Jump to content

Recommended Posts

Sa stii ca l-am plimbat ceva. Aproape 30000km in doi ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe unde gasesc un manual de reparatie pentru twin spark? Tot ce am gasit e pentru single. Multumesc.

salut, si pe mine ma intereseaza pt model din 2004 cu abs daca ma poate ajuta cineva cu manualul de reparatie. Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut, si pe mine ma intereseaza pt model din 2004 cu abs daca ma poate ajuta cineva cu manualul de reparatie. Multumesc!

 

Daca nu uit, urc eu din nou DVD-ul pe undeva, cand ajung acasa. Cel mai safe e ca cine il vrea sa dea un semn pe privat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu uit, urc eu din nou DVD-ul pe undeva, cand ajung acasa. Cel mai safe e ca cine il vrea sa dea un semn pe privat.

ok, merci frumos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trimis manualul celor ce și-l doreau :) Cine mai vrea să dea un semn pe mesagerie, link-urile de descărcare sunt valabile 7 zile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru link.


» Post actualizat in 25 Oct 2018 19:24

Pentru cine are nevoie, am doua cauciucuri de donat, ContiTrailAttack 2, cel pe fata dot0417 si spatele dot3016. Doar sa vina sa le ia. Sunt din Bucuresti.


» Post actualizat in 25 Oct 2018 19:27

Edit: caut carene fata, in special cea mica de pe mijloc, in stare buna, cu toate urechile de prindere intacte, masca de la far si eventual si farul. Multumesc.


» Post actualizat in 28 Oct 2018 23:12

Ehe, ce bine ii statea langa Dakarul meu acum ceva ani :)

 

Ii sta bine si asa:


» Post actualizat in 30 Oct 2018 20:04

Ce optiuni am sa inlocuiesc mansoanele incalzite OEM cu altele aftermarket? Parca nu imi vine sa dau 120euro pe un singur manson (dreapta). Firele erau rupte, le-am lipit, izolat, au functionat 15min apoi iar a bubuit siguranta.

post-41831-0-93964800-1540495311_thumb.jpg

post-41831-0-84973300-1540768332_thumb.jpg

post-41831-0-41143100-1540768347_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleme cu Dak'ul - iarasi.

Tocmai mi-a papat a doua baterie in mai putin de un an. 

I-am pus in aprilie o ieftinitura de VoltOn, a mers ok tot anul (o mai puneam la incarcat cand nu o foloseam mai mult de o saptamana).

Acum a stat aproape 3 saptamani pe tusa. Cand am pus contactul si am vazut 10.8V pe voltmetrul de bord nici nu am mai incat sa o pornesc.

I-am dat incarcare de 24ore cu 'fenomenalul' speedCharger de la Lidl si am incercat sa o pornesc. Nu a vrut...Bateria scade sub 11.5 cand invarte de 2-3 ori dupa care isi da duhul.

Pus din nou la incarcat bateria si testez circuitul - cu motorul oprit ceva fura cam 42mA din baterie (am tinut aparatul de masura cateva minute inseriat cu bateria la borna minus).

Dupa calcule asta ar veni ca orice baterie de 12Ah s-ar termina complet in 2 saptamani de stat degeaba.

A mai vazut cineva curentul asta la repaos? Voi o tineti iarna la incarcat? Sau o deconectati?

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am verificat niciodata curentul de repaus, dar iarna trecuta chiar am fost nesimtit, si din noiembrie pana prin martie n-am pornit-o si n-am incarcat-o deloc, bateria a stat pe motor (e drept, intr-o hala unde temperatura probabil n-a scazut sub 10 grade). In primavara a luat-o la prima cheie, si asta in conditiile in care bateria (JMT gel) nu era noua, avea deja 4 ani (a decedat de altfel pe la inceput de toamna). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Total anormal! Nici o masina nu arvtrebui sa aiba consumul asta, dar pe de alta parte n-ai mai fi avut tu >10V daca ar consuma non stop 42mA! Ori n-ai asteptat suficient FARA SA INTRERUPI NICI O CLIPA circuitul si n-au "adormit" toate alea, ori ai ceva furacios. Vezi ce e alimentat permanent, fara contact, si elimina cate un consumator pe rand. Posibil sa fie de la alternator/releu de incarcare, dar nu stiu schema circuitului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@titi.dudu: Cum e nivelul de electrolit? Datorita pozitiei deasupra motorului bateria se incinge si pierde din electrolit, eu completez cam de 1-2 ori pe an cu apa distilata. La mine cand nu mai are destul curent bateria se comporta ca si cum are tps-ul cu probleme, trebuie sa o ajut cu acc la pornire altfel se opreste. Daca scapi motocicleta pe jos si nu o ridici imediat curge electrolit din baterie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Pune o baterie inchisa si nu mai ai treaba cu electrolitul.

