Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

Intrebare - am auzit ca sunt niste saibe f.subtiri acolo, nu se pot pune tot alea la loc? care e logica cu ele de trebuie sa pun altele noi? mersi :cheers:

nu prea ai sanse reale sa le desprinzi de pe discul vechi si sa le pui pe cel nou - se cam duc naiba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

de curiozitate m-am uitat si eu pe desen si am gasit codul : 34117661879 ca si pret informativ ar fi undeva la : 20 ron /buc .

de unde am scos codul :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=0173&mospid=51605&btnr=34_1021&hg=34&fg=11

 

sper sa va ajute :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa o perioada in care am fost ocupat, am decis sa-mi iau concediu sa-mi fac revizia la motocicleta (un Dakar din 2003).

Am achimbat bujia (am pus DPR8EIX-9 cu Iridiu) si am pornit motorul sa-l incalzesc ca sa fac schimbul de ulei. Dupa 2 minute de mers frumos la relanti a inceput sa tuseasca si s-a oprit. Am repornit a mers 10 sec apoi a tusit si s-a oprit iar. Am repetat operatia de 10 ori cu acelasi rezultat. Am resetat BMS-ul de 3 ori (de 2 ori am decuplat bateria 1 ora, iar a tre-a oara am scos mufa BMS-ului). Fara success.

Dupa fiecare resetare roteam maneta de acceleratia de 3 ori pina la capat ca sa invete calculatorul valorile.

La repornire, motorul mergea frumos cam 1-2 min pina se incalzea un pic si apoi incepea sa tuseasca, scadea turatia si se oprea. Daca reporneam ..murea in 10 sec.

Daca acelerez si o tin la 300 ture merge OK, dar cum scad spre 2000 ture incepe sa tuseasca si da semne ca moare. Trebuie sa ii dau sprituri ( sa trag scurt de acceleratie) ca sa nu moara. CUm las maneta sa revina .. a murit

 

Am schimabt inapoi bujia veche, acelasi rezultat. AM scos si am curatat senzorul de aer de dinainte de filtru de aer... fara nici un efect. Am scos mufa de la senzorul de lichid de racire (pe partea dreapta a cilindrului). La fel exceptand faptul ca pornea ventilatorul de la radiator.

Am suspectat ansamblul care determina fluxul de aer la relanti. Am desfacut si curatat corpul clapetei de acceleratie si labirintul pentru fluxul de aer la relanti. Am gasit destul jeg pe acolo si mai ales pe conul care obtureaza fluxul de aer. Dupa ce am asamblat totul am pornit, a mers 2 min (suna un pic mai rotund) dupa care acelasi comportament.

 

Am scos-o la o plimbare prin cartier, de fiecare data cind stateam mai mult de 2-3 sec la relanti intre schimbarile de viteza se oprea. Am ramas fara solutii.

Aveti vre-o idee ce sa mai verific/schimb?

 

Motocicleta a stat in garaj din 1 Nov. Am pornit-o in Martie si a mers 10 min la relanti pina a pornit ventilatorul si apoi am oprit-o. Benzina a avut stabilizator. CU toate acestea am scos-o pe toata si am pus benzina noua.

Bateria am pus-o la incarcat inainte de a incepe toata operatia. Am masurat-o: in gol da 12.5V, la pornire cind invirte electromotorul ajunge pe la 10.45V iar dupa ce a pornit motorul regulatorul baga 14.05V.

 

In principiu nu mai am idei pe care sa le incerc. Vi s-a mai intimplat asa ceva?

 

Multumesc anticipat pt eventualele sugestii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa o perioada in care am fost ocupat, am decis sa-mi iau concediu sa-mi fac revizia la motocicleta (un Dakar din 2003).

 

 

In principiu nu mai am idei pe care sa le incerc. Vi s-a mai intimplat asa ceva?

 

Multumesc anticipat pt eventualele sugestii

 

Nu am patit asa ceva dar cred ca ar trebui curatat corpul de acceleratie cu tot cu TPS. Motorina sau wd40.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am curatir corpul acceleratiei si orificiile prin care trece fluxul de aer la relanti.

