Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

@ERU , asa este ai dreptate cel de la TT pare proiectat prost. Am vorbit acum cu cei de la HD sa-mi proiecteze niste crash-bar-uri care sa fie compatibile cu cel pe care il am deja la motor. ( cel original ).

Editat de pstefan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@ERU , asa este ai dreptate cel de la TT pare proiectat prost. Am vorbit acum cu cei de la HD sa-mi proiecteze niste crash-bar-uri care sa fie compatibile cu cel pe care il am deja la motor. ( cel original ).

 

Mai bine mergeai pe alea standard intrucat eu am vazut un Dakar trantit la aprox 50km/h pe drum forestier care nu a patit nimic si cand spun nimic exact asta inseamna [nu se pune un pic de vopsea luata ...doar un pic] avea crash-uri HD si suporti de sidecase-uri tot HD.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai ala standard nu se pupa cu ala de motor.Sunt sigur ca o sa gaseasca o solutie foarte buna

 

Am discutat si eu cu cei de la HD. Dupa cateva mailuri au venit cu solutia de mai jos. Mie nu mi-a placut. Le-am explicat ca vreau ceva asemanator crashbar'ului Touratech dar care sa aiba prindere si in partea de cadru de langa sa. Se pare ca nu au inteles ce vroiam sau nu pot face asa ceva pentru ca nu au mai raspuns.

 

 

post-60191-0-09492100-1328108403_thumb.jpg

post-60191-0-99356500-1328108404_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca proaspat posesor de F650GS din 2003 va intreb ce ulei ar trebui sa ii pun? Am cautat pe topicul asta cateva zeci de pagini dar an renuntat intr-un final. Asa ca ce sa iau? Mineral, semi-sintetic sau sintetic? Vascozitatea ar fi 10w40.

Editat de Taz XL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi merge de la 15 grade pana la maxim de cald.Parca citisem mai de mult inainte sa iau moto ca in manualul de reparatii scria mineral...(poate confund cu XL) de aia am intrebat. Un mecanic mi-a recomandat Ipone si a zis sa ma feresc de Motorex... La masina folosesc Motul si sunt desteul de multumit. La moto cum e?

Voi ce marca de ulei folositi?

P.S. Mai rup din portofel cateva zeci de lei sa iau unul mai bun... :unsure:

Editat de Taz XL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi merge de la 15 grade pana la maxim de cald.Parca citisem mai de mult inainte sa iau moto ca in manualul de reparatii scria mineral...(poate confund cu XL) de aia am intrebat. Un mecanic mi-a recomandat Ipone si a zis sa ma feresc de Motorex... La masina folosesc Motul si sunt desteul de multumit. La moto cum e?

Voi ce marca de ulei folositi?

P.S. Mai rup din portofel cateva zeci de lei sa iau unul mai bun... :unsure:

 

Eu folosesc MOTUL 15W50 300V. E full sintetic. Daca vrei sa pui MOTUL intra aici -> Direct search by models & OEMs. O sa-ti afiseze trei variante de ulei: Best, Better, Good. In cartea motocicletei scrie Do Not Use Synthetic Oil. Cu toate astea majoritatea oamenilor de pe aici folosesc sintetic sau semi-sintetic. Am un singur prieten cu un GS din 2004 care foloseste mineral si il cumpara de la Automobile Bavaria.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ulei am bagat 90% din timp, mineral 20w50. Castrol, uneori Motul

Acum, de 6 luni incoa', am trecut pe Motul 15w50 sintetic...dar nu'mi place. Parca e mai galagios motorul, cutia parca e de Ducati, schimbari de trepte imprecise/ galagioase si cred ca am sa trec pe mineral inapoi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am intrebat pt ca mi se pare aiurea sa scrie in carte "do not use synthetic oil" si tu sa pui sintetic... No offence dar e cel putin ciudat.

 

Poate ca la data fabricarii GS nu existau uleiuri sintetice dedicate motocicletelor, ci doar masinilor. Un prieten a intrebat la Automobile Bavaria, concret, ce se intampla daca pui ulei sintetic intr-un GS. N-au stiut ce sa-i raspunda. Citeam undeva ca daca pui sinetic in cel mai rau caz iti poate patina ambreajul. In rest, tot din citit, am inteles ca sinteticul ofera o protectie mult mai buna pe termen lung motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate ca la data fabricarii GS nu existau uleiuri sintetice dedicate motocicletelor, ci doar masinilor. Un prieten a intrebat la Automobile Bavaria, concret, ce se intampla daca pui ulei sintetic intr-un GS. N-au stiut ce sa-i raspunda. Citeam undeva ca daca pui sinetic in cel mai rau caz iti poate patina ambreajul. In rest, tot din citit, am inteles ca sinteticul ofera o protectie mult mai buna pe termen lung motorului.

eu merg cam 3-4000 max cu uleiul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A avut cineva pe mobra Michelin Sirac? Ma gandesc sa-mi iau o pereche pentru sezonul nou dar pe forum nu prea am gasit pareri, inca mai caut.

