Sari la conținut

Grupul Posesorilor De Yamaha Tdm


bcristian

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 11,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cristi (Cavaleru) e din Bucuresti.Ia legatura cu el :) e fost proprietar de TDM. :) Nu mai are motor din pacate, dar a ramas cu pasiunea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare! Am o bataie in furca, destul de puternica, o simt in ghidon, cel mai tare se simte cand trec peste speedbumpere sau la denivelarile mai mari. La gropi sau denivelari mici nu se aude. Cand stau pe loc, oricat de tare as apasa pe ghidon nu se aude sau simte nimic, suspensia lucreaza bine. Furca nu are joc fata-spate. M-am tot jucat cu reglajele dar rezultatul e acelasi. Nu pierde ulei pe la simeringuri.. A mai patit cineva asta? Ce ar putea fi? 🤔

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am gândit la asta dar nu au joc deloc.. Pus motorul pe cricul central cu roata fata suspendata, oricat de violent trag si imping de furca, nu se simte nici cel mai mic joc...

Editat de BiroCatalin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cand a fost servisata furca ultima data, eu l-am cumparat anul trecut. Batea si atunci dar nu asa tare ca acum. Initial am crezut ca se aude airboxul sau ceva plasticaraie desprinse dar nu am avut norocul asta..  Am sa schimb si rulmentii de la jug si ulei+simeringuri, sa fiu sigur. In cazul in care sunt uzati, ai idee unde pot gasi cuzineti d-aia de cupru? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, BiroCatalin a spus:

Nu stiu cand a fost servisata furca ultima data, eu l-am cumparat anul trecut. Batea si atunci dar nu asa tare ca acum. Initial am crezut ca se aude airboxul sau ceva plasticaraie desprinse dar nu am avut norocul asta..  Am sa schimb si rulmentii de la jug si ulei+simeringuri, sa fiu sigur. In cazul in care sunt uzati, ai idee unde pot gasi cuzineti d-aia de cupru? 

 

nu stiu ce model ai dar am cate un set de cuzineti originali yamaha si pt 3vd si pt 4tx 180lei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Poate ma ajuta careva cu un sfat ce ar fi de facut !

Dupa o iarna de stat prima data cand am dat drumu a ramas ceasurile blocate la turometru si apa , motoru merge m-am plibat cu el dar nu isi revin m o varianta un sfat ce as putea face .

tdm.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat toate variantele si tot nu merge.

Turometru are 8 campuri magnetice si cel de apa 4, au ramas blocate intre campu 2 si 3 ,am dat eu la zero cu degetu dar se pare ca nu au impuls de tensiune suficient , acuma nu stiu daca din bord ce comanda tensiunea sau de altundeva.

Am masurat si incarcarea si restu ce am putut toate sant ok , o sa mai verific si azi .

Momentan e desfacut si o sa mai incerc.

WhatsApp Image 2019-04-01 at 18.23.43.jpeg

WhatsApp Image 2019-04-01 at 18.23.43 (1).jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, 

 

confectioneaza cineva scut motor (nu crashbars) / cric central pentru TDM 850? Sau, vinde cineva un scut + un cric central de 3VD / 4TX?

 

cele bune, 

Alex. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Alexandru Boros a spus:

Salut, 

 

confectioneaza cineva scut motor (nu crashbars) / cric central pentru TDM 850? Sau, vinde cineva un scut + un cric central de 3VD / 4TX?

 

cele bune, 

Alex. 

 

 

Scut original, provenienta TDM 3VD , pret 50 euro .. echivalent in lei. Detalii in privat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Am o dilema in ceea ce priveste cantitatea de ulei care intra in motorul unui TDM900 2002...

Pe scurt povestea este urmatoarea:

Acum 2 zile am purces la schimburile de ulei, filtre, etc aferente inceputului de sezon.

Am pornit motorul, l-am lasat sa se incalzeasca, apoi l-am oprit si l-am lasat aprox. 30 min sa se aseze uleiul in el.

