Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

Asta din poza lui gabysor da. Eu vorbeam de derapaje cu frana spate care nu se pot face cu nici un fel de abs indiferent ca e facut de yama bmw ktm sau harley.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Derapajul rotii spate pe franare e deranjant chiar si la enduro. De obicei apare pe coborari si mobra se deplaseaza cu viteza mult mai mare cu roata spate blocata fata de situatia in care ar avea ABS. Eu, avand mobra 4T cu frana de motor puternica fata de un 2T, prefer la coborari abrupte sa tin mobra in treapta intai cu gazul inchis si sa controlez viteza coborarii doar din frana fata. Desigur, daca panta e foarte abrupta, apare panica si, din reflex, calc frana spate, blocand roata. Mobra capata viteza si mai mare si apar problemele, de obicei sub foarma de cazaturi. Prin urmare, pe mine unul, nu m-ar deranja catusi de putin ABS chiar si pe mobrele pur de enduro. Singurele probleme care ar apare la un ABS pe o mobra hard enduro ar fi surplusul de greutate al sistemului si rezistenta lui la trantele pe care le incaseaza o astfel de mobra.

Controlul tractiunii, pe de alta parte, consider ca deranjeaza in enduro, chiar si la mobre de peste 200 kg. In afara de clasicul intors mobra pe loc din acceleratie (lucru mai greu realizabil cu vaci si elefanti), un derapaj din acceleratie al rotii spate te ajuta enorm in viraje, mai ales in cele pe coborare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La coborâri foarte abrupte să mergi cu frâna față și frână de motor e crimă. Tot iei viteză și încingi discurile. Eu am oprit motorul de tot și am mers cu frână de motor oprit. Altfel n-avem nici o șansă să cobor de la cota 2000 la 1400.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Eu sunt putin nelamurit asupra acestui aspect, din ce stiu eu ABS-ul mai mult te incurca atunci cind ai de-a face cu coborarea unei pante abrupte, in sensul ca ambele roti se rotesc incontinuu si neblocandu-se prinzi viteza din ce in ce mai mare!

Chiar era un filmulet cu un GS coborand la vale, se vedea ca a franat, prindea viteza din ce in ce mai mare si era gata sa cada..

Care-i treaba?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acesta este clipul la care face referire Luigi :

Urâtă situaţie, dar nu degeaba a fost înzestrat GSul cu două ancore laterale, numai bune de opriri în forţă :tempted:

Şi care sa fie problema cu "frâna de motor oprit" ? Numai atunci când este pornit se creează compresie ? O foloseşti şi tu, dar nu ţi-o fi explicat cineva de ce anume se lasă de obicei maşina oprită într-o treaptă de viteză. ( asta ca să fiu şi eu urâcios )

Editat de Andry
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@luv: crede-ma, cu roata spate blocata cobori cu viteza mult mai mare. Pe coborari abrupte, o roata spate blocata va avea o viteza mai mare decat o roata fata tinuta cu frana de mana, rezultatul fiind pozitionarea mobrei de-a latul pantei si pierderea totala al controlului pe coborarea respectiva.

@vis-a-vis: inseamna ca panta nu a fost destul de abrupta de vreme ce ai coborat-o doar cu frana de motor, si fara frana fata. Atat la vitezane cat si la motocross/enduro, frana fata e de baza. Instinctul de conservare te impiedica sa actionezi frana fata pe coborari offroad dar asta se depaseste cu antrenament, de preferat pe mobre usoare gen motocross sau enduro. Apoi poate fi aplicata tehnica si la vaci sau elefanti.

 

PS Frana de motor oprit nu difera mult ca forta de frana de motor la relanti (in aceeasi treapta, desigur). Avantajul ne-opririi motorului e ca poti folosi acceleratia pe scurte portiuni unde situatia o impune (vezi cazul deraparii controlate din acceleratie intr-un ac de par pe coborare).

