Sari la conținut

6. Gran Premio Red Bull de España 2022


Kagemusha
 Share

Postări Recomandate

Acum 9 ore, Method a spus:

 

Se pare ca e groasa la Suzuki - toti membrii staff'ului au fost informati azi dimineata inainte de teste ca 2022 e ultimul an pt echipa de uzina.Se va anunta si oficial :

 

Iar Rins?Aprilia in locul lui Maravilla?

 

Şoc si groază! Partea nasoala este ca retragerea vine dupa ce semnasera participarea in MotoGP, pana in 2026... asta nu da bine la CV, dar pe de alta parte, cine stie care este adevarata situatie in cadrul companiei, in conditiile in care cheltuielile in MotoGp au crescut foarte mult. 

 

Maravilla pana cand are contract? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 123
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

daca cadrul financiar nu iti mai permite sa participi in motogp probabil vor apela la o clauza de forta majora din contract ca sa anuleze.

 

totusi ciudat, ca o echipa cu un 2020 excelent si un 2021 bun sa vrea sa se retraga. probabil d-asta si discutiile legate de invetitiile in devoltarea motoretelor

 

banii fac roata sa se invarta. se se pare ca la Suzuki prioritatile s-au schimbat. Pacat ca dau cu piciorul la un program de genul dar probabil investitiile nu sunt valorificate/fructificate mai departe, in productia motoretelor de serie, in marketing.. etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un coleg a pus un link, pe un alt topic, la o informatie precum ca Suzuki ar fi implicat intr-un scandal gen diselgate. Asta ar putea fi cauza principala a retragerii. Vor avea pierderi mari, cel mai probabil si nu mai pot sustine programul din MotoGp. 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suzuki au obținut ce voiau, un titlu mondial cu Mir, acum gata.

Pacat de Rins, o sa ajunga la ceva echipa satelit a unei echipe satelit Ducati unde o sa se ingroape.

 

@ENEOS abia astept sa fie MM campion mondial din nou (nu neapărat anul asta) si sa vezi ce o sa râd.. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, B.B. a spus:

Suzuki au obținut ce voiau, un titlu mondial cu Mir, acum gata.

Nu cred man, doar au investit in moto de anul asta, ce naiba.

Se pare că uneori viața se întâmplă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, B.B. a spus:

 

@ENEOS abia astept sa fie MM campion mondial din nou (nu neapărat anul asta) si sa vezi ce o sa râd.. :D

 

Paște, murgule! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, xt600 a spus:

Maravilla pana cand are contract? 

End of 2022 din cate stiu eu.

Acum 8 ore, Cavaleru a spus:

banii fac roata sa se invarta. se se pare ca la Suzuki prioritatile s-au schimbat. Pacat ca dau cu piciorul la un program de genul dar probabil investitiile nu sunt valorificate/fructificate mai departe, in productia motoretelor de serie, in marketing.. etc

Suzuki nu mi s-a parut a avea niciodata ca prioritate programul de gp.Din nici un punct de vedere,si asta se vedea si in track team si in investitiile in dezvoltarea motoretei si investitiile in piloti - au zis din start ca nu dau bani pe piloti "consacrati",preferand sa ia tinere sperante.Una din sperante s-a concretizat si asta e unul din motivele principale pt care au impuscat ei un campionat (pe langa accidentarea lui Marquez si teama de succes a lui Q din 2020...ca altfel...)

Acum 8 ore, xt600 a spus:

Un coleg a pus un link, pe un alt topic, la o informatie precum ca Suzuki ar fi implicat intr-un scandal gen diselgate. Asta ar putea fi cauza principala a retragerii. Vor avea pierderi mari, cel mai probabil si nu mai pot sustine programul din MotoGp. 

Pe mine ma amuza si reclamele lor : in 2022 anunta cu surle si trambite ca au scos o noua inventie : un motor hibrid ! OMG! Serios?Ce minune a tehnicii,incredibil !!

