ovi_ice Postat Septembrie 24, 2019 Share Postat Septembrie 24, 2019 Dintre versiunea standard si cea Dakar, as inclina spre prima. Citez din review-ul de aici: Citat When I bought the first set of tires I did not know the difference between the Dakar and the Standard model. The Dakar version has an additional belt to add more durability and stiffness, which makes sense for heavier riders on big(ger) ADV bikes, like the R1200GS who mount hard luggage and load their bikes to the hilt. That’s not me. The “Standard” version makes more sense for a lightweight rider on a Tiger 800. That said, there is an argument for mounting the stiffer tire on bikes with cast (as opposed to spoked) wheels to protect them from getting damaged over sharp rocks. In afara de cele de mai sus (care sunt oarecum mai putin importante), "buba" principala la versiunea Dakar ar fi ca sunt foarte foarte greu de montat (din cauza peretelui rigid) si mi-e sa nu-mi ciobeasca jantele astia de la service in timp ce incearca sa le puna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fratelescris Postat Septembrie 24, 2019 Share Postat Septembrie 24, 2019 Tocmai ranforsarea aia laterala imi surade in caz de pana pe undeva prin salbaticie sau la zeci de km pana la o vulcanizare...sa nu mai vorbim de o piatra sanatoasa care poate sa ciupeasca cu usurinta din janta moale de 800GS... Daca mergi la un service decent, nu o sa ciupeasca nimic din janta, pentru ei trebuie sa fie rutina, am acum pe spate varianta Dakar de la Mitas E-09...nu a fost nici cea mai mica problema sa il puna pe janta un copil de 16-17 ani la service. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovi_ice Postat Septembrie 24, 2019 Share Postat Septembrie 24, 2019 Comparativ pe cifre ar fi asa (pt un set de 90/90 - R21 + 150/70 - R17): Pirelli Scorpion Rally STR: Pret 910 ron - Greutate F/R: 4539g / 7299g Mitas E-07: Pret 690 ron - Greutate F/R: 2900g / 7320g Mitas E-07 Dakar: Pret 727 ron - Greutate F/R: 4240g / 7890g Diferenta foarte mare de greutate in favoarea E-07 (varianta normala) pe fata (asta daca nu cumva e o greseala in specs-uri). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fratelescris Postat Septembrie 24, 2019 Share Postat Septembrie 24, 2019 Deci nu te intereseaza ce face cauciucu, te intereseaza gramele in minus...in sfarsit...aici ma opresc, spor la cumparaturi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Septembrie 24, 2019 Share Postat Septembrie 24, 2019 Eu am pus E-09... Azi, pe ploaie, mi-a intrat bine de tot în power slide în treapta 3. Cred că eram pe la 3500 de ture când a început. Nu mai pun Mitas veci Nici pe iarba nu-s strălucite, chiar și pe pietre curate alunecă. Ce prind pe noroi (crampoane) și pământ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ilie.ardeias Postat Septembrie 24, 2019 Share Postat Septembrie 24, 2019 Nu stiu cu e09 dar la e07 cam asa se intampla in primele cateva sute de km.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovi_ice Postat Septembrie 24, 2019 Share Postat Septembrie 24, 2019 Azi era oricum destul de alunecos pe jos. La fiecare oprire imi aluneca piciorul, fiind incaltat cu ghete moto (de oras). Acum 1 oră, fratelescris a spus: Deci nu te intereseaza ce face cauciucu, te intereseaza gramele in minus...in sfarsit...aici ma opresc, spor la cumparaturi... Nu trebuie sa te superi ca nu cumpar ce vrei tu. Gramele in minus pe roata fac diferenta big time mai mult decat un side wall intarit. Mai ales daca datele alea sunt corecte, este enorm. Vezi pe advrider, toti care si-au pus versiunea 07 normala zic ca are side wall foarte rigid si ca s-au chinuit ceva la montaj. Si au mers oamenii cu variantele alea prin toata lumea. Pe mobre gen 1190R, Africa Twin, deci mult mai grele ca a mea. Dakar te ajuta sa nu faci pinch flat cand mergi cu presiune scazuta (pe dual sport gen). Eu merg cu presiune de strada indiferent de situatie, asta fiind regula generala cand ai vaca de adventure. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Septembrie 24, 2019 Share Postat Septembrie 24, 2019 Nu chiar... Trebuie ajuns la un echilibru. Pe stradă poți merge cu ele mai lăsate, în off-road cu peste 2 bari pe față e crima și pedeapsă... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RuInCV Postat Septembrie 24, 2019 Share Postat Septembrie 24, 2019 Eu sunt de acord cu @ovi_ice, la vaca de adventure mers cu presiune de strada, cu mici exceptii gen nisip adanc, mai ales daca nu ai roti spitate. La cele 300 - 350 kile cat ai tu+mobra+bagajele la sub 2 bari ai mari sanse sa-ti faci praf janta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovi_ice Postat Septembrie 24, 2019 Share Postat Septembrie 24, 2019 (editat) @vis-a-vis : tot instructorii de moto care predau cursuri de off-road si adventure zic ca pe mobra de 190kg+ nu scazi presiunea cand iesi in off. Si ma refer la cei de talie mondiala (vezi RawHyde Adventures, Motortrek, etc). Pentru dual-sport in schimb poti sa faci lucrul asta. Ce ai tu acolo (XR650R) cred ca nu trece de 150kg wet...e alta mancare de peste. Editat Septembrie 24, 2019 de ovi_ice Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutu_m Postat Septembrie 24, 2019 Share Postat Septembrie 24, 2019 ovi_ice, cu tot respectul, insa eu cred ca tu ai o preoblema in ceea ce postezi cateodata, in sensul ca in loc sa scrii din experienta TA, tu scrii pe-aici din chestii citite prin alte parti. Cand o sa iti scoti motoreta aia pe chestii mai serioase in afara asfaltului si o sa te joci si cu presiunea, atunci ar fi ok sa emiti o prere referitoare la presiunea din anvelope pe diferite trasee. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Septembrie 24, 2019 Share Postat Septembrie 24, 2019 Păi d-aia a vrut și Mitas E-07, pt că-l recomandă Motortrek... Eu am mers anul ăsta cu v-stromul pe off-road. Chiar mi-a depășit așteptările. Sâmbătă am băgat una cu pasager și la prima porțiune de pietriș mi-a țopăit fața pe pietre și am oprit mobra în boscheți. Nu vreau să contrazic ce zic marii guru ai adventurebikingului dar pentru mine o roata cu presiune de stradă pe off-road e incontrolabilă. Dă-o-n morții ei de jantă, mai bine vin întreg eu acasă. Dacă o scapi pe un drum gen Iezer și te duci și tu după ea nu vine Motortrek să te ajute... Pe de alta parte, dacă dai ca melteanu' cu rotile de toate pietrele și rădăcinile, îndoi janta și cu 3 bari în ea... E un compromis în toate, mai ales că nu mergem noi ca ăia de pe Youtub cu vacile... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovi_ice Postat Septembrie 24, 2019 Share Postat Septembrie 24, 2019 Acum 15 minute, danutu_m a spus: ovi_ice, cu tot respectul, insa eu cred ca tu ai o preoblema in ceea ce postezi cateodata, in sensul ca in loc sa scrii din experienta TA, tu scrii pe-aici din chestii citite prin alte parti. Cand o sa iti scoti motoreta aia pe chestii mai serioase in afara asfaltului si o sa te joci si cu presiunea, atunci ar fi ok sa emiti o prere referitoare la presiunea din anvelope pe diferite trasee. Nu ma joc cu presiunea fiindca risc sa ma intorc cu jantele in 8. Janta fata pe F800GS am indoit-o in Bucuresti, tocmai din motivul asta, nu mai verificasem presiunea de vreo 2-3 sapt si era sub 2 atm. Si nu dau in gropi ori ma sui pe borduri prin oras. La ultimele iesiri am avut bucati de drumuri forestiere pe care le-am facut atat eu, cat si cei cu care am fost cu presiunea de strada si ne-am miscat destul de bine. Toti cu adv-uri la peste 220 kg. Subiectul enduro/hard off-road nu ma intereseaza. Daca ma interesa imi luam alt fier, nu ce am acum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutu_m Postat Septembrie 24, 2019 Share Postat Septembrie 24, 2019 In primul rand daca ai reusit sa strambi janta fara sa faci giumbuslucuri prin oras, arata cat de bun e materialul din care e facuta janta de la bmw... In al 2-lea rand, ideea de aventura difera de la individ la individ in felul cum isi foloseste motocicleta. Daca pentru tine asta inseamna iesit de pe asfalt pe forestiere lejere, foarte bine, poti merge cu presiunea pentru strada fara probleme. Insa tine cont ca altii baga motoare grele pe trasee mai dificile unde recomandarea sa folosesti tot presiunea pentru asfalt cam pica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arcgotic Postat Septembrie 24, 2019 Share Postat Septembrie 24, 2019 (editat) E07 - eu am avut pe xtz 750. Pe asfalt parca sunt mai bune decat pe enduro.. Acum din ce am citit nu se mai fabrica modelul E07, ci doar E07+, care, din ce am citit, nu e asa bun. Acu depinde si ce faci cu mobra.. pentru forestier bun e ok E07. Si pe asfalt mi-a placut.. doar pe iarba si chestii ude/balti namoale, nu prea mai tine.. Editat Septembrie 24, 2019 de arcgotic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fratelescris Postat Septembrie 25, 2019 Share Postat Septembrie 25, 2019 (editat) ovi_ice , din cauza