Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

...merge facuta si o imbunatatire in sensul prezentei unei gaurici de gresare in cele doua tension link-uri ca sa ai permanent vaselina curata pe la rulmentii aia....

 

Eu unul sunt de părere că nu are rost să reinventați... apa caldă din nou.

O asemenea gaura de gresare exista de exempu pentru lagărele cricului central. Credeți voi că nu i-a dat neamțului prin cap să le facă si la piesele astea?

E doar o părere, voi faceți cum credeți de cuviință...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Din nefericire, omul nu este producator. A facut cateva perechi (ca sa iasa mai ieftin lucrarea) si gata. Daca este cineva interesat, am schita pieselor.

 

Pai si daca a facut numai citeva perechi, nu mai poate sa faca inca citeva perechi ? Evident pe bani... Ma gindesc ca daca a mai facut, stie ce si cum... As vrea si eu schita, daca se poate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Destul de mult si nici calitatea lucrarii nu e extraordinara.

Incomparabil s-ar fi executat in Cluj. Am sa le fac niste poze alor mei, sa vezi diferenta. Si au costat doar 100 lei.

Mesaj completat

Dar daca tu esti multumita... asta e cel mai important.

Sa te folosesti sanatoasa de ele.

yzu, daca stii ceva concret hai cu amanunte .si eu vreau sa o ridic putin .

numa binwe la toti! :cheers:

Mesaj completat

Destul de mult si nici calitatea lucrarii nu e extraordinara.

Incomparabil s-ar fi executat in Cluj. Am sa le fac niste poze alor mei, sa vezi diferenta. Si au costat doar 100 lei.

Mesaj completat

Dar daca tu esti multumita... asta e cel mai important.

Sa te folosesti sanatoasa de ele.

yzu, daca stii ceva concret hai cu amanunte .si eu vreau sa o ridic putin .

numa bine la toti! :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce am inteles de la robbieB, piesele facute de omul respectiv erau cam 80 de euro perechea (cam mult dupa parerea mea) si erau dintr-un duraluminiu, realizate prin frezare de o masina de frezat in coordonate. La atelierul de care va ziceam eu, omul le-ar face din otel, asa ca implicit ar fi semnificativ mai solide decat originalele, asa ca o gaura de gresare nu cred ca afecteaza in vreun fel integritatea piesei.

 

Avantajul cu facutul aici e si ca fiecare isi poate ridica spatele cu fix cat vrea (poate unul vrea cu 2 cm, altul cu 3, etc..), pentru ca putem da planuri diferite pentru fiecare. Eu de exemplu am de gand sa fac niste masuratori si e posibil sa nu am fix aceleasi cote ca piesele cumparate de robbie. ma refer la lungimea pieselor, nu la alte cote, lungime care da si cresterea de garda la sol.

 

Facem o listuta sa vedem cine ar fi interesat?

 

Pana acum ar fi:

smar2 (eu)

Serban.S

THC ;)

 

poate facem o "celula de criza", sa ne punem si noi vacile pe tocuri, ca robbie :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

 

Mi-am luat si eu un CS si o sa ma bag in seama cu voi ;) mai putin pe motociclism pentru ca ies destul de rar dar poate mai mult pe partea asta de manufacturare ... ma ocup cu productia de piese metalice.

 

o astfel de piesa,intradevar, nu este o mare inginerie dar daca o faceti undeva asigurati-va ca precizia gaurii este buna si aici ma refer la diametru gaurii si nu neaparat daca e cu o zecime mai la stanga sau mai la dreapta. din ce vad eu acolo aveti un rulment cu ace si ca orice rulment lagarul are niste tolerante precise pentru a permite ungere,etc. masina de frezat in coordonate !? eu din cate stiu denumirea ei este mai degraba masina de GAURIT in coordonate :D dezavantajul ei este ca da gauri si nu face doua miscari in paralale. de exemplu ai de dat o gaura de 10.25 mm si tu ai burghiu de 10.2 pentru cele 5 sutimi suplimentare (si in cazul de fata vorbim de sutimi) ii trebuie o scula speciala, fie rectificata la 10.25 fie un cap cu pastile ajustabil. din acest motiv pretul poate fi mare!!!