Toyota Prius?1998?wow...ati descoperit roata :)))

Peste 10-15 ani vor lansa cu mare tam-tam o alta noua inventie - masina electrica.Facepalm.

Deci nu stiu ce face Suzuki dar...nu prea face mare lucru.

Acum 7 ore, Farfuridi a spus:

Oare cum se explica faptul ca giganti financiar precum kawa si bmw aleg sa nu investeasca in MotoGP?Peste retragerea doctorului se suprapune acum cea a lui Suzy ,chiar asa de rau sa se subtieze supa la GP?

KHI (a carei divizie moto - Kasasaki we all know and love) poate fi numit un gigant si financiar si tehnologic in toata puterea cuvantului.

BMW....e mai micut.Dpdv tehnologic,da - e o autoritate.Dar nu stiu daca bmw poate fi numit gigant financiar.Eh,sa zicem.

 

Eh,ideea e faptul ca participarea in gp de fapt nu modifica curba vanzarilor fantastic si undeva la un moment dat un contabil sau un grup de contabili va sesiza rapid treaba asta - motogp e un sport de nisa ; de fapt motociclismul in sine e o nisa iar competitia motogp e o disciplina care are un public destul de restrans.Prin urmare,o companie orientata (doh) pe profit va identifica rapid faptul ca nu iese nici un mare profit (nici financiar nici de imagine) din asta si va actiona in consecinta.

 

BMW a spus clar din start ca managementul lor a studiat posibilitatea intrarii in gp si au ajuns la concluzia ca nu se justifica nici dpdv al cresterii vanzarilor nici al imaginii si ca au rezultate (de imagine) mai bune sponsorizand indirect competitia (BMW Power pe toate gardurile la circuite,Safety Cars,acele 2 S1000RR's care defileaza inainte de cursa samd).Sunt convins ca au dreptate.

Kawasaki....prefera sa investeasca in competitii alternative.Probabil e mai ieftin,adica iei o moto stock si o dai unor ateliere englezesti sa ti-o bibileasca pe  3 lei si gata participarea in sbk.Zic si eu,nu prea stiu cum e cu participarile in sbk,dar sunt convins ca banii investiti sunt probabil la o zecime.Dealtel si BMW are pe acolo o echipa cu semi-suport de factory nu?In concluzie,ei prefera sa dea 2 lei si sa bifeze astfel participarea intr-o competitie moto majora,decat sa dea 20 ca sa participe in gp degeaba.Nu pot spune ca nu au dreptate dpdv financiar,insa noi nu privim financiar ci ca fani....

 

Ducati participa pt ca altfel nimeni n-ar auzi de Ducati,Ducati e nisa de lux a moto si trebuie sa iasa cu ceva in evidenta,un fel de Ferrari in lumea moto...sa zicem.Honda si Yamaha o vad ca pe o afacere de onoare sunt convins mai mult decat ca pe o chestie de marketing - si sunt convins ca daca oricare din ei ar iesi,celallt ari iesi si el imediat pt ca nu ar mai avea interes daca nu ar fi adversarul direct angrenat...

Piaggio Group prin Aprilia ar vrea participe,dar sa investeasca 3 lei si 2 mecanici...si rezultatele normal ca sunt indoielnice.Insa in ultimii 2-3 ani au mai bagat niste bani in dezvoltare si iata ca se vede.

KTM au venit cu aroganta specifica austriecilor pe sistemul "am castigat tot la offroad,acuma sa va rupem putin si pe voi cu tehnologia austriaca",si dupa vreo 3-4 ani impotmoliti in ideile lor,au renuntat la trellis si la alte prostii si au avut oarecari rezultate,dar oricum mai e mult pana departe.

 

Deci in concluzie as zice ca Suzuki....care nici nu vinde nici nu face mare marketing din asta,nici rezultate nu va mai avea in gp (decat cu investitii de nivelul HRC ceea ce in mod categoric nu sunt dispusi a face),Suzuki e oarecum indreptatita sa faca o asemenea mutare.

