Sari la conținut

19. PETRONAS Grand Prix of Malaysia 2022


Kagemusha
 Share

Postări Recomandate

Acum 11 minute, Method a spus:

Si nu stii cum va merge Mir.

nu uita de rins.

sunt 2 piloti buni care vin la Honda.

de cand nu a mai fost un pilot "bun" la honda?

de cand a plecat pedro, care si el s-a chinuit naspa rau in ultimul sezon, poate si pt ca onda nu i-a dat "cu ce".

Acum 1 minut, xt600 a spus:

Au fost 8 contra 1,

nu l-a scos niciun ducati de pe circuit.

erau 8? ok iesea pe 9 mereu, tot era mai bine decat acum.

 

 

din cate vezi conteaza mult pilotul.

degeaba duc e cea mai buna moto daca si Peco o pune jos des si ceilalti 7 sunt la fel de inconstanti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 213
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 3 minute, frigider a spus:

 

nu l-a scos niciun ducati de pe circuit.

erau 8? ok iesea pe 9 mereu, tot era mai bine decat acum.

 

 

din cate vezi conteaza mult pilotul.

degeaba duc e cea mai buna moto daca si Peco o pune jos des si ceilalti 7 sunt la fel de inconstanti.

Bingo, nu cred ca a fost cursa în care 1,2,3 ducati-uri sa nu abandoneze chiar și când toate 8 au pornit din top 10. Deci lupta lui Q în cel mai rău caz ar fi fost cu 2-3-4 ducati-uri, o Aprilia și cam atât 😅

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  

Acum 30 minute, xt600 a spus:

Cu 2020, de acord cu tine, dar acum nu li s-a predat nimic, colegu'. Au fost 8 contra 1, plus directia de cursa. Opt cu carmaci.. :D Greu tare, insa @apriliaclujare dreptate, daca isi facea bine lectiile si nu facea prostii, pastra sanse rezonabile pana in ultima cursa.

 

Nu a fost 8 contra 1 ! S-a batut singur la fel ca in 2020.

Ai vazut ca atunci cand se pregateste si merge corect scoate rezultat bun (loc 3 da?) chiar si pe circuite de forta?

A contat ca erau 2 linii drepte?A contat ca a plecat de pe 11? (alta greseala ce era sa fie fatala in quali)? Bezeechi & Co a contat daca a mers cum trebuie?NU.

 

Daca merge la 100% e beton.Si daca ar fi facut asta de la Sachsen incoace,vorba colegului si pe 10 daca iesea era ok.El (prin el inteleg el si echipa) a gresit presiunea in guma de sapte sute de ori,mai ceea ce altii fac doar accidental,a ales guma gresit de cateva ori,a cazut la Philip Island supralicitand samd samd.

Toate astea s-au contabilitzat acum la sfarsit.

 

Dupa cum bine ai zis - a avut 91 de puncte avans la Sachsen iar dupa Philip Island a avut 14 in minus - sunt 105 puncte.Nu i-au furat Ducati'urile 105 puncte !!

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

doar cu o minune mai castiga Q campionatu asta.

 

la pierdut prin forte proprii dar cu largul concurs al intregii echipe Yamaha.

 

pe tot parcursul sezonului nu au venit cu nici o imbunatatire substantiala ca sa ii dea o mana de ajutor motoreta. Nu el tot timpul a trebuit sa traga de cotetzu ala ca de caine mort. 

 

m-am uitat acum pe rezultatele de calificari incepand cu assen, a avut un loc 2 si urmatoarele cele mai bune clasari au fost 2 locuri 4, urmate de locuri 5 sau mai rau..

 

Deci ei nici macar nu erau in stare sa gaseasca niste setari cu care sa forteze macar calificari in prima linie, ceea ce l-ar fi ajutat enorm.

 

Dar 3 DNFuri din care doar 2 i se pot imputa.. eh alea 2 daca erau clasari in puncte la fel iar in Tailanda nu umbla pe pista de parca era pe victoriei...

 

 

o observatie interesanta legata de JM si cursa din malaesia, a batut recordul de cursa din 2019 al lui Rossi in turul 2, acela fiind si cel mai rapid tur din intreaga cursa. baiatu asta are potential dar se saboteaza singur prin inconstanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, Cavaleru a spus:

o observatie interesanta legata de JM si cursa din malaesia, a batut recordul de cursa din 2019 al lui Rossi in turul 2, acela fiind si cel mai rapid tur din intreaga cursa. baiatu asta are potential dar se saboteaza singur prin inconstanta.

