Sari la conținut

Recomandare motor incepator


George Nado
 Share

Postări Recomandate

Salutare!

George ma numesc, am 1.74 inaltime si 70 + kg. 

De scurt timp am luat permisul cat. A si sunt in cautare de motor.

 

Ma tot uit pe forumuri/olx dar sar de la una la alta si adevarul este ca nu ma pricep...as avea nevoie de ajutor:

 

Caut un motor cu care sa merg in Bucuresti ocazional dar cu care sa pot merge si la drum lung, impreuna cu sotia. Aici as vrea sa tin cont si de confortul ei, nu doar al meu. Imi plac foarte mult chopperele dar si cruiserele, si tind sa inclin aici intre cele doua.

 

Ca si variante pe care eu le-am remarcat pana acum ar fi: Yamaha Virago 535, Honda CBF (cu ceva modificari pt touring), Yamaha TDM, Transalp, Kawasaki VN sau EN 500 sau Honda Shadow. Nu stiu daca sunt potrivite pentru ce vreau eu, din aceasta cauza vreau ajutorul celor mai mari ! 

 

Multumesc anticipat !

Editat de George Nado
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PRimul si singurl sfat cu care sa incepi - MOTORUL SE ALEGE CU INIMA SI CU SPATELE:).

Deci nu pe "poze" - du-te intr-un loc cu mai multe mobre ( gen Arc sau pe unde isi mai pierde serile de vara lumea) si uita-te la ele - care iti place mai mult - roaga  l pe driver sa te lase sa te urci pe el sa vezi cum "iti vine".

Alege 3 maxim si apoi incet incet elimina-le pe cele 2 in plus.

 

Dupa ce ai cei 3 finalisti - posteaza aici si vedem ce mai iese.

Mobrele pe care le-ai enumerat sunt din categorii diferite (e ca si cum ai spune ca vrei un SUV si respectiv un TICO de oras:). 4 roti au ambele dar atat.

 

Personal as merge pe Honda TA (sunt indragostit de Honda) insa daca ti-a placut si Virago deja e grav:)

Choperele si cruiserele din pacate nu sunt de "ROMANIA" unde drumurile nu s in cea  mai buna stare. Insa daca inima ta vibreaza cand te urci pe unul. go for it, spatele se mai repara:)

 

Serios acum, urca-te pe ele si vezi care iti "vine". Asta e pasul 1.

 

SI vezi ca sunt muuulte topice similare de unde te poti inspira .Cauta si tu informatiile mai putin subiective:)(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu lua V2 răcit cu aer pt oraș.

Viroaga 535 e mică pt înălțimea ta și leșinată. Atenție la motoarele mici A2 că au fost pe la copii care nu și-au permis sa le întrețină. 

Ia-ți mobră mare și mergi încet cu ea...

Cum s-a zis mai sus, urca-te pe ele să vezi cum îți vin. Viroaga e fier mult, putere puțină, greu de mișcat prin parcare/garaj. Caterincă asta proastă că să nu iei motor mare în oraș, e basm scris cu stânga. Oricum ajungi înaintea oricui, oriunde. Nu trebuie să te bagi că sifiliticul printre mașini.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In Bucuresti n-ai cum sa nu te bagi .... daca prinzi acelasi semafor de 2-3 ori, mai bine stai in masina.

Acum 4 ore, cinezicealae a spus:

Nu trebuie să te bagi că sifiliticul printre mașini.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu musai pentru că am eu, ci pentru că mobra asta m-a dus fără probleme prin multe țări (nu spun câte, că o să creadă lumea că mă laud). 

V-strom 650 e fiabil, consumă la drum lung (cu pasager și bagaje multe) cam 5%, însă pe autostradă fuge spre 7 dacă o calci grav. Autonomie peste 400 km, cauciucuri de dimensiuni civilizate, ușor de procurat și de reparat în caz de până (șnur și capsule, nu cameră și petece).

