Sari la conținut

Postări Recomandate

Bonnn.. Esti incepator si vrei sa-ti cumperi motocicleta. Nu-i asa?!

Esti confuz, parerile sunt impartite si nu mai intelegi nimic.

In primul rand bine ai venit in lumea pasionatilor de doua roti.

Acesta este un ghid menit sa te ajute in alegerea pe care urmeaza sa o faci.

 

Imaginea conteaza?

Inainte de a te hotari e bine sa iei in considerare cateva din indicatiile “batranilor” care pe viitor te vor alaturi de ei la plimbari. Daca te-ai uitat vreodata pe strada tanjind dupa sunetul motorului care a trecut in viteza warp pe langa tine sau vazand privirile lungi ale fetelor care iti erau alaturi, deja abordezi gresit problema! Cu timpul vei descoperi ca nu inseamna de fapt nimic fata de potentialul pe care il are o motocicleta in sine. Iar pentru asta trebuie sa apuci sa prinzi asta, adica sa supravietuiesti! Nu e spus cu rautate ci doar in baza statisticilor existente. In strainatete termenul medical dat motociclistilor este de "donatori de organe" si nu degeaba. Acum ideea e sa vedem cum te putem ajuta ca sa eviti asta.

 

Din pacate adevarul este ca nimeni nu poate indica ce anume ti s-ar potrivi mai bine! Fiecare ofera experiente unice in felul sau si se poate ca un stil sa ti se potriveasca mai bine decat altul. Se poate ca incepator sa ai formata deja parerea despre ce anume sa-ti cumperi insa experienta ne arata ca multi se reprofileaza pe parcurs, descoperind avantajele si dezavantajele clasei sale. Nu ne bagam aici, alegerea e a ta!

 

Cilindreea

Ceea ce ar trebui sa stii insa se leaga de alegerea cilindreei potrivite. Ca incepator vei fi tentat sa iti iei un motor mare, 600 cmc, 750 cmc, 1.000 cmc... Exista argumente in aceasta privinta: nu trebuie sa-l mai schimbi peste cativa ani, vrei putere si viteza, vecinul are unul si arata bestial, taximetristul de la stop o sa crape cand ii spui cilindreea, etc.. Toate sunt valabile in felul lor si nu suntem aici ca sa le contestam ci sa-ti evidentiem ce inseamna experienta in domeniul moto.

 

De ce "mai mic"?

Limitele de fapt si de drept nu sunt date de catre om ci de catre masinarie. Ce inseamna asta?! De ce se recomanda sa incepi pe ceva mai mic?! Cum se explica asta concret?!

Well, ideea e urmatoarea. Faptul ca te afli pe doua roti te face din start mai vulnerabil. Asta inseamna ca riscul de a avea un accident este de 100 de ori mai mare decat daca te-ai afla intr-o masina, daca nu chiar mai mare. Statisticile spun ca sansele de a te lovi in cazul unui accident sunt de 48 de ori mai mari decat ale unui automobilist si de 16 ori mai mare de a deceda!! E monstruos daca stai bine si te gandesti.

 

Pericole

Detalii pe care in mod normal nu le-ai lua in considerare pot fi fatale. O fasie de nisip te poate dezechilibra, o frunza uda peste care treci, un viraj abordat gresit, o acceleratie atunci cand nu trebuie, etc..etc.. Dupa cum vezi, toate astea desi par ireale atunci cand esti pe motor trebuie sa le iei in seama. Iar ele se raporteaza direct la dezvoltarea reflexelor si a stilului de mers.

 

Limite si reflexe

Ei bine, vorbeam de limitele masinariei... Un motor sport sau sport-touring de exemplu, de 400 cmc, iti va taia din puterea de acceleratie si din viteza. Asta inseamna ca motorul va fi mai turat si va deveni instabil la viteze mari. Ce inseamna concret pentru tine asta? Inseamna ca iti extinde capacitatea de anticipare cu cateva fractiuni de secunda sau chiar o secunda. Un incepator nu stie cum sa reactioneze si este normal sa se panicheze, pentru ca nu are inca reflexele formate. Reflexul inseama a actiona inconstient si impulsiv instantaneu.