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt putin nelamurit asupra acestui aspect, din ce stiu eu ABS-ul mai mult te incurca atunci cind ai de-a face cu coborarea unei pante abrupte, in sensul ca ambele roti se rotesc incontinuu si neblocandu-se prinzi viteza din ce in ce mai mare!Chiar era un filmulet cu un GS coborand la vale, se vedea ca a franat, prindea viteza din ce in ce mai mare si era gata sa cada..Care-i treaba?

Asta face diferenta intre un ABS de conceptie veche si unul nou. Schimbarea de filozofie in proiectarea ABS-ului s-a facut acum 3-4 ani. Intamplator atunci a aparut xtz-ul. BMW nu avea cum sa-l integreze decat la noul gs. Nici k1600 nu-l are. Ma asteptam ca noul GS sa vina din start cu un ABS nedecuplabil dar pt BMW trecerea trebuie facuta treptat, dupa ce au vandut gogosi cu butonul de decuplare, prezentand-ul ca pe o dotare suplimentara cand de fapt acoperea o lipsa in functionare. Acele pante coborate in fuga mare sunt si motivul prezentei celebrului buton.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bogdan

intrebare????

 

cat ai mers pe un GS/GSA ..vechi?SI DACA AI TESTAT ABS UL IN FRANARE PE ASFALT PE UMED PE PAMANT PE PEITRIS

 

da ne te rog date tehnice scrise referitor la VECHIUL ABS SI NOUL ABS

 

 

MERCI



PS EU AM 135000 KM CU ABS VECHI SI NU AM INCERCAT INCA NOUL " ABS CA SA POT FACE COMPARATII ASA DE PROFUNDE



mica mea experienta in off" daca i pot spune asa ca pe acolo treceau si vitezane si chopere este TRANSALPINA inainte sa cunoasca asfaltul

era niste curbe de 180 grade in panta cu bolovani destul de mari si mult pietris

 

a trebuit sa opresc motorul si sa decuplez prostia" ai de ABS VECHI" ca sa ma pot bucura de frana fata si spate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Frana de motor oprit"! Bun topicul. Mai invat si io cateva fineturi. :)

 

Ihi. Adica motorul in treapta, oprit ( preferabil din cheie ca sa nu porneasca ) si control din ambreiaj. In anumite cazuri e o varianta. Destul de multe motorete au treapta 1 de asa natura incat la relanti au viteza mai mare decat ai fi confortabil pe anumite coborari. Si daca vrei sa controlezi spatele nu ajunge frana de motor. Ofera in plus fatza de frana spate posibilitatea de a folosi piciorul drept pt sprijin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ian, e usor la deagata. Netul e plin de date, cauta-le. Bosch a dat zeci de comunicate pe subiect. Japonezii le-au luat-o putin inainte. Pe pamant sau/si piatris functioneaza orice ABS, probleme intervin la pamant si/sau pietris la vale.Abia atunci diferenta este evidenta, dar evolutia se simte la fiecare franare.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Derapajul rotii spate pe franare e deranjant chiar si la enduro. De obicei apare pe coborari si mobra se deplaseaza cu viteza mult mai mare cu roata spate blocata fata de situatia in care ar avea ABS. Eu, avand mobra 4T cu frana de motor puternica fata de un 2T, prefer la coborari abrupte sa tin mobra in treapta intai cu gazul inchis si sa controlez viteza coborarii doar din frana fata. Desigur, daca panta e foarte abrupta, apare panica si, din reflex, calc frana spate, blocand roata. Mobra capata viteza si mai mare si apar problemele, de obicei sub foarma de cazaturi. Prin urmare, pe mine unul, nu m-ar deranja catusi de putin ABS chiar si pe mobrele pur de enduro. Singurele probleme care ar apare la un ABS pe o mobra hard enduro ar fi surplusul de greutate al sistemului si rezistenta lui la trantele pe care le incaseaza o astfel de mobra.

