Sari la conținut

18 PETRONAS Grand Prix of Malaysia


ioio_viola
 Share

Postări Recomandate

3 hours ago, PzKpfW said:

 

KTM au vrut să li se aloce locul lăsat liber de către Suzuki pentru o echipă de client. Ezpeleta vrea să lase acel loc vacant pentru un constructor nou, în caz că apare. În momentul de față o soluție teoretică ar fi posibila intrare a mărcii MV Agusta cu echipă proprie în 2026. Dar și asta va fi subiectul unor discuții, din moment ce motocicletele acelea vor fi de fapt tot KTM-uri.

Fie vorba intre noi n-are nicio logica treaba asta. Nici daca in culisele mega-restranse exista un pre-agreement intre Dorna si un alt producator pentru a ocupa locul lasat liber de Suzuki.

Pentru a aplica fairness in toata treaba asta, Dorna putea sa ia doua locuri din actualele 8 ale Ducati si sa le dea celor de la KTM care si-au exprimat cert intentia. In felul asta cresteau competitia.

Iar cele doua locuri de hAur lasate libere de Suzuki sa ramana libere pentru cine va vrea sa vina in competitie in urmatorii ani daca o fi si asta sa se intample. Deci practic au blocat doua motociclete ca "poate" va veni BMW, MV, Kawa etc. 

Ca sa ma trezesc la ora 4 dimineata sa vad 8 Ducati cum se bat intre ele.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 291
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

10 minutes ago, Method said:

Daca au reusit sa invete in 5-6 ani despre masinile electrice incat sa fie cu BYD la cam 70% din tehnologia monstrului electronic si tehnologic care este Tesla,(si as zice ca aproape la acelasi nivel tehnologic cu VW si Hyundai)

  

Statul chinez a investit de mult în automobilele electrice, acum se văd doar rezultatele. Este singura lor șansă să recupereze ecartul tehnic și tehnologic față de producătorii vestici. Sunt mai mult de 5-6 ani și foarte mulți bani. Nu s-a întâmplat peste noapte.

 

4 minutes ago, wtf? said:

Fie vorba intre noi n-are nicio logica treaba asta.

 

Ba are. Pe de-o parte vor o competiție mai diversificată prin prezența câtor mai mulți producători, apoi nu vor să fie vulnerabili în cazul retragerii unei mărci. Ce a făcut Suzuki pot face și ceilalți. Una este să pierzi 2 sau 4 motociclete din grilă, alta este să pierzi 6 sau 8.

 

6 minutes ago, wtf? said:

Dorna putea sa ia doua locuri din actualele 8 ale Ducati si sa le dea celor de la KTM care si-au exprimat cert intentia. In felul asta cresteau competitia.

 

Asta nu ține de ei. Nu au cum să oblige echipele de client să folosească un anumit material de concurs. Ducati au 8 motociclete pentru că au cel mai bun prototip (1) și sunt dispuși să le furnizeze (2). În afară de ei, doar KTM și-a afirmat dorința de a veni cu mai mult de 4 motociclete pe grilă. Și din nou, nu poate Dorna să oblige echipele de client să colaboreze cu un anumit producător.

 

9 minutes ago, wtf? said:

Ca sa ma trezesc la ora 4 dimineata sa vad 8 Ducati cum se bat intre ele.

 

Nu văd o problemă aici. Este spectacol, este competitivitate. Ai prefera să vezi 4 Ducati luptându-se pentru victorie și 4 Yamaha pentru locurile 12-16?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, PzKpfW said:

  

Nu văd o problemă aici. Este spectacol, este competitivitate. Ai prefera să vezi 4 Ducati luptându-se pentru victorie și 4 Yamaha pentru locurile 12-16?

Pai vorbeai mai sus despre diversitate. Sau tu vezi diversitate doar in piloti?

Da as prefera sa vad 4 maxim 6 Ducati batandu-se pentru victorie pentru ca asta inseamna posibilitate de dezvoltare a altui brand avand mai mult de 2 motociclete pe grila, aka Honda, Yamaha.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

21 minutes ago, wtf? said:

Pai vorbeai mai sus despre diversitate.

 

Am spus doar că asta-și dorește Dorna.

 

21 minutes ago, wtf? said:

Da as prefera sa vad 4 maxim 6 Ducati batandu-se pentru victorie pentru ca asta inseamna posibilitate de dezvoltare a altui brand avand mai mult de 2 motociclete pe grila, aka Honda, Yamaha.

 

Din nou, nu ai cum să obligi echipele private să folosească motociclete de la un anumit producător. Le poți încuraja să folosească o anumită marcă dacă motocicletele respective (mai ales dacă nu sunt competitive) vin cu ceva facilități, un proiect de dezvoltare, un contract mutual benefic, etc.

