Dan Cata Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 Cred ca orice mobra cu motor busit o ia pe ulei...ma intereseaza daca in conditii normale de rodaj si utilizare se pot atinge valorile mentionate. Cat ulei consuma un 12GS...hai sa-i spunem cu rodajul bine facut? pai tocmai aici ii paradoxul, ca daca o tii mai turata cand e in rodaj, nu consuma mult ulei mai apoi; consumul de ulei are de-a face si cu arhitectura motorului (cilindrii orizontali) si faptul ca sta pe cricul lateral dupa ce o opresti cu uleiul cald in ea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 Ce vrea Dan Cata sa spuna e ca e normal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Trumansky Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 Ce vrea Dan Cata sa spuna e ca e normal 300ml? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 300ml? ai vazut in manualu de 1100 cat zice producatorul ca e normal sa consume? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Trumansky Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 (editat) ai vazut in manualu de 1100 cat zice producatorul ca e normal sa consume? Nu, inca nu am trecut la clasa mare...dar sper cat de curand sa trec Editat Noiembrie 11, 2009 de Trumansky Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 Nu, inca nu am trecut la clasa mare...dar sper cat de curand sa trec Permissible oil consumption l/1000 km 1.0 Imp.pint/miles (1.41/500) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 Cred ca orice mobra cu motor busit o ia pe ulei...ma intereseaza daca in conditii normale de rodaj si utilizare se pot atinge valorile mentionate. Cat ulei consuma un 12GS...hai sa-i spunem cu rodajul bine facut? La boxer BMW nu este vorba de motoare busite, cu peste 100000km, ci de motoare noi cu cateva zeci de mii de km la bord si exploatate normal. Un fan BMW recunoaste greu defectul asta al boxerului racit cu aer, dar toti posesorii au sub sa un bidon de 1L de ulei pt orice eventualitate. Si eventualitatea se intampla destul de des. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Trumansky Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 La boxer BMW nu este vorba de motoare busite, cu peste 100000km, ci de motoare noi cu cateva zeci de mii de km la bord si exploatate normal. Un fan BMW recunoaste greu defectul asta al boxerului racit cu aer, dar toti posesorii au sub sa un bidon de 1L de ulei pt orice eventualitate. Si eventualitatea se intampla destul de des. Da...dar fac reviziile la 10K...nu la 6k cum fac altii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 La boxer BMW nu este vorba de motoare busite, cu peste 100000km, ci de motoare noi cu cateva zeci de mii de km la bord si exploatate normal. Un fan BMW recunoaste greu defectul asta al boxerului racit cu aer, dar toti posesorii au sub sa un bidon de 1L de ulei pt orice eventualitate. Si eventualitatea se intampla destul de des. Eu am boxer din 2000 care tocmai a sarit de 40.000km; am completat sub 1L in cei aproape 11.000km facuti de la ultimul service. Nu mi se pare asa grav... bidonul il iau cu mine doar la drum lung (peste 1000km); si nu toti merg cu bidonul sub sa, eu il tin in topcase Si asta in conditiile in care nu menajez motorul la turatie, mare parte din km fiind facuti pe pasuri in Alpi, cu bagaje... Mesaj completat Da...dar fac reviziile la 10K...nu la 6k cum fac altii Pt mine asta chiar este un aspect important, mai ales ca ma cam incadrez in cei 10.000/an. Iar daca fac si 12.000, cei de la service mi-au zis ca nu-i nici o problema, atata timp cat am grija de nivelul uleiului; si mi-au zis asta cat eram in garantie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 Treaba cu reviziile la 10000km la BMW este intradevar unul dintre avantaje fata de japoneze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 