Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salut!Am 20 de ani si mi-am luat recent carnetul tip A2.Urmeaza sa testez cateva motoare cu intentia de a achizitiona unul cat de curand si as dori cateva sfaturi cand vine vorba de inspectarea functionalitatii motorului.Ceea ce ma intereseaza cel mai tare,si de care imi este cel mai frica este blocul motor.Cunosc multe cazuri unde motorul era sudat si nu as dori sa ajung in aceeasi situatie.Evident.Orice sfat este binevenit.Multumesc! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Cel mai bun sfat din partea mea, ia cu tine pe cineva care se pricepe, sau du mobra la mecanic pentru verificari-constatari.

Si sa te feresti de combinatii dubioase, acte incomplete, moto care nu sunt pe numele celui care vinde, "customizari" inventate din dorinta de a petici.

Fa o lista cu modele ce se incadreaza la A2 si iti plac, buget, apoi cauta despre fiecare pe goagal, sa vezi daca au probleme specifice-cum se manifesta. Apoi, cauta pe gogal, si poze cu modelele respective, stock, sa iti dai seama cum ar trebui sa arate. Nu uita de buget separat pentru echipament, important si deloc de neglijat.

Fiind primul motor, vei avea tendinta sa te grabesti. Ori, inca e timp, frig afara.

Si eu tot incepator din mai 2016, prima data m-am dus sa o vad singur, apoi am dus moto la mecanic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salutari membrilor forumului. Am mai pus ceva intrebari in topicul acesta acum ceva timp. Acum situatia se prezinta astfel: am urmat cursurile pentru categoria A la scoala moto AMI, desi credeam ca va fi imposibil sa ma strecor printre jaloane cu motoarele aferente categoriei A, uite ca s-a putut. Am facut si cateva sedinte de trafic: aici problema ar fi ca dat fiind ca am fost atent la expunerea pe care o au motociclistii in trafic, sunt superprevazator, in sensul ca desi vin de pe un drum cu prioritate, astept pana cand chiar imi este clar dincolo de orice indoiala ca mi se va acorda prioritate in acea intersectie si de asemenea ma simt usor inconfortabil sa ocup pozitia normala in banda de mers la viteze mici in sensul ca sunt constient ca incurc traficul pentru cei care au de ajuns undeva, nu de plimbat. Dar...

Intre timp am sustinut si proba teoretica (chestionarele) la DRPCIV, examen pe care l-am promovat din prima incercare in toamna anului trecut (2016). Data fiind binecunoscuta situatie a numarului mic de personal de la DRPCIV respectiv examinatori de la politie, am fost programat la examinare in traseu in luna martie. Cand se va indrepta vremea, in saptamana premergatoare examinarii in trafic voi incerca sa imi rezerv cate o sedinta de trafic in fiecare zi. Om vedea atunci ce si cum.

Acum, dupa analize, cantarit, vazut, citit pareri si opinii, am ramas cu gandul tot la primul tip de motor pe care l-am vazut, respectiv Virago 535. Intre timp am si vazut unul postat intr-un anunt pe internet, la prima vedere arata binisor, urmeaza sa ma intalnesc cu proprietarul pentru a-l vedea.

 

Si acum vine intrebarea: nevand permis si nici experienta, unde (service moto) si/sau pe cine (un om amabil, cu experienta) pot ruga sa faca o evaluare a motocicletei pentru a-mi spune daca este ok sau nu, daca sunt probleme marunte sau majore, pentru care costurile de remediere sunt mici sau, Doamne fereste, mari (nu imi doresc sa ajung in situatia respectiva). Mi-ar prinde bine sa ma feresc de situatii neplacute, asadar prefer sa platesc un specialist sa faca o evaluare cinstita a respectivului motor. Mentionez ca sunt din Bucuresti. Probabil ati putea spune ca ma grabesc, dar as prefera sa achizitionez de pe acum motorul, inainte sa creasca pretul lor din cauza caldurii si a vremii bune.