Controlul tractiunii, pe de alta parte, consider ca deranjeaza in enduro, chiar si la mobre de peste 200 kg. In afara de clasicul intors mobra pe loc din acceleratie (lucru mai greu realizabil cu vaci si elefanti), un derapaj din acceleratie al rotii spate te ajuta enorm in viraje, mai ales in cele pe coborare.

 

 

 

Bai oamenilor eu am impresia ca noi vorbim impreuna dar ne intelegem separat. Eu nu am spus nimic de pante si franari ... ba chiar mai de mult am spus ca nu am decuplat niciodata ABS-ul in off asa cum spun "batranii atoatestiutori" ; si nici nu cred ca te omoara cum se spune ..cel putin al meu " nu a indraznit" nici macar sa incerce dar Angi de pilda spune niste chestii si il cred ; nu e omul care sa vb aiurea.

 

Revin ceea ce spuneam este ca nu poti sa intorci mobra cu frana spate prin blocarea rotii si derapaj cu nici un ABS din lumea asta ....evident ABS-ul nu permite blocarea rotii ...ce naiba n-ati avut pegas cu sa lunga sa va opriti intoarceti in figuri cu frana spate ?

 

Revenind la pante am invatat mai de mult tehnca cu motorul oprit si franat din ambreaj ....e ok mai ales daca nu ai abs. Daca ai abs poti frana si in panta cu roata fata fara grija ca o sa aterizezi in dinti peste ghidon.... dar cu toate astea nu sunt de acord ca roata spate blocata franeaza mai prost decat roata spate cu abs . In cele mai multe cazuri aceasta afirmatie este corecta ...dar exista situatii in care abs-ul te incurca un pic de ex o panta in care suprafata nu e tasata un pietris afanat de ex ..face ca o roata spate blocata sa functioneze ca o ancora si sa franeze mai bine decat o roata spate controlata de abs care va decupla incontiinu....in fine nu e mare problema intrucat daca ai abs vei frana si cu fata sanatos si nu o ia la goana mobra.

 

Ca o concluzie pt orice situatie in enduro mie mi-ar place abs fata si decuplat spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ian, e usor la deagata. Netul e plin de date, cauta-le. Bosch a dat zeci de comunicate pe subiect. Japonezii le-au luat-o putin inainte. Pe pamant sau/si piatris functioneaza orice ABS, probleme intervin la pamant si/sau pietris la vale.Abia atunci diferenta este evidenta, dar evolutia se simte la fiecare franare.

pai vorbim in cunostiinta de cauza sau din carti? ca asa fabulam toti.

am ceva km pe un k100lt din 1989 si maneta nu pulseaza cand intra abs-ul. nu stiu la ce filme te uiti tu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acesta este clipul la care face referire Luigi :

 

Sincer, nu stiu daca omu' a avut macar abs-ul activat. Pica la inceputul video-ului si pleaca de pe loc. ABS se activeaza de la o anumita viteza. Probabil cand s-a activat in cazul lui oricum avea destula viteza ca inertia sa fie destul de mare in raport cu ce putea frana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se vede clar cum se aprid luminile de frana pe panta. Exista doar doua posibilitati, avea discurile unse cu slanina sau ABS-ul i-a jucat feste.

 

Clar, una din astea o fi :)

 

Cand sta lumea pe langa tine cu sfaturi si pleci ezitant dupa ce deja ai cazut o data, cand stau camerele pornite gata sa prinda urmatoarea cazatura - e clar, doar fierul poate fi de vina, rider-ul niciodata :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gasesti sistemul la noile Husqvarna unde a fost in premiera introdus.

 

Stiu de el de atunci si mi se pare foarte bun pt off insa pt mobra mea oricare ar fi ea as vrea sa am abs pe ambele roti pt uz general , posibilitatea de a decupla spatele pt off si pt "figuri" si probabil ca va fi si decuplabil total pt cei cu fixatii mentale conform carora "abs-ul te omoara in off" .

