Sari la conținut

2. Grande Prémio Tissot de Portugal


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 372
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

A bălăbănit-o pe frânare, ce mare ciudățenie?!? Poate dacă ar fi îndreptat-o ratând virajul nu s-ar fi tăvălit.

Acum 8 minute, PzKpfW a spus:

a mers ca pe Honda.

Adică pe asfalt cu coorul. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, PzKpfW a spus:

 

Practic a spus că a căzut pentru că a mers ca pe Honda.

englezii au emis o teorie din ce gesticula MM:

in curba aia se franeaza tare si ride height device tre sa se ridice si a facut-o cam brusc si a incarcat mult fata.

Chiar acum, ENEOS a spus:

Poate dacă ar fi îndreptat-o ratând virajul nu s-ar fi tăvălit.

usor de la tastatura :) au fost niste miscari violente acolo.

care nu se simt in taste :crack:

 

na, mai cade lumea in gp :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, PzKpfW a spus:

@Method se referă probabil la locul lui Morbidelli, care cred că are contract doar pe 2024 (și posibil opțiune pe 2025, cu clauze de performanță).

Exact.

Morbi nu mai face purici acolo inca un an - bag mana in foc.Si pe buna dreptate - motoreta si echipa aia merita un pilot mai bun.

Acum 4 ore, damager a spus:

nu exista logistica pt azot, care nu poate fi tramsportat cu avionul. In plus, echipele folosesx un aparat prin care scot apa din aer, si ramane jn aer super uscat, apropiat de azot ca si caracteristici.

Cred ca il confunzi cu altceva sau nu inteleg afirmatia ta - de ce nu poate fi transportat cu avionul?Azotul este un gaz inert,nu e inflamabil si nu devine instabil la presiune si/sau temp.Plus ca e super ieftin,adica nu trebuie sa il aduca de undeva.

Oxigenul nu mi se pare apropiat de azot - de ce crezi ca au problemele alea cand merg in pluton?Creste temperatura gumei - creste si presiunea oxigenului.Cu azot asta nu se intampla - s-ar rezolva exact problema de care se plang ei.

Dezavantajul (speculez - nu afirm),cred ca ar fi faptul ca s-ar incalzi mult mai greu gumele.

Oricum in toate competitiile auto se foloseste azot in gume tocmai din aceasta cauza,so...

Acum 2 ore, frigider a spus:

au fost niste miscari violente acolo.

care nu se simt in taste :crack:

true true :crack:

MM :

“I think I know why I crashed. It was my mistake.

“When you do a time attack, my instinct arrives. I am used to going super-fast on the apex with a Honda. On this bike, you need to ride in a different way.

“The potential is in another area.

“I had shaking. I saw the speed was too fast. I tried to go in with my instinct, with a slide, but now I know that I can’t!” :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai, am vazut faza live..

MM va minte pe toți si zice o abureală de te doare capul.

NU ERAU PE TIME ATTACK LAP

Toti erau abia iesiti de la boxe pe turul de formare pentru un nou time attack. Inainte era Pecco apoi Mir si altii.

MM a avut un fel de ciondăneală cu MIR pentru ca nu voia sa intre pe ultimul tur rapid in spatele lui iar Mir voia neapărat sa fie in spatele lui Pecco. Acolo erau 4-5 rideri care nu mergeau tare, incercau sa se poziționeaze cumva sa nu se incomodeze pentru trecerea pe la start finish unde chiar intrau pe tur rapid. Aveau exact ritm de tur de formare grilă... de aia a fost ciudată căzătura lui.

Si ma uitam la Prima unde erau doi comentatori, Cocu cu inca cineva care chiar stia ce zice (nu era Bogdan Vrajitoru, altcineva mai versat) si ei au fost surprinsi de acelasi lucru. Cum am zis mobra lui MM s-a dezechilibrat ciudat si imediat cum a franata fost pe jos. Nu avea viteza, nu nimic.

Time attack.. nu erau pe time attack.

V-am spus ca MM nu a zis NIMIC in interviu a fost mai vag decat teoria chibritului..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ddaaa. gata domne l-a facut GG din surupuri sa cada, e clar

 

faptul ca e tur necronometrat nu inseamna ca nu forteaza sa gaseasca limitele si sa mentina temperatura ridicata a pneurilor, mai ales ca nu mai aveau mult timp la dispozitie si pista a fost in conditiile in care a fost si abia spre sfarsitul sesiunii a ajuns sa fie acceptabila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, Method a spus:

Exact.

