Sari la conținut

Anvelopele on si off


Postări Recomandate

  • 1 month later...
  • Răspunsuri 2,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut. Am un dl 650 si nu stiu ce anvelopr sa-mi iau. Un coleg cunoscator cand i-am zis ca mi-am lut Metzeler Adventure a inceput sa rada si m-a sfatuit sa-mi iau de la Bridgestone sau Dunlop. Acum ramane de vazut ce model ... Ai incercat vreodata aceste firme de anvelope ?

Sau ceva sfaturi ... tinand cont ca merg 90% pe asfalt 

Ms frumos

Editat de mariustig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit dar pana la pag. 95 si m-am oprit,  pentru ca erau postari din 2016 si ma gandeam ca or mai fi aparut ceva modele noi de anvelope.

Principala idee era despre firmele de anvelope ...Bridgestone/Dunlop ... daca a folosit cineva si cum s-au comportat fata de Metzeler, Mitas etc.

Scuze de deranj. ✌️

Editat de mariustig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 40 minute, mariustig a spus:

Am citit dar pana la pag. 95 si m-am oprit,  pentru ca erau postari din 2016 si ma gandeam ca or mai fi aparut ceva modele noi de anvelope.

Principala idee era despre firmele de anvelope ...Bridgestone/Dunlop ... daca a folosit cineva si cum s-au comportat fata de Metzeler, Mitas etc.

Scuze de deranj. ✌️

Cele mai uzuale gume pentru motocicleta ta sunt Pirelli Scorpion Trail și Metzeler Tourance Next. Bagă un ochi și pe topicul dedicat V-Strom.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 17.03.2019 la 15:24, yuk a spus:

Pirelli ... indice 70R . Am luat teapa.

IMG_20190317_113518.jpg

IMG_20190317_113418.jpg

 

 

Ia-ti anakee adventure wild, daca la mine la 160 cp a supraviețuit la  sandalele pe care le-a primit înseamnă ca tine. Adevărat ca s-au dus la 3000 km din care maxim 1000 pe asfalt...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Pirelli Scorpion Rally STR sau Mitas E-07 ?

 

Despre Pirelli am citit numai de bine pe advrider (gen https://advrider.com/f/threads/pirelli-scorpion-rally-str.1241493/), ma incanta faptul ca au grip bun pe asfalt, atat pe uscat cat si pe ud.

 

Mitas E-07 sunt laudate ca tin foarte mult (bune pentru trip-uri f lungi) si ca descurca bine pe off. Dar ar avea ca punct slab comportamentul pe ud. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, ovi_ice a spus:

Pirelli Scorpion Rally STR sau Mitas E-07 ?

 

Despre Pirelli am citit numai de bine pe advrider (gen https://advrider.com/f/threads/pirelli-scorpion-rally-str.1241493/), ma incanta faptul ca au grip bun pe asfalt, atat pe uscat cat si pe ud.

Vezi mai sus pe pagină păreri depre STR. Le-am testat inclusiv pe traseul vostru de ieri. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, ovi_ice a spus:

 

Am citit, cum sa nu :D

 

Totusi, Mitas E-07 nu a incercat nimeni pe aici ?

 

Am folosit E07, pe spate, la Transalp. A fost foarte ok, multumit pe deplin pentru ce am avut nevoie. Fusesem putin cam optimist in privinta procentului de offroad pe care il voi avea, dar nu a fost. A tinut 10000+ si mai ducea 3000 cel putin.

 

Comparativ cu Tourance pe care il am acum, nu se compara (pozitiv gandind). Desi ar trebui sa fie in castig de cauza Tourance.

 

Nu stiu ce naiba are asta, dar am avut, de 3 ori in Macedonia si de 2 in Albania, momente de alunecare si nici macar nu eram la limita, chicken stripe-ul e virgin.

 

Presiunea a fost verificata, nu influenta, calitatea asfaltului, posibil, dar nu a fost similar in cele 5 cazuri. 

