Dan Cata Postat Iunie 13, 2018 Share Postat Iunie 13, 2018 (editat) Iar am facut o boacana... Mi-am futat garnitura de praf de la pompa frana picior (burduful acela). Citisem pe aici ca e punct sensibil de corodare si e bine sa fie servit cu vaselina la greu... Dar se pare ca vaselina ordinara ce o folosea bunicu' la osia carutei nu se intelege cu cauciocul bavarez, asa ca s-a inmuiat si labartat si nu mai sta fixa. Ieri am gasit-o cazuta de pe corpul pompei, si cum m-a prins si ploicica, era plina cu apa. Deci, imi trebuie garnitura noua. Stie cineva pe unde gasesc? Sau ce altceva merge acolo? Dar vaselina? De care puneti? Mare lucru sa nu am eu una ratacita Editat Iunie 13, 2018 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
titi.dudu Postat Iunie 13, 2018 Share Postat Iunie 13, 2018 Pfoai! Ce baftoc pe mine! Iti fac o vizita Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iridiu192 Postat Iunie 17, 2018 Share Postat Iunie 17, 2018 (editat) Am schimbat discul spate si placutele (disc Lucas si placute Brembo CC). Am curatat si uns cu vaselina (castrol high temp) pinii pe care culiseaza etrierul. Totul pare ok. Am facut o plimbare de vreo 50 km si nu am franat mai deloc, mai mult am mers la 90 si 60 km/h. Etrierul si discul ajungand la o temperatura destul de mare (nu puteam sa pun degetul pe ele). Se incalzesc de la faptul ca placutele ating discul in mers (cand nu franez). Am incercat sa culisez etrierul pe pini cu mana si pot relativ usor sa las 1mm spatiu intre o placuta si disc. Dupa 2-3 franari placutele raman pe disc si daca rotesc roata in sensul de mers, la neutru, se aude un scartait de la contactul dintre placute si etrier. Ma gandesc ca e ceva normal cat timp placutele si discul au grosimea maxima. E normal sa stea asa cald? Cei care ati schimbat disc si placute deodata ati obesvat acelasi lucru? Alte observatii: -suruburile de la discul spate au iesit foarte usor, cu hexagonul scurt de 5 mm, doar cu mana -suruburile de la discul fata au iesit greu, cu o teava de 40cm pusa pe hexagonul de 5 mm -pinii care tin placutele i-am batut foarte usor afara cu un burghiu (spatele pus pe pin si volit in varful burghiului uzat) si un ciocan mic -pistoanele s-au impins usor cu mana inauntru -in loc de garniturile anti-vibratii oem (foarte scumpe, Anti-squeak rotor, 34117661879) am decupat eu din clingerit de 0.5 mm rezistent la apa niste garnituri Si cateva poze pentru curiosi: Placutele spate si o intrebare... voi aveti placuta din otel pusa pe spatele placutei de frana??? (la mine placuta aia era acolo de la proprietarul anterior si am mutat-o pe placutele noi de frana) Etrier spate si burghiul folosit la scoaterea pinului (daca folositi la fel, sa bateti doar cu spatele burghiului) DIY Anti-squeak rotor gaskets Discul spate Editat Iunie 17, 2018 de iridiu192 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nooxy Postat Iunie 17, 2018 Share Postat Iunie 17, 2018 (editat) Ai inlocuit si lichidul de frana ? Sau macar ai verificat nivelul din rezervor ? Sa nu fie peste maxim. Ai schimbat placute si disc. Daca ai lasat acelasi lichid de frana sigur ai nivelul peste acum, daca inainte era la normal. In rest nu cred ca e normal sa ti se incinga discul fara sa franezi, sau sa nu revina placutele. Daca nu e de la lichidul de frana, e ceva de la culisele etrierului sau de la garniturile lui. Nu sunt mecanic, doar imi dau cu parerea. Editat Iunie 17, 2018 de nooxy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Iunie 17, 2018 Share Postat Iunie 17, 2018 In primul rand pistonasul ar fi trebuit "poponetat" inainte de a-l impinge in etrier. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iridiu192 Postat Iunie 17, 2018 Share Postat Iunie 17, 2018 (editat) -am curatat pistonul inainte sa il imping in etrier si a culisat foarte smooth inauntru -am curat si pinii de culisare si am regresat dupa - etrierul se misca fin pe pini cat nu e discul inauntru. cu disc nu prea are unde sa se miste -am schimbat lichidul de frana (fara mila - adica vreo 150mL de lichid trecut prin traseu sa nu ramana nimic vechi sau bule de aer) -nivelul de lichid de frana este ok (la 1/2 dintre min si max) Ce mi se pare ciudat este placuta de otel din poza cu placutele spate (albastre). Eu am scos placuta aia de pe placutele vechi si am montat-o pe placutele noi. In digrama de la BMW nu apare acea placa. Initial am crezut ca este una din piesele din reperul 7, dar nu e asa. (http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=0175-EUR-02-2004-R13-BMW-F_650_GS_04_0175,0185_&diagId=34_1024) Daca nu isi are locul acolo, singurul lucru pe care il face e sa micsoreze spatiul dintre disc si placute rezultand frecare. O sa scot placuta respectiva sa vad daca rezolva problema. Editat Iunie 17, 2018 de iridiu192 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Iunie 17, 2018 Share Postat Iunie 17, 2018 Eu am avut aceeasi problema la 950. Aceeasi etrieri Brembo. De vina au fost pinii. Unul avea un mic șanț si placuta nu culisa. Si eventual mai scoate putin lichid, vezi ce se intampla. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 18, 2018 Share Postat Iunie 18, 2018 verifica pompa de frana - daca pistonasul revine complet pana la siguranta si daca face chestia asta rapid, nu asa usurel. Dai cauciucul ala la oparte si te uiti cum lucreaza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Liviu.Mihu Postat Iunie 18, 2018 Share Postat Iunie 18, 2018 intrebare despre parbrize din nou: Am parbrizul mai lung si inclinat de Dakar pe gs-ul meu (2005, 4 suruburi). Dar nu cred ca mi se potriveste, imi directioneaza aerul in gat. Ma gandesc sa il schimb sau sa il dau jos cu totul. Am vorbit cu dl Bogdan Harea, dar nu poate face altul decat cu motocicleta de model acolo (iar eu sunt din TM). Este cineva din B care vrea sa isi faca parbriz custom, caz in care as comanda si eu unul identic? Alta varianta la care m-am uitat este MRA Vario, a incercat cineva? Multumit, nemultumit? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan Brinduse Postat Iunie 18, 2018 Share Postat Iunie 18, 2018 (editat) Liviu, ce înălțime ai? Eu la 1,80 m-am înțeles bine cu un Wunderlich, varianta înaltă (până să-l sparg). Acum am o semi-copie după el, dacă vrei să vezi cum e, dă un semn, măcar îți faci o idee de cât de înalt ar trebui să fie. Editat Iunie 18, 2018 de Bogdan Brinduse Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razvan G Postat Iunie 18, 2018 Share Postat Iunie 18, 2018 (editat) Inainte sa cumperi ceva, mai ai varianta sa incerci sa modifici inclinarea lui, cu niste distantiere. Cauta in spate, sunt niste tutoriale, inclusiv unul al meu de cand aveam Dakarul. Ai si o gramada de pareri despre alte parbrize. Eu am scapat de aerul din piept cu aceasta varianta, am reusit sa il aduc putin deasupra vizierei, la 1.85 m ai mei. Insa de turbulete si zgomot nu scapi, poate doar cu o vela de parbriz... dar asta nu prea e compatibila cu enduro vezi /index.php?/topic/20791-cine-are-bmw-650-f-gsdakar-2000-injectie/page-438&do=findComment&comment=3750150 PS: daca iti iei ceva pana la urma, verifica sa fie compatibil cu handguardurile (sa ai loc de bracat ghidonul la maxim) nu toate sunt. Editat Iunie 18, 2018 de Razvan G Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Liviu.Mihu Postat Iunie 18, 2018 Share Postat Iunie 18, 2018 (editat) Liviu, ce înălțime ai? Eu la 1,80 m-am înțeles bine cu un Wunderlich, varianta înaltă (până să-l sparg). Acum am o semi-copie după el, dacă vrei să vezi cum e, dă un semn, măcar îți faci o idee de cât de înalt ar trebui să fie. Am 1,86. De unde ai cumparat copia? Sigur ca vreau sa il vad, iti scriu pe PM Editat Iunie 18, 2018 de Liviu.Mihu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan Brinduse Postat Iunie 18, 2018 Share Postat Iunie 18, 2018 Am 1,86. De unde ai