 

Până anul trecut, Aprilia nu-și găsea echipă de client pentru că nu erau competitivi de exemplu. Yamaha și-a pierdut echipa de client pentru că îi tratau ca pe niște vasali clienți, nu ca pe niște parteneri. Practic, le ofereau motociclete de generație veche, scumpe, și fără niciun fel de altă susținere. Honda are o echipă client cu o singură motocicletă + încă una pe care o susțin ei și Idemitsu în mod direct pentru a avea un pilot japonez în MotoGP.

 

Până și Rossi a ales să concureze cu motociclete Ducati, în ciuda legăturilor personale mult mai strânse cu Yamaha.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, PzKpfW a spus:

Yamaha și-a pierdut echipa de client pentru că îi tratau ca pe niște vasali clienți, nu ca pe niște parteneri. Practic, le ofereau motociclete de generație veche, scumpe, și fără niciun fel de altă susținere. 

Fa-ma sa inteleg, Ducati nu face acelasi lucru cu echipele lor de client? In afara de Pramac care se poate spune ca este o echipa semioficiala, cu motociclete de ultima generatie, atat Gresini cat si VR46 sunt ec hipe de client cu motociclete de generatie veche. Ducati aplica aceeasi politica ca si Yamaha, nimic nu este diferit in esenta. Eventual, Ducati impune un control mai strict asupra echipelor de client, decat Yamaha. Vezi si declaratia lui Stoner, in sensul asta. 

Acum 14 minute, PzKpfW a spus:

 

Din nou, nu ai cum să obligi echipele private să folosească motociclete de la un anumit producător.

Ti-am mai spus odata ca nu trebuie sa obligi nici o echipa sa foloseasca motocicletele unui anumit constructor. Nici nu se poate, cum bine spui, dar poti limita, prin regulament, numarul de motociclete ale fiecarui constructor, pe grila. Echipele de client vor fi cele care isi vor cauta constructor. 

Acum 43 minute, PzKpfW a spus:

  

Nu văd o problemă aici. Este spectacol, este competitivitate. 

Unde este spectacol colegu'? Ai vazut cursa de duminica? Ti s-a parut ca a fost spectacol? In afara de doua sau trei curse, celelate  au tins spre zero la capitolul spectacol. Vorbesc strict despre spectacolul de pe pista, nu despre jocurile de culise, piata transferurilor sau incertitudinea care inca mai exista in privinta noului campion. Astea fac campionatul cel mult interesant, dar cursele sufera. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

26 minutes ago, xt600 said:

dar poti limita, prin regulament, numarul de motociclete ale fiecarui constructor, pe grila

Despre asta este vorba.

Limitand la 6 permiti KTM sa-si mai aduca inca 2 motociclete. Parca chiar Factory Bikes din ce imi amintesc.

Si pastrezi cele doua oua de aur pentru un eventual nou producator care va avea sa se alature competitiei.

Dar sa-mi explice cine stie de unde vine constrangerea pentru actualul numar de motociclete?

Casetele din grila sau ce? Nu pot sa mai deseneze casete?

Stiu ca era un articol pe motogp.com in care se discuta despre controlul cheltuielilor insa nu-mi pare plauzibil. Atat timp cat exista o entitate dispusa sa investeasca si sa-si suporte cheltuielile care-i problema?

Editat de wtf?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

53 minutes ago, wtf? said:

Limitand la 6 permiti KTM sa-si mai aduca inca 2 motociclete. Parca chiar Factory Bikes din ce imi amintesc.

 

Sună bine în teorie. Practic însă nu s-a făcut niciodată așa ceva. Nu s-a sesizat nimeni când 80% din grilă era doar Honda și Yamaha. De ce s-ar schimba lucrurile acum? La fel, nu s-a sesizat nimeni nici acum vreo 10-12 ani când Ducati furniza tot 8 motociclete. De ce ar face-o acum?

 

1 hour ago, xt600 said:

Echipele de client vor fi cele care isi vor cauta constructor. 

 

Echipele de client au nevoie de rezultate pentru expunere și pentru atragerea de sponsori. Dacă le obligi constrângi să folosească material necompetitiv cu care nu pot obține rezultate, vor avea nevoie să facă bani altfel - de obicei prin susținerea primită de la producător. Dacă nu primesc nici așa ceva, pun lacătul pe ușă.

 

1 hour ago, xt600 said:

Fa-ma sa inteleg, Ducati nu face acelasi lucru cu echipele lor de client?

