mariusspuneceva Postat Mai 23, 2009 Share Postat Mai 23, 2009 (editat) Da ce Dumnezeu cauti cu degetele la lant sau pinion atata timp cat folosesti o pensula cu coada lunga. Hai ca exagerati !!!!!!! Daca simtul estetic este atat de dezvoltat incat nu suporta cricul central la motocicleta, se poate folosi un stendar cumparat sau homemade sau 2 calupi de lemn bagati sub bascula, atat cat sa stea roata suspendata. incearca si ai sa vezi, nu ai cum sa fii mai rapid ca lantu, eu am prins carpa cand stergeam lantul, poti doar sa fii mai atent Editat Mai 23, 2009 de mariusspuneceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Mai 24, 2009 Share Postat Mai 24, 2009 Si eu am uns lantul pt prima data cu ulei de tranzmisie W90 parca...din ala gros. Trebuie uns mai des lantul decat cand il dai cu spray? Ma gandesc ca uleiul pica mai repede, ca nu e lipicios ca si spray-ul cu teflon alb. Parca mai bine imi placea sprayul, doar ca e f scump si se lipeste mizeria de lant....voi ce pareri aveti (astia care folositi de mai mult timp)....va place mai mult uleiul de tranzmisie decat spray-ul de lant? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Mai 24, 2009 Share Postat Mai 24, 2009 mie mi se pare ca pe lantul uns cu teflon de ala albicios nu se prinde asa tare praful si mizeria Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 24, 2009 Share Postat Mai 24, 2009 mie mi se pare ca pe lantul uns cu teflon de ala albicios nu se prinde asa tare praful si mizeria Tocmai ca pe ala se prinde mizeria in draci. Parerea mea: spray - comod, scump ulei - ieftin, mai multa mizerie si ceva mai multa bataie de cap la ungere si curatare scottoiler - probabil cel mai buna metoda dar mai multa bataie de cap la instalare/confectionare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Mai 24, 2009 Share Postat Mai 24, 2009 scottoiler - probabil cel mai buna metoda dar mai multa bataie de cap la instalare/confectionare ...plus ca la motocicletele de teren chiar nu are ce cauta. Eu cand l-am uns cu T90, puneam intr-o cutie de pate si dadeam cu pensula muiata putin in ulei. Bineinteles cu ziare pe jos sa pice pe ziare surplusul. Apoi il lasam 10 minute si luam "grosul" cu o carpa, in asa fel incat sa fie doar "umectat" cu ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Mai 24, 2009 Share Postat Mai 24, 2009 (editat) Mai fartilor, fara suparare, nu va mai dati cu parerea in necunostinta de cauza!!! Va spun eu, care in ultimii 4 ani am incercat tot ce se poate incerca, sprayuri de ungere si spalare, ulei cu sau fara ungator. Am folosit minim 8 feluri diferite de spayuri de uns si scumpe si ieftine, si 3 de spalat. Nu le-as mai folosi nici daca le primesc cadou. Toate tuburile incepute si neterminate le-am facut la randul meu cadou. Concluzia, singurul care merita a fi folosit este ULEIUL. Se aplica usor cu pensula de calorifer sau cu ungatorul automat si se spala la fel de usor cu apa calda si detergent, atat de pe lant cat si de pe bascula, roata, etc., o data cu spalarea motorului. In functionare se face mai putina mizerie decat cu orice spray. Nu mai vorbesc de calitatea ungerii. Un plus pt ungerea automata este spalarea lantului de mizerie chiar cu uleiul de ungere. Lantul si zona de angrenare pe pinion/foaie raman curate si unse mereu. Se mai castiga cativa cai, sau mai corect nu se pierd cativa cai, numai printr-o ungere continuua si constanta cu ulei. Legat de folosire Scotoilerului pe coclauri intrebati-l pe Mae care la inceputul anului a batut Africa pe sosele si nisip, multe mii de km, cu ungere automata. A functionat foarte bine. Inca o data nu mai emite-ti judecati de valoare decat dupa ce verificati chiar voi afirmatiile pe care le faceti. Altfel creiati confuzii. Toate bune! Editat Mai 24, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Mai 24, 2009 Share Postat Mai 24, 2009 eu... am mai spus si anul trecut.. am ramas la o varianta cat de cat comoda... la 1000 de km curat lantul . Am spray de curatat de la Motul . Bag intr-antaia si dau spray. las 1 min la relanti..opresc...2-3 min..apoi repornesc si accelerez.. Dupa aceasta operatiune spal lantul ori cu jet sau apa calduta si oblibatoriu detergent de vase- Fairy. Curata f. bine absolut tou..apoi clatesc