Au impuscat un titlu in 2020 - target achieved,directorii au raportat la Board "am reusit",apoi in 2021...panta descendenta (de fapt panta din 2020 a fost fake ascendenta dar Board'ul nu cunoaste toate detaliile motogp'ului nu?),si acum tot asa.Si normal ca cineva de sus si-a pus intrebarea logica "bani nu facem cu chestia asta,numa pierdem,profit de imagine...am facut,un titlu am luat,altul la orizont nu se intrevede...pt ce mai stam?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Method a spus:

Si normal ca cineva de sus si-a pus intrebarea logica "bani nu facem cu chestia asta,numa pierdem,profit de imagine...am facut,un titlu am luat,altul la orizont nu se intrevede...pt ce mai stam?

 

Cred ca mai degraba e o decizie luata foarte din scurt, de sub norul scandalului "dieselgate 2, 3" care se profileaza. Altminteri ar mai fi stat, caci tocmai platisera licenta pana in 2026. Sau ce contract semnasera ei cu Dorna... Nasol, oricum. :( 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Method a spus:

End of 2022 din cate stiu eu.

 

Suzuki nu mi s-a parut a avea niciodata ca prioritate programul de gp.Din nici un punct de vedere,si asta se vedea si in track team si in investitiile in dezvoltarea motoretei si investitiile in piloti - au zis din start ca nu dau bani pe piloti "consacrati",preferand sa ia tinere sperante.

 

KHI (a carei divizie moto - Kasasaki we all know and love) poate fi numit un gigant si financiar si tehnologic in toata puterea cuvantului.

 

BMW a spus clar din start ca managementul lor a studiat posibilitatea intrarii in gp si au ajuns la concluzia ca nu se justifica nici dpdv al cresterii vanzarilor nici al imaginii

 

Deci in concluzie as zice ca Suzuki....care nici nu vinde nici nu face mare marketing din asta,nici rezultate nu va mai avea in gp (decat cu investitii de nivelul HRC ceea ce in mod categoric nu sunt dispusi a face)

Sper sa nu il mai vad dupa 2022.

 

Si cu toate astea, in momentul asta motocicleta lor este una dintre cele  mai bune de pe grila. Clar mai buna decat cea pe care o are acum Yamaha. Au know how in competitiile astea si au reusit sa faca, intr-un timp scurt, cu bani mai putini, performante mai bune decat Ducati (de ex), nu mai vorbim de KTM, care umbla prin paddok-ul ala ca o gaina beata, cheltuind bugete uriase.  Cat despre politica de piloti, zic eu ca pe termen lung, in noul context, aceasta este solutia castigatoare. Vezi din acest pdvd politica Ducati si KTM. 

 

Daca privim Kawasaki per total companie, da este un gigant, din toate punctele de vedere, insa divizia moto, este o afacere de nisa (de imagine as zice). Chiar si asa, este mai mare decat KTM sau BMW (divizia moto, bineinteles). Cat au fost in MotoGp au cheltuit bugete mari, fara rezultate, asa ca au preferat sa se orienteze catre competitii alternative, unde au rezultate notabile: WSBK, EWC. La bugete infime fata de MotoGP. 

 

Intre declaratii si realitate exista mari diferente. Realitatea este ca BMW nu are nici o experienta in genul asta de curse. S-ar face de ras, asa cum se intampla in acest moment cu KTM. Vezi si tu cat alearga dupa un titlu un constructor precum Ducati, care are 16-17 ani de cand ruleaza in competitie. BMW (divizia Moto) nu este un brand cu vocatie sportiva. Sunt outsideri cam prin toate competitiile in care ruleaza. Asa ca trebuie privite cu rezerve declaratiile conducerii. Ce vrei sa declare? Ca habar nu au sa faca un stat de functiuni pentru o echipa de GP? Necum sa mai si dezvolte o motocicleta de Gp. Aici nu merge cu experimente fanteziste. 