 

Ce inseamna "motorul te iarta"?

Un motor de cilindree mare nu iti va oferi acest timp! Prin urmare, riscul de a-l pierde de sub control creste exponential. De asta se spune ca motoarele de cilindree mica “iarta”. De fapt nu te scutesc de greseli insa datorita timpului de reactie iti ofera sansa de a remedia problema in timp util. Alta statistica: accidentul “tipic” moto ofera doar 2 secunde pilotului pentru a actiona corespunzator in vederea evitarii coliziunii! Atunci cand motorul este turat simti mult mai acut viteza si-l simti ca devine instabil. Un motor de 400 poate merge in 140 lejer insa fiind turat te va obliga sa te concentrezi mult mai bine asupra vitezei si conducerii lui. Si asta e valabil.

 

Ce inseamna: "te fura" viteza?

Se spune despre motoarele de cilindree medie si mare ca te “fura” la viteza. Ce inseamna asta concret? Faptul ca poti atinge 200 intr-o depasire de exemplu fara sa realizezi macar. Fiindca tu te concentrezi asupra depasirii nu poti fi atent la indicatorul de viteza. Nici nu este indicat sa pierzi o secunda cu asta! Ei bine, un motor de 1.000 nici nu-l simti la 150 sau 200km/h! Poti sa ai surpriza sa te uiti la bord si sa vezi ca ai viteza asta. De ce nu-l simti? Pentru ca nefiind turat ti se pare ca ai inca o viteza “decenta”.

 

Frana, curbe, pilotaj ... oau!

Nu spunem sa nu te folosesti de potentialul maxim al motocicletei insa asta numai dupa ce esti sigur ca poti reactiona instictiv. Se leaga si de multi alti factori. Sa stii sa franezi corect! Nu numai in functie de situatie dar si de drum! Cand folosesti fata si cand spatele?! Cum te redresezi intr-o curba in care ai intrat prea tare? Cum te inclini? Care e pozitia optima? Vezi, toate sunt lucruri pe care orice ai face nu ai cum sa le inveti din carti sau fiindca ti le spunem noi. Jumatate din accidentele fatale se petrec datorita abordarii necorespunzatoare a unei curbe. Iarasi o statistica demna de luat in seama!

 

Despre "auto-stapanire"

Se invata mergand in functie de situatiile cu care te confrunti. Majoritatea celor care s-au orientat spre motoare mari din prima au cazut, multi sfarsind tragic. Din simplul motiv ca au crezut ca pot stapani motorul. Cum se explica altfel faptul ca in 92% din accidentele moto de pretutindeni sunt implicati incepatori! De stapanit poti sa-l stapanesti insa nu te poti stapani pe tine care il pilotezi, fiindca nu ai experienta necesara de a reactiona in timp util si de a intelege fiecare aspect a ceea ce inseamna a conduce o motocicleta.

 

De ce 2 ani

Nu-ti spunem asta fiindca suntem mai tari ci fiindca in timp experienta ne-a invatat cate ceva. Dupa doi ani vei putea usor sa vinzi motorul si sa treci pe ceva mai mare, fiind sigur ca nu vei pierde nimic din farmecul pe care il are condusul unei motociclete. Insa atunci, chiar daca nu crezi asta acum, o sa ai reflexele formate cat de cat si vei putea intr-adevar sa pilotezi. Cu grija la inceput pentru a invata motorul insa cu siguranta vei privi altfel lucrurile.

 

De ce am spus doi ani? Statisticile mai arata ceva. Accidentele nu se produc din prima. Se produc dupa un an, cand devii sigur pe motocicleta respectiva si incepi sa “risti”. Involuntar vei merge mai violent, vei invata sa te strecori si sa te bagi printre masini, sa te inclini din ce in ce mai pronuntat. E normal! Vei descoperi ca prietenii pe care i-ai facut merg mai tare decat tine si ramai ultimul si incepi sa tragi mai tare de motor. Insa reflexele de care vorbeam nu s-au format inca fiindca nu au avut timp! Si implicit se va intampla si dezastrul.

