Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

Mobra nu o intorci din frana spate. O intorci si o culci din frana spate. Mai ales daca e o mobra grea unde e exclus ajutorul cu piciorul din interior. Ca sa o intorci si sa ai sansa sa ramana pe roti, folosesti derapajul din acceleratie.

 

Mi-e greu sa-ti descriu mai amanuntuit in cuvinte dar uite aici la sec 32 ~33 http://www.youtube.com/watch?v=31qHNROdeT0

E primul filmulet care mi-a iesit in cale .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Adevarul e ca eu nu am condus nici o mobra cu ABS pe offroad si nici pe asfalt asa ca nu stiu cum se comporta practic diversele tipuri/generatii de ABS pe noroi, pietris, frunze, pante in coborare, etc. Ce stiu sigur este ca evit blocarea rotilor, atat spatele, cat mai ales fata pentru ca acest lucru aduce numai belele. Incerc sa simulez un ABS din maneta si frana. Acest lucru e mai greu de realizat cand apare panica, de obicei pe coborari foarte abrupte, sau cand intervine oboseala.

 

@Segiu_KB: Sunt perfect de acord cu tine dar tu ai scris gandindu-te mai mult la ce ai experimentat cu KTM300EXC. Ma indoiesc ca mergand cu R1100GS mai aplici cu acelasi curaj tehnica descrisa.

@eru: Credeam ca-mi arati un filmulet cu un vehicul de cel putin 200kg. Parca mai spectaculos era Pegasu cu sa lunga.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Misto filmul . Daca ii si dadea gaz blana cand i-a murit motorul era exact ce aveam eu in cap si nu mi-a iesit din taste.

 

@ Andrei Mobra mea e usurica are sub 200 kg si ma pregatesc [momentan psihic] pt una si mai usoara .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="andrei belcic" data-cid="3320472" data-time="1357747476"><p>

 

<br />

@Segiu_KB: Sunt perfect de acord cu tine dar tu ai scris gandindu-te mai mult la ce ai experimentat cu KTM300EXC. Ma indoiesc ca mergand cu R1100GS mai aplici cu acelasi curaj tehnica descrisa.<br />

a.</p></blockquote>

 

tu ai dreptate dar pe de alta parte am citit chiar pe topicul asta ca geesul "e o motocicleta cu care se poate face offroad pe peste tot". deci si pe unde merge capra... probabil depinde doar de rider :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe noroiul ala derapai asa si fara sa pui frana si cu ambreiajul tras. Cu ABS ar fi franat mai putin spectaculos dar pe o distanta mult mai scurta. ERU: dupa ce o sa te dai cu o mobra mai usoara, altfel vei merge si cu una mai grea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aham. deci fara blocat roata spate pe coborari ca nu e eficient... plm, pai astia de la romaniacs habar n-au de nimic, nu? Minutu' 6 de exemplu...

 

 

 

 

era exact ce aveam eu in cap si nu mi-a iesit din taste.

 

 

Cred ca in filmul asta se vede ce zici tu:

 

 

pe la min 2:30 un exemplu da' cred ca incearca la fiecare 30 de secunde.

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dati-va-ti cu mobre mai usoare mai intai si dupa aia mai vorbim despre eficienta blocarii rotii spate pe coborari offroad. In primul film, la minutul respectiv, se vede cum individul incearca sa simuleze un ABS iar in al doilea film indivizii cred ca au experienta si pe moto enduro sau chiar trial. Repet, nu stiu cum functioneaza practic, in situatii reale, un ABS la motociclete dar blocarea rotii spate nu este un lucru bun in nici o situatie. Poate doar pentru show off. Pentru elefanti enduro-touring gen R1200GS, XTZ1200, etc, ABS-ul e salutar. Chiar si ne-decuplabil cu conditia sa actioneze imediat, nu de la o anumita viteza sau de la un anumit numar de metrii parcursi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da exact ce face omul din al doilea filmulet asta ziceam. Si crede.ma Andrei exista momente rare ce.i drept chiar foarte rare in care ai vrea ca roata spate sa se blocheze. In fine sunt ok cu abs.ul si in forma actuala si nu.l decuplez niciodata dar nu inseamna ca nu e loc de mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Andrei are dreptate cu blocarea rotilor, doar ca la coborari naspa ABS-ul nu poate inlocui mana.

Dupa experientele pe coborari cu ABS-ul cuplat, acum cand mai am pante naspa si vad ca am uitat ABS-ul cuplat, imi sare putin inima. N-as mai face coborare nasoala cu ABS nici sa ma platesti.

Editat de zigzag
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acesta este clipul la care face referire Luigi :

Merci, exact pe asta il cautasem, acolo se vede clar ca ABS-ul nu face doi bani la coborarea pe off.

 

Nu am mers decit extrem de putin pe off, de aceea am intrebat, multumesc pt.lamuriri.

 

Dati-va-ti cu mobre mai usoare mai intai si dupa aia mai vorbim despre eficienta blocarii rotii spate pe coborari offroad.

Si eu cred, logic vorbind, ca greutatea mobrei conteaza foarte mult..