 

ce va trebuie este o masina de frezat cu comanda numerica! eu am o astfel de masina dar nu am mai folosit-o de foarte mult timp pentru ca mi s-a spart un rulment si mecanicul nu a ajuns la destinatie. pe langa asta acum ma concentrez mai mult pe strunjire comanda numerica si din pacate piesa respectiva nu se preteaza pe strung. daca nu reusiti sa o faceti in urmatoarele luni si imi rezolv utilajul ii dam de cap ...

 

pe a mea scrie ca e din AlMgS1 F31 ... asta e un aluminiu pe care il gasiti sub forma de bara... eu l-am vazut intr-un catalog la color metal dar trebuie sa verificati ce au pe stoc, daca nu mai sunt si amari pe sos de centura in militari

 

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

 

Mi-am luat si eu un CS si o sa ma bag in seama cu voi ;) mai putin pe motociclism pentru ca ies destul de rar dar poate mai mult pe partea asta de manufacturare ... ma ocup cu productia de piese metalice.

 

o astfel de piesa,intradevar, nu este o mare inginerie dar daca o faceti undeva asigurati-va ca precizia gaurii este buna si aici ma refer la diametru gaurii si nu neaparat daca e cu o zecime mai la stanga sau mai la dreapta. din ce vad eu acolo aveti un rulment cu ace si ca orice rulment lagarul are niste tolerante precise pentru a permite ungere,etc. masina de frezat in coordonate !? eu din cate stiu denumirea ei este mai degraba masina de GAURIT in coordonate :D dezavantajul ei este ca da gauri si nu face doua miscari in paralale. de exemplu ai de dat o gaura de 10.25 mm si tu ai burghiu de 10.2 pentru cele 5 sutimi suplimentare (si in cazul de fata vorbim de sutimi) ii trebuie o scula speciala, fie rectificata la 10.25 fie un cap cu pastile ajustabil. din acest motiv pretul poate fi mare!!!

 

ce va trebuie este o masina de frezat cu comanda numerica! eu am o astfel de masina dar nu am mai folosit-o de foarte mult timp pentru ca mi s-a spart un rulment si mecanicul nu a ajuns la destinatie. pe langa asta acum ma concentrez mai mult pe strunjire comanda numerica si din pacate piesa respectiva nu se preteaza pe strung. daca nu reusiti sa o faceti in urmatoarele luni si imi rezolv utilajul ii dam de cap ...

 

pe a mea scrie ca e din AlMgS1 F31 ... asta e un aluminiu pe care il gasiti sub forma de bara... eu l-am vazut intr-un catalog la color metal dar trebuie sa verificati ce au pe stoc, daca nu mai sunt si amari pe sos de centura in militari

 

bafta

 

Salutare,

 

Pe linga ce a zis @emceul, vreu sa zic ca eu mi-am facut o pereche de piese cind am lasat motorul lui nevasta-mea mai jos fata de standard. O mare problema care apare si de care trebuie tinut cont este distanta dintre axele gaurilor. La prelucrare trebuie date gaurile deodata, adica cele doua piese trebuie suprapuse si apoi date gaurile si intr-o parte si in alta de odata. Astfel distanta dintre axe este aceeasi. Altfel , la montaj apar probleme sau chiar se ajunge la imposibilitatea montajului. Eu nu am lucrat pe masina cu coordonate ci pe freza universala de scularie, si a mers OK. Totusi inlocuirea doar a link-urilor pentru ca sa ridici motorul, nu e dupa parerea mea suficient. Trebuie tinut cont ca odata cu ridicarea motorului se modifica distanta la sol,, deci cricul central si cel lateral s-ar putea sa nu stea chiar foarte bine. Apoi se modifica pozitia telescopului suspensiei spate, cursa lui de extensie fiind ceva mai mica. Un amic de-al meu @akruno, a postat pe topicul asta prin 2009 cum si-a modificat el inaltimea motorului. A reusit sa-l ridice vreo 10 cm dar a mai modificat la greu la cricul central si cel lateral. Eu cind am coborit motorul , m-am lovit de faptul ca cricul central era un pic mai inalt si de ridicat motorul pe el era ceva mai greu.

Spor la lucru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CĂT?? :laugh: 10cm??? :P

 

Da, cam pe acolo. Dar nu a umblat la piesele de jos de la suspensie ci si-a modificat telecopul central. Adica a taiat bucsa superioara de prindere si a prelungit prinderea ei cu vreo 3 cm. In felul asta a "impins" in jos suspensia, iar la masuratoare i-a iesit shaua mai sus cam cu vreo 10 cm. Nu stiu sa-ti zic numarul postului dar treaba se intimpla prin ianuarie 2009, daca nu ma insel. Cauta si o sa vezi cum a facut ca stiu ca a pus si poze. Intre timp a vindut motorul, dar l-a folosit asa destul de bine. Numai asa cum ziceam, a mai trebuit sa faca modificari la greu la cricuri. Hai noroc!

