Sari la conținut

Detinatori de Yamaha R1


kima
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Azi am avut placerea sa alerg intr-o cursa prieteneasca desfasurata pe Adancata. La un moment dat am avut in fata un R1

» Post actualizat in 05 Jul 2015 19:07Azi am avut placerea sa alerg intr-o cursa prieteneasca desfasurata pe Adancata. La un moment dat am avut in fata un R1 2009+, negru, cu tobele date jos de sub shea si inlocuite de o toba montata jos. Pe linia dreapta se intra din ultima curba cu max 55km/h, sub 5000ture, treapta a 2-a. R1-le 2009+ a intrat primul , eu lipit de el la cc 1.5m, am deschiz gazul inaintea lui, l-am ajuns, i-am dat o roata in fata, nu am reusit sa ma distantez, nici el sa treaca, la frinare am frinat mai devreme eu. La cuplul superior pe care R1 2009 il are la 4-6000tr, ma asteptam sa-mi dea vreo 10m. Suzuki K7-8 , K5-6 fac asta, m-am duelat cu multe. R1 2009+ nu, e mai slab ca K7 la plecare cu turatie mica. M-am mai duelat la Serres cu alt R1 2009 si la fel ca si acesta, nu m-a impresionat deloc. Motocicleta mea, aceeasi R1 2007.

Esti subiectiv, nu asa se evalueaza un motor deoarece pilotul face o mare diferenta. Timpii de reactie, cunoasterea agregatului, a traseului, a gumelor, ca sa nu mai pomenesc de modificarile geometriei si reglajele suspensiei, etc., toate la un loc pot schimba radical comportamentul unui motor. In plus crossplane-ul asta nu are cuplu superior in ture mici ca atare ci este "tunat" in acest sens in mod deliberat pentru ca, fata de distributia clasica, nu rupe asa de usor aderenta (si nu ma refer la asistarea electronica). Din punct de vedere ingineresc aprinderea "dezechilibrata" este un cosmar si penalizeaza in mai multe directii dar se pare ca pe mana cui trebuie este imbatabila pe curbe...

 

Mi-ar suna mai bine un test comparativ direct, timpii si impresiile tale, fie si subiective, intre '07 si un crossplane >'09 pe care insa ai avea sansa sa-l softezi si reglezi dupa gustul tau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Comparatia am facut-o strict pe linie dreapta cu plecare de la maxim 55km/h, poate 50km/h. Nu am comparat ce ar putea face pe viraje, asta tine si de pilot, de aceea nu am pomenit nimic de cum negocia curbele, am stat minim 2 ture in spatele ei. La urma urmei am depasit-o in viraj.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era pilotul cam martalog .

https://www.facebook.com/bebe.becheru?fref=ts

Du-te la el la curte si spune-i in fata, atentie la catelusi. :cheers:

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=841549742588921&set=ms.c.eJw9zMENACAIQ9GNjDRUyv6LaVC8~%3BXdo5UbPmKCU4FB55Wky8Rx2GmC0~%3Bdq~%3B797aUTa1V~%3B2JGwGYFuk~-.bps.&type=1&theater

» Post actualizat in 07 Jul 2015 03:59

Acum , dupa ce ma uit la poze, vad ca pilotul de pe 2009 e mai usor ca mine cu minim 15kg, asta inseamna un plus de 10cai la roata.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pilotul de pe 2009 e mai usor ca mine cu minim 15kg, asta inseamna un plus de 10cai la roata.

 

Ai cam iesit de pe trasa la afirmatia asta :)

In schimb imi place optimismul vis-a-vis de grasi si grasuti.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai ca chiar nu inteleg. Nu are importanta greutatea pilotului la o liniuta de 750m de sprint? Eu ma refer aici numai si numai la diferentele de putere ale modelului 2007 si 2009, nicidecum de ciclistica. In plus , fiecare centimetru patrat de suprafata corporala expusa la vint, necesita cai putere in plus.

In fine, eu am avut , repet, 2 experiente de cursa cu 2 R1 2009, au fost mai multe sprinturi per total, mai ales cu cea de la Serres. Imi dau seama prea bine cind concurentul deschide mai devreme sau mai tirziu gazul.


» Post actualizat in 07 Jul 2015 13:01

Cu un BMW S1000RR se vede instant diferenta de putere, chiar si cind BMW-ul deschide mai tirziu gazul. Am un film tot de pe Adancata, cu urmarirea unui BMW-u, e infiorator cum pleaca. Nu stiu unde sa-l up-loadez, are cam 5Gb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Comparatia am facut-o strict pe linie dreapta cu plecare de la maxim 55km/h, poate 50km/h. Nu am comparat ce ar putea face pe viraje, asta tine si de pilot, de aceea nu am pomenit nimic de cum negocia curbele, am stat minim 2 ture in spatele ei. La urma urmei am depasit-o in viraj.