2. De ce nu cumperi o baterie mai "de firma" si nu iti bati capul macar 3,4 ani. 

3. Incarcarea e in parametrii la cald?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil sa se fi miscat contactele cat masuram.

Am stat cu borna in mana cateva minute.
Am refacut testul de cateva ori si in 2 din 3 cazuri curentul a scazut catre 0 dupa ~2 minute. Deci sau e mana mea sau aleator ceva ramane deschis si papa.

@john17 ~50ma pe ora = juma amper in 10 ore deci un amper pe zi. Adica in 12 zile ar papa toti Ah din baterie (desi la rata asta de descarcare probabil capacitatea bateriei ar fi mai mare de 12Ah - de unde si aproximarea mea de 2 saptamani pentru sugere totala)

Electrolitul e la nivel normal la jumate intre min si max. L-am verificat / complectat si incarcat 24h la fiecare 2 luni.

Incarcarea in mers e buna ~14-14.2v. La relanti la cald are o hiba cand intra ventilatorul scade incarcarea pe la 12.4v. Dar nu a fost cazul recent, motorul a stat de aproape 2 luni nefolosit si doar ii mai dadeam cate o incarcare la 2 saptamani (masuram tensiunea si cand vedeam ca scade sub 12.35v o puneam pe incarcator)

Am tras cablu direct de pe baterie si am montat o priza bricheta auto ca sa pot verifica / incarca din cand in cand.

@fnp Problema cu caldura de la motor am rezolvat-o cu invelis termo in jurul bateriei. O singura data am avut de pus vreo 2 ml intr-o celula de atunci.

Acum o sa tin bateria pe raft vreo 3 saptamani sa vad daca e cumva ea de vina. Caz in care o sa iau una 'fara intretinere'. 

@bogdan brinduse - de unde ai luat JMT'ul pe gel? Are aceasi capacitate Ah / CCA ca si cea stock?  Am vazut ca echivalentul AGM vs. cele normale au capacitatea ceva mai mica.

Inainte de ieftinitura am avut o Yuasa YB12AL-12A2 cu 12Ah(10h) 12.6Ah(20h) si 150CCA. Asta a pierit in aceleasi circumstante - motor lasat vreo cateva saptamani neatins.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, titi.dudu said:

@bogdan brinduse - de unde ai luat JMT'ul pe gel? Are aceasi capacitate Ah / CCA ca si cea stock?  Am vazut ca echivalentul AGM vs. cele normale au capacitatea ceva mai mica.

Nu mai tin minte de unde am luat JMT-ul, dar cert e ca in toamna cand a murit am cautat peste tot si nu am mai gasit nicaieri pe stoc, e posibil sa nu se mai fabrice. Daca ne luam dupa link-ul de mai jos, are CCA mai mare decat stoc, 170A: https://www.romimoto-piese.ro/ro2/article/281243/

Eu in final am vrut neaparat ceva capsulat, fara batai de cap, si am mers pe un SLA BS-Battery de la Achimoto: http://achimoto.ro/index.php?route=product/product&product_id=61275 Oi vedea cat tine, daca duce tot 4 ani ca aia veche, ma declar super multumit.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, titi.dudu said:

Merci Bogdan.

SLA BS e tot pe gel? Sau AGM? Ca la pretul ala nu cred ca e d'asta normala de curge...

 

Factory Activated SLA battery (VRLA, AGM wet charged), JIS standard YB12AL-A2 (FA), 12V 12Ah CCA 150 A, Dimensions 134x80x161mm

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 28.11.2018 at 16:26, titi.dudu said:

Probleme cu Dak'ul - iarasi.

