Sari la conținut

5. SHARK Grand Prix de France 2023


B.B.
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 564
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 1 oră, therocketscientist1 a spus:

Era doar o completare pentru cei care au ratat detaliile si care nu stiau pozitionarea Yamaha fata de FQ20 si FM21 in sezoanele 2019, 2020, 2021. Nu totul este pe contrazicere aici :)

Te contrazic.

:grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 hours ago, B.B. said:

Legat de Mir < - > MM, am citit raspunsurile, merci de explicatii tuturor. Nu stiu la ce ma asteptam eu la mai multa prietenie intre ei.

Oare asa e si la Aprilia, ca parca Aleics l-a adus pe Maverik, erau ei prieteni dinainte, acuma gata sunt duJmani, nu mai ies la o bere, nimic? Nu discuta despre job in timpul liber? 

Mi-a placut maxim asta.....Parca as fi eu cu nevasta-mea...(pastrand totusi distanetele si aparentele!), muncim amandoi impreuna si cand ajungem acasa dezbatem problemele de la munca, chiar si la o bere...:givemebeer:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, Method a spus:

Mi se pare ca ii subestimezi maxim.

Adica au industrie spatiala deja sateliti rachete etc aproape la nivelul sua,au tehnologie 5g si telefonie PESTE nivelul sua (lucru recunoscut de mai multi demnitari din state) samd samd.

Hai sa nu credem ca a face o motoreta e rocket science.

La fel se exprima lumea si despre europeni - nu stiu nu sunt la nivelul japonezilor cadre etc.Iata ca acum europenii cam conduc jocul.

Mi se pare prejudecata maxima fata de chinezi "astia sunt prosti,stiu sa faca doar tenisi",astea sunt vorbe de batrani din 1980.China actuala e nr.2 in lume.Si ca tehnica de multe ori nr.1,deci eu zic sa o lasam mai moale cu chinezii care nu stiu sa construiasca o moto de gp si nu inteleg la ce folosesc aripioarele.

Esti amuzant☺️. Lucrezi cu chinezi? Printre altele am si stat in china mai multa vreme si am o mare consideratie pentru cultura lor, veche de mai bine de 5000 de ani. Si in continuare colaborez, deci probabil ca ii cunosc, as indrazi sa spun, mai bine decat tine.
Si pot sa iti spun un lucru despre ei, nu pot sa inoveze. 
daca vrei sa mai discutam, mutam discutia in privat☺️

Acum 2 ore, xt600 a spus:

Nu se poate exclude faptul ca accidentarea aia ar fi putut avea un rol in rezultatele slabe ale lui Morbi, insa nu explica suficient aceasta lipsa de rezultate. Raspunsul trebuie cautat in evolutia motocicletei din 2020 si pana in prezent. Cand FM a venit la Yamaha, a concurat pe o motocicleta rezultat al unei evolutii de ani de zile, sub mana cuplului Rossi-JLo si apoi Rossi-Vin. De fapt, ca sa o spunem pe cea dreapta, Rossi a fost cel care a avut cuvantul principal in dezvoltarea acelei motociclete. Era o motocicleta user friendly, pe care se puteau obtine rezultate, indiferent de pilot. Morbi a fost vicecampion in 2020, cu ea, Q ia primele victorii si podiumuri in 2020, iar in 2021 devine campion. Din 2022 M1 se dezvolta exclusiv in jurul lui Q si nu a mai ramas nimic din motoreta prietenoasa din sezoanele precedente, poate fi pilotata doar de pilotul cu dinti rari si, ceea ce este si mai rau, in loc  sa evolueze, pare ca se afunda din ce in ce mai rau. In ceea ce ma priveste, am mari rezerve in ceea ce priveste rolul frantuzului in dezvoltarea motoretei si in capacitatea lui de da un feedback corespunzator pentru iesirea din cacao. Concluzie: rezultatele lui Morbi sunt in directa legatura cu turnura pe care a luat-o dezvoltarea (a se citi regresul mobrei), dupa sosirea lui Q la echipa de uzina, in calitate de prim pilot. Din acel moment nimeni (in afara de Q) nu a mai facut performanta pe M1, iar evolutia ei a luat-o la vale. Anul asta, nici macar Q nu mai este in stare sa obtina o clasare decenta cu ea, ceea ce ar trebui sa iti dea de gandit. 


iarasi pornim discutia cu mobra din 2021, care de fapt era mobra din 2020 cu care morbi a iesit vicecampion nu?

 

o alta discutie este faptul, ca restul au avansat intr-un ritm pe care yamaha nu a reusit sa-l tine.

la fel si pt honda. Dupa parerea mea, honda nu e nici mai proasta nici mai buna ca cea cu care MM a luat ultimil titlu. E aceeasi mobra care vireaza in jurul rotii fata fara nici jn feeling, si pe care doar MM poate sa mearga cu ea la limita, pana in 2019 mergea peste limita pt ca reusea sa salvez low-side-urile.

dupa 2019, cand michelin a venit cu o guma spate mult mai aderenta, a aparut Q si MM nu a mai reusit sa mearga la fel, pt simplu motiv ca in momentul in care pierdea fata,  u mai reusea sa salveze pt ca spatele impingea mult mai tare. Si aici nu ma refer la salvarile lui miraculoase. Daca asculti declaratii mai vechi, o sa vezi ca vorbeste despre pierdut fata in fiecare viraj, si el le salva. De asta e cel mai smecher la ora actuala. Acuma nu mai poate, cand o pierde s-a dus.

