ctrad Postat Aprilie 1, 2012 Share Postat Aprilie 1, 2012 (editat) De ce oare iti place sa te complici atata ? Ce te nemultumeste la variantele date anterior de diferiti useri ? E motorul tau si bagi ce vrei , dar de ce nu asculti parerea celor care au verificat deja produsul ? Numai bine ! P.S. : "lipton" are dreptate , e gata diluat . Editat Aprilie 1, 2012 de ctrad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OutOfCtrl Postat August 4, 2012 Share Postat August 4, 2012 Salut, E vorba de un Hornet 600 din 2004. Electroventilatorul intra la timp, furtunele se incalzesc dupa ce intra, deci apa circula...si temperatura la bord nu atinge limita rosie. Dupa ce opresc motorul(ca fac 10km sau 100km e la fel) se aude in instalatia de racire cum face bulbuci(sau fierbe, asa suna) si imi baga lichid in vasul de expansiune. Antigelul e nou, am avut Motul Motocool Expert si am incercat si cu Hepu G12 pt aluminiu, concentratia 1:1. Care o fi problema? Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Neutral Postat August 4, 2012 Share Postat August 4, 2012 instalatie neaerisita dupa schimbul de antigel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 4, 2012 Share Postat August 4, 2012 (editat) Salut, E vorba de un Hornet 600 din 2004. Electroventilatorul intra la timp, furtunele se incalzesc dupa ce intra, deci apa circula...si temperatura la bord nu atinge limita rosie. Dupa ce opresc motorul(ca fac 10km sau 100km e la fel) se aude in instalatia de racire cum face bulbuci(sau fierbe, asa suna) si imi baga lichid in vasul de expansiune. Antigelul e nou, am avut Motul Motocool Expert si am incercat si cu Hepu G12 pt aluminiu, concentratia 1:1. Care o fi problema? Multumesc busonul de la instalatie e zob. cauta un buson nou, pune antigel amestecat cu apa distilata 1:1, aeriseste bine instalatia si sanatate instalatie neaerisita dupa schimbul de antigel gresit chiar daca e neaerisita instalatia nu trebuie sa faca asa. busonul tine instalatia sub presiune. nu cred ca e rost sa mai povestesc ce se intampla cu un lichid incalzit la 98~100 grade celsius in atmosfera libera sau in incinta inchisa @ out of ctrl, acul indicator in ce pozitie este in momentul in care iti face minunea?? sau in ce plaja de temperatura iti sta ( aprozimativ in functie de pozitia unde porneste ventilatorul) cat de des porneste ventilatorul? Editat August 4, 2012 de tiranspider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OutOfCtrl Postat August 4, 2012 Share Postat August 4, 2012 (editat) busonul din poza? Cam pe acolo unde e sageata galbena intra electroventilatorul. Nu creste mai mult temperatura. In mers scade fara ventilator pe la jumate. Din cate am observat ventilatorul porneste doar cand ajunge la sageata galbena. chiar daca s-a mai racit si se opreste ventilatorul si acul e la jumate, antigelul inca se mai aude cam 30-60 sec cum fierbe si urca in vasul de expansiune. Editat August 4, 2012 de OutOfCtrl Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat August 4, 2012 Share Postat August 4, 2012 Busonul defect! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OutOfCtrl Postat August 4, 2012 Share Postat August 4, 2012 Banuiesc ca va referiti la busonul care e sus la radiator(vezi poza mai sus), nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat August 4, 2012 Share Postat August 4, 2012 Da, despre ala este vorba... Imprumuta de la cineva unul original pentru 10 min si fa o proba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 4, 2012 Share Postat August 4, 2012 busonul din poza? Cam pe acolo unde e sageata galbena intra electroventilatorul. Nu creste mai mult temperatura. In mers scade fara ventilator pe la jumate. Din cate am observat ventilatorul porneste doar cand ajunge la sageata galbena. chiar daca s-a mai racit si se opreste ventilatorul si acul e la jumate, antigelul inca se mai aude cam 30-60 sec cum fierbe si urca in vasul de expansiune. busonul defect. intrebarile au fost puse intruycat aveam o vaga si indepartata suspiciune asupra pompei de apa. dar din tot ce zici e busonul defect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
