Jump to content

Recommended Posts

3 hours ago, Lucian_M said:

Direct Hayabusa, ce să faci doar cu 110 cai... Sau vreun Panigale.

Vorba aia: accelerația e la tine. 😂

Pff, păi la 3 mii nu mai bine iau două hayabuse? să fie acolo, zic 😅

 

3 hours ago, Silver Arrow said:

😊

@alxp  eu fiind fidel firmei Honda ti-as recomanda ceea ce am probat sau ceea ce am de la ei.

Ca gabarit suntem aproape la fel.

Daca poti sa maresti bugetul cu 1000-1500 € (cam mult, recunosc) ai doua variante:

Transalp XL700V

CB500X

Daca ramai la cei 3000 € poti incerca

CBF600, model PC43, adica fabricatie dupa 2007, motor cu injectie. Astea le gasesti de pe la 2500 €.

 

Mersi mult pentru sugestii! Le trec pe listă și investighez. 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tot din categoria "ce motor sa-mi iau?", pentru cei care doresc sa-si faca o idee mai clara cu privire la diferentele dintre categorii (mai ales in raport cu pozitia si "utilitatea" atelajului)   ht

Posted Images

Pe lângă ce a zis Silver Arrow mai ai Suzuki Vstrom 650, Kawasaki Versys de 650. Mai vechi dar unele au si abs. 

Edited by tzunoi
Link to post
Share on other sites
Acum 9 minute, alxp a spus:

 

Mersi mult pentru sugestii! Le trec pe listă și investighez. 

Cand o da firul ierbii te pot ajuta cu Transalp-ul si cu CB500X sa te sui pe ele sa vezi cum stai.

 

Link to post
Share on other sites
22 hours ago, alxp said:

Salutare!

 

 

KTM Duke 390, 150kg, șaua la 830mm. Pentru oraș este excelentă.

Ce-i drept, are doar 44HP și nu e de autostradă și, în al doilea rând prețul pentru una SH de fabricație mai recentă poate depăși bugetul tău, dar dacă mai pui 1000-1500 cum a spus Silver, sigur găsești.

Sau CB500X, cum a mai fost recomandat, mai grea, dar poți găsi una mai veche și mai ieftină. 

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Kagemusha a spus:

 

KTM Duke 390, 150kg, șaua la 830mm. Pentru oraș este excelentă.

Ce-i drept, are doar 44HP și nu e de autostradă și, în al doilea rând prețul pentru una SH de fabricație mai recentă poate depăși bugetul tău, dar dacă mai pui 1000-1500 cum a spus Silver, sigur găsești.

Sau CB500X, cum a mai fost recomandat, mai grea, dar poți găsi una mai veche și mai ieftină. 

Duke de 390 e cam mic la inaltimea lui,o sa stea cam adunat pe el si clar e slab la 44 cp pentru greutatea de peste 100 kg.

Link to post
Share on other sites

''Doar'' 44 CP este prea slab..... 🤔

Acuma depinde cu ce comparam si ce doreste omul sa faca cu mobra.

Si e drept ca e foarte important ce rapoarte are cutia.

Oricum circa 300 Kg mobra cu calaretul si 44 CP insemana cam 0,15 CP/Kg care nu este chiar putin.

 

Am mers drumuri lungi cu CB500X care are 48 CP,  si cu Honda Shadow care are le fel 48 CP si nu mi s-a parut ca am vreo problema cu ele pe autostrada (eu avand 120 Kg 🙈).

E drept ca nu am trecut de 130-140 km/h. Cu Shadow-ul am mers cu 110 km/h (prea turata la 130 km/h). Dar puteam sa fac depasiri in conditii de siguranta.

E drept ca e mai placut cand ai +100 CP sub sa .....

Daca vrei sa arda asfaltul in spatele mobrei, si sa zbori cu 200 km/h sau mai mult, intr-adevar cei 44 CP nu te ajuta.