 

dar, diferenta majora e evolutia ducati/aprilia/ktm in fata lor. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 59 minute, damager a spus:

De asta e cel mai smecher la ora actuala. Acuma nu mai poate, cand o pierde s-a dus.

Da i timp.

Până atunci vezi clipul de l am pus eu acum ceva pagini.

Nu e "salvare" dar nu e nici o bagatelă :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 45 minute, damager a spus:


iarasi pornim discutia cu mobra din 2021, care de fapt era mobra din 2020 cu care morbi a iesit vicecampion nu?

 

 

Discutia era despre cauzele lipsei de performante de care sufera Morbido. Ceea ce spui, nu contrazice ceea ce am afirmat mai sus: evident ca ceilalti au facut pasi inainte, ceea ce, coroborat cu stagnarea si lipsa de directie de la Yamaha, a dus la situatia existenta.  Pana la urma, si in MotoGP, ca in orice alt sport, joci atat de bine pe cat iti permite adversarul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, damager a spus:

Printre altele am si stat in china

Ni hao. 

 

Penal sezon.

Mă așteptam MM sa se bata cu Peco la fel și Q.

 

Mm accidentat din primul sprint!!! 

Q anonim de la primul sprint la al 5-lea gp.

 

Macar de erau alții cu care sa se bata. Constant zic.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, damager said:

E aceeasi mobra care vireaza in jurul rotii fata fara nici jn feeling, si pe care doar MM poate sa mearga cu ea la limita, pana in 2019 mergea peste limita pt ca reusea sa salvez low-side-urile.

 

Nu sunt convins. Márquez spunea la sfârșitul anului trecut că a regăsit o motocicletă diferită față de cea pe care a lăsat-o înainte de pauza prelungită de aproape 1 an. O motocicletă dezvoltată din input-urile altora, mai lungă, mai puțin agilă și mai puțin adaptată stilului lui. Nu mai regăsesc acum articolul în cauză.

 

Personal mi se pare că Honda a evoluat mult în ultimii ani - dar în mod haotic, dezordonat, fără o direcție precisă. După o rezistență înverșunată inițial, au încorporat bine conceptul aero în prototipul lor (în mare parte copiind de la europeni, dar nu numai) și au ajuns să se deschidă unor furnizori externi până și la nivel de șasiu. Sunt la ani lumină de exhipa lui Shuhei Nakamoto care visa să facă o motocicletă de GP 100% japoneză, chiar fără suspensii de la Öhlins și frâne de la Brembo.

 

1 hour ago, damager said:

Si pot sa iti spun un lucru despre ei, nu pot sa inoveze. 

 

Asta este și impresia mea, deși probabil nu-i cunosc la fel de bine ca tine. Ceva similar cu japonezii (la alt nivel). Recomand clipul de la mai jos în acest sens, de pe vremea când senilul Clarkson făcea conținut informativ și de calitate.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 31 minute, PzKpfW a spus:

 

Nu sunt convins. Márquez spunea la sfârșitul anului trecut că a regăsit o motocicletă diferită față de cea pe care a lăsat-o înainte de pauza prelungită de aproape 1 an. O motocicletă dezvoltată din input-urile altora, mai lungă, mai puțin agilă și mai puțin adaptată stilului lui. Nu mai regăsesc acum articolul în cauză.

.

 


da, probabil, dar ce vreau sa zic eu este ca MM cu aceasta Honda ii bate pe toti cu ducati modelul 2019.

ca si timpi este mai rapid ca in 2019, ai anul trecut a fost mai rapid, deci nu e o involutie. 
diferenta este ca ducati 2019 este la ani lumina diferenta de ducati gp23.

la Q de ex, cand reusesti sa fi cu 1 s mai lent ca anul trecut in conditii oarecum similare, e clar o involutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, xt600 a spus:

Cand FM a venit la Yamaha, a concurat pe o motocicleta rezultat al unei evolutii de ani de zile, sub mana cuplului Rossi-JLo si apoi Rossi-Vin. De fapt, ca sa o spunem pe cea dreapta, Rossi a fost cel care a avut cuvantul principal in dezvoltarea acelei motociclete. Era o motocicleta user friendly, pe care se puteau obtine rezultate, indiferent de pilot. Morbi a fost vicecampion in 2020, cu ea, Q ia primele victorii si podiumuri in 2020, iar in 2021 devine campion. Din 2022 M1 se dezvolta exclusiv in jurul lui Q si nu a mai ramas nimic din motoreta prietenoasa din sezoanele precedente, poate fi pilotata doar de pilotul cu dinti rari si, ceea ce este si mai rau, in loc  sa evolueze, pare ca se afunda din ce in ce mai rau. In ceea ce ma priveste, am mari rezerve in ceea ce priveste rolul frantuzului in dezvoltarea motoretei si in capacitatea lui de da un feedback corespunzator pentru iesirea din cacao. Concluzie: rezultatele lui Morbi sunt in directa legatura cu turnura pe care a luat-o dezvoltarea (a se citi regresul mobrei), dupa sosirea lui Q la echipa de uzina, in calitate de prim pilot. Din acel moment nimeni (in afara de Q) nu a mai facut performanta pe M1, iar evolutia ei a luat-o la vale. Anul asta, nici macar Q nu mai este in stare sa obtina o clasare decenta cu ea, ceea ce ar trebui sa iti dea de gandit. 

