zeroo Postat Martie 17, 2011 Share Postat Martie 17, 2011 Nu e atat de scump lichidul de racire ca sa iti faci probleme ca trebuie schimbat din nou. Poti insa sa iti iei kitul de pompa de apa, sa il ai, cand se duce sa nu stai sa astepti pe langa mobra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Angi Postat Martie 17, 2011 Share Postat Martie 17, 2011 Pai si cam ce relevanta ar avea asta? Ce, afara nu poti da de unu' care i-a dat in bot pana l-a omorat si vii tu sa-l iei de bun doar ca l-ai luat din ghermania? Eu toate motoarele mi le-am luat din Ro si toate au fost in perfecta stare. Este adevarat ca le-am luat destul de noi si cu putini km.Si parca mai intreba cineva cati km. sunt facuti off road? Ma mir din nou. Intre unu' care sa zicem ca l-a tinut pe rosu non-stop pe autostrazi si unu' care a mers linistit pe drumuri de tara si forestiere, ce alegi? Sa schimbi motorul sau sa schimbi niste bucse si rulmenti? Remarca mea este impotriva unor idei pe care eu le consider preconcepute si nu impotriva celui care si-a luat de curand Dakarul si caruia eu ii doresc sa-l stapaneasca sanatos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Angi Postat Martie 17, 2011 Share Postat Martie 17, 2011 Cat faca un kit de pompa si unde gasesc ? Eu am luat anul trecut de la Bavaria si am dat undeva pe la 130 sau 160 lei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Martie 17, 2011 Share Postat Martie 17, 2011 Mare gresala. Cele mai misto motoare la ora actuala sunt astea de 800 made in china by austrian technology F650GS 2007+ este altceva decat F650GS/Dakar 2000-2006 (corectati-ma la ani daca gresesc, va rog). Alta mancare de peste, nu le confunda. F650GS se continua dupa 2007 cu G650GS. F650GS (2000-2006) Dakar non-mono este practic F800GS 2007+ F650GS (2000-2006) Dakar modern ... nu exista. F650GS (2000-2006) non-Dakar non-mono este practic F650GS 2007+ F650GS (2000-2006) non-Dakar modern este practic G650GS 2007+ Mesaj completat Si ce relevanta are ce zici tu acolo? Omu oricum zice ca l-a luat pentru el si nu il vinde Putin gresit. Azi am fost la AB Cluj pt buy-back..si ce sa vezi? F650 GS mono, expus la vanzare, din 2010. E identic, doar culoarea blocului motor e negru mat. 6000 euro cu TVA inclus. Langa el statea un F650 GS bicilindru, din 2011, la 10590 parca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 17, 2011 Share Postat Martie 17, 2011 (editat) Putin gresit.Azi am fost la AB Cluj pt buy-back..si ce sa vezi? F650 GS mono, expus la vanzare, din 2010. E identic, doar culoarea blocului motor e negru mat. 6000 euro cu TVA inclus. Langa el statea un F650 GS bicilindru, din 2011, la 10590 parca. Cred ca nu ai citit bine placuta: ce ai vazut tu este G650GS. La ora actuala (din 2007/8 incoace) exista patru linii de motoare BMW: G ... = monocilindrice de 650cc (inclusiv G650GS) F ... = bicilindrice (paralel twin) de 800cc (inclusiv F650GS twin) R ... = bicilindrice boxer de 1200cc K ... = pluricilindrice de 4/6 cilindrii in linie Ce ai vazut tu e G650GSul, urmasul direct al vechiului F650GS. Poate mai au ei pe stoc (slabe sanse) un motor din 2006, dar nu cred. De fapt, daca stau sa ma uit pe site la A-B, chiar au trecut pe lista de promotii un F650GS din 2006 - moto de test drive/showroom la pretul de 4500e inclusiv TVA. Tot la ei pe site vei vedea ca la 6000e (inclusiv TVA) este chiar un G650GS - model de showroom culoarea roshie Editat Martie 17, 2011 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zeroo Postat Martie 17, 2011 Share Postat Martie 17, 2011 (editat) true... in 2007 F 650 GS erau inca in productie (eu am luat ultima mobra de la bavaria in octombrie) din 2008 au inceput sa faca bi-cilindricele. 