 

Multa teorie pentru nimic. Dupa ce a aparut stirea, cum ca sunt implicati in scandalul legat de normelor de poluare, nici nu are sens sa mai discutam despre motivele retragerii. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, xt600 a spus:

Sper sa nu il mai vad dupa 2022.

 

Si cu toate astea, in momentul asta motocicleta lor este una dintre cele  mai bune de pe grila. Clar mai buna decat cea pe care o are acum Yamaha. Au know how in competitiile astea si au reusit sa faca, intr-un timp scurt, cu bani mai putini, performante mai bune decat Ducati (de ex), nu mai vorbim de KTM, care umbla prin paddok-ul ala ca o gaina beata, cheltuind bugete uriase.  Cat despre politica de piloti, zic eu ca pe termen lung, in noul context, aceasta este solutia castigatoare. Vezi din acest pdvd politica Ducati si KTM. 

 

Daca privim Kawasaki per total companie, da este un gigant, din toate punctele de vedere, insa divizia moto, este o afacere de nisa (de imagine as zice). Chiar si asa, este mai mare decat KTM sau BMW (divizia moto, bineinteles). Cat au fost in MotoGp au cheltuit bugete mari, fara rezultate, asa ca au preferat sa se orienteze catre competitii alternative, unde au rezultate notabile: WSBK, EWC. La bugete infime fata de MotoGP.

:agree:

Insa u mi se pare ca "aprilia face performante mai bune decat Ducati".Acum e pe cai,dar asta nu inseamna nimic,si KTM pe care f bine ii dai ca exemplu de contraperformanta au castigat niste curse.Vedem la sfarsit daca va fi un sezon bun pt ei sau doar o tresarire.Iar Aleix mi se pare ca visa frumos in conferinta cand a spus ca avea ritm sa castige nu s-ar fi apropiat in nici un fel de cei 2 din fata.A avut noroc ca au gresit concomitent si Miller si MM in fata lui pt ca altfel i-ar fi fost f greu sa depaseasca - dupa cum bine a zis chiar el,nu putea sa isi foloseasca viteza pe viraj impotriva lor.Dar da,aprilia pare a fi o moto ok pana acum.Sa vedem pe viitor.

Acum 2 ore, xt600 a spus:

Intre declaratii si realitate exista mari diferente. Realitatea este ca BMW nu are nici o experienta in genul asta de curse. S-ar face de ras, asa cum se intampla in acest moment cu KTM. Vezi si tu cat alearga dupa un titlu un constructor precum Ducati, care are 16-17 ani de cand ruleaza in competitie. BMW (divizia Moto) nu este un brand cu vocatie sportiva. Sunt outsideri cam prin toate competitiile in care ruleaza. Asa ca trebuie privite cu rezerve declaratiile conducerii. Ce vrei sa declare? Ca habar nu au sa faca un stat de functiuni pentru o echipa de GP? Necum sa mai si dezvolte o motocicleta de Gp. Aici nu merge cu experimente fanteziste.

Subestimezi nemtii.Au o bogata experienta in tot ceea ce inseamna curse la nivel mondial.

Nu uita ca au avut o echipa de F1 ce a iesit vicecampioana in mai multe randuri in anii 2000 si a participat peste 10 ani in F1 - nu mai zic de perioada de glorie din anii 80,nu mai zic de DTM samd.Motogp de acum e jucarie fata de ceea ce se intampla in F1 si/sau cursele auto chiar si acum 20 de ani - si la nivel tehnologic si la nivel de organizare si de tot.Nu cred ca ar fi o problema pt ei organizarea si intretinerea unei echipe de gp cu 2 motorete cu arhitectura motorului apropiata mai degraba de anii 90 decat fata de ce se petrece acum in competiiile auto internationale.