Am desfacut busonul de golire ulei din stanga motorului (cum stai pe el) si al lasat sa se scurga aproape 1 ora, pana nu a mai galgait deloc...

Am desfacut apoi si in partea dreapta a motorului, in zona filtrului si, la fel, am lasat sa se scurga mult timp, mai bine de jumatate de ora.

Am pus in motor 3.6 litri de ulei: pornit motorul => bec rosu de ulei aprins, pe joja nimic...

Am completat pana la 3.8 litri: pornit motorul => bec rosu de ulei aprins, pe joja nimic...

Am pus si restul de 0.2 litri, pornit motorul, abia acum s-a stins becul rosu, pe joja abia daca 'a ciupit' uleiul vreo 2-3 mm...nicidecum sa fie intre marcaje...

 

Intrebare: exista varianta ca, lasand sa scurga mai mult timp uleiul din motor sau / si fiind uleiul vechi mai subtire decat normal, sa trebuiasca sa pun la loc o cantitate mai mare de ulei decat cea prevazuta in manualul de intretinere?

Am mai luat 1 litru de ulei si voi mai adauga cate putin pana ajung la nivel pe joja...

 

Mai imi sta ceva pe creier, si anume ca recipientul in care am scurs uleiul vechi - un bidon de 5 litri - era, la final, aproape plin, adica, evident mai mult de 3.8 litri de ulei...m-am gandit la asta ulterior dar deja aruncasem uleiul si nu am mai putut masura...

 

E ok sa intre mai mult ulei decat cantitatea prevazuta de manual?

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde puteam sa torn...in motor...

Daca intra doar 3.8 L, de ce bec rosu aprins? de ce ulei pe joja nimic?

 

Mentionez, verificarea cu joja am facut-o cu motorul drept, nu pus pe cric sau pe stander.

image.thumb.png.e25ee40b63019360a931dd576fae3e44.png

Editat de Fafane
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 04.04.2019 la 17:43, Vladmurariu a spus:

Salut! Voiam sa intreb daca a pus cineva motor de 3vd pe șasiu de 4tx si ce modificări implica? Sau mai bine daca are cineva un motor de 4tx de vânzare. 

 

Salut, 

Motoarele de 4tx in stare ok sunt greu de gasit pe piata din Ro. Am gasit unul in austria (cerea 900 de euro + transport pe el) dar nu era in bugetul meu. Cat despre montarea unui 3VD pe 4TX, am studiat subiectul atunci cand cautam un motor donator pentru unul din 4tx-urile noastre. Problema nu este neaparat una de modificari fizice dpdv prindere pe sasiu insa va trebui sa faci transplant si pentru sistemul de aprindere. 

Sunt insa si alte dezvavantaje:

1. dpdv legal nu este permisa inregistrarea unui motor 3VD pe cadru de 4TX. De aici vor aparea probleme mari odata la 2 ani cu ITP-ul. Doamne fereste de vreun incident neplacut... se verifica si acolo, grosier, specificatiile motocicletei.

2. dpdv functional, IN TEORIE, vei avea mai putini caluti, un cuplu mai mic in ture scazute si desigur o vibratie a motorului mai mare. Toate acestea din cauza faptului ca motorul 3VD are un defazaj de 180 de grade comparativ cu 4tx ce se bucura de un defazaj de 270 de grade. 

 

Personal am stat aproape 1 an cu un 4TX desfacut in atelier pana cand am gasit un donator pentru a lua motorul de pe el. Bine... am avut si un mecanic dracos tare care a facut la  din rahat bici. 

Grija mare la donator insa... motocicleta a fost gandita sa faca fata unui al treilea razboi mondial :))) (cred). Singura lor buba majora este arborele cotit atunci cand se pierde lubrifierea. De aceea, cele mai multe gasite in dezmembrari au motorul defect. 

 

Daca intr-adevar faci modificarea, chiar as fi curios daca se simt acele schimbari teoretice e care am amintit mai sus. 

