Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

Acum 9 ore, Gigi f650gs a spus:

Salutare,

Am o mobra F650GS din 2003 care la oprirea motorului scoate un sunet ca de lant care se loveste de ceva . Sunetul se manifesta  atunci cand e cald motorul. Stie cineva ce ar pute fi?

Am demontat intinzatorul automat , l-am curatat, l=am reumplut cu ulei si  tot se aude zgomotul,

Am masurat distantele intre arborii cu came si supape iar valorile au fost urmatoarele: 0.15 mm pe admisie, 0.20 si 0.25mm pe evacuare.

Multumesc.

Daca este o singura bataie chiar cand se opreste motorul din rotatie atunci cam toate monocilindrele de capacitate mai mare si cu un nr respectabil de km fac asta. Eu am presupus tot timpul ca este de la bolt piston sau biela dar nu am verificat. Ma gandesc ca in functie de cum se roteste, oprirea motorului poate fi mai agresiva lovindu-se de compresie si colaborat cu mici jocuri datorate uzurii apare zgomotul. Daca nu asta este zgomotul, nu stiu....

 

Acum 1 oră, secbiker a spus:

La fel ma deranjeaza inaltimea motocicletei, acum o perioada este ok deoarece sotia invata pe aceasta motocicleta. Dar este extrem de joasa si cu o persoana, cu doua va dati seama. Suspectez amortizorul spate ca fiind terminat, cu trecem peste ceva denivelari efectiv se simte comprimat total. Caut rezolvare la acasta problema, altfel motocicleta este super fun.

Cu toata stima.... nu imi pare deloc fun. Este joasa, lenta, zgomotoasa. Am fost intr-o mica plimbare pana la Ruse cu sotia si a fost pentru prima data in cei 20 de ani de cat A cand abia asteptam sa ajung acasa sa ma dau jos de pe ea. II mai dau o sansa. Saptamana asta este MAN-ul.... voi vedea cum se descurca pana acolo si inapoi. Si nu se poate spune ca nu am incercat: intre timp i-am mai adaugat 1000 km, am inaltat ghidonul cu 2-3 cm (tot nu este suficient dar este mai bine), am schimbat uleiul cu un mineral 20w50 Ipone (aici se vede diferenta si nu mai palpaie becul de ulei la 100 grade), am mai incercat setari la amortizorul spate, etc...  e mai bine, dar fun , pentru mine, nu este. Mai incerc....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 18 ore, Gigi f650gs a spus:

Salutare,

Am o mobra F650GS din 2003 care la oprirea motorului scoate un sunet ca de lant care se loveste de ceva . Sunetul se manifesta  atunci cand e cald motorul. Stie cineva ce ar pute fi?

Am demontat intinzatorul automat , l-am curatat, l=am reumplut cu ulei si  tot se aude zgomotul,

Am masurat distantele intre arborii cu came si supape iar valorile au fost urmatoarele: 0.15 mm pe admisie, 0.20 si 0.25mm pe evacuare.

Multumesc.

Salut, zgomotul poate fi de la decompresorul centrifugal de pe supapa de evacuare. La oprire cind scade turatia motorului, decompresorul incepe sa revina la pozitia initiala si poate "țăcăne" pe tachet. Zic si eu. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ieri dupa o plimbare de vreo 200 km, am constatat ca telescopul spate are probleme. Cu doua persoane la denivelari roata aproape ca ajunge sa frece plasticul de sub saua. Intrebare este daca a reparat cineva acest model de telescop Showa? Ma gandesc sa-l trimit la careva firma specializata de reparatii telescoape.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, secbiker said:

Ieri dupa o plimbare de vreo 200 km, am constatat ca telescopul spate are probleme. Cu doua persoane la denivelari roata aproape ca ajunge sa frece plasticul de sub saua. Intrebare este daca a reparat cineva acest model de telescop Showa? Ma gandesc sa-l trimit la careva firma specializata de reparatii telescoape.

Salut.

Amortizorul de pe GS este nedemontabil. Adica nu este servisabil. Adica nu prea il poti repara. Am citit pe advrider ca au facut unii reparatii/modificari la el, dar nu la noi in tara. Si costa destul de mult sa il repari/modifici.  Si eu am avut probleme cu amortizorul spate si am sfarsit prin a schimba toata suspensia cu una de F650GS Dakar.  Pentru ca amortizorul spate de Dakar este demontabil, deci servisabil. Un amortizor aftermarket (YSS) pentru GS la momentul cand am avut eu problema ajungea la 400E.

