Toată activitatea
- Ora trecută
-
eu ma mir ca astia de la ktm inca investesc in proiect pt 2027 ...
-
Gata, l-am eliminat. Altceva!?
-
Concret in Franta s-a bagat ITP-ul la moto de 2 ani, urmeaza la celelalte tari care nu aveau. Consider necesara tipul acesta de verificare, sunt o foarte mare parte a conducatorilor de autovehicule care habar nu au ca siguranta este esentiala SI pentru ceilalti participanti daca pentru ei nu are importanta... De unde "ai inteles" ca motociclistii isi intretin TOTI singuri motocicletele responsabil? Cat se poate circula cu moto in statele nordice? Ma refer ca perioada din an. Care e de fapt "propunerea" de eliminare?? Unde mai pui ca inca se fac ITP-urile cum se fac, adica nu pe bune... Nu sunt de acord!
- Azi
-
cine stie, mai toti inginerii au zis ca challenge-ul nu este sa scoata HP din motorul de 850...probabil ca vin ajunge la aceeasi putere ca si acuma. Eu unul as gandi moturl dupa cotele 2027. le-ar da un avantaj importat....doar gandindu-ne ca, KTM abia a avut primul test cu V4. " KTM has become the first manufacturer to test a prototype 850 cc engine on track, a major step toward the new MotoGP era set for 2027. The private test took place at Circuito de Jerez in Spain with riders Pol Espargaró and Dani Pedrosa checking the new prototype. Despite financial challenges, KTM pressed ahead — the prototype uses a V4 850 cc power unit built to run on 100% sustainable fuel, in line with upcoming MotoGP regulations. The test ends speculation: the future of MotoGP is already taking shape — and KTM wants fans to know they’re ready for the 2027 transition. " Se pare ca, KTM va avea ceva challenge-uri mari cu motorul de 850 : "The big argument for reducing capacity to 850cc was safety… But we know that corner speeds will be higher, and this is where we crash.”
-
Ideea nu e rea: Dar dacă vii cu 850 vs 1000 cred ca ar trebui sa termine ultimii 4 toate 22 etapele. Pe curbe treacă meargă dar pe drepte, cat de mici - le va depăși oricine pe stilul maimuță.
- Ieri
-
Lucian_M îl urmărește pe Propunere eliminare ITP la moto
-
Nu-i rea ideea, ar fi interesant, totuși nu cred că prinde la noi, din varii motive: 1. ITP costă câțiva lei, din care statul încasează TVA plus impozite, la care se adaugă și curentul consumat, de unde iarăși statul câștigă (puțin, dar câștigă). 2. Sunt mulți posesori de moto care le "întrețin" pe principiul "merge și așa, dă-o dreq". 3. S-ar da liber la montat toate tâmpeniile pe moto, inclusiv unii ar merge cu gume până la sârme (pun gume noi special să treacă ITP). 4. Dacă un motociclist e depistat în trafic fără ITP, primește amendă, deci bani la stat, apoi face ITP direct la rar, unde tariful e grăsuț, iar taxele frumoase (ne întoarcem la primul punct). In rest, completați și voi. Eu unul îmi pun moto la punct pentru că țin la pielea mea, nu ca să trec ITP (btw, câte mobre am văzut în stare tehnică deplorabilă, în special de 125, la copii care nu aveau habar că furca nu trebuie să curgă, iar frânele trebuie să fie eficiente). La noi in zonă e cca 160-180 lei, depinde de fiecare patron, dar am înțeles că prin orașe sare de 250 lei. In plus, pierdem timp, că nu avem cu toții un ITP lângă casă (cel mai aproape de mine e la vreo 17 km, dar anii trecuți mergeam la 40 km, într-un an am mers la 70 km, deoarece nu am găsit nimic prin zonă). In plus, dacă din varii motive (vreme nașpa, chiar iarnă, eventual uiți că se apropie termenul sau efectiv l-ai depășit), trebuie transport, deci altă distracție. Sau mergi "la noroc" până acolo și speri să nu te verifice poliția sau vreo cameră "inteligenta". Concluzie: 1. Condiții actuale: bani pe ITP, timp pierdut, distanță de acoperit (benzină sau platformă), posibilă revenire, dacă ceva infim nu corespunde (motive ar fi destule, de la semnalizări China, până la stanță tobă). 2. Condiții ipotetice: statul pierde bani frumușei, că sunt ceva motociclete in țară.
