Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

Longevitatea lantului probabil ca este asemanatoare intre cele 2 variante de intretinere cum spui si tu itradevar, dar l-am montat pentru comoditatea oferita in regim de touring si a nu umbla cu spray-uri dupa mine.

Imi place sa o bibilesc din punct de vedere mecanic si crede-ma ca consider condusul o arta, dar nu-mi spune ca este o placere si ca in fiecare week-end sa am grija de-un lant ca nu te cred :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

Uns cu sprayu tine 40 000 km un lant, crezi ca cu loobman o sa tina 70 000? O sa tii tu motoreta mai mult de 40 000? 200 de spalari cu jetul fac mai mult decat un kit de lant...

Daca sta la casa o poate spala fara sa dea vrun leu .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Poti, dar nu curata mascazul de spray + mizerie. Eu unul folosesc motorina + perie, iar motorina si dau cu spray de frane la urma sa limpezesc. TRW sprayul, din astea am avut multe in stoc :D

Are cineva idee de unde pot cumpara Profi Dry Lube? La Louis nu mai e, parca am vz la Polo dar habar n-am daca e vreun distribuitor prin Bucuresti (pt un spray va dati seama ca nu merita sa fac comanda nici macar din alt oras).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Are cineva idee de unde pot cumpara Profi Dry Lube?

Am eu unul in plus. E nefolosit.

Daca te tenteaza, da-mi PM si discutam detalii.

Editat de Kassu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

t-am zis, mai mare chinul cu ala...ba nu unge bine, ba unge aiurea, stai mereu sa-l reglezi, ba ai lantul prea uscat, ba ulei peste tot. daca dai un sprint peste 120 km/h cand opresi tre' sa reglezi capul de ungere (daca-l mai ai, eu l-am pierdut)

ideea e buna, realizarea se vede ca e...ieftina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gata, ti s-a luat de pete peste tot ? :)

exact :))))

» Post actualizat in 21 Nov 2016 10:35

t-am zis, mai mare chinul cu ala...ba nu unge bine, ba unge aiurea, stai mereu sa-l reglezi, ba ai lantul prea uscat, ba ulei peste tot. daca dai un sprint peste 120 km/h cand opresi tre' sa reglezi capul de ungere (daca-l mai ai, eu l-am pierdut)

ideea e buna, realizarea se vede ca e...ieftina.

Man sincer nu am umblat niciodata la reglaj, a stat capul ala ca in prima zi, si ungere ok, dar pana mea se manjeste tot pe acolo, nu mai suport si acu nici nu mai curge uleiul ca e prea gros.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

t-am zis, mai mare chinul cu ala...ba nu unge bine, ba unge aiurea, stai mereu sa-l reglezi, ba ai lantul prea uscat, ba ulei peste tot.

La mine mergea ok.

 

daca dai un sprint peste 120 km/h cand opresi tre' sa reglezi capul de ungere (daca-l mai ai, eu l-am pierdut)

Nici asta nu am intalnit, dar facusem ceva modificari, bagat o sarma mai lunga pe tubulet, nu pleca ala nici sa tragi de el. La 160 nu a patit nimic :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • 1 month later...

A folosit cineva spray de uns lant repsol ? Este la fel de lipicios si de durata ca si cele motul/motorex sau e apa chioara? Intreb ca l-am gasit la jumatate de pret fata de motul iar eu folosesc cam 2 tuburi pe sezon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam juma de sezon am folosit Repsol... dai mai des, sare mai repede, ...lantul e mai uns la inceput si mai silentios, dar se usuca mai repede ca alea lipicioase... daca te prinde ploaie sanatoasa il spala.

