big_bro Postat August 25, 2012 Share Postat August 25, 2012 (editat) Da, cumva se incalzeste. Uneori porneste chiar de 2 ori. este (re)incalzirea lichidului de racire de la motorul incins. am explicat mai sus, se pare ca ma fac inteles mai greu... cand opresti motorul, blocul are o temperatura mult peste cea a lichidului de racire. sonda ventilatorului este montata pe radiator, destul de departe de bloc. cand ai oprit motorul, ai oprit si pompa de apa. apare o incalzire brusca a apei in circuitele din motor (chiuloasa). prin influenta (contact) se transmite caldura pana la apa din radiator (cu o anumita intarziere). de aia iti pleaca ventilatorul DUPA ce ai oprit motorul. in cateva secunde este racita apa din radiator, sonda simte asta si taie ventilatorul. blocul inca nu s-a racit, tot mai radiaza caldura in apa. se repeta faza cu transmiterea caldurii la radiator, iar porneste ventilatorul, pana se raceste din nou. ca sa evitati asta, inainte de oprirea motorului (numai pe canicula, nu e nevoie iarna!!!!), asteptti sa porneasca si apoi sa se opreasca ventilatorul, lasati cateva secunde motorul mergand, apoi opriti. astfel asigurati circulatia apei "reci" prin motor. astfel, caldura motorului se va disipa in apa la temperatura minima pe care o puteti obtine in acele conditii. e doar putina fizica si muuulta logica (pentru carcotasi). Editat August 25, 2012 de big_bro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OutOfCtrl Postat Septembrie 7, 2012 Share Postat Septembrie 7, 2012 Abia azi am reusit sa fac testul cu un buson original Honda. Intr'adevar, busonul care il am eu e defect. Multumesc tuturor pentru raspuns, mai ales pentru Solutia la problema. Daca nu gasesc maine buson in Timisoara, caut pe forum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Septembrie 7, 2012 Share Postat Septembrie 7, 2012 multumeste-i lui TNG ca el ti-a zis shpilu'.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan192 Postat Septembrie 7, 2012 Share Postat Septembrie 7, 2012 4 August - 7 Septembrie. Raspuns primit de la 2 mecanici diferiti. Ca sa vezi, busonul era. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Septembrie 10, 2012 Share Postat Septembrie 10, 2012 este (re)incalzirea lichidului de racire de la motorul incins. am explicat mai sus, se pare ca ma fac inteles mai greu... cand opresti motorul, blocul are o temperatura mult peste cea a lichidului de racire. sonda ventilatorului este montata pe radiator, destul de departe de bloc. cand ai oprit motorul, ai oprit si pompa de apa. apare o incalzire brusca a apei in circuitele din motor (chiuloasa). prin influenta (contact) se transmite caldura pana la apa din radiator (cu o anumita intarziere). de aia iti pleaca ventilatorul DUPA ce ai oprit motorul. in cateva secunde este racita apa din radiator, sonda simte asta si taie ventilatorul. blocul inca nu s-a racit, tot mai radiaza caldura in apa. se repeta faza cu transmiterea caldurii la radiator, iar porneste ventilatorul, pana se raceste din nou. ca sa evitati asta, inainte de oprirea motorului (numai pe canicula, nu e nevoie iarna!!!!), asteptti sa porneasca si apoi sa se opreasca ventilatorul, lasati cateva secunde motorul mergand, apoi opriti. astfel asigurati circulatia apei "reci" prin motor. astfel, caldura motorului se va disipa in apa la temperatura minima pe care o puteti obtine in acele conditii. e doar putina fizica si muuulta logica (pentru carcotasi). esti incredibil. imi aduc aminte de minunea aia in care " daca unul iti spune ca esti.... adormit nu il crezi, dar daca iti spun toti ca esti adormit mergi la nani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OutOfCtrl Postat Septembrie 11, 2012 Share Postat Septembrie 11, 2012 Daca pun un buson 2:1 e vreo problema? Din cate am citit pe net(corectati'ma daca gresesc), creste presiunea si punctul de fierbere. Dar e in regula pentru radiatorul de hornet si ce mai are motocicleta pe acolo? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan192 Postat Septembrie 11, 2012 Share Postat Septembrie 11, 2012 Daca cu buson original n-ai problema dar cu buson ne-original ai o problema, ce te face sa crezi ca punand un buson ne-original de alt fel o sa rezolvi problema? Intrebam doar... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Septembrie 11, 2012 Share Postat Septembrie 11, 2012 Daca pun un buson 2:1 e vreo problema? Din cate am citit pe net(corectati'ma daca gresesc), creste presiunea si punctul de fierbere. Dar e in regula pentru radiatorul de hornet si ce mai are motocicleta pe acolo? pai singura minune ar fi urmatoarea : buson 2: 1 > in caz de nefunctionalitatea senzorului de pornire ventilator> suprapresiune> supapa nu deschide> face poc in alta parte> de aici se deschid doua ramuri 1)ramai brusc fara lichid in instalatie( se sparge un furtun)> motor pe branci 2)se duce dracului ceva oring/simering/garnitura> compromiti uleiul sau schimbarea simeringului e costisitoare. nu umbla cu cacaturi ca mai rau faci. te zgarcesti la 15 lei dar te poate costa mult mai mult. tu decizi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OutOfCtrl Postat Septembrie 11, 2012 Share Postat Septembrie 11, 2012 (editat) Intreb pt ca asta e un buson ce am gasit in Timisoara. Incerc sa mai caut, se pare ca nu e chiar de neglijat. Nu e vba de bani, e vba de ce gasesc pe aici. Deci la hornet trebuie buson 1:1, am inteles Editat Septembrie 11, 2012 de OutOfCtrl Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Septembrie 11, 2012 Share Postat Septembrie 11, 2012 ia legatura cu baiatul asta : /index.php?