 

LE: Pe adv, in putinele posturi in care e mentionat, Siracul e aparent un cauciuc foarte bune pe asfalt si rezonabil pe off plus ca se duce destul de greu din ce zice lumea.

Editat de Discordless
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am intrebat pt ca mi se pare aiurea sa scrie in carte "do not use synthetic oil" si tu sa pui sintetic... No offence dar e cel putin ciudat.

 

 

Parca am mai scris pe undeva pe aici ca faza cu full sintetic face nustiuce la motoarele noastre , e un simplu mit. Cand am luat mobra nu stiu ce era in ea, poate ca am uitat poate ca nu mi-a pasat, ideea era ca nu-mi placea cum schimba vitezele, agatza intre trepte (mai ales 0-1),.....ideea e ca era negru, uzat. Am citit forumuri, am dat afara uleiul si am pus Castrol Power 1 Off-Road 10W40(full sintetic) dupa capul meu. A mers brici, inca nu stiu ce inseamna sa-ti patineze ambreiajul, aproape ca nu stiam cand intra in viteza pentru ca nu se mai auzea nimic (ea intra tot timpul in viteze oricum). Apoi facut revizia iar, dar m-am calicit, am pus Motul 5100 10W40. Cu uleiul nou de la motul mergea "la fel de bine" ca si cu Castrolul uzat. Abia astept sa vina primavara sa scuip motulul din rezervor si sa-i dau ce-i place.

 

Dupa cum spunea si tyiuta mai sus, recomandarea facuta de BMW, a fost facuta in omienouasutetoamna.

 

Oricum asta e strict parerea mea (de fapt experienta mea), si chiar nu vreau sa o iei drept o recomandare. Tu pune ce vrei in motor, vezi cum se comporta, si apoi tragi singur concluzii. Nu pune ulei in mobra dupa ce citesti pe forumuri*. In cel mai bun/rau caz pune ce scrie in carte, si abia apoi incepi sa imbunatesti.

 

* Cineva mi-a luat un kit de curatare K&N, pentru a-l folosi la filtrele de ulei K&N. Deci.....

Editat de kex83
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Dupa cum spunea si tyiuta mai sus, recomandarea facuta de BMW, a fost facuta in omienouasutetoamna.

 

 

Imi este greu sa cred ca in anul 2000 inginerii BMW nu stiau de existenta uleiurilor sintetice....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie imi e greu sa cred ca in 2006 cand si'a luat userul Hai-Hui GS'ul de nou, de la AB...nemtii nu stiau de full sintetic :scratch:

In manualul lui de service scrie sa nu bagi ulei sintetic...n'o fi fost updatat ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A pus cineva mai sus un link catre o comparatie de uleiuri doar ca era facuta de cineva care lucra pentru una din firmele de acolo. Am gasit un alt articol aici despre uleiuri sintetice care pare mai putin biased, chiar daca e pentru masini eu zic ca se potriveste si la motoarele noastre/voastre. Spor la citit.

 

Niste puncte importante

Operate Cooler: Because they reduce friction, and friction equals heat, cars run cooler with synthetic oil. Cooler engines resist stress and wear, therefore lasting longer and performing better.

 

Thermal and Oxidative Stability: Because of their chemical composition, synthetics are inherently more stable. They offer a greater resistance to the formation of sludge, varnish, deposits and other by-products of lubricant degradation. This means engines stay cleaner, which helps them last longer and perform better.

 

Low Pour Point: Instead of hooking your car up to an engine heater for the night, synthetic oils offer a lower pour point, meaning that the low is less viscous, not as thick, and cold starting is much easier. For example, there are oils on the market that flow easily even at 50 below zero. This provides better protection against wear during startups because the oil can reach critical moving parts much quicker.

 

Wider Temperature Band: Synthetics have been produced to apply to a broad temperature range. There is better engine protection for both high and low temperatures.

 

Extended Life: Because most synthetic oils last longer than conventional oils, more frequent oil changes aren't as urgent as they use to be. However, any aircooled engine that has seen its share of miles should be checked frequently no matter what kind of oil you use.

 

Pe adv si alte forumuri dedicate, destul de multi spun ca BMW are o practica noua si anume obligatia de a folosi mineral in primii 10.000 iar dupa astia zece mii poti baga si sintetic fara nicio problema.

 

 

 

 

Ca o completare la postul meu anterior, imi puteti spune fiecare (care are si chef, bineinteles) ce caucioace aveti pe mobra? Am ajuns in impas cu alegerea. Ma intereseaza 50/50.

Editat de Discordless
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...