2010 au facut si acest G650 GS (cu motor "rotax" my ass china-made paint it black and sell it couse it's sexy shit). si...or fi supravegheati de nemti, de austrieci si de mama lor cand fac motoarele acolo, dar...nu am incredere neam. Inclusiv compozitia metalului din care sunt facute, daca e gresita, te trezesti ca ti se sparge una, ti se rupa alta, fa teava aia mai subtire, se rupe...etc, etc. Ca idee. In 2007, F650 GS era 8700 euro cu banii jos. Facuta in Germania. 2011, G650 GS, facut in China, e 6000 zici. Adusa din China. In cazul in care poate ca ii plateste pe aia din fabrica cu 2 centi ora de munca, ma gandesc numai cat ii costa sa aduca mobrele in Europa, sa plateasca taxele la ele, ca nu-s din comunitate, si apoi sa le vanda cu 6000, ca sa le iasa profit. Estimativ, undeva pe la 3500-4000 euro pretul real de productie? Or fi aia chinezi, dar nu cred ca iau 2 centi pe ora. Asa ca, au scazut cheltuielile si din alte locuri. Nu? Prefer mobra mea din 2007 astora din 2008 incoace. Inclusiv fata de F800... Editat Martie 17, 2011 de zeroo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 17, 2011 Share Postat Martie 17, 2011 Tin sa ma completez: am uitat sa mentionez seria S de motoare BMW: S1000RR fiind singurul reprezentant Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CuCun Postat Martie 17, 2011 Share Postat Martie 17, 2011 (editat) Cat faca un kit de pompa si unde gasesc ? aprox 170 lei...zilele aste ma confrunt si io cu problema...k tot am amanat-o plus garniturile de la capacul pompei-12 lei si garnitura de la capacul ambreiajului 70 lei Editat Martie 17, 2011 de CuCun Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Martie 17, 2011 Share Postat Martie 17, 2011 F650GS 2007+ este altceva decat F650GS/Dakar 2000-2006 (corectati-ma la ani daca gresesc, va rog). F650GS/Dakar: 2000-2007 F650bc/800GS: 2008-... Mesaj completat Cred ca nu ai citit bine placuta: ce ai vazut tu este G650GS. Corect! Dar cred ca se face o confuzie: G650GS deja s-a fabbricat in 2 variante. - 2009-2010 identic cu F650GS dar cu motor negru, daca nu ma insel fabricat in Brazilia; nu s-a vandut oficial in prea multe tari, in Gemania de exemplu NU, si este cel mai probabil ceea ce a vazut Yzulika la Cluj (singurul exemplar pe care eu l-am vazut ever a fost in Pipera); - din 2011 noul G650GS, la baza tot vechiul F650 dar cu modificari consistente, considerabil innnoit ca design, de data asta apare in cataloagele BMW si este fabricat in Germania (motorul in China); pretul lui (fara ABS) este de cca 7000 euro. Din pacate, pe bmw-motorrad.ro tot modelul vechi apare dar stim deja ca site-ul ala este total neglijat. Mesaj completat 6000 euro cu TVA inclus. Langa el statea un F650 GS bicilindru, din 2011, la 10590 parca. Din pacate comparatia asta nu spune nimic... e vorba pana la urma de modele complet diferite, unul avand tehnica de acum 11 ani, celalalt cu siguranta avea si ceva dotari, avand in vedere ca pretul lui de baza F650GS bc "chel" e in jur de 8000. Mesaj completat G ... = monocilindrice de 650cc (inclusiv G650GS)F ... = bicilindrice (paralel twin) de 800cc (inclusiv F650GS twin) R ... = bicilindrice boxer de 1200cc K ... = pluricilindrice de 4/6 cilindrii in linie Meriti un tricou... Mesaj completat Tin sa ma completez: am uitat sa mentionez seria S de motoare BMW: S1000RR fiind singurul reprezentant Si seria HP2: Enduro/Megamoto/Sport. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
