Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

Bai oamenilor eu am impresia ca noi vorbim impreuna dar ne intelegem separat.

 

Asa este.

Si Bogdane lasa ne cu ABS-ul "conceptie veche si noua", nu este vorba de nicio diferenta de conceptie ci doar diferenta de generatii, adica sistemele fac acelasi lucru, doar ca intre timp electronica si hidraulica au mai avansat, astfel controlul este mult mai rapid si fin.

Probabil cand zici "ABS conceptie noua" tu te referi la ABS-ul care dispune de program off-road, acesta permitandu-i rotii sa se blocheze pe perioade scurte, imbunatatind eficienta franarii.

 

Pt. cei care sustin ca: "crede-ma, cu roata spate blocata cobori cu viteza mult mai mare" le spun: in off-road la coborare abrupta pe teren cu aderenta scazuta, ABS-ul activat practic anuleaza frana, deoarece roata s-ar bloca instantaneu din cauza aderentei scazute, astfel cu ABS-ul activ cobori parca n-ai avea frane deloc. In aceste cazuri roata blocata ar frana evident mult mai tare motocicleta decat roata care se invarte de voie, nefiind franata.

Exact pt aceste cazuri s-a adaugat programul off-road la ABS-urile motoarelor enduro, ca sa permita blocarea rotii pe perioade scurte, dar totusi sa n-o lase blocata de tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sincer, nu stiu daca omu' a avut macar abs-ul activat. Pica la inceputul video-ului si pleaca de pe loc. ABS se activeaza de la o anumita viteza. Probabil cand s-a activat in cazul lui oricum avea destula viteza ca inertia sa fie destul de mare in raport cu ce putea frana.

abs la gs si gsa se activeaza IN 3 METRI PARCURSI

 

NICI DECUM LA O ANUMITA VITEZA

BAGI CHEIA IN CONTACT

SI SE APRINDE BEC CONTROL ABS SI ASC

PORNESTI MOTO SI SE OPRES BECURILE DIN CLIPIRE....ABS ASC ACTIVAT.......

BECURIEL STINSE INSEAMNA CA SUNT ACTIVE SISTEMELE

 

 

BOGDAN

 

TE ROG EU ......

PUNE LINKUL DE UNDE AI LUAT INFORMATIILE PRIVITOARE LA CELE 2 ABS DE LA BMW CEL DE PANA ACUM 2012 SI CEL NOU DE PE NOUL GS CRACIT" SI CU APA

 

Asa este.

Si Bogdane lasa ne cu ABS-ul "conceptie veche si noua", nu este vorba de nicio diferenta de conceptie ci doar diferenta de generatii, adica sistemele fac acelasi lucru, doar ca intre timp electronica si hidraulica au mai avansat, astfel controlul este mult mai rapid si fin.

Probabil cand zici "ABS conceptie noua" tu te referi la ABS-ul care dispune de program off-road, acesta permitandu-i rotii sa se blocheze pe perioade scurte, imbunatatind eficienta franarii.

 

Pt. cei care sustin ca: "crede-ma, cu roata spate blocata cobori cu viteza mult mai mare" le spun: in off-road la coborare abrupta pe teren cu aderenta scazuta, ABS-ul activat practic anuleaza frana, deoarece roata s-ar bloca instantaneu din cauza aderentei scazute, astfel cu ABS-ul activ cobori parca n-ai avea frane deloc. In aceste cazuri roata blocata ar frana evident mult mai tare motocicleta decat roata care se invarte de voie, nefiind franata.

Exact pt aceste cazuri s-a adaugat programul off-road la ABS-urile motoarelor enduro, ca sa permita blocarea rotii pe perioade scurte, dar totusi sa n-o lase blocata de tot.

:10: :mexicanwave:

 

SI O BERE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si Bogdane lasa ne cu ABS-ul "conceptie veche si noua",

 

Eu nu inteleg de ce unii va mai bateti capul... Eu simt mila pt. el, se vede ca are o suferinta, o mare problema.

 

Pt. cei care sustin ca: "crede-ma, cu roata spate blocata cobori cu viteza mult mai mare" le spun: in off-road la coborare abrupta pe teren cu aderenta scazuta, ABS-ul activat practic anuleaza frana, deoarece roata s-ar bloca instantaneu din cauza aderentei scazute, astfel cu ABS-ul activ cobori parca n-ai avea frane deloc. In aceste cazuri roata blocata ar frana evident mult mai tare motocicleta decat roata care se invarte de voie, nefiind franata.