Mda,as usual,parerea ta este ca invariabil Rossi este dumnezeul dezvoltatorilor si tot ce a facut Rossi este mana cereasca,nu a gresit nimic a dat de pomana la cersetori s-a inchinat cand a trecut prin fata bisericii samd.Poate daca incepem sa gandim obiectiv si nu in giallo,vom intelege ca lucrurile sunt mai complicate putin.

In primul rand,Yamaha are probleme de multicel,nemaifiind vioara 1 de prin 2016,an cand s-au intamplat 3 lucruri : trecerea de la Bridgestone la Michelin,uni-ECU? si plecarea lui Lorenzo.Care din cei 3 factori au detronat Yamaha nu imi dau seama,in acel an pilotii Yamaha au mers totusi bine (6 victorii - 2 Rossi,4JLo),cei de la Honda si mai bine (MM-5,Dani-1,Cal -2),insa de la testul de la Brno din a2a parte a sezonului Lorenzo a declarat ca nu mai este consultat despre directia de dezvoltare pt ca deja era stiut ca va pleca.

In 2017 l-au adus pe Villa-Maravila,care,dimpreuna cu cel mai mare dezvoltator in viata,s-au plans si s-au jeluit tot anul ca nu au grip pe spate si au invinovatit electronica ca mai apoi la sfarsit de sezon la Valencia Rossi sa recunoasca (spre lauda lui) faptul ca e foarte mult vina lor pt ca atat el cat si Vinales au ales motorul cel mai puternic dar si cel mai agresiv lucru pe care nu l-au mai putut remedia tot sezonul.

In 2018 problemele Yamaha au continuat cu amandoi pilotii invinovatind atat pe seful de proiect cat si departamentul de electronica pt lipsa gripului si presand conducerea Yamaha sa angajeze oameni la dep electronica pe care el il considera raspunzator pt problemele motociclete.

In 2019 si 2020 jelania continua si invinuirile celor 2 piloti asupra motocicletei la fel,doar ca tot in 2019 apare monsieur Quartararo care incepe sa aiba,pole'uri,victorii si performante superioare cu fix aceeiasi motoreta ca si superstarurile de la echipa de uzina - amandoi cand au fost intrebati de ce Q are rezultate pe o motoreta pe care ei o catalogheaza drept flawed,au dat din umeri,iarasi aici trebuie sa ii dau credit lui Rossi care a recunoscut ca trebuie studiata telemetria lui Q si emulat ce face el.Respect.Q va recunoaste in 2021 ca a pierdut campionatul 2020 pt care se batuse cu succes in primele stagii din cauza asa numitei "teama de performanta" pt care a luat ore la psiholog.

In 2021 Q castiga campionatul dominand fara echivoc prima jumatate de an insa palind in fata Ducati'ului lui Bagnaia in a 2a jumatate.

In 2022,Q pierde campionatul in fata unui Ducati GP22 suprem insa initial avand un avans dupa vacanta de vara de 95 de puncte impotriva lui Bagnaia care a facut extrem de multe greseli.

Si ajungem in 2023 cu Q si Yamaha inghititi de pluton avand clasari intre locurile 7-10.

 

As spune ca motocicleta 2017-2020 care evoluase in urma feedback'ului lui Rossi nu era cea mai stralucita,Yamaha 2015-2016 a disparut odata cu alegerea unui motor mai puternic dar si mai agresiv,iar Q este un pilot fantastic care reusea sa scoata tot ce se putea scoate din acea motoreta chiar mai mult decat puteau nume mai reputate precum Rossi si Vinales,si ca Yamaha 2020-2021 a fost chiar ok.

Nu sunt de parere ca Q poate fi invinuit pt problemele Yamaha - e normal sa ceri mai multa putere cand efectiv esti asasinat pe linia dreapta,iar problemele lor se trag si din faptul ca nu mai sunt lideri de viteza pe viraj - avansul lor a fost anulat.Si atunci ce-ti ramane : o motoreta cu low power si low grip pe accel pt ca ai inline4 si totul facut pt viteza pe viraj DAR care avantaj ti-a fost mancat prin varii solutii tehnice de catre Ducati.

Daca mai punem la socoteala modul arhaic de a lucra si zgarcenia deja caracteristica in a investi....ajungem la contrarezultatele actuale.

Iar scaderea de forma abrupta a lui Morbi cred ca are mare legatura cu despartirea de nea Forcada si caietelul sau.Remember ce a zis Rossi despre Forcada! - ca este emintenta cenusie din spatele titlurilor lui Lorenzo blablabla,acuma nu ca incerc sa ii stirbesc meritele arogantului dar cred ca si Forcada a avut o contribuite semnificativa.

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 35 minute, Method a spus:

Mda,as usual,parerea ta este ca invariabil Rossi este dumnezeul dezvoltatorilor si tot ce a facut Rossi este mana cereasca,nu a gresit nimic a dat de pomana la cersetori s-a inchinat cand a trecut prin fata bisericii samd.Poate daca incepem sa gandim obiectiv si nu in giallo,vom intelege ca lucrurile sunt mai complicate putin.