 

Multumesc de pe acum pentru sfaturile pe care mi le veti da.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai sigur e cu un mecanic sau la un service moto. In afara de Cesar (GRG) nu stiu pe cine sa-ti recomand din Bucuresti. Poti sa-i dai un mesaj sau sa-i scrii pe topicul de service si sa vezi cat te costa.

Viroaga e o alegere buna, dar trebuie sa vezi si cat de bine stai pe ea. In general sunt mobre fiabile si solide, dar depinde mult cum au fost intretinute de fostii proprietari.

Pune un link aici cu mobra, sa o vedem si noi si sa ne dam cu parerea la poze :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, dar să nu mi-o luați, că fac moarte de om și apoi mor și eu de inimă amară. :)

https://www.olx.ro/i2/oferta/yamaha-virago-535-ID6Rbhm.html

Am vorbit de principiu cu cei de la Mototehnica și pentru 240 de lei pot face o verificare incluzând și un ride test.

În poze, singura chestie ce m-am pus un pic pe gânduri este eșapamentul cilindrului din față care pare albăstrit pe o lungime cam mare, să nu fie sau sa nu fi fost probleme cu amestecul comburant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai curand ma intreb cati km are sau cum a fost intretinuta de a fost nevoie de segmentare. Esapamentul albastrit poate sa fie si dintr-o problema care a fost rezolvata. Pana la urma important e ca acum sa mearga bine. Per total, in poze, arata bine, dar trebuie vazuta in realitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai nevoie de un mecanic priceput care sa verifice un motor, eu ti-l pot recomanda pe Razvan care are service-ul pe langa Autovit. Eu la el am fost cand mi-a cumparat motorul si tot la el il duc de atunci, te rezolva cu orice ai nevoie.

 

OK, dar să nu mi-o luați, că fac moarte de om și apoi mor și eu de inimă amară. :)
https://www.olx.ro/i2/oferta/yamaha-virago-535-ID6Rbhm.html
Am vorbit de principiu cu cei de la Mototehnica și pentru 240 de lei pot face o verificare incluzând și un ride test.
În poze, singura chestie ce m-am pus un pic pe gânduri este eșapamentul cilindrului din față care pare albăstrit pe o lungime cam mare, să nu fie sau sa nu fi fost probleme cu amestecul comburant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna dimineata.

Ieri seara am povestit un pic cu proprietarul motocicletei in discutie. Din ce mi-a povestit, motocicleta a trecut printr-un proces de revizie, in sensul ca au fost segmentat si schimbat garnituri de catre un mecanic, posibil prieten de-al proprietarului. De asemenea mi-a mai spus faptul ca motocicleta la momentul acesta are o problema la cheia contact in sensul ca s-a intamplat sa "sara" din pozitia mers a butucului contactului din cauza ca ceva arc nu isi mai face functia de retinere pe pozitie a butucului, astfel ca i s-a oprit motorul. Presupunerea acestui domn este ca v-a trebui inlocuit butucul contactului si cheia aferenta. Nu am avut posibilitatea sa o vad cu ochii mei din cauza ca peste iarna a fost garata undeva in afara Bucurestiului intr-un spatiu inchis, ar urma sa stabilim o data ulterioara la care sa se poata vedea motocicleta in cauza. Nu a putut sa isi aduca aminte si sa imi spuna aproximativ cati kilometri rulati ii are motocicleta la acest moment.

Totusi, cantarind un pic lucrurile, m-a cam pus pe ganduri faptul ca a fost umblat la motor, in principiu sunt rezervat cu privire la fiabilitatea unui motor asupra caruia s-a intervenit pe partea de piston-segmenti-cilindru (indifierent de ce fel de motor termic vorbim (moto, auto, stationar)), iar in ceea ce priveste butucul contactului, as presupune ca daca era o chestie la indemana de remediat, era rezolvata de actualul proprietar. Una peste alta as fi tentat sa ma orientez la ceva cu un pret mai sus cu pana in 500 de euro dar la care s-a umblat mai putin.

Momentan nu este nicio graba, asa ca mai caut, mai iau in considerare si alte variante.