 

"Nu te-am vazut" ... eterna scuza, si alte pericole

Ca sa intelegi ce inseamna de mai bine de 100 de ori mai periculos de condus decat o masina trebuie sa intelegi ca in trafic motociclistii nu sunt observati! Asta inseamna zilnic masini care schimba banda fara sa te observe, masini care iti taie fata, masini care te imping crezand ca ai loc. Gropi care pentru tine pot fi fatale, linii de tramvai, nisip, portiuni umede, pietoni, etc. Toate intr-o fractiune de secunda, la distanta de o frana pe doua roti si nu pe patru. Iar asta fara sa iei in calcul erorile de pilotaj personale.

 

Astea sunt motivele pentru care se recomanda motociclete "docile" pentru inceput. Iar cuvantul "docil" este unul relativ... Nu te lasa furat de aparente, un supersport de 400 ajunge la urmatorul stop inainte ca ceilalti sa fi plecat macar de pe loc! Multi aud de Rossi insa putin isi aduc aminte de Cagiva Mito de 125 cmc pe care a inceput... Apoi 250, 500 si in final 1000.

 

Viseaza cu ochii deschisi..., timp e destul si gama variata :banana:

 

Iata statistica celor mai “populare” accidente de pe glob, facuta publica multumita companiilor de asigurari. Cilindreea incepand de la 600>

 

1. Seria Suzuki GSX-R

2. Seria Kawasaki Ninja

3. Suzuki TLR

4. Seria Yamaha YZF

5. Seria Honda CBR

 

Alte statistici:

 

- Portul castii reduce cu 29% sansele unei fatalitati in cazul unui accident. De asemenea, o casca integrala reduce cu 85% riscul unor leziuni la cap in cazul accidentelor usoare, cele mai frecvent intalnite.

 

- Motociclistii implicati in accidente au dovedit a nu stapani "arta" dozarii franei spate si a celei fata. Abilitatea de countersteering a fost de asemenea nula sau redusa.

 

- Prezenta crash bar-urilor a aratat o reducere a leziunilor din zona gleznei si o crestere a celor din zona genunchiului si a zonei superioare a piciorului.

 

- Severitatea leziunilor este direct proportionala cu viteza si masa motocicletei.

 

- Accidentele datorate problemelor tehnice constituie doar 3% din total, majoritatea acestora fiind datorate pierderii controlului in urma unei pene.

 

- Intersectiile sunt cele mai frecvente locatii ale accidentelor moto, de cele mai multe ori celalalt vehicul ignorand dreptul de prioritate al motocicletei.

 

Alta f. importanta:

 

- Mai mult de jumatate din accidentele moto au implicat piloti cu experienta de pana la 5 luni pe motocicleta respectiva, totalul experientei moto a pilotului fiind pana in 3 ani!

 

Acum fuga la pusculita :banana:

Asfalt uscat si bine ai venit printre noi! :P

 

Nu uita: ti se poate intampla si tie!

Editat de Smokey

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

bine zis!!! :P

ar trebui dezvoltat mult subiectul shi inchis topicul, iar cand mai apare vre-un topic nou cu informatzii utile in legatura cu acest subiect sa fie contopit cu acest topic

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Super bun postul :banana:

eu viitor incepator fiind peste vro 2 saptamani ( Doamne ajuta :P ) iti multumesc pentru cele de mai sus!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

o alta sesizare, dupa cum se vede in statistica majoritare sunt accidentele la motocicletele sport (viteza si putere mare), care au priza mai mult la incepatori ei nefiind experimentati pt acest tip de motor sau din alta categorie de putere mare

mai era undeva pe net o statistica in care spune ca 60% din posesorii de busa din germania sunt morti

in general o motocicleta nu ti-o iei neparat dupa cum arata ci dupa inaltimea ta, greutate, alte "defecte" ale corpului (maini scurte, lung in craci, etc) asa fel incat sa poti controla motocicleta cel mai usor, si sa stai comod pe ea

