toasted Postat Decembrie 7, 2008 Share Postat Decembrie 7, 2008 Mai exista un topic pe tema asta unde se explica un pic mai bine ce si cum. Si da, lantul se unge cu ULEI. Spray-urile oricat de grozave tot nu fac treaba care o face uleiul. Si nu are nimica daca sare. Stergi o data de doua ori si gata. Mai bine mai murdar decat sa nu merga liber. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
toasted Postat Decembrie 7, 2008 Share Postat Decembrie 7, 2008 Mai exista un topic pe tema asta unde se explica un pic mai bine ce si cum. Si da, lantul se unge cu ULEI. Spray-urile oricat de grozave tot nu fac treaba care o face uleiul. Si nu are nimica daca sare. Stergi o data de doua ori si gata. Mai bine mai murdar decat sa nu merga liber. Se recomanda ungerea cand e cald tocmai ca sa intre ULEIUL mai bine la imbinaturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 7, 2008 Share Postat Decembrie 7, 2008 (editat) In iarna asta schimb kitul de lant cu DID si cred ca voi incerca varianta de ungere cu ulei simplu de transmisie. Sant totusi atent si la ce variante de ungere se mai inventeaza. Spray-ul cu vaselina mi-se pare ceva nou si ar putea fi bun, gandindu-ma la cum este uns lantul nou in cutie, tot cu o vaselina albicioasa si la proprietalile de ungere ale vaselinei. Daca s-ar putea face ceva ca vaselina sa fie fluida la inceput ca sa treaca prin capilaritate de O-ringuri si apoi sa devina vascoasa si sa nu mai iasa usor de acolo, ar asigura ungerea perfecta. Cam in felul asta lucreaza spray-ul pe care l-am folosit pana acum, respectiv Putoline cu spuma. La inceput din tub iese o spuma alba si fluida, care in scurt timp se transforma intr-o pasta lipicioasa, care asigura ceva ungere 3-400 de km. Vaselina cred ca ar asigura o ungere mai buna si pe o distanta mai mare. Singurul dezavantaj al uleiului de transmisie nu ar fi atat murdaria, ci faptul ca poate ajunge mai usor pe discul de frana si adio frana spate. Cu lantul vechi, uns numai cu Putoline cu spuma am mers 33500 km si probabil ar mai rezista 3-5000 km, dar il schimb oricum. Ce ma enerva la vechea metoda de ungere era ca la un drum lung, dupa 400km se simtea ca lantul face zgomot si motorul trage un pic mai greu, dar daca ma hotaram sa-l ung la jumatatea drumului si nu aveam timp 30-45 de minute sa se usuce si plecam mai repede, zgomotul se reducea, motorul tragea normal, dar sarea si spuma de pe lant si murdarea urat bascula si roata. De obicei spalam si ungeam seara si pana a doua zi se usca bine si nu se murdarea decat foarte putin. Editat Decembrie 7, 2008 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Decembrie 7, 2008 Share Postat Decembrie 7, 2008 probabil e buna si vaselina.... un prieten cu un Horner a dat latul cu unsoare sau vaselina de aia de la tractoare cand isi aducea aminte si a mers mult cu lantul neuns.. si dupa 5000 km lantul a trebuit schimbat.. acu omu si-a luat spray de uns si curatat si a spus ca nu va mai neglija acest aspect destul de important. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Decembrie 7, 2008 Share Postat Decembrie 7, 2008 probabil e buna si vaselina.... un prieten cu un Hornert a dat latul cu unsoare sau vaselina de aia de la tractoare cand isi aducea aminte si a mers mult cu lantul neuns.. si dupa 5000 km lantul a trebuit schimbat.. acu omu si-a luat spray de uns si curatat si a spus ca nu va mai neglija acest aspect destul de important. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
toasted Postat Decembrie 8, 2008 Share Postat Decembrie 8, 2008 ca sa treaca prin capilaritate de O-ringuri ci faptul ca poate ajunge mai usor pe discul de frana si adio frana spate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 8, 2008 Share Postat Decembrie 8, 2008 Asta-i ca si cum ar zice: "daca pui benzina in rezervor risti sa ia foc de la scanteia bujiei.." Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Decembrie 8, 2008 Share Postat Decembrie 8, 2008 Si mie mi-a ajuns wd-40 pe discul de frana spate....si nu mi-am dat seama decat dupa 5 km de mers....apoi am vazut ca frana spate nu prindea deloc. Am tot mers cu frana putin apasata si dupa 1 km s-a dus uleiul si aprins... Si eu cred ca de la primavara o sa trec pe ulei de transmisie, care e f gros, pt ca sprayurile sunt foarte scumpe si tin f putin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Decembrie 14, 2008 Share Postat Decembrie 14, 2008 Parerea mea din experienta si manuale: Cele mai bune lanturi sunt DID -Metoda de curatare si gresare:lantul se spala numai cu solutii care se evapora si nu ataca O ringurile in nici un caz motorina care ramane si subtiaza substanta de gresat de preferat mai bine neofalina care se gaseste la bidoane sau canistre de 1 litru cam peste tot chiar si Metro dupa care se sufla cu aer lantul pentru a se usca in totalitate si a elimina orice urma de mizerie,gresarea se face cu uleiuri sintetice ,Chain lube (dar de calitate nu orice pocnitoare de mai stiu eu unde) prin rulare pentru a intra intre bolt si rola si acolo va ramane si in cel mai rau caz cu ulei SAE 90. -Durata de viata depinde de modul de utilizare a motocicletei si multi alti factori cam 20 000km in conditii normale. -Reglajul se face exact 3-4cm pentru a nu smucii si a-l distruge prematur la frana de motor si acceleratie. Aceste lucruri le puteti citi in orice manual si sunt universale cu mici completari sau lipsuri. Restul sunt povesti de adormit sau prostit copii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Decembrie 14, 2008 Share Postat Decembrie 14, 2008 Daca ramane motorina pe lant atunci si kerosenul ramane pe lant....si pe cutia de la DID scrie sa il spal cu Kerosene. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Decembrie 14, 2008 Share Postat Decembrie 14, 2008 pana la urma cu ce e mai bine sa fie uns lantul? eu pana acum l-am uns cu ulei si n-am avut mari probleme. daca lantul e intins inegal cat trebuie sa fie intins? daca il intind intr-o parte sa aibe joc 3cm in alta parte are vreo 4-5cm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Decembrie 15, 2008 Share Postat Decembrie 15, 2008 Schimbal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 15, 2008 Share Postat Decembrie 15, 2008 pana la urma cu ce e mai bine sa fie uns lantul? eu pana acum l-am uns cu ulei si n-am avut mari probleme. daca lantul e intins inegal cat trebuie sa fie intins? daca il intind intr-o parte sa aibe joc 3cm in alta parte are vreo 4-5cm. la care 2 parti te referi tu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Decembrie 15, 2008 Share Postat Decembrie 15, 2008 la care 2 parti te referi tu? nu stiu de unde ai inteles tu de doua parti. e intins inegal in mai multe locuri... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 15, 2008 Share Postat Decembrie 15, 2008 pai de aici daca il intind intr-o parte sa aibe joc 3cm in alta parte are vreo 4-5cm. O parte + alta parte = 2 parti. Nu inteleg ce 3cm masori intr-o parte si 4,5 in alta... Burta se masoara in zona unde e maxima, nu ti se pare logic? Asa scrie in orice manual, oricum, adica pe mijloc. Daca tragi sus-jos mai aproape de pinion nu e normal sa fie burta mai mica decat daca tragi pe mijloc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 15, 2008 Share Postat Decembrie 15, 2008 Bingo! Cine stie sa explice.. E buna rau, ce sa zic.. si Budweisser, si Starobrno, si Staropramen... Hai ca am inteles acum, da, asa da. La gunoi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Decembrie 15, 2008 Share Postat Decembrie 15, 2008 Daaa, unde o fi poza lui Belbody? Inainte avea un mustacios ca in filmele lui Emir Kusturita.... Kusturica pardon... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Decembrie 15, 2008 Share Postat Decembrie 15, 2008 (editat) pana la urma cu ce e mai bine sa fie uns lantul? eu pana acum l-am uns cu ulei si n-am avut mari probleme. daca lantul e intins inegal cat trebuie sa fie intins? daca il intind intr-o parte sa aibe joc 3cm in alta parte are vreo 4-5cm. ...Cardanele se intretin ....lanturile se consuma si se arunca... Cand are sageata variabila insemna ca e uzat , mult , si trebuie aruncat....si ar fi bine sa faci acelasi lucru si cu foile de angrenaj(daca e cazul). Lanturile se uzeaza neuniform datorita unei 'potriveli de cel mai mici multiplu comun' intre numarul de zale si numarul de dinti al foilor de angrenare....absolventii de mecanica pot sa explice mai in detaliu fenomenul... Cate camioane , autobuze , MIG-uri, locomotive, automobile...etc....ati vazut pe lanturi?Alea trebuie sa mearga , nu sa tot mergi tu cu ele la reprezentantza sau la aprozar si sa le cumperi lanturi...motocositoare, drujbe, biciclete, si triciclete de facut piatza , astea sunt cu lant( ca tre' sa fie ieftine ...) Editat Decembrie 15, 2008 de drobu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 16, 2008 Share Postat Decembrie 16, 2008 O gramada de utilaje agricole au lanturi.. combine... etc.