Asa o fi, mai ales ca, desi discutabile, multe teste dyno au aratat cativa CP lipsa la '09 fata de '08-'07 si chiar cateva kg in plus... Totusi, tot am impresia ca esti un pic subiectiv, pentru o concluzie transanta fiind nevoie de un pic mai multe informatii despre competitori.

 

Mai acum vreo doua saptamani am ajuns din urma doua Triumph-uri care mergeau "intre ape", nici suficient de incet sa-i fi putut depasi fara efort, nici suficient de tare ca sa nu ma impiedic de ei in curbe. Cu prima ocazie cand traficul mi-a permis i-am depasit cu o diferenta de viteza suficienta ca manevra sa fie clara si curata si, cum urasc sa am pe cineva prea aproape in spate, dupa aceea m-am lasat pe gaz un pic mai greu, intentionand sa ma indepartez un pic inainte de a reveni la viteza mea normala de croaziera. Probabil insa unul dintre ei a interpretat gestul meu drept o provocare pentru ca l-am vazut instant cum se umfla in oglinzi. Am zis bine, hai sa vad cate parale face trompeta asta englezeasca, mai ales ca nu parea cine stie ce... insa habar n-aveam in ce ma bagam, fiind nevoie de absolut cam tot ce puteam da, atat eu cat si batranul meu FZR. Doar asa l-am tinut la distanta o perioada, dupa care a trebuit sa-i pun capat deoarece eram amandoi cu pasager si se cam incinsesera spiritele. Mi-am rumegat fericit "victoria" pentru tot restul zilei, pana cand odata ajuns acasa am dat o cautare sa vad ce caracteristici avea motorul respectivului si... mi-a cam cazut fata. Era vorba de Triumph Rocket III...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se face o mare confuzie, pe strada, la mers touring, nu poti face comparatie 100% reala, sint nspe factori externi care pot distorsiona concluziile. Trafic, necunoasterea traseului. La pista , cind pilotii sint cit de cit egali, circuitul il stii cu ochii inchisi, fara trafic, nici macar alti concurenti prezenti in imediata apropiere, mai multe ture parcurse, rezultatul e cit de cit real. Plus ca am mai facut o cursa la Serres, mai mult de 5 ture cu alt R12009.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci asa o fi, cum zici, tu stii cel mai bine. Probabil prima versiune de crossplane a facut ceva compromisuri la capitolul putere cruda. Dar 2015? Ai avut sansa sa o vezi la treaba?

» Post actualizat in 08 Jul 2015 10:51

Un fleac. Power cruiser cu motor de 2300 cmc.

... cu un fleac de cuplu de 221Nm/2750rpm. Sunt curios cate motoare ii stau in fata la capitolul reprize pana in 200km/h...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci asa o fi, cum zici, tu stii cel mai bine. Probabil prima versiune de crossplane a facut ceva compromisuri la capitolul putere cruda. Dar 2015? Ai avut sansa sa o vezi la treaba?

» Post actualizat in 08 Jul 2015 10:51

 

... cu un fleac de cuplu de 221Nm/2750rpm. Sunt curios cate motoare ii stau in fata la capitolul reprize pana in 200km/h...

Eu sunt curios cum a putut ala sa se tina dupa tine pe curbe cu 200 de kg in plus si cu ground clearence-ul pe care il are. Cred ca cursa era doar in mintea ta, va plimbati lejer amandoi.

Editat de the mentalist
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci asa o fi, cum zici, tu stii cel mai bine. Probabil prima versiune de crossplane a facut ceva compromisuri la capitolul putere cruda. Dar 2015? Ai avut sansa sa o vezi la treaba?

» Post actualizat in 08 Jul 2015 10:51

 

... cu un fleac de cuplu de 221Nm/2750rpm. Sunt curios cate motoare ii stau in fata la capitolul reprize pana in 200km/h...

M-am laudat pe topicul asta ca am avut marele noroc sa testez R1 2015 pe Adancata. In total 7 ture. Cuplul e fenomenal, motoreta accelereaza foarte puternic, a mea e un fel de moped pe linga noul model.Ciclistica de R6.

Sintem pe topicul de R1, sa nu deviem cu cruisere sau alte modele musculoase.

Am deschis subiectul cu R1 07 versus R1 2009 din cauza ca cele 2 motorete sint cit de cit egale ca performante insa difera pretul de achizitie, aproape 2 000euro. Cu 2000 euro faci 10 weekenduri de track days pe Adancata in care poti invata mult.