bine si dupa uscare sterg lantul cu carpa uscata. Urmeaza ungerea care e cu spray pe partea laterala si centrala a lantului. Pa portiunea interna, spe roata unde nu ajung il dau cu o pelicula fina de uleide motor cu un tampon de vata, un 15 w 50. ii mai aplic o ungere la 400 sau 500 km si apoi la 1000 il curat iar. Odata mi se termina sprayul de curatat si nu aveam nici motorina asa ca-l spalai cu apa calda si detergent. Am pierdut sa spunem 10 min in plus insa apa cu Fairy l-a curatat foarte bine. Pe vremea aceea avea si o periuta de dinti luata din piata, cu peri f aspri care lua jegul f. bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 24, 2009 Share Postat Mai 24, 2009 Am vrut sa zic ca din cauza lipsei cricului nu pot sa ridic roata in aer. Nici stander nu am, nici nu am avut nevoie pina acum sa ridic roata. daca nu vrei sa dai 30 euro la louis pentru cea mai ieftina si potrabila varianta , uite aici cu 20 lei : http://www.tenereclub.ro/index.php?p=forum..._id=177&s=1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 24, 2009 Share Postat Mai 24, 2009 (editat) Bogdane, da' tare usor te mai aprinzi. Daca ti se pare ca a zis omu' ceva de rau despre ce-ai spus tu, sari la el. Daca o sa citesti mai atent o sa vezi ca parerile mele coincid cu ale tale, doar ca am formulat altfel si sint citiva factori subiectivi implicati. Cum ar fi ca eu personal, cu toate ca ma ung in mod constant cu ulei, vaselina si motorina pe miini si haine de multi ani de zile, urasc aceste substante lunecoase si puturoase. Oricit ai fi de atent tot scapi o picatura pe undeva si ori ajunge ulei unde nu trebuie, ori te ungi pe haine sau mai stiu eu ce. Din cite-ai observat am trecut si eu pe ulei, dar sincer iti zic ca daca m-ar da banii afara din casa as folosi sprayurile in continuare. Am uns si curatat lantul cu spray de multisoare ori. Sincer sprayul de curatat e excelent. De ce? Pentru ca jetul fiind sub presiune, asta contribuie la indepartarea mizeriei, pentru ca dizolva vaselina cu teflon pentru care e destinat foarte repede si foarte bine, pentru ca suficient de volatil incit sa nu trebuiasca sa astepti mult sa se usuce, pentru ca lantul e oglinda dupa ce dai cu el, pentru ca nu pute ca motorina. In schimb problema e cu sprayul de uns, care se duce destul de repede de pe partea de rulare a lantului si aduna mizerie. In schimb am observat ca pe lateralul zalelor sprayul cu teflon sta mult mai mult si astfel protejeaza contra ruginei mai bine. Eu ieri am uns lantul cu 80W90 (si crede-ma ca am pus din plin) si azi deja pelicula de pe lateralele zalelor pare foarte subtire. E drept ca pe la o-ringuri pare sa fie destul. In plus... Recunosc ca daca ungi foarte atent lantul si il stergi dupa aia cu cirpa nu sare ulei de pe el. Dar daca esti poate oleaca grabit si/sau neatent, si lasi putin surplus, o sa te trezesti cu minunate pete de ulei pe partea de rulare a cauciucului (patit eu, patit si altii). Apai daca ai ghinionul sa fii o tira aplecat in curba pe stinga, si eventual sa prinzi si marcaj rutier sub roata ai pus-o. Eu n-am vazut sa sara smecleul ala Motul pe bascula sau roata. Iar daca sare, e mai mult lipicios decit lunecos. Eu credeam ca forumul asta e pentru schimb de opinii si pareri (opinii eventual diverse, deci divergente), nu un loc in care unul zice intr-un fel si toti aplauda. Editat Mai 24, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 24, 2009 Share Postat Mai 24, 2009 daca nu vrei sa dai 30 euro la louis pentru cea mai ieftina si potrabila varianta , uite aici cu 20 lei :http://www.tenereclub.ro/index.php?p=forum..._id=177&s=1 Chiar ma gindeam zilele astea ca totusi trebuie sa improvizez ceva pentru cazurile cind e nevoie de ridicat roata in aer. Totusi as avea nevoie de ceva care sa tina motorul ridicat fara sa se foloseasca de bascula. Asta pentru ca de ex. vreau sa schimb amortizorul spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLD_moto Postat Mai 24, 2009 Share Postat Mai 24, 2009 Chiar ma gindeam zilele astea ca totusi trebuie sa improvizez ceva pentru cazurile cind e nevoie de ridicat roata in aer. Totusi as avea nevoie de ceva care sa tina motorul ridicat fara sa se foloseasca de bascula. Asta pentru ca de ex. vreau