Link to post
Share on other sites

Cbf 600. Cel mai rafinat motor dintre toate propuse . Putere cca 70 cai ,dar rapanditi pe o plaja mai mare ( 4 cyl). Cca 2009 inca se faceau decent . Fata de un CB 500 xyz*^ actual , la ani lumina la calitate aparenta ( fit & finish). Fata de un KTM fabricat in lndia este de pe alta planeta in materie de durabilitate. Arata si se simte ca o motoreta serioasa si decent de solida. 

Niciuna nu vine cu arcuri in furca perfecte pt unul de peste 100 kg , dar la un model atat de raspandit si simplu e o banalitate sa-i pui niste arcuri mai bune , iar alea stoc se descurca ok pana ajungi asa departe.

Se incadreaza in buget...sau daca depaseste , numai cu foarte putin 

Frana fata cu doua discuri. Nu cele mai performante ...dar macar arata cum trebuie.

 

 

O alternativa placuta ar fi si Honda Deuville

Edited by goe 75
Link to post
Share on other sites

Mai întâi de toate, mulțumesc mult tuturor! :D

Apoi, mai pe rând așa: :)

 

15 hours ago, tzunoi said:

Pe lângă ce a zis Silver Arrow mai ai Suzuki Vstrom 650, Kawasaki Versys de 650. Mai vechi dar unele au si abs. 

Mersi mult. Sună bine propunerile și nici nu par (cel puțin din poze/video) prea masive pentru oraș.

 

15 hours ago, Silver Arrow said:

Cand o da firul ierbii te pot ajuta cu Transalp-ul si cu CB500X sa te sui pe ele sa vezi cum stai.

 

Mulțam mult de ofertă, dar dacă mă uit la nr tău de înmatriculare, mă tem că ne despart vreo ~400 km, eu fiind în Iași :)

 

 

5 hours ago, Kagemusha said:

 

KTM Duke 390, 150kg, șaua la 830mm. Pentru oraș este excelentă.

Ce-i drept, are doar 44HP și nu e de autostradă și, în al doilea rând prețul pentru una SH de fabricație mai recentă poate depăși bugetul tău, dar dacă mai pui 1000-1500 cum a spus Silver, sigur găsești.

Sau CB500X, cum a mai fost recomandat, mai grea, dar poți găsi una mai veche și mai ieftină. 

Cum spunea și @Silver Arrow, nu e problemă la viteza de autostradă, că nu mă grăbesc prea tare de felul meu :)) Dar dacă e cum zice @Christian 1 că e micuță pentru 186 cm ai mei, da, ar putea fi o problemă, că deja mi-s mai ghebos din fire :)) și aș prefera o poziție mai dreaptă

 

3 hours ago, goe 75 said:

Cbf 600. Cel mai rafinat motor dintre toate propuse . Putere cca 70 cai ,dar rapanditi pe o plaja mai mare ( 4 cyl). Cca 2009 inca se faceau decent . Fata de un CB 500 xyz*^ actual , la ani lumina la calitate aparenta ( fit & finish). Fata de un KTM fabricat in lndia este de pe alta planeta in materie de durabilitate. Arata si se simte ca o motoreta serioasa si decent de solida. 

[...]

O alternativa placuta ar fi si Honda Deuville

CBF 600 am văzut că sunt și N și S. În afară de carenă e vreo diferență? (nu am apucat încă să cercetez) 

Deuville pare cam masivă pentru oraș. Nu în ideea de tăiat printre coloane, ci așa, pur și simplu ea, ca volum :) 

 

Încă o dată, mulțam mult! :thanks:

Link to post
Share on other sites

"Dar dacă e cum zice @Christian 1 că e micuță pentru 186 cm ai mei, da, ar putea fi o problemă, că deja mi-s mai ghebos din fire :)) și aș prefera o poziție mai dreaptă."