Declaratiile conducerii mi se par logice - dupa cum am mai zis,acesta e un sport de nisa al unei ramuri de nisa (motociclismul) - a investi zeci de milioane de euro ca sa participi/sa iei un titlu ca sa vinzi cateva mii? (poate) de moto sport in plus (pe langa faptul ca market share'ul segmentului sport in vanzarile moto nu e deloc fantastic) nu e justificabil.E chestie de calcul matematic,nu de altceva,calcule pe care sunt convins ca le-au facut temeinic :)

Mda,Suzuki pare a avea probleme urate : Germany prosecutors raid Suzuki plants in diesel probe, launch investigations

 

Statement from Dorna Sports regarding Suzuki

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 57 minute, Method a spus:

:agree:

Insa u mi se pare ca "aprilia face performante mai bune decat Ducati"

 

Subestimezi nemtii.

Daca ne uitam la clasamentul constructorilor, Aprilia are 83 de puncte - obtinute de un singur pilot, in timp ce Ducati are 131, punctaj obtinut cu ajutorul a 5 (cinci) piloti. Sa ne imaginam clasamentul, daca Ducati ar fi avut doar echipa de uzina... Fie si prin prisma acestei statistici, mi se pare ca Aprilia are un randament foarte bun. Cel mai bun. Aprilia a avut o filosofie clara (asta inseamna sa stii cu ce se mananca cursele de genul asta), au lucrat cu cap si uite intr-un timp foarte scurt au venit si rezultatele. Daca vor continua sa investeasca si vor gasi piloti performanti, sa nu te mire daca vor lua titlul inaintea lui Jiji. 

 

Nu ii subestimez. Apreciez nemtii, imi plac panzerele lor si MG-urile, dar in competitiile moto tind spre zero. F1 este o poveste, MotoGp este alta... vezi si tu branduri de renume, cu experienta de decenii in competitie, cum se chinuie. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, xt600 a spus:

Aprilia a avut o filosofie clara (asta inseamna sa stii cu ce se mananca cursele de genul asta), au lucrat cu cap si uite intr-un timp foarte scurt au venit si rezultatele. Daca vor continua sa investeasca si vor gasi piloti performanti, sa nu te mire daca vor lua titlul inaintea lui Jiji. 

as da bani pt asta.

dar ma tem ca cu Peco nu se joaca nici Q daca a facut clic - pt ca moto e superioara.

ca talent poate Q e peste Peco pt ca a facut clic din primul sezon da cine stie? depinde si de moto dar doar MM a dat blana din prima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, xt600 a spus:

Daca ne uitam la clasamentul constructorilor, Aprilia are 83 de puncte - obtinute de un singur pilot, in timp ce Ducati are 131, punctaj obtinut cu ajutorul a 5 (cinci) piloti. Sa ne imaginam clasamentul, daca Ducati ar fi avut doar echipa de uzina... Fie si prin prisma acestei statistici, mi se pare ca Aprilia are un randament foarte bun. Cel mai bun. Aprilia a avut o filosofie clara (asta inseamna sa stii cu ce se mananca cursele de genul asta), au lucrat cu cap si uite intr-un timp foarte scurt au venit si rezultatele. Daca vor continua sa investeasca si vor gasi piloti performanti, sa nu te mire daca vor lua titlul inaintea lui Jiji. 

 

Nu ii subestimez. Apreciez nemtii, imi plac panzerele lor si MG-urile, dar in competitiile moto tind spre zero. F1 este o poveste, MotoGp este alta... vezi si tu branduri de renume, cu experienta de decenii in competitie, cum se chinuie. 


bmw nu are motoreta. M1000RR este la ani lumina. Nua u tehnologie de gp. Pb ca investitia ar fi prea mare pentru ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dorna e o basina umflata pe cale sa se desumfle.Cu sau fara Suzuki.

