Sari la conținut

Anvelopele on si off


Postări Recomandate

  • 2 weeks later...
  • Răspunsuri 2,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ai jumate de cauciuc pe asfalt, la ce te astepti? Alea sunt pentru macadam nu trafic de bucuresti.

 

Omul vrea pt. 50/50 - a precizat. Basca, il doare in brisca de Bucuresti, ca-i din Iasi... tu ce-ai vrea sa-i recomanzi in conditiile astea? Dunlop Qualifier? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai jumate de cauciuc pe asfalt, la ce te astepti? Alea sunt pentru macadam nu trafic de bucuresti.

Te-ai dat tu cu ele? Nu de alta dar am impresia ca vorbesti din auzite. TKCurile au renumele de cele mai bune cramponate pe asfalt, deci afirmatia ta initiala m-a surprins.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intre timp ma verificat presiunea si e aceeasi, mi s-au futut de la altceva. Oricum nu conteaza asta, oi fi nimerit un set cu probleme. Pusesem link sa vada omul ca chiar am caucioace din alea si de aia le injur, ca nu-mi plac deloc.

 

Daca le ia pentru 50/50 atunci is ok. Daca le ia mai mult pentru oras, dumnezau cu mila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cumara karoo T sunt excelente in teren greu, si pe asfalt pe ud sunt foarte aderente iar ca rezistenta la mine au 11.000 si din spate mai scot 2000km in condintiile in care am mers mult numai pe asfalt. 90%

cum naiba mergeti voi 11 mii cu crampoanele alea? ca eu am facut praf Trailmax (care ne e cu crampoane)la 9 mii km? adevaru' ca ma cam dau la ea :rolleyes:

 

Eu am avut Enduro Sahara3 pe o Africana din trecut si am fost foarte multumit.

la banii aia ar fi chiar culmea sa fie altfel :scratch: ... oricum dupa ploaie nu cred ca se compara cu karooT sau TKC

 

O sa-ti rupi gatul pe strada cu ele. Nu sunt de asfalt alea. Pe ud nici sa nu te gandesti sa iesi. Ale mele s-au dus in vreo 4-5000km, majoritatea facuti pe asfalt.

presupun ca am acelasi fel de condus, sa pun karooT ? ma dau si off dar si tare pe asfalt :D

 

ce cauciucuri sa pun pe un dakar care sa fie bune pe uscat si ploaie.nu intru pe off-road cu el merg numai pe strada ,de fapt nu am intrat niciodata,pt asta am un dr 350.acum am dunlop trailmax.sunt bune ,dar ma gindesc ca poate sunt altele si mai bune.

s-au scumpit Trailmax si s-au ieftinit Sirac ... acum sunt cam acelasi pret ... Sirac avea pret comparativ ce Sahara :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum naiba mergeti voi 11 mii cu crampoanele alea? ca eu am facut praf Trailmax (care ne e cu crampoane)la 9 mii km? adevaru' ca ma cam dau la ea :rolleyes:

 

 

 

nu am explicatie dar asta e realitatea :) e clar ca pe spate crampoanele de pe mijloc sunt aproape duse dar am mers pe nisip si a fost ok n-a avut greturi si cu TDM-ul e naspa rau pe nisip pt ca are cam 55 spre 60% greutate pe fata ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te-ai dat tu cu ele? Nu de alta dar am impresia ca vorbesti din auzite. TKCurile au renumele de cele mai bune cramponate pe asfalt, deci afirmatia ta initiala m-a surprins.

 

 

Confirm afirmatia ta!

 

Eu am cu ele pana acum 5600 km, si am mers apropape 95 % doar pe asfalt - atat uscat, cat si umed.

Pe curbe motocicleta se apleaca peste asteptari - Cheia - Brasov se face fluierand!

 

Restul de 5% l-am mers peste tot: macadam, pietris, drumuri de pamant, iarba si ... nisip - motivul principal pentru care le-am si luat.

Pentru a putea campa pe plaja, am nevoie sa merg ceva km pe un drum de pamant, apoi pe nisip.

 

In plus, nu sunt deloc galagioase - dupa cum se spune!

Datorita parbrizului mare, merg tot timpul cu flipul deschis, si ... aud doar motorul!

 

TKC 80 are insa doua mari dezavantaje:

- pretul destul de mare

- daca le folosesti preponderent pe asfalt se tocesc relativ repede - DAR - repet inca o data, mergi cu ele oriunde!

 

Pentru cei care nu sunt interesati de nisip, recomand - din experienta - Heidenau K60.

ATENTIE INSA: se poate ca la motocicletele mai usoare si cu tractiunea pe lant, situatia sa difere; eu le-am folosit pe R 1200GS, iar problemele au aparut doar cand motocicleta este incarcata cu bagaj.

Anul trecut, in drumul spre locul de campare de pe plaja, am mers vreo 400m ... pe aratura! Atunci am ramas mai mult decat surprins atat de motocicleta cat si de cauciuri!

Pozele sunt facute anul trecut, cand aveam K60 - ultima este facuta anul acesta, in drumul spre mare, cu TKC 80.