JM a observat de-a lungul curselor ca a gestionat spatele prea mult, ca putea sa mearga mai tare mai devreme si tot sa fie safe.

sunt totusi riscuri sa mergi tare mult timp, ne-a demonstrat chiar el.

Acum 2 ore, danypop a spus:

o Aprilia și cam atât

O Aprilia care a mers f rău și ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Methodai mare dreptate si asta ii imput si eu, multele prostii si strategiile eronate de cursa, in contextul dat. Si incapacitatea de a-si asuma riscuri. Lucru sugerat usor si de MM, cand a fost intrebat. Insa atrageam atentia (de fapt tot atrag de juma de sezon) ca sunt si factori externi care au viciat campionatul. Peco nu este un pilot de calibrul necesar, ca sa recupereze 91 de puncte, cu toate prostiile facute de Q. Intelegi ceea ce vreau sa spun? Peco fara ajutor era acum tot la o distanta confortabila, in urma lui Q. Peco, cu 5 DNF-uri iese campion, tu realizezi? MM, Rossi, doi maestrii ai recuperarilor si in curse si in campionat, doi piloti fenomenali,  nu ar fi putut realiza asa ceva, in conditii normale. Cel putin trei victorii (daca nu 4) i-au fost facute cadou de colegi. Victorii cedate de ei, nu castigate de el. Apoi penalizarea aceea care l-a privat pe Q, de o caruta de puncte. Puncte pe care, cu toate prostiile facute, tot il mentineau acum, in cursa pentru titlu. Ok, a pierdut si pe mana lui, dar nu numai. Asta este ideea. Iar Peco nu a devenit campion, ci a fost FACUT campion! 

Acum 3 ore, Cavaleru a spus:

 

pe tot parcursul sezonului nu au venit cu nici o imbunatatire substantiala ca sa ii dea o mana de ajutor motoreta. Nu el tot timpul a trebuit sa traga de cotetzu ala ca de caine mort. 

 

De-a lungul sezonului au adus a doua configuratie a fairingului, care a mai redus drag-ul si in consecinta a mai imbunatatit top speed-ul si acceleratia, cu siguranta au mai imbunatatit electronica si au mai adus cel putin o iteratie de sasiu, pe final de sezon, pe care nu stim daca Q l-a folosit sau nu.  Deci nu s-ar putea spune ca nu au adus imbunatatiri. In alta ordine de idei, daca te uiti pe hartia cu top speed-urile din cursa de duminica, Yamaha lui Q a fost la doar 5 km/h de cel mai rapid Ducati (Bagnaia), nu 10-12 km/h, ca la inceputul sezonului. Asta pe un circuit cu doua linii drepte foarte lungi, nu tocmai pe gustul motocicletelor M1. 

Fara discutie, Yamaha are limite evidente, dar totusi nu vorbim despre KTM sau Honda. Este a doua motocicleta de pe grila, ca performanta, capabila sa mentina un pilot in lupta pentru titlu, un sezon intreg. Cineva spunea foarte bine, undeva, ca Ducati a avut nevoie de 18 curse, ca sa poata sa il depaseasca in clasament pe Q. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, Cavaleru said:

pe tot parcursul sezonului nu au venit cu nici o imbunatatire substantiala ca sa ii dea o mana de ajutor motoreta. Nu el tot timpul a trebuit sa traga de cotetzu ala ca de caine mort. 

 

Cel mai probabil au existat îmbunătățiri, dar în timpul sezonului ești cam limitat atât pe partea de evoluții cât și pe partea de testare. Problema pentru Yamaha (printre altele) este că nu au evoluat destul de la un sezon la altul. Chiar și privind superficial, diferențele dintre un Desmosedici, RS-GP sau RC16 de acum 3 ani și unul actual sunt vizibile; M1 2019 arată cvasi-identic cu cel actual.

 

Apoi nu orice evoluție înseamnă și progres. Ai nevoie să testezi pe circuit ceea ce validezi în CFD sau pe bancul de probă. Și cam orice evoluție la nivelul ăsta se traduce prin copromis (câștigi pe o parte, pierzi pe alta).