sa schimb amortizorul spate. eu am o metoda mai simpla de suspendat roata spate: folosesc cricul de la masina voi reveni cu poze cu prima ocazie cand o mai ridic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 24, 2009 Share Postat Mai 24, 2009 Mai fartilor, fara suparare, nu va mai dati cu parerea in necunostinta de cauza!!! Va spun eu, care in ultimii 4 ani am incercat tot ce se poate incerca, sprayuri de ungere si spalare, ulei cu sau fara ungator. Am folosit minim 8 feluri diferite de spayuri de uns si scumpe si ieftine, si 3 de spalat. Nu le-as mai folosi nici daca le primesc cadou. Toate tuburile incepute si neterminate le-am facut la randul meu cadou. Concluzia, singurul care merita a fi folosit este ULEIUL. Se aplica usor cu pensula de calorifer sau cu ungatorul automat si se spala la fel de usor cu apa calda si detergent, atat de pe lant cat si de pe bascula, roata, etc., o data cu spalarea motorului. In functionare se face mai putina mizerie decat cu orice spray. Nu mai vorbesc de calitatea ungerii. Un plus pt ungerea automata este spalarea lantului de mizerie chiar cu uleiul de ungere. Lantul si zona de angrenare pe pinion/foaie raman curate si unse mereu. Se mai castiga cativa cai, sau mai corect nu se pierd cativa cai, numai printr-o ungere continuua si constanta cu ulei. Legat de folosire Scotoilerului pe coclauri intrebati-l pe Mae care la inceputul anului a batut Africa pe sosele si nisip, multe mii de km, cu ungere automata. A functionat foarte bine. Inca o data nu mai emite-ti judecati de valoare decat dupa ce verificati chiar voi afirmatiile pe care le faceti. Altfel creiati confuzii. Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 Cred ca @bogdan_harea se referea la mine cand spunea "nu mai vorbiti in necunostinta de cauza" fiindca am zis ca scottoiler-ul nu are ce cauta pe motociclete de teren. Bine hai sa zic eu ca m-am exprimat gresit desi nu prea cred. Reformulez: nu are ce cauta pe motociclete de enduro cu care faci enduro, nu "te plimbi". Motociclete pe care le tavalesti, le dai de pamant, le dai cu rotile in sus. Rezervor de ulei iti mai trebuie cand stii ca o agiti, o freci si o dai pe toate partile. Asa ca nu stiu daca vorbesc "in necunostinta de cauza". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 Domnilor, eu, chiar daca mai ies in teren sau nu, folosesc spray motul off road. Si pt oras e bun,la cat praf fin este. Nu se prinde mizeria pe lant fata de spray.urile cu ceramica sau teflon...parerea mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 Domnilor, eu, chiar daca mai ies in teren sau nu, folosesc spray motul off road. Si pt oras e bun,la cat praf fin este. Nu se prinde mizeria pe lant fata de spray.urile cu ceramica sau teflon...parerea mea Rezista si-n timp? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 Chiar ma gindeam zilele astea ca totusi trebuie sa improvizez ceva pentru cazurile cind e nevoie de ridicat roata in aer. Totusi as avea nevoie de ceva care sa tina motorul ridicat fara sa se foloseasca de bascula. Asta pentru ca de ex. vreau sa schimb amortizorul spate. Eu cred ca o sa imi fac acasa din fier-beton indoit si sudat un "paddock stand" din ala pt roata spate. Ar ajuta foarte mult la spalat, uns si intins lantul. Bineinteles si la alte operatiuni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 Eu zic ca rezista la fel cu celelalte. Acum ideea e cat de des speli motorul, ploaie, praf. Pt mine e mai imprortant lantul sa fie curat decat restul. Deci, chiar daca bmb-ul e prafuit, lantul e curat (cu motorina si dupa cu jetul) si uns. Eu nu sunt de acord cu uleiurile. Dar fiecare cu piticii lui. Nu vreau sa reaprind polemica asta ulei_spray. Doar am dat o parere despre un produs folosit d mine. Sanatate la toata lumea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 (editat) Cred ca @bogdan_harea se referea la mine cand spunea "nu mai vorbiti in necunostinta de cauza" fiindca am zis ca scottoiler-ul nu are ce cauta pe motociclete de teren.Bine hai sa zic eu ca m-am exprimat gresit desi nu prea cred. Reformulez: nu are ce cauta pe motociclete de enduro cu care faci enduro, nu "te plimbi". Motociclete pe care le tavalesti, le dai de pamant, le dai cu rotile in sus. Rezervor