Sari la conținut

Sfaturi Pentru Vopsit


Postări Recomandate

Am vazut odata un ciopar negru. Avea data o vosea care parea cauciucata si avea numai stropi , niste zgrumturi pe ea. Am ajuns , mult mai tirziu , la concluzia ca s-ar putea sa fi fost grund de ala , care se da pe sub masini ,am uitat cum se numeste exact.

Ce vreau sa intreb , jmecheria aia prinde si pe plastic ? Si trebuie pistol special , ca asa am inteles ?

 

I se spune popular antifon "body". Daca vrei sa iasa zgrumturii mai fini poti sa diluezi putin antifonul cu nitrodiluant si sa vopsesti cu presiune mare (5-8 atmosfere). Cel mai bine ar fi sa apelezi la un vopsitor. Prinde si pe plastic si ai nevoie de pistol pentru antifon.

Mesaj completat

Pun un link , despre un tip care se lauda ca el vopseste cu spray-ul la nivel profi. Voi cum comentati chestia asta ?

http://www.bayarearidersforum.com/forums/s...ad.php?t=264901

 

Mai jos este o poza a unui alt tip , care o arde tot cu spray-uri. Cum comentati "proviziile" pe care le are pe masa ?

 

Cred ca nici la nivel "hobby" nu poti lucra cu spray-uri.

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 372
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Si pe plastic cum il dau , dau un primer pt. plastice , sau doar slefuiesc lacul de pe mobra ?

Si inca ceva , este rezistent la zgirieturi , macar la fel ca si vopseaua ? Vreau sa-l fac gri , asa e mobra in talon , o nuanta de gri , se poate gasi in alte culori si nuante , in afara de negru ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si pe plastic cum il dau , dau un primer pt. plastice , sau doar slefuiesc lacul de pe mobra ?

Si inca ceva , este rezistent la zgirieturi , macar la fel ca si vopseaua ? Vreau sa-l fac gri , asa e mobra in talon , o nuanta de gri , se poate gasi in alte culori si nuante , in afara de negru ?

 

Nu e nevoie sa-i dai primer, slefuiesti, degresezi si vopsesti. Se gaseste si gri dar problema e ca nu rezista la zgerieturi, e facut sa aiba elasticitate si sa nu devina casant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
De acest lucru intreba blondu.

 

Intre timp am vopsit si eu o carena pe care am si zgariat-o apoi, dar deocamdata asa va ramane pana imi vine cheful de vospit , dar mai ales sa gasesc timp pt asa ceva :P Eu am sarit de partea cu lacul si polish-ul pt ca n-am avut atat de mari pretentii (era si prima oara cand vopseam altceva decat un gard) si nici nu mai aveam rabdare ca sa astept pana sa ma plimb din nou cu scuterul (il luasem de cateva zile). Ca sa nu mai spun ca n-am gasit nici nuanta care-mi trebuia.

Un spray de vopsea costa intre 10 - 25 ron, in functie de pretentii. Eu am luat din Praktiker cu 12 ron, dar apoi am gasit mai ieftin in Selgros.

Ce n-am gasit eu este smirghel de granulatie peste 1000. Heeeelp :huh:

 

 

e de ajuns si 1000 dar atunci cand smirgheluiesti bagi smirghelul in apa si inainte de asta umezesti piesa....sa nu insisti foarte tare......ai terminat treaba stergi piesa cu o carpa uscata(vezi sa nu lasi scame pe piesa ) si o usuci cu un feon...de preferat dala industrial :cheers:

Mesaj completat

Fratilor nu mai vopsiti cu spray-ul ca data viitoare cand o vopsiti profi va injura vopsitorul (eu personal nu primesc moto vopsite cu spray-ul) Vopseaua din spray are alta compozitie si in contact cu dluantul se branzeste , increteste . Astfel la o vopsire profi va trbui data jos pana la ultima particula de vopsea , data carena cu sprit chit si apoi vopsirea propriu zisa . In plus are cea mai slaba rezistenta la zgariere si nici nu iese bine dupa lacuire...

 

 

 

sunt foarte de acord cu bau bau :huh:

Mesaj completat

pt vopsire meseriasa iti trebuie compresor de 100 L si de la 6 Atm. in sus !..era vorba de ..bricolaj...