Nu te gandi ca acest amortizor de Dakar este o "lumina" printre amortizoare (toti care se dau pe coclau il schimba) dar pentru mine, la momentul respectiv, a fost cea mai ieftina reparatie.

Evident ca apoi a trebuit sa prelungesc ambele cricuri si sa pun o rola inferioara pentru lant. Dar asta e, imi place sa mesteresc la ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 59 minute, Serban.S a spus:

Salut.

Amortizorul de pe GS este nedemontabil. Adica nu este servisabil. Adica nu prea il poti repara. 

Este servisabil si se poate repara. Am un prieten la Lugoj care e doctor in suspensii si mi-a facut acum ceva vreme revizia la telescopul spate de la Dakarul meu si la fel la cel de la GS-ul lui nevasta-mea

 

@secbiker , trimie-mi un mesaj in privat si iti dau nr de tel al omului si vorbesti cu el si te intelegi daca vrea sa-ti faca revizia la suspensie. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, pana la urma am cumparat un telescop mai bun, acesta opune rezistenta mai mare, cel vechi care efectiv lasa spatele motociciletei sa se lase pana ajungea roata in carene cu doua persoane. Voi incerca sa-l repar si pe cel vechi, efectiv voi cere sa-l faca mai tare daca este posibil. La acest Gs nu-i o operatiune simpla inlicuirea relescopului.

WhatsApp Image 2024-07-22 at 08.18.45(2).jpeg

WhatsApp Image 2024-07-22 at 08.18.45(1).jpeg

WhatsApp Image 2024-07-22 at 08.18.45.jpeg

WhatsApp Image 2024-07-22 at 08.18.44.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Dupa o aventura prin tara de vreo 1000 km pe autostrada,  DN-uri, munti (Transfagasan, Transalpina,...) cu doua persoane, cu telescop schimbat, constat ca am dat banii degeaba, tot asa joasa a devenit dupa cativa km, la virajele in stanga am atins de multe ori cu piciorul lateral asfaltul. De altfel motocicleta s-a comportat foarte bine, am tras putin de ea deoarece am fost impreuna cu o Africa twin 1100 model 2024 care are acelasi consum de benzina ca si BMW. In schimb m-a vrajit, la iarna voi achizitiona si eu o Africana dar DCT.

 Las o poza cu protectia roata spate care ajunge de multe ori sa frece in suportul de numar. Acum avand doua telescoape identice s-ar putea sa trimit unu la reparat.

WhatsApp Image 2024-07-30 at 08.44.30.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, gmc a spus:

Nu vreau sa fiu rautacios, dar sincer nu inteleg la ce te asteptai. Nu ai cumparat un telescop mai bun, ci fix acelasi telescop cu alt an de fabricatie.
Daca imi dau bine seama din poze, tu ai modelul single spark, de pana in 2004, ceea ce inseamna ca in poza de mai sus, cel mai probabil telescopul pe care l-ai dat jos este cel din dreapta B019, iar cel nou este cel din stanga B0192. In orice caz, si daca le-am incurcat, tot aceleasi telescoape sunt, pentru aceeasi greutate. Unu o fi mai uzat si celalalt mai putin, dar tot la fel se vor comporta daca le servisezi.

 

Nu stiu sa iti zic exact pentru ce greutate este gandit telescopul asta si nici ce greutate ai tu cu pasagerul tau, dar sunt destul de sigur ca nu sunt facute sa duca o greutate prea mare si ca oricate telescoape originale vei incerca, vei avea parte de acelasi comportament.

 

In situatii de genul asta, daca vrei sa folosesti in continuare mototcicleta pentru genul asta de plimbari ai nevoie de ajutor de la cineva specializat pe suspensii care sa iti poata monta un ARC potrivit pentru greutatea ta si a pasagerului, sau sa iti recomande alta suspensie cu totul.

Pe modelul asta, nici suspensia fata nu e grozava, si daca tot te apuci sa lucrezi la cea spate, poate ar prinde bine sa arunci un ochi si pe fata. Niste chestii gen Ricor Intiminators, sau macar un ulei mai gros ar trebui sa te ajute.

