andrei belcic Postat Octombrie 13, 2015 Share Postat Octombrie 13, 2015 Una e duritatea suprafatei de rulare si alta e tzepeneala peretilor laterali cand dezumfli cauciucul. Si eu am mers cu un Tourance EXP mult si bine pana m-am prins ca am pana. Iar Tourance-ul EXP e cam moale de fel, pe coama. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shrek1974 Postat Octombrie 13, 2015 Share Postat Octombrie 13, 2015 Schimburile de k60 le-am facut cu un baiat de la Mitas (Chemtraders), care e pe la toate competitiile sportive. El doar cu asta se ocupa, face cam 6 schimburi intr-o ora (asa spunea el). 6x2 roti pe ora inseamna o roata in 5 minute, inclusiv demontat-montat pe capra. Singur. La k60 am dat si eu o mana de ajutor si mai avea un coleg cu el... Nu stiu sa iti spun exact, dar a trecut mai bine de juma de ora inlocuirea gumelor. S-a uitat de vreo doua ori daca nu cumva sunt mai mici decat janta Cred ca se grabea prea tare, fiind atat de obisnuit, ca, nu stiu...dar parca mai mult dura... A trebuit sa unga cauciucul, altfel nu reuseau. La a doua a fost mai simplu, aveau experienta de la prima... Iar pusu' rotii spate la loc a presupus mai mult de juma de ora cu el si inca doi, eu tinand-o in echilibru. Cum aveau axul de centrat roata usor stramb, a trebuit sa fac echilibrarea rotilor a doua zi in alta parte (cu o saptamana inainte il intrebasem daca e ok si pot sa le echilibrez la ei...intre timp se stramba axul) numai ca de data asta, pusu' rotii spate la loc dura mai mult de-o ora, tot cu 3 in spate, iar eu cu echilibru'. De asta data se lasa cu sange vreo doi isi belira destele de le intra toata meseria in acea zi...acum cred ca isi dau doctoratul in injuraturi. Asa ca, nefratele meu, cat de moale poate parea, e tare. Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Octombrie 13, 2015 Share Postat Octombrie 13, 2015 Shrek, e tare pe laterale. Pe suprafata de rulare e moale. Ce nu intelegi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Octombrie 13, 2015 Share Postat Octombrie 13, 2015 Schimburile de k60 le-am facut cu un baiat de la Mitas (Chemtraders), care e pe la toate competitiile sportive. El doar cu asta se ocupa, face cam 6 schimburi intr-o ora (asa spunea el). 6x2 roti pe ora inseamna o roata in 5 minute, inclusiv demontat-montat pe capra. Singur. La k60 am dat si eu o mana de ajutor si mai avea un coleg cu el... Nu stiu sa iti spun exact, dar a trecut mai bine de juma de ora inlocuirea gumelor. S-a uitat de vreo doua ori daca nu cumva sunt mai mici decat janta Cred ca se grabea prea tare, fiind atat de obisnuit, ca, nu stiu...dar parca mai mult dura... A trebuit sa unga cauciucul, altfel nu reuseau. La a doua a fost mai simplu, aveau experienta de la prima... Iar pusu' rotii spate la loc a presupus mai mult de juma de ora cu el si inca doi, eu tinand-o in echilibru. Cum aveau axul de centrat roata usor stramb, a trebuit sa fac echilibrarea rotilor a doua zi in alta parte (cu o saptamana inainte il intrebasem daca e ok si pot sa le echilibrez la ei...intre timp se stramba axul) numai ca de data asta, pusu' rotii spate la loc dura mai mult de-o ora, tot cu 3 in spate, iar eu cu echilibru'. De asta data se lasa cu sange vreo doi isi belira destele de le intra toata meseria in acea zi...acum cred ca isi dau doctoratul in injuraturi. Asa ca, nefratele meu, cat de moale poate parea, e tare. Numai bine! Eu cand am facut pana pe coclauri n-am avut nicio problema in a da jos gumele. Nici pe fata, nici pe spate. Am fost doar doi si am avut doar o surubelnita grosa si o coada de cheie engleza. Cand am schimbat gumele baiatu' care le-a schimbat n-a avut niccio greata. La