Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

Stie cineva cum functioneaza ABS-ul la motoretele astea? Mai demult, tot aici ma plangeam ca imi intra ABS-ul prea repede la roata spate. In seara asta mi-am luat inima in dinti si am mers pe nisip si am incercat ABS-ul pe fata. Am constat ca roata se duce taras si ABS-ul nu intra. Acum vine intrebarea mea...ABS-ul functioneaza de la o viteza "X" in sus? eu am incercat asta la viteza mica, max 10 km/h.

Ciudat este ca pe spate intra imediat. In bord nu am nici o eroare cum ca nu ar functiona senzorul pe fata sau altele, totul este ok. Ma gandeam o fi vreun parametru al ABS-ului dereglat de intra asa repede pe spate si pe fata nimic. Probabil ca o sa imi iau inima in dinti si o sa incerc si la 30 km/h sa vad daca simt ceva, dar ceva este ciudat. S-a mai lovit cineva de problema asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am rulmenti cu colivie montati de vreo 5 ani. Nu e nici o problema sa-i folosesti. Sfatul meu este in schimb, ca in fiecare iarna sa desfaci bascula de tot jos si sa ungi toti rulmentii. Eu fac asta in fiecare an si nu mai am probleme. Chiar daca sunt semeringuri acolo, tot intra apa si distruge atit rulmentii lasati neunsi timp indelungat dar si bucsele de rulare pe rolele ac. Oricum un pic de vaselina si vreo 2 ore de munca costa mult mai putin decit rulmentii noi originali sau de alt fel, precum si manopera de scos rulmentul ruginit cu dalta, ciocanul sau chiar pick-hammer-ul uneori.

 

Salut! Am un joc suspect la bascula si banuiesc rulmentii cu numarul 5 din diagrama. Am desfacut si uns tot ce inseamna bascula cam acum un an si stiu ca acolo sunt niste rulmenti pe ace, fara colivie. Am gasit la BADI unii cu colivie, HK1816, la 12 lei bucata. intrebare: e bai daca pun cu colivie? Merci!


» Post actualizat in 31 Mar 2015 20:53

Pe roata fata, dar si pe roata spate ai un disc mic cu fante. Senzorul de ABS citeste daca fantele "trec" pe linga el sau nu. In momentul in care roata se blocheaza fantele nu trec pe linga senzor si baiatul asta incepe sa strige la frina sa dea drumul la roata. ABS-ul iti intra mai repede pe roata spate, in principiu datorita faptului ca la frinare , furca fata se comprima un pic si atunci spatele are o tendinta de ridicare care reduce presiunea pe roata spate , aceasta avind tendinta sa se blocheze ceva mai repede. In ce priveste viteza de incercare a ABS-ului fata, probabil ca la 10 km/h nu ai reusit sa o blochezi suficient ca baiatul ala de senzor sa strige la sistemul de frinare. Daca nu ai erori in sistem, asta poti sa o vezi cel mai bine cu diagnoza, atunci poti sa faci un test mai hotarit la o viteza mai mare. Ai cam 2 variante: sa intre ABS-ul si sa te bucuri, sau sa te aduni de pe jos cu roata fata blocata, si sa te bucuri ca ai scapat intreg si cu daune minime la motor. Sau nu.

 

Stie cineva cum functioneaza ABS-ul la motoretele astea? Mai demult, tot aici ma plangeam ca imi intra ABS-ul prea repede la roata spate. In seara asta mi-am luat inima in dinti si am mers pe nisip si am incercat ABS-ul pe fata. Am constat ca roata se duce taras si ABS-ul nu intra. Acum vine intrebarea mea...ABS-ul functioneaza de la o viteza "X" in sus? eu am incercat asta la viteza mica, max 10 km/h.

Ciudat este ca pe spate intra imediat. In bord nu am nici o eroare cum ca nu ar functiona senzorul pe fata sau altele, totul este ok. Ma gandeam o fi vreun parametru al ABS-ului dereglat de intra asa repede pe spate si pe fata nimic. Probabil ca o sa imi iau inima in dinti si o sa incerc si la 30 km/h sa vad daca simt ceva, dar ceva este ciudat. S-a mai lovit cineva de problema asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inteleg ce spui tu și ai perfecta dreptate, numai ca eu cand spun ca intra prea repede ABS-ul pe spate eu apăs doar frână pe spate și imediat reacționează ABS-ul. In aceasta situație nu prea mai contează furca fata. Totusi eu cred ca este o setare ceva care trebuie făcută cu MODITEC.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3. Furtunul transparent este evacuarea vaporilor de la baterie. Un capat se mufeaza la o tevusca de la baterie si un capat ajunge langa piciorul drept al cricului central

Am dat jos bateria si nu am vazut nimic de genu' la ea.. probabil a fost schimbata cu un model care nu are orificiu pentru eliminarea vaporilor. Din ce stiu eu, bateriile mai noi au doar capace pentru completarea apei din ele ( e posibil sa ma insel). Mai are vreun sens sa las furtunasul ala acolo daca nu mai are baterie de acel tip?