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Decembrie 18, 2008 Share Postat Decembrie 18, 2008 ...Cardanele se intretin ....lanturile se consuma si se arunca...Cand are sageata variabila insemna ca e uzat , mult , si trebuie aruncat....si ar fi bine sa faci acelasi lucru si cu foile de angrenaj(daca e cazul). Lanturile se uzeaza neuniform datorita unei 'potriveli de cel mai mici multiplu comun' intre numarul de zale si numarul de dinti al foilor de angrenare....absolventii de mecanica pot sa explice mai in detaliu fenomenul... corect! sunt de acord cu "drobu", si ssingura solutie este sa schimbi tot kitul de lant: lant+pinioanele. eu am avut aceeasi problema si deoarece pinioanele pareau ok, cu toate ca am schimbat lantul nu am rezolvat problema pana nu am schimbat si pinioanele. spor la treaba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Decembrie 19, 2008 Share Postat Decembrie 19, 2008 Cate camioane , autobuze , MIG-uri, locomotive, automobile...etc....ati vazut pe lanturi?Alea trebuie sa mearga , nu sa tot mergi tu cu ele la reprezentantza sau la aprozar si sa le cumperi lanturi. Da, dar lantul se poate tura mai mult si este cel mai usor dintre toate tipurile de transmisii. Este ca si cum te-ai mira de ce se pune aer in anvelope daca se tot desumfla Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 19, 2008 Share Postat Decembrie 19, 2008 Daca ai bemveu te doare'n cardan... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Decembrie 20, 2008 Share Postat Decembrie 20, 2008 Daca ai bemveu te doare'n cardan... Si la ala tre sa schimbi uleiu de transmise din cand in cand, iar daca iti iei dispozitiv din ala de ti-l picura automat si mai pui din cand in cand ulei in el. Deci tot cam aia e, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Just_Grigo Postat Decembrie 26, 2008 Share Postat Decembrie 26, 2008 am un zx6 din 2000. in cartea ei scrie ca se curata lantul cu motorina sau kerosen..deci asa am facut.l-am curatat bine cu motorina, cu o pensula aspra.l-am curatat, am mai rotit de roata, am mai curatat..dupa ce s-a inmuiat murdaria si s-a mai curatat, l-am clatit cu o seringa cu motorina bine bine.am curatat si pinionul..ce mai...a iesit ca nou .am suspendat bratul spate, am bagat in treapta I si am lasat sa se invarta roata usor, tinand in acelasi timp si o carpa pe lant, ca sa mai sterg din motorina..dupa cateva minute am oprit motorul.dupa o ora am mai sters lantul inca o data cu o carpa uscata si apoi l-am uns cu ulei SAE90..de cutie de viteze..e mai gros si face treaba.am uns cu ajutorul unei pompitze, cu rabdare, fiecare o ring si fiecare za, doar in locul unde are frecare, deci nu in exces.am facut treaba asta de 2 ori, in timp ce invarteam usor de roata.am incercat si a treia oara, dar deja incepuse sa curga uleiul.deci de 2 ori e de ajuns.apoi iar am pornit motorul si l-am lasat putin sa mearga.nu-l ungeti in exces!daca e prea mult ulei, il arunca pe roata, pe carene.pana acum mi se pare cea mai buna metoda.am incercat si cu spray-uri de curatat si uns lanturile, dar mi s-au parut prea extraordinare.avantajul la spray-uri e ca ungi lantul mai repede, dar mai sare si pe roata si carene si se curata destul de greu...personal sunt multumit de metoda asta.in plus am vazut ca exista pe louis si un dispozitiv care picura ulei pe lant la un anumit interval de timp.numai bine si asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Johann Postat Ianuarie 21, 2009 Share Postat Ianuarie 21, 2009 Salutare, am mers drumuri scurte cu un lant vreo 15.000 km si l-am intins doar vreo 2-3 mm, dar asta vara am facut o tura mai lunga de 2800 km si cu toate ca l-am uns zilnic cam la 4-500 km s-a lungit totusi vreo 10-12 mm si a trebuit sa-l schimb. Parerea mea este ca trebuia uns mai des. Dar deoarece ungerea iti ia ceva timp si daca nu ai cric iti trebe ajutor m-am gandit sa-i pun ungere automata gen scttoiler. Are cineva asa ceva, este eficient ? Producatorul zice ca lungeste viata lantului pana la de 7 ori este adevarat. Asfalt uscat si vreme buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.