big_bro Postat August 11, 2012 Share Postat August 11, 2012 s-ar putea sa nu fie nici o defectiune... motorul se supraincalzeste imediat dupa racire, de fapt instalatia de racire. cand opresti motorul. se opreste circulatia in sistemul de racire, de aceea temperatura lichidului de racire creste brusc, se dilata, trecaund in vasul de expansiune. incearca sa NU opresti motorul imediat ce ai ajuns la destinatie, asteapta putin la ralanti, sa porneasca si apoi sa se opreasca electroventilatorul. asta te va asigura ca motorul are temperatura minima. e posibil sa fie si supapa din buson, sa deschida prea jos, totusi e bine sa tii cont (si) de cele de mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 11, 2012 Share Postat August 11, 2012 s-ar putea sa nu fie nici o defectiune... motorul se supraincalzeste imediat dupa racire, de fapt instalatia de racire. cand opresti motorul. se opreste circulatia in sistemul de racire, de aceea temperatura lichidului de racire creste brusc, se dilata, trecaund in vasul de expansiune. incearca sa NU opresti motorul imediat ce ai ajuns la destinatie, asteapta putin la ralanti, sa porneasca si apoi sa se opreasca electroventilatorul. asta te va asigura ca motorul are temperatura minima. de unde le scoti frate pe alea cu temperatura care se dilata, creste brusc ??. daca e la 60,, tree sa stea la relanti ca sa porneasca termocupla si apoi sa se opreasca si dupa aia sa opreasca ??? frate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ow3x3xpr3ss Postat August 12, 2012 Share Postat August 12, 2012 (editat) da domnule imediat cand opresti motorul pt un timp foarte scurt DA temp apei creste(nu mult oricum dar creste),exact din cauza ca nu mai are circulatie.probabil e mai greu de explicat dar asa este,in zile toride daca stiu ca ma opresc pt un timp mai scurt eu si evit sa opresc motorul. Editat August 12, 2012 de ow3x3xpr3ss Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat August 12, 2012 Share Postat August 12, 2012 s-ar putea sa nu fie nici o defectiune... motorul se supraincalzeste imediat dupa racire, de fapt instalatia de racire. cand opresti motorul. se opreste circulatia in sistemul de racire, de aceea temperatura lichidului de racire creste brusc, se dilata, trecaund in vasul de expansiune. incearca sa NU opresti motorul imediat ce ai ajuns la destinatie, asteapta putin la ralanti, sa porneasca si apoi sa se opreasca electroventilatorul. asta te va asigura ca motorul are temperatura minima. e posibil sa fie si supapa din buson, sa deschida prea jos, totusi e bine sa tii cont (si) de cele de mai sus. Febra TDI vad ca a cuprins si motociclistii. Busonul ala de care-ti zice toata lumea ca e stricat nu e doar un simplu capac, are incorporata si o supapa care face posibila comunicarea intre radiator si vasul de expansiune in anumite conditii, supapa care e dimensionata de fabricantul motocicletei. Ce ai tu acolo in mod sigur nu e de Hornet, cumpara busonul original si n-o sa mai ai probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat August 12, 2012 Share Postat August 12, 2012 sau pune-i un capac de prigat...dinala de pacaie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 12, 2012 Share Postat August 12, 2012 sau pune-i un capac de prigat...dinala de pacaie... :crack: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
big_bro Postat August 13, 2012 Share Postat August 13, 2012 (editat) daca busonul nu e original, nu mai are rost sa discutam. asa cum a spus cineva mai sus, in buson este o supapa care mentine o anumita presiune in instalatia de racire. abia peste o anumita temperatura creste si presiunea peste acel prag si da drumul lichidului in vasul de expansiune. dupa racire, aceeasi supapa permite retragerea acelui surplus inapoi in instalatie. iar acum sa clarific (sintetizat) cu supraincalzirea instalatiei de racire dupa oprirea motorului. daca ganditi putin, nu e deloc paradoxal. cat timp functioneaza motorul, genereaza o cantitate de caldura, din interiorul cilindrilor spre blocul motor. pentru racire se foloseste instalatia de racire. pentru raci motorul, se plimba lichidul de racire (cu pompa de apa)spre radiator, unde este racit, apoi se intoarce in blocul motor, preluand din nou surplusul de caldura. si tot asa... cand oprim motorul, oprim si circulatia lichidului de racire. caldura din bloc se transfera rapid in masa de antigel, insa fara a mai fi racita de radiator (pompa de apa e oprita). crescand temperatura, creste si volumul antigelului. prin aceasta ultima incalzire, se poate trece de pragul unde deschide supapa din buson, iar surplusul de antigel se duce in vasul de expansiune. pe mine ma doare inima cand aud cate un electroventilator in functiune la un motor oprit... degeaba raceste ventilatorul apa din radiator, aceasta nu ajunge in motor pana la urmatoarea pornire. lasand motorul sa functioneze pana se opreste electroventilatorul, am obtinut cea mai mica temperatura posibila pentru instalatia noastra. nu e ideal, insa e tot ce putem face mai bun. ERATA: s-ar putea sa nu fie nici o defectiune... motorul