 

Nu. Ducati au fost cei care au lansat modul actual de colaborare între constructori și echipele client: motociclete oferite la prețuri mai joase (practic în pierdere), transparență (bilaterală) în ceea ce privește datele, câteodată susținere materială (ingineri, bani, etc.). Așa reușeau să atragă echipe client în trecut, când nu aveau o motocicletă competitivă. Pramac de exemplu, a fost o echipă care a început cu prototipuri Honda, mai competitive decât ceea ce ofereau Ducati. Și totuși au trecut la italieni.

 

image.thumb.png.5e253cbd68d9aa3c9d1e91dfb4570f0d.png image.thumb.png.565221744b61c63db7c8a2b47470ad46.png

 

Dacă japonezii ar face același lucru, sunt convins că ar găsi clienți mai ușor; dar Honda par foarte satisfăcuți cu 4 motociclete, iar Yamaha, până recent nu dorea să piardă bani din relația cu echipele private.

 

Faptul că unele motociclete sunt de generație veche nici nu prea contează având în vedere că sunt capabile să se bată (măcar ocazional) cu cele de generație actuală. 

 

56 minutes ago, wtf? said:

Dar sa-mi explice cine stie de unde vine constrangerea pentru actualul numar de motociclete?

 

Bani. Echipele primesc bani de la Dorna din drepturi de televiziune, marketing, etc. Cu cât sunt mai multe echipe, cu atât banii respectivi se împart la mai mulți, iar totul își pierde din rentabilitate - atât pentru promotor cât și pentru echipe.

 

Echipele private primesc în plus și bani suplimentari sub formă de buget de susținere, iar producătorii primesc alți bani pentru fiecare motocicletă de client pe care o furnizează (mai puțin decât îi costă efectiv motocicleta aia, dar oricum). Toată infrastructura și logicistica de transport pe distanțe lungi (avion, vapor) este asigurată tot de către Dorna. Toate astea reprezintă costuri susținute de către promotor.

 

MotoGP este o afacere, iar ca să funcționeze trebuie să genereze profit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, xt600 a spus:

Las-o asa! Ai luat m--e de data asta Deep throat.. :D . Sa nu stii sa folosesti DEX-ul..penibil...  ;) 

 

Tot fudul, tot fudul?!

Arata-mi si mie un substantiv aici:

https://dexonline.ro/definitie/narativ/definitii


PS Si ramai, te rog, la un limbaj decent, ca am copilarit in Dudesti si nu vrei sa o dam in diverse...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, Speedy.K a spus:


PS Si ramai, te rog, la un limbaj decent, ca am copilarit in Dudesti si nu vrei sa o dam in diverse...

Sefu'! Lucrez cu materialul clientului. In cazul asta, de Dudesti. Tu ai fost foarte decent in limbaj mai sus, nu? " .....nu sa te ofruschezi ca o *izda ofticoasa." Si mai cautam: "capra" "raioasa", etc, etc.. 

In rest, ti-am explicat frumos, cum sta treaba cu adjectivul ala, dar trebuia sa ma astept ca nu ai sa intelegi nimic. My fault. Cand faci scoala la Dudesti, este de asteptat. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, Method a spus:

Daca au reusit sa invete in 5-6 ani despre masinile electrice incat sa fie cu BYD la cam 70% din tehnologia monstrului electronic si tehnologic care este Tesla,(si as zice ca aproape la acelasi nivel tehnologic cu VW si Hyundai)....hai ma ca pot sa faca si un prototip de gp.Tot ce trebuie este sa intre,sa se preocupe,sa se apuce.La inceput nu vor rupe gura targului insa repet - in 5-6 ani sunt acolo.

Facand o analogie, BYD ar trebui sa aiba pretentii in MotoE, nu in MotoGP. BYD a invatat in acelasi timp cu ceilalti despre un produs nou. Nu au recuperat in 5 ani vreo 70-80 de ani de rafinare a motoarelor cu combustie interna, ci au luat-o de la aproape zero.

Ca sa ajungi nr 1 fie creezi o nisa noua, fie aduci o tehnologie disruptiva. Sa ajungi nr 1 intr-un domeniu nefiind nou si fara o tehnologie disruptiva este aproape imposibil.

Vezi ce eforturi a facut KTM pana a ajuns sa castige o cursa in MotoGP, asta in conditiile in care nu erau nimeni in drum, ci excelasera zeci de ani in alte competitii pe doua roti.

Aparent sa produci in masa si relativ ieftin un produs sub licenta chiar nu iti da vreun avantaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, PzKpfW a spus:

 

.... motociclete oferite la prețuri mai joase (practic în pierdere), transparență (bilaterală) în ceea ce privește datele, câteodată susținere materială (ingineri, bani, etc.). 