Tot motogp-ul este inca la nivelul asta financiar datorita lui Rossi.

Pana sa apara el,nivelul de audienta si interes era ca al wsbk-ului in ziua de azi.

Adica ,putin peste zero.

Toti au devenit celebrii datorita Doctorului.Altfel erau celebrii ca Sykes sau Rea.

Toti smecherii astia ,Stoner,Lorenzo,MM si adunatura asta de piloti actuali ar fi castigat 

maxim cateva sute de mii(cei mai buni) sau zeci de mii(majoritatea) precum confratii lor din wsbk ,bsb sau anduranta.

Imaginea pilotului vinde motorete,tricouri,sepcute si contracte de sponsorizare,reclame.

Motogp-ul este o nisa.Fara un vector de imagine ramane tot de nisa.

O sa vedeti in anii urmatori la ce nivel   coboara motogp-ul.

La cursa asta am dormit ca la F1 ante 2021.

M-a luat somnul dupa cateva tururi.m-am trezit cu trei-patru inainte de final.Aceeasi procesiune ,acelasi ritm .

Am incercat sa revad cursa.Nu am reusit.Ma tragea iar la somn.

  

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

Dorna continues to receive high levels of interest from a number of both official factories and Independent Teams looking to join the MotoGP™ grid as the sport continues to set a global example of close competition, innovation and entertainment, reaching hundreds of millions of fans around the world.

 

Unde plm sute de milioane, ce dracu au fumat astia inainte sa dea rahatul asta de comunicat ???!!?

 

Si care or fi "official factories", ca nici Kawasaki si nici BMW nu au anuntat intentii de genul. Poate ceva gen Bajaj sau CFMoto, dar de unde tehnologie de MotoGP ? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 42 minute, RuInCV a spus:

 

Si care or fi "official factories", ca nici Kawasaki si nici BMW nu au anuntat intentii de genul. Poate ceva gen Bajaj sau CFMoto, dar de unde tehnologie de MotoGP ? 

Cum spuneam mai sus, intrarea CFMoto, Gas Gas, Husqvarna, este portita pentru KTM de a-si aduce pe grila mai multe motociclete. Ezpeleta isi vede visul implinit, de a  avea 30 de motorete pe grila, iar noi vom avea o competitie foarte echitabila si plina de entertainment. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, damager a spus:

bmw nu are motoreta. M1000RR este la ani lumina. Nua u tehnologie de gp. Pb ca investitia ar fi prea mare pentru ei.

La ce crezi ca s-ar impiedica?La motor?sau la cadru? :bounce:

Bmw nu vrea sa aiba motoreta.Eu vorbesc despre un lucru total diferit - bmw dpdv al tehnologiei e mult peste Ducati,KTM chiar si Yamaka as spune.Si indraznesc sa zic ca si peste the great Honda. ( a nu se intelege ca sunt fan marea firma de manelisti - chiar deloc).Insa au tehnologie si knowhow pt a construi un prototip de gp care sa se bata cu succes hai sa zicem la podiumuri doar ca au ajuns la concluzia (corecta dpdv financiar si de marketing as zice eu) ca nu merita efortul.Ca nu au return financiar,return de imagine samd.Sau ca au greater return daca fac activitati conexe.

Deci as zice ca au tehnologie MULT peste majoritatea echipelor angrenate in gp,iar ca si bani : Incasari 2021 - 111.239 miliarde euro / profit net 12.463 miliarde euro....crezi ca "investitia ar fi prea mare pt ei"?

 

E o mare diferenta intre renumele unui brand si incasarile si dimensiunea reala a respectivei societati.Din acest punct de vedere,BMW joaca in liga mare dimpreuna cu Honda,in timp ce restul constructorilor angrenati in gp - KTM,Aprilia,chiar si marii Suzuki si chiar Yamaha - sunt copii de mingi.

