Sari la conținut

Presezon 2025


ioio_viola
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 579
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 3 minute, frigider a spus:

 

Oricum nu e presiune pe el sa ia camp.

 

Dar era frumos macar sa incerce sa isi apere titlul. Asa, nu numai ca pierde cel putin o cursa, dar nu va fi 100% nici la urmatoarele 2-3... Asta este... imi pare rau pentru el, darprostia se plateste. 

Acum 6 ore, B.B. a spus:

Bai Method, tu pricepi ca acum in ultimele teste trebuiau sa testeze acel V4 de 1000 dar nu s-a intamplat pt ca nu erau gata niste detalii.

Tu esti normal la cap? 

 

Apoi cu metalele si metalurgia, iar, e vorba de YAMAHA MOTORS, o corporatie care asta face, motoare de moto, de barci si de ce mai vrei tu, sunt unii dintre liderii mondiali la motoare de barci.

Tu chiar crezi ca nu au tehnologia necesara sa dezvolte un motor de la 0 si ca ii tine in spate COSTUL MATERIALELOR si prelucrarea lor? :crack: 

Adica o companie care scoate pe banda rulanta motoare zilnic nu e in stare sa creeze un motor dupa un proiect.. 

Jeezaz man, du-te si te culca. 

Si iti repet a 3a oara, dezvoltand ACUM un motor V4 ii AJUTA  pe viilor la dezvoltarea celui de 850cc

Nu vrei sa pricepi ca Yamaha Motors sunt niste ageamii, niste ciuri buri, in materie de motoare. In toata istoria lor nu au facut un motor in V. Trebuie sa vina Ducati sa ii invete sa faca motoare. Poate ii invata sa faca si sasiul.. :crack:Desigur, de tunele aerodinamice si tuburi Pitot nu au auzit, inca lipesc aripioare pe carena cu scuipinol... so, toata lumina le  vine de la "ioropa". Method nu vrea sa inteleaga ca pentru Yamaha sau Honda, problema nu este sa construiasca oricare din partile componente ale motocicletei, ci sa le faca sa functioneze ca un intreg. Problema este acel tunning fin intre diferitele elemente ale motocicletei. Sunt prea multe variabile pe care trebuie sa le aiba tehnicienii in vedere si este greu sa le faca sa lucreze impreuna. Cat despre motor, este foarte posibil ca Method inca sa nu fi aflat ca motorul V4 a celor de la Yamaha exista, ca testele pe banc sunt incepute de mult, dar ca inca nu l-au testat pe circuit, ca primele teste de acest fel sunt programate spre mijlocul sezonului, inclusiv intr-o cursa ca wildcard. Probabil de aici confuzia in care persista. Absurd este este faptul ca pentru el eforturile lui Pavesio & Comp de a aduce cat  mai repede pe circuit acel V4, sunt lipsite de sens, in conditiile in care, pe de alta parte, sustine intr-una ca Yamaha a ramas tributara aceleiasi mentalitati, ca nu vor sa investeasca, ca pilesc aceleasi suruburi, etc, etc. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, apriliacluj a spus:

In ritmul asta, daca la fiecare iesire pe pista, chiar si pt antrenament, isi rupe ceva, nu-l vad sa termine campionatul in saua mobrei...

culmea si tu, isi rupe ceva la fiecare cazatura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, xt600 a spus:

Pai asta tot incerc sa iti sugerez, ca sunt si alte metode de a masura viteza aerului pe carene, mai actuale si mai eficiente decat tubul lui Henri Pitot.

Nu imi mai sugera - spune direct ce metode mai sunt?

Avand in vedere ca si in F1 se folosesc fix aceleasi metode "invechite" dupa cum spui tu + sonde Kiel (tot niste tuburi Pitot modificate ce se folosesc doar pe aero rakes,btw aero rakes folosite DOAR de Ducati si Aprilia in gp din cate stiu eu),sunt curios ce metode fantastice ai descoperit tu ca foloseste Yamaha si ceilalti fraieri din gp dimpreuna cu fraierii din F1 au ramas tot la "invechitele" tuburi Pitot.

Hai ca sunt curios - lumineaza-ne.

 

Nu am spus ca Yamaha nu foloseste cfd,ba dimpotriva.Te-am contrazis cand ai spus ca "tehnologia CFD este ultima gaselnita in materie de cerecetare in dinamica fluidelor".Si eu si altii.Dar te prefaci ca nu intelegi.

Daca Oxley spune ca a vazut pt prima oara un dispozitiv de masurare a vitezei aerului la Yamaha in 2025,si ca ceilalti folosesc aceste lucruri de ani buni de zile,sunt perfect convins ca nu "a dat o duma" ci doar a constatat ceva.