Ciclistica peste medie, suspensii adaptate drumurilor proaste (unde înjur cu mașina, trec fluierând cu mobra).

Posibil să nu ai nevoie de alt parbriz sau deflector, depinde și ce cască ai.

Nu te complica aiurea cu cioapere, lasă tdm pentru alții și nu căuta mobre cu camere. Asta e părerea mea.

Iar pasagerul va aprecia dacă îi pui un topcase cu spătar.

Noi o ardem prin Europa în formula asta, și trebuie să recunosc că e un pic submotorizata, dar pentru câteva săptămâni pe an nu aș lua miarul.

IMG_20230628_102937.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, George Nado a spus:

Salutare!

George ma numesc, am 1.74 inaltime si 70 + kg. 

De scurt timp am luat permisul cat. A si sunt in cautare de motor.

 

Ma tot uit pe forumuri/olx dar sar de la una la alta si adevarul este ca nu ma pricep...as avea nevoie de ajutor:

 

Caut un motor cu care sa merg in Bucuresti ocazional dar cu care sa pot merge si la drum lung, impreuna cu sotia. Aici as vrea sa tin cont si de confortul ei, nu doar al meu. Imi plac foarte mult chopperele dar si cruiserele, si tind sa inclin aici intre cele doua.

 

Ca si variante pe care eu le-am remarcat pana acum ar fi: Yamaha Virago 535, Honda CBF (cu ceva modificari pt touring), Yamaha TDM, Transalp, Kawasaki VN sau EN 500 sau Honda Shadow. Nu stiu daca sunt potrivite pentru ce vreau eu, din aceasta cauza vreau ajutorul celor mai mari ! 

 

Multumesc anticipat !

Pe ce ai făcut scoala, nu te-a entuziasmat nimic? Poate ai cum sa închiriezi ceva ca să vezi dacă te potrivești cu acel motor...dpmdv ar fi bine sa fie ceva cu abs, asta fiind motivul pentru care al doilea motor a fost cel cu abs. În rest, indiferent de ce or sa spună oamenii, dupa care eu nu m-as lua, pentru ca sunt opinii pe care le au în funcție de ceea ce au trăit și mai puțin în funcție de ce nu ai trăit, subiective, as merge pe ceva ce ma atrage..ca să vezi asta trebuie sa iti dai un pic interesul și sa reduci bios-ul la max 3 motociclete. Cel mai bine e sa mergi pe mana ta, nu pe mana altuia.

..banii sunt ai tai, experienta si-o face fiecare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, Flower-Power a spus:

Pe ce ai făcut scoala, nu te-a entuziasmat nimic? Poate ai cum sa închiriezi ceva ca să vezi dacă te potrivești cu acel motor...dpmdv ar fi bine sa fie ceva cu abs, asta fiind motivul pentru care al doilea motor a fost cel cu abs. În rest, indiferent de ce or sa spună oamenii, dupa care eu nu m-as lua, pentru ca sunt opinii pe care le au în funcție de ceea ce au trăit și mai puțin în funcție de ce nu ai trăit, subiective, as merge pe ceva ce ma atrage..ca să vezi asta trebuie sa iti dai un pic interesul și sa reduci bios-ul la max 3 motociclete. Cel mai bine e sa mergi pe mana ta, nu pe mana altuia.

..banii sunt ai tai, experienta si-o face fiecare.

De curiozitate unde găsești sa închiriezi și altceva in afara de GSA-uri? Că peste tot numa vaci d-astea la inchiriat 🙄🙄

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am închiriat în București cb500 care a fost oribil și de la același tip,  sv650...mai nou când am vrut sa vad despre mt 07 am găsit la o tipa, doar sa cauți și sa vrei...la tipa nu m-am înțeles la clauze, nu avea casco și voia in contract sa ii achit moto in caz de total damage, inclusiv dacă nu ar fi fost din vina mea...so fuck that..

Găsești...dacă tipul nu are contract de munca și vrea sa ia ceva ,un mt 07 de la cineva de închiriat cu clauzele astea, sa îmi zică...

