Sari la conținut

ANTIGEL - Totul despre Tipuri/Clase/Comparatii


yamahaia
 Share

Postări Recomandate

este valabila pentru cei care se duc la benzinarie sa isi ia antigel de masina.

Să-l ia de la aprozar ? Sau de la ABC ? :-L

 

Eu am folosit antigel G12 de culoare roz cu aditivi organici de multi ani la mai multe motociclete si n-am avut probleme cu el

Si chiar daca ataca metalele rosii, ce componente de cupru sau alama ai in sistemul de racire de la motocicleta si nu le ai la masini ? In afara de saiba de cupru de etansare de la pompa de apa.

Adică uite ce prost sunt eu și nu m-a călcat nicio mașină !

Adică din ăla ai tu pe stoc sau cum ? Să spui așa ceva, tu care vinzi consumabile ? Rușinicăăăăă...rușinicăăăă !

În afară de inelul de la chei e posibil să mai fie vreo presetupă. Eu zic să puneți ce scrie în manual nu să presupuneți ca providerul citat, că merge orice.

Dacă mergea orice, așa scria și în manual.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 589
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Să-l ia de la aprozar ? Sau de la ABC ? :-L

 

Adică uite ce prost sunt eu și nu m-a călcat nicio mașină !

Adică din ăla ai tu pe stoc sau cum ? Să spui așa ceva, tu care vinzi consumabile ? Rușinicăăăăă...rușinicăăăă !

În afară de inelul de la chei e posibil să mai fie vreo presetupă. Eu zic să puneți ce scrie în manual nu să presupuneți ca providerul citat, că merge orice.

Dacă mergea orice, așa scria și în manual.

 

Te-ai trezit cu fata la cearsaf sau ce ? Am zis eu ca merge orice ? Am recomandat eu cuiva sa puna G12 roz la motociclete ?

Am zis doar ca eu am folosit in mai multe motociclete (ale mele) multi ani si multi km si nu am avut probleme.

Chiar voiam sa aflu pe unde prin sistemul de racire ar mai fi cupru sau alte metale rosii.

Tu despre ce inel de la chei vorbesti ? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ăăă, deci mă ia capu'...Tu pui antigel după cum zice în manual producătorul sau după ce metale numeri prin agregat ?

Keyringul (inel de chei) meu e din cupru

 

post-9261-0-60385100-1387443574_thumb.jpg

 

Asta e din manualul de TDM (mobra actuala). Tu ce zici, G12 roz corespunde descrierii din manual sau nu ?

 

PS - keyringul ala al tau e racit cu aer sau cu lichid ? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni in ce manual scrie termenul cu protectie pentru metale rosii??? Eu nu vad nici la masina nici la motor!

Toate inepțiile de aici sunt datorate unor pretinși specialiști care mai vând și consumabile gen ottoman și care dau exemplu mobrele lor în care pun orice și nu au pățit nimic. Oare ?

de obicei termostatul nu actioneaza ventilatorul :) el doar deschide sau inchide circuitul lichidului de racire via radiator

Omul o fi vrut să spună "senzor de temperatură" sau "sondă", nu asta e important cum nici metalul nu e important

Important este că trebuie pus ce spune producătorul. În loc de asta avem specialiști care spun că merge și așa. Și o țin ca gaia, mațul.

Editat de adrianm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Termocupla sau termocontact. Este un intrerupator care in functie de temperatura lichidului de racire inchide sau deschide circuitul electric al ventilatorului, pornindu-l sau oprindu-l.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toate inepțiile de aici sunt datorate unor pretinși specialiști care mai vând și consumabile gen ottoman și care dau exemplu mobrele lor în care pun orice și nu au pățit nimic. Oare ?

Omul o fi vrut să spună "senzor de temperatură" sau "sondă", nu asta e important cum nici metalul nu e important

Important este că trebuie pus ce spune producătorul. În loc de asta avem specialiști care spun că merge și așa. Și o țin ca gaia, mațul.

eh, nici asa, litera de lege ce zice producatorul. La Eliminator trebuia ( conform producatorului ) sa pun ulei ( da, stiu ca nu e antigel ) clasa SE-CF... care clasa e depasita de ani buni.

Acu' daca antigelul din comertul socialist de stat e tot o apa si un pamant raportat la componenta ( is niste norme care impun folosirea sau nefolosirea unor substante) si raportat la reglementarile internationale ( nu prea mai iegzista masinute sau motorete care sa nu aiba aluminiu prin instalatii) si tinand cont ca anumite componente ( mai un termostat, mai un senzor termic ) contin urme de cupru in aliaj ( carele va sa zica aliaj nu metal pur ) orice antigel contine pe langa glicoli agenti anticoroziune si inhibitori de reactie fapt pentru care , se poatew folosi in motoarele moderne cat si in cele mai vechi ( a se citi motociclete si autovehicole care inca mai au radiatoare facute din aliaje rosii )

 

Restul e marketing :) (identic si la fel cu uleiurile motul/yamalube... )

Editat de tiranspider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea este că nu trebuie să ne dăm noi mai specialiști decât producătorii motorului !