consumul de ulei e mic. dar e enervant ca tre sa completezi mai mereu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 Pai normal ca intervalul e la 10.000km, in timpul asta practic schimbi uleiul de vre 3 ori (completind). De fapt nici n-ar trebui schimbat vreodata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 cata rautate domne ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bungee Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 Eu am boxer din 2000 care tocmai a sarit de 40.000km; am completat sub 1L in cei aproape 11.000km facuti de la ultimul service. Nu mi se pare asa grav... bidonul il iau cu mine doar la drum lung (peste 1000km); si nu toti merg cu bidonul sub sa, eu il tin in topcase Si mai faceai misto de mine cu intretinerea lantului. Pe-asta cu bidonul in traista ai ascuns-o bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 Am facut un drum saptamana trecuta de 1500km. Am completat cam 250ml. Eu zic ca e rezonabil. Cand merg zi de zi prin oras si o las pe cricul lateral, papa mai mult intr-adevar. Uleiul nu este un impediment, ca pun ulei auto si e ultra ieftin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
22iulian Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 Hai mai fratilor ..ce naiba.. eu completez la friteuza mea Tefal cca. 200 ml pe saptamana ca sa iasa bine cartofii prajiti..si pun olei da palmier.. ....si nici nu ma dau cu Tefal-ul pe serpentine... Asta e cu 1200-le...se pare ca-i place sa manance gras...si mie la fel... so? Acuma : gluma-i gluma ..da sa-mi esplice si mie cineva de ce trebe sa-i faci rodaju sus in ture..nu de alta ..dar ma steapta un rodaj.. (asta asa ca sa ma dau mare)..bebelusul e nascut pe 1 septembrie in fabrica din Berlin ...ma duc sa-l iau de la "maternitate" pe 2-3 decembrie.... Sa-i dau goarna ? Cum se face "rodajul" ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 ii faci rodaju cum scrie la carte, nu te lua dupa diversi gigei la cati bani dai pe el, respecta ce scrie in manualul ala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marele alb Postat Noiembrie 11, 2009 Share Postat Noiembrie 11, 2009 (editat) Mai baieti, nu ma pot abtine sa nu intervin la un asemenea subiect. 12 GS are un consum normal de ulei de pina la 1 litru / 1.000 km, da ati citit bine. 1 litru / 1.000 km. Ce este peste acesta valoare este o problema de luat in seama, ce este sub aceasta valoare , E PERFECT NORMAL. Va intrebati de ce consuma? Pentru ca asa trebuie ! Asa e gandit. Constructiv, BOXERUL, fiind racit cu aer, e compus , ca si orice alt motor din materiale compozite care se dilata diferit. Consumul de ulei nu se datoreaza faptului ca motorul este lasat pe cricul lateral, ci tocmai acestor coeficienti de dilatare diferiti. Care va sa zica, cand motorul e rece, intre piston si cilindru ( camasa) exista un spatiu cu cativa microni de mm mai mare decat atunci cand motorul este cald si pistoanele sunt dilatate, practic "mai lipite" de suprafata cilindrului). Acest spatiu permite si anumite "scurgeri" de ulei , practic pe interiorul cilindrului, pelicula de ulei ramasa in urma cursei pe care o face pistonul catre punctul mort inferior este mai groasa , iar acest ulei este ars in momentul celui de-al 3-lea timp al motorului, odata cu explozia /arderea / detenta, cum vreti sa-i spuneti. La motoarele racite cu apa, diferenta intre acesti coeficienti de dilatare ai materialeleor componente nu este mare, este mult mai mica , de aici si consumul mic sau chiar inexistent de ulei. Ulei se mai consuma si la ritmuri alerte de mers, la turatii mari, si de obicei mentinute constant ( exemplu: rularea pe autostrada). Va veti intreba de ce ? Pentru ca pur si simplu in loc de 4.000 rpm, bagi mana in gaz si mergi cu 5.500-6.000 rpm. In mod evident, in