» Post actualizat in 01 Apr 2015 06:27

1. scapa de colierul ala original (eu i-am pus unu clasic cu surub) si apoi cu stutul in mana manufacturezi alta prindere de tulumba aia neagra. Eu nu am rupt-o (inca) deci nu stiu ce sfat sa iti dau despre cum sa o manaresti .

 

2. E posibil sa ai unul din intrerupatorele de frana ( fie la picior fie la mana) blocate sau deformata tablita de actionare.

1. nici la mine nu e rupta, eu am vazut ca nu e prinsa acolo bine si a iesit destul de usor, mai ales ca tot cauciucul ala era imbibat cu ulei si foarte elastic. De stat, mai sta acolo, la fel cum a facut-o pana acum. Ma intreb cat de importanta e prinderea aia ..mai ales ca am vazut la orificiul de jos de la motor ca are un suflu cand e pornita. Il pot mesterii acolo, daca ma gandesc bine, dar nu cred ca o sa reusesc o prindere etansa.

 

2. am dat jos intrerupatorul de la pedala si am incercat sa ma joc cu el, dar tot nu se stinge stopul. Pe cel de la frana de mana din fata nu l-am dat jos, dar se aude click-ul acela finut cand pun frana. Ma gandeam sa vad de unde se deconecteaza fiecare, astfel incat sa vad de la care vine problema, iar mai apoi sa stiu sa il iau la bani marunti, sau sa il schimb. Stii cumva unde au mufele de conectare?.. ca am incercat sa urmaresc firul, dar nu am prea izbutit. Ma gandesc ca asta ar fi un mod de abordare. Sunt deschis la sugestii, daca aveti alte idei..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi aici

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=0173&mospid=51605&btnr=13_0893&hg=13&fg=71

 

intrerupatorul spate daca -mi aduc bine aminte undeva deasupra rezervorului se mufeaza la instalatie, bafta

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inteleg ce spui tu și ai perfecta dreptate, numai ca eu cand spun ca intra prea repede ABS-ul pe spate eu apăs doar frână pe spate și imediat reacționează ABS-ul. In aceasta situație nu prea mai contează furca fata. Totusi eu cred ca este o setare ceva care trebuie făcută cu MODITEC.

Chiar daca apesi doar frina pe spate, din cauza reducerii vitezei fata se comprima un pic. Referitor la Moditec, nu stiu ce sa-ti spun. Eu am o diagnoza GS 911 si cind vreau sa-mi testez ABS-ul strig la el "testeaza ba" si el o face , dar de reglat nu pot regla nimic. Imi zice doar de este bine sau rau. Atit.

» Post actualizat in 01 Apr 2015 09:54

Domnilor. Vechea intrebare: ce ulei sa pun in dakar? In funduro am avut si 10-40 si 15-50 de la castrol. In "cestalalt" ce imi recomandati? Voi ce folositi?

 

Eu de vreo 2 -3 ani bag in Dakar Motul 5100 15W50. Nu am avut probleme de loc. Schimb de fiecare data cam pe la 7000 km. Nu ca trebuie, dar piticii mei de pe creier asa vor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merci de info, am sa ma uit la ceva dezmembrari de aprilia :)

 

Am gasit pana pana la urma de la un Ducati monster 695 pompa de frana spate

Se potriveste, functioneaza in parametri.

 

@Straic - nu intra ABS-ul la viteze mici (7-15kmh) " ABS cannot test its sensors fully until above 15kph. Below this speed you may not have ABS. Most systems do work down to about 7kph"; Sursa http://faq.f650.com/GSFAQs/TheABSFAQ.htm

 

@Patrick_M - Motul 5100 15W50 - nu m-a dezamagit pana acum

Editat de THC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ textoru -- Multumesc pentru sfat! :peace:

 

@ Patrick_M -- Eu am bagat si 10w40 si 15W50 MOTUL. Ambele merg foarte bine. Parca la cel de 15W50 vitezele se schimba mai fin. Te poti uita si pe recomanarea celor de la MOTUL, bagi modelul de mobra, anul si-ti afiseaza un tabel cu tipul de ulei si temperatura pentru care e gandit. Alegi de acolo.

 

https://www.motul.com/ro/en/products/oils-lubricants

Editat de tiyuta
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salutari si Hristos a inviat!

 

Primavara ne scoate la aer si e un moment pe care l-am asteptat toti de ceva vreme. Ce nu astepti, e sa ramai fara curent la motocicleta seara, la mama dracului pe-un drum forestier. Asta am patit eu. Mi-am luat mandra pe sa, si am plecat in plimbare. Toate bune, pana sa raman fara lumina la far, semnalizari, claxon si tot restul perifericelor. Imi mai mergeau doar beculetele din bord si mergea si electromotorul.