 

Cu alte cuvinte, nu cred că problema este inginerească la Yamaha - mai degrabă abordarea generală, cam conservatoare. De la motorul crossplane încoace, Yamaha nu a mai venit cu nimic revoluționar și au încercat doar să-și maximizeze avantajul vitezei în curbă. A funcționat cât a funcționat, acum nu mai este cazul. În dueluri direct cu prototipurile V4 actuale filosofia asta este cam expirată. Cam asta spune și Quartararo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@PzKpfW cand am zis imbunatatiri substantiale ma refeream si in comparatie cu Ducati, care vrei nu vrei in loc sa ma traga de motorul ala care oricum e superior din toate punctele de vedere si s-au focusat pe alte directii, au rafinat si adus imbunatatiri pe partea de franare si viteza in viraj

 

si uite ca daca in prima jumatate de sezon ducati (adica pana la Schasen) a avut mai multe victorii cu v21 (3v)si Q a putut lua victorii(tot 3), V22-ul lui peco avea doar 2 victorii, in a doua jumatate a triumfat v22 cu 6 victorii in 9 etape (din care 5 ale lui Peco)

 

in concluzie, au adus imbunatatiri dar nu suficiente cat sa prinda Ducatiul si sa-i de la gioale..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

18 minutes ago, Cavaleru said:

si uite ca daca in prima jumatate de sezon ducati (adica pana la Schasen) a avut mai multe victorii cu v21 (3v)si Q a putut lua victorii(tot 3), V22-ul lui peco avea doar 2 victorii, in a doua jumatate a triumfat v22 cu 6 victorii in 9 etape (din care 5 ale lui Peco)

 

Greu de spus cât este evoluție acolo și cât este înțelegerea și eficientizarea pachetului (hibrid, GP21/22) avut la dispoziție (prin setup) de echipa de uzină. Probabil că ambele.

 

GP21 lui Bastianini este încă foarte performant de exemplu, deși acum chiar a ajuns la 1 an vechime. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, Cavaleru a spus:

doar cu o minune mai castiga Q campionatu asta.

 

la pierdut prin forte proprii dar cu largul concurs al intregii echipe Yamaha.

 

pe tot parcursul sezonului nu au venit cu nici o imbunatatire substantiala ca sa ii dea o mana de ajutor motoreta. Nu el tot timpul a trebuit sa traga de cotetzu ala ca de caine mort. 

 

m-am uitat acum pe rezultatele de calificari incepand cu assen, a avut un loc 2 si urmatoarele cele mai bune clasari au fost 2 locuri 4, urmate de locuri 5 sau mai rau..

 

Deci ei nici macar nu erau in stare sa gaseasca niste setari cu care sa forteze macar calificari in prima linie, ceea ce l-ar fi ajutat enorm.

 

Dar 3 DNFuri din care doar 2 i se pot imputa.. eh alea 2 daca erau clasari in puncte la fel iar in Tailanda nu umbla pe pista de parca era pe victoriei...

+1

Acum 14 ore, xt600 a spus:

Peco nu este un pilot de calibrul necesar, ca sa recupereze 91 de puncte, cu toate prostiile facute de Q.

 

Este a doua motocicleta de pe grila, ca performanta, capabila sa mentina un pilot in lupta pentru titlu, un sezon intreg. Cineva spunea foarte bine, undeva, ca Ducati a avut nevoie de 18 curse, ca sa poata sa il depaseasca in clasament pe Q. 

:agree:

Acum 13 ore, PzKpfW a spus:

Cu alte cuvinte, nu cred că problema este inginerească la Yamaha - mai degrabă abordarea generală, cam conservatoare. De la motorul crossplane încoace, Yamaha nu a mai venit cu nimic revoluționar și au încercat doar să-și maximizeze avantajul vitezei în curbă. A funcționat cât a funcționat, acum nu mai este cazul. În dueluri direct cu prototipurile V4 actuale filosofia asta este cam expirată. Cam asta spune și Quartararo.

Nu spune deloc asta Quartararo,el spune ca low power fata de restul,ceea ce il forteaza sa riste prea mult pe frane daca vrea sa depaseasca.

Abordarea Yamaha mi se pare in continuare cea castigatoare,filozofia ei ca sa zic asa,cu maximizarea vitezei pe viraj vs maximizare intrare si iesire.

Problema Yamaha este ca dupa cum ai zis a fost foarte conservatoare.In tot.

 

Ok,L4,dar se pot face foarte multe upgrade'uri si la un L4 - ei merg pe sistemul clasic + acele canisters de azot in timp ce Ducati are desmo care mi se pare superior,mutarea auxiliarelor (pompa ulei apa) pe electric - nu stiu,au ingineri capabili wtf,sa ii puna la treaba.Sunt idei gramada deja verificate in racing,pe care ei nu le aplica.