cumparat copia? N-am cumpărat-o, mi-a făcut-o un amic pe modelul celui "decedat". Dar la înălțimea ta probabil ar fi devoie de 2-3 cm mai lung, sau aranjat altfel cu ceva distanțiere de care pomenea și colegul Rărvan mai sus (și eu am ceva de genul ăla). Ai să vezi de fapt "live" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iridiu192 Postat Iunie 18, 2018 Share Postat Iunie 18, 2018 verifica pompa de frana - daca pistonasul revine complet pana la siguranta si daca face chestia asta rapid, nu asa usurel. Dai cauciucul ala la oparte si te uiti cum lucreaza -pistonasul revine cursiv pana in capat si are cursa de aprox 5mm -se vede un pic de rugina pe saiba de blocare dar nu este rugina pe piston si in gaura sau pe pinul care impinge pistonul -pinul vechi era un pic corodat si l-am schimbat cu unul nou (aveam un kit pt etrierul fata si se potrivesc toate piesele in afara de distantierul de deasupra placutelor) -am reverificat daca pistonul este curat si culiseaza ok in corpul etrierului - OK -am reverificat daca etrierul culiseaza usor si fluent pe pinii de pe suport - OK -am scos un pic de lichid de frana din rezervor Dupa cateva franari placuta ramane pe disc. M-am invartit in jurul blocului si deja se incazise discul destul de tare cu 2 franari usoare de la 40 km/h. O sa desfac etrierul si scot pistonul afara sa vad daca are urme de uzura pe el sau daca e complet uscat si daca garniturile din etrier sunt bune. Ma gandesc ca ar fi singurele care ar putea impiedica placuta sa se retraga inca un pic inapoi. In acest moment daca roata spate e ridicata si motorul la neutru, la o miscare mai puternica cu mana pe roata reuseste sa se invarte cam 1/2 - maxim 1 tura si se aude din cand in cand un scartait usor de la contactul placuta-disc. Si ar mai fi o idee sa cumpar un kit complet pt pompa de frana sa inlocuiesc arc/piston/garnituri/bucsa de teflon/saiba. Poze: Pinul vechi corodat si pinul din kitul de pin pt etrierul fata (asta aveam acasa comandat mai demult) Placuta de otel de pe spatele placutei exterioare de frana pe care am scos-o din calcul Placutele pe disc dupa cateva franari Pompa de frana si un pic de rugina (am si un filmulet cu ea dar nu pot atasa pe forum) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 18, 2018 Share Postat Iunie 18, 2018 pompa e parfum. pinu ala vechi daca nu iti mai trebuie il vreau eu, cu tot cu siguranta:) Verifica partea de jos unde se sprijina placutele - poateraman agatate acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Iunie 19, 2018 Share Postat Iunie 19, 2018 Normal ca se incalzeste dupa 2 frane, in ce naiba s-o transforma energua cinetica la franare?!? Pe vremea mea se transforma in caldura Mai trebe sa vina un specialist care sa zica de discul care e prea plan si nu fuleaza ca sa departeze placutele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iridiu192 Postat Iunie 19, 2018 Share Postat Iunie 19, 2018 Ai dreptate si nu. Normal ca se incalzeste la franare, dar nu e normal sa se ingalbeneasca discul de la temperatura. In momentul asta cred ca fenomenul are legatura cu faptul ca am curatat sumar pistonul din etrier (cu spray si servetele). Placutele anterioare spate le-am montat acum 3 ani, timp suficient sa se murdareasca capatul expus al pistonului. Probabil si garniturile din etrier in timp s-au uscat si combinatia asta nu permite pistonului sa se retraga cand iau piciorul de pe pedala. Forta care retrage pistonul din etrier este cauzata de arcul care impinge pistonasul din pompa. Cum miscarea pistonasului din pompa este destul de mica, banuiesc ca orice depunere pe piston poate cauza probleme. Si cum pistonul nu se retrage in etrier, ma gandesc ca nu permite placutelor sa se distanteze de disc suficient de mult incat sa permita racirea lor din fluxul de aer. Ideea e ca nu ma astept ca frana spate sa fie rece ca cea fata, datorita pozitiei ei, dar nici sa ajunga spre suta de