 

 

 

 

pt vopsit moto e de ajuns si ala de 50L,treaba e din pistol tre sa ai duza mai mica de 1,2 sau max 1,2...nu zic ,ca nu mere si cu duza mai mare dar pt 50L ASTEA SUNT INDICATE .,ca altfel o sa cam ''muncesca'' compresorul ala :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Am si eu o curiozitate. Cum arata dupa 2 ani si ceva vopseaua pe care ati dat-o cu sprayul? Inca mai rezista?

iti zic eu se decoloreaza.

acum ceva timp din graba am optat pt vopsit motocicleta cu spray, bine era un naked trebuia vopsita doar aripa fata si rezervorul, codita ramanand neagra. motocicleta am facut-o rosie, asa era in acte, iar dupa o vara era un rosu-rozaliu de radeau prietenii mei ca ziceau ca am dat-o cu ruj. iar dupa 2 ani chiar ca s-a spalacit de tot vopseaua. plus ca nu rezista la zgariere iar daca incerci s-o dai mai gros incepe si face coaja de portocala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e destul de rezistenta si protejeaza de rugina.

recomandata pentru metale nu pt carene. Eu am vopsit cadrul la zzr, ii da un aspect fain.

E bine sa dai mai multe straturi, poti si cu pistol, eu cu pistolul am dat-o. nu trebuie lac peste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e destul de rezistenta si protejeaza de rugina.

recomandata pentru metale nu pt carene. Eu am vopsit cadrul la zzr, ii da un aspect fain.

E bine sa dai mai multe straturi, poti si cu pistol, eu cu pistolul am dat-o. nu trebuie lac peste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ati vopsit careva motorul mobrei? Eu ma gandeam sa-l fac negru, cu spray cu vopsea termorezistenta , din aia pt tobe, ca s-a mai julit pe ici-colo.

Daca ati facut-o, impartasiti din experienta voastra, ca n-am habar cu ce se mananca, cat rezista etc. si n-am gasit pe nimeni care s-o fi facut-o.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Cam la ce presiune vopsiti voi? Si sfaturi ceva legat de vascozitatea vopselei in pistol? Iar suruburile de reglat raza (nu stiu cum sa ii zic) si cantitatea de vopsea care curge prin duza? Am niste scule tip 'hobby', un compresor de 50l, pistol de vopsit low-budget, dar isi face cat de cat treaba. Am avut ceva experienta cu lucrul cu fibra si vopsitul unei masini (jumatate de fapt), dar acum, cand a fost vorba de vopsit carenele de moto, parca nu prea a iesit asa tipla. plus ca am trantit-o imediat dupa ce am vopsito :| Inaintea iesea totul 'din ochi', acum parca... nu prea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok... Cu distanta si miscarea cu brazdele intrepatrunse nu par sa fie probleme, desi ma cam ia durera de incheietura dupa prea putin timp (e un pistol mai ciudat cu rezervor intr-o parte, dar cu care ma obisnuisem mai demult)... prin primavara cand ma bagasem la vopsit, parca totul decurgea atat de usor... acum cred am si facut pe fuga totul... Multam!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ati vopsit careva motorul mobrei? Eu ma gandeam sa-l fac negru, cu spray cu vopsea termorezistenta , din aia pt tobe, ca s-a mai julit pe ici-colo.

Daca ati facut-o, impartasiti din experienta voastra, ca n-am habar cu ce se mananca, cat rezista etc. si n-am gasit pe nimeni care s-o fi facut-o.

Am vopsit motorul unei moto cu negru mat rezistent la temperatura. Vopsirea se face usor, probema este cu decaparea si curatarea tuturor zonelor mici si ascunse, de praf, ulei, mizerie. Unde nu este perfect curat in timp se basica. Eu am vopsit motorul desfacut pe bucati, ca trebuia facut RK-ul, si a tinut perfect pana l-am vandut dupa 2 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci cam asa stau acum cu micul meu proiect de reconditonare dpdv optic al unui mic kawasaki zxr400. L-am luat cu carenele cam crapate, masca farului era varza, crapata bine in multe locuri, 2 dintre urechile farului rupte, parbrizul rupt, harjaite, roase etc. Dupa ce m-am grabit sa il fac si am iesit cu el prima oara (nici vopseaua nu se uscase calumea), ca deh dorinta era mare, l-am si trantit(sosea uda). Pagube: carena dreapta crapata un pic si harjaita si masca farului - un puzzle din 4 bucati. Fiindca pe piesele de plastic de sub sa lasasem niste mici crapaturi (din lene sa mai dau cu fibra) si nefiind nici multumit de treaba facuta (atat configuratia culorilor pe carene, calitatea vopselei cat si faptul ca 'i-am dat de am julit-o') am decis sa o iau de la capat.