Altfel ,am mai închiriat un fz6...sper ca zic bine...

Fără clauzele alea, doar cu garanție...ceea ce mi se pare legitim...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 24 minute, Flower-Power a spus:

Eu am închiriat în București cb500 care a fost oribil și de la același tip,  sv650...mai nou când am vrut sa vad despre mt 07 am găsit la o tipa, doar sa cauți și sa vrei...la tipa nu m-am înțeles la clauze, nu avea casco și voia in contract sa ii achit moto in caz de total damage, inclusiv dacă nu ar fi fost din vina mea...so fuck that..

Găsești...dacă tipul nu are contract de munca și vrea sa ia ceva ,un mt 07 de la cineva de închiriat cu clauzele astea, sa îmi zică...

Altfel ,am mai închiriat un fz6...sper ca zic bine...

Fără clauzele alea, doar cu garanție...ceea ce mi se pare legitim...

Alea nu sunt clauze sunt japcă 🙄

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, DesertEagle a spus:

 

Care e media si mai ales ce e aia ciclistica?

 

Glumești, nu?

Spre exemplu: am condus Hornet S, motocicletă apreciată de mulți, mi s-a părut că are ciclistica sub V-strom. Ce e aia ciclistica?! 🤦

Pont: nu-i aia de vine regulat la femei, de 12 ori pe an.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 26 minute, Lucian_M a spus:

am condus Hornet S, motocicletă apreciată de mulți, mi s-a părut că are ciclistica sub V-strom.

Compari mere cu pere! Hornet are o "bicicletă" f apropiată de o motocicletă sport, în timp ce VStrom e un soi de crossover cum i-ar zice în domeniul auto. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, ENEOS a spus:

Compari mere cu pere! Hornet are o "bicicletă" f apropiată de o motocicletă sport, în timp ce VStrom e un soi de crossover cum i-ar zice în domeniul auto. 

Am condus printre altele și gsxr 1000 2010 și Ninja 1000 2004, nu mi s-a părut că au multe chestii în comun cu Hornet (cu așa ceva am făcut școala).

Mă rog, așa mi s-a părut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc tuturor pentru timpul acordat in primul rand si pentru raspunsuri, ma ajuta orice parere.

 

Scoala am facut-o pe un Kawasaki ER6N, dar nu este deloc ce imi doresc. Este usor manevrabila intradevar dar mi s-a parut incomoda. Dupa doua ore de cursuri ma dadeam jos cu dureri de picioare si de brate destul de mari + ca pozitia pentru pasager nu este confortabila.

Sunt nevoit sa tin cont de confortul pasagerului din pricina unor probleme de spate ale sotiei.

 

In final o sa caut pentru proba Yamaha TDM, V-Strom si un Transalp, cu siguranta voi face "click" cu una dintre ele.

 

O sa impartasesc cu voi alegerea facuta.

 

Multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, 

Daca ai restrans la astea 3 , ramai la VStrom si Transalp. Din ce stiu , la  TDM au fost raportate niste cazuri ciudate de probleme care au dus la accidente grave....nu are rost sa dezvoltam subiectul...Pentru mine e in categoria mobrelor cu probleme. Nu vreau sa intru in polemica cu cei care au sau au avut , e o mobra capabila si fiabila , dar mai bine sa elimini orice posibilitate de probleme la inceput.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Aurex a spus:

Salut, 

Daca ai restrans la astea 3 , ramai la VStrom si Transalp. Din ce stiu , la  TDM au fost raportate niste cazuri ciudate de probleme care au dus la accidente grave....nu are rost sa dezvoltam subiectul...Pentru mine e in categoria mobrelor cu probleme. Nu vreau sa intru in polemica cu cei care au sau au avut , e o mobra capabila si fiabila , dar mai bine sa elimini orice posibilitate de probleme la inceput.

