Jump to content

Recommended Posts

Motorul de F650gs pe care-l vand eu e de single spark... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu manualul in engleza chiar si in tel . il port cu mine tot timpul ,cred ca se poate trimite si pe WhatsApp (doar ca dureaza ceva ,trebuie rabdare). Nu stiu cu ce cont de email se pot trimite 50 Mb..?! ca este impusă  ceva limita daca nu ma insel?

Numai bine, Ovidiu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

  • fisiere mari (peste 25MB si sub 10GB) puteti trimite cu gmail desktop pentru ca le urca automat pe google drive si face sharing de acolo. alte alternative: dropbox, digistorage, etc
  • eu stiu 2 manuale mai raspandite: un pdf pt modelul 2000 (26MB, Edition: 11/99) si un dvd cu manualele pentru mai multe modele moto, care pare editie 2014 (3.34GB, v1.2.8.0)
  • pdf-ul il poti tine pe telefon in caz ca trebuie sa umbli la motor pe drum
  • aplicatia de pe DVD este foarte bine organizata dupa ce inveti un pic meniul. are pasi foarte detaliati si cu poze bune. tot pe DVD sunt valorile updatate pentru service.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 10.01.2019 la 9:52, andrulll a spus:

Salut, pentru ce an de fabicatie al motorului e manualul  care il ai? 

Salut ,2001 - 2003.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, se poate lega un redresor pe mufa clasica de bricheta care e legata direct la bornele bateriei fara a o mai da jos de pe motor?

intreb pentru a nu afecta in vre-un fel calculatorul motocicletei sau altceva. Multumesc!

 

Citat

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binenteles! Mufa aia nu e numai sa dea, e sa si ia :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai redresor clasic (non-smart charger) pe care sa il urmaresti tu cand e gata incarcarea atunci e ok.

 

Eu am patit cu un smart charger ca nu ajungea sa detecteze final de incarcare (probabil din cauza miliamperului furat de ceasul de bord, sau poate alt parasitic drain) si mi-a cam terminat bateria cu supraincarcarea. Ma bazasem ca are chargerul functia ceea de battery tender si pot lasa cuplat cu saptamanile pe baterie.

 

Deci daca ai smart charger si vrei sa il tii conectat la motor cu zilele, verifica intai care ti-e curentul absorbit de instalatia motorului cand e cheia scoasa din contact. Daca si la tine sunt cativa miliamperi furati non-stop... nu tine smart chargeru mai mult de 24 h pe motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A inceput sa imi curga din nou antigel pe la weep-hole-ul de sub pompa de apa semn ca simeringul dinspre antigel e pe moarte. Cum nu sunt in tara si nici nu vreau sa dau o caruta de bani la vreun service si mi-e incomod sa dau jos capacul de ambreiaj, ma gandeam sa schimb simeringul cum l-am schimbat pe cel de la schimbatorul de viteze. Adica extragandu-l pe cel vechi cu holzsuruburi, dupa ce scot pinul care tine "morisca" pompei. Cautand pe google poze cu simeringurile asa cum se vad sub "morisca" pompei de apa, am dat peste un clip youtube, in care un polonez schimba simeringurile (ambele) cam cum aveam si eu in cap sa o fac.

 

Pun aici clipul respectiv. A mai facut cineva operatiunea prin aceeasi metoda? Se poate face operatiunea fara sa scurg intai uleiul? In mod normal stiu ca nu e foarte mult ulei in baie, deci ma gandesc ca nu ar trebui sa curga pe acolo daca scot si simeringul de ulei, dar daca a facut careva operatiunea asa poate imi da ceva sfaturi sau idei...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu vacurge ulei deloc. Oricum, pentru a lucra lejer ptobaabil o sa sprijini motorul pe partea dreapta de ceva pom. Daca umbli doar la semeringul de antigel nici nu te apropiide ulei care e tinut de cel de al 2-lea semering

Eu nu as face astfel de reparatie decat pe post de carpeala temporara pe drum. In primul rand - de cele mai multe ori exista uzura si pe axul metalic, lucru care duce la o viata scurta  a reparatiei; in al 2-lea rand sunt sanse sa afectezi pinionul de plastic din interior, ceea ce poatecrea necazuri mult mai mari (am vazut cateva motoare bulite de la asta). 

Orice ai face acolo ai grija sa aerisesti bine instalatia, folosind surubul de pe chiulasa, altfel e necaz mare de tot

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru sfaturi.

Intrebam daca curge ulei in ideea ca la scoaterea primului simering poate il deranjez/intep cumva pe cel de ulei si trebuie sa il schimb si pe acesta. 