loc de 4000 de curse, pistonul face 6000 de curse pe minut, iar asta duce la o cantitate de ulei mai mare ramasa pe peretii cilindrilor si implicit la arderea acestei cantitati. Acestea sunt motivele pentru care un boxer consuma ulei "de nou". Bineinteles, in timp , dupa folosire indelungata , apar uzurile la segmenti si la cilindri si pelicula cu pricina este in crestere. Atentie, vorbim de uzuri de microni de mm, dar asta insemna mult. Automat creste si cnsumul de ulei. Cand uleiul din motor este uzat, si s-a rulat cu el aproape de cei 10.000 km ai intervalului de schimb , el isi pierde din proprietati , devine mai fluid, mai subtire, si se strecoara mai bine prin spatiile mai sus amintite, scaparile sunt mai mari. Totodata scad si proprietatile de ungere. Fiind un motor boxer care lucreaza la temperaturi mari, uleiul " se prajeste" ca si in fripteuza lui Iulian, de aceea recomand cu caldura schib de ulei , mai devreme de 10.000 km. Astfel ai o compresie mai buna, o ungere mai buna, motorul suna mai placut. Personal eu il schimb la 5.000 km, cine ma stie , cunoaste acest amanut. Nu va zgarciti la filtre si ulei, SUNT VIATA MOTORULUI VOSTRU ! Iulian, te sfatuiesc sa faci un rodaj in felul urmator: -sa incerci sa nu mentii turatia motorului constanta ci sa "urci si sa cobori" in ture motorul, pentru ai permite acestuia cicluri complete de incalzire / racire, si astfel piesele din el isi creeaza uzura normala, sa nu devina "sticloase" . NU ai sa sesizezi pe nici un instrument de bord variatii de temperatura generate de ciclurile de care vorbeam , dar crede-ma, ele exista , si ii fac bine motorului tau. -Schimba des treptele si nu depasi in primii 1.000 km, turatii de 4.000 km. -Stiu ca o sa mergi pe autostrada, dar incearca sa eviti mentinerea constanta a turatiei, e foarte important ! Uita ca ai tempomat in primii 1.000 km. La primul service ( intre 500 si 1200 km) ti se vor strange suruburile la chiulase, dupa care poti sa-i dai un pic mai tare, suna-ma si-ti dau detalii. Mesaj completat Si mai faceai misto de mine cu intretinerea lantului. Pe-asta cu bidonul in traista ai ascuns-o bine. Are o husa in care tine ascuns bidonul cu ulei. Am vazut-o eu Editat Noiembrie 11, 2009 de marele alb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ali baba Postat Noiembrie 12, 2009 Share Postat Noiembrie 12, 2009 Cred ca am mai spus: nu am completat intre revizii (la 10 si 20 de mii). Am verificat nivelul dar nu a fost nevoie. Mesaj completat sunt curios cam cati posesori de GSA ar baga jucaria in ENDURO ADEVARAT Nu zic de mine, care ma abtine dar garantez pentru Raul (Rul). uite aici ceva subtire. Daune? Sanchi. Unul dintre motivele pentru care apreciez aceasta vaca. Mesaj completat frustrarile si ignoranta ...., sa vorbesti cu partea dorsala ... cu medii anuale parcurse absolut considerabile,.... So WTF is your problem ? Nu incetez sa ma mir cat de bine ma cunosti. Recunosc acuma, daca tot m-ai demascat tu: sunt frustrat si ignorant si am dat ceasu inainte la motor sa arate 25000 intr-un an jumatate de cand am luat gs-ul. Si pozele de pe munte sau din Austria, Italia, Grecia sunt toate trucate. Spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Noiembrie 12, 2009 Share Postat Noiembrie 12, 2009 Nu zic de mine, care ma abtine dar garantez pentru Raul (Rul). uite aici ceva subtire. Daune? Sanchi. Unul dintre motivele pentru care apreciez aceasta vaca. Eeee,pai nu-i acelasi lucru.Ianachim zicea de GSA. Glumesc,desigur.Mi se pare mai ciudat sa sa faci enduro cu cast wheels decat cu alea spitate. Despre ulei,si a mea consuma insa doar ce este sub 20-50 ca vascozitate. Si consuma destul de bine (variaza intre 250 - 500 ml / 1000km). Uleiul de 20-50 il tine mai mult. Vreau sa zic ca daca fac schimbul la 10.000 km d-abia daca sunt dusi 500 ml. Si asta nu doar pe GS ce-l am acum. La fel a fost si la 1200C. Subiectul "ulei" este mereu o chestie la care-mi aduc berea si chipsurile. Fiecare are o alta poveste. Daca as putea gasi 20-50 ieftin mi-as lua un butoi sa-l tin in curte. Vine primavara si trebuie sa spal motorul. 