 Doar, discutam nu ma supar pentru sugestii. Dar cine nu cumpara un alt telescop de pe un motor ok cu mai putini km si sa rezolve problema? Cel vechi arata mai bine din exterior, dar este putin mai moale decat ce am montat acum. Cu o persoana este ok, dar cu doua si putine incarcatura deja nu-i convine. Poate o s-o las asa si voi mai cumpara la iarna o motocilcleta si o sa ne plimbam doi cu doua motoare. este si mai fun.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aveam si eu problema cu inaltimea joasa a suspensiei, mai ales cand mergeam cu pasagera (cu tot cu bagaje avand cam 180 kg, poate chiar putin peste), asa ca mi-am instalat niste "oase" scurtate, ceea ce a inaltat spatele cu 5 cm. Pe fata am pus arcuri progresive, si ulei 10W sau 12.5W daca mai tin bine minte.
Oricum, m-au multumit modificarile, raportat la bugetul acordat lor. Nu stiu daca ai vorbit cu Dan Cata sau daca mai face "oase" de-astea...

Editat de smar2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 37 minute, smar2 a spus:

Aveam si eu problema cu inaltimea joasa a suspensiei, mai ales cand mergeam cu pasagera (cu tot cu bagaje avand cam 180 kg, poate chiar putin peste), asa ca mi-am instalat niste "oase" scurtate, ceea ce a inaltat spatele cu 5 cm. Pe fata am pus arcuri progresive, si ulei 10W sau 12.5W daca mai tin bine minte.
Oricum, m-au multumit modificarile, raportat la bugetul acordat lor. Nu stiu daca ai vorbit cu Dan Cata sau daca mai face "oase" de-astea...

L-am contactat pe Dan Cata, parca nu mai are chef de fabricat asa ceva. Dupa tura din weekend o sa mai insist, da daca confectioneaza un set pentru mine. Sau ma gandesc sa cumpar un set OEM si sa le scurtez, acum exista tehnologie buna de sudura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, gmc a spus:

Aici am incercat sa punctez eu, nu e o problema cu telescopul pe care il aveai tu. Pur si simplu suspensia motocicletei nu a fost gandita pentru astfel de incarcatura.

Desi am detinut motocicleta similara Yamaha Xt 660X, aia nu simtea incarcatura.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 31.07.2024 la 9:03, secbiker a spus:

Desi am detinut motocicleta similara Yamaha Xt 660X, aia nu simtea incarcatura.  

Din pacate asta spuneam si eu mai sus. Motocicleta asta este gresita. Nu ai cum sa mergi cu 2 pasageri si bagaje (desi ar trebui sa fie conceputa si pentru asta, altfel trebuia sa aiba un singur loc), nu prea ai cu sa mergi pe coclauri chiar si usoare, etc., fara multe modificari. Eu am ajuns cu regret la concluzia ca voi rezolva toate neajunsurile prin inlocuirea modelului de motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, chucki a spus:

Nu ai cum sa mergi cu 2 pasageri si bagaje, nu prea ai cu sa mergi pe coclauri chiar si usoare, etc., fara multe modificari.

 

Exagerezi. Nu o fi motocicleta optima pentru asa ceva, dar se poate fara probleme. Am facut Translapina cand nu era asfaltata, impreuna cu pasagera si bagaje. Valea Topologului (Fagaras) pana in capat, culmea Podeanu din v. Topologului pana sus la gol alpin, tot cu pasagera. Valea Doamnei, golul alpin de pe Iezer, Polovraci-Petrimanu-Ciunget, culmea Malita din sudul Moldoveanului, toate cu pasagera, plus multe altele de unul singur, de nici nu mi le mai amintesc pe toate...

Multe din ele inainte sa inalt spatele cu "oase" scurtate si sa ii pun arcuri progresive pe față. Deci de putut se poate fara probleme. Ca nu e motocicleta optima pentru asa ceva, asta e evident. Si tine cont ca am 1.90 si aveam 90-95 kg la momentul respectiv. Deci cu tot cu echipament, pasagera si bagaje depaseam uneori cele 180kg sarcina utila a motocicletei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, chucki a spus:

Din pacate asta spuneam si eu mai sus. Motocicleta asta este gresita. Nu ai cum sa mergi cu 2 pasageri si bagaje (desi ar trebui sa fie conceputa si pentru asta, altfel trebuia sa aiba un singur loc), nu prea ai cu sa mergi pe coclauri chiar si usoare, etc., fara multe modificari.

Gresesti major. La ce coclauri am batut cu GS-ul meu nemodificat, te-ai ingrozi. Plus o gramada de ture cu pasager si bagaje. Limitarea e in alta parte. De obicei e factorul uman. Dar, evident, fiecare cu parerea lui. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasand probabila subiectivitate la o parte incercati sa ma lamuriti si pe mine (si nu sunt ironic sau sarcastic): la ce exceleaza modelul asta? Cu ce il comparati? adica la ce alt model va raportati.... Coclauri usoare le poti face si cu cbr-ul sau cu pasager poti merge si pe scuter de 50cm dar astea sunt situatii chinuitoare. Exact asta simt eu: ma chinui sa merg in off, cu pasager, la drum mai lung, in oras....