celor ca tine, multi useri - oameni respectabili de altfel - se abtin de mult timp sa mai scrie pe acest forum...se scarbesc...pacat pentru cei care chiar vor informatii, or sa le gaseasca in alta parte, nu pe forum aici. Ai cerut pareri de la cineva care a avut cauciucul ala...eu mi-am facut timp sa scriu, sa afli cum se comporta, in speranta ca fac cuiva un bine, iar tu vii si ma inveti pe mine ca ai citit tu nu stiu ce c...t. Se poate ceva mai aberant decat atat? Si continui sa bati campii cu sidewall din otel care rupe orice levier si janta intalnita...cand eu iti spun ca mi l-a montat un copil la vulcanizare...ai cumva vulcanizare pe balcon? Si mai continui cu grame in minus la cauciuc cand vaca aia are peste 200kg si jante din plastelina... Repet...se poate ceva mai aberant decat atat? Ti-am ordonat eu sa cumperi ceva? Am explicat doar cum se comporta acest cauciuc...fapt pe care tu insistent l-ai cerut! Era o vorba cu facerea de bine... Editat Septembrie 25, 2019 de fratelescris Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Septembrie 25, 2019 Share Postat Septembrie 25, 2019 Pe 950 Adv am E09 dakar ambele roti. Pe strada merg cu 2,2 si2,4. Asa recomanda ktm. Daca intru in teren cu asta, imi rup mainile, oricar de pizdoasa e suspensia. Asa ca, am 1,2 si 1,5 pe teren. Si in iarna o fac tubless pe spate, ca nu o dejanteaza nici dumnezo in teren. Dar aderenta e buna la presiunile astea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Septembrie 25, 2019 Share Postat Septembrie 25, 2019 Acum 3 ore, Patrick_M a spus: Asa ca, am 1,2 si 1,5 pe teren. Fix presiunile astea le-am setat și ultima dată. Tot la E-09. Chiar și cu ieșiri pe asfalt mi s-a părut ideal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Septembrie 25, 2019 Share Postat Septembrie 25, 2019 Eu am o pompa de bici mica, dar nu ma omor. O las asa pana la prima benzinarie si nu merg cu viteza prea mare. La mine e sub 20 km prima. Intr-o vreme bagam cate 100 de pompe, dar am devenit comod si las asa. Oricum merg cu o guma spate cam 1 sezon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Septembrie 25, 2019 Share Postat Septembrie 25, 2019 Eu le-am lăsat așa până acasă, pe autostradă 135... Niciun voblaj. Dar în principiu am un minicompresor la mine și o pompă de bicicletă. Fața o umfli imediat la pompă. Nici spatele nu durează mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fratelescris Postat Septembrie 25, 2019 Share Postat Septembrie 25, 2019 Eu de exemplu am o pompa mica de bicicleta, care baga aer si la dus si la intors, are si manometru pe ea. Dar e mai simplu cu un compresor auto...dupa ore bune de coclau nu iti mai vine sa tragi de pompa...cele cu care vin masinile din fabrica sunt mai calitative decat multe din comert. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Septembrie 25, 2019 Share Postat Septembrie 25, 2019 Acum 14 minute, fratelescris a spus: cele cu care vin masinile din fabrica Confirm! D-ăla am... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Noiembrie 5, 2019 Share Postat Noiembrie 5, 2019 Hai noroc. Sezonul urmator ar cam trebui sa schimb si eu gumele pe Ktm 690 (acum am Sahara pe el). As merge pe E-07 (versiunea non Dakar) pe spate, dar pt fata am vazut ca sunt impartite parerile si multi opteaza pt altceva. Ce ar putea fi acest altceva in conditiile in care nu fac ceva extrem in off si nici nu caut cele mai mari noroaie (dar daca e nevoie sa le traversez, sa nu fie nevoie de troliu totusi :D). Nu merg incarcat cu bagaje si mi-as dori sa ducai spre 10K km cel putin. Si, ca majoritatea, am de facut cei 100-200 km de asfalt pana/de la coclau. Hai merci ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Noiembrie 5, 2019 Share Postat Noiembrie 5, 2019 lol, E-07-le asta e K60-ul lu' 2019 :))))) vorbeste lumea de el mai mult decat il invarte :PPPPP Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Noiembrie 5, 2019 Share Postat Noiembrie 5, 2019 Csf, ncsf Sunt multi care se incadreaza in categoria asta de casual offroader si normal, cauta un 50/50 decent. Si cand apare ceva care chiar ofera ceva pacolo... Momentan da, am vazut ca mai toata lumea zice ca e tha shiznit in categoria asta, asa ca cine's io sa ma pun contra ? Pt fata personal ma uitam la E-10, dar n-am habar cum se comporta in conditii de asfalt si cam cat tine pe o mobra din categoria lui 690. Si daca face casa buna cu 07. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.