iridiu192 Postat Mai 2, 2018 Share Postat Mai 2, 2018 nu izola bateria. oricum e prost pozitionata la motorul asta si se usuca repede. la mine completam cu apa o data cam la 2-3 luni. acum am baterie cu gel de la JMT si de 1 an juma nu i-am mai facut nimic si merge ok. ventilatorul nu porneste din cauza temp de la baterie (unde nu are senzor) ci porneste cand se incalzeste antigelul peste 102C. ventilatorul porneste des in oras sau cand mergi cu viteza mai mica chiar si sub 20C afara bateriile care ajung sub 10V au electrozii stricati. chestia cu 'resuscitarea' este doar temporara. nu am masurat niciodata cu ventilatorul pornit dar fiind motor electric de putere si cu impedanta mica pe bobina este forte posibil sa ai o cadere mare de tensiune cat timp ventilatorul este pornit. m-as astepta totusi sa am peste 13V cu el pornit dar sigur mai putin decat atunci cand e oprit. Deci, as da jos izolatia aia de pe baterie acum si as observa motorul in continuare. Probabil ai avut o baterie terminata (mai ales daca a stat 1 an degeaba cu electrolit in ea) iar acum e totul ok » Post actualizat in 02 May 2018 19:15 Am masurat azi tensiunea pe baterie cu motorul pornit cand porneste ventilatorul. Am o baterie JMT cu gel pe care am montat-o pe 6 martie 2017. Tensiune: 13.2V - dupa o zi de repaos, inainte de pornire motor 12.4V - dupa contact cheie cu motorul inca nepornit 11.2V - spike cand porneste electromotorul 14.5V - cu motorul pornit si la relanti 14.2V - cu motorul pornit la 3000RPM 13.8V - cu motorul pornit si ventilatorul pornit Cadere de tensiune la pornire ventilator 14.2 - 13.8 = 0.4V (un pic mai putin decat ma asteptam) Am dat jos si senzorul de temperatura aer de pe admisie. Acesta este un thermistor simplu. Am masurat rezistivitatea cu un multimetru bun si cu senzorul scos din circuit. Nu este o dependenta liniara. Temperatura a fost masurata cu un senzor destul de prost +/- 10C, dar bun sa imi fac o idee daca functioneaza bine. -10C > 18kohm +25C > 4.5kohm +35C > 3.3kohm +70C > 0.8kohm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Mai 2, 2018 Share Postat Mai 2, 2018 Voltmetrul e conectat direct pe baterie? Altfel masoara cu tot cu caderea de pe fire, care poate fi substantiala cand merge ventilatorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iridiu192 Postat Mai 2, 2018 Share Postat Mai 2, 2018 voltmetrul este un JMT bluetooth si este conectat direct pe bornele de la baterie. tensiunea este identica cu cea masurata cu un multimetru bun pe borne. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tavibasca Postat Mai 2, 2018 Share Postat Mai 2, 2018 Jhon 17 am o nedumerire .Am montat si eu voltmetru si m-am legat de firele de la becul de pozitie,pt a avea permanenta pe el doar cand pun contactul.Intrebarea mea este e normal asa ?Pt ca el in timp ce merg arata 13,6 la relanti se duce pina in 13,8.In mod normal ar trebui sa arate intre 13,8 -14,2 Ms mult si astept un rasp pt a dormi linistit noaptea....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Mai 2, 2018 Share Postat Mai 2, 2018 N-ai decat sa masori pe borne si sa compari cu ce arata voltmetrul! N-am cum sa ghicesc ce cadere e pe firele tale (eu am o priza legata pe pozitie, daca infig acolo voltmetru arata cu 0.3-0.4V mai putin decat la borne. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tavibasca Postat Mai 2, 2018 Share Postat Mai 2, 2018 Ok multam mult am sa verfic asa cum ai zis tu ,sincer si eu m-am gandit ca posibil sa nu indice corect voltmetrul chinezesc. am sa revin dupa verificari...cu detaliii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iridiu192 Postat Mai 2, 2018 Share Postat Mai 2, 2018 Voltmetrul ar trebuii montat pe bornele bateriei ca sa masori cat mai exact. Sa calculezi aproximativ caderea de tensiune poti folosii un calculator online ca asta: voltage drop calculator Pe un cablu de cupru cu diametru de ~0.5mm AWG24 cu o tensiune de alimentare de 14.4V, curent continuu, la o distanta de 1 metru si un consumator de ~60W = 4.3A, vei avea o tensiune masurata de ~13.68V. Bine e greu de aproximat, mai ales ca mai ai si mufe intre fire care complica lucrurile. Ideal ar fi sa montezi cat mai aprope de bornele bateriei si pui un intrerupator si o siguranta pe fir pentru voltmetrul tau Sau il lasi unde e si sti ca daca ai pozitia aprinsa e un pic mai mare tensiunea decat vezi tu pe el. Oricum problema reala o sa fie cand o sa vezi pe afisaj <12V sau >15V. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Mai 2, 2018 Share Postat Mai 2, 2018 (editat) Mda, dar calculatorul online nu stie ce o mai cadea si prin comutatoare, ca pozitiile trec cel putin prin contact (la alea mai vechi si prin buton separat) si mai poate "ramane" si pe acolo ceva. Daca trece si farul se mareste caderea cand il aprinzi si pe el sau cand aprinzi faza mare (60 vs 55W). Editat Mai 2, 2018 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
titi.dudu Postat Mai 3, 2018 Share Postat Mai 3, 2018 @Iridiu merci de masuratori, ma ajuta. E clar ca am ceva buba pe circuit. Am verificat statorul alternatorului, fiecare faza are 0.3 ohmi si nu au atingere la masa - pare ok. Am curatat mufele cu spray contact cleaner. Masurand legatura la masa a alternatorului am avut o surpriza - 2.8 ohmi - prea mult! E cablul acela gros care e prins cu un surub Tx30 pe blocul motor chiar in spate la mufa alternatorului. Deci intre borna (-) a bateriei si capatul cablului de pe blocul motor sunt 2.8ohmi... Trebuie sa-l urmaresc pe unde are contactul aiurea. Voltmetrul de pe bord l-am legat la circuitul de pozitie. Dar l-am 'etalonat' cu un multimetru conectat direct la borne si am vazut ca arata cu ~0.3v in minus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iridiu192 Postat Mai 3, 2018 Share Postat Mai 3, 2018 Senzorul meu de aer este OK. Atasez specificatiile de la BMW pentru acest senzor: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Mai 9, 2018 Share Postat Mai 9, 2018 Aveam de gand sa ma bag si eu la oase dar le las pentru la iarna ...sau poate peste o luna cand tre sa schimb oloiu. In alta ordine de idei, sa ma laud umpik si sa va intreb daca si la voi cloncane cutie de viteze » Post actualizat in 09 May 2018 17:39 » Post actualizat in 09 May 2018 17:44 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
titi.dudu Postat Mai 10, 2018 Share Postat Mai 10, 2018 Intrebasem si eu de cloncaneala in urma cu 2 pagini... Se pare ca 'asa face toate' Am facut o incercare cu furca ambreajului, am dat-o in spate un dinte ca sa corespunda cu valorile din manual dar fara prea mult rezultat. Parca e ceva mai ok la tras in a 2-a si nu mai sare asa des din viteza la pornire de pe loc la cald. Te obisnuiesti... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan Brinduse Postat Mai 10, 2018 Share Postat Mai 10, 2018 In alta ordine de idei, sa ma laud umpik si sa va intreb daca si la voi cloncane cutie de viteze Cum zice și colegul mai sus, așa face toate Se mai schimbă tonalitatea în funcție de uleiul folosit, dar de scăpat nu scapi. Pozele sunt de pe Semenic, sau confund eu locul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arcgotic Postat Mai 10, 2018 Share Postat Mai 10, 2018 A mea nu sare din viteza. Daca nu sunt ferm, cloncane cand o bag din N in 1 , in rest nimic anormal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TDX Postat Mai 10, 2018 Share Postat Mai 10, 2018 Nici a mea nu sare din viteză, dar la trecerea din N în 1 cloncăne indiferent de cum apăs pe levier. P.S. - Are cineva de vânzare o scăriță de pasager, cea din dreapta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