TPS-ul l-am masurat cu un Ohmetru sa verific daca pt aceasi pozitie a clapetei de aceleratie area aceasi rezistenta si pare ca e ok.

N-am incercat sa desfac TPS-ul, dar din cite am vazut e un modul capsulat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In principiu nu mai am idei pe care sa le incerc. Vi s-a mai intimplat asa ceva?

 

Aceleasi probleme am avut si eu. Am curatat tot ce se putea curata.

Pina nu am schimbat filtrul de benzina nu am reusit sa o fac sa stea la relantiu.

Editat de Serban.S
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu zic tot filtru de benzina...dar inainte de asta as baga o solutie de curatat injectie...concentrat in putina benzina...apoi as schimba filtrul

 

poze cu saua...

 

iertare daca nu-i voie, dar au tot cerut oamenii poze...si aci e mai intre noi...

 

numa bine

post-35583-0-11965500-1335520686_thumb.jpg

post-35583-0-43441200-1335520698_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am schimbat in dimineata asta si filtru de benzina..acelasi comportament, ba mi se parte ca e un pic mai rau in sensul ca se opreste mult mai repede dupa prima pornire (cam 30 sec cu filtrul nou fata de 1-1.5 min cul filtrul vechi).

Noul filtru este unul de 4 bar de masina (filtru UFI cumparat de la un user de pe forum).

Singurele doua solutii la care ma mai gindescsunt:

1. Fisa de la bujie nu mai e in parametrii (am dat cu spray de contact, dar fara success)

2. BMS-ul nu mai e bun. Ori trebuie actualizat sofrtul or calculatorul cu totul ceea e .. nu prea ma incanta

 

Voi ce parere aveti? A avut careva probleme din cauza fisei de la bujie?

Editat de gereu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai fisa de bujie o poti masura, de continuitate sau dai la automan cu ea mantata pe alta bujie, conectata la masa, fara a o insuruba in motor, si observi scanteia daca apare conform timingului...

 

mai poti verifica daca ai crapaturi in airbox sau in furtunul de dedesupt...cel ce face legatura cu admisia ...poti trage aer fals..conditii in care merge la turatii mari, dar moare la relanti...

 

ai verificat senzorul de rotatie a motorului?

 

senzor hall, montat pe undeva prin spatele carcasei pinionului de atac...el da semnalul de scanteie conform timingului...oricum o diagnoza ar fi buna ca daca e ceva electronic, poate a dat un cod de eroare...

 

ma ma gandesc daca acum mi-a scapat ceva...

 

pai fisa de bujie o poti masura, de continuitate sau dai la automan cu ea mantata pe alta bujie, conectata la masa, fara a o insuruba in motor, si observi scanteia daca apare conform timingului...

 

mai poti verifica daca ai crapaturi in airbox sau in furtunul de dedesupt...cel ce face legatura cu admisia ...poti trage aer fals..conditii in care merge la turatii mari, dar moare la relanti...

 

ai verificat senzorul de rotatie a motorului?

 

senzor hall, montat pe undeva prin spatele carcasei pinionului de atac...el da semnalul de scanteie conform timingului...oricum o diagnoza ar fi buna ca daca e ceva electronic, poate a dat un cod de eroare...

 

ma ma gandesc daca acum mi-a scapat ceva...

a da,

 

filtrul de aer e ok?...miroase a combustibil nears pe esapament?,

 

esapamentul scoate flux de aer ca lumea? sa nu se fi topit catalizator...e greu asa pe presupuse, fara sa fim de fata, dar mai verifica componente...si tot ce se poate desface...e de verificat...sa ai grija si la cablul de acceleratie sa nu agate...sa tina tras de clapeta...si la resetare sa nu memoreze o pozitie diferita de cea de la relanti...si sa dea amestec ciudat doar la relanti, griga la miscarile cablului de acceleratie la miscarea ghidonului...mai ales daca faci reset...sa fie cablul detensionat cat faci resetul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am verifica cotul acela de cauciuc dintre galeria de admisie si corpul acceleratiei si e intact fara fisuri si crapaturi.