 

Intre timp am gasit si postul. E la pagina 190 din data Jan 15 2009, 12:36 AM /index.php?...t&p=1651749

Editat de textoru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, cam pe acolo. Dar nu a umblat la piesele de jos de la suspensie ci si-a modificat telecopul central. Adica a taiat bucsa superioara de prindere si a prelungit prinderea ei cu vreo 3 cm. In felul asta a "impins" in jos suspensia, iar la masuratoare i-a iesit shaua mai sus cam cu vreo 10 cm. Nu stiu sa-ti zic numarul postului dar treaba se intimpla prin ianuarie 2009, daca nu ma insel. Cauta si o sa vezi cum a facut ca stiu ca a pus si poze. Intre timp a vindut motorul, dar l-a folosit asa destul de bine. Numai asa cum ziceam, a mai trebuit sa faca modificari la greu la cricuri. Hai noroc!

 

O modificare din asta... radicala DOAR pe spate sau fata nu stiu cat de buna poate sa fie din punctul de vedere al ciclisticii... Parerea mea este ca trebuie facuta fata-spate ca sa se comporte decent mobra in continuare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O modificare din asta... radicala DOAR pe spate sau fata nu stiu cat de buna poate sa fie din punctul de vedere al ciclisticii... Parerea mea este ca trebuie facuta fata-spate ca sa se comporte decent mobra in continuare.

 

Spune-ne si noua in ce consta transformarea ta. Ce furca si ce tripla ai folosit, ai pastrat axul de directie si rulmentii, cum ai rezolvat cu frana fata, daca ai reusit sa pastrezi functia de blocare a ghidonului?

 

Am dat de o poza cu mobra ta, furca pare a fi de yamaha yzf, am ghicit :P?

post-12027-1285697119_thumb.jpg

Editat de invictus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spune-ne si noua in ce consta transformarea ta. Ce furca si ce tripla ai folosit, ai pastrat axul de directie si rulmentii, cum ai rezolvat cu frana fata, daca ai reusit sa pastrezi functia de blocare a ghidonului?

 

Am dat de o poza cu mobra ta, furca pare a fi de yamaha yzf, am ghicit :P?

 

Mai naspa e ca nu s-a pastrat ABS-ul decat pe spate din cate observ

Asa e sau inca e functional?

Editat de THC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spune-ne si noua in ce consta transformarea ta. Ce furca si ce tripla ai folosit, ai pastrat axul de directie si rulmentii, cum ai rezolvat cu frana fata, daca ai reusit sa pastrezi functia de blocare a ghidonului?

 

Am dat de o poza cu mobra ta, furca pare a fi de yamaha yzf, am ghicit :P?

 

Furcile sunt KAYABA de 46mm. S-au folosit pe YZF si WR pana in 2004. Le-am facut revalvingul necesar pentru greutatea diferita a BMW-ului si am bagat arcuri progresive, deasemenea adaptate la greutate (50-56Kg/cm). Tripla este cea originala Yamaha. Se potriveste la beemer. Rulmentul de jos este Yamaha si cel de sus BMW.

Pentru cei fara ABS, solutia este mult mai simpla: se inlocuieste etrierul cu unul de Yamaha si gata.

Eu am vrut -evident- se pastrez ABS-ul asa ca am pus un adaptor intre furca si etrierul Brembo. Asta adica:

post-21387-1285752777_thumb.jpg

Am schimbat si axul fata pentru a putea folosi roata BMW si implicit ABS-ul:

post-21387-1285752846_thumb.jpg

...si o protectie pentru senzorul de ABS:

post-21387-1285752944_thumb.jpg

A trebuit schimbat si furtunul de frana pe fata, fiind necesar unul mult mai lung. Furca este mai lunga, are cursa de 300mm.

Pentru a echivala diferenta de inaltime pe fata, am schimbat si "oasele" pe spate cu unele noi, mai scurte, pentru a alinia spatele și fața. Cu ocazia asta am mai castigat si cursa in plus pentru roata spate...