In primul rand,Yamaha are probleme de multicel,nemaifiind vioara 1 de prin 2016,an cand s-au intamplat 3 lucruri : trecerea de la Bridgestone la Michelin,uni-ECU? si plecarea lui Lorenzo.Care din cei 3 factori au detronat Yamaha nu imi dau seama,in acel an pilotii Yamaha au mers totusi bine (6 victorii - 2 Rossi,4JLo),cei de la Honda si mai bine (MM-5,Dani-1,Cal -2),insa de la testul de la Brno din a2a parte a sezonului Lorenzo a declarat ca nu mai este consultat despre directia de dezvoltare pt ca deja era stiut ca va pleca.

In 2017 l-au adus pe Villa-Maravila,care,dimpreuna cu cel mai mare dezvoltator in viata,s-au plans si s-au jeluit tot anul ca nu au grip pe spate si au invinovatit electronica ca mai apoi la sfarsit de sezon la Valencia Rossi sa recunoasca (spre lauda lui) faptul ca e foarte mult vina lor pt ca atat el cat si Vinales au ales motorul cel mai puternic dar si cel mai agresiv lucru pe care nu l-au mai putut remedia tot sezonul.

In 2018 problemele Yamaha au continuat cu amandoi pilotii invinovatind atat pe seful de proiect cat si departamentul de electronica pt lipsa gripului si presand conducerea Yamaha sa angajeze oameni la dep electronica pe care el il considera raspunzator pt problemele motociclete.

In 2019 si 2020 jelania continua si invinuirile celor 2 piloti asupra motocicletei la fel,doar ca tot in 2019 apare monsieur Quartararo care incepe sa aiba,pole'uri,victorii si performante superioare cu fix aceeiasi motoreta ca si superstarurile de la echipa de uzina - amandoi cand au fost intrebati de ce Q are rezultate pe o motoreta pe care ei o catalogheaza drept flawed,au dat din umeri,iarasi aici trebuie sa ii dau credit lui Rossi care a recunoscut ca trebuie studiata telemetria lui Q si emulat ce face el.Respect.Q va recunoaste in 2021 ca a pierdut campionatul 2020 pt care se batuse cu succes in primele stagii din cauza asa numitei "teama de performanta" pt care a luat ore la psiholog.

In 2021 Q castiga campionatul dominand fara echivoc prima jumatate de an insa palind in fata Ducati'ului lui Bagnaia in a 2a jumatate.

In 2022,Q pierde campionatul in fata unui Ducati GP22 suprem insa initial avand un avans dupa vacanta de vara de 95 de puncte impotriva lui Bagnaia care a facut extrem de multe greseli.

Si ajungem in 2023 cu Q si Yamaha inghititi de pluton avand clasari intre locurile 7-10.

 

As spune ca motocicleta 2017-2020 care evoluase in urma feedback'ului lui Rossi nu era cea mai stralucita,Yamaha 2015-2016 a disparut odata cu alegerea unui motor mai puternic dar si mai agresiv,iar Q este un pilot fantastic care reusea sa scoata tot ce se putea scoate din acea motoreta chiar mai mult decat puteau nume mai reputate precum Rossi si Vinales,si ca Yamaha 2020-2021 a fost chiar ok.

Nu sunt de parere ca Q poate fi invinuit pt problemele Yamaha - e normal sa ceri mai multa putere cand efectiv esti asasinat pe linia dreapta,iar problemele lor se trag si din faptul ca nu mai sunt lideri de viteza pe viraj - avansul lor a fost anulat.Si atunci ce-ti ramane : o motoreta cu low power si low grip pe accel pt ca ai inline4 si totul facut pt viteza pe viraj DAR care avantaj ti-a fost mancat prin varii solutii tehnice de catre Ducati.

Daca mai punem la socoteala modul arhaic de a lucra si zgarcenia deja caracteristica in a investi....ajungem la contrarezultatele actuale.

Iar scaderea de forma abrupta a lui Morbi cred ca are mare legatura cu despartirea de nea Forcada si caietelul sau.Remember ce a zis Rossi despre Forcada! - ca este emintenta cenusie din spatele titlurilor lui Lorenzo blablabla,acuma nu ca incerc sa ii stirbesc meritele arogantului dar cred ca si Forcada a avut o contribuite semnificativa.

 

 

 

 

 

+1

exista un interviu al unii inginer care a schimbst f1 pe motogp care a zis ca pentru el a fost un challenge venind din f1 "where everything is all about data" la motogp "where we have a black-hole that the pilot calls feeling"☺️
 Mitul dezvoltatorilor oricum este dat peste cap de ducati. Cine a dezvoltat ducati? In fost pilot de 50+ ani☺️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, damager a spus:

Si pot sa iti spun un lucru despre ei, nu pot sa inoveze.

Avand in vedere ce realizari si ce inovatii au adus in multiple ramuri de varf ale industriei in ultimii ani...China e leading in foarte multe domenii de tehnica de varf si ceea ce zic eu e common knowledge.

Cadrele si in general tehnica din motogp am mai zis - sunt la nivelul anilor 80,ori sa spui ca o natiune cu asemenea realizari actuale nu se poate descurca cu tehnica anilor 80...imi pare rau.

Oi fi cunoscand tu chinezii insa nu cred ca pe toti :P

Acum 2 ore, damager a spus:

o alta discutie este faptul, ca restul au avansat intr-un ritm pe care yamaha nu a reusit sa-l tine.
 

dar, diferenta majora e evolutia ducati/aprilia/ktm in fata lor.