Morbi nu mai face purici acolo inca un an - bag mana in foc.Si pe buna dreptate - motoreta si echipa aia merita un pilot mai bun.

Cred ca il confunzi cu altceva sau nu inteleg afirmatia ta - de ce nu poate fi transportat cu avionul?Azotul este un gaz inert,nu e inflamabil si nu devine instabil la presiune si/sau temp.Plus ca e super ieftin,adica nu trebuie sa il aduca de undeva.

Oxigenul nu mi se pare apropiat de azot - de ce crezi ca au problemele alea cand merg in pluton?Creste temperatura gumei - creste si presiunea oxigenului.Cu azot asta nu se intampla - s-ar rezolva exact problema de care se plang ei.

Dezavantajul (speculez - nu afirm),cred ca ar fi faptul ca s-ar incalzi mult mai greu gumele.

Oricum in toate competitiile auto se foloseste azot in gume tocmai din aceasta cauza,so...

true true :crack:

MM :

“I think I know why I crashed. It was my mistake.

“When you do a time attack, my instinct arrives. I am used to going super-fast on the apex with a Honda. On this bike, you need to ride in a different way.

“The potential is in another area.

“I had shaking. I saw the speed was too fast. I tried to go in with my instinct, with a slide, but now I know that I can’t!” :)


dimensiunea rezervoarelor, de aia. A  zis ca e o pb logistica. In alta ordine de idei s-a incercat in BSB si nu s-au putit aduce gumele in temperatura.

 

vezi mai jos ca explica bit Simon de ce nu folosesc azot: 

 

https://youtu.be/8gt07hyjoIA

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, damager a spus:

dimensiunea rezervoarelor, de aia. A  zis ca e o pb logistica. In alta ordine de idei s-a incercat in BSB si nu s-au putit aduce gumele in temperatura.

 

vezi mai jos ca explica bit Simon de ce nu folosesc azot: 

M-as mira sa fie o "problema de logistica" - repet - azotul e ff ieftin de produs nu trebuie "adus" de undeva,se gaseste peste tot.Gandeste-te la competiile auto unde folosesc doar azot si in ce cantitati se folosesc la rotile auto - se folosesc generatoare de azot niste masini ieftine si compacte -  care il obtin pe loc (78% azot in aerul pe care il respiram),asa ca nu vad de ce l-ar cara de undeva,cand in competitiile auto nu se cara,ci se produce ad-hoc.

Remember ca azotul se foloseste pe scara larga in motogp la supapele pneumatice,si probabil se produce ad-hoc cu generatoare,e cea mai ieftina si simpla metoda.

 

Mda,Crafar nu spune de ce nu folosesc azot,spune doar ca obisnuiau sa foloseasca azot pt ca,dupa cum corect subliniaza,azotul sta perfect flat indiferent de temperatura,si acum nu se mai foloseste,pt ca aerul de-umidificat e destul de aproape.Destul de aproape dar nu chiar pt ca totusi iata ca presiunea se ridica la crestera temperaturii si echipele sunt obligate sa faca un guessing-game pt a ajunge la presiunea corecta.

 

Nu cred ca logistica sau costul e problema faptului ca nu se foloseste azot,ci dupa cum ai spus,faptul ca nu pot aduce gumele in temperatura.

Ma intreb insa daca nu ar trebui sa revina la azot,sau daca nu s-au minimizat problemele de a le aduce in temperatura avand in vedere motoretele actuale?....eh,cred ca pana la urma tot la azot vor ajunge daca se dau niste penalitati urate si sunt constransi sa nu se mai joace cu presiunea pt ca risca descalificari.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Cavaleru a spus:

ddaaa. gata domne l-a facut GG din surupuri sa cada, e clar

 

faptul ca e tur necronometrat nu inseamna ca nu forteaza sa gaseasca limitele si sa mentina temperatura ridicata a pneurilor, mai ales ca nu mai aveau mult timp la dispozitie si pista a fost in conditiile in care a fost si abia spre sfarsitul sesiunii a ajuns sa fie acceptabila.

da, peco incerca sa scape de urmaritori/activeze gumele.

s-a fortat acolo.

 

*el poate sa incerce, campionatul tot la MM se duce :) 

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Method a spus:

 

 

Mda,Crafar nu spune de ce nu folosesc azot,spune doar ca obisnuiau sa foloseasca azot pt ca,dupa cum corect subliniaza,azotul sta perfect flat indiferent de temperatura,si acum nu se mai foloseste,pt ca aerul de-umidificat e destul de aproape.Destul de aproape dar nu chiar pt ca totusi iata ca presiunea se ridica la crestera temperaturii si echipele sunt obligate sa faca un guessing-game pt a ajunge la presiunea corecta.