Tocmai mi-a papat a doua baterie in mai putin de un an. 

I-am pus in aprilie o ieftinitura de VoltOn, a mers ok tot anul (o mai puneam la incarcat cand nu o foloseam mai mult de o saptamana).

Acum a stat aproape 3 saptamani pe tusa. Cand am pus contactul si am vazut 10.8V pe voltmetrul de bord nici nu am mai incat sa o pornesc.

I-am dat incarcare de 24ore cu 'fenomenalul' speedCharger de la Lidl si am incercat sa o pornesc. Nu a vrut...Bateria scade sub 11.5 cand invarte de 2-3 ori dupa care isi da duhul.

Pus din nou la incarcat bateria si testez circuitul - cu motorul oprit ceva fura cam 42mA din baterie (am tinut aparatul de masura cateva minute inseriat cu bateria la borna minus).

Dupa calcule asta ar veni ca orice baterie de 12Ah s-ar termina complet in 2 saptamani de stat degeaba.

A mai vazut cineva curentul asta la repaos? Voi o tineti iarna la incarcat? Sau o deconectati?

E stiuta problema asta la GS.

Se numeste " Battery Parasitic Drain"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda... bateria e varza. Pierde tensiune stand pe raft. La cateva ore dupa deconectarea de pe smartcharger era la 12.55v, la 24 ore de la deconectare are 12:38v (SoC de aproape de 50%).

Daca o pun pe motor imediat dupa incarcare reusesc sa il pornesc. Dar e aiurea sa stai cu chargerul pe ea non-stop. 

N-am mai prins curentul acela parazitar la repaos dupa ce am re-conectat-o. S-a fi dat reset la ECU sau ceva...

Concluzie, o sa cumpar o baterie mai de soi si neaparat fara intretinere. Ma gandesc si la ceva sistem de alertare la scurgere parazitara... de genul celor de la masina care bazaie si dingaie cand iesi din masina si lasi ceva becuri aprinse. Dar nu-s sigur ca sunt asa sensibile sa detecteze cativa zeci de mA scurgere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La masina dingane si bingane strict daca lasi luminile aprinse (lumini + usa sofer deschisa = bing), la unele daca ramane cheia in contact. Nici pe departe nu e vreun senzor de curent!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unitatea de comandă de la Oxford heated grips deconectează încălzirea dacă oprești motorul. Adică taie curentul dacă scade voltajul. Se poate face un mic montaj electronic care să țipe sau să lumineze dacă bateria are sub 12,8V, spre exemplu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor.

Cam rar am intrat in ultimul timp pe aici, fiindca de aproape doi ani am vandut Dakarul.

Mi-au ramas niste maruntisuri prin garaj, si de atunci m-am gandit sa  vi le arat, poate folosesc cuiva... dar nu prea mi-am facut timp sa le postez.

https://photos.app.goo.gl/oaSXeNEeF5rCTwG99

Pompa de apa am dat-o!

Mai am un telescop de la furca fata complet, doar ca nu i-am facut poze, ca trebuie sa il gasesc sa vad pe unde e. In caz ca il vrea cineva ma apuc de cautat!

Pentru maruntisuri nu vreau bani bineinteles.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

legat de baterie, un fel de long test review - e am pus in martie 2017 o baterie JMB12AL-A2 (JMT) luata cu 250 lei. inca porneste motorul si nu am avut pb cu ea. clar mai bune decat yuasa pe acid solutie care se evapora periodic. inainte de gel am schimbat 3 baterii la interval de 2 ani fiecare. asta cu gel pare fericita. 

Edited by iridiu192

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am comandat pana la urma un BS-AGM si eu. Tot la 250 lei. Citisem ca cele pe gel sunt mai pretentioase la voltajul de incarcare si ca releele de pe moto mai vechi s-ar putea sa nu urce pana la valoarile necesare sa ajunga la 100% incarcare.

Si cu AGM'ul am un stres, zic unii ca la drumuri lungi este riscul de overcharging pentru ca dupa 98% SoC incarcarea ar trebui sa coboare pe la 13.8v. O sa vedem ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am nevoie de o chiulasa de F650 cu 2 bujii. Dezmembreaza careva, inainte sa caut in afara tarii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...