Sari la conținut

Accidente 2023


ENEOS

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 216
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Trecand peste "coincidenta" cu Crevedia, inteleg ca accidentul din poligon s-a intamplat la prima sedinta de practica pe moto. Deci se exclude mersul arogant in vreo mare viteza. Si atunci cum sa mori la vitezele alea, chiar si lovindu-te de un zid?! Nu-mi vine decat o idee: lipsa casca. Ar fi foarte interesant de aflat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sau cască nelegată. Sau castron ordinar, cum aveam să primesc când am făcut școala. Eram la ora de legislație, mă uit pe pereți (moșul povestea amintiri), văd două ceaune sinistre, apoi intru pe net și caut cască. Și mi-am luat. Nu wow, dar nici din bazar.

Btw, multe din mobrele de școală sunt foarte prost întreținute, posibil ca frâna instructorului să nu fi ținut, din varii motive. Se trage de mobrele alea până la ultimul strop de vlagă, că nu toate școlile au buget decent pentru întreținerea lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Speedy.K said:

Trecand peste "coincidenta" cu Crevedia, inteleg ca accidentul din poligon s-a intamplat la prima sedinta de practica pe moto. Deci se exclude mersul arogant in vreo mare viteza. Si atunci cum sa mori la vitezele alea, chiar si lovindu-te de un zid?! Nu-mi vine decat o idee: lipsa casca. Ar fi foarte interesant de aflat.

Gatul rupt la impact, eventual a mai venit si motoreta peste el, cu tot cu instructor, sa-l compacteze mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oare exista normative privind poligoanele auto-moto? Gen distante minime de la asfalt pana la obstacole? Sau zone cu pietris/nisip, bariere din gard viu, etc, in caz ca se emotioneaza cursantul si nu mai invarte de volan/ghidon sau uita sa actioneze frana?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, smar2 said:

Oare exista normative privind poligoanele auto-moto? Gen distante minime de la asfalt pana la obstacole? Sau zone cu pietris/nisip, bariere din gard viu, etc, in caz ca se emotioneaza cursantul si nu mai invarte de volan/ghidon sau uita sa actioneze frana?

Serios?? Eu consider ca instructorul este cel care este direct raspunzator, mai ales ca era cu elevul pe motor, sunt niste pasi care trebuie indepliniti, daca elevul cu instructorul pe motor au ajuns la viteza necesara unui asemenea deznodamant in poligon... eu imi pun serios intrebari vis-a vis de experienta, atitudinea si mai ales discernamantul instructorului moto....asa, cu spatii de esapare si ambulanta la fata locului, eventual un "Arafat"(elicopter SMURD), asa ar trebui autorizate si dotate poligoanele moto...plus cu avertismente de genul "...nu consumati lichidul din baterie/antigelu'"....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din al doilea articol postat se intelege ca elevul era la prima sedinta de poligon. In acest context nu inteleg ce cauta pe mobra asa de mare (daca poza e de la accidentul inncauza) si ce cauta instructorul pasager.

Acum 3 ore, DKW a spus:

Gatul rupt la impact, eventual a mai venit si motoreta peste el, cu tot cu instructor, sa-l compacteze mai bine.


Cate sanse sunt la 10-20 la ora sa nimeresti in zid exact la unghiul care sa-ti rupa gatul?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

52 minutes ago, Speedy.K said:

Cate sanse sunt la 10-20 la ora sa nimeresti in zid exact la unghiul care sa-ti rupa gatul?!

Foarte mari daca n-ai un minim de reflexe sau instinct de conservare. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand am facut eu scoala, nu se mergea cu instructor in carca. Am inceput cu un TW125, apoi cu ceva capre de 250 si 500 sau 650 (in Bucuresti). Ca sa nu mai spun ca am dat examenul (la Galati) pe un scuter de 125, de imi era frica sa nu strang din greseala "ambreiajul" (adica frana fata) :))) Alte vremuri...

 

In orice caz, fie ca esti sau nu cu instructor mi se pare de bun simt sa asiguri niste conditii minime de cazut in relativa siguranta in poligon. Dupa cum si mobrele de scoala cred ca ar trebui sa aiba de pilda crashbar-uri, sa nu iti striveasca piciorul daca pici ca prostul, de pe loc. Si multe altele... Ca pana la urma e scoala, nu filmare pentru Jackass.