 

Sunt de acord, in putinul off-road pe care am apucat sa-l fac, mai ales avand aderenta mai scazuta din lipsa anvelopelor enduro adevarate, ca pe spate este mai bine fara ABS. Aveam insa retineri sa-l decuplez din cauza fricii ca din reflex sa nu blochez fata si sa fac buf. N-am pretentia ca sunt un experimentat si tocmai de aceea.

Asadar ideea cu ABS fata si decuplabil spate mi se pare excelenta. Iar cand am scris despre ABS-ul decuplabil pe spate la noul KTM 1190 nu-mi aduc aminte sa fi zis cineva ca e o idee proasta.

 

Controlul tractiunii, pe de alta parte, consider ca deranjeaza in enduro, chiar si la mobre de peste 200 kg. In afara de clasicul intors mobra pe loc din acceleratie (lucru mai greu realizabil cu vaci si elefanti), un derapaj din acceleratie al rotii spate te ajuta enorm in viraje, mai ales in cele pe coborare.

 

Din fericire la 12GS (si la cel "vechi") poti decupla controlul tractiunii fie de tot, fie partial, adica sa fie mult mai permisiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Derapajul rotii spate pe franare e deranjant chiar si la enduro. De obicei apare pe coborari si mobra se deplaseaza cu viteza mult mai mare cu roata spate blocata fata de situatia in care ar avea ABS. Eu, avand mobra 4T cu frana de motor puternica fata de un 2T, prefer la coborari abrupte sa tin mobra in treapta intai cu gazul inchis si sa controlez viteza coborarii doar din frana fata. Desigur, daca panta e foarte abrupta, apare panica si, din reflex, calc frana spate, blocand roata. Mobra capata viteza si mai mare si apar problemele, de obicei sub foarma de cazaturi. Prin urmare, pe mine unul, nu m-ar deranja catusi de putin ABS chiar si pe mobrele pur de enduro. Singurele probleme care ar apare la un ABS pe o mobra hard enduro ar fi surplusul de greutate al sistemului si rezistenta lui la trantele pe care le incaseaza o astfel de mobra.

 

Strict pentru roata fata:

/index.php?/topic/686366-ktm-640-adventure/&do=findComment&comment=3279370

Editat de zigzag
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca la urcare mergi cu gaz maxim care e problema ca la coborare sa faci la fel? !

la coborare e greu tare daca mergi incet si te chinui sa echilibrezi/ controlezi motorul.

 

iei pozitia clasica de coborat ( in picioare cu fundul mult impins in spate ) bagi intr-a 2 daca esti incepator sau pe liber daca te-ai imprietenit cu motoreta si iti dai drumul la vale. controlezi usor cu frana fata, aia din spate e oricum de forma ca toata greutatea ta si a motoretei vine pe fata.

 

din cauza pozitiei si a gravitatiei nu ai cum sa cazi decat inspre inainte iar daca nu blochezi roata fata acest lucru nu se intampla.

Editat de Sergiu_KB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mobra nu o intorci din frana spate. O intorci si o culci din frana spate. Mai ales daca e o mobra grea unde e exclus ajutorul cu piciorul din interior. Ca sa o intorci si sa ai sansa sa ramana pe roti, folosesti derapajul din acceleratie.

 

Mi-e greu sa-ti descriu mai amanuntuit in cuvinte dar uite aici la sec 32 ~33 http://www.youtube.com/watch?v=31qHNROdeT0

E primul filmulet care mi-a iesit in cale .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevarul e ca eu nu am condus nici o mobra cu ABS pe offroad si nici pe asfalt asa ca nu stiu cum se comporta practic diversele tipuri/generatii de ABS pe noroi, pietris, frunze, pante in coborare, etc. Ce stiu sigur este ca evit blocarea rotilor, atat spatele, cat mai ales fata pentru ca acest lucru aduce numai belele. Incerc sa simulez un ABS din maneta si frana. Acest lucru e mai greu de realizat cand apare panica, de obicei pe coborari foarte abrupte, sau cand intervine oboseala.

 

@Segiu_KB: Sunt perfect de acord cu tine dar tu ai scris gandindu-te mai mult la ce ai experimentat cu KTM300EXC. Ma indoiesc ca mergand cu R1100GS mai aplici cu acelasi curaj tehnica descrisa.

@eru: Credeam ca-mi arati un filmulet cu un vehicul de cel putin 200kg. Parca mai spectaculos era Pegasu cu sa lunga.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Misto filmul . Daca ii si dadea gaz blana cand i-a murit motorul era exact ce aveam eu in cap si nu mi-a iesit din taste.