 

Pe fata am pus E08 de la Mitas. Multumit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, ovi_ice a spus:

Totusi, Mitas E-07 nu a incercat nimeni pe aici ?

 

Am avut eu pe F650GS Mitas E-07 Dakar pe fata si varianta simpla pe spate. Cel de pe fata absolut ok, nimic de reprosat, ramforsat lateral. Cel de pe spate a tinut peste 15 000 km, nu am avut vreun incident cu el, uscat sau ud, dar merg mai precaut de fel...mai ales ca 90% din km ii fac incarcat maxim...pasager + genti laterale si topcase. Offroad era bunicel, chiar si pe ceva noroi mergea. Singura "problema" a fost ca s-a crapat la baza fiecarui crampon de pe centru...dar crapaturi nu gluma...defapt sunt mai multe poze pe net cu problema asta. Cu toate ca nu s-a intamplat nimic pana cand s-a uzat definitiv, parca aveam un stres de la crapaturile alea. Daca nu mergi asa incarcat poate nu apar crapaturi...habar n-am. Varianta Dakar posibil sa nu mai aiba problema asta...parca l-as cumpara sa-l pun pe spate la V-strom acum iar...

Editat de fratelescris
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dintre versiunea standard si cea Dakar, as inclina spre prima. Citez din review-ul de aici:

 

Citat

When I bought the first set of tires I did not know the difference between the Dakar and the Standard model. The Dakar version has an additional belt to add more durability and stiffness, which makes sense for heavier riders on big(ger) ADV bikes, like the R1200GS who mount hard luggage and load their bikes to the hilt. That’s not me.

The “Standard” version makes more sense for a lightweight rider on a Tiger 800. That said, there is an argument for mounting the stiffer tire on bikes with cast (as opposed to spoked) wheels to protect them from getting damaged over sharp rocks.

 

In afara de cele de mai sus (care sunt oarecum mai putin importante), "buba" principala la versiunea Dakar ar fi ca sunt foarte foarte greu de montat (din cauza peretelui rigid) si mi-e sa nu-mi ciobeasca jantele astia de la service in timp ce incearca sa le puna. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai ranforsarea aia laterala imi surade in caz de pana pe undeva prin salbaticie sau la zeci de km pana la o vulcanizare...sa nu mai vorbim de o piatra sanatoasa care poate sa ciupeasca cu usurinta din janta moale de 800GS... Daca mergi la un service decent, nu o sa ciupeasca nimic din janta, pentru ei trebuie sa fie rutina, am acum pe spate varianta Dakar de la Mitas E-09...nu a fost nici cea mai mica problema sa il puna pe janta un copil de 16-17 ani la service.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Comparativ pe cifre ar fi asa (pt un set de 90/90 - R21 + 150/70 - R17):

 

Pirelli Scorpion Rally STR: Pret 910 ron - Greutate F/R: 4539g / 7299g

 

Mitas E-07: Pret 690 ron - Greutate F/R: 2900g / 7320g

 

Mitas E-07 Dakar: Pret 727 ron - Greutate F/R: 4240g / 7890g

 

Diferenta foarte mare de greutate in favoarea E-07 (varianta normala) pe fata (asta daca nu cumva e o greseala in specs-uri).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am pus E-09... Azi, pe ploaie, mi-a intrat bine de tot în power slide în treapta 3. Cred că eram pe la 3500 de ture când a început. Nu mai pun Mitas veci :D

Nici pe iarba nu-s strălucite, chiar și pe pietre curate alunecă. Ce prind pe noroi (crampoane) și pământ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi era oricum destul de alunecos pe jos. La fiecare oprire imi aluneca piciorul, fiind incaltat cu ghete moto (de oras). 

 

Acum 1 oră, fratelescris a spus:

Deci nu te intereseaza ce face cauciucu, te intereseaza gramele in minus...in sfarsit...aici ma opresc, spor la cumparaturi...

 

Nu trebuie sa te superi ca nu cumpar ce vrei tu. Gramele in minus pe roata fac diferenta big time mai mult decat un side wall intarit. Mai ales daca datele alea sunt corecte, este enorm.