 

@Lup69 Ai vazut cumva cum arata poligoanele pe aici prin Jermania? Eu n-am vazut, dar am asa o vaga senzatie ca sunt contruite dupa niste normative cat de cat gandite. Nu ca in Ro, unde orice suprafata cu ceva beton sau asfalt pe ea se poate considera poligon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, ENEOS a spus:

La prima lecție se merge cu instructorilor în spate acum? 😳


Asta ma mir si eu.

Acum 2 ore, DKW a spus:

Foarte mari daca n-ai un minim de reflexe sau instinct de conservare. 


Detaliaza. Cam cat crezi tu ca e unghiul la care gatul se rupe la viteza aia? Vorbim de unghiul pe care trebuie sa-l faca coloana cervicala cu zidul, da?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca de cele mai multe ori ,autorul (autoarea) articolului denatureaza adevarul,instructorui nu era pe motor in spatele elevului ci mergea pe jos in paralel cu acesta cu mina pe codita motocicletei care rula in treapta a 1a.Din spusele instructorului (pe care il cunosc)la un moment dat ,elevul a accelerat brusc si din smucitura motorului acesta a ramas cu mina in gaz si s-a infipt in gardul din apropiere .Instructorul a fost si el ranit pentru ca a incercat sa-l opreasca tinind de codita motocicletei dar a cazut si a fost tirit pe asfaltul poligonului. Ce nu se spune in articol este faptul ca decedatul poseda un BMW gs 1200 si a declarat ca mai condusese motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

47 minutes ago, Speedy.K said:

Detaliaza. Cam cat crezi tu ca e unghiul la care gatul se rupe la viteza aia? Vorbim de unghiul pe care trebuie sa-l faca coloana cervicala cu zidul, da?

Cam de la 10° incolo face trosc foarte repede, nefiind o articulatie simpla se deplaseaza/dezaxeaza foarte usor, motiv pentru care pilotii folosesc guler cervical.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 48 minute, Gabi24 a spus:

Ca de cele mai multe ori ,autorul (autoarea) articolului denatureaza adevarul,instructorui nu era pe motor in spatele elevului ci mergea pe jos in paralel cu acesta cu mina pe codita motocicletei care rula in treapta a 1a.Din spusele instructorului (pe care il cunosc)la un moment dat ,elevul a accelerat brusc si din smucitura motorului acesta a ramas cu mina in gaz si s-a infipt in gardul din apropiere .Instructorul a fost si el ranit pentru ca a incercat sa-l opreasca tinind de codita motocicletei dar a cazut si a fost tirit pe asfaltul poligonului. Ce nu se spune in articol este faptul ca decedatul poseda un BMW gs 1200 si a declarat ca mai condusese motocicleta.

 

Cam asa ceva am auzit si eu. Si daca omul mai mersese pe motor de 1200, probabil a reusit sa convinga instructorul sa ii permita sa se urce direct pe motorul de 600 la prima ora de curs. Da, in conditiile astea nu ar fi nimic nefiresc sa ii fi scapat mana in gaz si sa se infiga in zid. Cate cazuri nu sunt asa si pe carosabil in circumstante oarecum similare? Am patit-o si eu sincer, prima oara cand m-am urcat pe hornet cand am accelerat era sa ma arunce si pe mine in cap, doar ca am avut reactia mai rapida sa las gazul si doar a fugit putin de spate. Asta pentru ca era poligonul in stadiul vechi, neasfaltat, plin de hartoape si nisip/pietris si zic eu ca a putut sa derapeze oarecum pe loc. Acum de cand a asfaltat tot poligonul e ca in palma: ma gandesc la faptul ca daca i s-a blocat gazul in treapta 1, cand a muscat guma asfaltul calumea, cred ca l-a aruncat ca din tun in perete. Just my 25 cents. 