@alxp,am 1,67 m si 390 e perfect pentru mine.Dra in cazul tau,21 cm inaltime in plus o fac cam mica,crede-ma,la un drum exterior mai lung nu te vei simti confortabil.Daca mai duci si pasager,vei fi si nitel inghesuit.De obicei,pe masura ce cilindreea e mai mare,devine si motocicleta mai mare. :)

Link to post
Share on other sites

Daca faci 80% din drumuri in oras, iti recomand un suzuki v-strom 650. Motorul ala e atat de bine gandit, incat nu se incalzeste vara, in traficul ala la 60 de grade intre masini, sub nici o forma, decat in cazuri extrem de rare. Si inca un aspect, nu iti da caldura la picioare si nici frig iarna, decat de la jumatea tibiei in jos. Am avut v-strom 650 timp de 2 ani si am mers cu el 47k km, din care, jumatate au fost in oras, mai exact in Bucuresti. Asta, ca sa iti faci o idee de ce fel de trafic am intalnit. 

 

Suzuki V-strom 650, modelele cel putin din 2008 (asa cum am avut eu), adica cele K9, au inca o racire suplimentara pentru ulei, separata de cea principala, exista un al doilea radiator mai jos. Asta le face foarte practice in mersul pe caldura. 

 

De asemenea, iti mai dau avantaje pentru v-strom: fiabila ca naiba, potrivita pentru inaltimea ta chiar daca esti incepator, eu am 1.75 si 90 km, m-am descurcat excelent cu ea in oras, printre masini la stop. Are ghidonul inalt, treci cu usurinta peste oglinzile masinilor de talie joasa-medie. Asta, ori iti iei o vitezana ca sa treci sub oglinzi, insa la inaltimea ta, as zice sa nu, mai ales ca o vitezana iti cam arde parul de pe picioare daca sta prea mult la copt, intre masini, vara. Schimbul de ulei si de placute de frana e o joaca de copil. Bateria e sub sa, se face instant schimbul. In schimb, pentru filtrul de aer si de bujii e mai complicat putin, trebuie sa dai o laterala de carene si rezervorul afara. Se poate face, dar iti va lua cateva ore bune. In general, e o motocicleta bine gandita, in general...

 

Tot ce ti-am zis aici, conteaza la mersul in oras. Daca vrei sa mergi in alte conditii, tot v-strom 650 ti-as recomanda, ca incepator. Duce lejer pasager, postura de drum e comoda fata de un naked sau vitezana, protectie la vant decenta. Dezavantaje: suspensiile sunt ca moi, in special fata, se afunda rau la o frana brusca, iar greutatea motocicletei e cam mare pentru motorul de pe ea. Daca adaugam si greutatea celor care o calaresc, e posibil sa ajungi instabilitati din cauza asta. Desi, sincer, ma indoiesc ca o sa folosesti frana fata la urgenta ca incepator fiind. Nu e un lucru de laudat, mai bine zis, iti recomand sa faci si niste cursuri de perfectionare, dupa ce iti cumperi utilajul. Si cumpara un model cu ABS.

 

KTM 390 e o gluma pentru statura si greutatea ta. Mai bine iti iei un scuter de 125-250cmc, e mai practic.

Transalp are tot acelasi motor in V ca si Suzuki V-strom, numai ca e un V la un unghi mai inchis, pe la 60 de grade, daca nu ma insel. V-strom are 90 de grade unghiul. Ce inseamna asta fizic? Transalpul e camila, v-strom e gazela. Am mers cu ambele, asta e parerea mea, cel putin. 

 

Orice ai face, nu iti lua vitezana daca vrei sa mergi in oras cu ea. Poti incerca cu un naked, dar il vei schimba repede, maxim 2 ani. Nimeni nu foloseste naked-uri, sunt motocicletele incepatorilor si scolilor de moto.

 

 

Edited by misionaru
Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, alxp a spus:

CBF 600 am văzut că sunt și N și S. În afară de carenă e vreo diferență? (nu am apucat încă să cercetez) 

Deuville pare cam masivă pentru oraș. Nu în ideea de tăiat printre coloane, ci așa, pur și simplu ea, ca volum :) 

 

CBF600 cu carena sau naked sunt la fel.

 

Deauville este o mobra faina, subapreciata, dar pentru tine are o mare problema: nu este naked! 🙈

 

Dar la Deauville exista doua dimensiuni de capace la cutiile laterale, cel mici facand mobra (mai) usor de condus prin oras.