-
In Romania si alte tari EU - ITP moto este obligatoriu pentru toate motociclurile. Ideea ar fi din ce am inteles ca motocicliștii își întrețin vehiculele deoarece viața lor depinde de starea de funcționare corectă a motocicletelor iar IPT nu ar mai necesar In statele nordice nu există obligativitate pentru ITP moto
-
Pai daca regulamentul zice "maximum 1000cmc" si "maximum" bore, in teorie, Yamaha ar putea concura la anul cu un motor 850, pentru ca ambii parametrii nu ar depasi acel maximum de 1000cmc, respectiv 81 mm. Desigur ar fi mai lenti decat un SBK, spre disperarea si nemasurata frustrare a lui Q, dar ar aduna date pretioase cu o motoreta de 850.. . Este un scenariu putin probabil dar teoretic este posibil. Si atunci, graba lor de a veni cu un V4, in 2026, ar capata si mai mult sens.
-
daca nu ma insel ai niste dimensiuni impuse la cotele cilindrilor sau cursa pistoanelor asta zice AI-ul Current Rules (Pre-2027) Displacement: Maximum 1000cc. Cylinders: Four-cylinder configuration. Bore: Maximum 81mm. Gears: 6-speed gearbox. New Rules (From 2027 Season) Displacement: Reduced to 850cc. Bore: Maximum 75mm. Fuel: Mandated 100% sustainable fuel. Aerodynamics: Stricter limits on fairing design.
-
Kove 450 Rally cu bune și rele
topic a răspuns lui Cavaleru în Kagemushaul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
@Kagemusha mai poti incerca un truc cand vezi ca necesita atat de mult plumb. dejantezi cauciucul si-l rotesti pe janta -
He he he... interesant scenariu... Si aici intervine urmatoarea intrebare: regulamentul actual ar permite ca un constructor sa concureze cu un motor cu cilindree mai mica decat cea de 1000cmc? Cum este formulat articolul care stabileste capacitatea cilindrica a motocicletelor? Ofera vreo portita, in acest sens?
-
-
Kove 450 Rally cu bune și rele
topic a răspuns lui apriliacluj în Kagemushaul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Interesant si util! Multumim !! -
Bravo lui. Dpmdv a meritat deplin. Cand am vazut la start ca unul e pe hard si unul pe medium, mi-am dat seama ca joaca la 2 capete, ceea ce a dat roade pana la urma. Tsunoda chiar imi era simpatic, dar cu prestatia din calificari si acum din cursa, pot sa zic ca pleaca pe usa din dos Oricum esti dat afara, atunci ce plm o mai faci pe sluga? In calificari a renuntat la timpi, doar sa-l tracteze pe Wax, in cursa era sa-l scoata pe Norris, dar Leclerc si Russel au putut trece ca acceleratul prin halta pe langa el.... Rusinica
-
Crezi serios că așa funcționează lucrurile în MotoGP?
-
La 70-80kmh pe asfalt Beta merge perfect. Anvelopele pot influența însă feelingul. Ăsta este singurul lucru la care, aparent, SWM are un avantaj. Suspensia este singurul lucru care m-a nemulțumit la Alp200. Beta are chiar aproape 17 ponei, nu mai țin minte exact și cuplul, dar pot afla, dacă ești interesat. Aici m-ai pierdut complet. Ce-i drept, Beta este de categoria A2, dar celelalte considerente sunt venite de nicăieri. Ca să fac un rezumat, nu de pe net, ci ca fost posesor de Beta Alp200 (model 2020): Din toate cele ce ai scris în postul anterior și luând de bune cele scrise despre SWM, singurul lucru la care stă mai bine decât Beta este suspensia. Dar băiatul ăsta vrea SWM. Atunci să-l cumpere sănătos, dar să fim onești și să îi spunem adevărul.
-
pai si cum testau 850 in conditii de cursa? Parerea mea este ca s-au grabit cu V4 ca sa acumuleze know-how. Le-a fost clar ca nu mai puteau sa mearga cu L4 in 2027, motivele probabil ca le stiu ei mai bine, deci aveau nevoie de know-how pe V4 pentru a putea sa mearga cu el din 2027. Poate chiar e de 850 si doar pretind ca e de 1000 xa sa poata sa faca teste oficiale si wildcard in curse.