Ai impresia ca Oxley minte - vrea sa injoseasca inginerii de la Yamaha sau care crezi ca ar fi scopul acestor "dume" minciuni pe care pretinzi ca le da Oxley?Iti dai seama ce ar insemna pt un jurnalist de genul lui sa spuna asa ceva si sa nu fie adevarat - la cata audienta are imediat s-ar descoperi orice minciuna pe care o spune si ar fi discreditat instant - nimeni nu l-ar mai asculta,wtf.Mi se pare mult mai logic ca Oxley sa spuna adevarul si tu care il contrazici sa bati campii decat invers,nu? :D

Acum 18 ore, B.B. a spus:

Bai Method, tu pricepi ca acum in ultimele teste trebuiau sa testeze acel V4 de 1000 dar nu s-a intamplat pt ca nu erau gata niste detalii.

Tu esti normal la cap? 

 

Apoi cu metalele si metalurgia, iar, e vorba de YAMAHA MOTORS, o corporatie care asta face, motoare de moto, de barci si de ce mai vrei tu, sunt unii dintre liderii mondiali la motoare de barci.

Tu chiar crezi ca nu au tehnologia necesara sa dezvolte un motor de la 0 si ca ii tine in spate COSTUL MATERIALELOR si prelucrarea lor? :crack: 

Adica o companie care scoate pe banda rulanta motoare zilnic nu e in stare sa creeze un motor dupa un proiect.. 

Jeezaz man, du-te si te culca. 

Si iti repet a 3a oara, dezvoltand ACUM un motor V4 ii AJUTA  pe viilor la dezvoltarea celui de 850cc

Citeste ce scriu inainte sa ma contrazici - eu nu am zis ca Yamaha nu e in stare sa faca motoare,omg 🤦‍♂️,dimpotriva cred ca sunt unii din cei mai priceputi in materie de metalurgie - ti-am explicat doar ca fabricarea de motoare chiar si de serie este o treaba foarte complicata nu "caca" si "a turna fiare" dupa cum colorat te-ai exprimat.

Yamaha e perfect in stare sa faca un prototip V4 - nu am contestat niciodata priceperea lor.Insa avand in vedere istoria lor de chitroseala maxima,suspectez ca nu vor face un V4/1000 (ce invariabil va trebui aruncat la gunoi in 1.5 ani),ci probabil studiaza direct un V4/850 pt 2027.

 

Nu imi mai repeta,sunt perfect de acord ca ii ajuta.Nu am spus ca nu ii ajuta,am spus doar ca nu cred ca vor scoate un V4/1000 pt ca va fi un efort financiar fantastic pt ei sa scoata o moto nou-nouta pe care sa o arunce intr-un an.

Avand in vedere felul cum "investesc" ei,I just don't see it.Poate gresesc insa - vom vedea pe parcursul anului,nu?

Acum 15 ore, Cavaleru a spus:

ii tine in spate R&Dul sa faca motorul asta si sa fie performat si fiabil. nu fabricarea lui :)

Exact.Nu in fabricarea lui se proptesc ei,ci in toate etapele pana acolo.

A trece de la L4 la V4 inseamna de fapt o moto de la zero.

Iar apoi a trece la sfarsit de 2026 pt 2027 la 850cc inseamna un cu totul alt motor de la zero.

Asta inseamna milioane de euro bagate in paralel pe langa banii bagati in mod normal pt dezvoltarea din sezonul regulat.

Acum 2 ore, damager a spus:

Deci asa intra BMW in MotoGp☺️

Doamne-ajuta.

Deocamdata sunt doar zvonuri,dar cine stie,poate-poate.

Mai ales ca se ciondanesc prin wsbk ca Ducati sunt avantajati.

Sunt curios daca mentin V4 sau vin cu L4.

Ar fi foarte interesant sa vina oricum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Method a spus:

Nu imi mai sugera - spune direct ce metode mai sunt?

Avand in vedere ca si in F1 se folosesc fix aceleasi metode "invechite" dupa cum spui tu + sonde Kiel (tot niste tuburi Pitot modificate ce se folosesc doar pe aero rakes,btw aero rakes folosite DOAR de Ducati si Aprilia in gp din cate stiu eu),sunt curios ce metode fantastice ai descoperit tu ca foloseste Yamaha si ceilalti fraieri din gp dimpreuna cu fraierii din F1 au ramas tot la "invechitele" tuburi Pitot.

Hai ca sunt curios - lumineaza-ne.