Mymoto le-am schimbat. » Post actualizat in 13 Oct 2015 19:06 Shrek, e tare pe laterale. Pe suprafata de rulare e moale. Ce nu intelegi? Eu inteleg ce zici, Andrei, dar mie nu mi s-au parut tari pe nicaieri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Octombrie 14, 2015 Share Postat Octombrie 14, 2015 (editat) E cunoscuta treaba cu montatul si demontatul K60 scout pe spate. Intra foarte greu pe janta chiar si la vulcanizare. Nici nu am incercat sa il demontez cu levierele de pe moto(20cm), avand o experienta anterioara. M-am dus cu o masina la vulcanizare si chiar se monteaza greu. Cu leviere iti blestemi zilele si mai zgarii si janta degeaba. Trebuie sa avem in vedere si de pe ce janta se da jos SCOUT-ul ca asta influenteaza mult montatul. Asa ca, de pe janta mea de spate fooooarte greu sa il dai la levier in mijlocul padurii. 90/90/21 pe 2.15 il dau jos in 2/3 minute, in schimb 150/70/18 pe 4.25 e chinuiala maree, doar in caz de forta majora sa ma apuc cu levierele. In schimb e bine ca merge pe pana. Am dat jos moto de pe cricul central, am scos-o din garaj, am plecat 20 m si dupaia m-am oprit ca parca era ceva ciudat. Are paretii laterali foarte tari, sustinea foarte bine motorul pe pana, de la departare zici ca nu ai pana. Puteam sa ajung la vulcanizare(4 km) pe pana, dar aveam masina la dispozitie. Inainte mergeam cu 2.8 bari pe spate cu pasager si bagaje cu MT90, cu K60 merg cu 2.4 si tot imi pare mai rigid cauciucul. Asa ca, pana pe spate cu Scout e o belea mare daca nu am acces la vreo vulcanizare. Ma gandesc sa fac rotile tubeless la iarna. Editat Octombrie 14, 2015 de wawessh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Octombrie 14, 2015 Share Postat Octombrie 14, 2015 O fi 150-ul mai simtitor mai dur decat 130-ul meu? Posibil... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Octombrie 14, 2015 Share Postat Octombrie 14, 2015 tare / moale sau greu / usor de dejantat are mare legatura cu varianta de cauciuc tt sau tl... daca e tl se dejanteaza mai greu decat tt acelasi model. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razvan G Postat Octombrie 14, 2015 Share Postat Octombrie 14, 2015 Din câte am observat pe site-ul producătorului in primăvara, când mi-am luat un set nou de K60 Scout, se mai produce doar varianta TL - recomandate si pe janta cu camera... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Octombrie 14, 2015 Share Postat Octombrie 14, 2015 Si al meu e tot TL si am camera in el. Si de asta e mai rigid, cand trec la tubeless cred o sa imi para mai ok. Cu aderenta nu am probleme cu el pe asfalt, insa are 2 mari probleme: feedback la inclinatii mari(m-am dat cu slick-uri si semislick-uri si am ramas setat-asa ca e subiectiva asta, doar ca mt-90 e mult mai ok la inclinatii, inca tkc-80 e cel mai prost dintre astea 3). Asta e din cauza formei lui(k60) de cauciuc de masina si a lateralelor foarte tari. Bine, sunt tari ca sa poti sa mergi cu presiune mai mica.Tkc 80 cu presiune mica, indoi janta garantat(pe fata e foarte moale pe lateral) Banda pe mijloc-dar si aici e discutabila, ca a fost pusa ca sa tina mai mult cauciucul, dar cum dai de putina iarba sau namol, aluneca de dracii il iau la presiunea de strada fara sa fortezi. Oricum, cauciucul on-off ramane un COMPROMIS. Trebuie gasit compromisul individualizat pe fiecare mobra/rider in parte. Acum testez TKC80 pe fata si K60 Scout pe spate. Un compromis, deocamdata nu am testat ceva mai ok pentru ture on-off. Problema la 990 e ca mananca cauciucul spate pe paine. TKC-80-3000-4000 km in stilul meu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Octombrie 14, 2015 Share Postat Octombrie 14, 2015 incearca, daca se mai gaseste Metzler Karoo T (e o versiune mai rezistenta fata de Karoo-ul normal) caremele mari si rezistente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Octombrie 14, 2015 Share Postat Octombrie 14, 2015 incearca, daca se mai gaseste Metzler Karoo T (e o versiune mai rezistenta fata de Karoo-ul normal) caremele mari si rezistente e cam tkc la lifetime. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Octombrie 15, 2015 Share Postat Octombrie 15, 2015 De obicei merg in off cu presiunea mica...cam 0,5. S-a intamplat sa dezumflu roata pe spate la 0,3 si...motorul are peste 170 fara fluide, eu 95 plus echipament si rucsac inca cel putin 5 kg, roata spate, din cauza duritatii, a ramas in conditii optime. A trebuit sa verific ceva mai des valva. Atat. Cand am iesit pe sosea a trebuit sa intru in curbe mai cu atentie, ca.mi fugea spatele...asta pana la prima benzinarie. Deci...o fi tare? Moale, oricum, nu-i. Ma refer la k60 scout. manometrul tau este defect » Post actualizat in 15 Oct 2015 19:47 Schimburile de k60 le-am facut cu un baiat de la Mitas (Chemtraders), care e pe la toate competitiile sportive. El doar cu asta se ocupa, face cam 6 schimburi intr-o ora (asa spunea el). 6x2 roti pe ora inseamna o roata in 5 minute, inclusiv demontat-montat pe capra. Singur. La k60 am dat si eu o mana de ajutor si mai avea un coleg cu el... Nu stiu sa iti spun exact, dar a trecut mai bine de juma de ora inlocuirea gumelor. S-a uitat de vreo doua ori daca nu cumva sunt mai mici decat janta Cred ca se grabea prea tare, fiind atat de obisnuit, ca, nu stiu...dar parca mai mult dura... A trebuit sa unga cauciucul, altfel nu reuseau. La a doua a fost mai simplu, aveau experienta de la prima... Iar pusu' rotii spate la loc a presupus mai mult de juma de ora cu el si inca doi, eu tinand-o in echilibru. Cum aveau axul de centrat roata usor stramb, a trebuit sa fac echilibrarea rotilor a doua zi in alta parte (cu o saptamana inainte il intrebasem daca e ok si pot sa le echilibrez la ei...intre timp se stramba axul) numai ca de data asta, pusu' rotii spate la loc dura mai mult de-o ora, tot cu 3 in spate, iar eu cu echilibru'. De asta data se lasa cu sange vreo doi isi belira destele de le intra toata meseria in acea zi...acum cred ca isi dau doctoratul in injuraturi. Asa ca, nefratele meu, cat de moale poate parea, e tare. Numai bine! pt ca TL sunt mai greu de schimbat decat TT » Post actualizat in 15 Oct 2015 19:51 . Inainte mergeam cu 2.8 bari pe spate cu pasager si bagaje cu MT90, cu K60 merg cu 2.4 si tot imi pare mai rigid cauciucul. cred ca 2-2.1 pt o mobra de 200 kg este ideal, indiferent de marca gumei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shrek1974 Postat Octombrie 15, 2015 Share Postat Octombrie 15, 2015 (editat) » Post actualizat in 15 Oct 2015 19:47 pt ca TL sunt mai greu de schimbat decat TT Asa-i Ce tare!!! nu am avut vreodata manometru pe doua roti... dezumflam din "ochi ", apoi, cand ajungeam prin vreo benzinarie, reveneam la 2.0 si observam cat era manometrul tau este defect Editat Octombrie 15, 2015 de shrek1974 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Octombrie 16, 2015 Share Postat Octombrie 16, 2015 (editat) @yuk Te las pe tine sa mergi cu 2-2.1 cu 990 cu 2 persoane si bagaje(inclusiv de campare-cort.....). Si apropo, nici mobra nu are singura 200 de kg, chiar daca imi doresc asta. Incarcat ajung la ~430-440 kg. Si cu mai putin de 2.4 pe fata nu pot sa merg ca devine instabila pe franari agresive, flexeaza prea mult cauciucul. Pe offroad, e altceva, oricum nu scad prea mult pe fata cu TKC 80 ca am indoit janta de 