Ce spui tu e altceva și ai doar parțial dreptate. Că nu mai pot pune ce spune producătorul Ij ului din 1980 e corect, nu mai există acel ulei.

Dar poate clasa aia nu e depășită decât ca și normă de poluare, în schimb e muuuuult mai bun uleiul respectiv pt motorul tău decât clasa asta nouă.

Clasele considerate "obsolete" gen SF, SG, SH sunt destul de noi și bune pt motor, depășite doar ca poluare.

Un citat din cel mai bun tutorial despre uleiuri /index.php?/topic/62409-aproape-totul-despre-uleiuri/page-5 "Ideea este ca nu neaparat noile standarde sunt mai bune decat cele vechi. Standardul SH este probabil cel mai potrivit pentru motociclete insa nu prea se mai gaseste"

Comentați / contraziceți dacă vreți marketingul vânzătorilor de consumabile (avem și aici unii care nu știu de capul lor) și mai puțin pe cel al vânzătorilor de

motociclete.

E evident de ce: în primul caz puteți pierde niste bani, în al doilea s-ar putea să vă pierdeți motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toate lichidele de racire sunt ok pentru metalele "rosii". Nu toate sunt bune pentru aluminiu. Daca producatorul spune ca este bun pentru aluminiu, indiferent de culoare, este ok. Conditia este ca producatorul sa fie "recunoscut". Ideal este sa nu le amestecam. Am avut in moto albastru, albastru am completat. In Logan am galben/verde, tot din ala i-am pus, atata timp cat producatorul nu este din comuna "Adincata din deal" (sper sa nu deranjez pe nimeni). Si cel mai important este sa punem antigel si nu apa, CHIAR SI VARA. Antigelul, fiind usor gras, are rol si de ungere a elementelor de etansare din pompa de apa (presetupa). Concluzia, punem apa, distrugem pompa de apa. Avem aluminiu in instalatie, punem antigel cu specificatia "pentru aluminiu". Fiecare producator auto/moto agreeaza un anumit tip/marca de antigel/ulei, asa ca nu trebuie luat "tabu" ce spune producatorul. Mai "filtram" si noi, un pic, informatia, nu-i asa ?

Editat de PoliBuc
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manuale ala nu zice folositi numai antigelul x, ci folositi antigel cu acele specificatii(culoarea e irelevanta), deci nu prea cred ca e vorba de "tabu" atat timp cat poti folosi ceva ce zice el(specificatii) dar alta marca.

Intrebase cineva mai sus, daca e bun Hepu G12 la motocilete dar vad ca n-a raspuns nimeni. Da ptr Hornet 2001 cum am eu este bun, respecta 100% ce zice in manual.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai nene,ce ne place sa despicam firul in patru numai de dragul discutiei...

Se vede ca e iarna si multa lume sta pe aks sau pe la birou si se plictiseste de moarte,si atunci ce zice:"hai sa incep eu o discutie interminabila despre nimic cu alti baieti care se plictisesc".Zis si facut,iata.

 

@ Topicstarter :

 

Proaspatule posesor de motor in nevoie de antigel,iti rezolv nelamurirea imediat :

Cauta asa ceva :

Se numeste Hepu G12,se gaseste la orice magazin de piese auto mai rasarit,e facut de firma nemteasca Hepu,care face pompe de apa pt majoritatea fabricantilor de masini nemti si iti acopera toate problemele.Nu iti va strica nimic la motor,e pt motoare din Al,iti zic eu,mergi pe mana lui.

E cam 27-30 de lei bidonul de 1,5L,il iei,il amesteci cu tot atata apa distilata (daca nu ai distilata,iei apa si o fierbi,dar ar fi bine sa nu aiba clor in ea) si obtii 3L de lichid de racire de mana intai.Foloseste cu incredere.Eu am de 4 ani si este ceas.Nu se incalzeste,nu mi-a atacat nimic,merge termostatul ceas,ce sa mai,jos palaria.Nemti+japonezi = love.

Problem solved,ce atata tura-vura pt nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg de ce zici sa fiarba apa..ca sarurile si alte chestii tot raman.

 

Corect. Fierberea elimina doar "organismele" vii din apa,adica devine sterila bilologic. Insa raman acelaeasi saruri, nitrati etc.

Luati apa distilata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe vremea cand atarnam la ciordaci pentru un bidon cat de mic de etilen-glicol pur, pe la un gard din dosul unei fabrici, surprinzator dar era galben ca mierea de tei. Nu chiar lafel de vascos dar cu acea culoare. Sunt ani buni de atunci nu zic dar tot etilen-glicol a ramas. Intre timp mi-a explicat un electrician ca asa cum la ei firele au coduri de culoare si etilen-glicolul primeste coloranti, inainte de ambalare catre rafturile magazinelor, in functie de adaosurile ulterioare peste substanta de baza. Pun pariu pe-o bere ca ce se fabrica in RO are doar colorantul. Are cineva o sursa buna sa dea aci un tabel cu codurile alea de culoare in functie de inhibitori si alte up-uri specifice sau o zmotocim ca specialistii de tastatura?