Editat de Tetelu1980
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna dimineata.

Ieri seara am povestit un pic cu proprietarul motocicletei in discutie. Din ce mi-a povestit, motocicleta a trecut printr-un proces de revizie, in sensul ca au fost segmentat si schimbat garnituri de catre un mecanic, posibil prieten de-al proprietarului. De asemenea mi-a mai spus faptul ca motocicleta la momentul acesta are o problema la cheia contact in sensul ca s-a intamplat sa "sara" din pozitia mers a butucului contactului din cauza ca ceva arc nu isi mai face functia de retinere pe pozitie a butucului, astfel ca i s-a oprit motorul. Presupunerea acestui domn este ca v-a trebui inlocuit butucul contactului si cheia aferenta. Nu am avut posibilitatea sa o vad cu ochii mei din cauza ca peste iarna a fost garata undeva in afara Bucurestiului intr-un spatiu inchis, ar urma sa stabilim o data ulterioara la care sa se poata vedea motocicleta in cauza. Nu a putut sa isi aduca aminte si sa imi spuna aproximativ cati kilometri rulati ii are motocicleta la acest moment.

Totusi, cantarind un pic lucrurile, m-a cam pus pe ganduri faptul ca a fost umblat la motor, in principiu sunt rezervat cu privire la fiabilitatea unui motor asupra caruia s-a intervenit pe partea de piston-segmenti-cilindru (indifierent de ce fel de motor termic vorbim (moto, auto, stationar)), iar in ceea ce priveste butucul contactului, as presupune ca daca era o chestie la indemana de remediat, era rezolvata de actualul proprietar. Una peste alta as fi tentat sa ma orientez la ceva cu un pret mai sus cu pana in 500 de euro dar la care s-a umblat mai putin.

Momentan nu este nicio graba, asa ca mai caut, mai iau in considerare si alte variante.

 

Poti sa mai cauti Virago 535 ca sigur gasesti la un pret decent. Mie mi se pare dubioasa faza cu nr de kilometri. A mea are 65K si e din 1996, dar e posibil sa aiba mai mult, avand in vedere cat de usor se desface kilometrajul. Astea sunt motoare fiabile si merg multi km, asa ca nu prea stiu de ce ar fi segmentat-o, daca nu avea peste 100k sau mai mult. Sunt sigur ca multe din viroagele care se vand pe la noi cu 30k au vreo 130k, de fapt... Faza cu esapamentul albastrit poate sa fie si de la faptul ca a fost mult timp tinuta pornita pe loc, si fiind racire pe aer, s-a incins ca toti dracii. Mai bine mai cauti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut! Adi ma numesc,28 ani, am 1.88 si aprox 80 kg,traiesc in Irlanda de N,detin permis cat B de 10 ani, km la activ destui,m-am decis sa dau de A si ma intereseaza sa achizitionez o motocicleta naked.M-ar interesa un kawa er6n sau un ducati 620 monster, singura probl pe care o am ar fi inaltimea, crede-ti ca as sta incomod pe motoarele astea ? Pe langa bani de motor, am rezervat 1500£ ptr echipament.As fi recunoscator daca ma-ti ajuta cu niste sfaturi ref la inaltime.Va multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare din nou,

 

In sfarsit s-a dus iarna si sunt pregatit de achizitionarea primului motor.

 

Problema e ca habar nu am ce vreau exact si imi este teama sa nu fac o investitie pe care sa o regret. Si nu stiu ce vreau pentru ca nu am mers decat decat cu ER-6N la scoala.

 

In toamna eram hotarat pe Monster, pana la urma am inteles ...ca probabil sunt prea mare pt el. ( 193cm 100'ish kg)

 

Ce parere aveti de

 

https://www.olx.ro/oferta/yamaha-fz-6n-ID7Y2EJ.html#

 

sau

 

https://www.olx.ro/oferta/yamaha-fazer-fz6-2004-fiscal-pe-loc-ID6FgTM.html#

 

 

Imi place mai mult cum arata cea naked, dar cealalalta pare mai bine ingrijita si mai pregatita pentru noul sezon. De asemenea nu stiu daca naked e chiar atat de naspa la drum lung cum zic unii. 90% o voi folosi in oras, dar voi merge (sper) si in ture mai lungi prin tara.