siu_long Postat Martie 17, 2011 Share Postat Martie 17, 2011 buuun, si atunci pt mine, care merg mai mult pe sosea, dar vreau si off din cand in cand (nu cross), si sa se descurce ok mobra pe off (...dupa ce ai avut Dominator...), atunci pentru mine nu ar fi mai buna o varianta de BMW 650 bicilindru, pregatit cu gume, carena forntala de off, inaltatoare etc etc? Asta ca pret la cat m-ar duce? (am in vizor un dakar 2005 si este cam maxim cat vreau sa cheltui pt cel putin 2 ani) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zeroo Postat Martie 18, 2011 Share Postat Martie 18, 2011 F 650 GS, asta nou, in doi cilindri, are rotile din aliaj. Nu stiu pe cine incearca ei sa pacaleasca, ca asta e mobra si de dat enduro, dar nu e. Furca, amortizorul, jentile din aliaj (nu pe spite)...e mobra de fetite care se mai duc din cand in cand la tara la bunici pe un drum mai prafuit. Are avantajul unui motor mai interesant fata de modelul vechi (pana in 2007) dar in rest...Daca il vrei pt oras, ok, daca nu, ori iei un dakar de pana in 2007, ori pui ban langa ban si iti iei un F800 GS. Sau, daca vrei distractie, treci pe portocaliu. Dar pregateste-te cu bani de intretinere. Pana peste vreo 2-3 ani asa, cand or fi rezolvate toate bubele inerente ale acestui model nou, eu stau cu domnita mea. E model arhicunoscut, cam orice buba aparuta la mobra asta e cunoscuta si rezolvata, sau sunt rezolvari pe net... Asa ca, baga-te la dakar! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 18, 2011 Share Postat Martie 18, 2011 (editat) Danke de completari! Din pacate cand vad cat ma costa tricoul ala... ma gandesc sa-mi fac singur Deh, salarii de Romania. Zeroo le zice bine cu hibele cunoscute la F650GS/Dakar. F650GS-2 (twin-ul) e o motocicleta interesanta, insa doar pentru fatzaiala prin oras si plimbari. Nu se preteaza la offroad (Pana mea, si F800GSu da cu virgula), insa e geniala in oras. Si nu vibraza Tre sa te tot dai si sa stii ce vrei, altfel mergi pe bajbaite. Cu un Dakar n-ai cum sa te parlesti. Il iei, eventual il dai mai incolo (astepata-te la devalorizare) si treci la ceea ce vrei. Eu visez la Triumph Tiger sau F800GS Also, for the record: daca iti iei ceva pt 80% asfalt, n-are de ce sa fie mono. In aia 20% crede-ma ca mergi bine-mersi si daca ai V sau twin. Sau boxer. Am fost surprins, dupa ceva experienta cu domi-ul, pe unde pot merge cu tractoru de R1100. Editat Martie 18, 2011 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
siu_long Postat Martie 18, 2011 Share Postat Martie 18, 2011 "e mobra de fetite care se mai duc din cand in cand la tara la bunici pe un drum mai prafuit." am ras mult... inca rad... asta cam asa e, acu acel amortizor si furca si roti, nu prea ai ce sa faci pe off... cat despre faptul ca sunt noi si e bine sa astepti ceva timp pana sa cumperi, nu sa iei primul aparut (bug-uri care in timp se rezolva).. si asta asa e, si cu masinile, si cu telefoanele mobile... cam cu tot ce inseamna tehnologie pe portocaliu nu trec, nu e doar "culoarea" dar stiu destui patiti, timpul petrecut cu ele in service este mult mai lung decat cel petrecut calarindu-le atunci, raman