» Post actualizat in 08 Jul 2015 13:07

La start, cu -1 si +3 motoreta pleaca racheta fara a fi nevoie sa patinezi ambreiajul. E foarte important aspectul patinarii ambreiajului, citeva patinari la start (liniute, curse track), duce de "dizolvarea" in ulei a ambreiajului, pilitura formata in ulei are efect de smirghel, se duce rapid vilbrochenul. Deci, inca un motiv in plus ca cei ce fac liniute sau le place sa demareze in tromba, sa schimbe calcatura pinionului si a foii lantului (pt strada ideal e -1 +2).

» Post actualizat in 08 Jul 2015 13:11

Nici eu nu-mi explicam de ce cei ce merg tare la curse, schimba uleiul dupa fiecare cursa. Ei au cutii de viteza race, cu treapta 1-a mult mai lunga decit cea stock, la start patineaza foarte mult din ambreiaj.

» Post actualizat in 08 Jul 2015 13:16

In termeni de R1 ca design cel mai reusit este 2015 (dpmdv) desi bate putin spre DUCATI Panigale cu partea din spate, partea din fata mi se pare ca e cea mai reusita ca design pana acum. Sunetul motorului este superb. Desi nu ma pasioneaza foarte mult clasa SS, mi-ar placea sa ma dau pe circuit cu o motoreta...probabil pe viitor voi duce motoreta mea pe un circuit, just for fun, fara competitie etc. La un momentdat ma gandeam sa imi iau un 125/250 2T si sa il fac de circuit. RS250 stiu ca e o mica sperietoare. Bafta baieti!

Gindeste-te tu mult si bine cam cit de priceput esti sa desfaci motorul in 2T cam la fiecare track-day. Si daca-ti permiti financiar sa repari motorul ala. Se strica extrem de repede in regim de cursa. De ce? E simplu, pt mers stradal moto are un carburator care sufla benzina amestecata cu ulei in cilindri. La curse, ai linii drepte, accelerari si dupaia 200m de mers pe frina, adica motorul e turat de catre roata spate, carburatoarele sint aproape inchise, nu iese mai deloc benzina si ulei din ele, motorul la 9 000ture merge fara ungere. Ghici ce se intimpla? Echipele de cu 2T au seturi speciale de caburatoare setate pt curse , tocmai pt a mai da ceva benzina+ulei pe timpul decelerarii.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt curios cum a putut ala sa se tina dupa tine pe curbe cu 200 de kg in plus si cu ground clearence-ul pe care il are. Cred ca cursa era doar in mintea ta, va plimbati lejer amandoi.

Nu am intrat in amanunte... era vorba de liniile drepte unde, oricat as fi deschis gazul tot il vedeam cum se umfla in oglinzi. Si da, ne plimbam lejer amandoi. Dar sa nu deviem pe topicul de R1...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Stie cineva daca statorul de R1 1998-2001 se potriveste la un R1 2002(injectie)?Din ce am gasit pe google o diferenta ar fi la mufa.

Salut, nu are nici o legatura cu 00/01, nu se potriveste (...alt diametru/grosime/02 03 injectie-alta volanta)

Te salut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata! A mea și a dat duhul(1600km). S a oprit în mers și nu mai vrea deloc. Am doar avarii și poziții în rest nimic funcțional. Am citit pe forumurile din state, sunt 7 bucăți decedate și acolo. Li s au făcut Resoftare și zic ca sunt ok.faza trista este ca se opresc în mers urmările fiind în unele cazuri destul de grave. Unul din cele 7 incidente din America au dus la un accident grav.

Editat de Florin -v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata! A mea ?i a dat duhul(1600km). S a oprit în mers ?i nu mai vrea deloc. Am doar avarii ?i pozi?ii în rest nimic func?ional. Am citit pe forumurile din state, sunt 7 bucă?i decedate ?i acolo. Li s au făcut Resoftare ?i zic ca sunt ok.faza trista este ca se opresc în mers urmările fiind în unele cazuri destul de grave. Unul din cele 7 incidente din America au dus la un accident grav.

Deci au dat-o de gard Yama cu softul?care e procentul de motoare cu asemenea problema raportat la numarul total de vanzari?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

George, nu știu procentajul. Știu ca la noi în tara a mea este singura.

În state pe unul din forumurile de r1 sunt 7 în pioneze dintre care una dauna totala în urma defecțiunii și a accidentului provocat de defecțiune.

De ieri nu fac altceva decât sa caut detalii. Yamaha România m a trimis cu ea la dual tors, nici nu vreau sa mă gândesc ce bajbaieli o sa se producă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

George, nu știu procentajul. Știu ca la noi în tara a mea este singura.

În state pe unul din forumurile de r1 sunt 7 în pioneze dintre care una dauna totala în urma defecțiunii și a accidentului provocat de defecțiune.

De ieri nu fac altceva decât sa caut detalii. Yamaha România m a trimis cu ea la dual tors, nici nu vreau sa mă gândesc ce bajbaieli o sa se producă.

nici nu vreau sa imi imaginez ce e in sufletul tau...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...