yamaha fz8 fazer este o alegere buna pentru ce vrei tu sau un kawasaki er6-f sau orice care sa aiba macar un parbriz si o semi-carena

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De curiozitate ....ce gabarit ai? L x l x kg

Am 1.73m si 65kg, iar pasagerul meu, va fi sotia, 1.50m si 45kg

 

Si eu ma uitasem la CB (pe net), dar fata de MT nu mi s-a parut sa aiba plus-uri. Insa avand in vedere ca iei in calcul drumuri mai lungi + pasager... as merge pe varianta XA (care este Adventure bike)... MT-ul este micut...Este naked si evident la viteza mare iei tot vantul in fata...si spun asta in conditiile in care am si "mini parbrizul" sport...

Ar mai fi Er6N-ul, care cred ca este o idee mai friendly cu pasager-ul decat MT-ul (la care nu prea ar avea de ce sa se tina ok)...dar este si mai greu fata de MT.

Fata de CB500 mi-a placut ca MT-ul are 2 discuri pe fata :)

Totusi, diferenta de putere intre ele este maricica (+greutatea)...si e posibil sa te plictisesti peste ceva timp de CB500, mai ales cu pasager in spate...

 

All in all, iti recomand sa te sui pe toate si sa vezi pe care te simti mai bine. Eu de exemplu pe Er6N nu ma simteam deloc ok, mi se parea ca mainile stau intr-o pozitie foarte nefireasca, desi motocicleta imi placea mult.

 

Si apropo de ce spunea colegul mai sus, daca ai >1.85m, nu ai cum sa stai comod pe MT...

In opinia mea Er6n a fost excus din cauza greutatii semnificativ mai mari si a pretului, deasemenea semnificativ mai mare. Cele doua alternative de la Honda ma atrag din motive diferite si anume, CB500FA pret semnificativ mai bun (400 500 euro), iar CB500XA datorita faptului ca pare mai comoda pentru mersului in afara orasului, pretul in cazul acesta fiind aproximativ la fel cu cel al MT-ului. Totodata, nu ma inspira diferenta mare de putere intre cele 2 Honde si Yamaha, in sensul ca pe viitor s-ar putea sa ii simt lipsa, iar varianta, "o vand si iau alta" pica din start pentru ca ar insemna sa-mi asum o pierdere semnificativa de bani, ceea ce nu sunt dispus sa imi fac.

 

Pe MT m-am urcat, dar n-am mers. La prima vedere stau bine, toate imi par ca vin la locul loc. Sper sa nu ma insel.

 

 

Daca mergi 70% extraurban,si mai ales pe autostrada o sa iti fie greu cu un naked. Eu ti-as recomanda ceva semi-carenat.

Cred ca yamaha fz8 fazer este o alegere buna pentru ce vrei tu sau un kawasaki er6-f sau orice care sa aiba macar un parbriz si o semi-carena

Din pacate cele 2 depasec bugetul.. Legat de viteza de croaziera, inclusiv autostrada, apreciez ca maximul va fi de cele mai multe ori, cea legala, 130 140. Nu exclud exceptiile, dar exceptiile sunt exceptii. Deasemenea, iau in calcul si montarea unui parbriz pe MT, dar mi s-a parut mic, cumva parca prea mic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai gabaritul potrivit pentru MT07. Tine totusi cont ca MT nu este cea mai confortabila motocicleta la drum lung, nici pentru tine nici pentru pasager. Tu vei suferi din lipsa protectiei la vant iar pasagerul din cauza seii mici.

 

Acum, depinde ce drumuri vrei sa faci. Daca te plimbi prin tara, si la fiecare jumatate de ora te opresti sa faci poze, bei cafele si alte asemenea, e ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din punct de vedere al gabaritului nu vad sa ai probeme. Daca pentru tine poti pune un parbriz din pacate pasagera va avea de furca cu saua de la MT07.

Atat la Honda cat si la Yamaha poti sa montezi un parbriz care sa te fereasca de vant.

Totusi nu te-ai gandit si la o Honda N750S ? Intreb pentru ca diferenta de pret intre cele mentionate de tine si N750S este destul de mica ~500 euro.

Editat de Adixgl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din punct de vedere al gabaritului nu vad sa ai probeme. Daca pentru tine poti pune un parbriz din pacate pasagera va avea de furca cu saua de la MT07.

Atat la Honda cat si la Yamaha poti sa montezi un parbriz care sa te fereasca de vant.

Totusi nu te-ai gandit si la o Honda N750S ? Intreb pentru ca diferenta de pret intre cele mentionate de tine si N750S este destul de mica ~500 euro.

 

M-am gandit,am cautat si gasit N750SA, aproximativ acelasi pret ca al MT-ului, dar nu ma atrage puterea mai mica. In plus, subiectiv punand problema, nu prea-mi palce nici cum arata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai gabaritul potrivit pentru MT07. Tine totusi cont ca MT nu este cea mai confortabila motocicleta la drum lung, nici pentru tine nici pentru pasager. Tu vei suferi din lipsa protectiei la vant iar pasagerul din cauza seii mici.

 

Acum, depinde ce drumuri vrei sa faci. Daca te plimbi prin tara, si la fiecare jumatate de ora te opresti sa faci poze, bei cafele si alte asemenea, e ok.

 

Vis a vis de plimbatul prin tara, va fi in mare parte drum intre 200 si 500 km/zi. 250km ar fi sa zicem un Bucuresti Sinaia Bucuresti, iar in cazul in care plec in concediu sa zicem, maxim 500 km daca intr-adevar vreau sa intind coarda. Desi, foarte probabil voi pleca cu masina pe distante mari, iar cu moto, poate doar ca experienta noua sa fac asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MT-ul e extrem de placut pe distante scurte si medii...si ireal de manevrabil in trafic bara la bara (am mai povestit asta in topicul de prezentare din semnatura).