+1

 

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

Personal mi se pare că Honda a evoluat mult în ultimii ani - dar în mod haotic, dezordonat, fără o direcție precisă. După o rezistență înverșunată inițial, au încorporat bine conceptul aero în prototipul lor (în mare parte copiind de la europeni, dar nu numai) și au ajuns să se deschidă unor furnizori externi până și la nivel de șasiu. Sunt la ani lumină de exhipa lui Shuhei Nakamoto care visa să facă o motocicletă de GP 100% japoneză, chiar fără suspensii de la Öhlins și frâne de la Brembo.

:agree:

Ca o paranteza,aducerea nationalismului in racing si aceasta inversnare (stupida) regasita si in declaratiile sefului Ktm m-a deranjat intotdeauna.Noroc ca ingierii nu se iau tot timpul dupa sefi :) fie ei japonezi sau austrieci.

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

Ceva similar cu japonezii (la alt nivel)

Nu au deloc aceeiasi mentalitate...si nici aceleasi realizari.Cred ca noi confundam China din 2023 cu China din 1990 - duse sunt vremurile cand chinezii faceau adidasi Mike,acum China e la nivelul Statelor Unite ca si dezvoltare, singurele domenii unde nu poate (si nu cred ca va putea vreodata) bate SUA sunt finantele si industria militara.Si asa numitul big-tech,industria software.Dar in materie de hardware...cred ca sunt egali daca nu peste.

Acum 40 minute, damager a spus:

exista un interviu al unii inginer care a schimbst f1 pe motogp care a zis ca pentru el a fost un challenge venind din f1 "where everything is all about data" la motogp "where we have a black-hole that the pilot calls feeling"☺️
 Mitul dezvoltatorilor oricum este dat peste cap de ducati. Cine a dezvoltat ducati? In fost pilot de 50+ ani☺️

Da,si eu am citit interviul ala....cred ca cineva de la Aprilia?

Foarte corecta observatia despre Ducati.Gigi si cu Rivola dadura cu mitul dezvoltatorului de pamant.Acuma daca Aprilia si-ar lua si niste piloti...bine ar fi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi ăștia documentații, ați comparat timpii din sezoanele trecute ai fiecărei motorete și pilot cu cei de anul ăsta? Că așa, din ochi, pare că Yamaha face timpi mai slabi, asta în condițiile în care motorul 2023 ar fi mai puternic. 😳

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

40 minutes ago, Method said:

Dar in materie de hardware...cred ca sunt egali daca nu peste.

 

Hardware-ul presupune execuție, asamblare. Este o etapă repetitivă cu valoare adăugată redusă. Un MacBook nu este produs chinezesc, chiar dacă este produs și asamblat acolo. Vestul (US, EU, etc.) produce idei. Asta aduce progres și bani. China este somitate pe partea de producție și execuție, nu și pe partea de creație. Tot ceea ce fac este să copieze și să vândă în masă la un preț redus. De la încălțări la avioane.

 

38 minutes ago, Method said:

Da,si eu am citit interviul ala....cred ca cineva de la Aprilia?

 

Alex Baumgärtel, șeful de la Kalex, care a lucrat în motorsport pe 4 roți într-o viață anterioară (dar nu în F1).

 

35 minutes ago, ENEOS said:

Yamaha face timpi mai slabi, asta în condițiile în care motorul 2023 ar fi mai puternic.

 

Așa și este. Un motor mai puternic nu te face automat mai rapid pe tur. Asta spunea și Quartararo la Le Mans: de fiecare dată când s-a adus o evoluție tehnică, au pierdut din celelate avantaje pe care le aveau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Method a spus:

Mda,as usual....

 

 

 

 

 

As usual, ca sa te citez, nu citesti cu atentie ceea ce spun, nu esti atent la planul/directia discutiei si te arunci in tirade kilometrice.  Unde draku am spus eu ca Yamaha a fost vioara 1 in ultimii ani si ca nu a avut probleme??? Unde??? De fapt ar trebui sa te intreb despre ce discutam???

Am spus doar ca pana in 2021,  motocicleta Yamaha a fost rezultatul unei evolutii, cu o anumita directie si filosofie, care facea din ea o motocicleta user friendly, o motocicleta de care trebuia sa se tina seama in campionat. Cum spui, din 2016 nu a mai fost cea mai buna, dar era o motocicleta de podium si care se clasa constant in top trei la constructori.  Ca iti place sau nu, este o realitate faptul ca acea motocicleta, cu bunele si relele ei,  este rezultatul feedback-ului, datelor culese si implicarii lui Rossi. Este un fapt!! Nu este gandire giallo si altele pe care le debitezi din cauza oboselii.  Daca ai procesat ceea ce am spus pana acum, compara situatia de pana in 2021 cu ceea ce se intampla acum. 

Acum 44 minute, ENEOS a spus:

Că așa, din ochi, pare că Yamaha face timpi mai slabi, asta în condițiile în care motorul 2023 ar fi mai puternic. 😳

Nu din ochi, o spune chiar Quart, intr-un interviu de zilele acestea...  Vezi aici: https://www.gpone.com/it/2023/04/29/motogp/rabbia-quartararo-yamaha-sta-dormendo-e-nessuno-si-incazza.html

Acum 39 minute, PzKpfW a spus:

 

Hardware-ul presupune execuție, asamblare. Este o etapă repetitivă cu valoare adăugată redusă. Un MacBook nu este produs chinezesc, chiar dacă este produs și asamblat acolo. Vestul (US, EU, etc.) produce idei. Asta aduce progres și bani. China este somitate pe partea de producție și execuție, nu și pe partea de creație. Tot ceea ce fac este să copieze și să vândă în masă la un preț redus. De la încălțări la avioane.