Preturi mai joase... transpaarenta bilaterala in ceea ce priveste datele... De unde stii? Din declaratiile lui Ciabatti, Tardozzi, etc?? Chiar crezi propaganda asta? Sunt voci care sustin ca Ducati Corse exercita un control foarte strict asupra tuturor echipelor care opereaza motocicletele lor.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, PzKpfW a spus:

 

1.  Nu s-a sesizat nimeni când 80% din grilă era doar Honda și Yamaha. De ce s-ar schimba lucrurile acum? La fel, nu s-a sesizat nimeni nici acum vreo 10-12 ani când Ducati furniza tot 8 motociclete. De ce ar face-o acum?

 

 

2. Echipele de client au nevoie de rezultate pentru expunere și pentru atragerea de sponsori. Dacă le obligi constrângi să folosească material necompetitiv cu care nu pot obține rezultate, vor avea nevoie să facă bani altfel - de obicei prin susținerea primită de la producător. Dacă nu primesc nici așa ceva, pun lacătul pe ușă.

 

1. foarte bine punctat!!

 

2. exact!!

de asta si-a pierdut si Yamaha echipa de client, oferea un kkat de mobra pe o caruta de bani,

economie de piata, capitalism, simplu de tot

daca nu "se merita", cauti altceva sau inchizi buticul....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, wtf? a spus:

Despre asta este vorba.

Limitand la 6 permiti KTM sa-si mai aduca inca 2 motociclete. Parca chiar Factory Bikes din ce imi amintesc.

 

Acum 8 ore, wtf? a spus:

Dar sa-mi explice cine stie de unde vine constrangerea pentru actualul numar de motociclete?

Casetele din grila sau ce? Nu pot sa mai deseneze casete?

Stiu ca era un articol pe motogp.com in care se discuta despre controlul cheltuielilor insa nu-mi pare plauzibil. Atat timp cat exista o entitate dispusa sa investeasca si sa-si suporte cheltuielile care-i problema?

In mod normal, ar trebui limitat, prin regulament, la patru motociclete de constructor. Nu este normal ca un producator sa aibe 6-8 motociclete iar altul doar doua. Asta nu mai este competitie. Este ca si cum un meci de fotbal s-ar juca cu 8 jucatori intr-o echipa si 12 in cealalta. Cu atat mai mult cu cat acum echipele de client sunt struns legate de uzina.. nu mai au autonomie ca acum 30-40 de ani (ca tot se invoca obsesiv epoca in care Honda avea cate 10-12 motorete pe grila. Numai ca atunci fiecare echipa cumpara/inchiria motocicletele si era independenta. Nu mai primea nici un suport de la constructor, dar nici nu livra date catre uzina, nu ii impunea nimeni garnitura de piloti, nu avea ingineri de la uzina in boxa, isi apara corect sansele, fara ordine venite de la echipa de uzina, etc. ) si au obligatii in ceea ce priveste strangerea de date, fata de producator. Astfel unii strang date de la 8 motociclete, altii doar de la doua. Repet, in cazul asta nu mai vorbim de o intrecere sportiva. 

 

In teorie, nu limiteaza nimeni. Cel putin nu stiu sa existe in regulament (trebuie cautat) precizat in mod explicit numarul de motociclete participante, insa Dorna ar vrea inca un constructor pe grila, iar daca vine un nou constructor, trebuie sa le asigure locuri si pentru o echipa de client, nu? In cazul asta, Dorna mentine actualul nr de motociclete, in speranta ca va mai veni cineva. 

Pe langa ratiunile de natura organizatorica, mai sunt cele legate de costuri. Una este sa asiguri logistica pentru 22 de motociclete si alta pentru 24-26. Costurile sunt mari pentru un intreg sezon cu 21 de etape. 

In sfarsit, ar mai fi si ratiuni de securitate la mijloc. Deja cu 22 de motociclete pe grila, este aglomeratie mare.. vorbim de motoare de peste 300cp, care se imbulzesc pe primele viraje, plutoane compacte in primele tururi, conditii dificile de depasire, ceea ce creste riscurile unor accidente grave. 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, xt600 a spus:

 

In mod normal, ar trebui limitat, prin regulament, la patru motociclete de constructor.

asta ar fi comunism, dictatura

ciuciu economie de piata, capitalism, piata libera

lasa tata, sa fie nelimitat, tara libera, nu??!!

eu as lasa orice echipa sa intre in competitie, bineinteles cu garantii bancare si contracte ferme pe X-Y ani/ sezoane, iar pe grila de start in cursa sa intre primii 20 calificati

ce e asa de greu de realizat?

si atunci fiecare motorist  poate sa aibe cati chiloti ar vrea muschii lui, cei mai buni se califica, restul stau in paddock la televizor, ca daca e economie de piata, logic ca nu mi-as lua un cotetz de 'oda sau un pian, ca ar fi gaura neagra, doar as baga banii acolo, fara sa reusesc sa scot nimic, ca ciuciu rezultate..., cine s-ar implica intr-un proiect falimentar din start????

cum mama dracului sa ma obligi sa cumpar ceva ce nu vreau, ceva ce nu e bun??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, PzKpfW a spus:

Statul chinez a investit de mult în automobilele electrice, acum se văd doar rezultatele. Este singura lor șansă să recupereze ecartul tehnic și tehnologic față de producătorii vestici. Sunt mai mult de 5-6 ani și foarte mulți bani. Nu s-a întâmplat peste noapte.