Pentru distante de genul l-am luat si eu si mi se pare foarte ok... Dar nu cu pasager...

Editat de Husqvy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai bine mai strange niste bani sau ia ceva sh pentru inceput. Nici una dintre optiunile enuntate de tine nu sunt motociclete pentru termen lung. Aici ma gandesc la un 5-6 ani.

 

SH nu ma atrage, pentru ca nu am incredere in km din anunturi si nu stiu nici cum a fost exploatata. Sunt de parere ca merita sa iei SH doar in cazul in care iei o masina sau motocicleta de la cunoscuti, dar daca nu, riscul e de la mare in sus.

 

Targetul ei in proprietatea mea, ar fi 4 ani si apreciez ca maxim 50 000 km. Nu cred ca as putea sa fac mai mult de atat.

 

In plus, nu sunt dispus sa dau mai mult de 6000 si putin pe o motocicelta in momentul de fata, indiferent daca i-as avea sau nu. Mi se pare, un efort financiar, suficient.

Editat de razvan.dumitrescu10
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate cele 2 depasec bugetul..

 

Mai bine mai strange niste bani sau ia ceva sh pentru inceput. Nici una dintre optiunile enuntate de tine nu sunt motociclete pentru termen lung. Aici ma gandesc la un 5-6 ani.

 

De acord cu dom' Baxxter. De ce te intimidează atât de rău un SH? :)

 

În primul rând, s-ar putea să fie ceva mai ieftină la întreținere, pentru că nu vei fi obligat să mergi la dealer pentru revizii. Apoi, începător fiind, s-ar putea să ai mici neplăceri cu ea: o mai scapi jos de pe loc, o găsești culcată prin parcare, etc. Când ai luat-o de nouă, s-ar putea să plângi puțin lângă ea :) Și în fine, mai este un aspect: cel mai probabil ai s-o vinzi la un moment dat, și trebuie să știi că primul proprietar al unei motociclete pierde cel mai mult din valoarea acesteia.

 

O motocicletă la mâna a 2-a cu puțini km (5.000 - 10.000) la bord și doar câțiva ani vechime mi se pare o variantă acceptabilă.

 

SH nu ma atrage, pentru ca nu am incredere in km din anunturi si nu stiu nici cum a fost exploatata.

 

Ori ai o concepție învechită, ori îți imaginezi că toate motocicletele sunt date pe circuit și abuzate :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cateva optiuni pentru SH

 

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=221273751&isSearchRequest=true&ambitCountry=DE&scopeId=MB&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&minPowerAsArray=36&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=67&maxPowerAsArray=KW&minFirstRegistrationDate=2012-01-01&maxMileage=20000&minCubicCapacity=500&maxCubicCapacity=900&minPrice=2000&maxPrice=5000&makeModelVariant1.makeId=11000&makeModelVariant2.makeId=23600&makeModelVariant3.makeId=26000&pageNumber=1

 

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=221113570&isSearchRequest=true&ambitCountry=DE&scopeId=MB&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&minPowerAsArray=36&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=67&maxPowerAsArray=KW&minFirstRegistrationDate=2012-01-01&maxMileage=20000&minCubicCapacity=500&maxCubicCapacity=900&minPrice=2000&maxPrice=5000&makeModelVariant1.makeId=11000&makeModelVariant2.makeId=23600&makeModelVariant3.makeId=26000&pageNumber=1

 

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=216854931&isSearchRequest=true&ambitCountry=DE&scopeId=MB&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&minPowerAsArray=36&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=67&maxPowerAsArray=KW&minFirstRegistrationDate=2012-01-01&maxMileage=20000&minCubicCapacity=500&maxCubicCapacity=900&minPrice=2000&maxPrice=5000&makeModelVariant1.makeId=11000&makeModelVariant2.makeId=23600&makeModelVariant3.makeId=26000&pageNumber=1

 

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=221204220&isSearchRequest=true&ambitCountry=DE&scopeId=MB&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&minPowerAsArray=36&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=67&maxPowerAsArray=KW&minFirstRegistrationDate=2012-01-01&maxMileage=20000&minCubicCapacity=500&maxCubicCapacity=900&minPrice=2000&maxPrice=5000&makeModelVariant1.makeId=11000&makeModelVariant2.makeId=23600&makeModelVariant3.makeId=26000&pageNumber=1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia-ti un FZ6 Fazer . chiar gasesti unele in mintile lor pe la 2500-3000 eur . mobrele sunt foarte fiabile.

de restul iti iei echipament pt tine si sotie ...in caz ca nu ai luat deja

nu-ti mai ramane decat sa bagi benzina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai primit foarte multe sfaturi utile. Dar cu siguranta tu iti vei cumpara motocicleta care iti place cum arata. Cred ca foarte multi daca nu toti am facut asta.

Apoi dupa ce vei merge si o sa vezi tu ce si cum este prin oras sau la drum lung iti vei lua motocicleta potrivita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa mergi pe Yamaha, eu ti-as sugera un MT 09 Tracer. Este mult mai adecvat pentru mers rapid pe autostrada, eventual cu pasager. Asta daca tii neaparat sa iei una noua. Asa cum spunea un coleg, ar fi bine sa iti largesti spectrul de cautare, nu neaparat spre modele concurente, ci spre alte tipuri de motociclete. In timp ce MT07 este un street fighter, mai potrivit pentru oras, MT09 este un touring, gandit exact pentru ceea ce vrei tu sa faci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Kristian K changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...