 

Iar diferenta de greutate intre un Deauville si CBF600N este de vreo 20 Kg (240 Kg fata de 220 KG).

Link to post
Share on other sites
11 hours ago, misionaru said:

Daca faci 80% din drumuri in oras, iti recomand un suzuki v-strom 650.

[...]

 

 

Mersi mult de tot pentru toate detaliile și toate informațiile! :) I appreciate it!

 

11 hours ago, Silver Arrow said:

CBF600 cu carena sau naked sunt la fel.

Deauville este o mobra faina, subapreciata, dar pentru tine are o mare problema: nu este naked! 🙈

 

 

Cum ziceam la început, îmi plac vizual naked-urile, retro și adv-urile. Dar de la văzut până la dat huța pe ele, mai e :) Că, la urma urmei, o să fie mai important cum merge și cât de fiabilă e decât cum arată - că nu mă interesează să impresionez pe unii sau alții cu motocicleta. Iar din ce am citit pe aici, ar fi mai versatil ceva în zona adv...

Link to post
Share on other sites

Dap , numai dupa ce mergi un pic vezi daca te descuri dezbracat in vant sau toate care urmeaza o sa aiba macar un pic de protectie la vant.

 

Am amintit de Deauville pt ca imi scotoceam memoria pt o alternativa cu motor V2 si care se potriveste foarte bine cu un om de gabarit normal catre mare ...dar are dreptate colegul @misionaru, VStromul 650 este cea mai buna motoreta V2 care sa se incadreze in buget. Noul SV650 cu abs este inca prea scump.

 

 

Link to post
Share on other sites

Vad ca Deauville vine cu acele cutii laterale "din fabrica"...pai ai nevoie de o latime in plus in spate, atunci cand intentionezi sa mergi mai mult in oras decat in afara?

 

Raspund eu, daca exista dubii si ezitari: NU! si daca nu s-a inteles din prima, revin: NUU!

 

Intr-o vreme, am calarit primul motor al meu cu topcase-ul central prin oras (nici macar ala lateral, a se retine aspectul) si ce sa vezi, la o schimbare de culoar dintre benzi, cat masinile erau oprite la stop, am inclinat asa de mult motorul incat am lovit cu topcase-ul central luneta masinii pe care o ocoleam, fiind ceva gen family car cu luneta aproape verticala in linie cu portbagajul. 

 

De atunci, nu port topcase in oras in nicio ipostaza, nici macar ala central. Prefer sa am un ghiozdan si motorul gol de cutii. Daca vorbim de o motocicleta care are o latime considerabil mai mare in spate din fabrica, este un handicap din start in mersul in oras, e ca si cum ai cere sa iti lege un picior la spate atunci cand concurezi la 100m viteza...printre masini. De ce amimtim macar de asa motociclete in acest topic?

Edited by misionaru
Link to post
Share on other sites

@misionaru

 

Doar pare . Stiu personal doua persoane care au scutere mai mari decat  Deauville . E comparabil cu un Burgman de 400.  Pentru mine , la 183 si 95 kg , este o jucarie. 

Cu inspe mii de optiuni de parbrize de toate dimensiunile, se poate merge tot anul pt ca ai dupa ce sa te ascunzi de frig.

Nu este recomandat pt oameni micuti si fragili , dar pentru restul este chiar ok.

Daca nu era o optiune rezonabila nu il mai aminteam deloc . Dar intradevar nu este cea mai buna optiune.

Edited by goe 75
Link to post
Share on other sites
Acum 17 minute, Lucian_M a spus:

Ciudat, n-am pățit niciodată ce relatezi. Mobra mea are cam tot timpul topcase montat, merg inclusiv cu pasager, mă bag printre mașini (pe unde se poate și/sau mi se face loc). Am un Givi Maxia 50 (sau 52, e luat sh, nu scrie modelul).

 

Ce am patit, nu a fost cu v-stromul de 650, mobrele similare ale noastre, ci cu cea precedenta, o Aprilia Pegaso Strada 650, dar care avea inaltimea la sa, aproape la fel cu v-strom. In fine, conteaza si cat de mult esti dispus sa te apleci intre masini atunci cand schimbi culoarul, cat spatiu ai disponibil, cat ai chef, etc etc...dar, mie mi s-a intamplat. Un alt caz de trecut la catastif si care se poate intampla oricui.

