Sari la conținut

Cum Prevenim Un Accident? Conducere Responsabila


moscku
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 598
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

conducecrea defensiva zicea ca daca nu jenai pe nimeni pe banda 2 te trageai acolo sa-l lasi sa iasa.

 

Upgrade la rezervor.. asa nu va trebui niciodata sa parasesti banda 2 sau 3 sau X de langa axul central.

Sau si mai defensiv de-atat.. ramai in casa :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

conducecrea defensiva zicea ca daca nu jenai pe nimeni pe banda 2 te trageai acolo sa-l lasi sa iasa.

Deci tu zici ca trebuia sa treaca pe banda 2 desi el voia sa opreasca in 100 metri? Asta pentru ca imediat dupa sa ii puna o frana brusca in fata aluia de pe banda 1, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conducerea defensiva eu cred ca se aplica cand masina cu cedeaza intra de pe un drum secundar si are banda separata de accelerare pana intra in drumul principal.

 

Ce vreau eu sa scot in evidenta este alt aspect.

Cand iti iese unul in fata dintr o parcare sau strada laterala, mai mult sau mai putin brusc si tu esti nevoit sa schimbi directia sau sa franezi brusc, tu trebuie sa fii informat(ideal) sau sa te informezi in acele secunde cu traficul pe care il ai in spate pe ambele benzi, cu eventualele masini care iti ies din stanga vazand ca banda 2 este libera, cu suprafata de drum de pe banda 2, cu ceea cu urmeaza sa faci dupa, sa te lupti cu gandurile care iti zic ca poate asta vrea defapt sa intoarca 180 grade, ci nu sa mearga in directia mea de mers....etc etc Pot parea factori banali si pentru incepatori si pentru cei cu km in spate, dar pentru mine asta reprezinta conducere preventiva si sa inveti sa anticipezi.

Pentru soferii care fac maneve de genul, reprezinta DOAR un "puteai sa ma ocolesti"

 

Traficul este extrem de dinamic, asta trebuie sa intelegem.

De exemplu ce ma fac cu motocicleta din spatele meu care are viteza mai mare decat mine si vine lansat, ma bag in fata lui brusc(ca si el o sa vrea sa sara pe banda 2)?

Editat de DENY
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Slaba aluzia la copac. Da-i un pm lui john17 cand mai simti nevoia sa faci referire la asta, are glume reusite pe tema respectiva si poate te ajuta cu vreun pont.

Ontopic: ce zici tu e curtoazie in trafic dusa la extrem. Dar probabil avem standarde diferite. Agree to disagree si aia e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Slaba aluzia la copac. Da-i un pm lui john17 cand mai simti nevoia sa faci referire la asta, are glume reusite pe tema respectiva si poate te ajuta cu vreun pont.

Ontopic: ce zici tu e curtoazie in trafic dusa la extrem. Dar probabil avem standarde diferite. Agree to disagree si aia e.

nu cred ca e "dusa la extrem" din moment ce in germania exact asa se procedeaza. noua ni se pare "dusa la extrem"si in alte tari tine de normalitate. si eu cu masina cel putin incerc cat mai des sa fac asta, oriunde as fi : oras, dn, autostrada . dar probabil exact cum zici tu , exista standarde diferite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In Germania si in alte tari civilizate se face loc de catre aia care nu au treaba fix atunci pe banda aia. In general pe autostrazi, cand ies masini de pe banda de accelerare. Nu la orice iesire din parcare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un amic care locuieste in Elvetia si in situatii de genul asta mi-a spus ca se aplica principiul fermoarului ca altfel ala fara prioritate intra pe drumul cu prioritate doar cu japca, adica cum se intampla acum la noi.

 

Nu mai retin daca este o lege scrisa sau nescrisa dar omul asa mi-a spus ca se intampla, fara exceptie, chiar daca nu ai alta banda sa degajezi, pur si simplu franezi si lasi omul sa intre in trafic si pe urma treci si tu, urmatorul face la fel si tot asa... si traficul se fluidizeaza si nu se enerveaza nimeni, si se reduce si numarul tamponarilor usoare care consuma mult mai multe resurse decat alea 3 secunde pierdute sa lasi omul sa intre si el pe drum.

 

In loc sa ne civilizam si noi si sa invatam de la altii mai isteti, ca singuri nu suntem in stare, noi ne proptim in claxon si ne injuram ca prostii chiar daca exista solutii elegante cu doar un pic de bunavointa.