 

In concluzie,ceea ce vroiam sa subliniez e faptul ca Bmw dupa cum a si zis nu vrea sa fie angrenat in gp,nu ca nu poate.E o mare diferenta.

E capabila de tehnologie mult peste ce este necesar si/sau permis in gp iar ca si bani e o societate cu cifra de afaceri cat toate echipele (minus Honda) puse laolalta.Deci...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Method a spus:

La ce crezi ca s-ar impiedica?La motor?sau la cadru? :bounce:

Bmw nu vrea sa aiba motoreta.Eu vorbesc despre un lucru total diferit - bmw dpdv al tehnologiei e mult peste Ducati,KTM chiar si Yamaka 

 

Din acest punct de vedere,BMW joaca in liga mare dimpreuna cu Honda,in timp ce restul constructorilor angrenati in gp - KTM,Aprilia,chiar si marii Suzuki si chiar Yamaha - sunt copii de mingi.

 

S-ar impiedica la cadru, electronica si la capacitatea lor de a aduce toate elementele astea impreuna pentru a face o MOTOCICLETA! Nu au know how in domeniul asta al curselor moto. Vezi rezultatele lor mediocre si submediocre in celelalte competitii, in care pornesc de la o motocicleta de serie. Aici vorbim de prototipuri. 

 

Sunt de acord cu tine, in ceea ce priveste Ducati si mai ales KTM, dar cred ca in ceea ce priveste Yamaha, glumesti. Honda ii considera cei mai importanti rivali ai lor. BMW nu exista pentru ei. Cum spunea un ziarist pe un site (Oaxley??) referindu-se la constructorii implicati in MotoGp: "Honda and Yamaha are royalty..." Restul sunt, cum spui tu, copii de mingi.  Vezi pe topicul de discutii generale ceea ce spune colegul @damager despre electronica Honda, Yamaha, inainte de unificare si ai sa intelegi nivelul la care erau cele doua japoneze, fata de restul lumii. Erau la ani lumina. Sa mai discutam despre sasiuri? Ducati participa de aproape 20 de ani in competitie si inca habar nu au la capitolul asta.. le face altcineva sasiul. Tie iti iau ochii briz-brizurile electronice pe care le pune BMW pe motoarele de strada. Alea sunt banalitati. Aici vorbim de inalta tehnologie, care fac o motocicleta performanta, intr-o competitie de nivel mondial. Ma tem ca va trebui sa reconsideri. 

 

BMW in primul rand nu poate face o motocicleta pentru o competitie de nivelul asta. De aici si realismul cu care privesc din punct de vedere financiar, o asemenea aventura. Nu ma intelege gresit: BMW poate face o motocicleta, dar motocicleta aia trebuie sa poata face timpul pe tur. Imi aduc aminte o situatie, acum ceva ani in urma, cand au intrat cu o motoreta proprie in campionatul mondial de enduro. Un esec total, in conditiile in care aveau unul dintre cei mai buni piloti ai momentului, David Knight! Si-a bagat ala picioarele, si i-a parasit la jumatatea sezonului. Motoreta era o mizerie. Si vorbim de o capra de enduro. Nu comparam cu complexitatea si tehnologia inglobata intr-un prototip de MotoGp.  Imi si imaginez BMW, in MotoGP, cu un motor boxer.. :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stați liniștiți, S1000 RR ăla nu e pistol cu apă! Nu că ar fi de motogp, dar motorul e șmecher. Deja s-a făcut în Australia pe baza lui un V8 de 2l (bloc și arbore cotit custom, chiulase și interne stock) destinat unor prototipuri auto de curse, se putea alege orice altceva dar ăsta a dat cel mai bine. 😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, ENEOS a spus:

Stați liniștiți, S1000 RR ăla nu e pistol cu apă! Nu că ar fi de motogp, dar motorul e șmecher. Deja s-a făcut în Australia pe baza lui un V8 de 2l (bloc și arbore cotit custom, chiulase și interne stock) destinat unor prototipuri auto de curse, se putea alege orice altceva dar ăsta a dat cel mai bine. 😉

 

Conteaza tot pachetul. vezi in WSBK ca nu prea peformeaza si are 3 sezoane.