Vezi pe advrider, toti care si-au pus versiunea 07 normala zic ca are side wall foarte rigid si ca s-au chinuit ceva la montaj. Si au mers oamenii cu variantele alea prin toata lumea. Pe mobre gen 1190R, Africa Twin, deci mult mai grele ca a mea. Dakar te ajuta sa nu faci pinch flat cand mergi cu presiune scazuta (pe dual sport gen). Eu merg cu presiune de strada indiferent de situatie, asta fiind regula generala cand ai vaca de adventure.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt de acord cu @ovi_ice, la vaca de adventure mers cu presiune de strada, cu mici exceptii gen nisip adanc, mai ales daca nu ai roti spitate. La cele 300 - 350 kile cat ai tu+mobra+bagajele la sub 2 bari ai mari sanse sa-ti faci praf janta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@vis-a-vis : tot instructorii de moto care predau cursuri de off-road si adventure zic ca pe mobra de 190kg+ nu scazi presiunea cand iesi in off. Si ma refer la cei de talie mondiala (vezi RawHyde Adventures, Motortrek, etc). Pentru dual-sport in schimb poti sa faci lucrul asta. Ce ai tu acolo (XR650R) cred ca nu trece de 150kg wet...e alta mancare de peste.

Editat de ovi_ice
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ovi_ice, cu tot respectul, insa eu cred ca tu ai o preoblema in ceea ce postezi cateodata, in sensul ca in loc sa scrii din experienta TA, tu scrii pe-aici din chestii citite prin alte parti. Cand o sa iti scoti motoreta aia pe chestii mai serioase in afara asfaltului si o sa te joci si cu presiunea, atunci ar fi ok sa emiti o prere referitoare la presiunea din anvelope pe diferite trasee.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi d-aia a vrut și Mitas E-07, pt că-l recomandă Motortrek...

Eu am mers anul ăsta cu v-stromul pe off-road. Chiar mi-a depășit așteptările.

Sâmbătă am băgat una cu pasager și la prima porțiune de pietriș mi-a țopăit fața pe pietre și am oprit mobra în boscheți.

Nu vreau să contrazic ce zic marii guru ai adventurebikingului dar pentru mine o roata cu presiune de stradă pe off-road e incontrolabilă. Dă-o-n morții ei de jantă, mai bine vin întreg eu acasă. Dacă o scapi pe un drum gen Iezer și te duci și tu după ea nu vine Motortrek să te ajute...

Pe de alta parte, dacă dai ca melteanu' cu rotile de toate pietrele și rădăcinile, îndoi janta și cu 3 bari în ea... E un compromis în toate, mai ales că nu mergem noi ca ăia de pe Youtub cu vacile...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, danutu_m a spus:

ovi_ice, cu tot respectul, insa eu cred ca tu ai o preoblema in ceea ce postezi cateodata, in sensul ca in loc sa scrii din experienta TA, tu scrii pe-aici din chestii citite prin alte parti. Cand o sa iti scoti motoreta aia pe chestii mai serioase in afara asfaltului si o sa te joci si cu presiunea, atunci ar fi ok sa emiti o prere referitoare la presiunea din anvelope pe diferite trasee.

 

Nu ma joc cu presiunea fiindca risc sa ma intorc cu jantele in 8. Janta fata pe F800GS am indoit-o in Bucuresti, tocmai din motivul asta, nu mai verificasem presiunea de vreo 2-3 sapt si era sub 2 atm. Si nu dau in gropi ori ma sui pe borduri prin oras. La ultimele iesiri am avut bucati de drumuri forestiere pe care le-am facut atat eu, cat si cei cu care am fost cu presiunea de strada si ne-am miscat destul de bine. Toti cu adv-uri la peste 220 kg.

Subiectul enduro/hard off-road nu ma intereseaza. Daca ma interesa imi luam alt fier, nu ce am acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Anvelopele on si off

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...