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

in general o motocicleta nu ti-o iei neparat dupa cum arata ci dupa inaltimea ta, greutate, alte "defecte" ale corpului (maini scurte, lung in craci, etc) asa fel incat sa poti controla motocicleta cel mai usor, si sa stai comod pe ea

si in cazul unora ca mine o motocicleta ti-o mai iei si dupa cat de tare bate vantu-n buzunare:P , iar daca bate tare...cu atat mai bine pt un incepator nu?? :banana: :banana: ca-si ia un voshod 3m si-l iubeste ca pe o busa :crack: :P

 

scuze pt offtopic :blink:

Editat de burlaco

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

o alta sesizare, dupa cum se vede in statistica majoritare sunt accidentele la motocicletele sport (viteza si putere mare), care au priza mai mult la incepatori ei nefiind experimentati pt acest tip de motor sau din alta categorie de putere mare

 

 

good point! :P mai e o statistica pe-aici care zice ca forumistii au cam inteles asta... au si retinut oare?

 

/index.php?...topic=20568&hl=

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

e super ceea ce ati scris....sunt intru totul deacord

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ca viitor incepator (acum fac scoala) mi-a trecut prin cap varianta de 600 supersport.

Ce m-a facut sa ma razgandesc:

1. Sfaturile de pe acest forum.

2. Am stat pe un R1 pe loc si nu mi-a placut deloc pozitia pe un supersport.

3. M-a plimbat posesorul R1-lui si am tipat ca o fetita la viol desi sunt vitezoman si amator de senzatii tari.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

:P Demostene !!

 

Si ar fi super daca s-ar tine cont de aceste statistici...mai ales ca o asemenea pasiune e bine s-o ai mai mult de juma de an.....

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

excelent..... :P

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Tare de tot articolul Demostene, daca l-ar citi toti incepatorii si l-ar baga la cap pot sa spun ca ai facut un bine motociclismului.

Bravos! :P

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Asa ca o chestie (va rog nu radeti de mine)> Eu merg cu Mobra (!!!) zi de zi prin oras (mai ales dimineata - 8 - 9) cu 60 km/h maxim. De multe ori am fost pus in situatii limita (uneori din vina mea, alteori din vina unor soferi complet idioti care te ingramadesc pe banda I sau uita sa semnalizeze, etc.) si vreau sa spun ca si la viteza asta(!!) am tras cateva "SPAIME" care oarecum m-au marcat si m-au facut sa-mi dau seama ca mersul pe 2 roti nu e o joaca. Nici nu pot sa ma gandesc cum o fi sa mergi cu un motor de 400 sau 600 si sa dai peste o situatie limita si sa nu poti controla situatia. Eu cred ca soferii ar trebui instruiti sa respecte motociclistii si sa-i considere egali in trafic. Am vazut ieri pozele de la Szeghed si m-au cutremurat.

 

Multa Bafta.

Editat de Belbody

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa facem comparatie intre o sportivana si un chopper la un accident frontal!!!!

 

1. sportivana - intri in masina - se ridica de _cur - si te arunca. Nu te tine nimic.

 

2. chopper - intri in masina - si ramai prins in coarne!!!!

 

3. si la enduro e o tendinta cu ghidonul, acesta fiind inalt.

 

Faptul ca avand o sportivana ii dai in gura la motor ca iti permite ... e alta mancare de peste.

 

 

.. si ca sa nu uit: o sportiva franeaza nu gluma. Se incarca furca altfel decat la un chopper.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Hai ma nu mai speriati incepatorii.

Io am avut un 250 cmc la inceput si am scapat rapid de ea apoi un 500 cmc si cand am mers cu baietii la plimbare..........pauza am ramas in spate rau de tot si gaska nu era super rapida.Deci a trebuit sa-mi iau doua motoare in 2 cilindrii ca sa-mi dau seama ca vreau 4 cilindrii si sa sune ca un motor.Gsx de 600 cmc pot sa spun ca a fost prima motocicleta si am facut aceleasi greseli cu ea ca si cu 250 cmc si 500 cmc.

Daca stai in banca ta nu-i nici un risc nici pe 600 nici pe 750 nici pe 1000 toata chestia este sa-ti scoti figurile din cap cand te-ai urcat pe motor si sa-ti dai seama ca nu te joci pe calculator.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Hai sa facem comparatie intre o sportivana si un chopper la un accident frontal!!!!