Stiu ca apare ceva uzura si pe ax (la cate pompe am schimbat pana acum la motorul meu), dar ma gandesc sa bag simeringul cu 0,5-1mm mai in interior, cat sa nu astupe weep-hole-ul, dar buza simeringului sa calce pe o sectiune fresh a axului. Oricum, daca ma tine carpeala asta cateva mii de km inainte sa schimb pompa cum se cuvine, sunt mai mult decat multumit.

 

Stiu ca pe interior are pinion de plastic, asa ca intentionez sa lucrez cu maxima atentie cand scot pinul care tine "morisca".

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am facut exact operatiunea asta cum este in video. Ulei nu curge deloc. Recomand sa schimbi ambele simeringuri daca tot desfaci. In legatura cu uzura axului, cauta alt model de simering (aceleasi dimensiuni) cu buzele pozitionate diferit, de exemplu eu am gasit un model de simering acum care calca fix in zonele neatinse de vechiul simering.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bucur ca ti-a iesit operatiunea. Eu eram in cautari pe ebay de simeringuri cu 2 buze sub arculet, in ideea ca una din ele sa pice pe o portiune neafectata de ax. Dar cred ca e mai simplu sa iau modele cu offset diferit al buzei (la aceleasi dimensiuni in rest), si sa vad care se potriveste mai bine pe ax.

 

De care simeringuri ai luat tu? Standard (din NBR...), din Viton (FPM, FKM), din EPDM? M-am uitat pe fisele tehnice pentru NBR si Viton, si nu se impaca cu apa peste 80"C sau cu abur. Din fise, as zice ca pentru simeringul de apa ar trebui din EPDM (care se impaca cu apa fierbinte, abur, solutii, dar nu si cu uleiurile).

 

Ziceam de simeringuri cu 2 buze, cum ar fi asta: https://www.123bearing.eu/seal-CK-10X26X7-FPM.php. Asta e din Viton (pana la 200"C, uleiuri, solventi, etc, fara abur), deci ar merge inspre motor, spre baia de ulei. Ma gandesc ca mai multe buze implica rezistenta mai mare in timp, fixeaza mai bine axul pompei de apa, desi in general la simeringul de antigel e problema.

Simering din EPDM nu prea am vazut chiar peste tot, sunt mai rare, dar la 123bearing.eu vad ca au: https://www.123bearing.eu/seal-OAS-10X26X7-EPDM.php

 

A... si inca o chestie... in nici un document de specificatii nu e trecut offset-ul buzei de etansare fata de marginea simeringului, sa stiu sigur ca nu pica pe portiunea deja uzata a axului. E la ghici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu sa spun exact ce simeringuri sunt...am cumparat dupa dimensiune de la un magazin cu piese de tot felul pentru utilaje agricole. Dar ca si aspect aratau mult mai calitativ turnate...inscriptionate...decat mizeriile OEM cica, pe care le-am inlocuit, care au tinut fix 8000km si au venit cu kitul pompei de apa. Daca ai posibilitatea, mergi la magazine de profil si vezi ce model iti covine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand am cumparat setul original, semeringul de apa era de culoare neagra iar cel de ulei de culoarea celui de la Viton.

Mi-au ramas doua semeringuri Viton si un set de pinioane de pompa de apa, pentru cine intereseaza. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Caut sa cumpar doua roti de BMW G650 GS, cele de aliaj (17 si 19 inch).

Share this post


Link to post
Share on other sites

au fost pe olx acu ceva vreme, 1000ron, aratau bine. dar...sincer... daca totul e ok la cele cu spite nu pierzi nik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi s-a pus pata pe rotile de aliaj dupa ce am pierdut 6 ore la Ikea sa schimb camera pe spate.  Noroc ca eram cu un prieten, m-a dus acasa, am luat sculele si camera, ne-am intors la motor si...nu am reusit sa dejantez cauciucul. Era lipit de janta. Dupa ce l-am calcat in tote felurile cu motorul lui (am incercat inclusiv metoda cu cricul, metoda cu trei leviere, am sarit inclusiv pe leviere) i-am legat roata in spate si l-am trimis la vulcanizare. La primele doua vulcanizari nici nu au vrut sa se uite la roata, abia la a treia a reusit sa-l convinga pe "mecanic" sa ii dejanteze cauciucul. Apoi, inapoi la Ikea cu roata, unde am schimbat camera. Si dupa ce am inlocuit camera, apuca-te Vali si chinuie-te sa aliniezi toate gaurile sa poti baga axul. Pana m-am enervat si am culcat motorul pe o parte.

Daca aveam roti de aliaj, bagam snur, cu 2-3 capsule umflam roata si imi vedeam de treaba mea. La masina am facut pana in 10minute, asta ca am fumat doua tigari.