2 ori deja.Urmeaza una de 950 SuperEnduro. Poate imi mai schimb parerea cu timpul. Editat Octombrie 16, 2015 de wawessh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Octombrie 16, 2015 Share Postat Octombrie 16, 2015 Ăia de s-au chinuit cu K60 la montare ( mai ales roata, jumătate de oră !?!?!) cred că aveau experienţă numai cu gume de bicicletă, pe care le bagi cu mâna. În jumătare de oră fac schimbul la cauciucul spate K60 Scout, Karoo T sau TKC80 TL 140/80-R17 cu tot cu demontatul roţii, dejantat cu cricul central şi leviere de 30cm. Asta dacă e absolut nevoie, dacă nu am chef merg cu ele pe pană. Atât timp cât n-o bruschezi cu acceleraţia nu se dejantează şi merge decent. Cu un set de K60 scout merg în offroad cu pasager cu 1atm pe faţă şi 0.6atm pe spate. Şi merg... CU TKC80/KarooT ce le-am avut pe janta TL pe spate am mers de multe ori cu presiune foarte mică (spre zero), mergeam la vulcanizare, ţineam apăsat 2 secunde pe pistol şi deabia atunci începea să arate manometrul indicaţie de 0.6-0.8atm. Nu s-au dejantat, dar am îndoit la o aterizare nesimţită buza jenţii spate şi până am revizuit problema am avut parte de o grămadă de pierderi bruşte a întregii presiuni din roata spate, când acceleram agresiv în curbă. Pe faţă am avut TKC80, am mers cu presiuni de ~1atm deşi mi s-a părut cam mică, e foarte elastică guma şi dai cu janta de toate pietrele. Pe făţă cu TKC cam 1.4-1.5 am observat a fi potrivit pentru macadam viteză. Când mi-am schimbat cauciucurile, în 2012, la TKC80 (dot 2012) nu simţit diferenţa pe aderenţă asfalt (uscat, ud, rece) în comparaţie cu Anakee2(dot 2011) atât singur cât şi cu pasager, mers agresiv (faţă de anvelope, aderenţă). KarooT ce l-am pus pe spate în 2013 (dot 2012) părea că nu-i place pe ploaie la fel de mult ca şi TKC-ului, dar nu am apucat să merg cu el pe vreme rece. Am mers şi eu la început cu Anakee2 umflate la presiune de stradă pe off şi mi se părea super tare. Pe urmă am scăzut presiunea în ele şi iar mi se păreau super tare, că puteam plimba spatele din şanţ în şanţ din acceleraţie. Dar de când am pus primul set de TKC80 şi am văzut ce înseamnă distracţia adevărată, cu o roată faţă care are aderenţă şi merge unde doreşti şi roata spate care, din suficientă acceleraţie, o poţi plimba tot din şant în şanţ. Consider de ceva ani că pentru o motocicletă grea, adventure, cea mai potrivită variantă (aderenţa şi longevitate) este TKC80 pe faţă şi K60 Scout pe spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Octombrie 16, 2015 Share Postat Octombrie 16, 2015 Eu am un sezon cu mitas e09 dakar pe fara si simplu pe spate. Inainte am avut Tourance 5 ani si imi pare rau pentru timpul irosit. Fac mai mult off, dar nu ma feresc de asfalt. Am facut si cluj-sucevita si nu a murit nimeni de la vibratii. La pretul pe care il au, nu ma deranjeaza sa le schimb la 2 -3 ani. Presiunea in roti o las dupa ureche sau cu un manometru care arata aprox( o sa iau unul mai performant). La 0,6 nu am avut probleme pe off si pana la benzinarie, maxim un huruit mai mare. Merg cu 2,1 pe ambele si tin sa mentionez ca ma inclin mai tare cu astea decat cu tourance. Am prins si ploaie si frig si aderenta a fost buna ( la urma urmei nu trebuie mers ca pe uscat sau circuit). Avem in gasca si un motor cu k60 si e cam dezamagit de ele. Tot la mitas va ajunge sau michelin T.? P.s. Inca nu am facut pana niciunul ca sa vedem cat de greu sau usor ( cu scule adecvate) va fi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Octombrie 16, 2015 Share Postat Octombrie 16, 2015 Andry... încearcă tck80 față și mitas e09 dakar spate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Octombrie 