se supraincalzeste imediat dupa racire oprire, de fapt instalatia de racire. cand opresti motorul. se opreste circulatia in sistemul de racire, de aceea temperatura lichidului de racire creste brusc, se dilata, trecaund in vasul de expansiune. incearca sa NU opresti motorul imediat ce ai ajuns la destinatie, asteapta putin la ralanti, sa porneasca si apoi sa se opreasca electroventilatorul. asta te va asigura ca motorul are temperatura minima. e posibil sa fie si supapa din buson, sa deschida prea jos, totusi e bine sa tii cont (si) de cele de mai sus. Editat August 13, 2012 de big_bro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 13, 2012 Share Postat August 13, 2012 (editat) iar acum sa clarific (sintetizat) cu supraincalzirea instalatiei de racire dupa oprirea motorului. daca ganditi putin, nu e deloc paradoxal. cat timp functioneaza motorul, genereaza o cantitate de caldura, din interiorul cilindrilor spre blocul motor. pentru racire se foloseste instalatia de racire. pentru raci motorul, se plimba lichidul de racire (cu pompa de apa)spre radiator, unde este racit, apoi se intoarce in blocul motor, preluand din nou surplusul de caldura. si tot asa... cand oprim motorul, oprim si circulatia lichidului de racire. caldura din bloc se transfera rapid in masa de antigel, insa fara a mai fi racita de radiator (pompa de apa e oprita). crescand temperatura, creste si volumul antigelului. prin aceasta ultima incalzire, se poate trece de pragul unde deschide supapa din buson, iar surplusul de antigel se duce in vasul de expansiune. pe mine ma doare inima cand aud cate un electroventilator in functiune la un motor oprit... degeaba raceste ventilatorul apa din radiator, aceasta nu ajunge in motor pana la urmatoarea pornire. lasand motorul sa functioneze pana se opreste electroventilatorul, am obtinut cea mai mica temperatura posibila pentru instalatia noastra. nu e ideal, insa e tot ce putem face mai bun. ERATA: tu esti pe bune??? eu daca am apa la 60 de grade, inainte sa opresc motorul tre sa il las sa ajunga ( la relanti ) la 100 de grade, sa porneasca si sa se opreasca ventilatorul abia apoi e safe sa opresc??? cristoase extrapoland, si in centrala termica, pe timp de iarna, cand termostatul opreste cazanul ar trebui sa bubuie presiunea, dar la masinile care au ventilatorul antrenat mecanic ... cum ar trebui procedat??? cat de mare o fi un ou mic Editat August 13, 2012 de tiranspider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shepard Postat August 13, 2012 Share Postat August 13, 2012 iar acum sa clarific (sintetizat) cu supraincalzirea instalatiei de racire dupa oprirea motorului. daca ganditi putin, nu e deloc paradoxal. cat timp functioneaza motorul, genereaza o cantitate de caldura, din interiorul cilindrilor spre blocul motor. pentru racire se ERATA: Ce zici tu aici nu e gresit, dar, eu trag concluzia ca fenomenul asta ar trebui sa se intample la toate motocicletele, masinile si alte agregate care au un motor termic cu racire pe acelasi principiu. Dar fenomenul se intapla, paradoxal, numai prietenului nostru. Deci, nu fenomenul incalzirii lichidului de racire e problema, ci busoznele aste after-market care "da bine", dar nu-si fac treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 13, 2012 Share Postat August 13, 2012 (editat) spidere, omu are dreptate in ce zice, temperatura apei (DIN BLOCUL MOTOR !!!) creste un pic dupa ce opresti motorul, pentru ca pompa nu mai misca apa.. eu n-am ceas de temperatura la fazer , nici nu ma intereseaza cat e temperatura cat timp are lichid si ventilatorul porneste ... da maestre, fizic si logic creste cu un grad doua ...hai 5 . dar de aici pana la overpresure, si fiert motor ... e cale lunga iar teoria cu tinut motorul la ralanti cateva minute pica. indiferent cand opresti motorul ( conform aceleiasi teorii ) se intampla acelasi fenomen da??. bunnnn eu am apa la 60,pana sa opresc tre sa tin pana trece apa de suta apoi sa opresc dupa ce s-a oprit ventilatorul. cine imi garanteaza mie ca datorita histerezisului pe care il are senzorul de pe radiator, fix in momentul in care tai contactul nu era gata sa porneasca termocupla??? povesti de astea am auzit inca de acu 15 ani, cand incepeam sa imi fac ucenicia in centrale termice, iar intre timp dinamica fluidelor nu cred ca s-a schimbat iar luat mecanic, cand tai contactul in cilindri nu se mai intampla nimic ( nu mai au loc arderi ) deci aport de enerie termica nu mai este. ansamblul motor este mentinut de catre mixtura ulei apa la o temperatura. dupa eliminarea sursei de caldura avem : 1)antigelul