Cu roata de 21" fata si 18" spate care nu se vad in poza, micuța fiind in haine "de oras" :laugh: am facut-o mult mai "zburdalnică" pentru off-road. Mai urmeaza cateva modificari, dar nu atat de radicale...

Cam asta a fost...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu banii investiti in aceste modificari iti luai un LC4 Adv SH. Ca asta a ajuns GS-ul tau.

 

Prietene

Nu mi-as dori sa ies prea departe cu o mobra care a costat cat investitia asta. Cu atat mai putin daca-i KTM!

Nu ma intelege gresit: un LC4 Adv este o mobra minunata! Dar nu una la banii astia!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Macar 1500 euro tot ai bagat in modificari. Suspensii lungi, roti 21 cu 18, motor Rotax... Asta m-a facut sa ma gandesc la un LC4. Oricum, ce ai facut este un upgrade, faraindoiala. Adica acum este mai performanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu roata de 21" fata si 18" spate care nu se vad in poza, micuța fiind in haine "de oras" :laugh: am facut-o mult mai "zburdalnică" pentru off-road. Mai urmeaza cateva modificari, dar nu atat de radicale...

Cam asta a fost...

Pai, nenea... nu ne lasa cu ochii-n soare. Arata-ne si noua ce-a iesit.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Macar 1500 euro tot ai bagat in modificari. Suspensii lungi, roti 21 cu 18, motor Rotax... Asta m-a facut sa ma gandesc la un LC4. Oricum, ce ai facut este un upgrade, faraindoiala. Adica acum este mai performanta.

 

Ceva mai putin de 1500, dar... cam pe-acolo. :laugh:

Si intradevar, pe off-road, nu prea se mai compara cu ce era inainte.

 

Pai, nenea... nu ne lasa cu ochii-n soare. Arata-ne si noua ce-a iesit.

 

Din pacate n-am apucat sa fac shooting session in "costumul de scandal"... Am doar asta, facuta cu telefonul, la "probe" pe malul Argesului...

 

post-21387-1285918999_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

 

Mi-am luat si eu un CS si o sa ma bag in seama cu voi :laugh: mai putin pe motociclism pentru ca ies destul de rar dar poate mai mult pe partea asta de manufacturare ... ma ocup cu productia de piese metalice.

 

o astfel de piesa,intradevar, nu este o mare inginerie dar daca o faceti undeva asigurati-va ca precizia gaurii este buna si aici ma refer la diametru gaurii si nu neaparat daca e cu o zecime mai la stanga sau mai la dreapta. din ce vad eu acolo aveti un rulment cu ace si ca orice rulment lagarul are niste tolerante precise pentru a permite ungere,etc. masina de frezat in coordonate !? eu din cate stiu denumirea ei este mai degraba masina de GAURIT in coordonate ;) dezavantajul ei este ca da gauri si nu face doua miscari in paralale. de exemplu ai de dat o gaura de 10.25 mm si tu ai burghiu de 10.2 pentru cele 5 sutimi suplimentare (si in cazul de fata vorbim de sutimi) ii trebuie o scula speciala, fie rectificata la 10.25 fie un cap cu pastile ajustabil. din acest motiv pretul poate fi mare!!!

 

ce va trebuie este o masina de frezat cu comanda numerica! eu am o astfel de masina dar nu am mai folosit-o de foarte mult timp pentru ca mi s-a spart un rulment si mecanicul nu a ajuns la destinatie. pe langa asta acum ma concentrez mai mult pe strunjire comanda numerica si din pacate piesa respectiva nu se preteaza pe strung. daca nu reusiti sa o faceti in urmatoarele luni si imi rezolv utilajul ii dam de cap ...

 

pe a mea scrie ca e din AlMgS1 F31 ... asta e un aluminiu pe care il gasiti sub forma de bara... eu l-am vazut intr-un catalog la color metal dar trebuie sa verificati ce au pe stoc, daca nu mai sunt si amari pe sos de centura in militari

 

bafta

 

Salut,

 

Niste pensete de prins oglinda poti face? Pot sa-ti trimit desenul de executie.

Daca te bagi spune si la ce pret (eu asi lua doua, dar poate mai sunt si alti doritori).

 

Multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La niste suruburi din alea pt prins oglinda ma bag si eu mai ales daca ies intr-un pret rezonabil . Deja am reusit sa rup cam 3 buc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...