 

Asadar, am refacut masca fata - lipita cu letconul pe spate (ca sa ii dau un pic de rezistenta pana am pus fibra de sticla - evident tot pe spate) si luat la frecat cu smirghel de 80-100 pana mi-au disparut amprentele de pe degete si am reusit sa ii dau cat de cat o fata dreapta. La fel si carena dreapta, luata la smirghel pana am curatat vechea vopsea (si cele date inainte - si cam erau inca 2-3 tipuri de vopsea) pana s-a nivelat frumos si ea. Acum, au ramas diverse santuri, mici goluri in plastic (cum s-a lipit in trecut cu letconul sau ce s-a facut) pe care le voi umple cu chit si finisa. Rezervorul: nici el nu a scapat de stilizare. L-am curatat putin pe dinauntru si l-am finisat la exterior. Acum e dat in spritchit, dar nu am poze; se odihneste frumos in garaj...

 

Ca vopsea am ales kober, alb-boreal (bicomponent), tot de la ei un albastru viu si un verde care nu prea imi place nuanta(astea 2 fara intaritor). Spritchit tot de la ei. Lac: colormix parca (bicomponent). Am mai vopsit in trecut o janta, un bot de masina etc si lacul asta chiar mi s-a parut bun, desi a fost doar vreo 60 de lei cutia.

 

Deci...sa vedem ce va iesi... va tin la curent :)

(se accepta si critici vis-a-vis de procedeele folosite, materiale, etc.)

Editat de banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca doriti sa va vopsiti carene moto , OEM sau fibra de sticla, puteti sa ma contactati. Pretul e maxim 200euro/moto carenata. Omul vopseste la un service auto mare, deaici si pretul mic, materialele sint gratis la el. Calitatea depaseste 99% din ce se practica in RO la vopsit motociclete. Stiu destule cazuri in care se plateste 300-400euro si lacul cu vopseaua sare la granule de nisip.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci cam asa stau acum cu micul meu proiect de reconditonare dpdv optic al unui mic kawasaki zxr400. L-am luat cu carenele cam crapate, masca farului era varza, crapata bine in multe locuri, 2 dintre urechile farului rupte, parbrizul rupt, harjaite, roase etc.

 

cumva cea cu nr de buzau ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da... fost proprietar? :alcy:

 

Si in legatura cu motoul... am dat rezervorul in spritchit si l-am finisat si urmeaza vopseaua :laugh: Alb boreal :blbl: Am tras si intariturile de fibra pe spatele mastii, adus la fata si carena din poze. Incet incet merge treaba...

Editat de banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu , dar chiar saptamana asta l-as fi sunat si eu pe proprietar , ca abia vineri am luat traseul la A .. :-s

eh , sa o stapanesti sanatos !

sunt curios ce ai facut cu janta de pe fata .. :-/

s-a putut indrepta ? sau a trebuit schimbata?

la masini parca se pot indrepta ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
Cum se pot repara clemele sau zonele dep rindere ale carenelor (zona unde vine surubul etc ) ?

alea sunt mai delicate, poti incerca sa faci o clema din fibra in totalitate sau sa o lipesti pe cea veche.

daca cea veche e destul de mare sa poti lipi fibra destula pe ea, merge sa o lipesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Salutare.

 

Sfatuiti-ma si pe mine va rog.

 

Am cumparat doua spray-uri: un primer/grund gri si un negru glossy.

Ambele sunt de la "Dupli-Color" (sau ceva asemanator, luate din Dedeman, ~16-18 lei bucata).

 

Pe grund/primer scrie ca este cu/din ceva rasina sintetica... pe spray-ul negru nu scrie nimic.

 

Ambele sunt utilizabile atat pentru interior cat si pentru exterior.

 

Problema este urmatoarea: ce lac imi recomandati sa folosesc pentru a proteja culoarea (negrul glossy)?

Am cautat in Dedeman si Bricostore si nu am gasit nimic la spray... aveau ceva la cutie dar nu stiau cum se "impaca" cu plasticul (am de vopsit niste plastice si putin aluminiu -suporturile de la oglinzi-)... asa ca pana la urma nu am mai luat nimic.

 

Mai am o nelamurire... cand se foloseste spritz-chitul si cand primer-ul?

 

Orice alt sfat este bine venit (e prima oara cand vopsesc altceva inafara de lemn si gard metalic)!

 

Mersi anticipat pentru bunavointa in special dar mai ales pentru raspunsuri :)!

 

Asfalt uscat!

 

P.S. "Lucrarea" o fac in Arad iar materialele le procur tot de aici (de prin zona)...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

 

Sfatuiti-ma si pe mine va rog.

 

Am cumparat doua spray-uri: un primer/grund gri si un negru glossy.