 

Dupa experientele pe coborari cu ABS-ul cuplat, acum cand mai am pante naspa si vad ca am uitat ABS-ul cuplat, imi sare putin inima. N-as mai face coborare nasoala cu ABS nici sa ma platesti.

Deci banuiala mea s-a adeverit, multumesc la toti pt.info..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Frana de motor oprit"! Bun topicul. Mai invat si io cateva fineturi. :)

De la Achile am invatat si eu :P

 

@vis-a-vis: inseamna ca panta nu a fost destul de abrupta de vreme ce ai coborat-o doar cu frana de motor, si fara frana fata. Atat la vitezane cat si la motocross/enduro, frana fata e de baza. Instinctul de conservare te impiedica sa actionezi frana fata pe coborari offroad dar asta se depaseste cu antrenament, de preferat pe mobre usoare gen motocross sau enduro. Apoi poate fi aplicata tehnica si la vaci sau elefanti.

 

PS Frana de motor oprit nu difera mult ca forta de frana de motor la relanti (in aceeasi treapta, desigur). Avantajul ne-opririi motorului e ca poti folosi acceleratia pe scurte portiuni unde situatia o impune (vezi cazul deraparii controlate din acceleratie intr-un ac de par pe coborare).

Ba bine ca tineam ambele frane si in treapta 1. Am simtit ca iese fum din frane si am "calcat" ambreiajul. Am avut surpriza sa constat ca nu aveam frana de motor ci motorul impingea infranat. E greu pe pietre cu frana pe fata la ditai bivolul. Cand mai aveam 50 de metri pana la 1400 am blocat fata si bineinteles c-am tavalit mobra. Greu de ridicat din pozitia aia si mai greu de suit pe ea :D

 

Ihi. Adica motorul in treapta, oprit ( preferabil din cheie ca sa nu porneasca ) si control din ambreiaj. In anumite cazuri e o varianta. Destul de multe motorete au treapta 1 de asa natura incat la relanti au viteza mai mare decat ai fi confortabil pe anumite coborari. Si daca vrei sa controlezi spatele nu ajunge frana de motor. Ofera in plus fatza de frana spate posibilitatea de a folosi piciorul drept pt sprijin.

Chiar e mare diferenta intre motor pornit si oprit la mobra mea. Uneori chiar e nevoie sa pui dreptul jos sau sa te sprijini un pic in el sa nu cazi. Devine maronie treaba. Chiar ma gandeam sa mai pun o maneta de urgenta sa actionez spatele de pe ghidon :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar ma gandeam sa mai pun o maneta de urgenta sa actionez spatele de pe ghidon :D

 

La treaba asta chiar se gandea recent un prieten de-al meu cunoscut sub numele de cod Al Batran doar ca el vroia sa cupleze frana spate cumva la maneta de ambreaj. Pana sa apuc eu sa ma documentez itrucat i-am zis ca vb cu un prieten priceput la mecanica s-a documentat el si a zis ca s-a mai facut treaba asta ...si cred ca s-a linistit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="b374" data-cid="3320577" data-time="1357753315"><p>

aham. deci fara blocat roata spate pe coborari ca nu e eficient... plm, pai astia de la romaniacs habar n-au de nimic, nu? .</p></blockquote>

 

baietii aia blocheaza spatele dar nu actioneaza deloc sau aproape deloc frana fata. pur si simplu isi dau drumul la vale.

 

la coborari dificile ( abrupte si fara aderenta) cu roata blocata se produce efectul de sanie iar daca franezi si cu fata vine spatele peste tine si iti intoarce motoreta.

Editat de Sergiu_KB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la coborari dificile ( abrupte si fara aderenta) cu roata blocata se produce efectul de sanie iar daca franezi si cu fata vine spatele peste tine si iti intoarce motoreta.

 

Desi vad ca esti posesor de EXC, ai scris o mare prostie aici.

La coborarile (bineinteles abrupte si mai lungi de 5-6 metri) se franeaza obligatoriu cu fata, bineinteles cu masura sa nu te dai peste cap, dar sub nicio forma "deloc sau aproape deloc".

 

Numai pe coborarile foarte scurte si cu pietre/bolovani mari nu franezi deloc si atunci nici cu spatele nu franezi.

 

Insa am intrat rau de tot in off-topic, hai sa revenim la GS 2013.

Editat de Okesz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Off topic ;)

Mi-a placut de la inceput BMW 1200 GS. Dar ghinion, e prea scumpa pentru bugetul meu.

DACA as avea bani pentru a schimba motocicleta, vazand cu cata perseverenta ataca Bogdan Harea BMW-ul 1200 (si firma BMW in general), cu SIGURANTA mi-as lua BMW 1200 GS. Asa de-al dreaqu...