 

1. sportivana - intri in masina - se ridica de _cur - si te arunca. Nu te tine nimic.

 

2. chopper - intri in masina - si ramai prins in coarne!!!!

 

3. si la enduro e o tendinta cu ghidonul, acesta fiind inalt.

 

Faptul ca avand o sportivana ii dai in gura la motor ca iti permite ... e alta mancare de peste.

 

 

.. si ca sa nu uit: o sportiva franeaza nu gluma. Se incarca furca altfel decat la un chopper.

 

Statisticile arata ca majoritatea accidentelor moto NU sunt frontale. Iarasi, rata fatalitatilor este mult redusa la choppere in favoarea unor leziuni mai grave, datorate masei... Excluzand pe cei care NU au purtat casca.

 

Daca stai in banca ta nu-i nici un risc nici pe 600 nici pe 750 nici pe 1000 toata chestia este sa-ti scoti figurile din cap cand te-ai urcat pe motor si sa-ti dai seama ca nu te joci pe calculator.

 

Preferabil este a se incepe pe un motor care sa "ierte". Nu toti isi dezvolta reflexele in mod egal! Si iarasi nu toti au acelasi noroc...

Chiar si tu recunosti ca ai inceput pe ceva mai mic, trecand ulterior la clase mai mari. Poate nu iti dai seama insa in contextul general conteaza enorm de mult.

Din pacate statisticile nu mint! Si nici rubricile de accidente de pe forumurile moto romanesti sau straine.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

bun topic! foarte bun! sper sa se uite copii de bani gata care vor motoare si sa ia acest topic ca pe un sfat care poate sa-i tina in viata sau macar intregi!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

In strainatete termenul medical dat motociclistilor este de "donatori de organe" si nu degeaba.

Chestia cu 'donatori de organe' nu este din filmul Biker Boyz ? :P S-ar putea sa nu fie, dar eu acolo am auzit-o / vazut-o pentru prima oara.

E bun topicul, dar nu prea are legatura cu ghidul de alegere a motocicletei. E mai degraba un post care sa iti deschida ochii, ca incepator

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cine ma invatza sa cad? Presupun ca sunt tehnici ca atunci cand nu mai ai nici o sansa.. sa te arunci de pe motor.. sa te rostogolesti.. sau sa te tii de motor .. shi sa cazi lateral(iti prinzi piciorul.. etc, etc..) . Is nou intru ale motoarelor.. nu as vrea sa ma bag in seama aiurea.. mai intai sa-mi cumpar unu shi apoi sa deschid gura :lol: dar am vazut accidente pe la curse... viteza mare.. se rostogoleau baietii se ridicau intregi(e adevarat plini de protectii )

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate numai intimplarile nefericite te vor invata sa cazi. Restul e doar teorie, dar ca sa iesi cu bine din asa ceva iti trebuie instincte.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

ipman: nimic mai adevarat!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Prieteni, pe 8 noiembrie mi-am luat carnetul pentru A. Nu stiu ce m-a apucat insa am dat si l-am luat. Initial ma uitam la un CBR dupa care am constatat ca imi plac chopperele/cruiserele mai mult decat viteza.

 

Forumul e bun. Ar trebui sa faca ceva "batranii" si sa faca cunoscut site-ul acesta la mai multi.

 

La categoria chopper m-am aruncat la 750-800 cmc. Mai citesc pe aici si ma intorc la 250 cmc. Probabil ca o sa rada multi "baieti" de mine.

 

Multi mi-au spus ca e prea mic 250 cmc pentru mine (am 105kg :lol: ). Nu stiu ce sa zic da parca ca un incepator care nu misca mai nimic (cand o sa mi-o cumpar ma urc a 11 oara pe motor) nu m-as aventura la inceput mai sus.

 

Dati-mi si mie un sfat ca de la un om care vrea sa traiasca si are experienta.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Prieteni, pe 8 noiembrie mi-am luat carnetul pentru A. Nu stiu ce m-a apucat insa am dat si l-am luat. Initial ma uitam la un CBR dupa care am constatat ca imi plac chopperele/cruiserele mai mult decat viteza.