Salut,

eu am avut tdm 900, si inainte sa l iau am despicat netul in 2 ca Moise morea, sa citesc despre model. ESTE PRIMA DATA CAND AUD DE ASA CEVA  :)

Si am luat atunci la puricat forumuri internationale, cat si unul dedicat tdm-romania. Asa ca elaboreaza, ca nu s convins , poate faci o confuzie. Prima generatie de 900 a avut ceva probleme de la o clapeta de aer care facea figuri, si mergea balbait la rotatii putine-usor de rezolvat cu un mod disponibil pe net. De la modelul 2006 sau 2007 a fost si rezolvata, de aia zic si ca spre 2008 2009 m-as uita.

Eu unul, dintre cele 3, fix TDM i-as recomanda.  Si model mai spre 2008 2009, injectie, abs. Depinde de buget.

De ce? fiabila, simpla, comoda, usor de mers cu ea, previzibila, polivalenta, suficient cuplu/putere sa mearga si cu pasager si plina de bagaje, fara sa simti ca o omori. Transalpul e meh, n-as chinui unul prin oras. Vstromul, e magarus bun la toate, dar eu as merge pe TDM in loc.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, Lucian_M a spus:

Glumești, nu?

Spre exemplu: am condus Hornet S, motocicletă apreciată de mulți, mi s-a părut că are ciclistica sub V-strom. Ce e aia ciclistica?! 🤦

Pont: nu-i aia de vine regulat la femei, de 12 ori pe an.

Nu stiu de ce are atat succes Hornetul....E o motocicleta modesta, mult supra-evaluata.

Probabil de cand cu scolile moto...

La 02.07.2023 la 9:49, George Nado a spus:

...Caut un motor cu care sa merg in Bucuresti ocazional dar cu care sa pot merge si la drum lung, impreuna cu sotia. Aici as vrea sa tin cont si de confortul ei, nu doar al meu. 

Salutare George

 

Tinand cont de cam ce vrei sa faci cu motorul si de faptul ca esti incepator, fac urmatoarele recomandari (din experienta proprie, le-am detinut):

-Suzuki Vstrom 650

-kawasaki Versys 650

-Honda NC750X

-Honda Transalp 700

-Yamaha Tracer 700

 

Uita de chopper daca vrei sa bagi si ture lungi cu sotia+bagaje.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 26 minute, Leon a spus:

Nu stiu de ce are atat succes Hornetul....E o motocicleta modesta, mult supra-evaluata.

 

Hornetul nu exceleaza la nimic dar le face pe toate, e si asta un criteriu care poate duce la succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut hornet 600 2001

Am negociat indelung (ca tiganu)

L-am luat spre seara,l-am dus acasa,repede oglinzi,semnalizari noi (le aveam in cutii) uns lantul si a doua zi la lTP cu ea,

acolo am si vandut-o 😀

(am facut si io fo' 130 de euro la ea)

Si ce ranjet am avut ca s-a nimerit clentu' acolo,asa pe neprevazute  😁

M-a dezamagit in nici 24 de ore

Ce o lauda atatia nu stiu,frane ioc,ciclistica naspa (cum spuneti voi) si de fugit umpic mai tare ca jawa de trei jumate  (blana pe nepişate)

 

si PS, nu mi's racer,nici n-am fost,si nici n-o sa fiu,dar mobra asta ma dezamagit profund.

(am avut si transalp - 2)

(v-strom nu-mi place,desi n-am avut - nu stiu,nu ma bag)

 

 

ON.

Nu sunt in postura de a recomanda o mobra potabila initiatorului,ar fi multe de spus,dar fiecare spune si expune din prisma sa.

(io doar citesc ce scrieti voi)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 02.07.2023 la 7:49, George Nado a spus:

Salutare!