fixat pe dakar, F800GS e totusi cam multa pt mine pe off. 2005-2007, orice ar fi nu am incredere in chinezi, chit ca fac sub patent austriac, (tot ce e bun la chinezi tine de Tibet, deci pana nu fac Tibetanii motoarele nu ma bag ; ca si oarecare comparatie luati Renault made in France vs Turkey acum niste ani ) toate cele bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zeroo Postat Martie 18, 2011 Share Postat Martie 18, 2011 era un dakar acum ceva timp pe bikeshop. Avea furca up-side-down, si ceva protectii de la touratech pe ea. Cred ca cerea 3500 pe ea. Din arad sau timisoara era tipul de o dadea. Avea vreo 5-6 bmw-uri la vanzare, aduse de dincolo. Cauta, poate o mai gasesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
siu_long Postat Martie 18, 2011 Share Postat Martie 18, 2011 (editat) Am cautat, nu mai este.. daca are cineva un contact de-al lui va rog sa mi-l dati stiu ca ati mai vb despre asta, dar care sunt avantajele si dezavantajele de a avea furca upside-down? Cum imi pot da seama cat de "chinuit" a fost un dakar? (ori pe off ori folosit pe rosu pe sosea) Editat Martie 18, 2011 de siu_long Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
albanezu Postat Martie 18, 2011 Share Postat Martie 18, 2011 Ptrobabil ca zici de Victor din Nadlac ( Arad).Are mai multe BMW-uri.Si eu am luat motoru de la el, dar nu prea am cuvinte de lauda.Putulit , aranjat,arata frumos. Daca nu am stiut la ce sa ma uit dupa ce am ajuns cu el acasa a trebuit sa schimb pompa de apa un telescop curgea si ca sa fie meniul complet dupa vreo doua luni am constatat ca nu am presiune de ulei buna si incepe sa bata motorul in partea de sus. Asa ca va recomand sa va uitati cu atentie la ce cumparati de la el. Probabil ca era mai bine sa cumpar un motor din tara si mai ieftin si cu banii bagati in reparatii scapam mai ieftin.Asta e mai si pierzi cand esti credul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
siu_long Postat Martie 18, 2011 Share Postat Martie 18, 2011 (editat) Ptrobabil ca zici de Victor din Nadlac ( Arad).Are mai multe BMW-uri.Si eu am luat motoru de la el, dar nu prea am cuvinte de lauda.Putulit , aranjat,arata frumos. Daca nu am stiut la ce sa ma uit dupa ce am ajuns cu el acasa a trebuit sa schimb pompa de apa un telescop curgea si ca sa fie meniul complet dupa vreo doua luni am constatat ca nu am presiune de ulei buna si incepe sa bata motorul in partea de sus. Asa ca va recomand sa va uitati cu atentie la ce cumparati de la el. Probabil ca era mai bine sa cumpar un motor din tara si mai ieftin si cu banii bagati in reparatii scapam mai ieftin.Asta e mai si pierzi cand esti credul. Imi pare rau. Si eu am bagat 1200E in a mea... si nu ii mai scot... si eu cochetez cu ideea de a cumpara din afara tocmai pt ca (cica) au mai mare grija de ele si (cica) daca tot se chinuie omul sa aduca din afara macar sa aduca unul ok, ca nu e mare diferenta la bani... orice ar fi, o sa merg cu cineva care se pricepe sau o sa o duc la un service inainte sa dau banii ... deci, cine se ocupa de asa ceva? (am inteles, pana acum trebuie sa fiu atent la: starea pompei de apa, scurgeri ulei din furca, zgomote ciudate la functionarea motorului... sa vedem ce sfaturi mai primesc, toate sunt binevenite) toate cele bune! Editat Martie 18, 2011 de siu_long Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RobbieB Postat Martie 18, 2011 Share Postat Martie 18, 2011 ... am inteles, pana acum trebuie sa fiu atent la: starea pompei de apa, scurgeri ulei din furca, zgomote ciudate la functionarea motorului... sa vedem ce sfaturi mai primesc, toate sunt binevenite... ...si cum verifici strea pompei de apa???? Aia fie curge... fie nu. In principal motorul este cel la care trebuie sa te uiti. Daca ai posibilitatea sa-i verifici compresia -de exemplu- inainte de cumparare e perfect. Celelalte sunt consumabile. La orice mobra! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