@smar2daca era asa ok de ce a trebuit sa faci modificarile?

Eu am inecercat cu pasager + bagaje si pare rau (viteza cam mica de croaziera si greu de tinut, josa si amortizoarele se comportau ciudat pentru ca erau la capat), singur cu bagaje (asta a fost singura varianta acceptabila dar numai pe asfalt), singur in off usor (groaznica din cauza suspensiilor si a inaltimi in principal), singur prin oras (groaznica din cauza caldurii emanate aiurea, motor rigid, inaltime mica, etc). Eu pana acum am condus asa: DR800 BIG (de 15 ani incoace si 150.000 km), rf900, cbr 650, simson pe vremuri, si yamaha diversion. Toate comparatiile le fac cu Big-ul meu (nu are nici o modificare in afara de toba), care desi este o motocicleta depasita moral  si tehnologic (10 ani + vechime fata de GS) imi pare mult superioara (avand doar 2-3 chestii oarecum in minus: ciclistica, injectie si abs) si face toate cele de mai sus bine. Nu extraordinar, nu senztional dar nu ma chinuie.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, chucki a spus:

la ce exceleaza modelul asta? Cu ce il comparati?

 

Nu exceleaza la nimic, este un all-rounder. Adica face din toate cate putin. Nu il compar cu nimic, decat cu asteptarile si necesitatile mele. Pe care de 15 ani le-a indeplinit decent, motiv pentru care inca il mai folosesc.

Am facut 10 ani naveta casa-munca prin Bucuresti, am mers prin toata tara si pe toate coclaurile cu el, am bagat si drumuri cu cate 1400 km/zi (Romania-Germania) pe autostrada. E drept ca pentru naveta prin Bucuresti poate era mai potrivit un scuter, pentru coclauri o capra de offroad adevarat, pentru autostrada un touring cu vreo 100CP, dar cum nu aveam nici buget nici chef de intretinut mai multe motociclete, am optat pentru F650GS.

Pe de alta parte, nici nu sunt genul "pilot", sa dau capat vehiculelor pe care le posed. Pentru mine, vehiculele sunt mijloace de deplasare, nu ocazii sa ma sparg in figuri sau sa imi provoc orgasme. Asadar imi ajunge viteza de 120km/h pe autostrada, si 50CP sunt suficienti pentru mine.

 

Acum 2 ore, chucki a spus:

@smar2daca era asa ok de ce a trebuit sa faci modificarile?

Pentru ceva mai multa garda la sol pe offroad, pentru vizibilitate mai buna peste masini in oras, si pentru ca am 1.90 si prefer o sa mai inalta. Oricum, am mers cu ea ne-inaltata vreo 4-5 ani. Daca era ceva grav, as fi facut modificarile mai devreme sau as fi schimbat motocicleta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, chucki a spus:

la ce exceleaza modelul asta? Cu ce il comparati?

Eu nu il compar cu nimic, pt ca nu exceleaza la nimic. Dar cu motorul asta am facut 160000 km, am batut Europa in lung si-n lat, din Armenia pina in Franta si din Finlanda pina in Sardinia, am bagat coclauri prin Bosnia si Serbia, de stiu locurile mai bine ca multi localnici. De Romania ce sa mai zic. N-are viteza si e greu, ca nu e nici supersport si nici enduro. Dar le face pe toate , asa, cum poate el. Sau mai corect spus: cum pot eu. Omul e limita, nu fierul. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmmm, ce te-ai oparit asa....esti si tu posesor de tigaie.... Boss ca sa iti explic pe limba ta: Nu stiam cat de joasa este. Fostul propietar era putin mai scund si nu o inaltase. Nu aveam cum la vizionare sa ma apuc sa o inalt, sa-i foot omului amortizoare, etc. sa vad ce pot scoate din ea. Lenta stiam ca este, dar parca prea exagerata. Iar nu aveam cum sa o ridic in turatii inaite de cumparare sa vad ce poate. Poate tu ca boss iti permiti sa freci vanzatorul....mie mi-a fost rusine.