Acum 17 minute, goe 75 a spus:

@misionaru

 

Doar pare . Stiu personal doua persoane care au scutere mai mari decat  Deauville . E comparabil cu un Burgman de 400.  Pentru mine , la 183 si 95 kg , este o jucarie. 

Cu inspe mii de optiuni de parbrize de toate dimensiunile, se poate merge tot anul pt ca ai dupa ce sa te ascunzi de frig.

Nu este recomandat pt oameni micuti si fragili , dar pentru restul este chiar ok.

Daca nu era o optiune rezonabila nu il mai aminteam deloc . Dar intradevar nu este cea mai buna optiune.

 

Si eu stiu, personal si nu numai, de persoane care au scutere cu latimi considerabile, dar aici nu vorbim de notiunea de "se poate si mai mare, doar sa poti".  Vorbim de notiunea "incepator si sa fie cat mai ingust ca sa fie ok la prima incursiune prin traficul orasului".

 

Personal, urasc scuterele late, din multiple motive, dar vine dupa o vreme de calarit variatiuni de angrenaje pe doua roti, probate toate genurile, nu modelele. As putea scrie plictisitor de multe linii despre diferentele pe care le consider, eu cel putin, importante si de ce nu merita un scuter pe sasiu lat versus un motor pe sasiu mic si ingust, in traficul urban. Dar asta e o poveste pentru alt topic. Si, mai ales, pararile raman la cel care le relateaza, pentru altii, lumea e vazuta altfel :)

 

Omul nostru e incepator, cauta ceva simplu, si daca vrei ceva simplu, iti zic ce tanjesc eu si acum chiar, atunci cand incerc dimineata si seara sa fac traseul Cora Lujerului-Leu pe Iuliu Maniu: sa fiu cat mai ingust posibil! 🧍

 

 

 

Edited by misionaru
Link to post
Share on other sites

Deauville e poreclit dullville, oare de ce... 🤦‍♂️ Marele dezavantaj al cutiilor "integrate" e gaura ENORMĂ din buget dacă reușești să crapi vreuna! Iar ca începător șansele să o dai pe jos, fie și de pe loc/cric sunt mai mari. Până la versatilitatea unui adv, atâta timp cât nu știi cu ce se mănâncă mobrele, eu zic să te uiți după un naked! 

Link to post
Share on other sites

Cand sunt in Ro merg zilnic prin bucuresti cu CBR600 f4 ( uneori cu ceva si mai extrem), care este mai sportiva decat orice s-a discutat aici si imi face o placere deosebita . Si pentru ca sunt satul de agregate cu mai multe roti folosesc motoreta si la carat tot felul de ciudatenii , de zici ca am aterizat direct din Vietnam. Nu lovesc pe nimeni si nici nu ma loveste nimeni , pentru ca in oras merg ca pentru oras . 

 

Dar stiu ca fiecare are are placerea lui diferita si nu recomand la toata lumea ce am au si ce fac eu .Dar am mai mers si cu alte modele si pot sa-i spun unuia care are statura mea sau pe aproape cum m-am simtit si cum mi-a folosit. 

 

E un coleg aici pe forum care a alergat prin bucuresti cel putin doi ani tot cu F4 si cu ditamai gogoasa de top in spate si a fost foarte fericit .

Acum merge cu Fz1 care e si mai masiv ...si miar .

 

Daia ma mai rad si eu de atituni foarte extremiste cand se cam insista pe o line anume de parca ar fi singura reteta valabila.

 

Pustanii aia de la pizza au 16 ani si sunt fericiti sa-ti livreze orice  si calare pe o matura daca ar avea motor.  Dar la varste mai inaintate devenim mai figuranti .

 

Ps. Asta era doar pt @Contabil...poate intelege si el de ce mai face cate unu o glumita sau o doza de sarcasm. E mai scurt...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...