 

Dar nu am gasit la Husqy o mobra care sa-mi placa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mobra nu o intorci din frana spate. O intorci si o culci din frana spate. Mai ales daca e o mobra grea unde e exclus ajutorul cu piciorul din interior. Ca sa o intorci si sa ai sansa sa ramana pe roti, folosesti derapajul din acceleratie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai oamenilor eu am impresia ca noi vorbim impreuna dar ne intelegem separat.

 

Asa este.

Si Bogdane lasa ne cu ABS-ul "conceptie veche si noua", nu este vorba de nicio diferenta de conceptie ci doar diferenta de generatii, adica sistemele fac acelasi lucru, doar ca intre timp electronica si hidraulica au mai avansat, astfel controlul este mult mai rapid si fin.

Probabil cand zici "ABS conceptie noua" tu te referi la ABS-ul care dispune de program off-road, acesta permitandu-i rotii sa se blocheze pe perioade scurte, imbunatatind eficienta franarii.

 

Pt. cei care sustin ca: "crede-ma, cu roata spate blocata cobori cu viteza mult mai mare" le spun: in off-road la coborare abrupta pe teren cu aderenta scazuta, ABS-ul activat practic anuleaza frana, deoarece roata s-ar bloca instantaneu din cauza aderentei scazute, astfel cu ABS-ul activ cobori parca n-ai avea frane deloc. In aceste cazuri roata blocata ar frana evident mult mai tare motocicleta decat roata care se invarte de voie, nefiind franata.

Exact pt aceste cazuri s-a adaugat programul off-road la ABS-urile motoarelor enduro, ca sa permita blocarea rotii pe perioade scurte, dar totusi sa n-o lase blocata de tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer, nu stiu daca omu' a avut macar abs-ul activat. Pica la inceputul video-ului si pleaca de pe loc. ABS se activeaza de la o anumita viteza. Probabil cand s-a activat in cazul lui oricum avea destula viteza ca inertia sa fie destul de mare in raport cu ce putea frana.

abs la gs si gsa se activeaza IN 3 METRI PARCURSI

 

NICI DECUM LA O ANUMITA VITEZA

BAGI CHEIA IN CONTACT

SI SE APRINDE BEC CONTROL ABS SI ASC

PORNESTI MOTO SI SE OPRES BECURILE DIN CLIPIRE....ABS ASC ACTIVAT.......

BECURIEL STINSE INSEAMNA CA SUNT ACTIVE SISTEMELE

 

 

BOGDAN

 

TE ROG EU ......

PUNE LINKUL DE UNDE AI LUAT INFORMATIILE PRIVITOARE LA CELE 2 ABS DE LA BMW CEL DE PANA ACUM 2012 SI CEL NOU DE PE NOUL GS CRACIT" SI CU APA

 

Asa este.

Si Bogdane lasa ne cu ABS-ul "conceptie veche si noua", nu este vorba de nicio diferenta de conceptie ci doar diferenta de generatii, adica sistemele fac acelasi lucru, doar ca intre timp electronica si hidraulica au mai avansat, astfel controlul este mult mai rapid si fin.

Probabil cand zici "ABS conceptie noua" tu te referi la ABS-ul care dispune de program off-road, acesta permitandu-i rotii sa se blocheze pe perioade scurte, imbunatatind eficienta franarii.

 

Pt. cei care sustin ca: "crede-ma, cu roata spate blocata cobori cu viteza mult mai mare" le spun: in off-road la coborare abrupta pe teren cu aderenta scazuta, ABS-ul activat practic anuleaza frana, deoarece roata s-ar bloca instantaneu din cauza aderentei scazute, astfel cu ABS-ul activ cobori parca n-ai avea frane deloc. In aceste cazuri roata blocata ar frana evident mult mai tare motocicleta decat roata care se invarte de voie, nefiind franata.