din blocul motor se raceste mai greu (schimb de caldura greu cu mediul ambiant) 2)antigelul din radiator se raceste mai repede ( schimb de caldura mai rapid) 3) uleiul se raceste cel mai incet. un aport nesemnificativ la racirea antigelului ramas in blocul motor il are termosifonarea. in nici un caz nu urca temperatura cu 'jde grade Editat August 13, 2012 de tiranspider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat August 13, 2012 Share Postat August 13, 2012 pe mine ma doare inima cand aud cate un electroventilator in functiune la un motor oprit... degeaba raceste ventilatorul apa din radiator, aceasta nu ajunge in motor pana la urmatoarea pornire. ERATA: Nu are de ce sa te doara inima. Apa aia nu trece de 85-90 de grade la masini sau 110 grade la motociclete iar chiulasa, cilindrii sau blocul motor pot suporta lejer temperaturi de 300 de grade cel putin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
big_bro Postat August 13, 2012 Share Postat August 13, 2012 acum, pe timp de vara (torida), temperatura motorului este mai ridicata decat de obicei. cele "2, 3 sau 5" grade (eu zic ca mai mult de 5°C) fac diferenta, se ajunge la pragul la care deschide supapa de presiune din buson. am spus de la primul post: "e posibil sa fie si supapa din buson, sa deschida prea jos". daca problema a aparut doar acum, pe canicula, poate nu-i nimic. cel mai simplu este sa verifice cu un buson identic, insa testat, de la un motor identic. recomandarea mea era strict pentru racire cu ventilator electric si nu mecanic (la ala nu ai ce sa astepti, decat eventual deschiderea termostatului) si exclusiv pentru cine vrea sa auda. apa aia care nu trece de 85-90-110°C la motoare auto sau moto, mentine temperatura scazuta prin mentinerea unei presiuni in instalatie, altfel iti garantez ca s-ar ridica mult peste acele valori (fa o proba, scoate busonul cand temperatura e de cca 85°C pe termometru, vei vedea ca fierbe instantaneu, ceeea ce inseamna ca a ajuns la 100°C - e doar o gluma proasta, nu incerca sa scoti busonul!!!). blocul motor, in zonele de contact cu apa, are cel putin 30°C peste. daca ai reusit sa duci un motor la 300°C, sigur acolo ramane... (calat) piesele unui motor rezista la temperaturi mai mari de 300°C, mai putin in miscare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat August 13, 2012 Share Postat August 13, 2012 (editat) domnu' eu zic sa o lasi moale cu teoria aia ai inceput sa fii oarecum incoerent si sa te contrazici in vorbe. toata lumea zice ca e busonul dus, tu vii cu teorii savante despre inertie termica. recunoaste ca ai sarit calutul si te iertam daca problema a aparut doar acum, pe canicula, poate nu-i nimic. cel mai simplu este sa verifice cu un buson identic, daca verifica cu un buson identic o sa aiba aceiasi problema apa aia care nu trece de 85-90-110°C la motoare auto sau moto, mentine temperatura scazuta prin mentinerea unei presiuni in instalatie, altfel iti garantez ca s-ar ridica mult peste acele valori (fa o proba, scoate busonul cand temperatura e de cca 85°C pe termometru, vei vedea ca fierbe instantaneu, ceeea ce inseamna ca a ajuns la 100°C - e doar o gluma proasta, nu incerca sa scoti busonul!!!). Editat August 13, 2012 de tiranspider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
big_bro Postat August 13, 2012 Share Postat August 13, 2012 cel mai simplu este sa verifice cu un buson identic, insa testat, de la un motor identic. ca sa nu mai fiu acuzat de incoerenta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat August 13, 2012 Share Postat August 13, 2012 Schimba busonul ala si spune sa se inchda topicul ca altfel o sa se scrie lucrari de diploma, master, doctorat pe seama problemei tale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shepard Postat August 13, 2012 Share Postat August 13, 2012 toata lumea zice ca e busonul dus, tu vii cu teorii savante despre inertie termica. recunoaste ca ai sarit calutul si te iertam Ba eu mai vin cu inca o teorie: antigelul, in concentratie corecta, dupa cate stiu eu, are un punct de fierbere de peste 120 C. Poate fi si un antigel cu o concentratie incorecta si, atunci va fierbe sigur la 100C. De unde si bolboroseala aia. Daca i-a pus antigel un "mecanic" care recomanda schimbarea uleiului la juma de nr. de km. (ca asa e mai bine, el stiind mai bine decat fabricantul cand trebuie schimbat uleiul), atunci nu ma mira! Si daca a gasit "terenul" propice, i-a recomandat si un buson lucitor (nu conteaza ca nu-si face treaba, important e sa luceasca), atunci nu ma mai mira nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.