 

Forumul e bun. Ar trebui sa faca ceva "batranii" si sa faca cunoscut site-ul acesta la mai multi.

 

La categoria chopper m-am aruncat la 750-800 cmc. Mai citesc pe aici si ma intorc la 250 cmc. Probabil ca o sa rada multi "baieti" de mine.

 

Multi mi-au spus ca e prea mic 250 cmc pentru mine (am 105kg :lol: ). Nu stiu ce sa zic da parca ca un incepator care nu misca mai nimic (cand o sa mi-o cumpar ma urc a 11 oara pe motor) nu m-as aventura la inceput mai sus.

 

Dati-mi si mie un sfat ca de la un om care vrea sa traiasca si are experienta.

 

Nu are nici o legatura un chopper de 750-800 cu un motor sport de 600. Un chopper de 800 dezvolta aproximativ aceeasi putere ca o vitezana de 250 sau 400. De asemenea, nu exista comparatie intre acceleratia unei vitezane si a unui chopper.

 

Avand in vedere ca esti un individ mare, cred ca te-ai descurca pe un chopper de 800. Totusi, daca esti un individ inalt, s-ar putea sa ai oarecare probleme cu pozitia pe motor.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Un chopper nu este atat de periculos ca o motocicleta de viteza. Totusi trebuie sa fii atent fiindca un chopper de cilindree mare dezvolta un cuplu fenomenal!

 

dar am vazut accidente pe la curse... viteza mare.. se rostogoleau baietii se ridicau intregi(e adevarat plini de protectii )

 

Da, dupa cum ai spus si tu sunt imbracati din cap pana in picioare cu echipament top of the line. Casti de mii de euro, costume, etc... Banii aici iti garanteaza calitatea... Putini dintre noi isi permit un asemenea lux.

DAR! Nu trebuie uitat ca pilotii de curse nu sunt in trafic, daca se rostogolesc singura grija e sa nu te ia altcineva din spate. Cand se intampla asta pe sosea trb tinut cont ca poti intra pe contrasens sau poti sfarsi intr-un pom de pe marginea soselei. Iarasi ei nu trebuie sa aibe grija conservelor, bordurilor si a altor obstacole care favorizeasa sansa de a cadea si pe cea de a te rani mai grav.

Pilotii de curse au aproape toti oase fracturate datorate cazaturilor. Stiai si asta? Din fericire ei au parte de asigurare medicala de calitate, spitale a la occident si raspuns prompt in caz de accident, ceea ce clar nu este cazul la noi... :lol:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Un chopper de 250 e o gluma. Am mai zis chestia asta, incepatorii tind sa exagereze fie cu o fiara de motor pe care sa-si rupa gatul, fie un ceva ridicol de mic. Te poti arunca linistit la ceva de 400+ cmc la clasa cruiser/chopper, si 650,750,800 e inca ok . Bineinteles presupunand ca esti constient cat risti , sa te auto-limitezi pana deprinzi mersul. Altfel, iti poti rupe gatul cu orice buburuza de 125 :ok:

 

Avand in vedere gabaritul, nu recomand Virago ca te tine cu genunchii la gura. Poti sa te uiti dupa un Dragstar 650, Vulcan 750,Intruder, Marauder samd. Dragstarul de 650 de exemplu e destul de comod pentru oameni "mari".

 

:lol:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Un chopper de 250 e o gluma. Am mai zis chestia asta, incepatorii tind sa exagereze fie cu o fiara de motor pe care sa-si rupa gatul, fie un ceva ridicol de mic. Te poti arunca linistit la ceva de 400+ cmc la clasa cruiser/chopper, si 650,750,800 e inca ok . Bineinteles presupunand ca esti constient cat risti , sa te auto-limitezi pana deprinzi mersul. Altfel, iti poti rupe gatul cu orice buburuza de 125 68.gif

 

Avand in vedere gabaritul, nu recomand Virago ca te tine cu genunchii la gura. Poti sa te uiti dupa un Dragstar 650, Vulcan 750,Intruder, Marauder samd. Dragstarul de 650 de exemplu e destul de comod pentru oameni "mari".

 

:lol:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×