RedFox200 Postat Decembrie 5, 2012 Share Postat Decembrie 5, 2012 Cam toate tipurile de antigel din ziua de azi sunt bazate pe glicol etilen, deci bune si ptr. motoarele cu bloc de aluminiu. Intrebarile astea ce antigel sa imi pun, au ajuns din aceasta cauza sa fie exact la fel ca cele de la ulei, Motul vs Motorex. Un an de zile am mers doar cu apa de la robinet in instalatie, si cand a venit iarna am pus cel mai ieftin antigel pe care l-am gasit atunci. Urmatorul an am desfacut motorul ca deja era mult prea vechi saracul si erau necesare una alta prin el, gen supape. M-am uitat special in instalatie de racire sa vad daca a avut vreo dauna datorita acestui lucru. Ghici ce? Nu avea absolut nimic. Nici urme ciudate de ce stiu eu ce depuneri, nici probleme la pompa de apa. Doar un punct de vedere....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Decembrie 5, 2012 Share Postat Decembrie 5, 2012 daca nu n-are nici pe dracu' Problema nu e numai legat de temperatura de inghet, si si de protectia impotriva coroziunea. Daca e prea veche, apara efectul de electroliza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cezarzanf Postat Decembrie 5, 2012 Share Postat Decembrie 5, 2012 Motocicleta sta in garaj. Nu cred ca difera temperatura fata de cea de afara. Am doar o husa pe ea si atat. Normal..am uns lantul si tot ce e de facut pentru iernat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Z3US Postat Decembrie 5, 2012 Share Postat Decembrie 5, 2012 Eu iti recomand sa cauti pe net cartea de service unde vei avea un subcapitol complet numai si numai ptr sistemul de racire. Eu cand am schimbat antigelul m-am chidat excusiv dupa asta si sincer cu ajutorul cartii de service am descoperit cacilindrul nr. 1 are un surub care trebuie desfacut si pe acolo se scotea apa din motor nu doar din radiator si furtun. Asa cum au spus si colegii mai sus este important sa gasesti acel surub de eliberare lichid din motor. Daca tot vrei sa faci o treaba, fa-o bine si ca la carte. Cheia succesului :citeste si documenteaza-te bine inainte de a incepe ceva mai ales la moto. tot caut pe net dar nu gasesc ceva calumea (sa fie cu toate schitele, fara lipsuri, sa se inteleaga bine scrisul, sa fie expre pentru modelul meu de mobra...etc) poate ma ajuta cineva cu asta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Decembrie 5, 2012 Share Postat Decembrie 5, 2012 Nu avea absolut nimic. Ai avut noroc la mine am gasit piesele de aluminiu mancate, cu un praf alb pe ele, ca PO au mers doar cu apa chioara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Decembrie 5, 2012 Share Postat Decembrie 5, 2012 Am avut zilele trecute o problema de am batut toate Hypermarketurile si magazinasele deschise de piese auto pentru a cauta antigel sa ii fac schimbul. Peste tot aveau no name-uri. Bun...ma duc pe la benzinarii sa caut si iar.. numai mizerii. Intr-un final ajung la OMV unde aveau 3 tipuri de antigel, unul rosu preparat, unul verde concentrat si asta care l-am luat eu, verde deja preparat. Se numeste OMV Coolant Ready, made in Germany, monoetilen glicol. La 20 Lei/l pare un super antigel, doar n-oi da 50 si ceva de Lei pe antigelul de la Motul care e in principiu aceiasi chestie poate cu un punct de fierbere cu cateva grade mai sus. Parerea mea, luati un antigel de calitate si nu exagerati cu chestii exotice cu un pret mult peste cat face. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tralfast Postat Decembrie 5, 2012 Share Postat Decembrie 5, 2012 Salutare! Am o mica dilema...vreau sa-mi schimb antigelul in motor si nu stiu de care trebuie (ce culoare macar). Momentan este de culoare roz dar vreau sa fiu sigur ca este ceea ce trebuie. yamaha tdm 850 3vd G12, G11, ...? astept un sfat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tralfast Postat Decembrie 5, 2012 Share Postat Decembrie 5, 2012 Baga un antigel moto pt ca altfel la vara o sati fiarba motorul, antigelul moto are punctul de fierbere undeva la 125 grade, recomand motul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Z3US Postat Decembrie 5, 2012 Share Postat Decembrie 5, 2012 Problema nu e numai legat de temperatura de inghet, si