Redding e f multumit de el dupa ce a mers pe ducati.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, Method a spus:

La ce crezi ca s-ar impiedica?La motor?sau la cadru? :bounce:

Bmw nu vrea sa aiba motoreta.Eu vorbesc despre un lucru total diferit - bmw dpdv al tehnologiei e mult peste Ducati,KTM chiar si Yamaka as spune.Si indraznesc sa zic ca si peste the great Honda. ( a nu se intelege ca sunt fan marea firma de manelisti - chiar deloc).Insa au tehnologie si knowhow pt a construi un prototip de gp care sa se bata cu succes hai sa zicem la podiumuri doar ca au ajuns la concluzia (corecta dpdv financiar si de marketing as zice eu) ca nu merita efortul.Ca nu au return financiar,return de imagine samd.Sau ca au greater return daca fac activitati conexe.

Deci as zice ca au tehnologie MULT peste majoritatea echipelor angrenate in gp,iar ca si bani : Incasari 2021 - 111.239 miliarde euro / profit net 12.463 miliarde euro....crezi ca "investitia ar fi prea mare pt ei"?

 

E o mare diferenta intre renumele unui brand si incasarile si dimensiunea reala a respectivei societati.Din acest punct de vedere,BMW joaca in liga mare dimpreuna cu Honda,in timp ce restul constructorilor angrenati in gp - KTM,Aprilia,chiar si marii Suzuki si chiar Yamaha - sunt copii de mingi.

 

In concluzie,ceea ce vroiam sa subliniez e faptul ca Bmw dupa cum a si zis nu vrea sa fie angrenat in gp,nu ca nu poate.E o mare diferenta.

E capabila de tehnologie mult peste ce este necesar si/sau permis in gp iar ca si bani e o societate cu cifra de afaceri cat toate echipele (minus Honda) puse laolalta.Deci...

 

au o tehnologie de F1, in momentul in care au scos S100RR, lui cazacu i se oprea motorul cand o inclina :).

pe electronica sunt mult in spatele japonezilor.

cadrul e slab, trepideaza, fata nu are feeling, ca sa iti dau niste exemple.

sunt de 3 ani in WSBK si au avut cred ca una sau doua clasari pe podium din intamplare.

ducati, kawa si yamaha sunt departe de BMW.

La BMW e mult marketing, motoreta e slaba rau.

La noi pare ca merge tare, ca pilotii de la noi sunt de fapt niste amatori. 

BMW in sus, BMW in jos, a venit Neaga cu suzuki si le-a intors casca in cap, apoi a venit Milen cu Yamaha si i-a intors si lui Neaga casca :)....glumesc.

La BMW e f mult marketing...motoreta, ca sa o faci sa mearga cum trebuie, bagi mai multi bani decat intr-un ducati in ea.

La cifra de afaceri care o au, putea sa scoata o motoreta mai buna...dar o dau de fiecare data in bara ca si cu Husqvarna.

Nu am nimic cu BMW, dar dupa teste am ales Aprilia...

Btw, electronica de la Aprilia este top, mult peste cea de la BMW.

 

Ca sa nu mai zic ca am vazut motor de BMW desfacut dupa 1 an de curse.

As putea sa pun niste poze sa vezi cum arata un motor de BMW dupa 1 an si cum arata motorul meu de la Yamaha cand l-am desfacut la 10.000 Km.

Editat de damager
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, damager a spus:

 

 

Nu am nimic cu BMW, dar dupa teste am ales Aprilia...

Btw, electronica de la Aprilia este top, mult peste cea de la BMW.

 

Daca vreodata ajungi la Deva, fac cinste cu o masa sau o bautura. 😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...