Da mai,nici nu am zis ca s-a intamplat peste noapte,am zis ca s-a intamplat.Si chiar intr-un timp relativ scurt.Deci sunt capabili de asa ceva,asta am vrut sa subliniez.

Acum 7 ore, PzKpfW a spus:

Echipele de client au nevoie de rezultate pentru expunere și pentru atragerea de sponsori. Dacă le obligi constrângi să folosească material necompetitiv cu care nu pot obține rezultate, vor avea nevoie să facă bani altfel - de obicei prin susținerea primită de la producător. Dacă nu primesc nici așa ceva, pun lacătul pe ușă.

 

Pramac de exemplu, a fost o echipă care a început cu prototipuri Honda, mai competitive decât ceea ce ofereau Ducati. Și totuși au trecut la italieni.

 

Dacă japonezii ar face același lucru, sunt convins că ar găsi clienți mai ușor; dar Honda par foarte satisfăcuți cu 4 motociclete, iar Yamaha, până recent nu dorea să piardă bani din relația cu echipele private.

 

Faptul că unele motociclete sunt de generație veche nici nu prea contează având în vedere că sunt capabile să se bată (măcar ocazional) cu cele de generație actuală. 

 

Bani. Echipele primesc bani de la Dorna din drepturi de televiziune, marketing, etc. Cu cât sunt mai multe echipe, cu atât banii respectivi se împart la mai mulți, iar totul își pierde din rentabilitate - atât pentru promotor cât și pentru echipe.

 

Echipele private primesc în plus și bani suplimentari sub formă de buget de susținere, iar producătorii primesc alți bani pentru fiecare motocicletă de client pe care o furnizează (mai puțin decât îi costă efectiv motocicleta aia, dar oricum). Toată infrastructura și logicistica de transport pe distanțe lungi (avion, vapor) este asigurată tot de către Dorna. Toate astea reprezintă costuri susținute de către promotor.

 

MotoGP este o afacere, iar ca să funcționeze trebuie să genereze profit.

:10:

Mai bine nici nu putea fi spus.Colegii au ce au cu Ducati,insa nu Ducati este problema aici.

Problema este pe de o parte faptul ca japonezii nu vor sa lucreze cu echipele de client la modul si la banii la care lucreaza Ducati,iar pe de alta parte faptul ca Ducati GP22 de ex sunt mai performante decat Honda si/sau Yamaha factory.

Deci pt privati e no-brainer pe cine ar alege,degeaba ne lamentam noi ca vrem diversitate,daca japonezii nu sunt competitivi nici financiar nici ca performante.

Daca se suplimenteaza nr de echipe,scade bugetul acordat de Dorna fiecarei echipe,mai ales acum in aceasta era de recesiune post-Rossi,Dorna nu si-ar permite sa mai bage o echipa si sa metina acelasi nivel de buget.

Si dupa cum bine ai zis,motogp este o afacere (si prin afacere nu inteleg tiganeala romaneasca gen spalat banii furati de la stat prin sponsorizari fictive samd cum se obisnuieste la noi),ci chiar o afacere care daca nu genereaza profit,va fi restructurata masiv pt a genera,pt ca Dorna e patronata de un fond de investitii listat la bursa cat si de fondul de pensii canadian,si amandoua aceste companii vor un return anual bunicel din treaba asta.

Acum 40 minute, xt600 a spus:

Preturi mai joase... transpaarenta bilaterala in ceea ce priveste datele... De unde stii? Din declaratiile lui Ciabatti, Tardozzi, etc?? Chiar crezi propaganda asta? Sunt voci care sustin ca Ducati Corse exercita un control foarte strict asupra tuturor echipelor care opereaza motocicletele lor.  

e de fapt o piata si o explicatie financiara,nu mai cauta marote.Daca echipele ar vedea relatia cu Ducati dezavantajoasa dpdv financiar si/sau al performantelor motoretelor furnizate,s-ar suci rapid spre KTM de exemplu.Sau spre oricine e mai avantajos.Dar nu,ele insista ca vor chiar si Ducati'uri spec B.