 

@ Andrei Mobra mea e usurica are sub 200 kg si ma pregatesc [momentan psihic] pt una si mai usoara .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="andrei belcic" data-cid="3320472" data-time="1357747476"><p>

 

<br />

@Segiu_KB: Sunt perfect de acord cu tine dar tu ai scris gandindu-te mai mult la ce ai experimentat cu KTM300EXC. Ma indoiesc ca mergand cu R1100GS mai aplici cu acelasi curaj tehnica descrisa.<br />

a.</p></blockquote>

 

tu ai dreptate dar pe de alta parte am citit chiar pe topicul asta ca geesul "e o motocicleta cu care se poate face offroad pe peste tot". deci si pe unde merge capra... probabil depinde doar de rider :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe noroiul ala derapai asa si fara sa pui frana si cu ambreiajul tras. Cu ABS ar fi franat mai putin spectaculos dar pe o distanta mult mai scurta. ERU: dupa ce o sa te dai cu o mobra mai usoara, altfel vei merge si cu una mai grea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aham. deci fara blocat roata spate pe coborari ca nu e eficient... plm, pai astia de la romaniacs habar n-au de nimic, nu? Minutu' 6 de exemplu...

 

 

 

 

era exact ce aveam eu in cap si nu mi-a iesit din taste.

 

 

Cred ca in filmul asta se vede ce zici tu:

 

 

pe la min 2:30 un exemplu da' cred ca incearca la fiecare 30 de secunde.

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dati-va-ti cu mobre mai usoare mai intai si dupa aia mai vorbim despre eficienta blocarii rotii spate pe coborari offroad. In primul film, la minutul respectiv, se vede cum individul incearca sa simuleze un ABS iar in al doilea film indivizii cred ca au experienta si pe moto enduro sau chiar trial. Repet, nu stiu cum functioneaza practic, in situatii reale, un ABS la motociclete dar blocarea rotii spate nu este un lucru bun in nici o situatie. Poate doar pentru show off. Pentru elefanti enduro-touring gen R1200GS, XTZ1200, etc, ABS-ul e salutar. Chiar si ne-decuplabil cu conditia sa actioneze imediat, nu de la o anumita viteza sau de la un anumit numar de metrii parcursi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da exact ce face omul din al doilea filmulet asta ziceam. Si crede.ma Andrei exista momente rare ce.i drept chiar foarte rare in care ai vrea ca roata spate sa se blocheze. In fine sunt ok cu abs.ul si in forma actuala si nu.l decuplez niciodata dar nu inseamna ca nu e loc de mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Andrei are dreptate cu blocarea rotilor, doar ca la coborari naspa ABS-ul nu poate inlocui mana.

Dupa experientele pe coborari cu ABS-ul cuplat, acum cand mai am pante naspa si vad ca am uitat ABS-ul cuplat, imi sare putin inima. N-as mai face coborare nasoala cu ABS nici sa ma platesti.

Editat de zigzag
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acesta este clipul la care face referire Luigi :

Merci, exact pe asta il cautasem, acolo se vede clar ca ABS-ul nu face doi bani la coborarea pe off.

 

Nu am mers decit extrem de putin pe off, de aceea am intrebat, multumesc pt.lamuriri.

 

Dati-va-ti cu mobre mai usoare mai intai si dupa aia mai vorbim despre eficienta blocarii rotii spate pe coborari offroad.

Si eu cred, logic vorbind, ca greutatea mobrei conteaza foarte mult..

 

Dupa experientele pe coborari cu ABS-ul cuplat, acum cand mai am pante naspa si vad ca am uitat ABS-ul cuplat, imi sare putin inima. N-as mai face coborare nasoala cu ABS nici sa ma platesti.

Deci banuiala mea s-a adeverit, multumesc la toti pt.info..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Frana de motor oprit"! Bun topicul. Mai invat si io cateva fineturi. :)

De la Achile am invatat si eu :P

 

@vis-a-vis: inseamna ca panta nu a fost destul de abrupta de vreme ce ai coborat-o doar cu frana de motor, si fara frana fata. Atat la vitezane cat si la motocross/enduro, frana fata e de baza. Instinctul de conservare te impiedica sa actionezi frana fata pe coborari offroad dar asta se depaseste cu antrenament, de preferat pe mobre usoare gen motocross sau enduro. Apoi poate fi aplicata tehnica si la vaci sau elefanti.

 

PS Frana de motor oprit nu difera mult ca forta de frana de motor la relanti (in aceeasi treapta, desigur). Avantajul ne-opririi motorului e ca poti folosi acceleratia pe scurte portiuni unde situatia o impune (vezi cazul deraparii controlate din acceleratie intr-un ac de par pe coborare).