 

Nu am spus ca Yamaha nu foloseste cfd,ba dimpotriva.Te-am contrazis cand ai spus ca "tehnologia CFD este ultima gaselnita in materie de cerecetare in dinamica fluidelor".Si eu si altii.Dar te prefaci ca nu intelegi.

Daca Oxley spune ca a vazut pt prima oara un dispozitiv de masurare a vitezei aerului la Yamaha in 2025,si ca ceilalti folosesc aceste lucruri de ani buni de zile,sunt perfect convins ca nu "a dat o duma" ci doar a constatat ceva.

Ai impresia ca Oxley minte - vrea sa injoseasca inginerii de la Yamaha sau care crezi ca ar fi scopul acestor "dume" minciuni pe care pretinzi ca le da Oxley?Iti dai seama ce ar insemna pt un jurnalist de genul lui sa spuna asa ceva si sa nu fie adevarat - la cata audienta are imediat s-ar descoperi orice minciuna pe care o spune si ar fi discreditat instant - nimeni nu l-ar mai asculta,wtf.Mi se pare mult mai logic ca Oxley sa spuna adevarul si tu care il contrazici sa bati campii decat invers,nu? :D

Citeste ce scriu inainte sa ma contrazici - eu nu am zis ca Yamaha nu e in stare sa faca motoare,omg 🤦‍♂️,dimpotriva cred ca sunt unii din cei mai priceputi in materie de metalurgie - ti-am explicat doar ca fabricarea de motoare chiar si de serie este o treaba foarte complicata nu "caca" si "a turna fiare" dupa cum colorat te-ai exprimat.

Yamaha e perfect in stare sa faca un prototip V4 - nu am contestat niciodata priceperea lor.Insa avand in vedere istoria lor de chitroseala maxima,suspectez ca nu vor face un V4/1000 (ce invariabil va trebui aruncat la gunoi in 1.5 ani),ci probabil studiaza direct un V4/850 pt 2027.

 

Nu imi mai repeta,sunt perfect de acord ca ii ajuta.Nu am spus ca nu ii ajuta,am spus doar ca nu cred ca vor scoate un V4/1000 pt ca va fi un efort financiar fantastic pt ei sa scoata o moto nou-nouta pe care sa o arunce intr-un an.

Avand in vedere felul cum "investesc" ei,I just don't see it.Poate gresesc insa - vom vedea pe parcursul anului,nu?

Exact.Nu in fabricarea lui se proptesc ei,ci in toate etapele pana acolo.

A trece de la L4 la V4 inseamna de fapt o moto de la zero.

Iar apoi a trece la sfarsit de 2026 pt 2027 la 850cc inseamna un cu totul alt motor de la zero.

Asta inseamna milioane de euro bagate in paralel pe langa banii bagati in mod normal pt dezvoltarea din sezonul regulat.

Doamne-ajuta.

Deocamdata sunt doar zvonuri,dar cine stie,poate-poate.

Mai ales ca se ciondanesc prin wsbk ca Ducati sunt avantajati.

Sunt curios daca mentin V4 sau vin cu L4.

Ar fi foarte interesant sa vina oricum.


ramane pb Dorna care vroia un nou producator. Da de fapt nu se intampla nimic, pleaca unul vine altul....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Method a spus:

 

Citeste ce scriu inainte sa ma contrazici - eu nu am zis ca Yamaha nu e in stare sa faca motoare,omg 🤦‍♂️,dimpotriva cred ca sunt unii din cei mai priceputi in materie de metalurgie - ti-am explicat doar ca fabricarea de motoare chiar si de serie este o treaba foarte complicata nu "caca" si "a turna fiare" dupa cum colorat te-ai exprimat.

Yamaha e perfect in stare sa faca un prototip V4 - nu am contestat niciodata priceperea lor.Insa avand in vedere istoria lor de chitroseala maxima,suspectez ca nu vor face un V4/1000 (ce invariabil va trebui aruncat la gunoi in 1.5 ani),ci probabil studiaza direct un V4/850 pt 2027.

 

Bai omule, ori sunt experti in motoare ori e complicat sa faci motoare. La nivelul ala nu e nimic complicat in a transpune in lucruri materiale un proiect.

Pricepe in plm ca a face dintr-un proiect motorul fizic este ultimul lucru pe care il doare pe ei.. nu costa infinit de mult, da faliment Yamaha ca au turnat un capac de motor sau alte axe cu came, ei fac de-alea zilnic, complicat cum o fi.

oricat de greu si complicat ar fi, fiind o companie specializata in asta si unii dintre cei mai buni iin domeniu - PENTRU EI E SIMPLU.