 

Cele bune, 

Alex.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 30 minute, ravenshield a spus:

Vertificarea cu joja se face cu motorul pus pe piciorul sau din fabrica. Ai de scos 200 ml ulei.

 

Eu stiam ca verificarea se face cu motocicleta dreapta, nu pe cric...

Becul de ulei, la o cantitate de 3.9L era aprins, la 4.0 s-a stins...de ce oare? ca aici nu mai conteaza pozitia motorului, pe cric sau drept...

 

 In cazul acesta as avea de scos doar 100 ml....

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 02.04.2019 la 16:51, Kosmin a spus:

 

 

Scut original, provenienta TDM 3VD , pret 50 euro .. echivalent in lei. Detalii in privat

Salut. Poze si cateva cote pt prindere. Pretul este fix?

Salutare grup. Am si eu o prb cu al meu TDM. Am niste lumini fff slabe. Am schimbat becurile si tot slabe sunt. Cineva mi-a sugerat ca sunt matuite, dar eu inclin sa cred ca nu. Ce am observat eu, ar fi ca sunt murdare pe interior. Voi incerca sa le suflu cu aer, sper sa se imbunatateasca situatia, dar cumva aveau aceste facruri niste dopuri de cauciuc cumva in spatele farului? La mine lipsesc sau nu ... Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Fafane a spus:

Eu stiam ca verificarea se face cu motocicleta dreapta, nu pe cric...

Becul de ulei, la o cantitate de 3.9L era aprins, la 4.0 s-a stins...de ce oare? ca aici nu mai conteaza pozitia motorului, pe cric sau drept...

 

 In cazul acesta as avea de scos doar 100 ml....

 

 

Si am gasit si documentatia, verificarea se face cu motocicleta in pozitie verticala:

image.thumb.png.3fad6cc6891a4ee7a1d903ef1ef9aa37.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa scrie. Bineinteles ca e o contradictie chiar in manual. Vestea buna e ca acest motor are o baie de ulei supradimensionata. In 10 ani eu nu i-am pus niciodata mai mult de 3.8 l, a stat mereu la centrul jojei cu moto oprita. Nu papa pic de ulei. Daca pui prea mult ulei o sa ti-l arunce afara pe unde apuca, sa fii sigur, stiu de cineva care a patit

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 02.04.2019 la 7:13, Cavaleru a spus:

incearca ce e mai simplu, deconecteaza bateria, scoate siguranta, deconecteaza bordul. nu am mai intalnit situatia asta sa fiu sincer..

Deci momentan ce am descoperit , este un IC care administreaza ceasurile , posibil sa fie dus dar nu am reusit sa fac rost sal schimb drept urmare am montan inapoi asa si ma dau cu motoru m cand o sa am ce trebuie o sa desfac din nou sa mai bibilesc.

https://www.google.ro/search?q=mlx10407+datasheet&client=opera&hs=o3j&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=kfmU4FnwDpJTeM%3A%2CgNblxe7l4CBq1M%2C_&vet=1&usg=AI4_-kSC4agSMV8Tl8sxdCIC8HsFZOXYOg&sa=X&ved=2ahUKEwiys8rL4rjhAhXQdJoKHcWhBrkQ9QEwCXoECAkQDg#imgrc=Jro7piAoPFIAZM:&vet=1

si locatia unde este sub afisajul electronic: marcat cu alb

 

 

InkedIMG_20190405_141056_LI.jpg

O varianta compatibila se pare ca se poate gasii in mai multe variante ptr mine sau cei care mai au probleme daca nu gasesc pe original

https://www.ebay.co.uk/itm/12V-LCD-Digital-Motorcycle-Speedometer-Odometer-Fuel-Level-Gauge-White-Backlight/153089660358?fits=UKM_Make%3AYamaha|UKM_CCM%3A900|UKM_Model%3ATDM&epid=28021237215&hash=item23a4dad5c6:g:0zsAAOSw~jpbQCoR

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...