Mai ales ca il vad pornit sa arate lumii cat de naspa si de kkat e BMW-ul. :laugh:

Apropo, acum tot BMW am. Stiu, e de kkat, dar atat mi-am permis... :D

Fara suparare Bogdane :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce nu stie marketingul de la celelalte marci de motociclete: dai spaga la publicatiile si forurile de specialitate sa te scoata market leader, dupa care deja treaba mere' ca si unsa :), se gasesc destui fraieri care pun botul la topurile publicate si cumpara GS-urile fara sa clipeasca :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La coborarile (bineinteles abrupte si mai lungi de 5-6 metri) se franeaza obligatoriu cu fata, bineinteles cu masura sa nu te dai peste cap, dar sub nicio forma "deloc sau aproape deloc".

 

Numai pe coborarile foarte scurte si cu pietre/bolovani mari nu franezi deloc si atunci nici cu spatele nu franezi.

Corect.

 

baietii aia blocheaza spatele dar nu actioneaza deloc sau aproape deloc frana fata. pur si simplu isi dau drumul la vale.

 

Incorect

 

la coborari dificile ( abrupte si fara aderenta) cu roata blocata se produce efectul de sanie iar daca franezi si cu fata vine spatele peste tine si iti intoarce motoreta.

Corect

 

Insa am intrat rau de tot in off-topic, hai sa revenim la GS 2013.

Corect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce nu stie marketingul de la celelalte marci de motociclete: dai spaga la publicatiile si forurile de specialitate sa te scoata market leader, dupa care deja treaba mere' ca si unsa :), se gasesc destui fraieri care pun botul la topurile publicate si cumpara GS-urile fara sa clipeasca :)

da si merg italienii .....ai sa moara bibi

 

acum 2 ani intr o tura abia am reusit sa ma tin dupa unul cu un gs si cu pasagera

 

mergea asa de FLUID omula ala inca mi am dat seama cat mai am pana sa invat sa merg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Insa am intrat rau de tot in off-topic, hai sa revenim la GS 2013.

 

Cam asta vroiam sa punctez si eu... in urma cu cateva luni, pe alt topic, mi se atragea foarte "puternic" atentia ca motocicletele din clasa asta enduro-touring nu au de fapt nicio legatura cu termenul enduro, ca posesorii le cumpara doar de fite ca sa se creada aventurieri, ca acelasi lucru poti face inclusiv cu Hayabusa. Acum, cam aceleasi persoane insista pe acest topic cu lectii detaliate de tehnici enduro, ni se arata filmulete cu motociclete printre copaci etc, totul plecand de la o afirmatie foarte documentata a unui "guru" in ale ABS-ului.

Unde este consecventa? :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da si merg italienii .....ai sa moara bibi acum 2 ani intr o tura abia am reusit sa ma tin dupa unul cu un gs si cu pasagera mergea asa de FLUID omula ala inca mi am dat seama cat mai am pana sa invat sa merg

Off topic ;)Mi-a placut de la inceput BMW 1200 GS. Dar ghinion, e prea scumpa pentru bugetul meu.DACA as avea bani pentru a schimba motocicleta, vazand cu cata perseverenta ataca Bogdan Harea BMW-ul 1200 (si firma BMW in general), cu SIGURANTA mi-as lua BMW 1200 GS. Asa de-al dreaqu...Mai ales ca il vad pornit sa arate lumii cat de naspa si de kkat e BMW-ul. :laugh:Apropo, acum tot BMW am. Stiu, e de kkat, dar atat mi-am permis... :DFara suparare Bogdane :)

Fara suparare, dar fiecare retine din ce citeste doar ce-i place. Legat de noul GS spre 100% aprecierile mele au fost pozitive, ramane parte de fiabilitate care inca nu intra in discutie. GS-ul vechi, cat de bun il considera unii, a fost modificat pe ici pe colo, prin partile esentiale, adica exact acolo unde si eu l-am gasit slab, vechi, neterminat. Acum cand o spun eu e naspa, cand o spune BMW cum e? Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam asta vroiam sa punctez si eu... in urma cu cateva luni, pe alt topic, mi se atragea foarte "puternic" atentia ca motocicletele din clasa asta enduro-touring nu au de fapt nicio legatura cu termenul enduro, ca posesorii le cumpara doar de fite ca sa se creada aventurieri, ca acelasi lucru poti face inclusiv cu Hayabusa. Acum, cam aceleasi persoane insista pe acest topic cu lectii detaliate de tehnici enduro, ni se arata filmulete cu motociclete printre copaci etc, totul plecand de la o afirmatie foarte documentata a unui "guru" in ale ABS-ului.

Unde este consecventa? :wink:

vlad, mai vrei consecventa pe forumul asta? moderatori nu sunt si totul e vraiste...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Okesz si @andrei

nu stiu ce background aveti voi in hard enduro dar daca as vrea sa fiu rautacius ca @Okesz ( care m-a facut prost pe fata) as zice ca din ce sustineti pe aici reiese ca experienta voastra in domeniu se limiteaza la enduro peisagistic si potecuta viteza.

la coborari evident nu ma refeream la pante abrubte printre copaci unde trebuie sa faci jaloane si trebuie sa pastrezi o viteza care iti permite schimbarile de directie ci exact ca am zis: coborari abrubte fara mare aderenta gen partie de ski sau urcarea/coborarea de la gusterita.

 

http://youtu.be/fFq5OtTTydk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...