Nu e ca si cum se apuca cineva de la 0 sa faca motoare, da e complicat, dar ei au tehnologia si know-how-ul sa faca asta usor.

De aia pana in 2027 poa sa faca motoare V4 pana se plictisesc sau pana le iese ceva performant care apoi sa fie downsized la 850. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, B.B. a spus:

Bai omule, ori sunt experti in motoare ori e complicat sa faci motoare. La nivelul ala nu e nimic complicat in a transpune in lucruri materiale un proiect.

Pricepe in plm ca a face dintr-un proiect motorul fizic este ultimul lucru pe care il doare pe ei.. nu costa infinit de mult, da faliment Yamaha ca au turnat un capac de motor sau alte axe cu came, ei fac de-alea zilnic, complicat cum o fi.

oricat de greu si complicat ar fi, fiind o companie specializata in asta si unii dintre cei mai buni iin domeniu - PENTRU EI E SIMPLU.

Nu e ca si cum se apuca cineva de la 0 sa faca motoare, da e complicat, dar ei au tehnologia si know-how-ul sa faca asta usor.

De aia pana in 2027 poa sa faca motoare V4 pana se plictisesc sau pana le iese ceva performant care apoi sa fie downsized la 850. 

 

bai omule, tu nu intelegi ca nu fabricarea e problema, ci creearea lui, R&Dul necesar pentru a dezvolta un astfel de motor. Ca sa faci un motor, atentie un prototip de competitie, care sa ofere maximum de performanta cu doar 8 motoare disponibile (ca au concesii) pentru intregul sezon, acolo tre sa ai performanta si fiabilitate. Livrarea puterii la un V4 se face altfel decat la un L4. toatea astea se traduc in alte setari ale motocicletei, poate chiar impact asupra basculei si lungimii acesteia.

 

Nu zice nimeni ca nu stiu sa faca un V4, ideea e sa faca unul demn de intrat intr-o competitie de top ca motogpul. acolo unde fiecare sutime de secunda conteaza. Altfel daca vii cu o motoreta si esti la 2-3secunde pe tur in urma celui mai rapid... ce ai rezolvat, nimic.

 

Uita-te la honda cat se chinuie sa gaseasca bascula potrivita pt motoreta lor, ca au incercat zeci de piese in ultimii 3 ani dinainte sa plece MM de la ei si tot nu sunt multumiti pilotii de ea.

 

tu cred ca nu intelegi cat de mult poate afecta doar modificarea astea de regulament: MotoGP class engine displacement will reduce from 1000cc to 850cc. The maximum cylinder bore will reduce from 81mm to 75mm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Method a spus:

Nu imi mai sugera - spune direct ce metode maisunt

 

Nu am spus ca Yamaha nu foloseste cfd,ba dimpotriva.Te-am contrazis cand ai spus ca "tehnologia CFD este ultima gaselnita in materie de cerecetare in dinamica fluidelor".......insa avand in vedere istoria lor de chitroseala maxima,suspectez ca nu vor face un V4/1000 (ce invariabil va trebui aruncat la gunoi in 1.5 ani),ci probabil studiaza direct un V4/850 pt 2027.

...... am spus doar ca nu cred ca vor scoate un V4/1000 pt ca va fi un efort financiar fantastic pt ei sa scoata o moto nou-nouta pe care sa o arunce intr-un an.

Pai am spsu in postul initial. Vorbeam in primul rand de CFD.

Mi-a explicat un coleg ca nu este chiar atat de noua metoda, dar esenta a ceea ce am afirmat, ramane. CFD este oricum o metoda avansata, care foloseste tehnologia digitala, fata de  tuburile Pitot "lipite" pe carena.. :D, metoda prezentata ( de presa de specialitate ;))ca o mare inovatie in MotoGP. 

 

Method, motorul ala exista deja. V4 de 1000 cmc. L-au facut! Este in teste si vor sa il testeze si in competitie cu un wild card, in a doua jumatate a sezonului. Efortul financiar fantastic a fost facut. Si ai dreptate, vor face o motocicleta nou nouta, pe care o vor arunca dupa un an. Vor pastra doar datele. :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 48 minute, Cavaleru a spus:

 

bai omule, tu nu intelegi ca nu fabricarea e problema, ci creearea lui, R&Dul necesar pentru a dezvolta un astfel de motor. Ca sa faci un motor, atentie un prototip de competitie, care sa ofere maximum de performanta cu doar 8 motoare disponibile (ca au concesii) pentru intregul sezon, acolo tre sa ai performanta si fiabilitate. Livrarea puterii la un V4 se face altfel decat la un L4. toatea astea se traduc in alte setari ale motocicletei, poate chiar impact asupra basculei si lungimii acesteia.