 

PS :peace:



http://www.popularmechanics.com/cars/how-to/products/1272436

Editat de high_dive_eagle
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In conditiile in care cumparam din aceleasi magazine zemurile de racire/ antiinghet iaca situatiune:

 

By "http://www.popularmechanics.com"

 

Fill 'Er Up

How about just pouring orange antifreeze into every cooling system, say, yours? Sorry, but it's not that simple. The new organic acid antifreezes may be used only if the cooling system has an aluminum radiator (rather than copper-and-brass).

However, let's assume the reason you're thinking of a coolant change is because you're changing a cooling system part (pump, radiator, heater, thermostat housing) on a system with a conventional coolant, not an organic acid orange or pink. In that case, don't change to organic acid orange, even if the part you're installing is aluminum. Use a fresh fill of familiar U.S. yellow/gold or green silicated antifreeze.

The two orange extended-life antifreezes are compatible with each other, with what's factory-fill in GM ca rs and the '99 Mercury Cougar, and with the pink in VW/Audi cars. However, they're not compatible with a special orange antifreeze in 1998-99 Chrysler L/H cars (Dodge Intrepid/Chrysler Concorde and 300M), a special "hybrid" mix of organic acids and silicates. The green in most Japanese cars contains no silicates, so it's not the same as the green in the parts store. The yellow in some European cars contains some silicates, but it's very different from yellow Prestone, the top-selling U.S. brand. And then there is red antifreeze used by Toyota, and blue used on some European and Korean cars.

Freshen Up That Cup For You, Sir?

What about just topping up a system that's low? What kind should you use? If the system (except for Chrysler L/H) has orange or pink, use Prestone or Havoline orange for top-up. All you have on hand is regular U.S. yellow/gold or green? Well, if you're desperate, use what you've got, because it's better than running low o n coolant and possibly overheating. But the mixture is shortening the life of the antifreeze. By how much? It would take lab tests to tell, so the best deal is to do the equivalent of a "retrofit." Can you retrofit all systems? Sorry, the answer is no. What about draining green or yellow/gold from the radiator and refilling with orange? Is that considered a "retrofit"? No, and you'd better not try that, either.

What if the system has Japanese green, Toyota red, Korean or European blue, or European yellow? As we noted, European and Korean formulas have silicates, so U.S. green or yellow/gold is all right, but it slightly compromises the extended life formulas some have. Typically all that means is: Change at 30,000 instead of 36,000 miles. The Japanese green and red antifreezes have no silicates, but they are very different from U.S. orange. If you really drain out the old antifreeze from any of these systems (thoroughly rinse the system with fresh water), you certainly can refill with a U.S. yellow/gold or green silicated antifreeze.

 

Now let's look at "retrofit" and "drain and fill" and explain what you can and can't do safely, and a bit of why. If a vehicle has a copper-and-brass radiator, forget a retrofit, says General Motors, because the organic acid (orange) antifreeze may not provide adequate protection for the lead solder in that radiator. The Chrysler orange hybrid combination of silicates and organic acids is meant to provide special protection for the water pump. Sorry, you can buy it only at a Chrysler-brand dealer.


Prestone believes you can retrofit to its organic acid orange almost any vehicle with an aluminum radiator and cooling system that has been well-maintained and is in good condition, if you do it right. H owever, the antifreeze maker recognizes the possibility of a problem with Dodge truck 5.9-liter V8 water pumps, for which green or yellow/gold U.S. antifreeze is recommended–if you don't get Chrysler's specific orange.



Iar in conditiile in care pe un singur raft gasesti producatori de pe toate continentele.. ai din ce alege. Inuitii or face si ei antigel ecologic din slana de foca? :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...
  • 3 months later...

Cum as putea sa imi curat si eu instalatia de racire de la motor?

Recent am vazut ca sunt depuneri de calcar pe instalatie.

Cred ca ai folosit sau anteriorul tau, apa de la robinet in loc de antigel preparat ! nu este singurul caz !. sau o cantitate mai mare de apa in solutia preparata. La o utilizare normala antigel+apa demineralizata in concentratia care asigura protectia instalatiei pana la -30 grd C , nu trebuie sa fie depuneri de calcar in radiator, pompa etc. Este indicata apa demineralizata la prepararea solutiei de racire, nu apa distilata ! Prin demineralizare se obtine apa fara saruri, fara ajutorul caldurii, tehnologie aplicata la apa distilata. Procesul se realizeaza prin intermediul rasinilor schimbatoare de ioni obtinandu-se o apa cu reziduu salin inferior celui obtinut prin distilare . Prezenta sarurilor in lichidul de racire=CALCAR , nu mai discut de utilizarea apei potabile !!. Daca masori diferenta intre temperaturile la intrarea şi ieşirea lichidului din radiator, iar valoarea este mai mică de 8-12 grade C, starea a radiatorului este necorespunzătoare la interior si exterior, cazul - pompa de apa, ventilatorul şi termostatul funcţioneaza normal ! Poti sa folosesti solutii de curatare la interior a radiatorului, gasesti pe google , cu indicatiile de utilizare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Lichid racire

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...