si de protectia impotriva coroziunea. Daca e prea veche, apara efectul de electroliza. zicea ca il are de 2 ani in instalatie, daca fac analogie cu auto (unde unii producatori recomnda inlocuirea lui la 4-5 ani sau 120000-250000 km, altii deloc daca sistemul de racire este etans si are G12) e ok sa-l mai lase inca 2 ani...daca gresesc nu ma supar sa fiu corectat...pote mai invat cate ceva Z3US - foloseste HEPU G12 - costa undeva la 25-30 de lei flaconul de 1,5 L nediluat. Da jos tot antigelul vechi - desfaci surubul de golire de la pompa de apa, desfaci capacul radiatorului ca sa facilitezi scurgerea, golesti si vasul de expansiune. Clatesti sistemul de racire cu niste apa distilata, (pui surubul de la pompa de apa la loc, umpli circuitul cu apa distilata, pornesti motorul, il lasi sa mearga cateva minute, opresti, lasi sa se raceasca, golesti iar sistemul de racire. Faci amestecul de antigel + apa distilata 1:1, torni in vasul de expansiune pana intre semnele Full/Low, torni in radiator - usor si cu rabdare- pana se umple, apoi presezi usor furtunele laterale pentru scoaterea eventualelor bule de aer. Pui capacul, pornesti motorul, lasi sa functioneze 10 minute, opresti, lasi sa se raceasca si apoi daca mai e nevoie completezi in radiator. ms de sfaturi ! cel mai pertinent raspuns de pana acum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DarkMoto46 Postat Decembrie 5, 2012 Share Postat Decembrie 5, 2012 quote name='marcone' timestamp='1354702564' post='3299856' Nu exista motocicleta cu racre (racire) pe lichd (lichid) care sa nu aiba un surub de golire a instalatiei de racire localizat in cea mai joasa pozitie a sistemului de racire. Cauta-l, nu mai desfa coliere pentru ca urtunul (furtunul) ala de obicei nu e in cel mai jos punc (Punct) si n-o sa scoti tot antigelul vechi. Foarte corect ) GRAMATICAL Iti multumesc Marcone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat Decembrie 5, 2012 Share Postat Decembrie 5, 2012 Baga un antigel moto pt ca altfel la vara o sati fiarba motorul, antigelul moto are punctul de fierbere undeva la 125 grade, recomand motul Pe cat faci pariu ca intr-o instalatie de racire pusa la punct cum trebuie si care e etansa, si daca pui doar apa simpla tot la 120 de grade o sa fiarba? De ce crezi ca multe din motoarele spor-touring si super sport ajung pe rosu mult peste 100 grade? Datorita presiunii in instalatie, lichidul va fierbe la 120 si nu la 100 cum e normal intr-un mediu deschis. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Decembrie 5, 2012 Share Postat Decembrie 5, 2012 zicea ca il are de 2 ani in instalatie, daca fac analogie cu auto (unde unii producatori recomnda inlocuirea lui la 4-5 ani sau 120000-250000 km, altii deloc daca sistemul de racire este etans si are G12) Sunt tipuri de antigel la care interval de schimbare e 2 ani. La G12 se practica un interval 5 ani la Toyota nevestei, cel putin. Eu nu stiu ce are el motor, doar am tras atentia asupra faptului ca nu numai temperatura de inghet este un factor de luat in calcul. Si nimic nu e lifetime. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Decembrie 5, 2012 Share Postat Decembrie 5, 2012 Baga un antigel moto pt ca altfel la vara o sati fiarba motorul, antigelul moto are punctul de fierbere undeva la 125 grade, recomand motul Asta-i la fel ca "nu baga decit ulei care are poza moto pe el". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 5, 2012 Admin Share Postat Decembrie 5, 2012 (editat) Petrica tata, mata esti mobrist si mecanic batran..te crucesti cind citesti atatea sfaturi venite de la garda tanara..te inteleg Editat Decembrie 5, 2012 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Z3US Postat Decembrie 5, 2012 Share Postat Decembrie 5, 2012 Asta-i la fel ca "nu baga decit ulei care are poza moto pe el". ) ai pus punctul pe "i" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Decembrie 5, 2012 Share Postat Decembrie 5, 2012 (editat) Pe linga rolul de protectie la inghet, antigelul mai are si agenti anti-coroziune si rol de lubrifiere a presetupei din pompa de apa. Chiar nu inteleg de unde vine curentul asta cu "hai sa ne zgarcim la 30 de lei o