Si ca sa poti sa pricepi si mai bine cum vine treaba mai explic odata ca nu vad relevanta  faptului ca este o motocicleta de 20+.  Daca este una buna este si de noua si la 30 de ani lumina

Rf900 o motocicleta extraordinara pentru mersul pe distante lungi. Anii 95 cred. Mergi ore intregi fara sa obosesti, si mergi la fel de confortabil (cu/fara pasager, cu/fara bagaje) si la 50 si la 200km/h. La asta exceleaza. In rest medie.

Cbr600, anul 200. excelenta la drum lung si in special autostrada (fara pasager). In rest medie spre neplacuta.

DR800big. Excelenta la mers in oras, excelenta pe soft enduro, buna la drum intins cu/fara pasager, cu/fara bagaj (fara autostrada).

F650 buna (dar nu excelenta) la mers intins (fara autostrada, fara pasager si daca ai max 1,75-1.80) in rest sub medie (parerea mea).

Avand in vedere cu ce o comparam (cu motociclete chiar mai vechi) asteptarile erau realiste, nu ma asteptam sa aiba raspunsurile la toate intrebarile dar macar la unele sa poata macar sa raspunda.

Da si spre informarea ta este deja pe OLX de 1 saptamana. Acum ai inteles? sau trebuie sa-ti desenez. Nu conteaza cati bani am dat pe el si sigur un transalp nu este o optiune pentru mine si nici o motocicleta noua pentru nr de km pe care il fac nu se justifica.  Apropo:1000 euro au fost doar reviziile si piesele schimbate. Banii nu o sa ii recuperez dar nu ii plang.

O sa inchei aici. Cu astfel de pasari cu mintea in desert nu vreau sa imi ocup timpul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspuns. Poate cel mai pertinent. Nu am avut asteptari, mai spun odata. ideea la mine a fost asa: sunt foarte fericit cu celelalte 2 motociclete pe care le am. Dar pentru ca si ele si eu am o varsta voiam ceva mai usor, Sa nu le mai frec  ceva sa nu mai fac carburatia (imi place dar greu cu timpul), ceva sa ma urc si sa ma plimb de placere. Este singura motocicleta pe care m-am urcat si nu imi face placere. Si am incercat cam de toate cu ea, dar degeaba.

Nu sunt masochist sa o vand in gaura. practic o vand dupa nici 4 luni cu o gaura de aprox 1000 euro. Asta daca se va vinde in urmatoarele 2 saptamani pentru ca daca apuc sa plec in concediu, voi incerca sa o pasez la nevasta daca va reusi sa isi ia permisul.

Iar la partea cu bugetul imi pare rau ca nu am fost inspirat. Practic, nu foarte departe de banii cheltuiti pe BMW cumparam de nou modelul de CFMoto de 450 care mi s-a parut chiar fun. Mai mare nu imi trebuie. Next.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici nu are rost sa ne contrazicem pe toate aspectele negative ale acestui model. Eu as rezuma pe scurt ce am constatat si cred despre acest model de BMW. Cele mai mari deficiente le are la suspensia spate si la modul cum se schimba vitezele, de multe ori trosneste, caraie de parca se sfarma toata cutia cand defapt nu are nimic. In rest din anul 2000 este pe injectie, un mare plus din toate punctele de vedere, are abs si incalzire in mansoane de serie, caliate buna a materialelor care se comporta bine in timp. O motocicleta pe care o poti gasi la bani putini, daca nu o incarci poti faci leger inconjurul lumii cu ea, consum decent, nici nu este tare urata. Oricum eu o pastrez sotiei care se descurca de minune cu ea fiind incepatoare, in viitor vom mai achizitiona cu am mai amintit o Africa Twin pentru ture mai serioase.

Editat de secbiker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
Acum 3 ore, gmc a spus:

🤣 sa o stapanesti sanatos!

 

De ce doar partial?

 Multumesc. Pai acum cu Honda ne putem baga la trasee mai lungi. La BMW nu renunt, o voi ridica cu linkurile confectionate de colegul nostru de la Cluj. Am nevoie de doua motociclete deoarece si baiatului ii plac tare drumetiile, ataș nu i-aș pune la niciuna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salut! Long time no post...Stie cineva unde pot gasi un aparat de diagnoza GS911 HEX original, cel galben, vechi, pe USB. Modelele noi de la HEX costa cat motocicleta :)) iar de pe Aliexpress si Temu, unde e plin de asa ceva, mi-e cam frica sa iau (recenziile sunt horror - de la prajit BMS-C pana la virusi pe cd-ul de instalare etc etc) Mersi, drumuri bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...