Stiu ca rotile spitate sunt mai rezistente si se repara mai usor, dar ma trece un fior pe sira spinarii numai cand ma gandesc la urmatoarea pana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la a treia pana in acelasi an ai sa constati ca este aceeasi treaba ca si in cazul snurului poate cu o tigara in plus. Daca faceai pana in mijlocul campului fara prieten si fara cric central intelegeam sa te treaca transpiratiile dar asa... Este o treaba de exercitiu. Smecheria este sa omori cel putin un rand de anvelope pe sezon si sa ti le schimbi singur. Bafta si km fara pene!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anvelopele le schimb singur, nu la fiecare sezon ca nu merg atat de mult, cam la doua sezoane. Poate ca nu m-am obisnuit inca cu BMW-ul si cu etrierul lui care nu sta locului, la Pegaso puteam sa fac penele cu ochii inchisi. Dar, eu ma gandesc si la scule si la volumul ocupat de ele. Si cel mai mult ocupa camerele. In cel mai rau caz, pot lua doar o camera de 19 , am aplicat metoda asta si functioneaza. Camera de 19 poti baga in roata de 17, greu, face cute, dar intra si ajungi acasa. Dar nu mai bine lasi levierele, camerele si cheile acasa si iei doar un set de snururi si capsulele de CO2. Astea le poti baga lejer in mini portbagajul din spatele seii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

departezi placutele; bagi axul prin etrier; infigi roata cu discul in etrier si bagi putin piciorul sub ea sa te ajute la aliniere; bagi axul prin roata si il infigi pana ajungi pe partea aialalta apoi te ocupi de aliniat cu intinzatorul de pe dreapta. maxim 2 minute in total. 

 

Puneti camere noi la fiecare schimbare de cauciuc si nu mai aveti probleme cu penele decat in caz de cui zdravan. 

Marcile de cauciucuri dejanteaza diferit - poti alege una mai moale 

Am facut o singura pana - cui de 15 cm luat pe la padure dincolo de snagov. Mers pana acasa pe pana cu 60- 80 (cauciucul era pe duca oricum)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat jos roata si pus la loc, trebe sa o poti face cu ochii inchisi. my2cents

pentru asta am renuntat la aparatoarea pe dupa roata, imi era in cale, doar aparatoare la lant.

Am fost ferit de pene pana cum, desi la un moment dat m-am luptat sa schimb o camera. I feel you.

Obs . personale:

-cu cat un cauciuc e mai batran cu atat e mai tare si mai greu de dat jos.

-pentru varianta cu snur, recomand etansat rotile spitate cu silicon de parbriz si renuntat la camera complet, s-a mai discutat si rasdiscutat pe aici, merita zic eu...cu toate astea din lene nu o fac, poate la urm. schim de cauciucuri.

-upgrade-ul cu roti de aliaj se merita pentru cine merge mai mult pe asfalt . totusi, de pe ebay...e un upgrade de 300e...la o moto a carui pret pe piata e de 2500-3000EUR...zic ca e cam multicel, la revanzare nu cred sa se simta upgrade-ul. Iarasi my2cents

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cautand pe forum un thread despre G650 XChallenge am dat peste acest topic, mai exact peste posturile de mai jos - se pare ca am gasit fix momentul din 2012 cand @zigzag a cumparat motocicleta asta care a ajuns acum la mine :D hahaha ce tare ca am recunoscut-o dupa poze.

 

Mi se pare tare ca e a doua motocicleta cumparata cu istoric pe acest forum :).

 

Daca are cineva nevoie de manualul de service pe DVD, l-am descarcat si eu in seara asta:

image.thumb.png.5dab85d0a55f56d5fa38624a8e5cc70b.png

 

On 26.01.2012 at 15:09, zigzag said:

 

Zis si facut :banana:

 

post-3463-0-44262000-1327583287_thumb.jpg

 

On 27.01.2012 at 14:36, zigzag said:

Multumesc din nou pentru toate urarile! :cheers:

ERU, prea multe n-am sa modific. Are deja un mic suport pentru bagaje pe codita si protectiile BMW pentru manete care sunt extrem de solide.

post-3463-0-84601000-1327665723_thumb.jpg post-3463-0-32256700-1327665733_thumb.jpg.

Voi schimba cauciucurile cu niste "maselate" si pedala schimbatorului de viteze cu una TT

post-3463-0-84118700-1327665960_thumb.jpg.

Mai pun niste fiare BMW si inca ma mai gandesc daca sa iau si protectiile TT pentru radiator.

post-3463-0-52709400-1327665716_thumb.jpg r post-3463-0-14052500-1327667379_thumb.jpg.

Imi mai trebuiesc niste "jampiere" neopren, filtru aer din burete si niste inaltatoare ghidon. Cam asta imi vine in cap momentan. Dar, mai studiez problema, poate mai gasesc si alte solutii sa sparg tot portofelu' :D

Nu stiu ce-i aia X-Central :scratch:

 

Edited by AlexAB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...