data la 2 ani" ca merge si apa simpla fara antigel. Apa simpla pui numai in cazuri extreme ( ai cazut si ai busit radiatorul, sau a fiert si a borsit afara) si chiar si atunci se recomanda distilata daca ai de unde sa iei. Asa arata o presetupa si asigura etansarea dintre partea motorului plina cu apa si partea motorului plina cu ulei. Pentru cei interesati avem si preturi Editat Decembrie 5, 2012 de lipton Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dizzy225 Postat Decembrie 5, 2012 Share Postat Decembrie 5, 2012 (editat) Salut Nu te supra ca intreb si eu? Unde unge antigelu presetupa aia? Pe langa axul care intra in ea sau in partea cealanta unde se aseaza in bloc/pompa sau unde s-o aseza? Sunt un pic confuz si de aia intreb.Merci de raspuns. Editat Decembrie 5, 2012 de dizzy225 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Decembrie 5, 2012 Share Postat Decembrie 5, 2012 Salut Nu te supra ca intreb si eu? Unde unge antigelu presetupa aia? Pe langa axul care intra in ea sau in partea cealanta unde se aseaza in bloc/pompa sau unde s-o aseza? Sunt un pic confuz si de aia intreb.Merci de raspuns. Pai tocmai, ca nu are ce sa caute antigel la axul pompei de apa, ci doar pe exteriorul burdufului de cauciuc din corpul presetupei. Gaura din mijloc este inchisa de fulia pompei si acolo exista frecare continua intre partea de cauciuc si piesa de culoare alba care se preseaza in fulie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dizzy225 Postat Decembrie 6, 2012 Share Postat Decembrie 6, 2012 Poi da te cam contrazici..unde unge antigelul ala sau ce unge??? burduful ala de cauciuc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Decembrie 6, 2012 Share Postat Decembrie 6, 2012 Uite cum arata o pompa de apa care a mers doar cu... apa, fara antigel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Decembrie 6, 2012 Share Postat Decembrie 6, 2012 Poi da te cam contrazici..unde unge antigelul ala sau ce unge??? burduful ala de cauciuc? Faci o confuzie, ungerea nu este necesara numai unde e frecare. Ca nu te freaca soarele pe spate cand te duci la plaja... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Decembrie 11, 2012 Share Postat Decembrie 11, 2012 (editat) Pe linga rolul de protectie la inghet, antigelul mai are si agenti anti-coroziune si rol de lubrifiere a presetupei din pompa de apa. Chiar nu inteleg de unde vine curentul asta cu "hai sa ne zgarcim la 30 de lei o data la 2 ani" ca merge si apa simpla fara antigel. Apa simpla pui numai in cazuri extreme ( ai cazut si ai busit radiatorul, sau a fiert si a borsit afara) si chiar si atunci se recomanda distilata daca ai de unde sa iei. Asa arata o presetupa si asigura etansarea dintre partea motorului plina cu apa si partea motorului plina cu ulei. Pentru cei interesati avem si preturi este o coincinenta dar G12 ala rosu merge 12 ani Asta cu defectarea pompei de apa din cauza antigelului cred ca este vrajala producatorilor care fac rabat la calitate, apoi iti iau banii la servisare Editat Decembrie 11, 2012 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan-LNK Postat Ianuarie 10, 2013 Share Postat Ianuarie 10, 2013 da cei aici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Robert Rmh Postat Martie 10, 2013 Share Postat Martie 10, 2013 Sal,vreau sa imi cer scuze daca mai exista un topic de genu asta,am vazut pe net diverse discutii in legatura cu schimbatul lichidului de racire si as vrea sa ma lamuresc cu anumite lucruri cu ajutorul vostru Ce antigel folositi voi? antigelul pe care il folositi il amestecati cu apa? cu ce fel de apa il amestecati?puneti doar antigel? Am vazut pe net subiecte legata de ceva organic,nu prea am inteles,va rog sa ma lamuriti,ultima oara am schimbat antigelul la o aprilia de 125 ,cumparat antigel de la benzinarie si amestecat cu apa Mobra mea inghide circa 2,11 L de lichid,nu cred ca e rentabil sa cumpar un antigel scump gen motul si sa dau aproape 100 ron pe el,voi ce recomandati? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
C210288A Postat Martie 10, 2013 Share Postat Martie 10, 2013 antigel + apa distilata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.