Vorba colegului - Rossi avea o relatie mult mai stransa cu Yamaha,explica-mi si mie de ce a ales Ducati vechi de 1 an vs o Yamaha spec A?Sunt curios de explicatia ta.

Acum 11 minute, xt600 a spus:

In mod normal, ar trebui limitat, prin regulament, la patru motociclete de constructor. Nu este normal ca un producator sa aibe 6-8 motociclete iar altul doar doua.

S-a mai discutat asta odata - In teorie ai dreptate.In practica insa,dupa cum s-a zis,daca echipele nu vor sa colaboreze cu constructori cu care pierd bani si nici nu au performante.

Pt a se intampla ce spui,ar trebui ca si constructorii japonezi sa vina macar la nivelul performantelor Aprilia si KTM...asta se va intampla cand isi vor schimba modul de dezvoltare si vor investi niste bani.

Si mai apoi toate aceste echipe sa "vanda" motorete la pretul Ducati spec B.

Cu alte cuvinte trebuie ca echipele de client sa aiba o "piata" de produse de specificatii si performante apropiate si la un pret apropiat,si atunci se poate.

 

Dar cand Ducati iti ofera perfect all-rounder'ul care e GP22 cu 3 lei sa zicem plus suport tehnic,Honda si Aprilia nu iti ofera nimic,Yamaha iti ofera 2 trotinete vechi probabil pe pret mai mare decat Ducati,iar KTM iti ofera o moto necompetitiva la cine stie ce pret,e normal ca echipele sa aleaga varianta cea mai viabila atat pe plan financiar cat si competitiv.

E o piata a cererii si ofertei,si Dorna nu poate regla piata,se regleaza singura,nu poate transforma capitalismul in comunism,s-a dovedit de atatea si atatea ori ca nu functioneaza.

 

Acum 59 minute, therocketscientist1 a spus:

Facand o analogie, BYD ar trebui sa aiba pretentii in MotoE, nu in MotoGP. BYD a invatat in acelasi timp cu ceilalti despre un produs nou. Nu au recuperat in 5 ani vreo 70-80 de ani de rafinare a motoarelor cu combustie interna, ci au luat-o de la aproape zero.

Ca sa ajungi nr 1 fie creezi o nisa noua, fie aduci o tehnologie disruptiva. Sa ajungi nr 1 intr-un domeniu nefiind nou si fara o tehnologie disruptiva este aproape imposibil.

Vezi ce eforturi a facut KTM pana a ajuns sa castige o cursa in MotoGP, asta in conditiile in care nu erau nimeni in drum, ci excelasera zeci de ani in alte competitii pe doua roti.

Aparent sa produci in masa si relativ ieftin un produs sub licenta chiar nu iti da vreun avantaj.

Ce vroiam sa spun e faptul ca acesti chinezi sunt extrem de buni in tehnologie si pot fi competitivi.Am dat exemplu cu BYD si electricele,sunt n exemple de tehnologie chinezeasca de varf la nivelul sateliti,rachete,armament,trenuri de mare viteza,centrale nucleare samd.China e o forta fantastica si incep usor usor cu cateva firme sa intre si ei piata moto,si cred ca ar fi capabili de a juca in motogp.

KTM e un bun argument la ce zic eu de fapt.In 2016 era nimeni,castigasera in off-road,ori tot ce au invatat ei pe off-road aici nu avea aplicabilitate.Au inceput prost si imitand : au imitat V4 Honda,aveau ei niste preconceptii,motorul,cadrul de fer samd,de aia am si zis la acel moment ca daca continua asa nu vor reusi nimic.

Avantajul KTM insa au fost infuzia de bani cat si modul de lucru si de dezvoltare extrem extrem de direct : deciziile trec pe la un singur om,care om se pare ca e destul de deschis la minte sa vada cand greseste si sa suceasca macazul : si brusc KTM a inceput sa lucreze in tunel de vant,a invatat ca degeaba ai "cel mai puternic motor" daca nu e user-friendly,a invatat sa renunte atat la fier cat si la trellis iata in favoarea perimetralului mai nou de carbon.Creste pepiniera de piloti,Binder,le da bani,investeste pe toate planurile si o face bine.

 

KTM s-a transformat,a pornit prost dar acum a invatat si e pe drumul cel bun.Cred ca si chinezii ar putea face asa ceva cu CFMoto de ex pt a dobandi un brand awarness si un pedigree,pe care clar nu il au.

Cert e ca asteptarea lui Ezpeleta dupa cai verzi pe pereti BMW,Suzuki Kawasaki sau ce stiu eu ce mai viseaza el nu se va concretiza neam.De aia cred ca ar trebui sa curteze un constructor chinez.