 

Ca si la anvelopele masinilor de teren, profilul "V" - asa cum este si la K60 pe spate - este conceput pentru a "sapa" - a ajunge la un strat de zapada mai tare sau lau unul de pamant in cazul in care se merge prin noroi.

 

Tocmai aici apare diferenta - ma refer la mersul pe nisip - intre K60 si TKC 80.

 

Daca totusi as avea o motocicleta pe lant - si avand in vedere experientele anterioare - m-as incumeta totusi sa folosesc K60-ul pe nisip.

Galen care a mers pe plaja de la Vadu cu ele - dar Africana are lant - poate spune mai multe in acest sens.

 

O alta varinata buna peste tot - din ceea ce am citit doar - se pare ca este Karoo T.

post-4731-0-16476200-1322739607_thumb.jpg

post-4731-0-89680200-1322739998_thumb.jpg

post-4731-0-70712400-1322740037_thumb.jpg

post-4731-0-24825600-1322740210_thumb.jpg

post-4731-0-85776100-1322740488_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu-s de acord ca v-urile de la k60 ajuta pe noroi / nisip... nici densitatea crampoanelor / distanta dintre ele nu ajuta prea mult... cu toate astea k60 sunt bune. pe asfalt le-as pune deasupra tkc, cel putin pt 130/80 17 sau 140/80 17. Mai bune ca astea pe asfalt doar cu Sirac am mers dar alea au un profil light.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu-s de acord ca v-urile de la k60 ajuta pe noroi / nisip... nici densitatea crampoanelor / distanta dintre ele nu ajuta prea mult... cu toate astea k60 sunt bune. pe asfalt le-as pune deasupra tkc, cel putin pt 130/80 17 sau 140/80 17. Mai bune ca astea pe asfalt doar cu Sirac am mers dar alea au un profil light.

 

Citeste cu atentie - eu am spus "Pentru cei care nu sunt interesati de nisip, recomand - din experienta - Heidenau K60!

Intrucat nu am fost niciodata interesat de noroi ... nu ma pot exprima asupra comportamentului lor, in cazul in care au aceasta destinatie.

Dar avand in vedere faptul ca sunt catalogate ca fiind M&S, ma indoiesc ca nu s-ar descurca.

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am montat guma pe roata fata fix invers si mi se pare destul de stabila pe orice am mers(noroi,nisip pe plaja,zapada). Spatele fiind 140 Scout a trebuit sa-i sap banda aia centrala cu o scula de folosesc vulcanizarile pentru roti de camioane.Am cu perechea actuala cam 10000km si s-a dus cam jumate din profilul initial. Probabil ca ar putea trece de 16000 km in conditii acceptabile.

 

DSCN3896Large.jpg

 

Problema este ca nu mai este avantajul de pret de la inceputurile K60 si ma gandesc sa-mi pun urmatoarele

ceva gen Pirelli MT21,pe care l-am gasit la pret chiar usor mai mic decat K60 Scout.

Stie cineva ceva concret despre MT21? cati km rezista, cum sta pe asfalt?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spatele fiind 140 Scout a trebuit sa-i sap banda aia centrala cu o scula de folosesc vulcanizarile pentru roti de camioane.

 

Poti sa detaliezi? Ai tunat guma cand a ajuns la banda sau anterior? Ce efect a avut? De ce nu K60 regular?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am montat guma pe roata fata fix invers si mi se pare destul de stabila pe orice am mers(noroi,nisip pe plaja,zapada).

 

Vad ca ti-ai pus janta de 19" pe fata (sau doar mi se pare mie?). In conditiile astea, presupun ca si guma e speciala pt fata... daca e asa ma roade curiozitatea, de ce ai pus-o invers? Ai pus-o asa de la inceput, sau ai intors-o ulterior?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu ceva timp in urma, producatorii de cauciucuri moto puneau sensul de rotaie al cauciucului fata de parca ai avea tractiune pe fata. Motociclistii isi montau cauciucul invers, ca V-urile sa lucreze pe franare. Probabil a sesizat cineva producatorii de cauciucuri si acestia au inceput acum sa indice sensul de rotatie al cauciucului fata in sens opus fata de cel spate. Adica cele 2 cauciucuri au orientari opuse. Acum nu stiu ce a vrut sa spuna svgobi cu montatul invers ca eu vad in poza ca la pus de parca ar avea tractiune pe roata fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,e pus ca si cum ar avea tractiune pe fata, invers decat este indicat de fabricant.

Teoria mea este conform cu poza:

Fig 1,cauciuc pus ca la mine; forta centrifuga este aprox perpendiculara pe

crampoanele pe care calca roata,roata transmitand bine forta catre sol.

Fig 2,cauciuc pus conform indicatiei fabricantului; forta centrifuga este aprox

paralela cu crampoanele pe care calca roata,cauciucul netransmitand acea forta la sol.

post-15386-0-31791300-1322775403_thumb.jpg

 

Roata e de 19, am pus guma asa dupa experientele cu precedentul set de k60 de spate pus

pe fata pe roata originala de 17.