 

Nu zice nimeni ca nu stiu sa faca un V4, ideea e sa faca unul demn de intrat intr-o competitie de top ca motogpul. acolo unde fiecare sutime de secunda conteaza. Altfel daca vii cu o motoreta si esti la 2-3secunde pe tur in urma celui mai rapid... ce ai rezolvat, nimic.

 

Uita-te la honda cat se chinuie sa gaseasca bascula potrivita pt motoreta lor, ca au incercat zeci de piese in ultimii 3 ani dinainte sa plece MM de la ei si tot nu sunt multumiti pilotii de ea.

 

tu cred ca nu intelegi cat de mult poate afecta doar modificarea astea de regulament: MotoGP class engine displacement will reduce from 1000cc to 850cc. The maximum cylinder bore will reduce from 81mm to 75mm

Eu de trei zile ii explic asta lui Method, ca nu fabricarea costa bani ci R&D-ul? Si tu acum ma confrunti pe mine cu ce ziceam eu? 

Sau tu citesti pe sarite? :D :D :crack:  

 

method tot ii da ca e scump sa faci motoare.. 

 

La 23.02.2025 la 17:54, B.B. a spus:

Nenea @Method, tu cred ca nu te-ai uitat prea mult la how iț made.

 

Man, o mare parte din costuri pentru realizarea unui prototip sunt pentru R&D. O foarte mare.

Dacă ei sunt in stare să facă un motor V4 de 1000cc pe hârtie apoi în practică nu mai e mare CACA.

Ai văzut vreodată cum se fac matrițele, cum se toarnă un bloc motor, o chiulasă, etc? Probabil ca nu.

O companie ca Yamaha Motors nu are nici o problemă in a face molds si a turna carcase de motoare si viBrochene si pistoane si biele pana se plictisesc. Important e sa știe ce dracu sa toarne.

Iti repet, daca deja o sa aibă o motocicleta de 1000cc va fi mult mai ușor si ieftin sa downsize it to 850cc. Ii face zoom in in la proiect si toarna alte piese.

Tu iar vii cu fantezii despre cati bani cheltuie cutare companie pt cutare lucru de zici ca ai acasa in sertar toate caietele lor de cheltuieli.

In plus, omul de la Yamaha a zis ca face.. si daca ei cred ca se justifică înseamnă că.. se justifică si e asa cum zic eu.

Una e sa faci de la 0 un proiect de V4 850cc si una e sa faci un V4 850cc cand deja ai unul de 1000cc..

Uite @Cavaleru pentru ce ma contrazic eu cu Method. 

 

Iar de la 1000 la 850 se poate reduce usor la modul de PROIECT, EXCEL in plm, CAD, ce dracu folosesc aia. 

 

Una e sa NU AI NICI UN MOTOR V4, SI ALTA E SA AI UNUL DE 1000 DIN CARE SA FACI UNUL DE 850!!

DE AIA YAMAHA FAC ACUM UNUL DE 1000 (DESI METHOD NU CREDE) CA SA AIBA O BAZA DE PORNIRE PENTRU CEL DE 850. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, B.B. a spus:

Eu de trei zile ii explic asta lui Method, ca nu fabricarea costa bani ci R&D-ul? Si tu acum ma confrunti pe mine cu ce ziceam eu? 

Sau tu citesti pe sarite? :D :D :crack:  

 

method tot ii da ca e scump sa faci motoare.. 

 

Uite @Cavaleru pentru ce ma contrazic eu cu Method. 

 

Iar de la 1000 la 850 se poate reduce usor la modul de PROIECT, EXCEL in plm, CAD, ce dracu folosesc aia. 

 

Una e sa NU AI NICI UN MOTOR V4, SI ALTA E SA AI UNUL DE 1000 DIN CARE SA FACI UNUL DE 850!!

DE AIA YAMAHA FAC ACUM UNUL DE 1000 (DESI METHOD NU CREDE) CA SA AIBA O BAZA DE PORNIRE PENTRU CEL DE 850. 


Chiar au declarat asta, ca fac motorul sa adune informatii.

ca marea diferenta nu este neaparat la motor ci la faptul ca V4, fiind mai slim iti lasa mult mai multe oportunitati de setare a motocicletei, geometrie, distrib greutatii, etc...

 

se zvoneste ca deja ar fi fost testat prin japonia pe circuit motorul. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...