Sau mai dau o idee nastrusnica : Harley si asa plange si se da de ceasul mortii ca isi pierde clientela tanara si nu le mai cumpara nimeni dinozaurii overpriced cu componente made in china - niste ani in gp poate i-ar aduce in gratiile millenials sau chiar zoomers.I-ar pune pe harta oricum,mai ales ca Harley chiar are experienta in racing.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, xt600 a spus:

Sefu'! Lucrez cu materialul clientului. In cazul asta, de Dudesti. Tu ai fost foarte decent in limbaj mai sus, nu? " .....nu sa te ofruschezi ca o *izda ofticoasa." Si mai cautam: "capra" "raioasa", etc, etc.. 

In rest, ti-am explicat frumos, cum sta treaba cu adjectivul ala, dar trebuia sa ma astept ca nu ai sa intelegi nimic. My fault. Cand faci scoala la Dudesti, este de asteptat. 


A, deci folosim adjective pe post de substantive, dar apoi ne dam cunoscatori. Bun asa!

Ne vedem in toamna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, Method a spus:

 

S-a mai discutat asta odata - In teorie ai dreptate.In practica insa,dupa cum s-a zis,daca echipele nu vor sa colaboreze cu constructori cu care pierd bani si nici nu au performante.

Pt a se intampla ce spui,ar trebui ca si constructorii japonezi sa vina macar la nivelul performantelor Aprilia si KTM...asta se va intampla cand isi vor schimba modul de dezvoltare si vor investi niste bani.

Si mai apoi toate aceste echipe sa "vanda" motorete la pretul Ducati spec B.

Cu alte cuvinte trebuie ca echipele de client sa aiba o "piata" de produse de specificatii si performante apropiate si la un pret apropiat,si atunci se poate.

 

E o piata a cererii si ofertei,si Dorna nu poate regla piata,se regleaza singura..

 

.Cred ca si chinezii ar putea face asa ceva cu CFMoto de ex pt a dobandi un brand awarness si un pedigree,pe care clar nu il au.

Cert e ca asteptarea lui Ezpeleta dupa cai verzi pe pereti BMW,Suzuki Kawasaki sau ce stiu eu ce mai viseaza el nu se va concretiza neam.De aia cred ca ar trebui sa curteze un constructor chinez.

 

Sau mai dau o idee nastrusnica : Harley si asa plange si se da de ceasul mortii ca isi pierde clientela tanara si nu le mai cumpara nimeni dinozaurii overpriced cu componente made in china - niste ani in gp poate i-ar aduce in gratiile millenials sau chiar zoomers.I-ar pune pe harta oricum,mai ales ca Harley chiar are experienta in racing.

Iti stiu si iti inteleg argumentele. Tu intelegi MotoGP ca pe un fel de bursa, in timp ceea ce pentru mine este o competitie sportiva. De fapt asta si este: o competitie sportiva, un campionat, ori in cazul asta trebuie sa functioneze dupa un regulament, nu dupa cotatiile la bursa ale actiunilor Dorna. Ne mai miram ca MotoGP pierde audienta? Vrem sa vedem o intrecere sportiva corecta, Method, fara favoritisme si fara concesii pentru nimeni. 

 

Daca ar intra CFMoto in campionat, ar concura cu o motocicleta KTM pictata in culorile chinezilor. Nu cred ca asta iti doresti. Este de dorit un producator care sa vina cu propriul sau prototip. Deocamdata nu vad CFMoto si nici un alt producator chinez, corean, indian, american, etc, capabil sa construiasca o asemenea motocicleta. 

 

Harley concureaza in Moto America, in seria King of Baggers. Are mai multa expunere acolo, decat i-ar putea oferi MotoGP.  

 

 

Acum 8 ore, apriliacluj a spus:

 

eu as lasa orice echipa sa intre in competitie, bineinteles cu garantii bancare si contracte ferme pe X-Y ani/ sezoane, iar pe grila de start in cursa sa intre primii 20 calificati

 

... uite, o idee buna! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, apriliacluj a spus:

eu as lasa orice echipa sa intre in competitie, bineinteles cu garantii bancare si contracte ferme pe X-Y ani/ sezoane, iar pe grila de start in cursa sa intre primii 20 calificati

 

Ar mai veni 2 motoare de la ktm. Japonezii in total au 6 motoare, din care s-ar califica la fiecare cursa in medie 2-3. Nu i-am vedea pe taka, bradl si crutchlow cu anii. Ceilalti in afara de quartararo ar face cu randul. Culmea, nu s-ar pierde nimic din punct de vedere al competitiei.