-
Dragi tovarăși și pretini, pentru că veni iarna și e vremea de stat la gura sobei și depănat povești, mi-am făcut timp să aștern pe de tastatură câteva rânduri, în timp ce sorb o palincă. Așadar, vă salut călduros și vreau să vă fac părtași la câteva impresii care mi-au rămas vara trecută în fuga timpului despre minunatul, nemaivăzutul, nemaipomenitul, fantasticul, excepționalul etc. unicorn: Kove 450 Rally. Obiectul topicului de față a fost achiziționat spre sfârșitul anului 2024 de către un nătărău din familie, care nu m-a ascultat, a pus botu' la review-uri după iutub și a vrut să-și satisfacă pofta de aventură. Afacerea a avut și o parte bună, și anume prețul foarte convenabil. Mă credeți sau nu, dar chinezul, din motive de sfârșit de an și poate dorință de intrare cu orice preț pe piața europeană a oferit un discount baban și cotețul a costat echivalentul a numai vreo 7700-7800 de euroi, nou fiind. Până să ajung să pun și eu mâna pe minunăție, a parcurs vreo 5000km on și off road, din care foarte mult pe TET. Cu mine a făcut aproape 2000km, dintre care cam jumătate off road. Pe partea de off am încercat să fac lucruri un pic mai serioase, dar mai puțin sărituri (pe care oricum le evit mereu din motive de coloană vertebrală avariată). Dar, hai, să nu vă țin cu sufletul la gură și să încep să înșir părerile mele, mai mult sau mai puțin pertinente, despre minunăția în cauză. Voi încerca să fiu cât mai concis și imparțial posibil. Nu le voi așeza în vreo ordine anume, ci doar așa cum îmi vin în minte. O să încep cu ceea ce am apreciat la ea: Mai întâi, chiar arată ca o motocicletă adevărată, solidă și bine închegată. Designul general se înscrie în mod clar pe ideea unei motociclete de rally raid. Pe asfalt și pe off ușor se descurcă foarte bine la viteze mari și medii, dacă ții cont de ce ai între picioare. Frânele, mai ales pe față, sunt surprinzător de competente pentru o astfel de măgăoaie grea, chiar dacă fabricantul pare chinez. Are discuri dantelate mari pe ambele roți și, evident, ABS. La fel sunt și suspensiile, care și ele par 100% chinezești, dar se comportă admirabil și pe asfalt și în afara lui. Pe față are furci USD (de 49mm potrivit specificațiilor). Eu le-am folosit la setările din fabrică și nu am simțit nevoia unor modificări, dar sunt complet ajustabile și pe față și pe spate și fiecare e liber să se joace cu ele cum vrea. Altă chestie ca lumea este display-ul TFT color, care arată foarte bine și este plin de informații (dacă ai timp să te uiți la el în mers). Anvelopele din fabrică, bune și ele. Chinezul este tot chinez și a pus niște anvelope făcute la ei în țară, dar se comportă decent și pe șosea (chiar dacă sunt orientate mai către partea de off) și în afara acesteia. Nu am făcut vitejii la viteze mari sau pe ploaie, dar am fost destul de încrezător în ele. Tot la lucruri bune aș menționa și accesul ușor sub șa, la baterie și mai ales la filtrul de aer. Și, în fine, ultimul, dar nu cel mai lipsit de importanță, chinezul a pus și un rezervor suplimentar în spate, foarte util dacă mergi mult departe de civilizație. Accesul la el este tot pe sub șa. Bun, și acum chestiile mai puțin reușite și care nu mi-au plăcut: Carenajul excesiv. Să te ferească ăl de sus să vrei să umbli dedesubt sau să ai vreo problemă departe de garaj, e mare durere de cap. În plus, mi s-a părut că nu ajută nici la răcire. Noroc că micul chinez are radiator și ventilatoare mari. Greutatea maaaaaaaaare. Oficial are 145 (iar unii spun că 155) kg fără combustibil. Posibil să fie așa, deși nu cred și n-am avut posibilitatea să o cântăresc. Dar chiar și cu combustibil doar în rezervoarele din față se simte ca un elefant dacă vrei să o miști de colo-colo prin curte sau garaj, și aici chiar știu ce vorbesc pentru că am și o motocicletă de aproape 260kg. Dacă aș fi căzut cu ea pe off cred că era o catastrofă. Iar la viteze mici e foarte greu de controlat din cauza masei și, mai ales, a centrului de greutate ridicat. Bine, dacă nu ești începător te descurci cumva, dar clar suferă grav din cauza greutății și distribuției nefericite a acesteia. Altă chestie pe care nu am reușit să o înțeleg este de ce anume are nu unul, ci două rezervoare în față. Nu comunică între ele și, ca să pui benzină trebuie să desfaci două bușoane. Unul dintre cele mai enervante lucruri la această motocicletă, și cu care nu am reușit să mă obișnuiesc nici în ruptul capului, este cum de proiectantului i-a putut trece prin cap să facă astfel încât să lase bordul și farul fixe în timp ce roata față este virată. Dacă partea cu bordul nu m-a deranjat peste măsură, farul ăla care luminează complet anapoda m-a făcut să urăsc să merg noaptea cu motoreta asta, mai ales afară de pe asfalt. Și, la sfârșit, două lucruri care arată cam cum stă partea de QC la Kove. Primul dintre ele, care nu știu în ce măsură se datorează jantelor și în ce măsură anvelopelor, este cantitatea îngrijorătoare de plumb care a fost folosită la echilibrarea roților. Ce-i drept, nu am simțit vibrații, voblaj sau altceva la mersul pe asfalt, dar parcă este exagerat de câtă greutate a fost nevoie pentru echilibrare. Și al doilea, este incredibil cum a început să se exfolieze carenajul după mai puțin de un an de când motocicleta a părăsit showroom-ul. Nu pot face aprecieri de niciun fel pe partea de fiabilitate, odometrul nu a ajuns nici măcar la 10000km. Altfel, or mai fi și altele, și bune și rele, dar acum numai astea mi-au venit în cap. Bottom line: Kove 450 Rally este o motocicletă decentă și atât. Este foarte departe de așteptări și de aura de "unicorn". După părerea mea, care este desigur subiectivă, nu este cu nimic superioară CRF 300L sau Rally, ba dimpotrivă, greutatea care influențează negativ capacitatea de manevră la viteze mici și calitatea slabă a finisajelor sunt clar sub japoneze. În ce mă privește, dacă aș fi la o vârstă la care aș considera că vreau să demonstrez ceva și pentru asta trebuie să merg din Maroc până în Africa de Sud, sau să fac înconjurul lumii pe două roți motorizate, aș alege oricând și cu ochii închiși un CRF 300L căruia eventual i-aș pune un rezervor Acerbis de 14 litri sau două canistre de câte cinci litri în spate. Dar, pentru că totdeauna există un "dar", Kove 450 Rally își va croi un drum în lumea moto și își va găsi cu siguranță clienți, dintre care unii vor deveni pasionați. Viitorul ne va dovedi ce destin va avea. Numai bine!