3 litri motorina + 1 L ulei lasat sa mearga vreo 4-5 minute si apoi scurs. Face minuni. Zici ca-i nou. Celor ce le e frica ,incercati 2+2. Mai putin n-are rost,e ca si cum ai subtia uleiul. Motorina asta curata al dreq de bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Noiembrie 12, 2009 Share Postat Noiembrie 12, 2009 Boxerul consuma mai mult ulei daca: - se merge mult in oras, cu multe porniri si opriri ale motorului - uleiul este mai subtire decat cel recomandat (20W-50) - este parcat mai mult de 5 minute pe cricul lateral - este tinut in regim de circuit (acceleratii puternice pana in limitator) - nu ajunge repede/deloc la temperatura normala de functionare (intre 105 si 130 de grade in temperatura uleiului) - nivelul uleiului este mai mare de jumatatea ferestrei Recunosc ca, la o tura serioasa, imi iau un litru de ulei la purtator. Dar asta faceam si cu DR-ul. De fapt, toata lumea ar trebui sa tina putin ulei la un drum lung, niciodata nu stii ce se poate intampla. Al meu, generatie mai veche si cu aproape 90.000km, ia intre 0.2 si 0.4 litri la mie. Un consum pe care-l apreciez mult mai mult decat acceptabil. Am citit despre boxere care au fost rodate puternic, in special in primii km, si care nu consuma niciun strop de ulei, dar si de altele care iau juma de litru la mie. Depinde cat noroc ai Mesaj completat Vine primavara si trebuie sa spal motorul. 3 litri motorina + 1 L ulei lasat sa mearga vreo 4-5 minute si apoi scurs. Face minuni. Zici ca-i nou. Celor ce le e frica ,incercati 2+2. Mai putin n-are rost,e ca si cum ai subtia uleiul. Motorina asta curata al dreq de bine. Eu n-as face asta. Nu mi s-a intamplat, dar am auzit povesti despre spalarea motorului care spuneau ca la putin timp dupa operatiunea asta au trebuit sa schimbe motorul. Explicatia, care mie mi se pare logica, e ca depozitele alea pe care vrei sa le speli chiar ajuta motorul deoarece il mentin mai strans, sa nu piarda ulei sau sa-l consume. Eu n-as face operatiunea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Noiembrie 12, 2009 Share Postat Noiembrie 12, 2009 (editat) Foarte bine,nu fa. Fac asta de 3 ani. Singura chestie ce ar putea fi un pic mai aiurea ar fi filtrul de ulei care ar trebui sa se descompuna la vascozitate asa mica. Insa pana acum nu mi s-a intamplat.De-aia pornesc motorul vreo 4-5 minute (oricum nu e bine sa ruleze stationar un motor racit pe aer). Astept cu nerabdare sa schimb motorul. Mesaj completat Hai sa va zic o poveste de pe vremea cand aveam 1200C. Deci acum 2 ani parca am cumparat-o pe Helga. Boxer deci. An fabricatie 1998. Dupa vreo 800 km constat ca imi plange finala. Cum eram un foarte neexperimentat propitar de boxer. Am incercat prin a schimba uleiul de finala,niciun rezultat. Pana la urma am schimbat (la dealer) semeringul si rulmentulmare. Bun, ce am zis eu,hai sa schimb uleiurile dupa ce am luat-o de la reparatie. Am luat ulei de transmisie si 1L de 20-50 pentru completare,just in case. Am dat cep la transmisie si la finala. Apoi am deschis dopul de pe tzatza din dreapta si am luat sa completez. Am bagat vreo 400 ml,bucuros ca eram in grafic. Din pacate (sau din fericire) cand am vrut sa pun dopul la bidon,constat ca de fapt am pus juma de litru de SAE80/90 transmission oil. Plm, ce fac acum? Ma duc la Halfords si iau inca 1 L de ulei transmisie si 4 L de 20-50,refill in cutie si in finala. Dau drumul putin la motor sa incalzesc putin uleiul. Constat ca miroase destul de ... ciudat. Ma rog, dupa 1 minut opresc si