Ambele sunt de la "Dupli-Color" (sau ceva asemanator, luate din Dedeman, ~16-18 lei bucata).

 

Pe grund/primer scrie ca este cu/din ceva rasina sintetica... pe spray-ul negru nu scrie nimic.

 

Ambele sunt utilizabile atat pentru interior cat si pentru exterior.

 

Problema este urmatoarea: ce lac imi recomandati sa folosesc pentru a proteja culoarea (negrul glossy)?

Am cautat in Dedeman si Bricostore si nu am gasit nimic la spray... aveau ceva la cutie dar nu stiau cum se "impaca" cu plasticul (am de vopsit niste plastice si putin aluminiu -suporturile de la oglinzi-)... asa ca pana la urma nu am mai luat nimic.

 

Mai am o nelamurire... cand se foloseste spritz-chitul si cand primer-ul?

 

Orice alt sfat este bine venit (e prima oara cand vopsesc altceva inafara de lemn si gard metalic)!

 

Mersi anticipat pentru bunavointa in special dar mai ales pentru raspunsuri :D!

 

Asfalt uscat!

 

P.S. "Lucrarea" o fac in Arad iar materialele le procur tot de aici (de prin zona)...

Pai mai intai trebuie sa sti ca totul se da la pistol, mai putin primerul, care se da primul in situatia can nu exista deja "suport" adica deja vopsita.. in rest se aplica spritz chitul pe suprafata matuita cu 1000 , vopseaua de fond , vopseaua dorita de tine si lacul, dar daca obiectul este dat cu spritz chit integral si este o singura piesa sau mai multe dar date complet cu sp.kit, nu mai este nevoie de vopsea de fond, asta in cazul in care vopseaua care o dai nu cere vopsea de fond.

Dupa fiecare mana se degreseaza cu degresant special cumparat nu cu tot felul de tampenii gen benzina acetona, nitrodiluant.

Pentru un produs finit perfect este nevoie de perfectiune, dupa spritz ckit trebuie finisat Obiectul in sine cu granulatie 1000 sau mai mare.. cu apa desigur, este musai si de ne ignorat,

LACUL

Este cea mai importanta operatiune, de ea depinde tot efectul...

dupa ce ai toate piesele vopsite si stau cuminti fiecare la locul lor fara sa mai pui mana pe suprafetele vopsite(atentie mare)

se aplica lacul cu pistolul desigur nici nu intra in discutie tampeniile gen spray, lacul auto intaritor si lac este special pentru a rezista la tot ce insemna intemperii etc, nu dai pe o veioza, sau pe gard, dai pe o piesa foarte importanta, sa reluam...

dupa ce ai improvizat un mic stativ aprox la inaltimea pu...i zona trebuie sa fie perfect curata fara praf pe jos tu te suflii afara desigur de eventualele scame, si orice gura casca care s euita la tine trebuie sa iasa afara pentru an nu antrena scamele din aer, in acea incapere trebuie sa ai un refugiu construit din nailon aproximativ acoperit ( daca ai mai multe pise gen carenaj moto) daca nu o lasi acolo dupa ce termini si intiri dupa 2 ore, nu te fatai cu scamele dupa tine, mai departe

Dupa ce ai facut amestecul de lac reglezi pistolul aproximativ sa pulverizeze forte finut si NEabundent ( ca incepator) si dai 2-3 gaze in incapere pentru a steriliza zona(adica vaporii de lac se lipesc de scamele din aer si cad jos este simplu), dupa aia aduci din refugiul ala piesa o suflii putin cu pistolul ( ca are 2 trepte ,, o data scoate aer si daca apesi mai tare da drumul la lac)

SI INCEPI CU GAURILE SAU ZONELE CARE SUNT GREU DE AJUNS ... DOAR GAZEZI NU DAI LUCIUL CA EL SE ASEAZA SI SE FORMEAZA LUCIUL, DUPA ...DAI PE SUPRAFETELE PLANE SI SIMPLE... DOAR GAZAT DE LA O DISTANTA CARE O PERCEPI CA FIIND OPTIMA ( CE NASPA ESTE CA NU POT SA-TI ARAT)

DUPA O INSPECTIE DE CONTROL SA NU AI ZONE GAZATE CUM VEZI PE MOTOCICLETE VOPSITE LA VOPSITORIE, O DUCI IN SPATE SAU DACA AI LOC O DUCI UNDEVA MAI DEPARTE LA PESTE 5 METRII CA NU ARE NIMIC DACA SE DUC VAPORII PESTE EA CA DOAR OPERATIUNEA TOTALA LA O MOTO SPRE EX DUREAZA 10 MINUTE SI NU SE INTARESTE PENTRU A DETERIORA SUPRAFATA... VAPORII DESIGUR.

iN TOT TIMPUL ASTA COMPRESORUL ESTE AFARA DESIGUR ... ESTE SI NORMAL.