grade. Voi desface complet etrierul sa curat/ung si piston/garnituri si mai postez aici concluzii dupa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Iunie 20, 2018 Share Postat Iunie 20, 2018 Ai dreptate si nu. Normal ca se incalzeste la franare, dar nu e normal sa se ingalbeneasca discul de la temperatura. In momentul asta cred ca fenomenul are legatura cu faptul ca am curatat sumar pistonul din etrier (cu spray si servetele). Ideal este sa speli pistonasul etrierului cu apa calda si detergent, este cea mai eficienta metoda de a curata un pistonas. Dupa care il ungi cu vaselina siliconica sau macar lichid de frana si-l plimbi de cateva ori si astfel nu se va bloca niciodata. Este posibil ca atunci cand l-ai curatat cu spray de frana sa fii degresat si uscat pistonasul si garnitura facandu-le sa adere unul la celalalt in loc sa alunece. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iridiu192 Postat Iunie 20, 2018 Share Postat Iunie 20, 2018 Are foarte mult sens explicatia ta. Voi desface etrierul in weekend. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george13 Postat Iunie 20, 2018 Share Postat Iunie 20, 2018 (editat) Gresit. Garnitura retrage pistonasul. Cand este actionat pistonasul garnitura se deformeaza iar cand nu mai este presiune ea tinde sa isi reia forma si retrage pistonul. Garnitura de etansare nu protectie. Editat Iunie 20, 2018 de george13 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Iunie 20, 2018 Share Postat Iunie 20, 2018 Eu zic ca garnitura de etansare nu are suficienta forta sa traga pistonasul inpoi si ca acolo sunt implicate alte forte, totodata e crucial ca pistonasul sa culiseze usor. Toti etrierii pe care i-am revizionat au fost spalati cu apa si sapun (de preferat apa calda) si unsi cu vaselina siliconica sau lichid de frana si nu am dat gres niciodata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 25, 2018 Share Postat Iunie 25, 2018 garnitura are un singur rol = etansare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iridiu192 Postat Iunie 26, 2018 Share Postat Iunie 26, 2018 Si eu eram convins ca pistonul se retrage din cauza ca se retrage pistonul in pompa de frana (si scade presiunea in etrier) si datorita neplaneitatii discului (care apasa pe placuta), dar m-am inselat. Si garnitura de etansare din etrier contribuie la retragerea corecta a pistonului. Referinte: http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.456.5074&rep=rep1&type=pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iridiu192 Postat Iunie 26, 2018 Share Postat Iunie 26, 2018 De mizerie ar trebuii sa protejeze garnitura de praf, cea cu canal pe ea si mai micuta, in care ar trebuii sa fie vaselina de piston de frana (cam ce da brembo in plic la garnituri). Garnitura patrata (cea mai in interior) are 2 roluri: etanseaza sistemul hidraulic si contribuie la retragerea pistonului. Am cautat ceva referinte inainte sa ma pronunt. Informatia e disponibila in mai multe carti si articole pe site-uri educationale (nu pe wikipedia). Acum o saptamana nu credeam nici eu ca asa sta treaba... mai departe fiecare are dreptul sa creada in ce vrea ea/el. Pana una alta sper sa treaca musonul de vara si sa vad doar cel albastru si sa apuc sa imi desfac etrierul spate ca sa remediez problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 26, 2018 Share Postat Iunie 26, 2018 incearca sa vezi un film in care e lichid in spatele pistonului ala. Da, garnitura poate adauga o mica forta de retragere, dar nu aia misca pistonul inapoi in sistemul de franare. cugetare suplimentara: - ce impinge placuta inapoi, ca pistonul nu trage de ea - ce misca etrierul pe pinii lui de ghidaj in cazul etrierilor cu pistoane pe o singura parte si disc fix, nu flotant » Post actualizat in 26 Jun 2018 20:59ce e important ca sa mearga lucrurile bine e sa curatati santurile de oxizi si jeg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.