Senzorul Hall nu l-am verificat pt ca abia acum am aflat de el (din postul tau) si nici nu stiu cum ar trebui sa-l verific? Cu un frecventmetru sa vad cite pulsuri pe secunda da?

Filtrul de aer a fost schimbat. Era imbacsit cu ulei, si culmea sezonul trecut am mers cu el asa si nu s-a plins deloc.

Cablul de acceleratie se misca fara sa agate. AM verificat si rasverificat cablu de fiecare data cind resetam BMS-ul.

 

Am decis sa duc motorul al Contempo (dealer BMW din Brasov) sa-i faca o diagnoza. Poate ma lumineaza ei cu ce se intimpla.

Va tin la curent cu rezultatele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De curiozitate... de ce ai pus bujie Resistor Type? (cum s-o fi traducand) Eu stiam ca doar Twinspark are acest tip...

E doar o parere, nu ma luati la :kick:

 

 

 

 

L.E. acum am vazut ca iridium e roar Resistor Type :rusinica:

Editat de Atomykatt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inlocuit pompa de apa anul trecut la GS cu una originala BMW si dupa 3000 km a inceput sa planga usurel. M-am uitat pe site-ul celor de la badi.ro si evident ca nu m-am prins ce anume imi trebuie. Am cautat in urma pe topic si tot n-am gasit codul. Ma poate ajuta cineva va rog cu codurile pentru semeringurile de la pompa de apa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu mai folositi filtre din alea de 4 bari pt benzina. Forteaza pompa si pe termen lung nu e bine. La auto exista si de 3,5 bar si de 4. O sa caut unul de 3,5 - nu imi surade sa raman pe camp cu pompa muci

 

@ gereu - asa face de obicei cand trage aer fals intre injectie si motor - flansa sparta. daca ai nu e mai poate fi fisa de la bujie bulita (sau pipa sau bobona) umbland le-ai deranjat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu mai folositi filtre din alea de 4 bari pt benzina. Forteaza pompa si pe termen lung nu e bine. La auto exista si de 3,5 bar si de 4. O sa caut unul de 3,5 - nu imi surade sa raman pe camp cu pompa muci

 

Am taiat filtrul vechi original. Cel de 3,5 bari.

Limitarea de 3,5 se face cu un fel de device tarat la 3,5 bari. Adica, daca pompa de benzina depaseste aceasta presiune, filtrul de benzina va "scuipa" excesul printr-o gaurica in EXTERIOR. La filtrul meu vechi original BMW nu am gasit la acea gaurica nici un semn ca ar fi depasit 3,5 bari (de regula cind se scurge benzina, pana se evapora, mai aduna ceva praf si se vede locul respectiv ca o pata).

La filtrele auto de 4 bari, excesul de benzina se duce pe teava de retur.

Am pastrat filtrul de benzina original taiat de mine pentru eventualele "contre" pe acest subiect. Eventual voi incerca sa ii fac niste poze.

Stima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pompa de benzina e un motoras electric de CC care functioneaza cand ii aplicat 12V sau cat ii incarcarea la terminale. din cauza ca incarcarea nu este o marime constanta (variaza cu turtia motorului) ar insemna ca motorul ar merge sacadat, adica o data cu modificarea tensiunii de incarcare. Asa ca or proiectat injinerii regulatoare de presiune care nu fac altceva decat sa tina presiunea la injector/are constanta, mecanic. Adica pompa sa zicem ca baga 4.2-4.5 bari, dar la iesirea regulatorului tu ai 3.5 bari constant, nu mai mult, nu mai putin.

 

Acuma, surplusul ala de presiune este bagat inapoi in rezervor pe linia de retur, cum zicea cineva mai sus.

 

Daca pui un regulator de presiune mai mare - cum am facut si eu la a mea, presiunea la injector o sa fie mai mare. Presiune mai mare inseamna o mai buna pulverizare a gazului, si pana la urma, a amestecului aer/benzina(stoichiometric). Asta este un lucru bun, masinile noi spre asta tine, presiuni de genul a 70 de bari, in doua reprize, ca sa faca amestecul cat mai omogen.