Ba bine ca tineam ambele frane si in treapta 1. Am simtit ca iese fum din frane si am "calcat" ambreiajul. Am avut surpriza sa constat ca nu aveam frana de motor ci motorul impingea infranat. E greu pe pietre cu frana pe fata la ditai bivolul. Cand mai aveam 50 de metri pana la 1400 am blocat fata si bineinteles c-am tavalit mobra. Greu de ridicat din pozitia aia si mai greu de suit pe ea :D

 

Ihi. Adica motorul in treapta, oprit ( preferabil din cheie ca sa nu porneasca ) si control din ambreiaj. In anumite cazuri e o varianta. Destul de multe motorete au treapta 1 de asa natura incat la relanti au viteza mai mare decat ai fi confortabil pe anumite coborari. Si daca vrei sa controlezi spatele nu ajunge frana de motor. Ofera in plus fatza de frana spate posibilitatea de a folosi piciorul drept pt sprijin.

Chiar e mare diferenta intre motor pornit si oprit la mobra mea. Uneori chiar e nevoie sa pui dreptul jos sau sa te sprijini un pic in el sa nu cazi. Devine maronie treaba. Chiar ma gandeam sa mai pun o maneta de urgenta sa actionez spatele de pe ghidon :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar ma gandeam sa mai pun o maneta de urgenta sa actionez spatele de pe ghidon :D

 

La treaba asta chiar se gandea recent un prieten de-al meu cunoscut sub numele de cod Al Batran doar ca el vroia sa cupleze frana spate cumva la maneta de ambreaj. Pana sa apuc eu sa ma documentez itrucat i-am zis ca vb cu un prieten priceput la mecanica s-a documentat el si a zis ca s-a mai facut treaba asta ...si cred ca s-a linistit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="b374" data-cid="3320577" data-time="1357753315"><p>

aham. deci fara blocat roata spate pe coborari ca nu e eficient... plm, pai astia de la romaniacs habar n-au de nimic, nu? .</p></blockquote>

 

baietii aia blocheaza spatele dar nu actioneaza deloc sau aproape deloc frana fata. pur si simplu isi dau drumul la vale.

 

la coborari dificile ( abrupte si fara aderenta) cu roata blocata se produce efectul de sanie iar daca franezi si cu fata vine spatele peste tine si iti intoarce motoreta.

Editat de Sergiu_KB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la coborari dificile ( abrupte si fara aderenta) cu roata blocata se produce efectul de sanie iar daca franezi si cu fata vine spatele peste tine si iti intoarce motoreta.

 

Desi vad ca esti posesor de EXC, ai scris o mare prostie aici.

La coborarile (bineinteles abrupte si mai lungi de 5-6 metri) se franeaza obligatoriu cu fata, bineinteles cu masura sa nu te dai peste cap, dar sub nicio forma "deloc sau aproape deloc".

 

Numai pe coborarile foarte scurte si cu pietre/bolovani mari nu franezi deloc si atunci nici cu spatele nu franezi.

 

Insa am intrat rau de tot in off-topic, hai sa revenim la GS 2013.

Editat de Okesz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Off topic ;)

Mi-a placut de la inceput BMW 1200 GS. Dar ghinion, e prea scumpa pentru bugetul meu.

DACA as avea bani pentru a schimba motocicleta, vazand cu cata perseverenta ataca Bogdan Harea BMW-ul 1200 (si firma BMW in general), cu SIGURANTA mi-as lua BMW 1200 GS. Asa de-al dreaqu...

Mai ales ca il vad pornit sa arate lumii cat de naspa si de kkat e BMW-ul. :laugh:

Apropo, acum tot BMW am. Stiu, e de kkat, dar atat mi-am permis... :D

Fara suparare Bogdane :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce nu stie marketingul de la celelalte marci de motociclete: dai spaga la publicatiile si forurile de specialitate sa te scoata market leader, dupa care deja treaba mere' ca si unsa :), se gasesc destui fraieri care pun botul la topurile publicate si cumpara GS-urile fara sa clipeasca :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La coborarile (bineinteles abrupte si mai lungi de 5-6 metri) se franeaza obligatoriu cu fata, bineinteles cu masura sa nu te dai peste cap, dar sub nicio forma "deloc sau aproape deloc".

 

Numai pe coborarile foarte scurte si cu pietre/bolovani mari nu franezi deloc si atunci nici cu spatele nu franezi.

Corect.

 

baietii aia blocheaza spatele dar nu actioneaza deloc sau aproape deloc frana fata. pur si simplu isi dau drumul la vale.

 

Incorect

 

la coborari dificile ( abrupte si fara aderenta) cu roata blocata se produce efectul de sanie iar daca franezi si cu fata vine spatele peste tine si iti intoarce motoreta.

Corect

 

Insa am intrat rau de tot in off-topic, hai sa revenim la GS 2013.

Corect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...