Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

sau asta nu sunt scumpe .

---------

 

In sfarsit o informatie cu adevarat folositoare! Multumesc!

Aveam in calcul niste cuie de iarna dar eu stiam ca sunt mult mai scumpe si scosesem chestiunea de pe lista. Varianta asta o voi folosi pentru roata fata.

Iar pentru roata spate, pana la urma am facut rost de un lant moto si mi-am facut niste chestii asemanatoare cu asta post-3463-0-02769600-1357197220_thumb.jpg la care am mai adaugat niste suruburi pentru aderenta mai buna pe gheata.

 

----------------

 

ps- Lanturile mele arata cam asa: post-3463-0-01744200-1357200341_thumb.jpg Diferentele fata de poza asta vor consta in prinderile cu "soricei" de 8mm latime si cauciucul aproape nou pe care-l am pe mobra. Pe roata voi pune 8 bucati.

 

 

Voi reveni cu poze si impresii dupa urmatoarea tura.

Editat de zigzag
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe asfalt pana la locul faptei le dai jos sau transportati motoarele pe remorca? Nu era mai bine sa folosesti suruburi de otel brunate, mai lungi care sa iasa cativa mm din piulita? Ideea este buna, singura problema soricei care trebuie sa fie rezistenti sa suporte forta centrifuga si celelalte forte date de tractiune. Daca se rup le pierzi in zapada sau mai rau ti le arunca in motor sau picioare.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totusi parca ar fi mai bune niste lanturi de auto (de duba sau jeep pe spate si de autoturism pe fata) croite special pentru moto. Asta, bineinteles, presupune taiat si sudat verigi. O croiala tip romb ca sa previna si alunecari laterale. Deasemenea un sistem de prindere rapid dar sigur pentru evitarea mersului cu lanturi pe asfalt. Nu atat pentru protejarea lanturilor sau a cauciucurilor (eventual a asfaltului), cat mai ales pentru nesiguranta circularii cu metal (lanturi, cuie, etc) pe asfalt. Masina are 4 roti dar motoreaua e in echilibru instabil tot timpul.

In prima poza prinderea cu soricei (chiar de 8mm) mi se pare o gluma. La frig, plasticul soriceilor devine casant. Plus ca asezarea lantului moto favorizeaza deraparile laterale. Practic lantul devine o patina de patinaj.

In a doua poza lantul moto va actiona doar pe zapada. Pe gheata vor actiona doar suruburile, care se vor tocii numaidecat (asfalt, pietre si chiar gheata) si lantul moto va zbura cat de curand (sau va mai ramane 20 de invarteli ale rotii prins in soriceii suplimentari).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca tine figura cu bridele de pastic, ca alea trebuie doar sa tina lantul pe roata si atat. Din ce vad eo acolo, lantul sta practic in crestele cauciucului sprijinit, si nu in brida...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe asfalt pana la locul faptei le dai jos sau transportati motoarele pe remorca? Nu era mai bine sa folosesti suruburi de otel brunate, mai lungi care sa iasa cativa mm din piulita? Ideea este buna, singura problema soricei care trebuie sa fie rezistenti sa suporte forta centrifuga si celelalte forte date de tractiune. Daca se rup le pierzi in zapada sau mai rau ti le arunca in motor sau picioare.

----------

 

Pe asfalt pana la locul faptei, soriceii si lanturile le am in ghiozdan si le montez doar cand incepe zapada. Cand termin cu zapada, tai soriceii si ma intorc cu lanturile asa cum am venit, in papornita.

Legat de suruburi, am folosit ce-am gasit p-acasa. Nu ma intereseaza daca ruginesc, iar de rupt nu se vor rupe. Totusi e vorba de zapada batatorita si eventual putina gheata. Si nici mai lungi nu pot pune deoarece vor atinge aripioara din zona basculei, cea care protejeaza de noroi amortizorul. Chiar si asa, cu suruburi scurte, nu am garantia ca nu o sa atinga. N-am motorul acasa ca sa vad. Cand le montez am sa ma uit bine daca atinge ceva pe acolo. Sunt pregatit sa dau suruburile jos decat sa cumpar aripa d-aia noua.

