Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

  • nu izola bateria. oricum e prost pozitionata la motorul asta si se usuca repede. la mine completam cu apa o data cam la 2-3 luni. acum am baterie cu gel de la JMT si de 1 an juma nu i-am mai facut nimic si merge ok.
  • ventilatorul nu porneste din cauza temp de la baterie (unde nu are senzor) ci porneste cand se incalzeste antigelul peste 102C.
  • ventilatorul porneste des in oras sau cand mergi cu viteza mai mica chiar si sub 20C afara
  • bateriile care ajung sub 10V au electrozii stricati. chestia cu 'resuscitarea' este doar temporara.
  • nu am masurat niciodata cu ventilatorul pornit dar fiind motor electric de putere si cu impedanta mica pe bobina este forte posibil sa ai o cadere mare de tensiune cat timp ventilatorul este pornit. m-as astepta totusi sa am peste 13V cu el pornit dar sigur mai putin decat atunci cand e oprit.

Deci, as da jos izolatia aia de pe baterie acum si as observa motorul in continuare. Probabil ai avut o baterie terminata (mai ales daca a stat 1 an degeaba cu electrolit in ea) iar acum e totul ok :)

» Post actualizat in 02 May 2018 19:15

Am masurat azi tensiunea pe baterie cu motorul pornit cand porneste ventilatorul. Am o baterie JMT cu gel pe care am montat-o pe 6 martie 2017.

 

Tensiune:

  • 13.2V - dupa o zi de repaos, inainte de pornire motor
  • 12.4V - dupa contact cheie cu motorul inca nepornit
  • 11.2V - spike cand porneste electromotorul
  • 14.5V - cu motorul pornit si la relanti
  • 14.2V - cu motorul pornit la 3000RPM
  • 13.8V - cu motorul pornit si ventilatorul pornit

 

Cadere de tensiune la pornire ventilator 14.2 - 13.8 = 0.4V (un pic mai putin decat ma asteptam)

 

Am dat jos si senzorul de temperatura aer de pe admisie. Acesta este un thermistor simplu. Am masurat rezistivitatea cu un multimetru bun si cu senzorul scos din circuit. Nu este o dependenta liniara. Temperatura a fost masurata cu un senzor destul de prost +/- 10C, dar bun sa imi fac o idee daca functioneaza bine.

  • -10C > 18kohm
  • +25C > 4.5kohm
  • +35C > 3.3kohm
  • +70C > 0.8kohm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

voltmetrul este un JMT bluetooth si este conectat direct pe bornele de la baterie. tensiunea este identica cu cea masurata cu un multimetru bun pe borne.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Jhon 17 am o nedumerire .Am montat si eu voltmetru si m-am legat de firele de la becul de pozitie,pt a avea permanenta pe el doar cand pun contactul.Intrebarea mea este e normal asa ?Pt ca el in timp ce merg arata 13,6 la relanti se duce pina in 13,8.In mod normal ar trebui sa arate intre 13,8 -14,2 Ms mult si astept un rasp pt a dormi linistit noaptea.......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai decat sa masori pe borne si sa compari cu ce arata voltmetrul! N-am cum sa ghicesc ce cadere e pe firele tale (eu am o priza legata pe pozitie, daca infig acolo voltmetru arata cu 0.3-0.4V mai putin decat la borne.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok multam mult am sa verfic asa cum ai zis tu ,sincer si eu m-am gandit ca posibil sa nu indice corect voltmetrul chinezesc. am sa revin dupa verificari...cu detaliii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voltmetrul ar trebuii montat pe bornele bateriei ca sa masori cat mai exact.

 

Sa calculezi aproximativ caderea de tensiune poti folosii un calculator online ca asta: voltage drop calculator

Pe un cablu de cupru cu diametru de ~0.5mm AWG24 cu o tensiune de alimentare de 14.4V, curent continuu, la o distanta de 1 metru si un consumator de ~60W = 4.3A, vei avea o tensiune masurata de ~13.68V. Bine e greu de aproximat, mai ales ca mai ai si mufe intre fire care complica lucrurile.

 

Ideal ar fi sa montezi cat mai aprope de bornele bateriei si pui un intrerupator si o siguranta pe fir pentru voltmetrul tau

Sau il lasi unde e si sti ca daca ai pozitia aprinsa e un pic mai mare tensiunea decat vezi tu pe el. Oricum problema reala o sa fie cand o sa vezi pe afisaj <12V sau >15V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, dar calculatorul online nu stie ce o mai cadea si prin comutatoare, ca pozitiile trec cel putin prin contact (la alea mai vechi si prin buton separat) si mai poate "ramane" si pe acolo ceva. Daca trece si farul se mareste caderea cand il aprinzi si pe el sau cand aprinzi faza mare (60 vs 55W).

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Iridiu merci de masuratori, ma ajuta. E clar ca am ceva buba pe circuit.

 

Am verificat statorul alternatorului, fiecare faza are 0.3 ohmi si nu au atingere la masa - pare ok.