CA SI FIRMA DE LAC EU RECOMAND STANDOX EASY CU USCARE NORMALA...

VEZI NU INCEPI CA DEMENTUL PE PIESELE CELE MAI VIZIBILE DAI CE ESTE PITIT MAI INTAI ...

PISTOLUL ESTE FOARTE IMPORTANT.. TREBUIE CURATIT PERFECT SA NU FIE NIMIC PE EL MAI ALES PE CALEA AERULUI ACOLO IN BOT PE UNDE IESE VOSEAUA ADICA EXACT IN VARF IESE SI AER IESE SI VOPSEA PENTRU A SPARGE PICATURA CAT MAI BINE,

DACA RESPECTII INDICATIILE MELE SI TE JOCI PUTININAINTE PE CEVA.. SI MAI AI SI INDEMANARE IESE PI..ZDA,

gAZEZI USOR FARA SA TE GRABESTI SA FACI LAC PE PIESA, FARA SA TE SPERII ETC ESTE EXAC CA SI MERSUL PE MOTOCICLETA GRESESTI ATUNCI ESTI CCACIOS.. IN FINE

EU AM SPUS CUM SE FACE PROFESIONAL SA IASA PERFECT DAR SUNT DESTUI DA BAGA DOUA SPRAY-URI SI SE PI..SA PE POVESTEA MEA ... DA DACA PLANGE O PASARE IN ZBOR SI CADE PE CARENA S ESTERGE CA VARUL ALA IEFTIN.

vOSEAUA NU ESTE NIMIC ,, LACUL ESTE ARTA SI OFERA REZISTENTA.

SPOR LA TREABA SI DACA TE INCURCI MA INTREBI CA EU AM DESCOPERIT SINGUREL NU A FOST UN ALADIN SA-MI SPUNA TOT. AAAAA ERA SA UIT PRESIUNEA SA FIE REGLATA LA 5 ATMOSFERE.

Mesaj completat

alea sunt mai delicate, poti incerca sa faci o clema din fibra in totalitate sau sa o lipesti pe cea veche.

daca cea veche e destul de mare sa poti lipi fibra destula pe ea, merge sa o lipesti.

TE INVAT EU MAN CA STIU... :)

ORICE CLEMA DACA O AI COMPLETA O INSAILEZI IN POZITIA INITIALA CU PISTOLUL DE LIPIT, DUPA CARE CURETI SI DEGRESEZI ZONA... DUPA CARE TE DUCI FRUMUSEL IN CASA CAUTI O BATISTA DIN BUMBAC(DOAR BUMBAC SI SA FIE DE LA MORT.. GLUMESC) TAI O FASIE DE APROX 2 CM LATIME SI O ASEZI PE ZONA CRAPATA DUPA CAREEEEEEEEEE O IMBIBI CU PICATURA SI TINE VESNIC SI MAI BINE CA NOUA.. EXPICATIA ESTE MUUUUUUUUULT MAI LUNGA DAR PENTRU ASTA TREBI SA VA UITATI LA DETIATORII DE SUZUKI AROXIMATIV IN JURUL PAGINII 300 ... PANA IN 300 DACA NU MA INSEL.. PENTRU CINE DORESTE SA LIPEASCA O CARENA MAI REZSTENTA DECAT NOUA DESIGUR SI CARE VREA SA NU-I CRAPE CAND STA LA TERASA CU PITII, LIPITURA CU FIBRA DE STICLA ESTE CEA MAI MARE TAMPENIE POSIBILA PENTRU CA FIBRA NU ADERA PE PLASTIC.. SI LA CALDURA REACTIONEAZA DIFERIT... IN FINE MA DOR DEGETELE SI MA BAG LA SOMN DUPA O PARTIDA DE AMOR CU SOTIA DESIGUR...

lIPITURA CU PCATURA NU TINE LA CARENELE CROS ENDURO UNDE SUNT DIN PP SAU PA ESTE EXACT MATERIALUL DIN CARE ESTE FACUT CAPACUL...

IN REST ESTE CEA MAI REZISTENTA LIPITURA... SI LA CARENELE DE VITEZANE SUNT ABS (ESP ASR) CINE DORESTE SA CAUTE UNDE AM SCRIS CA NU PIERDE NIMIC

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...