Se pot juca mult cu tolerantele la motor - in F1 nici nu se ating de un motor pana nu il incalzesc cu flush de coolant si ulei preincalzite,ca e atat de tight ca pur si simplu e blocat,insa cand ajunge in temperatura tolerantele sunt atat de mari incat consuma ulei (remember acele oil smokes imense in turul de formare) exact cat au in oil reservoir,ca sa vezi ce chestie :) pana la sf cursei ,astia la motogp ii dau pornire si apoi incep sa le incalzeasca cu spritz ca in 1970.C'mon.

Nu mai zic de forma pistoanelor (ia un piston de acum 10 ani din F1 si compara-l cu unul de motogp,cel din gp pare de tractor) etc,sunt multe chestii de design.

Am mai zis - sunt in epoca romantica si au loc de imbunatatiri berechet,iar solutiile deja au fos probate si verificate in competitiile auto.Tot ce trebuie e sa le implementeze,nu mai trebuie sa "inventeze" sa creeze,no R&D,doar sa preia solutii tried and tested.

 

Deh,la ei e stilul japonez - mai lustruim un surub mai polisham intake ports samd.Mici imbunatatiri pe un sistem bun existent.Doar ca atunci cand Ducati deja e la 4-5 ani in fata ca si dezvoltare si in fiecare an vine cu ceva revolutionar,ai o problema.

Daca se bateau doar cu Suzuki,care lucrau fix la fel,castigau :) Honda deja arunca cu bani conform tacticilor japoneze.

 

Si daca tot suntem la capitolul tehnica,s-a cam elucidat misterul salad-box'ului cu "ajutorul" dat de JM - poza de la Sepang cu internalele salad-box'ului Ducati v2022 al lui JM :

309914241-1971781993031877-1042551400984

No electronics dupa cum se specula,mie mi se pare a fi un mass damper...

 

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, ioio_viola a spus:

La anul o sa mai fie un factor care poate schimba multe: sezorul unic de presiune in roti. Nu o sa mai mearga ca unii sa aiba 1 si altii altfel de 1 care e mai performant.

o sa fie interesant.

totusi cand cu 'scandalul' ala se facuse un comentariu ca e greu de unificat, totusi vad ca s-a putut.

whatever.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eh,daca se vrea se poate.E un lucru bun zic eu introducerea acestor senzori.

Acum la inceput o sa se cada mai mult pt ca in mod clar nu va mai fi acelasi grip.Dar asa macar vor fi toti dezavantajati in egala masura :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 52 minute, Method a spus:

 

Abordarea Yamaha mi se pare in continuare cea castigatoare,filozofia ei ca sa zic asa,cu maximizarea vitezei pe viraj vs maximizare intrare si iesire.

 

....in timp ce Ducati are desmo care mi se pare superior au loc de imbunatatiri berechet,iar solutiile deja au fos probate si verificate in competitiile auto.Tot ce trebuie e sa le implementeze,nu mai trebuie sa "inventeze" sa creeze,no R&D,doar sa preia solutii tried and teste.

 

Doar ca atunci cand Ducati deja e la 4-5 ani in fata ca si dezvoltare si in fiecare an vine cu ceva revolutionar,ai o problema.

 

No electronics dupa cum se specula,mie mi se pare a fi un mass damper...

 

Da, si eu cred ca asta este filosofia castigatoare, fie si prin prisma faptului ca, indiferent de configuratia circuitelor, in medie, cam 2/3 din lungimea acestora inseamna zone virajate. la ei problema nu este de filosofie, ci de faptul ca au ramas mult in urma cu puterea motorului. Filosofia lor+ ceva mai multa putere= win win. De asta l-au adus pe guru Marmorini, dar cu siguranta nu vor renunta la capacitatea lor de a zbura pe viraje. 

 

Aici as vrea sa ma lamuresti asupra unei probleme, avand in vedere ca esti mai documentat pe partea asta de motoare: de ce Yamaha nu implementeaza sistemul desmo, pe motoarele lor? Nu se poate, din pdvd tehnic? Nu vor? Din ceea ce am mai citit si dedus, referitor la problema, desmo ar avea cel mai bun randament, dar nah, nu sunt enjinier, ca sa discern toate subtilitatile tehnice. 

 

Sa nu exageram, nu au cum sa fie cu 4-5 ani, inaintea japonezilor. Pe un tur rapid, diferentele, in medie, intre Ducati si Yamaha, sunt undeva la 2-3 zecimi. Este drept ca asta inseamna diferenta intre pole si locul 10 pe grila, dar in termeni de performanta absoluta nu sunt la distanta de 4-5 ani. Oricum, cu toata inventica etalata de Jiji, Ducati nu a progresat cat ar fi fost de asteptat. 2-3 zecimi inseamna putin, in materie de performanta pura. De asta spun, prin solutiile etalate, mai degraba au surmontat niste handicapuri, date de incapacitatea de a rezolva unele probleme de arhitectura a motocicletei, decat sa optimizeze performantele unei motociclete deja foarte competitive. 