Editat de paulynos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un amic care locuieste in Elvetia si in situatii de genul asta mi-a spus ca se aplica principiul fermoarului ca altfel ala fara prioritate intra pe drumul cu prioritate doar cu japca, adica cum se intampla acum la noi.

 

Nu mai retin daca este o lege scrisa sau nescrisa dar omul asa mi-a spus ca se intampla, fara exceptie, chiar daca nu ai alta banda sa degajezi, pur si simplu franezi si lasi omul sa intre in trafic si pe urma treci si tu, urmatorul face la fel si tot asa... si traficul se fluidizeaza si nu se enerveaza nimeni, si se reduce si numarul tamponarilor usoare care consuma mult mai multe resurse decat alea 3 secunde pierdute sa lasi omul sa intre si el pe drum.

 

In loc sa ne civilizam si noi si sa invatam de la altii mai isteti, ca singuri nu suntem in stare, noi ne proptim in claxon si ne injuram ca prostii chiar daca exista solutii elegante cu doar un pic de bunavointa.

 

Pentru asta trebuie doar un dram de bun simt si de logica, nu trebuie lege.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un amic care locuieste in Elvetia si in situatii de genul asta mi-a spus ca se aplica principiul fermoarului ca altfel ala fara prioritate intra pe drumul cu prioritate doar cu japca, adica cum se intampla acum la noi.

 

Nu mai retin daca este o lege scrisa sau nescrisa

Deseori sunt indicatoare care iti sugereaza chestia asta. In Franta cel putin.

 

Cu franatul ca sa intre Gigel in fata ta sunt de acord, mai ales cand chiar ai in plan sa opresti si tu.

Dar aici despicam firul in patru daca e sau nu normal sa ocolesti pe banda 20 cand tu trebuie sa revii pe banda 1 in mai putin de 100 metri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un amic care locuieste in Elvetia si in situatii de genul asta mi-a spus ca se aplica principiul fermoarului ca altfel ala fara prioritate intra pe drumul cu prioritate doar cu japca, adica cum se intampla acum la noi.

 

Nu mai retin daca este o lege scrisa sau nescrisa dar omul asa mi-a spus ca se intampla, fara exceptie, chiar daca nu ai alta banda sa degajezi, pur si simplu franezi si lasi omul sa intre in trafic si pe urma treci si tu, urmatorul face la fel si tot asa... si traficul se fluidizeaza si nu se enerveaza nimeni, si se reduce si numarul tamponarilor usoare care consuma mult mai multe resurse decat alea 3 secunde pierdute sa lasi omul sa intre si el pe drum.

 

In loc sa ne civilizam si noi si sa invatam de la altii mai isteti, ca singuri nu suntem in stare, noi ne proptim in claxon si ne injuram ca prostii chiar daca exista solutii elegante cu doar un pic de bunavointa.

 

 

poveste cam lunga pentru o chestie absolut normala care se face si la noi de obicei

vezi dn1 dimineata si seara la poduri

 

tarani si contraexemple sunt peste tot

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 3 months later...

la anul in  vara schimb a doua oara permisul ....din cauza muncii conduc zilnic oras, exterior, in toate conditiile meteo sau de trafic  doua sau patru roti cu diferite probleme tehnice  ..sau in stare foarte buna .....intotdeauna imi doresc sa ajung intreg acasa ...asta e primul meu gand cand am in fata un volan sau ghidon ....instinctiv sau analizand greselile care erau sa ma trimita la intalnirea cu stramosii mi am facut un set de reguli de care ma tin cu dintii...si care m au ajutat sa raman intreg fara si fara gauri in buget ...cea mai mare parte se completeaza si se pot aplica la ambele categorii ..............

inainte sa plec .......dau  tura in jurul agregatului si casc ochii cu atentie ....frane scurgeri ulei stare anvelope  lant etc piese desprinse stare generala a cazanului 

ma sui ... casca asigurata echipament protectie vesta reflectorizanta daca trebuie ( noapte ploaie ceata etc) trag franele blana de cateva virez pe loc  cu motorul pornit...totul ok.?..astept putin se inclazeste motorul ...

plec de pe loc usor   acult zgomote ciudate  ... totul ok? drum bun....