siu_long Postat Martie 18, 2011 Share Postat Martie 18, 2011 ...si cum verifici strea pompei de apa???? Aia fie curge... fie nu.In principal motorul este cel la care trebuie sa te uiti. Daca ai posibilitatea sa-i verifici compresia -de exemplu- inainte de cumparare e perfect. Celelalte sunt consumabile. La orice mobra! buun, si cum pot sa o verific? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 18, 2011 Share Postat Martie 18, 2011 uita de pompa de apa, e ieftina reparatia. uitate la alte aspecte importante, ex: amortizor spate -scump roti busite - foarte scumpe greieri prin motor- aceeasi idee fiare strambe ici si colo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Angi Postat Martie 19, 2011 Share Postat Martie 19, 2011 sau roaga-l pe Zidu' sa mearga cu tine atunci cand vezi motorul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zeroo Postat Martie 19, 2011 Share Postat Martie 19, 2011 Ca sa verifici pompa de apa. Te uiti in partea stanga a motorului, jos, inspre galeria de evacuare, e o gaurica in capacul de la motor. Daca e belita garnitura, iti picura pe acolo, ori lichid de racire (garnitura de apa belita) sau ulei (garnitura de ulei e belita) sau amestec (nasol, ambele garnituri sunt belite, trebuie schimbat urgent). Cum ziceau si cei de mai sus, pompa de apa, semeringuri furci, sunt consumabile. Se schimba relativ usor si nu sunt atat de scumpe. In cazul in care mobra gasita are bubele astea, tragi in jos la pret (piesele plus schimbul lor). Trebuie sa fii atent la ce a zis zidu', un tacanit metalic in partea de dreapta sus a motorului inseamna ca e belit intinzatorul lantului de distributie, nu e neaparat greu sau scump de schimbat, insa trebuie schimbat. Jentile, daca sunt belite, iti dai seama si de ce a facut omul cu mobra, e clar ca i-a cam dat in gura. Foarte scumpe. Amortizorul, daca curge, buba, scump, poti gasi insa second (dar e second, nu stii cat te tine, poti avea insa bafta...sau nu). in rest, asculti motorul, sa mearga rotund, fara variatii mari la ralanti. Dai o tura cu mobra, mai tragi din cand in cand ambreiajul la maxim, dai drumul la acceleratie (scenariul tipic de oprire la stop), nu o scoti neaparat din viteza, si vezi daca se opreste sau nu motorul. Surgind and stalling se cheama buba, e problema ori de soft, ori de filtru de benzina, ori in cazuri grave, pompa de benzina. Daca e de soft, bavaria, resoftare CDI, ieftin. Daca e filtrul de benzina (BMW zice ca ar trebui schimbat la 25.000 de km, eu l-am schimbat pe la 50.000 ca am vrut eu, nu avea probleme...dar, nah, depinde si de noroc). E destul de scump insa. Daca e pompa de benzina...asta e cea mai scumpa. Simptomele nu apar tot timpul. Apar uneori, si la diferente mari de km intre ele uneori. Nu mai sta fix in ralanti, are fluctuatii, 1300-1700 RPM, si in cazuri mai grave, moare. Rezolvarea simpla: tai contactul din cheie, stai cateva secunde (3-5), dai din