16, 2015 Share Postat Octombrie 16, 2015 (editat) Sebi, incearca C19 fata, cu E09 Dakar spate. Editat Octombrie 16, 2015 de ERU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Octombrie 16, 2015 Share Postat Octombrie 16, 2015 măi ERU-le.... aici Enduro Touring & Adventure... nu Cross!!!! Arată sexos domnu cauciuc... dar... ăla e cam doar de offroad și asfalt proaspăt turnat și nebătut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Octombrie 16, 2015 Share Postat Octombrie 16, 2015 măi ERU-le.... aici Enduro Touring & Adventure... nu Cross!!!! Arată sexos domnu cauciuc... dar... ăla e cam doar de offroad și asfalt proaspăt turnat și nebătut. Roata mea fata, te-ar contrazice daca-ar putea vorbi. Mi-au zis mai multi ca in 1000 km de asfalt nu o sa mai am crampoane, dar dupa peste 5k, crampoanele inca sunt la locul lor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Octombrie 16, 2015 Share Postat Octombrie 16, 2015 Nu pot să încerc ceva care nu ţine pe asfalt ud, pentru că ştii bine că am numai două poziţii la acceleraţie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Octombrie 16, 2015 Share Postat Octombrie 16, 2015 Roata mea fata, te-ar contrazice daca-ar putea vorbi. Mi-au zis mai multi ca in 1000 km de asfalt nu o sa mai am crampoane, dar dupa peste 5k, crampoanele inca sunt la locul lor. ma, daca in continuare se ghidoneaza ca atunci cand am merse eu cu ea... e nasoala pe asfalt combinatia... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Octombrie 17, 2015 Share Postat Octombrie 17, 2015 Andry, eu am avut pe TDMul meu 850 Karoo T pe spate, folosit 95% pe strada, am urmat sfatul lui Cristi-mic si am folosit la el o presiune intre 1.5 si 17atm in functie de incarcare. m-a tinut 13.000km cand mai avea cam 3mm din crampoanele de pe mijloc, in conditiile in care am mers mult cu el si pe ploaie si nu am avut niciodata probleme de aderenta. La greutatea TDMului si presiunea mica ai o pata de contact de 4-5cm inclinat sau drept. Uzura cauciucului scade iar aderenta este existenta indiferent de conditii. este un cauciuc care mi-a placut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Octombrie 26, 2015 Share Postat Octombrie 26, 2015 (editat) abuzez cu fiecare ocazie de t63 , exceptand zgomotul , nu am reprosuri. Acum 2-3 saptamani pe Transfagarasan (pe la Cascada) a fost unu' cu un dakar albastru cu nr de BV de te-ai luat dupa mine, ce gume aveai? Editat Octombrie 26, 2015 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johny77 Postat Noiembrie 2, 2015 Share Postat Noiembrie 2, 2015 (editat) Va salut. Am schimbat cauciucul fata cu mitas E07, si cat de curand urmeaza sa schimb si spatele. Optez intre mitas E07 si E09 (poate dakar). anul asta am mers din 8000 de km, cam 1500-2000 in afara asfaltului. Chiar daca nu e asa de mult, cand intru pe pamant as vrea sa fiu linistit ca am o guma care ma poate scoate din multe, de aceea as opta pentru E09. Ca si uzura, daca diferenta de viata in km e mai mica de 5000, nu ma deranjeaza (stiu ca E09 ar tine pana in 10 mii de km). Pe asfalt nu sunt genul care merge prea tare, sau ia curbele cu scaritele pe jos, sunt departe de a duce pe dunga cauciucurile. Intrebarile mele sunt: 1. Vibreaza deranjant un E09 pe asfalt? 2. Creste consumul cu E09 fata de E07? dar cu E09 dakar, avand in vedere ca e mai greu? 3. Cu E09 sau E07 modelul dakar, am inteles ca se poate merge pe pana din cauza duritatii si grosimii peretilor laterali? Este adevarat? De exemplu 30 de km se poate (incarcatura pilot si topcase)? Va multumesc Editat Noiembrie 2, 2015 de johny77 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.