de ulei iti mai trebuie cand stii ca o agiti, o freci si o dai pe toate partile. Asa ca nu stiu daca vorbesc "in necunostinta de cauza". pai parca pusese cineva chiar si o poza cu un motor enduro parca , plin de praf care avea scottoiler si doar lantul era curat din toata motocicleta Editat Mai 25, 2009 de mariusspuneceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 Eu zic ca rezista la fel cu celelalte. Acum ideea e cat de des speli motorul, ploaie, praf. Pt mine e mai imprortant lantul sa fie curat decat restul. Deci, chiar daca bmb-ul e prafuit, lantul e curat (cu motorina si dupa cu jetul) si uns. Eu nu sunt de acord cu uleiurile. Dar fiecare cu piticii lui. Nu vreau sa reaprind polemica asta ulei_spray. Doar am dat o parere despre un produs folosit d mine. Sanatate la toata lumea Corect, toti avem pitici Ce mai "bolnava" metoda de uns, care-i scrisa si-n manual e scufundatul lantului in parafine fierbinte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 Pai nu mai recomandat ar fi spray-ul de lant "off road" decat cel "on road"...la cat de off road e prin Romania....pe bune. Motul de ex a facut spray-ul pt strada cu drumurile Frantei in gand...nu Romania. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 Eu nu zic ca ala e recomandat. Pt viteza mea de deplasare si conditiile in care rulez cu monocilindrul meu "obosit". ungerea e suficienta. Mai mult ca sigur ca cei cu motocilcete mai rapide si de turatii sanatoase vor zice altceva. Si probabil au dreptate. Da Romania e off-road deocamdata...parerea mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 (editat) Eu am cerut sfatul unor vanzatori. Mi-au recomandat sa dau cu spray de offroad doar daca stiu ca ma dau grav prin padure sau pe circuit. Deci hard enduro si cross. Mi-au mai spus si ca nu e foarte stabila in timp ungerea - dai inainte de iesire si la intoarcere cureti. La fel mi-au recomandat sa nu iau din ala scump, de 'reising', cu teflon daca merg in conditii de mizerie si umezeala (ploaie, drumuri forestiere, eu as zice si Bucuresti). Asa ca din cele trei variante (off-road, strada, racing) am ramas doar cu cel de strada. Ce inteleg eu: ca si la uleiuri de motor, produsele 'de competitie' sunt foarte eficiente, insa numai pentru segmentul pentru care sunt menite. Totodata nu sunt foarte stabile in timp, regimul de competitie presupunand reprize scurte de utilizare intensa. Editat Mai 25, 2009 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vld_bc Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 care este diferenta dintre un lant deschis si lantul inchis? tine mai mult/mai putin...se uzeaza mai repede...mai usor de montat??ce diferente ar fi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 (editat) Chiar ma gindeam zilele astea ca totusi trebuie sa improvizez ceva pentru cazurile cind e nevoie de ridicat roata in aer. Totusi as avea nevoie de ceva care sa tina motorul ridicat fara sa se foloseasca de bascula. Asta pentru ca de ex. vreau sa schimb amortizorul spate. daca inventezi ceva mai destept decat un butuc de lemn si nu brevetezi inventia sa-mi zici si mie... varianta cu filet stanga-dreapta sau cricul auto + lateralul mobrei cred ca merge pus (exceptional pentru amortizorul central) si in alta parte decat sub bascula ... in fine.. care este diferenta dintre un lant deschis si lantul inchis? tine mai mult/mai putin...se uzeaza mai repede...mai usor de montat??ce diferente ar fi? pentru lantul inchis nu ai nevoie de presa si nici nu ai emotii ca nituirea este executata romaneste... totusi ai mai mult de lucru la montaj. Mai sunt si sigurante... Editat Mai 26, 2009 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 26, 2009 Share Postat Mai 26, 2009 care este diferenta dintre un lant deschis si lantul inchis? tine mai mult/mai putin...se uzeaza mai repede...mai usor de montat??ce diferente ar fi? e ca la grafuri, ai o bucla inchisa sau una deschisa. diferenta e doar de montaj, si se zice ca cele inchise sunt mai sigure, dar e doar parerea lor. Clar e ca cele inchise cu siguranta sunt mai putin safe decat cele la care zaua de inchidere se nituieste. Ca faci tu nituirea sau fanrica e cam tot aia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.