viteza ....un pic mai mare decat a traficului .....am timp de reactie   au timp sa ma vada ......daca vezi un indicator de 30 la ora ar trebui sa fii complet imbecil sa l respecti ...dar bunul simt ar trebui sa te intrebe ??oare de ce l au pus astia ???o fi ceva ...trebuie sa casc ochii   INTOTDEAUNA adaptez viteza in asa fel incat distanta de franare in conditii decente sa fie mai mica decat distanta minina la care vad EU .....

atentie ....sporita ...ochii cat sarmaua la neatenti ciufuti prosti mosi babe putzoi de bani gata si alte specii care nu si au habitatul natural  pe drumurile patriei .....

nervi ...daca sunt ciufut evit sa ies in trafic ( imi afecteaza atentia )...in trafic daca ma apuca dracii opresc fumez o tigara doua ma calmez  -am iesit la plimbare nimeni nu are onoarea de a ma scoate din pepeni ....evit conflictele ....nu merita sa fi zmeu 3 secunde si sa regreti o viata 

NICIODATA NU AM PRIORITATE ...inca nu am tanc cu 2 roti ....ma asigur de sapte ori si caut traiectorii alternative in caz de bou ...

ma strecor printre masini doar daca am loc si am certitudinea ca soferul m a vazut  salut politicos si mi vad de drum ...RESPECTUL PE SOSELE E MUTUAL ....nu mi a crescut o boasa in plus cand am luat categoria A....

 depasiri

in exterior NU DEPASESC COLOANE ...daca eu am loc sigur un conservar din fata se va baga si el  si nu e pont sa i f..i una in spate cu viteza....intotdeauna ma asigur ca ala din fata m a vazut si ca din spate nu vine unul ca torpila ....ghici ?? si aia din spatele tau au vazut ca pot depasi .....  daca stai cuminte si esti vazut un procent foarte mare de conservari iti vor face loc  basca ai timp sa te hlizesti cu alde mitzi sau sa te saluti cu copii (sunt tot un zambet cand vad mobre si poate cand vor avea permis se vor uita mai des dupa motociclisti ).......

daca ai masina in fata pastrez distanta 3-4 secunde macar (vizibilitate si timp de reactie)....nu merg pe mijlocul  benzii  tin ori stanga ori dreapta --de preferat stg  cam pe urmele de roti lor   (soferul va avea tendinta de a si proteja fundul )...motivele sunt multe 

altele 

exersati exersati si iar exersati ....mergeti mult... experienta nu se face in slapi si pantaloni scurti cu mitziblonda  in spate polizand prin oras cu 15000 de ture si tobe sparte (ps stai linistit toba aia sport nu te scoate daca esti prost)...ocazional mai fac poligonul si acum ...ba in picioare ba doar cu o mana ...exersez franarile de urgenta ...intoarcerile in scurt peste iarna ruginim ...asta e ....

nu fortati ...oboseala amorteala plictiseala dezhidratarea  frig caldura vajaitul castii isi spun  cuvantul   mai bine multe pauza decat o tranta zdravana ....

etc etc etc etc ...................LISTA E DESCHISA  ....completati sau contraziceti .....nu le stiu pe toate si cu siguranta nu le am patit eu pe toate ......

asfalt uscat ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate s-a mai zis dar eu cred ca merita repetat:

Ochii pe rotile fata ale masinilor, mai ales pe la stopuri, semafoare, nici pe dj-uri nu ma abtin. Semnalizarea nu e chiar un obicei deprins pe meleagurile astea si nu rar m-am trezit cu cineva care era convins ca banda pe care veneam eu nu prea molcom si linistit ii era drept din nastere. Nu zic sa mergi masurand cat volan are tras fiecare masina dar cand am orice in fata stanga - dreapta eu ma uit la roti macar un pic, nu te salveaza daca desteptul se trezeste sa vina peste tine cand esti fix in dreptul lui dar daca are ceva intentii macar nu ii intri in spate, si tot preventiv nu mi-e jena sa dau flash-uri cand depasesc pe orice parte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

in traficul dominat de bizoni, selectia naturala este mai consecventa decat norocul si este strans legata de coeficientul de inteligenta mai mult si putin si de talent

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
On 05.05.2019 at 15:11, virgil said:

Cand nu vezi ce este dupa colt

....cand mergi pe contrasens in curba desi nu vezi ce este dupa colt. In ambele curbe, chiar

Editat de XaeL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...