Salutare. Îți sugerez sa te uiți și la Tiger 800 de la Triumph, pe lângă toate celelalte sugestii pertinente. Și pentru mine a fost prima motocicleta (am varianta XC "adventure") și am cumparat-o având cam aceleași criterii, confortul pasagerei fiind important. Mie mi-a venit mănușă iar nevasta-mea aproape adoarme in spate :)). Am făcut destule ture lungi prin Europa și Scoția + UK, fără probleme, plus câteva ieșiri pe drumuri fără asfalt. Este totodată, pentru mine, modalitatea principală de deplasare prin oraș. Dacă ești curios te pot ajuta sa vezi cum îți vine (dacă ești din București). 🍻
 

Editat de Tumtum
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 45 minute, Nguyen a spus:

 

Hornetul nu exceleaza la nimic dar le face pe toate, e si asta un criteriu care poate duce la succes.

Ca și V-strom, nu excelează la nimic, dar face multe. In plus: confort și protecție la vânt (și ploaie).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, DesertEagle a spus:

 

.... si datorita celui mai mare "vlogger" moto de la noi. Ne place sau nu ne place, tinerii consuma mult YouTube si mai putin forumuri. Si daca nici ala n-a laudat-o...

 Omule, tu esti un troll in adevaratul sens al cuvantului. Te bagi in topicuri deschise doar ca sa ataci parerile altora, nu ca sa vii cu o parere personala constructiva pentru initiatorul subiectelor.

 

Cu ce contribui tu, ca user, pe topicul asta, unde omul a intrebat ceva de bun simt? cu nimic, de fapt. exact cum ai scris si tu, ironic: "Adica nimic despre nimic."

 

Esti un nimeni altul, fara parere constructiva, fara nimic real, un nimic despre nimic.

 

Adaug in plus: un zero barat!

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mociclistii de acum e sensibili,

nu mai e ca altadata,brutales si vajnici violatori de babe

acum e ca kizdele (mai rău) se beşică repede si actioneaza intocmai (iti dau report la şăfu daca le sifonezi integritatea,apoi rad de dupa perdea de grozavia lor)

 

 

ON, 

nu sunt in masura sa-i recomand o mobra initiatorului ,pentru asta e necesar sa-l cunosti atat pe el,cat si anturajul lui - cei care oricum vor contribui mai mult in luarea deciziei lui,oricat ne-am screme noi sa latram anapoda aici,

I-as recomanda insa sa nu devina un besicat cu pretentii de motoristu marldboro,

sa ramana strong pe pozitie,indiferent de mobra ce si-a lua-o,incredere in cunostintele proprii (atat cat a reusit sa acumuleze) si atentie - gazul si frana sunt la tine,cu bagare de seama ('skil') poti ierta si greselile altora.

 

Succes  !!

✌✌😎

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 03.07.2023 la 8:55, George Nado a spus:

Va multumesc tuturor pentru timpul acordat in primul rand si pentru raspunsuri, ma ajuta orice parere.

 

Scoala am facut-o pe un Kawasaki ER6N, dar nu este deloc ce imi doresc. Este usor manevrabila intradevar dar mi s-a parut incomoda. Dupa doua ore de cursuri ma dadeam jos cu dureri de picioare si de brate destul de mari + ca pozitia pentru pasager nu este confortabila.

Sunt nevoit sa tin cont de confortul pasagerului din pricina unor probleme de spate ale sotiei.

 

In final o sa caut pentru proba Yamaha TDM, V-Strom si un Transalp, cu siguranta voi face "click" cu una dintre ele.

 

O sa impartasesc cu voi alegerea facuta.

 

Multumesc !