Cineva?.. vreo idee?

 

Mai mult, am postat de ceva vreme o problema cu stopul de la frana: e tot timpul aprins. Am mers pana la mufele ce intra in instalatie, de la ambele contacte si le-am scos, si becul imi tot arde. Hmm... Se pare ca mobra mea e posedata. :tempted:

Stie cineva cu ce problema am de-a face?..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am patit acelasi lucru dupa ce am gresat bucsa de la pedala de frana. La remontarea pedalei am prins placuta care actioneaza contactul de frana in alta pozitie decat cea ”oficiala”, tinand contactul pe inchis. Vezi sa nu fi facut aceeasi greseala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari si Hristos a inviat!

 

Primavara ne scoate la aer si e un moment pe care l-am asteptat toti de ceva vreme. Ce nu astepti, e sa ramai fara curent la motocicleta seara, la mama dracului pe-un drum forestier. Asta am patit eu. Mi-am luat mandra pe sa, si am plecat in plimbare. Toate bune, pana sa raman fara lumina la far, semnalizari, claxon si tot restul perifericelor. Imi mai mergeau doar beculetele din bord si mergea si electromotorul.

Cineva?.. vreo idee?

Vezi sa nu ai vre-un fir intrerupt in manunchiul care ajunge in contact...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am patit acelasi lucru dupa ce am gresat bucsa de la pedala de frana. La remontarea pedalei am prins placuta care actioneaza contactul de frana in alta pozitie decat cea ”oficiala”, tinand contactul pe inchis. Vezi sa nu fi facut aceeasi greseala.

nu poate fi vorba de asta, pentru ca am scos din mufe cablurile ce vin de la ambele contacte de la frane, deci nu ar fi trebuit sa mai fie aprins, daca era problema la contacte. Ma gandesc ca face ceva scurt cu firul de la pozitie... altfel nu-mi explic. Ce nu stiu, e cum sa gasesc eu scurtul asta? sau sa trag un fir separat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci de sfaturi! O sa le iau la puricat de indata ce ajung acasa!

 

...vreo idee legata de cum sa depistez problema cu stopul de la frana?

 

Apropos de iesiri..ma gandesc sa merg la festivalul narciselor din Negrileasa, jud. Alba ( e absolut minunat locul), undeva in data de 20 mai. Drumul e ok, in mare parte de tara, dar eu am mers cu masina mica, acum cativa ani. Ce ziceti?.. asa de-un weekend?

 

Toate cele bune!


» Post actualizat in 20 Apr 2015 09:58

Ai incercat cu un alt bec?

nu, dar o sa incerc. Merci!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifică in interiorul stopului, sa nu fie una din 2 posibilitati:

a) becul pus invers, astfel face contact borna de frana pe lamela de pozitie

B) lamelele pot "sări" din locașul lor (culisează spre fața motoretei) si nu mai ai contact la bec, dandu-ti impresia ca ar fi pornit

 

Cel mai bine verifica ce voltaj ai pe lamele, apoi deconecteaza intrerupatoarele de la pedala/maneta de frana. Daca imi aduc aminte bine, cea de frana e lamela din dreapta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifică in interiorul stopului, sa nu fie una din 2 posibilitati:

a) becul pus invers, astfel face contact borna de frana pe lamela de pozitie

B) lamelele pot "sări" din locașul lor (culisează spre fața motoretei) si nu mai ai contact la bec, dandu-ti impresia ca ar fi pornit

 

Cel mai bine verifica ce voltaj ai pe lamele, apoi deconecteaza intrerupatoarele de la pedala/maneta de frana. Daca imi aduc aminte bine, cea de frana e lamela din dreapta.

becul e aprins sigur, ca lumineaza de-l ia dracu ( am motoreta in garaj, fiind intunecat se vede foarte tare stopul), deci a doua varianta iese. Dar, merci de sugestie, o sa verific prima varianta! O zi frumoasa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.Am si eu o problema la bmw f650gs, cu sonda de ulei de pe corpul unde intra filtrul de ulei. Imi supureaza ulei prin capatul ei unde se mufeaza cu firul si mi se aprinde in bord becul, cum misc de mufa se stinge dar imi umple burduful de protectie cu ulei. Dar sa nu o mai lungesc are cineva cunostinta ce model de sonda se potriveste, de la ce masina ca cea originala de bmw este cam scumputa.Va multumesc mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vineri am inlocuit unul la un prieten. 20 de lei de la un magazin auto. Avea cu mufa rapida si domnul ne-a dat si mufa tata cadou. Valoarea minima la presiune era 0.3 si era de sus doar 0.5 nu 0.6. Era ceva de Opel. Merge perfect si e un sfert de pret.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...