La cauciucul de spate am taiat banda centrala cand s-a uzat guma pana la ea; scazuse

considerabil aderenta pe off cu banda aia centrala continua.

Nu as fi tentat de K60 normal fiindca are profil ceva mai mic (cam cu un sfert ochiometric)

decat Scout si eu sunt in cautarea unui cauciuc low budget mai fioros ptr off

Editat de svgobi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca forta centrifuga e perpendiculara pe traiectorie. Paralela cu raza virajului. Ce ai desenat acolo e o rezultanta a fortei centrifuge si a fortei de inertie a mobrei in cazul franarii. Deci cand franezi pe viraj e mai bine sai ai V-urile ca tine. Cand franezi drept e mai bine sa ai V-urile invers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,e pus ca si cum ar avea tractiune pe fata, invers decat este indicat de fabricant.

Teoria mea este conform cu poza:

Fig 1,cauciuc pus ca la mine; forta centrifuga este aprox perpendiculara pe

crampoanele pe care calca roata,roata transmitand bine forta catre sol.

Fig 2,cauciuc pus conform indicatiei fabricantului; forta centrifuga este aprox

paralela cu crampoanele pe care calca roata,cauciucul netransmitand acea forta la sol.

post-15386-0-31791300-1322775403_thumb.jpg

 

Roata e de 19, am pus guma asa dupa experientele cu precedentul set de k60 de spate pus

pe fata pe roata originala de 17.

La cauciucul de spate am taiat banda centrala cand s-a uzat guma pana la ea; scazuse

considerabil aderenta pe off cu banda aia centrala continua.

Nu as fi tentat de K60 normal fiindca are profil ceva mai mic (cam cu un sfert ochiometric)

decat Scout si eu sunt in cautarea unui cauciuc low budget mai fioros ptr off

in cazul franarii roata fatza va acumula pamant spre centru si aderenta va scadea , in loc "sa sape" spre substrat care este mai tare(cum face plugul de zapada) ... ma rog, tu vei spune ca franezi numai cu spatele pe pamnt. Ma mai duce gandu' si la aia care acvaplaneaza pe lacuri cu mobrele

Aia cu forta centrifuga nu o inteleg ... mobra e la fel de grea :scratch:

 

OFF- fa un efort si schimba-ti mobra cu una enduro , una cu parbriz poate fi mai decenta la viteza decat Suzi din poza + ca gumele alea si crash-barul nu vor mai parea caraghioase pe mbra aia ;)

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca forta centrifuga e perpendiculara pe traiectorie. Paralela cu raza virajului. Ce ai desenat acolo e o rezultanta a fortei centrifuge si a fortei de inertie a mobrei in cazul franarii. Deci cand franezi pe viraj e mai bine sa ai V-urile ca tine.

 

Da,m-am exprimat gresit,de fapt ma refeream la forte transmise catre sol.

 

Cand franezi drept e mai bine sa ai V-urile invers.

 

Aici ar fi teoria ca v-ul se infige cu varful iar invers patineaza. Din ce am experimentat pana acum mai usor am pierdut fata pe viraje cu cauciucul pus conform producatorului,chiar fara franare, decat la frana pe drept.

 

Probabil ca urmatoarea va fi una enduro,cand o crapa asta.

Cat despre cum arata,e ultimul lucru de care-mi pasa.

Editat de svgobi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesante teorii :) Ideea e ca de fapt te referi probabil la virajele la viteza redusa, pentru ca cele pe asfalt se fac corect cu countersteering. Acuma mai e un aspect, forta centrifuga se aplica perpendicular pe planul rotii si nu la un anumit unghi cum ai figurat tu. La razele obisnuite de viraje nu prea ajung sa fie aplicate paralel cu laturile V-urilor in nici o situatie. Directia V-urilor depinde in mod real de asigurarea tractiunii maxime la roata motoare si a aderentei optime la frinare la roata din fata.

 

Fabricantii recomanda in urma unor teste riguroase sensul optim de rotatie pentru ambele roti. Eu zic ca e bine sa-i credem, dar asta nu inseamna ca nu se pot face experimente. Ce pot sa va spun sigur e ca initial am pus K60-ul de pe fata la ochi, adica invers de cum indica firma, apoi l-am intors. In mod cert, pus pe sensul de rotatie indicat de sageata a mers mai bine atit pe asfalt cit si mai ales in teren.

 

Apropo, sint si eu intr-o dilema. Merg de 3 sezoane cu Heidenau, iar ultimul e scout, s-a comportat excelent pe asfalt dar ceva mai slab pe teren decit cele vechi fara banda.In schimb am cu el cam 15 mii si inca mai pot face vre-o 5 mii. Ramin deocamdata totusi la parerea ca Heidenau K60 e cea mai buna guma pentru motoarele all road grele tinind cont de compromisul intre comportamentul pe asfalt, off si durabilitate. Cred ca de aceea l-au si scumpit.

La primavara doresc sa experimentez pe africana si guma shinko E75. A mai incercat-o cineva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Anvelopele on si off

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...