 

Cat despre partea conspirativa....chiar de ar fi vreun sambure de adevar, ce si cum sa ii fi facut cineva? sa ii blocheze acceleratia si apoi sa il lanseze ca pe o prastie in zid? Greu de crezut. Desi....cum modelul SUA a fost litera de lege pt noi din orice punct de vedere, nu m-ar mira sa fi deprins si ai nostri metode dinastea de 'eliminare' a persoanelor care stiau mai mult decat era necesar pentru binele lor. 

 

Voi ce credeti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Speedy.K a spus:

Din al doilea articol postat se intelege ca elevul era la prima sedinta de poligon. In acest context nu inteleg ce cauta pe mobra asa de mare (daca poza e de la accidentul inncauza) si ce cauta instructorul pasager.

Ce inseamna motor mare (ca din poza nu se intelege)?
Avand in vedere "scoala romaneasca de presa", nu as lua de buna aia cu instructorul pasager. M-ar mira ca de la prima ora de poligon sa se urce si instructorul. Nu cred ca era atat de inconstient ultimul.
P.S. Cred ca accidentul s-a produs din motiv de lipsa de casca. Dar pana nu apare dovada...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scoala se facea pe o cutie de max 600

Si de obicei de incepea cu 125

Gardul de beton e la vreo 20-3 0 de metri de “linia dreapta” a poligonului si in contre pied, si cumva lateral 

E cam complicat sa o dai de gard grav acolo

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Gabi24 a spus:

Ca de cele mai multe ori ,autorul (autoarea) articolului denatureaza adevarul,instructorui nu era pe motor in spatele elevului ci mergea pe jos in paralel cu acesta cu mina pe codita motocicletei care rula in treapta a 1a.Din spusele instructorului (pe care il cunosc)la un moment dat ,elevul a accelerat brusc si din smucitura motorului acesta a ramas cu mina in gaz si s-a infipt in gardul din apropiere .Instructorul a fost si el ranit pentru ca a incercat sa-l opreasca tinind de codita motocicletei dar a cazut si a fost tirit pe asfaltul poligonului. Ce nu se spune in articol este faptul ca decedatul poseda un BMW gs 1200 si a declarat ca mai condusese motocicleta.


Deci direct pe mobra de categoria A de la prima sedinta in poligon?!

 

Instructorul ti-a spus ceva si despre casca?

1 oră în urmă, pierrotlefou a spus:

Ce inseamna motor mare (ca din poza nu se intelege)?
Avand in vedere "scoala romaneasca de presa", nu as lua de buna aia cu instructorul pasager. M-ar mira ca de la prima ora de poligon sa se urce si instructorul. Nu cred ca era atat de inconstient ultimul.
P.S. Cred ca accidentul s-a produs din motiv de lipsa de casca. Dar pana nu apare dovada...


Motor mare inseamna mobra de categoria A. In mod normal scoala se incepe pe mobre de A1 si apoi se urca progresiv spre mobrele mari, si in functie de evolutia elevului.

 

Aia cu casca o banuiesc si eu, dar deocamdata n-a aparut nimic concret pe tema asta.


Voi, care ati fost pe acolo sau ati facut scoala acolo ce stiti despre purtarea castilor prin poligonul ala la primele sedinte?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, smar2 said:

Ai vazut cumva cum arata poligoanele pe aici prin Jermania? Eu n-am vazut, dar am asa o vaga senzatie ca sunt contruite dupa niste normative cat de cat gandite. Nu ca in Ro, unde orice suprafata cu ceva beton sau asfalt pe ea se poate considera poligon.

Fix langa locul de munca, pe straduta respectiva, se aplica niste conuri fosforescente, se creeaza poligonul, elevul face opt-uri si toate alea printre ele...cu prima ocazie le fac o foto, sunt fix in drum!!!! Instructorul in schimb este in legatura permanenta prin casca cu elevul, si elevul vine singur la locul ... poligonului, fiind escortat indeaproape de instructorul aflat in masina scolii...poate maine ii vad la lucru... si, apropo, am fost instructor moto pana in anii 2000, in Galati!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, Speedy.K a spus:

Voi, care ati fost pe acolo sau ati facut scoala acolo ce stiti despre purtarea castilor prin poligonul ala la primele sedinte?