Avantaje: pretul si faptul ca se spala usor lantul, roata, codita, bascula

 

per total: nu recomand

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

De curand, un prieten a cumparat un motor pentru baiatul lui. Ca idee, dupa ce i-am curatat si uns cu ulei de transmisie lantul, omul a decis dupa cateva saptamani ca unsul cu ulei (de spray nu e vorba) e plictisitot, asa ca a decis sa il unga cu... vaselina. I-am explicat ca nu procedeaza chiar bine, dar mi-a zis ca lanturile se ung cel mai bine cu vaselina, ca la cald vaselina aia intra pe oriunde (nu va ganditi la prostii), iar vaselina oricum nu sare de pe lant ca uleiul. Kitul de lant oricum e varza, n-are ce pierde, dintii de la pinionul spate sunt ascutiti ca la beschie (aia de taiat copacii), dar nu cred sa-l schimbe prea curand. M-am oferit sa ii fac un ungator (cum am eu la V-strom), dar a zis ca vaselina e cea mai buna.

Consider ca nu procedeaza corect, dar nu am ce face. Am scris asta in caz ca le vin si altora idei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu voi ce ulei folositi pentru ungator sau cat de des apasati si cat de mult, dar este o mare fabula cu 200-300 km intre cicluri.

eu il simt imediat in acceleratie cand nu mai este uns, sa zic 40-50 km maxim, cred ca si sare foarte repede la viteza mare, murdareste mai tot in jur si ma gandesc sa ma reprofilez pe spray si sa renunt la el.

 

altcineva la fel sau numai eu cu capu' ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sprayul e ok ca si protectie dar te si chinui sa il cureti de pe lant,bascula,roata.Uleiul nu o sa tina niciodata cat sprayul orice ulei smecher ar fi, am incercat si eu enspe variante, cu cat creste viteza cu atat va disparea mai repede.Sprayul aplicat pe lant tine undeva in jur de 200/300km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@george_p: din experienta mea de pana acum folosind ungatoarele de lant, uleiul de uns lantul de drujba mi s-a parut cel mai ok. Intrervalul de ungere al lantului in cazul meu era de ~150km (pe uscat). Mizerie intr-adevar se face, asta este singurul dezavantaj, insa daca faci destul de des ture mai lungi consider ca poti trece cu vederea usor pese acest dezavantaj.

Inca o idee: poti improviza un fel de prelugire la aparatoarea de lant, a.i. sa urmaresti o parte din circumferinta pinionului (vezi cercul rosu din poza atasata) In cazul meu acea protectie improvizata a mai redus din mizerie.

 

post-38850-0-14428400-1491308328_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am in vedere acea prelungire de aparatoare, este foarte utila.

 

Baieti, uleiul folosit la ungerea lantului este cea mai buna/ieftina/comoda metoda de intretinere, se spala foarte usor, iar ungerea fac pariu ca e de top. Un pic de mizerie se face, de acord, insa e simplu de tot de aplicat pe pinion/lant, la vreo 30-40 km eu apas scurt la interval de cateva secunde (de doua ori), curge un pic de ulei, lantul este uns. Cand opresc si ma uit la lant, este ud. Altceva nu mi-as mai putea dori. Chiar ma gandesc sa ma apuc de comercializat ungator universal, productie proprie, pretul cred ca va fi de 50 lei cu tot cu transport. Can't beat that! Simplu si eficient, greu de stricat. De spray nu m-am atins niciodata. Asta la uns, ca la spalat- am distrus o geaca si m-am chinuit o gramada sa scot zmacul de la fostii proprietari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi mi-am curatat si eu lantul si inainte sa il ung....m-am oprit. Pana acum am dat cu un unlei "industrial" de lant, pe care l-am cumparat anul trecut din Praktiker (imi scapa acum denumirea).

Intrebarea mea este: oare acel ulei poate afecta negativ o-ringurile? Nu scrie nimic pe el de o-ringuri insa daca tot l-am luat, as prefera sa il folosesc.

Ce spuneti? Nu m-ar deranja sa il ung mai repede...adica la vreo 300 km...

 

LE: se numeste MOTIP

Editat de sebibv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...