 

Daca ai presiune mai mare, nu inseamna ca ai si consum mai mare. Ai acolo pe evacuare un senzor de oxigen(aka lambda) care vede modificarile si ii zice calculatorului sa tina mai putin timp deschis injectorul. Si atunci, daca ai un regulator de presiune mai mare, o sa fie mai aspra mobra pe accelerare, cel putin asta ar trebui sa simti. La acceleratie tinuta constant ar trebui sa se simta tot la fel, consumul ar trebui sa fie acelasi ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prima contra...:Dla filtrul de benzina,

 

pompa baga mult mai mult de 4 bari, iar surplusul se intoarce pe retur in rezervor, si raceste popa de benzina.

 

valabil la ambele tipuri de filtre si cel de 3.5 bar si cel de 4.0 bar.

practic, 3.5 bari sau 4 bari, ies din filtru pe o teava care are la capat injectorul, restul benzinei circula cu mare presiune in circuit, asa ca...spre injector pleaca practic doar acei bari...reglati de regulator...e ca un T-eu de instalatii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc, Serban! Ma gandesc ca ar fi util daca am putea pastra cumva atasat topicului un fisier cu solutiile after market, in ideea sa nu stam sa frunzarim pagini in sir cand ne arde buza aici sau pe f650.com sau sa punem aceleasi intrebari la nesfarsit.

 

@redippy: eu sunt departe de a fi un specialist, dar, la fiecare interventie in service pe care a suportat-o motorul meu, am dat o mana de ajutor. Schimbatul pompei de apa a fost un chin, asta si pentru ca mecanicul meu o facea pentru prima data la un GS, din aproape in aproape, cu manualul in fata. Cel mai bine ar fi sa gasesti pe cineva care a mai facut operatiunea asta ca sa te ajute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa va spun si eu ultimele probleme ( acum ca sunt normale sau nu va las pe voi sa va dati cu parerea )

dupa ce in urma cu 1 saptamana am avut probleme electrice si senzor benzina . bestia mea se comporta super .

am doar urmatorul bai : am mers cu ea aprox 480 km . tot bun frumos .. consum undeva la 3.8 L baiul e ca am fost pe bicaz si am cam folosit frana de motor ... la frana de motor imi dadea raateuri in toba NU explozii sa speriu participantii la trafic dar pe lanaga sunetul tobei mai auzeam si poc poc .. E ceva normal ?? sau sa dereglat ceva ?

A 2 a problema este cu saua ( mi-a rupt fundu ) vreau sa o refac ( deja sa si rupt putin materialu ) a refacut careva saua la darian , si a reusit sa o faca mai moale ?

 

CE mai vreau este un tank pad (geanta ce se pune pe rezervor la ora asta nu imi vine in minte cum ii spune ) are careva second ? sau imi puteti recomanda ceva model , eu cred ca e putin mai diferita fata ( si ca prinderi si ca model )

 

Asta e cam tot asfatlt uscat si cati mai multi km

 

PS : Pt cei care au intrebat cat costa kitul de reparatie pompa apa : cod 11512343451 pret Aprox 230 ron (pret informativ )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

baiul e ca am fost pe bicaz si am cam folosit frana de motor ... la frana de motor imi dadea raateuri in toba NU explozii sa speriu participantii la trafic dar pe lanaga sunetul tobei mai auzeam si poc poc .. E ceva normal ?? sau sa dereglat ceva ?

 

Mi s-a mai intimplat si mie sa imi dea rateuri pe evacuare in frana de motor. Se mai intimpla. Nu s-a stricat nimic.

Citeodata chiar as vrea sa dea rateurile mai tare ... :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru sa poti sa mergi pe aftermarket, sau pe ceva modificari (gen Darian). Sunt mai multi utilizatori cu sei modificate.

Pentru TankBag (nu tankpad) ai ori varianta BMW cu prindere specifica, ori varianta unui tankbag cu prindere pe baza de curele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...