-
Mulțumesc. Prețul RAR-ului se oferă discount la achiziție dacă este cineva interesat la modul serios.
-
Sigur nu deranjeaza Chinezariile alea ar trebui bagate intr-un topic "care-i numarul tau ghinionist"
-
Nordis cempion ... la 2 pct in fata campionului de anul trecut
-
Mmm nu e chiar asa. Daca e sa luam ce conteaza pt mine de exemplu, sau asta este analiza mea intre SWM RS125R la 2650euro 2024 vs o Beta Alp 200 care costa 2500e din 2010 sau 4500e -4800e cu 1000km din 2024, ultimul an de fabricatie al acestei variante racite pe aer de 199cc, cu motor de la Suzuki. 1) SWM are 6 trepte vs Beta are 5, deci pe sectiunile de asfalt nu zumzaie asa de rau la 80km/h. 2)SWM are suspensii serioase cu o cursa lunga si diametru de 41mm vs Beta 39mm Cursa suspensie SWM 250mm fata spate, vs Beta 170mm fata si 180mm spate. 3)Rezervor SWM 7,5l vs Beta 6l. Asta pt unii conteaza, pt mine autonomia cat mai mare conteaza, enorm. Puterea este de 15cai (aproximativ) la ambele, SWM are 11nm Beta cred ca ajunge la 15nm pt ca are o cursa a pistonului mai mai lunga cu 11mm, dar nu scrie pe net nimic de cuplu. SWM are raport de compresie 12.5:1 deci este mai eficient la consum (care se reflecta in autonomie) vs Beta are raport de compresie de 9.5:1. Sa zicem ca momentul motor ar fi unicul avantaj al lui Beta Alp 200 vs SWM RS125R, sau eu doar asta vad, incercand sa analizez specificatiile tehnice. SWM are 109kg la gol, Beta are 106kg la gol, un mic avantaj la Beta, care ar putea fi mare de tot pt statura unora in offroad. SWM are racire pe lichid, Beta racire pe aer, aici sa zicem ca Beta prin solutia tehnica arhaica are un avantaj la capitolul intretinere pt ca nu ai antigel de schimbat, pompa de apa etc....mmm, dar puterea e aceeasi 15cai tehnologie moderna vs 15cai tehnologie old-school si motor mai mare cu 65%. Un alt avantaj al SWM-ului ar fi faptul ca este de 125cc. La revanzare are o piata definita sa zicem, la Beta cu 200cc, zero piata de revanzare, 2-3 pasionati de offroad care putea fi interesati de asa ceva, pt ca la noi se incepe viata pe doua roti, chiar daca este pe asfalt, cu Hornet600, Er6n, Fazer600, "motociclete perfecte" pt incepatori, nu "porcarii" din astea "scumpe" de "doar" 200cc. PS sa nu uitam pretul, da, 2650e, deci 2500e cash ce sa mai pt un produs 2024 cu 600km la bord. Cu 2500e iti cumperi Beta Alp 200 din 2010 cu +10.000km, la care adaugi cost de transport daca o iei din strainatate, not a smart deal, dpdv financiar.
-
v4-le asta inca era limitat binisor. poate in testul privat de marti sa fi dat drumu la niste mai multi caluti. si timpii aia nu ni-i spune nimeni, nu?
-
Un măgăruș bun și la un preț decent, dacă ar avea și RAR-ul trecut. Baftă!
-
Ai uitat să spui că SWM e mai leșinată la putere și mai grea, dar astea sunt amănunte care nu contează.