Soriceii post-3463-0-11728400-1357205853_thumb.jpg, cum bine a constatat Dan Cata, nu fac decat sa tina lantul pe roata, forta de tractiune fiind preluata de crampoane. Crampoanele cauciucului de pe mobra au cam 10 mm inaltime iar lantul 15 mm, deci 10 mm din lant vor fi "ingropati" intre crampoane.

 

Dupa prima tura revin cu poze si impresii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta am vazut ca bridele albe is mai rezistente ca alea negre. Alea negre, de cele mai multe ori, daca le indoi la 180 de grade din scurt, se rup. Alea albe is elastice cumva... Presupun ca alea negre is facute din plastic reciclat, la care or adaugat pigment ca sa le faca negre iar alea albe is facute din plastic de la mama lui, boabe dinalea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La frig, plasticul soriceilor devine casant.

 

Ai avut dreptate. Fiind destul de frig, soriceii s-au rupt chiar in momentul montarii.

Acum voi cauta o solutie de prindere cu chinga, ceva in genul astora: post-3463-0-57951100-1357549459_thumb.jpg post-3463-0-84588400-1357549469_thumb.jpg post-3463-0-53495800-1357549476_thumb.jpg

 

Iar pentru roata fata, cred ca niste cuie scunde sunt solutia. Gabi a avut cuie scunde si pe gheata nu prea a avut probleme cu stabilitatea rotii fata. Deasemenea, nici pe portiunea de asfalt nu au fost probleme pentru el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te rog sa-mi si motivezi putin. dar nu vreau sa pornesc vreo discutie nesfarsita. doar ca e diferenta de 500 euro

Ai vrut pe scurt. Asa ti-am raspuns. :D

Acu pe lung:

 

De ce cu ABS ?

1. pentru ca ma ajuta sa merg cat de cat sigur in kkatul asta de bucuresti. Punctual au fost 2 momente cand am avut nevoie de ABS. Ambele momente au fost franari de urgenta facute din intimplare pe albul despartitor al benzilor de circulatie. Ambele cu fata. ABS a intrat (l-am simtit zornaind in maneta), am franat dar nu am cazut. Era si nasol daca picam pentru ca eram intre coloanele de masini la semafor.

2. Daca iei motoru fara ABS ma tarziu te oftici si iti dai cu tesla peste degete ca nu ti-ai luat din prima cu ABS. Telenovela...

3. La momentul cind l-am cumparat, a fost alegerea mea personala sa iau motorul cu ABS pentru ca eram "cel mai incepator dintre incepatori" cand am inceput sa merg pe 2 roti. Si am avut si antecedente de "tavaleala cu frana fata blocata" . :P

Cam atat. Tu faci cum crezi in functie de ce skill ai la mersul pe 2 roti.

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai avut speed inainte, este foarte probabil sa gasesti dezamagitoare motoreta asta [sau oricare alt monocilindru]. Poate ar fi mai bine sa faci un testride inainte sa o cumperi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca are sau nu suficienta putere ..asta numai tu poti decide. Ti-am spus/scris sa faci un testride inainte sa o cumperi pt ca stiu cativa oameni care au vrut sa treaca de la mobre cu 4 cilindrii in linie la monocilindru si au fost un pic socati. In primul rand intervalul de turatie este mult mai mic fata de cel cu care esti obisnuit. La mobra asta se schimba vitezele pe la 5500 rpm, unde vitezanele inca nici nu au inceput sa traga. De asemenea rebuie sa stii ca la monocilindre va trebui sa schimbi vitezele mult mai des decat la motoare cu mai multi cilindrii.

De asemenea viteza de croaziera sau la care simti ca-i place sa stea este de aprox 120 km/h ceea ce iar venind de pe speed ar putea sa-ti para insuficient.

 

Sunt toate astea defecte ? Raspunsul meu este NU clar nu pentru ca toate treburile expuse mai sus compenseaza in alte parti. Dar important este cum ti se par tie.

 

Daca vrei sa mergi pe teren accidentat ar fi bine sa te gandesti la varianta Dakar a acestei mobre care se deosbeste prin cateva chestii esentiale fata de sa-i zicem modelul standard; roata fata 21 inch, furca mai lunga si de asemenea alta suspensie pe spate. In rest sunt aprox identice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...