titi.dudu Postat Mai 10, 2018 Share Postat Mai 10, 2018 Poate 'sarit' nu e bine zis. Mai degraba 'nu intra' din prima in viteza. Apas levierul cu voinicie, se aude clonc si smuceste, se stinge lampa de neutru pe bord, dar cand sa plec de pe loc acceleteaza in gol. Doar la cald face asa si nu tot timpul. Cateodata intra din a doua incercare, alteori si de 3 ori trebuie sa tot calc levierul sa 'stea' in viteza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan Brinduse Postat Mai 10, 2018 Share Postat Mai 10, 2018 PĂi nici eu nu ziceam de sărit, că nici la mine nu sare, doar de cloncănit Scărițele de pasager sunt marfă rară, sunt primele care se duc la o dezmembrare, știu că și eu am "pândit" peste un an o bucată. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arcgotic Postat Mai 10, 2018 Share Postat Mai 10, 2018 (editat) Pateam sa nu pot baga la N din 2 sau 1. Am mai strans cablul de ambreiaj si e meserie acum, poate si la tine sa fie din cablu prea larg.. Si uleiul face diferenta, am pus 10w60 motorex, e super pentru temperaturile astea in oras.. Editat Mai 10, 2018 de arcgotic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Mai 10, 2018 Share Postat Mai 10, 2018 Am refacut filmul si am analizat,stiu ca de fel cloncane, mai ales din N in 1, doar ca ieri parca a cloncanit mai tare, sesizabil si din 2 in 3. Ma gandesc, concluzionez, ca e de la temperatura ridicata a uleiului si poate si de la faptul ca e pe sfarsitul "km". @Bogdan Branduse, ti-am admirat motorul si am furat ideea cu bucsele la parbriz. Trebuie sa ne vedem sa ma mai inspir si sa-mi spui cum de o pastrezi asa curata » Post actualizat in 10 May 2018 22:14 Apropo, pozna cu beemerul e la Siria, in Arad Feedback, recomandari, critici, toate sunt binevenite. ps: recomand o plimbare pe drumul pana la cetate » Post actualizat in 10 May 2018 22:24 Cu scuzele de rigoare, Link-ul ok Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan Brinduse Postat Mai 11, 2018 Share Postat Mai 11, 2018 @Bogdan Branduse, ti-am admirat motorul si am furat ideea cu bucsele la parbriz. Trebuie sa ne vedem sa ma mai inspir si sa-mi spui cum de o pastrezi asa curata Probabil că are de a face cu faptul că am spălătorie disponibilă la job, plus faptul că de obicei turele de weekend implică și destul off - și implicit noroaie - și dacă aș lăsa-o nespălată mi-aș murdări hainele la naveta zilnică Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arcgotic Postat Mai 11, 2018 Share Postat Mai 11, 2018 Bogdan, in ce zona lucrezi? As incerca shaua ta, vad ca e modificata/inaltata, corect? As merge si eu cu ea la Dan sau undeva.. Merci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan Brinduse Postat Mai 11, 2018 Share Postat Mai 11, 2018 Nope, e cât se poate de standard M-a bătut și pe mine gândul la un moment dat s-o modific, dar mi-am dat seama că mi-i ok așa, nu am nimic să-i reproșez, nici măcar după tură de 850+ km. [ pe Șagului lucrez, că să răspund și la întrebare ] Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arcgotic Postat Mai 11, 2018 Share Postat Mai 11, 2018 Hmm, aveam impresia ca e inaltata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george13 Postat Mai 11, 2018 Share Postat Mai 11, 2018 (editat) Ati incercat blana de oaie pe sa ? O sa am 2o zile de mers cam 500km pe zi si ma gandeam sa imi protejez fundul un pic. Nu va ganditi la prostii. Editat Mai 11, 2018 de george13 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Mai 12, 2018 Share Postat Mai 12, 2018 Salut. Stie cineva cum se face restrictionarea/desrestrictionarea de putere pt A2 la motocicletele astea. Am impresia ca m-am potcovit cu un G650 restrictionat pt A2. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.