:goodposting:Acum probabil ca a inteles. 

 

Ca tot vorbeam de directii de dezvoltare la Yamaha in era Quartararo: https://www.crash.net/motogp/news/1026418/1/quartararo-no-more-changes-we-ll-stick-2021-yamaha-settings

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toata discutia asta a pornit de la faptul ca am zis ca Yamaha e mai prietenoasa decat Honda.

 

Daca ne uitam im perioada in care a absentat MM din 2020, victoriile honda se numara cred pe degetele de la o mana, in timp ce yamaha dat vicecampion in 2020 cu echipa de client, a luat campionatul in 2021 cu echipa de uzina si aceeasi echipa l-a pierdut pe propria prostie in 2022

 

@Methodzice ca Rossi nu a dezvoltat corect dar totusi pe dezvoltarea lui a avut rezultate, nu cu el ca pilot sau vin... dar totusi au fost acolo.

 

Honda fara MM e mancata, iar Yamaha abia acum a ajunge langa Honda dar mai au un pic

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, ENEOS a spus:

Voi ăștia documentații, ați comparat timpii din sezoanele trecute ai fiecărei motorete și pilot cu cei de anul ăsta? Că așa, din ochi, pare că Yamaha face timpi mai slabi, asta în condițiile în care motorul 2023 ar fi mai puternic. 😳

Nu "pare",ci FACE timpi mai slabi (acuma poate sunt si conditii diferite de temp etc de la an la an,idk) - noi am citat ce a zis Fabio Quartararo,a pus colegul aici :

Acum 10 ore, xt600 a spus:

Nu din ochi, o spune chiar Quart, intr-un interviu de zilele acestea...  Vezi aici: https://www.gpone.com/it/2023/04/29/motogp/rabbia-quartararo-yamaha-sta-dormendo-e-nessuno-si-incazza.html

 

Acum 10 ore, PzKpfW a spus:

Hardware-ul presupune execuție, asamblare. Este o etapă repetitivă cu valoare adăugată redusă. Un MacBook nu este produs chinezesc, chiar dacă este produs și asamblat acolo. Vestul (US, EU, etc.) produce idei. Asta aduce progres și bani. China este somitate pe partea de producție și execuție, nu și pe partea de creație. Tot ceea ce fac este să copieze și să vândă în masă la un preț redus. De la încălțări la avioane.

 

Alex Baumgärtel, șeful de la Kalex, care a lucrat în motorsport pe 4 roți într-o viață anterioară (dar nu în F1).

China leads US in global competition for key emerging technology

America losing the race with China on tech in 37 out of 44 key areas, study funded by the State Department

China outpacing US in critical tech research ‘should be a wake up call’

Poate daca citim si ne documentam...ne vom trezi nitel.Repet,sunt long gone vremurile cand faceau adidasi Mike,China e departe rau.Ori cand e peste SUA la destule ramuri tehnice,cred ca nu ar fi o problema un cadru,o aero rudimentara sau un motor Otto.

 

Asaa,seful de la Kalex - el era persoana intervievata in acel articol,exact :ok:

N-ai ce zice,oamenii sunt autoritati in materie.REspect.

Acum 10 ore, xt600 a spus:

As usual, ca sa te citez, nu citesti cu atentie ceea ce spun, nu esti atent la planul/directia discutiei si te arunci in tirade kilometrice.  Unde draku am spus eu ca Yamaha a fost vioara 1 in ultimii ani si ca nu a avut probleme??? Unde??? De fapt ar trebui sa te intreb despre ce discutam???

Am spus doar ca pana in 2021,  motocicleta Yamaha a fost rezultatul unei evolutii, cu o anumita directie si filosofie, care facea din ea o motocicleta user friendly, o motocicleta de care trebuia sa se tina seama in campionat. Cum spui, din 2016 nu a mai fost cea mai buna, dar era o motocicleta de podium si care se clasa constant in top trei la constructori.  Ca iti place sau nu, este o realitate faptul ca acea motocicleta, cu bunele si relele ei,  este rezultatul feedback-ului, datelor culese si implicarii lui Rossi. Este un fapt!! Nu este gandire giallo si altele pe care le debitezi din cauza oboselii.  Daca ai procesat ceea ce am spus pana acum, compara situatia de pana in 2021 cu ceea ce se intampla acum.

Eh,las-o nu o mai intoarce - tu ai subliniat ca performantele bune ale lui Morbi se datoreaza unei "evolutii de ani de zile, sub mana cuplului Rossi-JLo si apoi Rossi-Vin",si ca de cand a plecat legenda dela uzina si a venit ageamiul de Q,s-a dus drakului totul : " rezultatele lui Morbi sunt in directa legatura cu turnura pe care a luat-o dezvoltarea (a se citi regresul mobrei), dupa sosirea lui Q la echipa de uzina, in calitate de prim pilot".

Adica mai pe scurt - Rossi legenda,dezvoltator dumnezeul Yamaha / Q slab tartan a dus motoreta unde este azi.Si fix asta am contrazis,printr-un post cam lung intradevar,dar am incercat sa explicitez situatia si etapele dezolvarii Yamaha din 2016 pana acum.Te contrazic (cu argumente as zice) in legatura cu mitul dezvoltatorului Rossi 2017-2020 vs distrugerea Yamaha de catre Q 2021-2023 pe care tot incerci sa il propagi.