nou contact din cheie, pornesti motorul si gata, merge normal. Ajungi acasa, scoti mufa de la CDI pentru 15-30 minute (15 cica ar ajunge sa dea clear la erorile pastrate in CDI) si montezi totul la loc si apoi dai contact din cheie. Apoi faci procedura asta. Tragi de acceleratie usor dar continuu pana la maxim, si apoi o lasi incet pana la minim, de trei ori. Asta ca sa isi faca CDI-ul limitele de maxim si minim la acceleratie. Apoi pornesti motorul si il lasi sa mearga pana porneste ventilatorul de la radiator. Si dupa asta poti pleca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Martie 19, 2011 Share Postat Martie 19, 2011 Daca e filtrul de benzina (BMW zice ca ar trebui schimbat la 25.000 de km, eu l-am schimbat pe la 50.000 ca am vrut eu, nu avea probleme...dar, nah, depinde si de noroc). E destul de scump insa. Daca e pompa de benzina...asta e cea mai scumpa. Exista varianta ca filtrul sa fie mai scump decat pompa. Filtrul costa 375 lei, pe cand o pompa noua , de Logan, e 100 lei (asta daca faci tigonsag ). Are aceiasi parametrii de functionare Ce mi-ar atrage semne de intrebare: *10 k km, dar tobele sa fie negre si arse ca hornul *scarite tocite (cauciucurile) *jantele extrem de murdare (chiar si dupa spalare) *fluctuatii de relanti *invarte mult prea mult la automat cand porneste *simti un ''hop'' in cursa ambreiajului *cotul tevii de esapament nu doar ca are culoarea ruginei, ci se e ''copt'' de rugina..semn fie ca a mers mult pe ploaie, fie a mers mult pe noroaie de munte *in zona busonului de drenare ulei si a capacului de la filtrul de ulei nu are voie sa fie urma de ulei. Daca este...ori garnituri varza ori (cel mai grav ) filetele din bloc sunt terminate *spatele motocicletei sa nu faca k si o barca *carenele trebuie sa-si pastreze o linie si un spatiu frumos la imbinbari *daca are manere incalzite, grip-urile originale, dar ti se spune ca are doar 20 k km...dar santurile la de grip-uri mai ca nu se mai vad...e bai. Gripurile OEM sunt foarte ok si tin zeci de mii de km...daca nu le incalzesti. Altfel, in 20 k km, arata jalnic. *te uiti sub sha sa nu fie tiganshaguri pe la instalatia electrica. Si altele care acum nu-mi vin in minte... ------------------------------------------------------------------- @ switch : eu nu am citit nimic gresit la AB in legatura cu F650GS. Informatia o am de la Cipri, dibaciul de la Vanzari. Bucata expusa era deja vanduta, motiv pt care nu avea tablita de prezentare. Cica in toata tara (conform stocului pe care il citea de pe calc. ) mai sunt 2 buc. F650 GS 2010 . 1 negru la Cluj si inca unu rosu, care ii aparea cum ca s-ar fi incasat avans si pt el. Daca dibaciul a zis F si nu G..io nu l-am contrazis Mesaj completat si eu cochetez cu ideea de a cumpara din afara tocmai Incearca in masura in care poti, sa-ti cumperi ceva cu GARANTIE ! Eu mi-am luat BMW la 4 k km...4000 km, pt cei ce nu stiu cat inseamna . Un om normal la cap, la un BMW de 4000 km, nu prea e interesat de garantie. Ei bine, eu am fost, tocmai pt ca stiam ce inseamna o jucarie scumpa. Daca un BMW nu-ti crapa in 6 luni..nu-ti mai crapa in veci, daca NU iti bati joc de el. Ca sfat..vorbeste cu baietii de la motoideapunctro sau mai stiu eu ce alte firme serioase ...iti aduc Dakarul, le-ai dat banul, ai garantia, bagi benzen si meri si te dai. Nu batai de cap, nu scepticism, nu nimik. EU, repet si subliniez, EU asa as face Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