 

Scoala moto, pentru mine, a fost, in ultimele sedinte, o combinatie de ER6N si un monocilindru de 600 pentru cateva ore de offroad. ER6N mi s-a parut bun, in lipsa altui motor de comparat, dar pe mine m-au atras monocilindrele, in special aia de teren pe care am avut-o la indemana. Drept pentru care, prima motoreta pentru mine a fost o Aprilia Pegaso Strada 650 monocilindru. Ce spui tu cu durerile de picioare si brate dupa cursuri, se intampla pe orice motor, in linii mari. Corpul nu e obisnuit sa manevreze greutatea aia la acceleratiile pe care le are. Nu are nicio legatura cu mersul pe bicicleta. De aia, la inceput, pot aparea dureri, febre musculare, etc... :)

 

Am incercat luni de zile sa gasesc un tdm in mintile lui pe OLX, insa, fara rezultat. Se pare ca, alea bune sunt pastrate. Am reusit, insa, sa gasesc un V-Strom 650 dn 2008 din localitatea Vulcan. L-am tinut 2 ani si l-am recomandat incepatorilor. Insa, V-Strom, TDM si Transalp sunt motoare inalte si grele. La 1.74 si 70kg ale tale, nu iti recomand ca primul motor unul din astea.

 

Ca fapt divers, incearca aici sa vezi cum se vede postura pe motor, exceptand faptul ca site-ul nu arata comprimarea amortizoarelor dupa greutate: http://cycle-ergo.com/


 

Citat

 

Sunt nevoit sa tin cont de confortul pasagerului din pricina unor probleme de spate ale sotiei.

 

 

 

 

Primul motor, nu se ia in functie de necesitatile pasagerului sau ale tale, atunci cand plimbi pasagerul. Primul motor, il iei pentru tine, in primul rand, sa stabilesti exact ce iti place sa faci cu "sportul" asta, ce vrei sa faci pe viitor, ce motor crezi ca ti-ar fi mai potrivit dupa primul. In nici un caz nu te gandi ca o sa pastrezi primul motor pe viata. 

 

Citat

 

Am avut hornet 600 2001

Am negociat indelung (ca tiganu)

L-am luat spre seara,l-am dus acasa,repede oglinzi,semnalizari noi (le aveam in cutii) uns lantul si a doua zi la lTP cu ea,

acolo am si vandut-o 

(am facut si io fo' 130 de euro la ea)

Si ce ranjet am avut ca s-a nimerit clentu' acolo,asa pe neprevazute  

M-a dezamagit in nici 24 de ore

Ce o lauda atatia nu stiu,frane ioc,ciclistica naspa (cum spuneti voi) si de fugit umpic mai tare ca jawa de trei jumate  (blana pe nepişate)

 

 

Nu stiu ce rabla de hornet ai luat tu, dupa indelungi negocieri, dar ce scrii aici, nu inseamna ca e valabil pentru toate hornet-urile 600 din 2001. De ce crezi ca poti sa dai ca reper rabla pe carei ai cumparat-o dupa negocieri, pentru un incepator? Frane ioc? Ciclistica naspa? Ce alt motor recomanzi care nu are defectele astea? Evident, unul pe care l-ai "calarit"...

Citat

 

Chill, bro, nu stiu de ce esti asa de incrancenat, nu ti-au iesit exercitiile de franare de urgenta la inceput de sezon? 

 E forum, ne dam cu parerea, mai glumim.

Pe langa asta mie inca nu mi-a venit contractul  pentru parerile constructive care sa te multumeasca pe tine si nici nu s-au facut platile.

 

Viata e scurta, pacat s-o irosim.

 

Pai bro, daca astea sunt glumele tale din program, ma mir daca cineva te suporta mai mult de-o bere. Mai glumesc si eu, dar e greu sa o fac in stilul tau fara sa imi iau doua injuraturi si trei sticle in cap...:)

 

Viata e scurta, vezi sa nu o faci si mai scurta :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Untitled.thumb.png.68066fc78a1fadce5e2625a4652d1291.png

 

Mersi mult pentru sfaturi si pentru site.

 

Am facut o simulare dupa masuratorile mele, cam asa a iesit. Eu cred ca este ok ca si postura, dar o parere avizata este binevenita.

 

Pe net vad multe TDM-uri la vanzare, daca ai putea sa imi explici putin ce inseamna un TDM "in mintile lui" ar fi grozav, pentru ca din poze toate arata bine.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...