"Unde draku am spus eu ca Yamaha a fost vioara 1 in ultimii ani si ca nu a avut probleme?" - oare poti sa imi arati si mie unde am zis eu ca ai zis asa ceva??Vezi ca nu intelegi ideea - eu am zis ca Yamaha nu mai e vioara 1 de foarte mult timp si anume de prin 2016,deci problemele Yamaha au aparut cu mult inainte de epoca Quartararo.

E un shift masiv in rezultate de la 2016 cand era motoreta cu care amandoi pilotii se bateau la campionat la 2017 incolo cand deja cuplul Ducati/Dovi incepe sa se bata cu MM si scade pe fiecare an ca si performante/victorii de etapa etc.Repet - problemele Yamaha cred ca sunt mai complexe decat "feedback'ul" lui Rossi dar si el cred ca este o parte a problemei.

 

Cu alte cuvinte,te-am contrazis in legatura cu un lucru vizibil : in timp ce tu spui ca in perioada 2017-2020 Yamaha era o moto "user friendly, o motocicleta de care trebuia sa se tina seama in campionat",si ca aceste rezultate "bune" sunt datorate feedback'ului lui Vale,eu nu sunt deloc de acceiasi parere - eu sustin ca regresul Yamaha incepe din 2017 si continua,chiar si in 2020,cu un upside in 2021 cand Q a luat campionatul (ajutat masiv de prostia lui MM din 2020),iar cauzele acestui regres sunt modul de lucru arhaic al Yamaha,zgarcenia lor dar si,intradevar,"feedback'ul" maestrului.

Insa spun si una buna despre legenda pt ca e adevarata - ba,omul a tras semnalul de alarma demult si a cerut ca Yamaha sa-si schimbe modul de lucru ca europenii,sa nu mai testeze cu piloti japonezi cu 4,5s/tur mai slabi samd.Inteligenta i-am laudat-o intotdeauna - si a mirosit problemele demult.

Acum 10 ore, xt600 a spus:

Ca tot vorbeam de directii de dezvoltare la Yamaha in era Quartararo: https://www.crash.net/motogp/news/1026418/1/quartararo-no-more-changes-we-ll-stick-2021-yamaha-settings

Mi se pare logic ce face - revine la "last known good configuration".Cum a facut si MM la jumatatea lui 2015,a revenit la motoreta 2014.Doar ca Q...are alt motor fata de 2021...el face setarile 2021 cu motorul 2023?Vom vedea in rezultate daca a ales directia buna sau nu.Oricum ceva trebuie sa faca.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, Method a spus:

 

Mi se pare logic ce face - revine la "last known good configuration".Cum a facut si MM la jumatatea lui 2015,a revenit la motoreta 2014.Doar ca Q...are alt motor fata de 2021...el face setarile 2021 cu motorul 2023?Vom vedea in rezultate daca a ales directia buna sau nu.Oricum ceva trebuie sa faca.

In aparenta si teorie, poate parea logic ceea ce a decis, in practica insa, ma tem ca omul este intr-o ceata totala. Pai cum sa revii la set up-ul de acum doi ani, cu un motor diferit, cu putere mai mare, mai agresiv in livrarea puterii, care necesita o alta configurare a electronicii, elementelor aero, etc.  Eu raman la parerea ca baiatul asta devine, incet dar sigur, un nou Vinales. Omul nu intelege, nu simte, pentru el nimic din ceea ce aduce uzina nu este util. Chiar nimic, nimic?? Pai motoreta se "dezvolta" pe baza datelor si feedback-ului dat de el. El e centrul de gravitatie al echipei Yamaha. Uzina ii trimite componente puse la punct pe baza informatiilor pe care le ofera el.  Si, sa vezi ce! Amu se intoarce la set up-ul din 2021. Adica la ala la care lucrase fraierul ala de dinaintea lui.  Raman la parerea ferma ca atata vreme cat Yamaha va face dezvoltarea pe mana lui Q, se vor afunda din ce in ce mai rau.  Prin comparatie, a se vedea ce progrese a facut KTM, in materie de comportament si performante, de cand testeaza pentru ei Pedrosa. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma lamureste si pe mine cineva ce e cu KALEX-ul asta? De unde pana unde sunt aia experti in cadre de aluminiu ca nu inteleg, au vreun geniu acolo sau cum fac?

Adica cineva de talia HRC dupa zeci de ani de motorete si motoGP nu sunt in stare sa faca un cadu calumea si tre sa-l cumpere de la Kalex?

Eu intainte de aparitia MOTO2 nici nu auzisem de ei, sa fiu sincer, sunt ceva firma din Elvetia parca? 

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma miram ca a scapat AM..

https://www.crash.net/motogp/news/1026396/1/alex-marquez-penalised-binder-zarco-incident

poate daca nu era M ala in nume?

 

totusi...turn 6 - nu e turn 1 unde e haos total..

Acum 10 minute, B.B. a spus:

Ma lamureste si pe mine cineva ce e cu KALEX-ul asta? De unde pana unde sunt aia experti in cadre de aluminiu ca nu inteleg, au vreun geniu acolo sau cum fac?