 

Ce alte sugestii imi puteti da in bugetul asta? ( 2000-2500 euro max)

 

Gasesc in Bucuresti un magazin/dealer de SH-uri unde sa pot incerca mai multe modele care sa se incadreze in buget?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi place mai mult cum arata cea naked, dar cealalalta pare mai bine ingrijita si mai pregatita pentru noul sezon. De asemenea nu stiu daca naked e chiar atat de naspa la drum lung cum zic unii. 90% o voi folosi in oras, dar voi merge (sper) si in ture mai lungi prin tara.

 

Ce alte sugestii imi puteti da in bugetul asta? ( 2000-2500 euro max)

Gasesc in Bucuresti un magazin/dealer de SH-uri unde sa pot incerca mai multe modele care sa se incadreze in buget?

 

Mai exista varianta CBF 600, si cred ca poti gasi la 2500 euro. Nu are foarte multa putere, dar pentru un incepator e suficient si se descurca binisor la mersul in afara orasului.

Deasemenea la banii aia mai poti gasi Bandit 600 sau 650. Poate chiar si Bandit 1200 mai vechi.

Daca ti-a placut ER-ul, mai exista Kawasaki Versys 650 care cred ca are acelasi motor cu er-6-le.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De asemenea nu stiu daca naked e chiar atat de naspa la drum lung cum zic unii. 90% o voi folosi in oras, dar voi merge (sper) si in ture mai lungi prin tara.

Am folosit primul motor (Kawasaki ER5) si la iesiri mai lungi. Doua mici probleme se intalnesc la un naked: 1. iei tot vantul in freza si 2. daca ploua, te uda ciuciulete. Asta e valabil la orice naked. Un parbrizel ajuta, dar nu face minuni. Poate doar unul mai mare, dar schimbi aspectul motorului.

Da, poti face touring si cu naked, am mers si eu, dar de cand am prins gustul unui motor de touring, situatia s-a schimbat, nu as mai reveni la un motor fara protectie la vant. Pentru drumuri scurte si oras, un naked e distractiv. Se serviseaza usor, nu desfaci o tona de carene ca sa faci o reparatie minora. Daca esti pornit pe naked, baga mare, ca prim motor e foarte recomandat, nu te indeamna sa ii dai in sandale cu viteze mari, pe la 120-130 iti piere cheful, ca vajaie tot. Dar tinuta de drum si manevrabilitatea sunt peste medie. Personal urasc semi-ghidoanele. Oi fi eu mai comod, stiu.

 

Ca idee, Versys pare mai micut decat V-strom, nu stiu daca i-ar sta bine pe asa ceva. Ramane valabil sa incerce cum sta pe cateva tipuri de motoare, care i se potriveste si are bani pentru el- ala iese castigator. Un mic sfat: nu arunca cu banii pe primul motor, pastreaza-i pentru urmatorul. Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fugi de FZ6, GSR si alte jucarii din gama asta. Am 2 prieteni pana in prezent care dupa jumatate de an regreta ca si-au luat naked. Unul 1.80 m si celalat mai putin, 1.70.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia-ti macar o semicarenata,pentru inceput.

Zic io.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima mea moto a fost BMW F650, consum 4%, costuri mici cu achizitia si cu piesele, intretinere usoara, robusta. Am mers mult in afara orasului cu pasagera.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fugi de FZ6, GSR si alte jucarii din gama asta.a Am 2 prieteni pana in prezent care dupa jumatate de an regreta ca si-au luat naked. Unul 1.80 m si celalat mai putin, 1.70.

Eu dupa 3 ani pe naked a inceput sa-mi placa parca mai mult . Inainte am calarit tot un FZ6 dar semicarenat.

Ma mai tempereaza .

Dupa 130 e mai greu dar nu imposibil de condus.

Editat de finu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Kristian K changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...