Jump to content

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • Replies 3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 month later...

A folosit cineva spray de uns lant repsol ? Este la fel de lipicios si de durata ca si cele motul/motorex sau e apa chioara? Intreb ca l-am gasit la jumatate de pret fata de motul iar eu folosesc cam 2 tuburi pe sezon.

Link to comment
Share on other sites

Am folosit eu, inca am acasa... dovada "calitatii" :)) E cam apos, se mai intareste zeama dar nu sta prea bine pe lant. Prefer Valvoline alb.

Link to comment
Share on other sites

Cam juma de sezon am folosit Repsol... dai mai des, sare mai repede, ...lantul e mai uns la inceput si mai silentios, dar se usuca mai repede ca alea lipicioase... daca te prinde ploaie sanatoasa il spala.

Avantaje: pretul si faptul ca se spala usor lantul, roata, codita, bascula

 

per total: nu recomand

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

De curand, un prieten a cumparat un motor pentru baiatul lui. Ca idee, dupa ce i-am curatat si uns cu ulei de transmisie lantul, omul a decis dupa cateva saptamani ca unsul cu ulei (de spray nu e vorba) e plictisitot, asa ca a decis sa il unga cu... vaselina. I-am explicat ca nu procedeaza chiar bine, dar mi-a zis ca lanturile se ung cel mai bine cu vaselina, ca la cald vaselina aia intra pe oriunde (nu va ganditi la prostii), iar vaselina oricum nu sare de pe lant ca uleiul. Kitul de lant oricum e varza, n-are ce pierde, dintii de la pinionul spate sunt ascutiti ca la beschie (aia de taiat copacii), dar nu cred sa-l schimbe prea curand. M-am oferit sa ii fac un ungator (cum am eu la V-strom), dar a zis ca vaselina e cea mai buna.

Consider ca nu procedeaza corect, dar nu am ce face. Am scris asta in caz ca le vin si altora idei.

Link to comment
Share on other sites

nu stiu voi ce ulei folositi pentru ungator sau cat de des apasati si cat de mult, dar este o mare fabula cu 200-300 km intre cicluri.

eu il simt imediat in acceleratie cand nu mai este uns, sa zic 40-50 km maxim, cred ca si sare foarte repede la viteza mare, murdareste mai tot in jur si ma gandesc sa ma reprofilez pe spray si sa renunt la el.

 

altcineva la fel sau numai eu cu capu' ?

Link to comment
Share on other sites

Sprayul e ok ca si protectie dar te si chinui sa il cureti de pe lant,bascula,roata.Uleiul nu o sa tina niciodata cat sprayul orice ulei smecher ar fi, am incercat si eu enspe variante, cu cat creste viteza cu atat va disparea mai repede.Sprayul aplicat pe lant tine undeva in jur de 200/300km.

Link to comment
Share on other sites

@george_p: din experienta mea de pana acum folosind ungatoarele de lant, uleiul de uns lantul de drujba mi s-a parut cel mai ok. Intrervalul de ungere al lantului in cazul meu era de ~150km (pe uscat). Mizerie intr-adevar se face, asta este singurul dezavantaj, insa daca faci destul de des ture mai lungi consider ca poti trece cu vederea usor pese acest dezavantaj.

Inca o idee: poti improviza un fel de prelugire la aparatoarea de lant, a.i. sa urmaresti o parte din circumferinta pinionului (vezi cercul rosu din poza atasata) In cazul meu acea protectie improvizata a mai redus din mizerie.

 

post-38850-0-14428400-1491308328_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Am in vedere acea prelungire de aparatoare, este foarte utila.