Am curatat mufele cu spray contact cleaner.

Masurand legatura la masa a alternatorului am avut o surpriza - 2.8 ohmi - prea mult!

E cablul acela gros care e prins cu un surub Tx30 pe blocul motor chiar in spate la mufa alternatorului.

Deci intre borna (-) a bateriei si capatul cablului de pe blocul motor sunt 2.8ohmi...

Trebuie sa-l urmaresc pe unde are contactul aiurea.

 

Voltmetrul de pe bord l-am legat la circuitul de pozitie. Dar l-am 'etalonat' cu un multimetru conectat direct la borne si am vazut ca arata cu ~0.3v in minus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aveam de gand sa ma bag si eu la oase dar le las pentru la iarna ...sau poate peste o luna cand tre sa schimb oloiu.

In alta ordine de idei, sa ma laud umpik si sa va intreb daca si la voi cloncane cutie de viteze

post-43689-0-58456400-1525887290_thumb.jpgpost-43689-0-46332500-1525887299_thumb.jpg

» Post actualizat in 09 May 2018 17:39

post-43689-0-22962000-1525887538_thumb.jpg

» Post actualizat in 09 May 2018 17:44

post-43689-0-04729400-1525887847_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebasem si eu de cloncaneala in urma cu 2 pagini...

 

Se pare ca 'asa face toate' :)

 

Am facut o incercare cu furca ambreajului, am dat-o in spate un dinte ca sa corespunda cu valorile din manual dar fara prea mult rezultat.

Parca e ceva mai ok la tras in a 2-a si nu mai sare asa des din viteza la pornire de pe loc la cald.

 

Te obisnuiesti... ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

In alta ordine de idei, sa ma laud umpik si sa va intreb daca si la voi cloncane cutie de viteze

 

 

Cum zice și colegul mai sus, așa face toate :) Se mai schimbă tonalitatea în funcție de uleiul folosit, dar de scăpat nu scapi.

 

Pozele sunt de pe Semenic, sau confund eu locul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici a mea nu sare din viteză, dar la trecerea din N în 1 cloncăne indiferent de cum apăs pe levier.

P.S. - Are cineva de vânzare o scăriță de pasager, cea din dreapta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate 'sarit' nu e bine zis.

Mai degraba 'nu intra' din prima in viteza.

 

Apas levierul cu voinicie, se aude clonc si smuceste, se stinge lampa de neutru pe bord, dar cand sa plec de pe loc acceleteaza in gol.

 

Doar la cald face asa si nu tot timpul.

Cateodata intra din a doua incercare, alteori si de 3 ori trebuie sa tot calc levierul sa 'stea' in viteza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pateam sa nu pot baga la N din 2 sau 1. Am mai strans cablul de ambreiaj si e meserie acum, poate si la tine sa fie din cablu prea larg..

Si uleiul face diferenta, am pus 10w60 motorex, e super pentru temperaturile astea in oras..

Editat de arcgotic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am refacut filmul si am analizat,stiu ca de fel cloncane, mai ales din N in 1, doar ca ieri parca a cloncanit mai tare, sesizabil si din 2 in 3.

Ma gandesc, concluzionez, ca e de la temperatura ridicata a uleiului si poate si de la faptul ca e pe sfarsitul "km".

@Bogdan Branduse, ti-am admirat motorul si am furat ideea cu bucsele la parbriz. Trebuie sa ne vedem sa ma mai inspir si sa-mi spui cum de o pastrezi asa curata

» Post actualizat in 10 May 2018 22:14

Apropo, pozna cu beemerul e la Siria, in Arad
Feedback, recomandari, critici, toate sunt binevenite.
ps: recomand o plimbare pe drumul pana la cetate

» Post actualizat in 10 May 2018 22:24

Cu scuzele de rigoare, Link-ul ok

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Bogdan Branduse, ti-am admirat motorul si am furat ideea cu bucsele la parbriz. Trebuie sa ne vedem sa ma mai inspir si sa-mi spui cum de o pastrezi asa curata

 

Probabil că are de a face cu faptul că am spălătorie disponibilă la job, plus faptul că de obicei turele de weekend implică și destul off - și implicit noroaie - și dacă aș lăsa-o nespălată mi-aș murdări hainele la naveta zilnică :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nope, e cât se poate de standard :) M-a bătut și pe mine gândul la un moment dat s-o modific, dar mi-am dat seama că mi-i ok așa, nu am nimic să-i reproșez, nici măcar după tură de 850+ km.

[ pe Șagului lucrez, că să răspund și la întrebare :) ]

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ati incercat blana de oaie pe sa ? O sa am 2o zile de mers cam 500km pe zi si ma gandeam sa imi protejez fundul un pic. Nu va ganditi la prostii.

Editat de george13
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

 

Stie cineva cum se face restrictionarea/desrestrictionarea de putere pt A2 la motocicletele astea.

Am impresia ca m-am potcovit cu un G650 restrictionat pt A2.

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...