 

Ha, ha, ha... incepusem sa cred ca acolo este spatiu pentru depozitat casca pilotului... ca la scutere. :D  Ce s-ar face Ducati, daca s-ar interzice si mass damperu'?? :D 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, xt600 a spus:

Oricum, cu toata inventica etalata de Jiji, Ducati nu a progresat cat ar fi fost de asteptat. 2-3 zecimi inseamna putin, in materie de performanta pura. De asta spun, prin solutiile etalate, mai degraba au surmontat niste handicapuri, date de incapacitatea de a rezolva unele probleme de arhitectura a motocicletei, decat sa optimizeze performantele unei motociclete deja foarte competitive.

Mda.

În 19 curse au avut 12 victorii (dintre care 8 ale echipei de uzină) și 19 podiumuri  (dintre care 9 ale echipei de uzină).

Or fi progresat sau nu? 🤔

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 hours ago, Method said:

Nu spune deloc asta Quartararo,el spune ca low power fata de restul,ceea ce il forteaza sa riste prea mult pe frane daca vrea sa depaseasca.

Abordarea Yamaha mi se pare in continuare cea castigatoare,filozofia ei ca sa zic asa,cu maximizarea vitezei pe viraj vs maximizare intrare si iesire.

 

Fabio Quartararo

Of course, we are missing the power, but also rear grip. So this is going to be one thing we have to work on, to turn more tight with a little bit less corner speed in some kind of corners. That for me is the most important. We need more rear grip also because we need to save the tires and try to have the best drive as possible. (...) So I think for the future we need a bike that can switch to win races and think less about trying to have the most corner speed possible.

 

7 hours ago, Method said:

309914241-1971781993031877-1042551400984

No electronics dupa cum se specula,mie mi se pare a fi un mass damper...

 

Cam greu de definit ce este acolo. Personal văd și electronică (mulți conectori, bucățile de metal pot fi disipatoare de căldură). Posibil să fie și un mass damper, deși dimensiunea ar fi foarte redusă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

 

 

 

Cam greu de definit ce este acolo. Personal văd și electronică (mulți conectori, bucățile de metal pot fi disipatoare de căldură). Posibil să fie și un mass damper, deși dimensiunea ar fi foarte redusă.

Mai adaugam si declaratia lui Mor ca in  trepte joase, motorul estr prea agresiv, de unde apare si pb de grip. Electronica inca mai trebuie adaptata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, damager a spus:

Mai adaugam si declaratia lui Mor ca in  trepte joase, motorul estr prea agresiv, de unde apare si pb de grip. Electronica inca mai trebuie adaptata.

foarte ciudat.

motor agresiv dar lipsa de putere.

prost-prost. :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 53 minute, frigider a spus:

foarte ciudat.

motor agresiv dar lipsa de putere.

prost-prost. :) 


crashlow a declarat:

 

Crutchlow: "The Yamaha engine is too aggressive, the electronics don't tame it"
In the first three gears the power delivery is violent. You talk to the engineers, they apologize, always very kind. In Honda sometimes I almost came to blows when something was wrong, but that's how it should be"

 

acuma, eu in general tind sa ii cred pe ei ☺️☺️☺️☺️☺️.

de departe ducati e cea mai buna anul asta, dar nu ca si-a pus 2-3 aripioare, sau ca a invatat sa ia viraje, ci pt simplu fapt ca are printre cele mai bune electronici...sa zic, la bataie cu Aprilia. Daca aprilia se fi rezolvat pb cu ambreajul si ar fi avut si un pilot, ar fi putut da castige anul asta... parerea mea.

Yamaha poate da castige doar daca scapa in fata cum facea Lorenzo... cursele in care castiga lorenzo, moartea pasiunii.... cam la fel cu Q daca scapa in fata.

 

si articolul lui Cal

 

https://m.gpone.com/en/blog/paolo-scalera/2022/10/20/crutchlow-the-yamaha-engine-is-too-aggressive-the-electronics-dont?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

 

asta-i tare :)

We’ll see - says Cal - because in Yamaha the engineers are all very kind. They listen to you, even apologize, but then nothing happens. 

 

Editat de damager
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...