/user/44601-tamas-09/ vezi ce zice Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OutOfCtrl Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 Gata, am rezolvat. Am buson 1:1... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 Gata, am rezolvat. Am buson 1:1... bun acum antigel, aerisita instalatia ( veziu ca ai un aerisitor pe capacul pompei de apa) si Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OutOfCtrl Postat Septembrie 13, 2012 Share Postat Septembrie 13, 2012 pfuuu...am crezut ca am scapat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Septembrie 13, 2012 Share Postat Septembrie 13, 2012 ...dar? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OutOfCtrl Postat Septembrie 13, 2012 Share Postat Septembrie 13, 2012 Dar trebuie sa schimb antigelul si sa aerisesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Octombrie 6, 2012 Share Postat Octombrie 6, 2012 Azi am schimbat antigelul la V-Strom, avand doi ani de la ultimul schimb. In momentul shimbului am observat ca antigelul vechi e plin de particule metalice, ce mai probabil aluminiu, si ca e foarte decolorat in comparatie cu antigelul nou, care e de acelasi tip si aceeasi concentratie 1:1 cu apa distilata. Am atasat 2 poze, prima cu particulele metalice, a doua cu comparatia de culoare. Antigelul e EVOX G30 cumparat de la MOL, recomandat pentru blocuri de aluminiu, nu contine fosfati, silicati, nitrati. E normala chestia asta sau pompa de apa se apropie de sfarsit sau antigelul corodeaza blocul motorului? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Octombrie 6, 2012 Share Postat Octombrie 6, 2012 (editat) Motorul a fost cumparat de nou, inaintea mea doar aia de la Suzuki l-au avut pe mana. Banuiesc rulmentii pompei de apa, asta ar explica si un zomot suspect pe care l-am raportat cu ceva timp in urma pe aici. Editat Octombrie 6, 2012 de marcone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Octombrie 6, 2012 Share Postat Octombrie 6, 2012 (editat) Pompa de apa nu are simering inainte de rulment? Nu cred ca e posibil sa fie pilitura de fier de la rulmenti in antigel. Ar fi curs inainte. Antigelul G12 OAT e de obicei portocaliu, cele G12+ G12++ stiu ca sunt roz si mov. Stiu ca masinile VAG pe modelele mai noi folosesc G12+ ++. Eu am antigel GM Dexcool in motocicleta de 2 ani si ceva. Cam toate antigelurile noi protejeaza aluminiul. Am citit niste chestii cum ca ar fi probleme cu radiatoarele de cupru si antigelul organic, dar destul de multi au pus asa ceva in motociclete si n-au avut probleme. Nici nu l-am schimbat inca sa vad cum arata, dar n-ar trebui sa fie probleme. Avantajul lor e ca au durata de viata mai lunga, 5 ani, si ca neavand silicati nu uzeaza simeringul pompei. Cand se trece de la antigel clasic cu silicati la organic trebuie neaparat spalat foarte bine circuitul, altfel scade durata de viata a antigelului si se pot forma diverse gelatine. Editat Octombrie 6, 2012 de cristidb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Octombrie 7, 2012 Admin Share Postat Octombrie 7, 2012 Da jos pompa de apa si vezi daca are ceva joc sau merge greu. Daca nu ti se pare nimic anormal mergi asa, nu vad ce sa se intample, daca este de la pompa de apa o sa-si dea sfarsitul oricum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 7, 2012 Share Postat Octombrie 7, 2012 daca rulmentii sunt dusi atunci elicea pompei de apa va atinge pe bloc (la vel si in cazul constructiilor fara rulment). trebuie desfacut si vazut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zune Postat Octombrie 17, 2012 Share Postat Octombrie 17, 2012 Salutare! Ce părere aveți de produsele de la procycle? Vine iarna si vreau să îmi schimb lichidul de răcire dintr-o cbr f4 din 2000, si la kronaumoto, văd antigel la 6,99 euro! Pt un motor care merge mai tot timpul in afara orasului sub 10.000rpm mulțam de sfat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Octombrie 17, 2012 Share Postat Octombrie 17, 2012 La carrefour este antigel mobil la 14 lei/litru la reducere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zune Postat Octombrie 17, 2012 Share Postat Octombrie 17, 2012 Ok, mulțam d sfat da 3 litri d motul costa o gramda. Cineva recomanda ieftin si bun hepu antigel rosu g12, la 30d lei 1,5 l... Nu am 150d lei pt un schimb si oricum mi se pare mult pt 3 litri d răcitor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 17, 2012 Share Postat Octombrie 17, 2012 Antigel auto - roz. Apa distilata ca sa faci amestecul 50/50. Suficient. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zitex Postat Octombrie 17, 2012 Share Postat Octombrie 17, 2012 Am citit si eu o gramada de forumuri si am vorbit cu mecanici de la service...antigel roz am gasit la 1,5 litri, 2 peturi de 1,5 apa distilata . Cu unu am spalat radiatorul si cu celalat am diluat 50/50 antigelul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.