 

Nu cred ca logistica sau costul e problema faptului ca nu se foloseste azot,ci dupa cum ai spus,faptul ca nu pot aduce gumele in temperatura.

Ma intreb insa daca nu ar trebui sa revina la azot,sau daca nu s-au minimizat problemele de a le aduce in temperatura avand in vedere motoretele actuale?....eh,cred ca pana la urma tot la azot vor ajunge daca se dau niste penalitati urate si sunt constransi sa nu se mai joace cu presiunea pt ca risca descalificari.

 

Probabil ca la motoretele de acum niste ani, cand nu aveau elemente aero, iar puterea era undeva pe la 250cp+, aerul deumidificat era o solutie acceptabila. Cu motocicletele actuale, solutia pare depasita si ar trebui sa se ia in calcul introducerea azotului. Nu cred ca actualele motociclete, care supun pneurile la un stres atat de mare si care sunt afectate si de "aerul murdar" nu ar putea aduce pneurile in temperatura. Iar daca asta ar fi singura problema, poate ca si producatorul pneurilor ar trebui sa vina cu compozitii care sa necesite temperaturi de exploatare mai joase. Cred ca prin introducerea azotului s-ar rezolva, macar partial, multe din problemele cu pneurile, de care se plang pilotii.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, Cavaleru a spus:

ddaaa. gata domne l-a facut GG din surupuri sa cada, e clar

 

faptul ca e tur necronometrat nu inseamna ca nu forteaza sa gaseasca limitele si sa mentina temperatura ridicata a pneurilor, mai ales ca nu mai aveau mult timp la dispozitie si pista a fost in conditiile in care a fost si abia spre sfarsitul sesiunii a ajuns sa fie acceptabila.

Abia ieșiseră de la boxe... 

Da n-a zis nimeni ca a fost vina cuiva... Pur si simplu a fost o căzătură ciudată.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

58 minutes ago, B.B. said:

Pur si simplu a fost o căzătură ciudată.

 

A frânat agresiv, a ridicat spatele, când a revenit a dezechilibrat toată motocicleta. Nu a așteptat să-și regăsească echilibrul și a căzut.

 

We did a small change on the bike, it gave me more confidence, if you have more confidence, you are able to push more and step by step we need to go in that way. The crash, for example, was on the time attack, on the last time attack, and as I said yesterday when I was behind somebody with Honda I felt better. With the Ducati, I feel worse. So, it's there where I try to manage in a new way. I lost the rear on entry, it was a strange crash, but in the end, I did a mistake and I need to analyse well. I think I know why I crashed.


- Did your memory of how your rode the Honda influence you then?
 

As I said to you, when I do time attack my instinct arrives and then I was used to going super-fast on the apex with the Honda with some sliding. With this bike, you need to ride in a different way, the potential is in another area. In that braking point I had the shaking on the first part, and then the speed was too fast but I tried to go in with that instinct with some slide. But now we know that I can't. At least I know I got all my times on my own, so they are more truthful benchmarks.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu era in (cuvant urat) de time attack!! Se pregateau de time attack!!

A cata mia oară sa spun ca erau pe turul de iesire de la boxe - cum pla calului poti sa fii in time attack cand tu cu 3 curbe înainte ai iesit pe pistă?? Da, începeau sa traga SA INTRE in turul de time attack.

MM cred ca nu mai știe ce făceau... are pierderi de memorie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chiar nu stiu ce cauta Basti la uzina, clar nu stie sa se dea. 

il vad zburat clar.

Acum 3 ore, tourist1 a spus:

Iar a cazut incercand sa se tina dupa baietii care dau tot bordul.

ultimu.

 

*dupa curba 1 o sa fie pe 3-4 :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici nu mai contează cum a căzut și chiar nu prea contează acea căzătură. Nu putem spune același lucru despre cea de azi din calificări care sigur l-a dat puțin înapoi. Cred ca putea face timp de prima linie. 

Vedem ce face peste 10 minute în cursa scurtă. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, xt600 a spus:

Cine zicea ca este mai cerebral? 

Cine, cine... Fanul lui nr 1, cine altcineva!

Fabiola de ce are tot fată care îi ține umbrela și nu i-au dat un pwlărău?!?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...