Exact pt aceste cazuri s-a adaugat programul off-road la ABS-urile motoarelor enduro, ca sa permita blocarea rotii pe perioade scurte, dar totusi sa n-o lase blocata de tot.

:10: :mexicanwave:

 

SI O BERE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si Bogdane lasa ne cu ABS-ul "conceptie veche si noua",

 

Eu nu inteleg de ce unii va mai bateti capul... Eu simt mila pt. el, se vede ca are o suferinta, o mare problema.

 

Pt. cei care sustin ca: "crede-ma, cu roata spate blocata cobori cu viteza mult mai mare" le spun: in off-road la coborare abrupta pe teren cu aderenta scazuta, ABS-ul activat practic anuleaza frana, deoarece roata s-ar bloca instantaneu din cauza aderentei scazute, astfel cu ABS-ul activ cobori parca n-ai avea frane deloc. In aceste cazuri roata blocata ar frana evident mult mai tare motocicleta decat roata care se invarte de voie, nefiind franata.

 

Sunt de acord, in putinul off-road pe care am apucat sa-l fac, mai ales avand aderenta mai scazuta din lipsa anvelopelor enduro adevarate, ca pe spate este mai bine fara ABS. Aveam insa retineri sa-l decuplez din cauza fricii ca din reflex sa nu blochez fata si sa fac buf. N-am pretentia ca sunt un experimentat si tocmai de aceea.

Asadar ideea cu ABS fata si decuplabil spate mi se pare excelenta. Iar cand am scris despre ABS-ul decuplabil pe spate la noul KTM 1190 nu-mi aduc aminte sa fi zis cineva ca e o idee proasta.

 

Controlul tractiunii, pe de alta parte, consider ca deranjeaza in enduro, chiar si la mobre de peste 200 kg. In afara de clasicul intors mobra pe loc din acceleratie (lucru mai greu realizabil cu vaci si elefanti), un derapaj din acceleratie al rotii spate te ajuta enorm in viraje, mai ales in cele pe coborare.

 

Din fericire la 12GS (si la cel "vechi") poti decupla controlul tractiunii fie de tot, fie partial, adica sa fie mult mai permisiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Derapajul rotii spate pe franare e deranjant chiar si la enduro. De obicei apare pe coborari si mobra se deplaseaza cu viteza mult mai mare cu roata spate blocata fata de situatia in care ar avea ABS. Eu, avand mobra 4T cu frana de motor puternica fata de un 2T, prefer la coborari abrupte sa tin mobra in treapta intai cu gazul inchis si sa controlez viteza coborarii doar din frana fata. Desigur, daca panta e foarte abrupta, apare panica si, din reflex, calc frana spate, blocand roata. Mobra capata viteza si mai mare si apar problemele, de obicei sub foarma de cazaturi. Prin urmare, pe mine unul, nu m-ar deranja catusi de putin ABS chiar si pe mobrele pur de enduro. Singurele probleme care ar apare la un ABS pe o mobra hard enduro ar fi surplusul de greutate al sistemului si rezistenta lui la trantele pe care le incaseaza o astfel de mobra.

 

Strict pentru roata fata:

/index.php?/topic/686366-ktm-640-adventure/&do=findComment&comment=3279370

Editat de zigzag
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca la urcare mergi cu gaz maxim care e problema ca la coborare sa faci la fel? !

la coborare e greu tare daca mergi incet si te chinui sa echilibrezi/ controlezi motorul.

 

iei pozitia clasica de coborat ( in picioare cu fundul mult impins in spate ) bagi intr-a 2 daca esti incepator sau pe liber daca te-ai imprietenit cu motoreta si iti dai drumul la vale. controlezi usor cu frana fata, aia din spate e oricum de forma ca toata greutatea ta si a motoretei vine pe fata.

 

din cauza pozitiei si a gravitatiei nu ai cum sa cazi decat inspre inainte iar daca nu blochezi roata fata acest lucru nu se intampla.

Editat de Sergiu_KB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...