 

Eu pot sa iti zic de cazul meu: am primit o rapciuga de casca de maxim 50 ron purtata de cine stie cate generatii - marimea XL (efectiv imi statea ca o palarie pe cap. nu stiu ce protectie mi-ar fi oferit pentru ca mi-ar fi jucat tzeasta ca o nuca uscata intr-un caz de accident) in conditiile in care eu am purtat S ulterior. Din a2a sedinta am venit cu propria casca la ore. Acum poate sa difere de la instructor la instructor. Dar clar confirm faptul ca motoarele deobicei sunt prost intretinute. Majoritatea au crashbar dar atat! Nimic special in rest. Gumele de multe ori sunt aproape de sarme...Mai sunt mici exceptii ca peste tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 30 minute, Speedy.K a spus:

Motor mare inseamna mobra de categoria A. In mod normal scoala se incepe pe mobre de A1 si apoi se urca progresiv spre mobrele mari, si in functie de evolutia elevului.

Am crezut ca stiai mai multe despre model. 

 

Acum 30 minute, Speedy.K a spus:

Voi, care ati fost pe acolo sau ati facut scoala acolo ce stiti despre purtarea castilor prin poligonul ala la primele sedinte?

De pe la stiri apare ca acel poligon este sub supraveghere video. Deci misterul nu ar trebui sa continue prea mult.

Editat de pierrotlefou
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Se poate să pățești așa ceva și în poligon.

Un coleg de-al meu a făcut o triplă fractură tot în poligon la a treia ședință din ce îmi amintesc.

Așa că nu e greu să te ia dracu și din fața altarului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Luigi, una e fractura la pucior sau mana si alta e sa mori la 10-20 la ora.


 

Intre timp am gasit asta: 

"Ca să facem puţină lumină, să nu intrăm în conspiraţii ca să spunem că cineva i-a făcut ceva, vreau să fac câteva precizări: domnul colonel era la prima lecţie pe motocicleta, era cu instructorul pe motocicletă, fără cască, din ce am înţeles, nu ştiu dacă e adevărat. A accelerat şi a intrat într-un perete. Deci nu l-a lovit nimeni, nu a intrat nicio maşină în el. Din păcate, noi am pierdut un om care rămâne coleg al pompierilor, dar aici nu putem să speculăm”, a precizat Raed Arafat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, DesertEagle a spus:

https://adevarul.ro/stiri-locale/targoviste/greselile-care-l-au-costat-viata-pe-colonelul-de-2297814.html

 

Ati inteles, da? Mana sa fie cat mai sus si corpul cat mai jos.

 

Si cand te gandesti cati naivi il platesc pe distrusul asta si cursurile lui de conducere "defensiva", doar ca sa-ti explice ca apa e uda...


Zice bine omul, doar ca, ori n-a stiut sa se exprime, nefiind domeniul lui, ori astia care au transcris pe site convorbirea telefonica au fost prosti. Si eu cred ca e cumul de factori.

Prin "mana" Titi Aur cred ca vrea sa zica "pumnul". Adica incheietura jos.

Mai sunt vreo doua exprimari tampite in articol, lipsesc niste virgule esentiale, alea sunt din transcrierea "jurnalistului".

Dar, daca si la el a ajuns informatia despre lipsa casca, e clar! Asa cum am banuit de la inceput. Si eu cred ca aici are dreptate Aur, daca avea casca nici nu auzeam de incident, eventual o fractura de ceva si atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un motor de 600 pentru un virgin e ruleta ruseasca. Am vazut si eu cu ochii mei, acuma multi ani cand am facut scoala de soferi, cum un baiat l-a prostit pe instructor ca e AS in condus motociclete, el venise chiar pasager pe o motocicleta despre care sustinea ca e proprietatea lui, doar ca neavand permis si-a rugat un prieten sa-l aduca.

Omu ala stia doar teoria care se invata in 10 min de pe youtube si atata. Dupa nici 5 sec pe motor i-a dat blana, s-a speriat si a tras de frana. Pot sa spun ca motoru a scapat mai ieftin ca el. 

Este foarte usor sa inseli instructorii, care la mizeria de salariu pe care il primesc, se bucura cand mai au cursanti care stiu sa mearga pe motor. 

Pacat de cele doua persoane si familile lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...