 

Baieti, uleiul folosit la ungerea lantului este cea mai buna/ieftina/comoda metoda de intretinere, se spala foarte usor, iar ungerea fac pariu ca e de top. Un pic de mizerie se face, de acord, insa e simplu de tot de aplicat pe pinion/lant, la vreo 30-40 km eu apas scurt la interval de cateva secunde (de doua ori), curge un pic de ulei, lantul este uns. Cand opresc si ma uit la lant, este ud. Altceva nu mi-as mai putea dori. Chiar ma gandesc sa ma apuc de comercializat ungator universal, productie proprie, pretul cred ca va fi de 50 lei cu tot cu transport. Can't beat that! Simplu si eficient, greu de stricat. De spray nu m-am atins niciodata. Asta la uns, ca la spalat- am distrus o geaca si m-am chinuit o gramada sa scot zmacul de la fostii proprietari.

Link to comment
Share on other sites

Azi mi-am curatat si eu lantul si inainte sa il ung....m-am oprit. Pana acum am dat cu un unlei "industrial" de lant, pe care l-am cumparat anul trecut din Praktiker (imi scapa acum denumirea).

Intrebarea mea este: oare acel ulei poate afecta negativ o-ringurile? Nu scrie nimic pe el de o-ringuri insa daca tot l-am luat, as prefera sa il folosesc.

Ce spuneti? Nu m-ar deranja sa il ung mai repede...adica la vreo 300 km...

 

LE: se numeste MOTIP

Edited by sebibv
Link to comment
Share on other sites

Pe cuvantul meu ca atunci cand am scris acest post, m-am gandit si la asta (am tot cititi pe forum despre ungatoare si chestii).

 

Puff...dar ieftin mai este.... http://www.emag.ro/lubrifiant-pentru-lanturi-motip-500ml-382491/pd/DBYYQYBBM/

 

Am facut inventarul in beci si am mai gasit unul.... Acela este un pic mai putin vascos. Deci sa il folosesc?

 

In descriere pe site scrie:

 

"Lubrifiant transparent pentru toate sistemele de transport care se deplaseaza cu ajutorul lanturilor (motociclete, scutere). Caracteristici Rezista la forte de acceleratie foarte mari; La aplicare are caracteristicile unui ulei mineral lichid, dar cu proprietati de vaselina (patrunde in interior si devine vascos); Mareste durata de viata a lanturilor; Rezista la presiuni mari. Mod de utilizare: Aerosolul trebuie sa aiba temperatura camerei. Temperatura de aplicare trebuie sa fie cuprinsa intre +5° si +30°C. Agitati bine aerosolul inainte de utilizare. Aplicati vaselina intr-un strat subtire. In cursul fazei initiale lichide, sprayul penetreaza lantul, avand apoi un efect de spumare. Lubrifierea optima se obtine dupa avaporarea solventului."

 

Si mai am inca o intrebare: dupa ce am schimbat lantul, nu l-am curatat niciodata (vreo 3000 km)...doar l-am uns de cateva ori. Acum lantul este intins la maxim. Nu cred ca l-am uzat eu asa tare. Oricum, de la inceput, nu era pe semnul de nou.

 

Cum e? Oare e suficient de curat? Am folosit o sticla de-aia de la Kettenmax plina cu motorina.

post-91113-0-54426700-1491503512_thumb.jpg

post-91113-0-76657700-1491503516_thumb.jpg

Edited by sebibv
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am un set Kettenmax Premium luat acum vreo 2-3 ani prin Kronaumoto.

L-am folosit o singura data.

Nu m-a incantat, de aia nici nu l-am mai folosit de atunci.

Daca il vrea careva, discutam despre pret.

Link to comment
Share on other sites

Cand l-am luat am sperat ca o sa mearga treaba repede si curat.

Din pacate nu a mers nici mai repede si nici mai curat decat fara smecheria aia...sau poate am eu doua maini stangi.

 

Oricum de uns lantul nu mai il ung cu spray, ci cu vaselina (v. #2682), iar de curatat se curat f. bine cu o carpa imbibata in solutia S100 (cea din kit, luata separat tot de la Kronaumoto).

 

Fiecare cu "tehnica" lui pana la urma... :)

Edited by Kassu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...