Adica cineva de talia HRC dupa zeci de ani de motorete si motoGP nu sunt in stare sa faca un cadu calumea si tre sa-l cumpere de la Kalex?

Eu intainte de aparitia MOTO2 nici nu auzisem de ei, sa fiu sincer, sunt ceva firma din Elvetia parca? 

am inteles ca -s gen dintr-o bucata, fara suduri? 

parca asa ziceau englezii.

 

la moto 2 erau cativa care faceau cadre - kalex, suter parca?

si cred ca kalex asta era cam cel mai bun gen, ca mergeau mai multi bine pe el.

 

si pe curbe cand suspensia e cam degeaba cadrul tre sa isi faca treaba sa mai flexeze etc bla bla si sa aiba grija si de cauciucuri (?! cum plm) etc 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, frigider a spus:

Eu sunt absolut sigur ca a fost de fapt vina lui Zarco, mai ales ca nu ar fi la prima chestie de asta cand provoaca accidente in lant sau darama alti piloti.

Adica prostu iti franeaza in fata fara motiv, tu intri in el si se creaza un carambol si tot tu esti de vina :D 

 

De fapt era si normal sa il penalizeze pe AM pentru "being over ambitious" decat sa-l penalizeze pe Zarco pt "being god damn stupid" - nu ar fi fost politically correct.

p.s. - nu am nici o afinitate pt Alex Marquez, doar ca asa vad eu lucrurile. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 33 minute, xt600 a spus:

In aparenta si teorie, poate parea logic ceea ce a decis, in practica insa, ma tem ca omul este intr-o ceata totala. Pai cum sa revii la set up-ul de acum doi ani, cu un motor diferit, cu putere mai mare, mai agresiv in livrarea puterii, care necesita o alta configurare a electronicii, elementelor aero, etc.  Eu raman la parerea ca baiatul asta devine, incet dar sigur, un nou Vinales. Omul nu intelege, nu simte, pentru el nimic din ceea ce aduce uzina nu este util. Chiar nimic, nimic?? Pai motoreta se "dezvolta" pe baza datelor si feedback-ului dat de el. El e centrul de gravitatie al echipei Yamaha. Uzina ii trimite componente puse la punct pe baza informatiilor pe care le ofera el.  Si, sa vezi ce! Amu se intoarce la set up-ul din 2021. Adica la ala la care lucrase fraierul ala de dinaintea lui.  Raman la parerea ferma ca atata vreme cat Yamaha va face dezvoltarea pe mana lui Q, se vor afunda din ce in ce mai rau.  Prin comparatie, a se vedea ce progrese a facut KTM, in materie de comportament si performante, de cand testeaza pentru ei Pedrosa. 

 

omu a gasit la yama o moto super decenta. pe care a mers bine, nesimtit de bine as spune.

apoi pe masura ce au trecut anii cu el pilot 1 s-a dus pe pla.

ori japonezii ii dau piese sh de pe olx din dezmembrari ori el nu se adapteaza la ele? dracu stie.

 

cert e ca devine din ce in ce mai rau.

 

pilotul spune ce vrea dar ingierii se gandesc cum sa ii dea ce vrea.. nu e asa simplu, nu pilotul proiecteaza piese.

ciudata simbioza.

Acum 3 minute, B.B. a spus:

Eu sunt absolut sigur ca a fost de fapt vina lui Zarco, mai ales ca nu ar fi la prima chestie de asta cand provoaca accidente in lant sau darama alti piloti.

Adica prostu iti franeaza in fata fara motiv, tu intri in el si se creaza un carambol si tot tu esti de vina :D 

 

De fapt era si normal sa il penalizeze pe AM pentru "being over ambitious" decat sa-l penalizeze pe Zarco pt "being god damn stupid" - nu ar fi fost politically correct.

p.s. - nu am nici o afinitate pt Alex Marquez, doar ca asa vad eu lucrurile. 

tin minte ca venise tare din urma si se bagase unde nu era loc.

daca era juma de loc ok, dar nu prea era loc - asa ziceau englezii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca am confundat eu incidentele, nu e cel in care s-a impiedicat de luca marini si a ramas in mijlocul pistei? :D 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Baiatu asta binder e intr-o lume a lui

 

"When you drop back to 20th place on the first lap, it's difficult," said the South African.

.., with Binder sixth for KTM after a late long-lap penalty for cutting a chicane."

 

Adica e pe 20 in tur 1, apoi ia si LL cam gratuit si tot termina pe 6?

 

Ok stiu, au cazut multi dar totusi. 

Acum 3 minute, B.B. a spus:

Cred ca am confundat eu incidentele, nu e cel in care s-a impiedicat de luca marini si a ramas in mijlocul pistei? :D 

nu, acolo e racing incident, AM nici nu l-a vazut pe marini.

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

52 minutes ago, B.B. said:

Ma lamureste si pe mine cineva ce e cu KALEX-ul asta? De unde pana unde sunt aia experti in cadre de aluminiu ca nu inteleg, au vreun geniu acolo sau cum fac?

Adica cineva de talia HRC dupa zeci de ani de motorete si motoGP nu sunt in stare sa faca un cadu calumea si tre sa-l cumpere de la Kalex?

Eu intainte de aparitia MOTO2 nici nu auzisem de ei, sa fiu sincer, sunt ceva firma din Elvetia parca? 

Uite un filmulet de acu vreo doi anisori...

 

pentru alte informatii internetul este friendly...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...