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • David Emmett spune că mutarea lui Marini la Repsol este făcută. Se pare că i-au oferit contract pe 2 ani. Interesant (și trist) că pentru Oliveira nu au fost dispuși să facă același lucru.
  • Fenomenul Raúl Fernández, locul 20 în clasamentul piloților, a început să critice și Aprilia. După ce anul trecut făcea același lucru cu KTM. În continuare nu-mi dau seama ce caută băiatul ăsta în MotoGP.
Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:
  • David Emmett spune că mutarea lui Marini la Repsol este făcută. Se pare că i-au oferit contract pe 2 ani. Interesant (și trist) că pentru Oliveira nu au fost dispuși să facă același lucru.

Din cate spune Emmet, Marini are niste calitati utile pt Honda, care explica de ce a fost preferat. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, xt600 a spus:

Tu intelegi MotoGP ca pe un fel de bursa, in timp ceea ce pentru mine este o competitie sportiva. De fapt asta si este: o competitie sportiva, un campionat, ori in cazul asta trebuie sa functioneze dupa un regulament, nu dupa cotatiile la bursa ale actiunilor Dorna. Ne mai miram ca MotoGP pierde audienta? Vrem sa vedem o intrecere sportiva corecta, Method, fara favoritisme si fara concesii pentru nimeni.

Heh,nu conteaza cum il percepem noi,conteaza cum functioneaza :)

Este o competitie sportiva intradevar,DAR care functioneaza pe baza unei afaceri care TREBUIE,obligatoriu sa obtina profit.Daca nu face,nu mai poate functiona,si intrecerea sportiva se opreste.

De asta nu se poate intampla ce spui tu fara largul concurs (financiar) al constructorilor.

Motorsportul in general nu este o intrecere corecta,e foarte mult politics si sunt piloti stelari care nu pot accede la victorie pt ca nu au material de concurs corespunzator.Cel mai bun exemplu e Alonso in F1.

 

Motogp a pierdut audienta nu din cauza asta,ci din cauza retragerii lui Rossi.Acum incepe sa castige usor-usor,cu ajutorul suspansului dat de astia 2 care se bat la campionat 4real.Chiar daca de pe aceeiasi motoreta,batalia este reala si nu pare sa deranjeze pe nimeni ca amandoi sunt pe niste Ducati si ca Honda si Yamaha nu sunt reprezentate in vreun fel.Poate doar pe saracul Quarta ca nu poate si el sa participe...

Atata timp cat exista competitie inversunata pana in ultima etapa,audientele vor fi bune,pt ca de fapt lumea asta vrea sa vada - o batalie intre 2 piloti.Vor sa vada eroi,am mai abordat subiectul asta.Iar baiatul asta Jorge Martin are toate datele unui erou - daca castiga campionatul anul asta sa vezi boom de fani la el.Daca campionatul se termina frumos (si nici macar frumos nu trebuie,ba dimpotriva daca se termina cu scandal si mai bine),la anul vor avea audiente beton.Pariez.

Acum 5 ore, xt600 a spus:

Harley concureaza in Moto America, in seria King of Baggers. Are mai multa expunere acolo, decat i-ar putea oferi MotoGP.  

Da,da,King of Old Farts.Rupe Harley.Nu a mai avut succes cu o motoreta fix de 20 de ani de la lansarea lui V-Rod.Le prevad un takeover de toata frumusetea.Sunt curios insa cine ii va prelua.

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:
  • David Emmett spune că mutarea lui Marini la Repsol este făcută. Se pare că i-au oferit contract pe 2 ani. Interesant (și trist) că pentru Oliveira nu au fost dispuși să facă același lucru.
  • Fenomenul Raúl Fernández, locul 20 în clasamentul piloților, a început să critice și Aprilia. După ce anul trecut făcea același lucru cu KTM. În continuare nu-mi dau seama ce caută băiatul ăsta în MotoGP.

Marini a semnat duminica,am zis atunci 😎

E done deal.

Pe 2 ani?asta nu stiam.Foarte ciudat.Adica...nu inteleg logica Honda.I se termina contractul la sfarsit de 2025 cand absolut toti pilotii vor avea contracte pe cel putin inca 1 an...ce naiba au calculat?Marquez?bye-bye.De fapt fara sa realizeze,l-au semnat pe Marini pe 3 ani.Sau poate spera ca vine vreun David Alonso sau Veijer pana atunci fresh din clasele inferioare?nu inteleg logica unui contract pe 2 ani.Ori 1 ori 3.

 

Nu pricep de ce se urtica Fernandez,pe langa faptul ca vorba ta nu face absolut nimic,cred ca si pe GP23 ar face un calcat,probabil deal'ul RNF cu Aprilia era pt moto spec B fara update'uri...nici nu ai ce update'uri sa dai la un moto spec B,pt ca dezvoltarea ei s-a oprit la sfarsit de 2022 nu?Si atunci ce bombane el?Aberant.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...