scot uleiul din motor. Merg inapoi la Halfords sa cumpar un bidonas de 125ml "Flush Engine Diesel/Gas". Asta pentru a curata tot jegul. Am platit 12.95 EUR pe el. Cand am deschis capacul , un miros familiar mi-a gadilat narile. Ce plm, asta-i motorina! Ma rog, cine stie, poate mirosul imi joaca mie feste. Curat, refill, mobra merge ca noua. Now, lucrez 3 zile pe saptamana in Europoort,am un amic la Shell Oil, chiar la laboratorul de analiza. Din vorba in vorba ajungem si la motorina. Imi zice, dar cat de diferita carezi tu ca este compozitia diesel fata de uleiul ce-l bagi tu in motor, exceptand vascozitatea si aditivii? Pai zic, nu stiu. Nu foarte mare,zice. Bai sa-mi bag! Atunci m-a lovit. Merg acasa, iau 2 L motorina (ignorand privirile vecinului care ma credea tampit) , scot uleiul in bidonul meu nou de 5 L. Bag cei 2L motorina, completez pana la 4 L si dau drumul 5 minute,fara sa misc gazul. Helga nici macar nu tresare si mesteca fericita amestecul. Opresc mobra,scurg zoaia care de data asta chiar vine afara cu 4L (de fiecare data cand fac schimbul de ulei, cred ca afara iese doar 90% din ulei,niciodata tot),schimb filtrul si completez. Nicio lacrima. Vorbesc cu amicul despre patanie si ii spun de Engine Flush ala. Zice ia da-mi sticla. Ii dau bidonasul si ma suna. Zice,nici n-am mai facut analiza pentru ca orice om care lucreaza aici a spus ca e motorina in bidonasul ala si ca doar stric cateva probe pentru a afla ceea ce era obvious. Morala? Nu toate par ceea ce sunt. Eu de atunci am marit un pic miza, in loc de 2:2 folosesc 3:1 ca proportie. Ideea este ca jegul ala de care zice uzunu tot va trebui sa-l dai afara odata si odata. Cu cat il dai mai repede afara,cu atat mai bine. Uleiul,dupa cate am aflat,nu-si schimba proprietatile radical in cel 10k de folosire, singura problema este ca se amesteca cu carbon care este circulat pe toate suprafetele de contact rezultand in uzura mai mica sau mai mare. Ei,jegul asta contine in marea lui majoritate carbon. Un engine flushing il da jos fara mare efort. Unii fac cu 4L motorina si fara pic de ulei. Doar pentru ca BMW nu a testat treaba asta nu inseamna ca nu este posibila. Mesaj completat Apoi am deschis dopul de pe tzatza din dreapta Evident,stanga! Imi ramasese in minte noul 1200 postat de Vlad (khk). Editat Noiembrie 12, 2009 de Budd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
22iulian Postat Noiembrie 12, 2009 Share Postat Noiembrie 12, 2009 He,he Al meu nu consuma ulei deloc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Noiembrie 12, 2009 Share Postat Noiembrie 12, 2009 @22iulian: marel alb are foarte mare dreptate cand spune ce spune in legatura cu rodajul. Fa exact cum scrie in manual. Nu ture mari (exista o explicatie foarte stiintifica pentru asta la un motor nou), nu stress inutil. Multa bafta si sa-l calaresti sanatos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nazdravanul Postat Noiembrie 12, 2009 Share Postat Noiembrie 12, 2009 (editat) Nu incetez sa ma mir cat de bine ma cunosti. Recunosc acuma, daca tot m-ai demascat tu: sunt frustrat si ignorant si am dat ceasu inainte la motor sa arate 25000 intr-un an jumatate de cand am luat gs-ul. Si pozele de pe munte sau din Austria, Italia, Grecia sunt toate trucate. Spor Sorry daca am overreacted (cum ar zice romanu' ). Imi mentin insa afirmatiile punctuale legate de natura GS-ului. Ar fi bine sa intelegi totusi natura si limitele firesti ale motocicletei pe care ai cumparat-o si pe care o calaresti de 25000 km , si sa nu ii ceri mai mult decit a fost conceputa/poate sa-ti ofere. De asemenea, ar fi bine sa incerci sa nu mai jignesti grupuri largi de oameni pe internet, cu judecati pripite si nefondate . Editat Noiembrie 12, 2009 de nazdravanul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.