siu_long Postat Martie 19, 2011 Share Postat Martie 19, 2011 Yzu, zeroo, ZIDU' multumesc pt sfaturi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zeroo Postat Martie 19, 2011 Share Postat Martie 19, 2011 si ca tot vorbeam de fluctuatii de turatii, si stalling la stop, etc. Am descoperit buba. Asta ca sa ne fie naibii invatatura de minte cu astia de la Bavaria Pipera. In toamna, cum ziceam, am facut o revizie la bavaria. Schimbat filtrul de benzina, curatat clapeta de acceleratie, si alte mici verificari. Imediat dupa asta, un consum enorm pentru mobra mea (faceam Bucuresti - Vama Veche cu un plin de benzina), incepe sa mi se aprinda becul de rezerva pe la 130-160 de km. ENORM COMSNUMUL. Plus mai moare la stop, uneori nu mai statea in ralanti fara sa trag putin de acceleratie, tusea, nu mai tragea cum trebuie... Am mobra de noua (20 de km avea cand am luat-o din reprezentanta), am facut cu ea 60.000 de km, o cunosc ca pe buzunarul meu. Stiu cand ceva nu-i convine. Astazi, montand scottoiler-ul, dau contact sa vad daca merge si vad ceva cum curge de la filtrul de benzina. Ce sa fie? Benzina. Care curgea intr-un firisor serios, in mod constant, din furtunul de alimentare de pleaca din filtrul de benzina in injector. Desfac totul, si vad ca astia de la bavaria (nu Tibi a lucrat la mobra, ci un nene mai in varsta) au refolosit un colier vechi cand au pus furtunul pe filtrul nou, si fiind largit (am impresia ca acele coliere sunt cam de unica folosinta) mie imi curgea in disperare benzina pe motor. Nu sunt genul care sta sa se incalzeasca motorul Pun casca, dau contact, imi trag manusile si am plecat la drum. Nu am simtit pana acum miros de benzina, din motiv ca plec rapid dupa ce pornesc motorul. Ce e extraordinar insa, e faptul ca astia nu se gandesc, ca atunci cand nu pun suruburile la furca, prezoanele la roata spate, lasa furtunul de alimentare prins aiurea, sa curga benzina pe motorul incins si sa iau eu dracului foc in mers, NE SUPUN PE NOI LA UN RISC, sa se desfaca furca si sa cada omul in cap, sa raman fara roata spate, sa luam naibii foc pe drum. Am mai avut discutii de genul asta acum vreo doi ani apropos de Bavaria Pipera. Oamenii cu furca si roata spate (un BMW 1200) se stiu. Eu am mai patit-o cu luminile, ca au pus aiurea mufele la far si am ramas fara lumini, noaptea pe autostrada...cu viteza de autostrada. Ar fi cazul sa le intre in cap ca nu repara un casetofon, si daca fac treaba de mantuiala, iti agata caseta si cam atat. Fac treaba cu un vehicul care (pe langa costurile mari de achizitionare si cele de service pe care la cer) daca ramane fara o roata in mers sau ia naibii foc, moare omul de pe ea. Asta e buba. Si asta trebuie sa inteleaga ei. Eu, avand incredere in banii pe care i-am dat (nu putini) si pe care ei i-au luat sa imi faca un service la motocicleta, am mers cu mobra din octombrie pana acum pisand benzina juma-juma, in motor si pe langa. Sper sa citeasca careva de acolo ce scriu aici, pentru ca luni ma prezint la ei sa am o mica discutie. Acum mi-s nervos, sper ca pana luni sa ma mai calmez putin. Acum, am pus eu alt colier la alimentare, si mobra imi merge ca pe vremuri. Asa cum o stiam eu. Sa vedem cum o sa se comporte si la consum. Daca isi revine la limitele normale, e clar de unde aveam consumul asta. aruncam, benzina pe jos, ca imi permit in p l m. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.